PDA

View Full Version : Yamaha rx-v595 eroavaisuudet

bateman
18.08.2002, 16:12
Päivää arvoisat trabanttilaiset! :cool:

Tutkiskelin tässä Yammuni ja huomasin että vahvistimestani löytyy enemmän liitäntöjä mitä valmistajan sivut lupaavat esim. etu/taka/keskikaiuttimien lähtöliitännät ulkopuolisille vahvistimille ja etupaneelista löytyy s-video in liitäntä (eihän siinä mitään valiteltavaa ole vaikka liitäntöjä enemmän löytyy kuin luvataan:-).
Onko normaali käytäntö yammulla että jätetään ominaisuuksia ilmoittamatta vai onko vahvistimeni, jokin vain suomessa myynnissä ollut malli. Mitenkäs löytyykö täältä muita kyseisen mallin omistajia.

The Crusher
18.08.2002, 16:33
Itsekin ostin halvemman luokan "Jammun" eli rx-v420, ja jostain lueskelin, että eri mantereilla on hieman erilaisia liitäntöjä.
Eurooppa/Aasia/Jenkkilä. Pieniä eroja löytyy, mutta eipä tule mieleen miten paljon.

Käikäle
19.08.2002, 12:17
Mulla on myös kyseinen laite. Takana ei ole erillisiä linjalahtöjä mutta etulaidasta löytyy s-video liitin. En tiedä vahvistimen alkuperäistä ostomaata koska ostin sen käytettynä, jokunen vuosi sitten.

Käikäle
21.08.2002, 10:03
bateman: Mikäs sun vaffarin tarkka malli on? Mulla RX-V595aRDS.
Kaveri tuossa töissä sanoi, että vain a-mallissa olisi dts-dekooderi.

bateman
21.08.2002, 18:57
Malli on RX-V595RDS. Kaverisi on oikeassa a-mallissa vain taitaa olla dts, tässä sitä ei vielä ole

Tero78
22.08.2002, 13:29
Originally posted by Käikäle
bateman: Mikäs sun vaffarin tarkka malli on? Mulla RX-V595aRDS.
Kaveri tuossa töissä sanoi, että vain a-mallissa olisi dts-dekooderi.

A-mallin ero tuohon pelkään 595-malliin on todellakin vain tuo DTS-dekooderi. A-malli tuli kauppoihin ilmeisen pian 595-mallin jälkeen. Huomasivat varmaan Jammun pääkallopaikalla että kaikissa kilpailevien merkkien vastaavissa malleissa on DTS-dekooderit. Omistin itse n. 3 vuotta kyseisen 595-mallin ja DTS:än puuttuminen alkoi risomaan vaikkei noita DTS-äänellä varustettuja leffoja kovin monta olekaan.

Iso-Mies
25.04.2012, 12:14
Nyt 10 vuotta myöhemmin kyseisen vahvistimen omistajana voisi sanoa että alkaa risomaan DTS-äänien puuttuminen. Eipä taida olla järkeä ostaa edes BD-soitinta kun äänet jää puolitiehen jos toimivat ollenkaan?

Iso