Ollaan huomenna n.klo12 lähdössä etsimään kaverille tykkiä Helsingistä eli kaivataan pikaisia vastauksia. Kertokaapa paikkoja mihin kanntattaa mennä eli josta saisi asiallista tietoa tykeistä. Ollaan etsimässä hintaluokaltaan alle 3000e laitetta eli pudottaa CRT:n pois. Lueskelin halvoista DLP-tykeistä ja tuntuu olevan ongelma näyttää liikkuvaa kuvaa kunnolla. Missä kannattaa käydä katsomassa esim. Panasonic AE300 ja Sanyo Z1-tykkejä? Missä on hinnat kohdallaan?
Itse ihmettelin aikoinaan Sharpin laitteita Iso Omenan B&O Centerin kautta, palvelussa ei ollut moittimista ja Z90:n saanee toivomaasi hintaluokkaan. Paikka on tietysti "keskellä ei mitään" ellei satu olemaan espoolainen.
Pidin Z90:sta hinta/laatu-suhteeltaan mutta päädyin lopulta Infocus SP7200:aan, jossa tuli melkoisesti hintaeroa vastaavaan Sharpiin nähden.
Hifistudio 17 Eerikinkadulta palveli asiallisesti Sonyn ja Yamahan osalta, heiltä löytyy myös kohtuulliset demo-mahdollisuudet.
AE300 ja Z1 löytyvät molemmat Videotykistä. Demohuone on hyvä ja demoavat muutenkin oikein hyvin tykkejä. Myyjien ammattitaito tosiaan vaihtelee, mutta kun hakeutuu vähän vanhemman myyjän luo, niin eiköhän ala lyyti kirjoittamaan.
En ymmärrä miksi tuota videotykki Oy:tä niin haukutaan. Itse olen saanut sieltä oikein hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Kaapelit ovat siellä kalliita, mutta voihan ne muualtakin hankkia...
Originally posted by DIAR AE300 ja Z1 löytyvät molemmat Videotykistä. Demohuone on hyvä ja demoavat muutenkin oikein hyvin tykkejä. Myyjien ammattitaito tosiaan vaihtelee, mutta kun hakeutuu vähän vanhemman myyjän luo, niin eiköhän ala lyyti kirjoittamaan.
En ymmärrä miksi tuota videotykki Oy:tä niin haukutaan. Itse olen saanut sieltä oikein hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Kaapelit ovat siellä kalliita, mutta voihan ne muualtakin hankkia...
Päädyttiin Videtykki Oy:n demoon ja ihan ok, kun heillä oli valmiina AE300 ja Z1 tykit. Päästiin vertailemaan niitä ja ostaja päätyi Z1:seen.
Itse olin yllättynyt "ei crt-tykkien" kuvanlaadusta. Muutama vuosi sitten niiden kuva oli mielestäni kamalia.
Ainoa mikä vähän otti silmään on molempien AE300 ja Z1 tykeissä kuvan nykiminen tilanteissa joissa kameraa käännettiin nopeasti esim. vasemmalta oikealle. En ole samaa havainnut crt-tykissäni.
Nyt kaverini pääsee katsomaan lätkää kunnon kuvalla
Originally posted by Ganstar Päädyttiin Videtykki Oy:n demoon ja ihan ok, kun heillä oli valmiina AE300 ja Z1 tykit. Päästiin vertailemaan niitä ja ostaja päätyi Z1:seen.
Itse olin yllättynyt "ei crt-tykkien" kuvanlaadusta. Muutama vuosi sitten niiden kuva oli mielestäni kamalia.
Ainoa mikä vähän otti silmään on molempien AE300 ja Z1 tykeissä kuvan nykiminen tilanteissa joissa kameraa käännettiin nopeasti esim. vasemmalta oikealle. En ole samaa havainnut crt-tykissäni.
Nyt kaverini pääsee katsomaan lätkää kunnon kuvalla
Voitko vielä kertoa minkä takia kaverisi valitsi Z1:n AE300 sijasta?
Originally posted by Jarre Voitko vielä kertoa minkä takia kaverisi valitsi Z1:n AE300 sijasta?
Se oli ihan maku kysymys. Emme löytäneet mitään syytä miksi olisi pitänyt päätyä 700e kallimpaan tuotteeseen. Olisin itse tehnyt saman ratkaisun. Iteasiassa meitä oli kolme katsomassa noita ja tulos oli 3-0 Z1:lle.
Originally posted by Ganstar Se oli ihan maku kysymys. Emme löytäneet mitään syytä miksi olisi pitänyt päätyä 700e kallimpaan tuotteeseen. Olisin itse tehnyt saman ratkaisun. Iteasiassa meitä oli kolme katsomassa noita ja tulos oli 3-0 Z1:lle.
Z1 taitaa siis olla tällä hetkellä LCD projujen hinta/laatu kuningas. Tuolla säästyneellä 700 eurolla kaverisi voi ostaa esim. 40 kohtuuhintaista DVD leffaa.