Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Sivu 1 / 2 12 Viimeinen
Viestit 1 - 20 / 23

Aihe: ..suositelkaapa minulle hyvää musiikkia..

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu

Question ..suositelkaapa minulle hyvää musiikkia..

..elikkä olisi hakusessa löytää uusia tuttavuuksia melodisen hevimusiikin saralta.. tyyliin Nightwish, Stratovarius, Iron Maiden.. siis melodista, atmosfääristä ja tunnelmaltaan voimakasta raskasrokkia.. suositelkaa vapaasti kaikkia mahdollisia mieleenne tulevia kotimaisia tai ulkomaisia bändejä kyseisen tyylisuunnan alueelta..

..ai niin, yksi ehdoton vaatimus suosituksille on: bändin laulajan pitää osata oikeasti laulaa, älkää siis suositelko mitään blackmetallimörinää tms. (em. tyylisuunta sekä speed/trash yms. kaikkine variaationeen eivät muutenkaan kuulu kiinnostukseni piiriin..)

Nykis's Avatar
    Rekisteröitynyt
    maalis 2001
    Sijainti
    Vantaa, Finland

Exclamation

Meikäläinen ei oikeen pidä minkäänlaisesta suosittelemisesta. Tulee vaan niin höhlä fiilis, jos toinen pitääkin kyseistä asiaa ihan paskana (koskee niin musaa kuin leffojakin).Mut kokeillaan nyt tätä...

Eli...Mikäli miekat ja lohikäärmeet ym.(sanotusten osalta)kiinnostaa, niin zekkaa ihmeessä Rhapsodyn tuotanto. On juuri Straton tapaista mahtitahti tukkarokkia Italiasta.

En nyt todellakaan kehota ryntäämään kauppaan, mutta hommaa ihmeessä kuunteluun jostain. Ittelleni ainakin kolahtaa juuri kuvailemasi musiikki.

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu
    Originally posted by Nykis
    Meikäläinen ei oikeen pidä minkäänlaisesta suosittelemisesta. Tulee vaan niin höhlä fiilis, jos toinen pitääkin kyseistä asiaa ihan paskana (koskee niin musaa kuin leffojakin).Mut kokeillaan nyt tätä...
    ..ei se haittaa vaikka en tykkäisi suosituksista. Tarkoitus on vain saada vinkkejä kun muuten etsintä on vähän hankalaa.. en minä nyt varsinaisesti aio levyjä näiden suositusten perusteella suoraan ostaakaan, eiköhän noita mp3:sia tms. näytteitä löydy koekuuntelua varten.. ..että rohkeasti vaan mielipiteitä tänne!!

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu
    ..tulipa mieleen että jos tiedätte jotain hevimusiikkiin erikoistuneita veppisaitteja, joissa on lueteltu bändejä ympäri maailman eri alakategorioiden tms. mukaan, laittakaa ihmeessä osoitteita tänne!!

Re: ..suositelkaapa minulle hyvää musiikkia..

Originally posted by Macu
    ..elikkä olisi hakusessa löytää uusia tuttavuuksia melodisen hevimusiikin saralta.. tyyliin Nightwish, Stratovarius, Iron Maiden.. siis melodista, atmosfääristä ja tunnelmaltaan voimakasta raskasrokkia.. suositelkaa vapaasti kaikkia mahdollisia mieleenne tulevia kotimaisia tai ulkomaisia bändejä kyseisen tyylisuunnan alueelta..
    Kannattaa tutustua ainakin Sonata Arcticaan (ovat muuten Kemistä ), Sinergyyn ja Warmeniin, kotimaista tuotantoa myös kaksi jälkimmäistä.

Nykis's Avatar
    Rekisteröitynyt
    maalis 2001
    Sijainti
    Vantaa, Finland

Lightbulb

No niin...Jälleen muistu mieleen yksi ihan jees bändi...

Eli...Zekkaa ihmeessä sellanen bändi ku Falconer.Ei hajuakaan mistä kotoisin (tod.näk.jostain pohjoismaista. Korjatkaa toki jos olen väärässä,kun en jaksanu kaivella tuolta netistä. )Kuitenkin ihan asiallisen kuuloista rypistystä.

benighted's Avatar
    Rekisteröitynyt
    loka   2000
    Sijainti
    Helsinki
    Ite kuuntelen niin laidasta laitaan heviä että en voi ruveta suosittelemaan mitään, mutta suosittelisin että kuuntelet metalli-liiton (radiomafia) keskiviikkoisin 21.00, ohjelmassa esitellään yleensä joka kerta uusia bändejä ja ne soittaa muutenkin hyvää heviä laidasta laitaan, suosittelen!

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu
    Originally posted by benighted
    suosittelisin että kuuntelet metalli-liiton (radiomafia) keskiviikkoisin 21.00, ohjelmassa esitellään yleensä joka kerta uusia bändejä ja ne soittaa muutenkin hyvää heviä laidasta laitaan, suosittelen!
    ..dämn kun tuli laitettua sellainen av vahvistin jossa ei ole viritintä.. kannettavan mankan radiolla ei oikein pääse hevitunnelmaan.. ei meinaan ole mikään "bass-boost" mankka se minun vermeeni, vaan sellanen pieni ja nätti kesäkannettava..

..pitäisköhän tehdä sellanen viritys että vedän kaapelin mankan kuulokeliitännästä yhteen vahvarin audiosisääntuloista ja vot! johan alkaa radiokin taas raikaamaan.. (hifigurut kertokoot onko tuollaisesta kytkennästä jotain haittaa/vaaraa vahvarille, äänen sieltä näin saa ainakin kuulumaan.. on tullut kokeiltua toisilla vermeillä joskus villissä nuoruudessa )

benighted's Avatar
    Rekisteröitynyt
    loka   2000
    Sijainti
    Helsinki
    Ei ole mitään haittaa,itekin oon aina silloin tällöin muutamia laitteita väliaikaisesti kytkenyt samalla tavalla..joissakin laitteissa jännite voi olla suurempi jolloin särö voi tulla suuremmaksi kun kuuntelee lujaa,mutta muuten ei mitään..liitännän taso kannattaa kuitenkin säätää suunnilleen samaksi kuin muillakin laitteilla.

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu

..tuli nyt sitten ex-tempore ostettua Sonata Arctican Ecliptica cd kun sain alennuksella (75 mk).. ja kyllähän tämä tuntuu pätevä ryhmä olevan: kaksoisbassarit puputtaa, hiiret vilistää kitarankaulalla, laulu kaikaa kovaa ja korkealta ja biiseistä löytyy korviamiellyttävää melodiaa.. .."se jokin" tuntui kuitenkin jäävän puuttumaan ..ehkä kyse oli lievästä persoonallisuuden tai "sielukkuuden" puutteesta.. mutta tämä bändihän taitaa olla vielä aika nuori kun levyjä ei näytä olevan myynnissä kuin kaksi kappaletta, elikkä on varmaan syytä odottaa homman kypsymistä yhä vain parempaan suuntaan ajan mittaan.. ei Stratovariuskaan minun mielestä ole löytänyt omaa todellista "sielukkuuttaan" kuin vasta parilla viimeisimmällä levyllään.. (Destiny oli se levy joka minusta Stratofanin teki.. olen kuullut useita Straton vanhempia levyjä mutta ne eivät ole mielestäni kokonaisuutena läheskään samaa tasoa..)

..joka tapauksessa olen ostokseeni ihan tyytyväinen.. paljon surkeampia on tullut joskus ostettua täydellä hinnalla pelkän komean kannen takia..

D is for many things deMarko's Avatar
    Rekisteröitynyt
    joulu  2000
    Sijainti
    Porvoo
    Leffaluettelo
    Tässä vähän listalle jatkoa, ei missään paremmuusjärjestyksessä:
    Osalla bändeistä on kotisivu josta saa imuroitua näytteitä, en vaan jaksa listata niitä itse. Löytyyhän ne helposti hakukoneilla.

Hammerfall - "klassista" sankariheviä Ruotsista
    Lacuna Coil - nainen laulamassa hieman NW:n tyyliin
    Kotiteollisuus
    Lost Horizon
    Primal Fear
    Helloween
    Gammaray - Kai Hansen määrää vauhdin
    Charon - suomalainen bändi
    Lullacry - myöskin Suomesta
    Running Wild
    Anathema
    HIM

Ja vähän kriteeriesi vierestä levyjä joita kannattaa kokeilla:

Theatre Of Tragedyn levy "Aegis"
    In Flamesin uudempi tuotanto (Whoracle, Colony, Clayman)
    Painin levy "542 139-2 REBIRTH"
    Rammsteinin tuotanto. Näissä on aivan omanlaisensa tunnelma...

Ja tietenkin se itsestään selvyys jota ei vielä ole mainittu, eli ISOLLA egolla munaravia soittava Manowar. Ja jos Tolkienin maailma kiinnostaa vähääkään, niin ehdottomasti Blind Guardianin mahtavan tunnelmallinen eepos Nightfall In Middle-Earth.

Siinä nyt tippa lisää. Ja jos kokeilunhalu riittä niin mars
    MP3.com:in metalliosastolle . Sieltä löytyy vaikka mitä, kunhan jaksaa tonkia...
    Viestiä muokkasi viimeksi deMarko; 01.05.2001 kello 22:58.

luolamies's Avatar
    Rekisteröitynyt
    joulu  2000
    Sijainti
    Jyväskylä
    Ja tietenkin se itsestään selvyys jota ei vielä ole mainittu, eli ISOLLA egolla munaravia soittava Manowar.
    Tottakai! Manowar on paras!

D is for many things deMarko's Avatar
    Rekisteröitynyt
    joulu  2000
    Sijainti
    Porvoo
    Leffaluettelo
    Näinhän se on, ei ole Munavaarin voittanutta...
    Maailma tarvitsee sankareita, jotka pukeutuvat pelkkiin nahkalahkeisiin ja karva munareihin!

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu
    Originally posted by deMarko
    Siinä nyt tippa lisää. Ja jos kokeilunhalu riittä niin mars
    MP3.com:in metalliosastolle . Sieltä löytyy vaikka mitä, kunhan jaksaa tonkia...
    ..dämneissön!! ..tästähän uhkaa tulla mielenkiintoinen työviikko tuon osoitteen ansiosta, virman bandwidth:kin pääsee taas pitkästä aikaa oikeaan hyötykäyttöön.. jeah!!

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu
    ..tähän liittyen: kertokaapas onko Napsterista sellaista versiota (tai kräkkiä) jolla sen saisi toimimaan palomuurin läpi ilman että tarvii tietää palomuurin asetuksia (esim. weppiselainpohjaisesti toimiva versio)??

..ja PLIIS, älkää viitsikö rähjätä minulle tekijänoikeuksista ja "varastamisesta", mp3:set eivät ole koskaan olleet minulle muuta kuin testimateriaalia: jos jostain musasta tykkään niin ostan kyllä taatusti "oikean" cd:n jo ihan äänenlaadunkin takia..

Advanced Addict jalmari's Avatar
    Rekisteröitynyt
    syys   2000
    Sijainti
    Nujulan kaapunki
    Leffaluettelo
    En tiedä eri versioista, itse jonkinlaisen palomuurin läpi joskus kokeilin napsteria vaikka en kiinnittänyt huomiota palomuurin asetuksiin tai mihinkään sellaiseen. Hyvin pystyin lataamaan mutta ilmeisesti kukaan ei päässyt lataamaan mitään meikän koneelta vaikka moni yritti.

No ei tästä varmaan kovin paljon apua ollut

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu
    ..itse olen joskus Napsteria kokeillut, mutta ei tuntunut pääsevän meirän virman palomuurin läpi edes ulossuuntaan.. sitten on vielä sellainen onkelma että virman protokolla (tietysti) kieltää kaikki ylimääräiset ohjelmat työkoneilla ja koska Napster ilmeisesti tallentaa asennustietoja NT:n rekistereihin, saavat administraattorit sitä kautta selville "laittomuuteni"... ..naurattaisi muuten moinen tiukkapipoilu, mutta kun olen jo kerran jäänyt kiinni moisesta ja saanut kirjallisen varoituksen, ei enää oikein kärsi asennella kuin sellaisia ohjelmia jotka eivät jätä mitään jälkiä asennuksesta, standalone proggyjä siis...

Hak's Avatar
    Rekisteröitynyt
    huhti  2001
    Sijainti
    Ii

Cool

Gamma Ray + kai hansenin sivu hommat ja vierailut: iron saviour, heavenly, hammerfall, michael kiske...
    Helloween
    Primal Fear
    Iced Earth
    DIO
    TO/DIE/FOR
    Entwine
    T.Rautiainen & Trio Niskalaukaus

Lisäisin listaan myös Labyrinthin ja Edguyn
    Viestiä muokkasi viimeksi Hak; 18.08.2001 kello 20:14.

Rekisteröitynyt
    elo    2000
    Sijainti
    Jyväskylä
    Originally posted by Macu
    ..tulipa mieleen että jos tiedätte jotain hevimusiikkiin erikoistuneita veppisaitteja, joissa on lueteltu bändejä ympäri maailman eri alakategorioiden tms. mukaan, laittakaa ihmeessä osoitteita tänne!!
    Kannattaa suunnistaa SFP:n sivuille www.sfperkele.net

ja Megan Metal Asylymiin start.at/mega
    Viestiä muokkasi viimeksi ronkoteus; 15.08.2001 kello 14:59.

Kola's Avatar
    Rekisteröitynyt
    kesä   2001
    Sijainti
    Espoo
    Ääähh...

Kuunnelkaa RÄPPIÄ!!

Sivu 1 / 2 12 Viimeinen