View Full Version : Sanyo Z3000 kalibrointi
Minkälaisia säätöjä ihmisillä on tälle projektorille? Eniten kiinnostaisi väriasetukset. Aikaisemmin minulla on ollut Optoman DLP-tykkejä, joten en tiedä mitä näistä uudemmista LCD-tykeistä kannattaa laittaa päälle.
Toistaiseksi olen perstuntumalla ja parilla testikuvalla päätynyt seuraaviin asetuksiin:
Brightness: 0
Contrast: +3
Tint: -2
Color temp red: +2
Color temp green: -4
Color temp blue: -3
Sharpness: 0
Lamp control: Eco
Sharpness: 0
Gamma: 0
Iris: Fixed
Iris range: 0
Auto black stretch: off
Contrast enchancement: off
Transient improvement: low
Smooth motion: high
5:5 pull down: auto
Dynamic gamma: low
Custom gamma:
red: 0 -4 -5 -5 -5 -5 -5 -5 -5
green: 0 -1 -1 -1 0 0 -1 -3 -3
blue: 0 -1 -1 -1 -1 0 +1 0 0
Edit: viimeisimmät parhaat asetukset siirretty suoraan tähän viestiin. Pari turhaa viestiä poistettu.
Ninjatom
20.08.2009, 13:53
Itseänkin kiinnostaisi hiukan tietää z3000 säädöistä, pahoittelen että kysynkin muutamista termeistä tässä keskustelussa.
Itse olen perusäätöjä yrittänyt tehdä Creative cineman presetillä, mutta tässä tulee kaikki sanyon omat lisät päällä.
Eli osaisiko joku selostaa mitä seuraavat asiat tekevät konkreettisesti kuvalle, koska itse en kaikissa huomaa eroa.
Iris Range
Auto Black Stretch
Contrast Enchancement
Transient Improvement
Dynamic Gamma
Itseänkin kiinnostaisi hiukan tietää z3000 säädöistä, pahoittelen että kysynkin muutamista termeistä tässä keskustelussa.
Itse olen perusäätöjä yrittänyt tehdä Creative cineman presetillä, mutta tässä tulee kaikki sanyon omat lisät päällä.
Eli osaisiko joku selostaa mitä seuraavat asiat tekevät konkreettisesti kuvalle, koska itse en kaikissa huomaa eroa.
Iris Range
Auto Black Stretch
Contrast Enchancement
Transient Improvement
Dynamic Gamma
Iris Range: vaikuttaa siihen kuinka valoisa ja tumma kuva voi olla. Kannattaa mielestäni pitää nollassa, eli maksimissa, koska se ei havaittavasti vaikuta mustan tasoon z3000:ssa. Veikkaisin, että "pienemmissä" malleissa pitää löytää tasapaino kirkkaan valkoisen ja mustemman mustan välillä.
Auto Black Stretch: tästä en tiedä minkään mitään. Ei tunnu vaikuttavan oikein mihinkään. Olisiko jälleen joku asetus, joka on peruja pienempikontrastisista malleista.
Contrast Enchancement: Tekee kuvasta kontrastikkaamman nimensäkin perusteella. Tuntuu vaikuttavan toisinpäin kuin gamma, eli tekee esim. harmaansävyistä tummempia. Esim. harmaa teksti on helpompi lukea valkoiselta pohjalta tämän kanssa. Kuvan yleisilme tummenee jonkin verran "high" asetuksella, mutta mielestäni kuva on selkeämpi tietokoneen kanssa desktop käytössä.
Transient Improvement: Kuvan terävöitys, joka keskittyy eri elementtien reunoihin.
Dynamic Gamma: Muuttaa kuvan gamma-arvoa lennosta sen mukaan kuinka tumma se on. Tekee kirkkaista kohdista mustaa vasten kirkkaamman näköisiä ja kuva näyttää kontrastikkaammalta, mutta saattaa aiheuttaa jonkin verran valoisuuden pumppausilmiötä.
Pientä hienosäätöä vielä asetuksiin. Muutokset merkitty (!) merkillä:
Contrast: +3 max IRE levels, tosin käytän +6 asetusta (!)
Color: +2 (!)
Tint: -2
Color temp red: +2
Color temp green: -4
Color temp blue: -3
Sharpness: -2
Gamma: +1 (!)
Iris: Fixed
Auto black stretch: off
Contrast enchancement: low (!)
Transient improvement: low
Smooth motion: high
5:5 pull down: auto
Dynamic gamma: mid (!)
Custom gamma:
red: 0 -4 -5 -5 -5 -5 -5 -5 -2 (!)
green: 0 -1 -1 -1 0 0 -1 -3 -3
blue: 0 -1 -1 -1 -1 0 +1 0 0
Ja lisää settiä. Harmaa gradientti on vieläkin aika kohdillaan, mutta skintonet ovat mielestäni luonnollisemmat. Muutenkin sieltä täältä on vähän tweakattu.
Olen yrittänyt käydä netissä olleita asetuksia läpi, mutta eivät oikein ainakaan mun kankaan kanssa pelaavan. toistaiseksi niillä on tullut joko vihreänaamaisia ihmisiä tai sitten punertavaa/sinertävää harmaata.
Ja kyllähän se iriskin jotain vaikuttaa mustan tasoon kun silmä tottuu kunnollaa pimeään kuvaan, joten iris mode 1 käyttöön.
Contrast: +4
Color: 0
Tint: -6
Color temp red: +4
Color temp green: -6
Color temp blue: -2
Sharpness: -2
Gamma: +1
Iris: Mode 1