Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Sivu 1 / 5 12345 Viimeinen
Viestit 1 - 20 / 94

Aihe: Autosi viat

  1. #1

    Unhappy Autosi viat

    Voiko ihanammin aamu enää alkaa kun Seatista takalasi rikki pamahtaa. No joo, vielä etulasi kun "paskaksi" menee niin autossani on ollut kiinnileikkaamista lukuunottamatta kaikki mahdolliset viat...

    Kysykää vain mitä niin voin vastata, että "kyllä" entäs muilla?

  2. #2
    moby's Avatar
    Rekisteröitynyt
    syys   2001
    Sijainti
    Dans le cercle rouge
    Viestejä
    710
    S..tana. Minun Fiatin keskuslukitus on suoraan From Hell. Toimii silloin kuin haluaa, eikä usein silloinkaan. Toimii yleensä vain apukuskin puoleisesta ovesta. Lisäksi usein etuoet eivät mene kiinni kuin puolen tunnin rämppäämisen jälkeen. Johtunee tuokin tuosta keskuslukituksesta tai ennemmin keskuslukitsemattomuudesta.

    Muuten ei Fiatissa(Tempra 1.6 STW) ole ollut mitään valittamista. Todella tilava ja hyvin varusteltu auto ja sain aivan sikahalvalla.

  3. #3
    Originally posted by moby
    S..tana. Minun Fiatin keskuslukitus on suoraan From Hell. Toimii silloin kuin haluaa, eikä usein silloinkaan. Toimii yleensä vain apukuskin puoleisesta ovesta. Lisäksi usein etuoet eivät mene kiinni kuin puolen tunnin rämppäämisen jälkeen.
    Mulla on toisinpäin

  4. #4
    moby's Avatar
    Rekisteröitynyt
    syys   2001
    Sijainti
    Dans le cercle rouge
    Viestejä
    710
    Ei nämä Etelä-Euroopan ihmeet oikein toimi täällä pakkas-oloissa.

  5. #5
    Originally posted by moby
    Ei nämä Etelä-Euroopan ihmeet oikein toimi täällä pakkas-oloissa.
    Totta.. vaikka miten olisi System Porsche kaasutinjärjestelmä

  6. #6
    Kyllä Suomessakin osataan. Mulla oli 90 -luvun alussa Suomessa kasattu ranskanpulla, Talbot 1510 GL 1.3. Ison auton tilat pikkuauton moottorilla

    Kerran kun piti lähteä talvella parinkymmenen asteen pakkasessa parinsadan kilometrin päähän päätti takalasi räjähtää palasiksi kotipihalla heti kun pistin takalasin lämppärin päälle. Kyllä nauratti makeasti.

  7. #7
    Oma saksanseisoja on oikea talviautoilijan unelma.

    Kun ulkolämpötila alkaa laskea tuonne -10asteen tienoille, alkavat käynnistys ongelmat. Tai no, pyöriihän moottori niin kauan kun startti pyörittää moottoria, ja kun startti sammuu loppuu myös moottorin pyörintä. Jos moottori lämmitin ei ole ollut päällä on käynnistys oikea oma taiteen laji, pitää osata pumpata kaasua juuri oikealla tavalla, muuten käynnistysyritykset loppuvat akun simahtamiseen.


    Lisäksi suunnittelija on tainnut piirtää koriin lähes kaikki suunnittelu virheet, mitä talviautoilu ei tarvitse. Katolta sulava lumi pääsee suoraan ovien tiivisteisiin, ja tietenkin jäädyttäen tiivisteet, jolloin jo sisälle pääsy vaatii pienet sormet yhdistettynä valtaviin voimiin, että jaksaa vääntää ovet auki.

    Oven lukkokoneisto on myös oma lukunsa. Kun kosteus pääsee oven sisälle, niin ovet ei saa avaimella auki, mutta lukkoon kyllä saa. Kun koneisto kerran jäätyy, niin ovea ei saa auki edes sisäpuolelta, vaan käynti on toiselta puolelta. Tietenkin tämä vika on kuskinpuoleisessa ovessa, jolloin saadaan maksimoitua koitunut haitta.


    Lämmityslaite on suunniteltu välimeren ilmastoon, autosta ei saa lämmintä vaikka lämpö olisi täysillä ja ajomatka olisi suunnaton.

  8. #8
    supa's Avatar
    Rekisteröitynyt
    elo    2000
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2 108
    Täällä on -86 Nissan Sunny.

    Siitä on vaihdettu startti kolme kertaa. Pohjassa kulkevat bensaletkut olivat ruostuneet puhki ja ne piti korvata. Auto kuluttaa 15-20 litraa per 100km.

    Viimeisimmän startin vaihdon jälkeen se kulki kaksi päivää, kunnes kolme tulppaa laukesi ja auton eteenpäin meno oli aika hikistä sen jälkeen. No, nyt sitten tuli taas pakkaset ja auto ei ole liikkunut mihinkään nyt moneen päivään. Taitaa olla akku lopussa...

    Ainiin ja takaikkunanlämmitin ei toimi, sillä kojelauden napissa on sattunut oikosulku ja nappi on sulanut sisältä isoksi möntiksi.

  9. #9
    komedian's Avatar
    Rekisteröitynyt
    elo    2002
    Sijainti
    Kouvola
    Viestejä
    657
    Voinhan minäkin nyt sitten tuoda oman lisäni tähän keskusteluun. Oma rakas Nissan Sunny vm87 on kohtalaisen hankala vekotin talvisin. Suurimman ongelman aiheuttavat ovet. Autoon sisään pääsy on lähestulkoon mahdotonta pakkasella, vaikka lukkosulaa olisikin hölvätty litrakaupalla. Juuri kuskin ovi on ongelmapesäke, lukkopesä on hiukan huonossa kunnossa murron jäljiltä. Niinpä saan usein kömpiä pelkääjän paikalta autoon sisään.

    Tästä tuleekin mielenkiintoinen prosessi. Jos haluan käyttää autoa samalla kun raappaan ikkunoita, yritys on toivoton. Minun pitää siis kömpiä pelkääjän puolelta sisään ja käynnistää auto. Auto ei kestä käynnissä ilman kaasun painamista alkuunsa, vaan minun pitää pysyä autossa parisen minuuttia painellen kaasua. Koska kuskin ovi ei aukea, joutuisin kömpimään taas pelkääjän paikalta ulos auton ollessa käynnissä. Tämähän ei luonnistu sillä vaihde menee aivan varmasti pykälään yrittäessäni kömpiä kepin yli.

    Tästä johtuen en voi käynnistää autoa vasta kun ikkunat ovat raapatut, joten lämpöä sisällä ei ole muulloin kuin pitkällä matkalla. Luonnollisestikaan puhaltajat eivät auta yhtään, vaan saan ajon aikana raapata ja pyyhkiä ikkunoita sisäpuolelta.

  10. #10
    TJJ's Avatar
    Rekisteröitynyt
    huhti  2002
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    407
    Vm. -83 Mazda 323.

    Kaikkea pientä ongelmaa löytyy, mutta ei mitään mahdotonta.

    Tulppia pitää olla aina autossa mukana, saattaa joutua vaihtamaan milloin vain, kun tuppaavat vähän sotkeutumaan.

    Öljyä pitää lisätä 2-3 viikon välein.

    Sekalaista kilinää ja kolinaa kuuluu aina, ei mitään vakavaa kumminkaan.

    Ryyppy ei pysy oikein päällä.

    Yli 80km/h en uskalla ajaa, kun äänestä voisi päätellä, että on lentokone nousukiidossa.. Ja yli 50 kilometrin päähän en lähde.

    Lisävalojen jossain piuhassa on vähän kosketusongelmaa -> toimivat joskus, joskus ei. En jaksa etsiä vikaa.

    Joka lukkoon on oma avain, murtojen jäljiltä. Takakontti ei aukea avaimella, pitää avata sisältä kahvasta.

    Siinä ne mitä mieleen äkkiä tuli. Kärry kumminkin vie minut vielä kouluun ja takaisin, kauppaan ja takaisin jne. Varsin riittävästi pelaa. Lähtee jopa pakkasella käyntiin, vaikka olisi ollut kylmässä ulkona ilman lämmitystä. Onneksi tosin on lämmin autopaikka, missä saa ainakin yöt viettää.

    Timo

    Niin ja takalasin lämmitin ei toimi, eikä penkin lämmittimet..

  11. #11
    hmm... Minulla ei ole ollut ongelmia normaaleja akuntyhjentymisiä/hangessa kiinniolemisien lisäksi. Eka auto takaveto Datsun sunny 1.2 lähti ilman roikassa oloa vielä 30 asteen pakkasessa, kunhan vaan akussa oli potkua. Seuraava auto Mazda 323 ehti olla onneksi vain yhden talven, siinä oli vaikka mitä ongelmaa, mutta ne onneksi esiintyivät jo kesällä. Talvi meni senkin kanssa ilman ongelmia (sen kanssa ei ollut edes akku/hangessa jumissa ongelmia) seuraavana talvena uusi omistaja bongattiinkin sitten useammin kaupungilta Mazdassa hätävilkut päällä, kun 323 oli päättänyt jäädä paikoilleen milloin mihinkin risteykseen, kerran teki mieli mennä kysäsemään, että onkos ongelmia. Nyt nykyinen Ford Sierra on taas toiminut kuin unelma paitsi akun jouduin vaihtamaan noiden vuodenvaihteen kovien pakkasten aikaan ja hangesta tuli kaivettua sitä muutamaan otteeseen joulunaikaan kun rohkeasti syöksyy auraamattomille teille. Positiivistä on että ruiskukoneella varustettuna lähtee käyntiin jos vaan akussa on potkua niin jopa 35 asteen pakkasessa.
    Näistä etelän ihmeistä maininta. Tutun pari vuotta vanha Renault Megane ruikkasi vaihdelaatikosta öljyt pihalle niiden kovien pakkasten takia. Jos täällä aikoo autoilla vähillä ongelmilla, niin kannattaa valita saku- tahi hurrimobiili IMHO. Mutta Italo & Ranska vehkeet on NO NO.

  12. #12
    Toni Lilja's Avatar
    Rekisteröitynyt
    syys   2002
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    284
    Muuten ei armaassa Nissan Sunnyssa -87 ole ongelmia, kuin että jarruissa on pientä häikkää, niihin taitaa jatkuvasti päästä ilmaa. Kolme kertaa jo huollettu, ja aina vain jatkuu. Eihän tuo nyt sinänsä häiritse, kun on tottunut siihen, että poljin täytyy kunnolla survaista lähes pohjaan asti.

    Pakkasilla ei ole onneksi ollut ongelmaa, viikon seisoi 30 asteen pakkasessa ja lähti heti käyntiin.

  13. #13

    Rekisteröitynyt
    marras 2002
    Sijainti
    Rivendell
    Viestejä
    1 617
    Ei ole vielä melko uuteen BMW:n farmariin tullut (onneksi) suurempia vikoja. Varaosat on kalliita.

  14. #14
    Suurin ongelma -75 Baijerilaisessa on ruoste. On tarttunut varmaan näistä uudemmista autoista
    Ikkunat pysyy suurin piirtein sulana -20 pakkasiin asti, mutta siitä eteenpäin on jo vähän huonompaa. Vähän avittaa aikoinaan laitettu sähköinen vesipumppu ennen lämppärin kennoa. Pari kertaa on joutunut tekemään kylmäkäynnistyksen ilman lämmitystä huonolla menestyksellä. Eka kerralla oli vielä niin laimeat nesteet, että oli syyläriä myöten riitteessä. Toisella kerralla ei jaksanut edes toisella akulla lähteä käyntiin vaan piti olla puolisen tuntia lohkossa. Öljynä on täyssynteettiset, mutta nämä vanhat kaasutin vehkeet tuntuut olevan ongelmallisia.
    No kohta on kesä ja kärpäset, niin eiköhän se taas siitä.

  15. #15
    Willie Hutch's Avatar
    Rekisteröitynyt
    helmi  2003
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    576
    Minun Fiatin keskuslukitus on suoraan From Hell.
    Voisin todeta, että kummallista, mutta Fiatin ollessa kyseessä näin en tee... Mulla on Tempra Sedan -95 ja ei tuommosia onkelmia ole esiintynyt. Keskuslukko tuppaa kyllä menemään jäihin kun pesen auton viikon välein, mutta se on jo toinen juttu Jäätymisen välttää helposti kun muistaa/viitsii voidella lukon ennen ja jälkeen pesun.

    Pientä fiksausta (varsinkin hifipuolella) löytyy aina, jos ei muuta niin sitten keksitään. Vuonna -98 kun ostin Tempran, niin takalasin tiivisteestä pääsi kosteutta kertymään takapenkin alle. Onneksi huomasin vian ajoissa, ei ehtinyt tulla pahaa damagea. Pienen sisustan purkusession jälkeen pääsin kittaamaan takalasin reunat Sikaflexillä, kyllä pysyy kuivana sisusta

    Täysin tyytyväinen olen ollut autooni, tosin eihän tommosessa seitsenvuotiaassa, satakakskyttuhatta ajetussa kinnerissä kummosempia vikoja saa ollakkaan.

  16. #16
    Say it in slugs Wick's Avatar
    Rekisteröitynyt
    marras 2002
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestejä
    2 149
    Leffaluettelo
    Ei autoa, ei vikoja.

  17. #17
    Hyvin pelittää Baijerilainen diisseli... Tosin vasta reilu 30tkm mittarissa.

  18. #18

    Rekisteröitynyt
    marras 2001
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    284
    Eipä ole omassa Tojossa valittamista talvikeleillä. Lähtee käyntiin kunnon pakkasillakin ilman lämmitystä, mikäli lämmityspiuha on unohtunut laittaa. Toyotalla ajaessa ei tarvi leveillä automerkillä kahvipöydässä . Ilolla kuuntelen työkavereiden juttua kuin Volvon huollattaminen maksoi sen ja sen verran. Japanilaisilla on halpoja kilometrejä. Ja ei, en omista DX:ää vaan Carina E vm. 93

  19. #19
    Alakerran mies nepa's Avatar
    Rekisteröitynyt
    loka   2001
    Viestejä
    3 938
    Tojota Camryni -88 pelittää kuin junan vessa. Silloin tällöin öljyä pitää lisäillä ja kakkonen ei aina tahdo pysyä silmässä, mutta muuten ei mitään ongelmia. Ja vielä keskuslukitus ja sähköikkunat (jotka tosin ei tahtoneet eilen mennä kiinni, kun vahingossa aukaisin ne moottoritiellä ). Unelmapeli!

    Yhdyn Väreen siinä, että Tojotalla on halpa ajella ja lähtee käyntiin pakkasella kuin pakkasella.

    Talviautoksi hyvä peli.

  20. #20
    Ilmoittaudun tänne Nissanistien joukkoon, meillä Sunny -89. Ja ovien kanssa ongelmia kuten näköjään muillakin! Autossa on keskuslukko, ja kun se pääsee jäätymään niin sisään ei mennä kuin takaluukun kautta (jos sen saa auki). Takakontissa maaten ruuvataan takakaiutin hattuhyllyltä pois, työnnetään käsi reiästä sisään ja avataan kääntyvä takapenkki. Tästä välistä kömmitään etupenkille laittamaan 2000w sisätilanlämmitin päälle, tai jos se on jo päällä niin hakemaan auton sisään unohtunut lohkolämmittimen johto. Kömmitään takaluukun kautta ulos (ei, ne ovet eivät aukea myöskään sisältä), tökätään auto lämmitykseen ja ehkä kahden tunnin kuluttua saa jonkun oven keskuslukosta ja jäätyneistä tiivisteistä huolimatta auki. Näin viime talvena, tänä talvena on vielä muistettu ettei sitä johtoa saa unohtaa autoon sisälle ja sisätilanlämmitinkin on hyvä olla päällä..

    Kun tulee käynnistyksen vuoro, niin prosessi on jokseenkin sama kuin komedianilla. Mitäs ne sellaiset autot ovat, jotka pysyvät muka tyhjäkäynnillä ikkunoiden raappauksen aikana? Hieman helpottaa, jos automaattiryyppy päättää lähteä päälle, koska silloin pääsee jopa liikkeellekin ilman *nytkyn-nytkyn-nytkyn-vrroooooooooommmmmmm*-ääniä. Tuo vroooom tulee siitä kun kuski hermostuu, ja luistattaa kytkintä sekä painaa kaasun pohjaan.

    Mutta en minä valita. Ihan hyvä auto . Oma on päätös, ostettiin sitten asunto eikä uutta kärryä, jonka vuoro on luultavasti ensi syksynä.. Siihen asti on vain yritettävä ottaa huumorilla pikkuviat.

Sivu 1 / 5 12345 Viimeinen

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •