PDA

View Full Version : Watchmen + Tales of the Black Freighter

peacemaker
17.07.2009, 09:48
Katselin, että Watchmenistä on tulossa mukavan muhkea julkaisu, mutta onko nyt niin, että tänne eurooppaan ei saada Director's Cut versiota?

Itse yritin katsella ja jopa kysäisinkin Discshopista (vielä vastausta saamatta). Amazon.co.uk:sta ainakin näyttäisi olevan sama runtime US director's cutilla ja UK Bluray versiossa.

Varmaan tulee ostettua sitten tuo 3 blu-rayn versio, mutta harmittaa kyllä, jos suomi jää ilman director's cuttia. Ainankin parit jutut mitä olen siitä lukenut, niin ehdottomasti mielenkiintoisemman oloinen olisi.

:eek:

Jarzki
17.07.2009, 10:02
Katselin, että Watchmenistä on tulossa mukavan muhkea julkaisu, mutta onko nyt niin, että tänne eurooppaan ei saada Director's Cut versiota?

Itse yritin katsella ja jopa kysäisinkin Discshopista (vielä vastausta saamatta). Amazon.co.uk:sta ainakin näyttäisi olevan sama runtime US director's cutilla ja UK Bluray versiossa.

Varmaan tulee ostettua sitten tuo 3 blu-rayn versio, mutta harmittaa kyllä, jos suomi jää ilman director's cuttia. Ainankin parit jutut mitä olen siitä lukenut, niin ehdottomasti mielenkiintoisemman oloinen olisi.

:eek:

Jos viittisit vähän lukea näitä forumeita niin monessa on kerrottu, että ei tule eurooppaan directors cut eikä ultimate edition ainakaan tällä hetkellä.

Backbone
17.07.2009, 17:03
Vähäsen harmittaa kyllä, sillä DC-versiota on kehuttu mielestäni huomattavasti normaalia versiota paremmaksi. Suomiteksteillä varustettua DC-versiota ei tule varmaankaan ihan hetkeen saamaan. Eikai tässä muuta voi, kun tyytyä normaaliin versioon sitten :(.

x_jmt_x
18.07.2009, 16:35
Aina voi tilata Jenkkiversion DirCut. Pitäisi olla koodivapaa, ja jos ei enklanti taivu kuuntelemalla, yleensä löytyvä English SDH -tekstitys auttaa.

peacemaker
19.07.2009, 11:31
Jos viittisit vähän lukea näitä forumeita niin monessa on kerrottu, että ei tule eurooppaan directors cut eikä ultimate edition ainakaan tällä hetkellä.

Käytin kyllä search funktiota hakusanalla watchmen foorumeiden blu-ray ja hd-dvd osioon, mitään topiikkia aiheesta ei löytynyt (ei ainakaan aiheelle omistettua).

Varmaan ymmärrät, ettei kaikilla ihmisillä ole aikaa browsata forumeita koko päivää. Search funktio auttaa, jos auttaa. Lopusta vastaa sitten foorumeiden moderointi, mallia topiikki lukkoon, jos esim. tuplatopiikkeja ilmestyy.

Tähän threadiinhan voi lisätä keskustelua sitten kun tuo bluray watchmen + black freighter varsinaisesti ilmestyy kuvanlaadusta jne...

Kiitos muuten vastauksesta. Pitänee tilata US-director's cutti siinä tapauksessa. Englanti ei ongelma ole, mutta mielellään tilaan suomeksi subattuja, kun lapset nukkuu, niin katsominen helpottuu.

x_jmt_x
19.07.2009, 20:54
Aiheesta on keskusteltu jonkun verran ainakin "tulevat julkaisut" ja threadissä, missä listataan suomitekstejä ulkomaisissa printeissä,

Kutis
28.07.2009, 18:28
Ah, tänään jo odotti iloinen yllätys keltaisen kuoren muodossa kotona, vaikka en edes maksanut nopeasta toimituksesta:thumbsup:

Nyt pitäis vain ajaa perhe hankeen,että 3-tuntisen spektaakkelin saa katsottua asian vaatimalla hartaudella ja volyymilla:naminami:

finswerocker
29.07.2009, 10:13
Ah, tänään jo odotti iloinen yllätys keltaisen kuoren muodossa kotona, vaikka en edes maksanut nopeasta toimituksesta:thumbsup:

Nyt pitäis vain ajaa perhe hankeen,että 3-tuntisen spektaakkelin saa katsottua asian vaatimalla hartaudella ja volyymilla:naminami:

Tilasitko www.amazon.comista? Onko koodivapaa?

Kutis
29.07.2009, 11:13
Sieltäpä juuri. Ja on koodivapaa.

pinkeliviinica
31.07.2009, 09:44
tämän julkaisu päivämäärä ainakin discshopin mukaan olisi 5.8.2009 mutta ainakin äsken kun katsoin niin tänään (31.7.) on ko. leffa postitettu joten maanantaina pääsee naatiskelemaan tästä leffasta ja lisäreistä :D

edit: jep jep.. helekutin hyvä leffa ja helekutin hyvä ostos ! black freighteriä en ole vielä katsonut...

mechi
02.08.2009, 12:29
No niin nyt on watchmen dc katsottu, ja voin ainakin omasta mielestäni sanoa, että hyvin viihdyttävä kolmen tunnin elokuvaksi. Kuvanlaatukin oli hyvä. Tosin tuon jälkeen, taitaa jäädä se ultimate edition hankkimatta.

Backbone
02.08.2009, 18:17
Ärsyttää kyllä melko huolella, ettei tätä elokuvaa voi vielä hankkia hyllyyn. Normaalia versiota ei vain kehtaa ostaa, kun Director's Cut on kuulemma ihan oikeasti paljon parempi. Sisältää ihan mukavasti enemmän minuuttejakin.

Kaipa se on katseltava enkkusubeilla sitten ja osteltava suomiversio hyllyyn sitten vuonna 2012.

jermeri
02.08.2009, 20:21
Itse ostain Directors Cut version Nykistä makso 17€.
Toimii europleikkarilla mut tekstejä ei ole suomeksi!

geru
02.08.2009, 21:12
Pakko myöntää että oli vähän kehno ostos tuo jenkki-DC. Elokuvassa kun on kuitenkin sellaisia kohtauksia missä mielellään katselisi tekstejä, mutta sitten taas toisissa kohtauksissa tuo Hearing Impaired English on tietysti vähän rasittava. Minkähän takia muuten noihin ei voisi laittaa lisäksi vielä ihan normi-englannin tekstitykseksi mukaan?

Mutta pakkohan tuo oli saada mahdollisimman pian hyppysiin, ja oli kyllä toisellakin katselukerralla kovaa kamaa.

equilibrer
04.08.2009, 06:09
Pakko myöntää että oli vähän kehno ostos tuo jenkki-DC. Elokuvassa kun on kuitenkin sellaisia kohtauksia missä mielellään katselisi tekstejä, mutta sitten taas toisissa kohtauksissa tuo Hearing Impaired English on tietysti vähän rasittava. Minkähän takia muuten noihin ei voisi laittaa lisäksi vielä ihan normi-englannin tekstitykseksi mukaan?

Ei taida suomifilmeissäkään olla normaaleja suomitekstejä kovin usein?

x_jmt_x
05.08.2009, 11:33
Suomi "boksia" ei sitten kannata tilata!

Itse menin halpaan, tilasin DiscShopilta "suomijulkaisun", jossa piti olla boksissa myös TOTBF.

No, boksi tuli ja
a) "boksi" on itseasiassa tuplasyvä sleeve - laita kotelot kansi ylöspäin ja rullaa paperi molempien ympäri. Ainakaan omaan hyllyyn ei mahdu ~20cm syvä blu-ray "boksi", ja vaikka mahtuisi, niin koska kyseessä on sleeve, putoaisivat varsinaiset kotelot lattialle, kun sen ottaisi hyllystä normaalilla "yläreunasta kiinni" -otteella.
b) TOTBF ei sisällä suomi-tekstejä ja on näin ollen täysin identtinen UK julkaisun kanssa - kuten on muuten itse elokuvakin.

Eli itse elokuvat, käyttökelvoton sleeve + suomipaperit, hintaa ~45e.

Samat levyt ilman sleevea UK:sta tilattuna ~35e posteineen. Ja levyt siis täysin identtiset, eroa vain kannet.

Se nyt vaan oli tyhmää maksaa liikaa.
:OI

The_hane
06.08.2009, 01:11
Jooh itsekkin kattelin prismassa tänään tuota boxia jolla oli siis hintaa järkyttävät 64,90. Eli Watchmenii saa hintaan 20-25 Euroo eli Black Freightenerille tulee hintaa semmoset 40 euroo ja itse leffahan kestää tunnin ja ei oo Subei.
Ett aika rahastukselta maistuu

x_jmt_x
06.08.2009, 09:24
Sitten on prisma ylihinnoitellut.

DiscShop, Anttila ~50e.

Liikaa se on silti, kun vaikka playsta saat erillisinä ~35e.

pinkeliviinica
06.08.2009, 10:44
totb on nyt katsottu ja on kyllä todella surkea... ainoa positiivinen pätkä ko. lisärissä oli tämä culpepper hour (vai oliko se minute?) lisäri joka oli mielenkiintoinen ja kestoakin vajaat puolituntia... rahastusta tämä lisäri sanon myös minä...
(jep ja kirjaa en ole lukenut joten tarina jäi stand alone pätkäksi jonka liittymistä en watchmaniin hokannut...)

x_jmt_x
06.08.2009, 11:29
TOTBF on olennainen osa watchmeniä, ja ainakin allekirjoittaneesta oli mukava nimenomaan nähdä se elokuvaformaatissa.

Sinänsä, jos sidettä itse päätarinaa ei tiedä (ie on jäänyt kirja lukematta tai liitos ymmärtämättä), niin eihän tuolla sitten mitään virkaa ollut. Itsenäisenä elokuvana lyhyt ja yksinkertainen animaatiopätkä, joka oli sisällöllisesti ohut. Paralleelina watchmenin päätarinalle taas aivan toinen asia - ja toimisi huomattavasti paremmin, jos olisi ollut leikattuna mukaan.

Tämähän nähdään ilmeisesti vuoden taitteessa Ultimate Cutissa.

007
16.08.2009, 17:58
Huvittavaa noiden "Special Edition" tekstien lätkintä julkaisuihin. Heti ensimmäinen julkaisu sai kyseisen tekstin kanteensa :hitme: Onkos sille muuten mitään perusteita miksi eivät pidennettyä versiota tälle mantereelle tuonut? Itse en keksi millään mitään järkevää syytä, olettaen etteivät tulevaisuudessakaan sitä julkaise.

Vekka
16.08.2009, 18:35
Huvittavaa noiden "Special Edition" tekstien lätkintä julkaisuihin. Heti ensimmäinen julkaisu sai kyseisen tekstin kanteensa :hitme: Onkos sille muuten mitään perusteita miksi eivät pidennettyä versiota tälle mantereelle tuonut? Itse en keksi millään mitään järkevää syytä, olettaen etteivät tulevaisuudessakaan sitä julkaise.

Olikos tästä nyt vielä tulossa jouluksi jokin ultimate cut, jossa tuo Black Freighter on vielä lisätty mukaan osaksi elokuvaa sarjakuvan tavoin. Jospa Euroopassa päätettiin tässä välissä olla rahastamatta tuolla dir. cutilla ja odotetaan vielä tuota final, ultimate whatever cuttia. Tämä siis vain mutuilua.

Metanaut
17.08.2009, 09:19
Euroopassa on eri levittäjä (Paramount, jenkeissä Warner), joten voi olla että täällä ei julkaista mitään muita painoksia.

x_jmt_x
17.08.2009, 09:37
Olikos tästä nyt vielä tulossa jouluksi jokin ultimate cut, jossa tuo Black Freighter on vielä lisätty mukaan osaksi elokuvaa sarjakuvan tavoin. Jospa Euroopassa päätettiin tässä välissä olla rahastamatta tuolla dir. cutilla ja odotetaan vielä tuota final, ultimate whatever cuttia. Tämä siis vain mutuilua.On tulossa jouluksi, myynnissä rajoitettu 6kk. Mutta "olla rahastamatta"?

Jenkeissä on julkaistu 1 versio: dircut.
Euroopassa julkaistu 1 versio: theatrical cut.

Kuka rahastaa ja missä?

Euroopassa oltaisiin ihan hyvin voitu julkaista ainoastaan dircut, kuten jenkeissäkin. Ei olisi tarvinnut spedeillä näiden versioiden kanssa ja tilata jenkeistä toista versiota (aluekoodivapaa!).

Ultimate Cutin saapumisesta eurooppaan ei ole mitään takeita.

Zalmari
19.08.2009, 18:58
Jaahas, tänään sitten istahdin katselemaan amazoonista tilaamaani director's cuttia, niin eikös se vain olekin viallinen levy :grr: Soittimena PS3, aivan alussa kohdassa jossa comedian heitetään ikkunan läpi levy jäätyy ensin hetkeksi, sitten hyppää n. minuutin verran eteenpäin suoraan seuraavaan kohtaukseen, eli alkuteksteihin.

Highdefdigestistä yms. olen lueskellut että muillakin tuntuu olevan toisto-ongelmia tämän kanssa, ja että ilmeisesti näin kaukaa ei tarvitse lähettää takaisin levyjä jenkkeihin? Kenelläkään plazalaisella kokemuksia amazon.comista saaduista viallisista tuotteista?

geru
19.08.2009, 23:30
Amazon threadissa varmaan tiedetään paremmin, mutta muistelen lukeneeni että saattavat pistää sieltä uuden levyn tulemaan kun laitat niille palautetta, eikä tarvi edes mitään palauttaa. Mutta kannattanee kysäistä tuolla Amazon-threadin (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=31536&page=18) puolella.

Maxi
21.08.2009, 00:38
Amazon threadissa varmaan tiedetään paremmin, mutta muistelen lukeneeni että saattavat pistää sieltä uuden levyn tulemaan kun laitat niille palautetta, eikä tarvi edes mitään palauttaa. Mutta kannattanee kysäistä tuolla Amazon-threadin (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=31536&page=18) puolella.

Ainakin omissa vastaavissa tapauksissa (viallinen levy/tuote) eivät ole halunneet mitään palautuksia vaan yksityiskohtainen virheraportti on riittänyt: missä kohtaa leffaa ongelma esiintyi, ongelman kuvaus, käytetty laitteisto.

Mikke
26.09.2009, 20:04
Tiedoksi tännekin, kun ainakaan vielä tätä uutista ei kukaan ole tänne postannut: Watchmen Ultimate Cut julkaistaan Iso-Britanniassa 3. marraskuuta.

Findance.comin uutinen aiheesta (http://www.findance.com/uutiset/8758/watchmen-leffan-pidennetty-versio-julkaisuun-euroopassa)

Majestic
26.09.2009, 21:52
Tuleeko olemaan 4-levyinen julkaisu kuten amerikassakin?

Blu-ray.com kertoo (http://www.blu-ray.com/news/?id=3459) jenkkijulkaisun sisällöstä:

Disc 1

Two audio commentaries, with Zack Snyder and Dave Gibbons (1)

Disc 2

The Phenomenon: The Comic that Changed Comics (2)
Real Super Heroes, Real Vigilantes (2)
Mechanics: Technologies of a Fantastic World (2)
Watchmen: Video Journals (3)
My Chemical Romance, "Desolation Row" music video (2)
Under the Hood (4)
Story Within a Story: The Books of Watchmen (4)

Disc 3

Digital Copy of the Theatrical Version (2)

Disc 4

Watchmen: The Complete Motion Comic (5)
BD-Live (2)

(1) New content
(2) Previously available within the Director's Cut US Blu-ray
(3) Previously available within the Theatrical Cut European Blu-ray
(4) Previously available within the 'Tales of the Black Freighter' Blu-ray
(5) Released separately

trgo
26.09.2009, 23:15
Tuossahan on yksi ihan turha levy. 3 levyä riittäisi ihan hyvin. :)

Mikke
27.09.2009, 02:57
Tuleeko olemaan 4-levyinen julkaisu kuten amerikassakin?Ei aavistustakaan, kun en ole löytänyt mitään vahvistusta tuolle Findance.comin uutiselle. Ellei vahvistukseksi sitten lasketa sitä, että BBFC:llä on ollut Watchmenin Director's Cut -materiaalia tarkastettavana.

Scaha
27.09.2009, 08:22
play.com listaa jo tämän mutta ei vielä preorder -tilassa. Niin ja ovat merkinneet kahden levyn setiksi.

Jarzki
27.09.2009, 09:36
play.com listaa jo tämän mutta ei vielä preorder -tilassa. Niin ja ovat merkinneet kahden levyn setiksi.

Tämän jonka Play listaa on Directors Cut eikä Ultimate Cut.

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/11876177/Watchmen-Director-Cut/Product.html

Tuo digital copy on kyllä ihan turha näissä Blu-rayssä.

sokka
27.09.2009, 09:46
Juuri näin. Sitten seuraavalla viikolla tulee kalakaverin kotivideolla ja 230 min lisällä varustettu versio. Missä on erittäin tärkeä vilahdus kengänkärjestä, mitä itse teatteri versiossa ei näkynyt. Voi jeesus sentään näitä rahastuksia prkl. Kyllä niin pistää vituttamaan :grr:

Jarzki
27.09.2009, 10:04
Juuri näin. Sitten seuraavalla viikolla tulee kalakaverin kotivideolla ja 230 min lisällä varustettu versio. Missä on erittäin tärkeä vilahdus kengänkärjestä, mitä itse teatteri versiossa ei näkynyt. Voi jeesus sentään näitä rahastuksia prkl. Kyllä niin pistää vituttamaan :grr:

Onhan tämä jo kauan tiedetty, että tullee ja siksi olen odottanutkin tätä enkä ostanut muita versioita. Eihän tätä ole pakko ostaa jos pittää rahastuksena. :D

Noisepurge
28.09.2009, 13:42
No mutta hieno homma että tulee eurojulkaisuakin, oon pidätelly itteäni ton usaversion hankinnassa kun tietää ettei siinä oo mitään tekstityksiä ja jotain teknisiäkin ongelmia on ilmennyt monilla.

Ite odottelen tosin edelleen Grindhousen boksijulkaisua eurooppaan dvdkin kelpais :D prklö.

SamTheMan
28.09.2009, 15:31
Ei kiitos ultimate cut:ille, hyllyssä on jo eurojulkaisu ja jenkki-DC... Riittää mulle.

winterland
28.09.2009, 20:14
No mutta hieno homma että tulee eurojulkaisuakin, oon pidätelly itteäni ton usaversion hankinnassa kun tietää ettei siinä oo mitään tekstityksiä ja jotain teknisiäkin ongelmia on ilmennyt monilla

Tietääkseni ongelmat ovat olleet UK-julkaisussa, ei tuossa jenkki DC:ssä.

sokka
28.09.2009, 20:58
Mulla itellä on tuo jenkki DC ja en ole siinä mitään ongelmia havainnu. Koneena mulla on PS3 fätti.

winterland
28.09.2009, 21:33
Mulla itellä on tuo jenkki DC ja en ole siinä mitään ongelmia havainnu. Koneena mulla on PS3 fätti.

Jep sama levy, sama kone ja homma toimii täälläkin.

JaLe
07.10.2009, 15:35
Nyt on tarjolla UK Blu-rayn speksit:
http://www.dvdactive.com/news/releases/watchmen-directors-cut.html

Elikkäs ainakaan toistaiseksi ei mitään Ultimate Editionia ole tulossa.

Bonus levy näyttää olevan identtinen tuo ekan julkaisun kanssa.
DC:n ostamalla saa siis "vain" pidemmän version leffasta yhdellä kommenttiraidalla varustettuna verrattuna teatteri julkaisuun.

sokka
08.10.2009, 08:00
Tuli katottua tuo Black Freighter pätkä. DC tulee olemaan minun ainut ostos. UC:hen tuo pätkä ei minusta tuo mitään lisää. Voi sanoa, että aivan turha.

equilibrer
11.10.2009, 09:10

DC:n ostamalla saa siis "vain" pidemmän version leffasta yhdellä kommenttiraidalla varustettuna verrattuna teatteri julkaisuun.

Onko siis DCssä vain pidennetty versio elokuvasta vai myös teatteriversio?

Teemu03
12.10.2009, 10:52

DC:n ostamalla saa siis "vain" pidemmän version leffasta yhdellä kommenttiraidalla varustettuna verrattuna teatteri julkaisuun.Onko siis DCssä vain pidennetty versio elokuvasta vai myös teatteriversio?
Anna kun autan. Hämääviä nuo lainausmerkit. :D

DC:n ostamalla saa siis vain pidemmän version leffasta yhdellä kommenttiraidalla varustettuna verrattuna teatterijulkaisuun.

equilibrer
12.10.2009, 18:26
Anna kun autan. Hämääviä nuo lainausmerkit. :D

Pöh. Mun mielestä toi Jalen kommentti tarkoitti sitä, että tuossa uudessa versiossa ei tule paljoa lisää, siksi siinä oli "vain". Lähinnä tarkoittaen, ettei kannata bonusten yms. odotusten toivossa päivittää.

x_jmt_x
13.10.2009, 00:11
Voi sanoa, että aivan turha.Et ole nähnyt, etkä ainakaan lukenut, joten ymmärtämyksen puutteesi sallittakoon sinulle.

Tosiasia kuitenkin on, että TOTBF on totaalisen elimellinen osa Watchmen teosta - vaikka samaan hengenvetoon on myönnettävä, että irrallisena se palvelee hätäisesti kuriositeetin virkaa, ei enempää.

Päätarinan mukaan leikattuna ja sen alaviitteenä sen merkitystä taasen tuskin kukaan itse kirjan lukenut voi väheksyä. Mutta ei, ei toimi yksinään - koska sen ei jumalauta ole koskaan ollut tarkoituskaan toimia.

Katso Ultimate Cut aikanaan tai lue kirja, niin tiedät, mitä tarkoitan.

mustis
13.10.2009, 08:29
Vähän jännittää, miten elokuvalliseen kerrontaan saadaan upotettua Black Freighter. Sarjakuvassa homma toimi, mutta elokuva on aivan erilainen väline - etenkin kun kerronta tulee vaihtumaan Watchmenin oikeista näyttelijöistä Black Freighterin animaatioon. Jos molemmat olisivat "samaa" niin olisin levollisemmin mielin ratkaisun toimivuudesta - sivujuonia ja takautumia on elokuvissa nähty ennenkin. Sarjakuvassa sekä päätarina että black freighter olivatr sarjakuvaa eli tavallaan samanlaista kerrontaa.

Aion kyllä uteliaana katsoa UE:n jahka se tulee.

sokka
13.10.2009, 09:52
Et ole nähnyt, etkä ainakaan lukenut, joten ymmärtämyksen puutteesi sallittakoon sinulle.

Tosiasia kuitenkin on, että TOTBF on totaalisen elimellinen osa Watchmen teosta - vaikka samaan hengenvetoon on myönnettävä, että irrallisena se palvelee hätäisesti kuriositeetin virkaa, ei enempää.

Päätarinan mukaan leikattuna ja sen alaviitteenä sen merkitystä taasen tuskin kukaan itse kirjan lukenut voi väheksyä. Mutta ei, ei toimi yksinään - koska sen ei jumalauta ole koskaan ollut tarkoituskaan toimia.

Katso Ultimate Cut aikanaan tai lue kirja, niin tiedät, mitä tarkoitan.

Joo en ole lukenu. Jotenki, kun sen erillisenä tosiaan katsoo, niin ei paljon anna. Ehkä se tulee joskus töllättyä. Itse pidän tuosta DC:stä jo tuollaisena. Joten oletus on, että se kelpaa myös jatkossa noin.

Teemu03
13.10.2009, 10:35
Pöh. Mun mielestä toi Jalen kommentti tarkoitti sitä, että tuossa uudessa versiossa ei tule paljoa lisää, siksi siinä oli "vain". Lähinnä tarkoittaen, ettei kannata bonusten yms. odotusten toivossa päivittää.

Todennäköisesti juuri näin, mutta välillä täytyy huumoriakin viljellä.

JaLe
13.10.2009, 15:06

Todennäköisesti juuri näin, mutta välillä täytyy huumoriakin viljellä.
Tämä tässä alunperin oli ajatuksena. ;)

Mitään ilmoitusta ei ole jossa kerroittaisiin että levyllä on molemmat versiot.

Jenkki levylläkään ei ole kuin DC, vaikka jakelija onkin eri niin vähän epäilen että levyllä olisi muuta kuin pelkkä DC versio.

Jos tuo on nyt lopullinen versio UK julkaisun kannesta, niin sinänsä jännä juttu että siinä ei ole mitään mainintaa Directors Cut:sta.

Ultimate Cut:a ei taida Eurooppaan tulla lainkaan, ehkä tai sittenkin joskus tai ... :confused: ;)

x_jmt_x
13.10.2009, 20:27
Joo en ole lukenu. Jotenki, kun sen erillisenä tosiaan katsoo, niin ei paljon anna. Ehkä se tulee joskus töllättyä. Itse pidän tuosta DC:stä jo tuollaisena. Joten oletus on, että se kelpaa myös jatkossa noin.Jos nyt kiinnostaa, mikä se pointti on, niin wikipedia avittaa (http://en.wikipedia.org/wiki/Watchmen#Tales_of_the_Black_Freighter) edes vähän:

007
15.12.2009, 08:10
Tuli katsottua Ultimate Cut ja ihan päheä versio kyseessä.. ainakin novellin lukeneelle siis. Mielestäni oli hyvin upotettu nuo sarjispätkät leffaan eikä ne itseäni häirinneet yhtään. Playn sivuilta luin kestoksi tuntia tuolle piirrokselle, mutta DC vs. UC:n ero on vain 30min, eli ei ilmeisesti kaikkea materiaalia oltu käytetty ja hyvä niin.

Viihdyttävä teos ja sai paljon enemmän irti toisella katselukerralla. En tiedä miten perus DC on leikattu, mutta jos sisältää nuo kaikki lehtimyyntikoju kohtaukset ilman "sarjista" niin aika kummalliselta kyllä tuntuu varsinkin nyt "paremman" version nähneenä.

Thingy
15.12.2009, 13:20
Tuli katsottua Ultimate Cut ja ihan päheä versio kyseessä.. ainakin novellin lukeneelle siis. Mielestäni oli hyvin upotettu nuo sarjispätkät leffaan eikä ne itseäni häirinneet yhtään. Playn sivuilta luin kestoksi tuntia tuolle piirrokselle, mutta DC vs. UC:n ero on vain 30min, eli ei ilmeisesti kaikkea materiaalia oltu käytetty ja hyvä niin.

Viihdyttävä teos ja sai paljon enemmän irti toisella katselukerralla. En tiedä miten perus DC on leikattu, mutta jos sisältää nuo kaikki lehtimyyntikoju kohtaukset ilman "sarjista" niin aika kummalliselta kyllä tuntuu varsinkin nyt "paremman" version nähneenä.

Itse leffa on vielä mulla katsomatta (ultimate cut tuli eilen postissa), mutta tuota Motion Comic'ia tuli katsottua 3 osan verran eilen. Sarjikset lukeneena täytyy tuota ylistää: yksiyhteen piirrokset maustettuna pienellä määrällä animointia. On todella hienon näköinen. Pituutta pätkällä on 5 h 25 min.

x_jmt_x
20.12.2009, 01:16
Tuli katsottua Ultimate Cut ja ihan päheä versio kyseessä.. ainakin novellin lukeneelle siis. Mielestäni oli hyvin upotettu nuo sarjispätkät leffaan eikä ne itseäni häirinneet yhtään. Playn sivuilta luin kestoksi tuntia tuolle piirrokselle, mutta DC vs. UC:n ero on vain 30min, eli ei ilmeisesti kaikkea materiaalia oltu käytetty ja hyvä niin.Taitaa tunnin verran olla Tales Of The Black Freighter + Under The Hood, joista siis jälkimmäistä ei elokuvan sekaan ole leikattu missään versiossa. TOTBF on aika tarkkaan tuon puoli tuntia.

Viihdyttävä teos ja sai paljon enemmän irti toisella katselukerralla. En tiedä miten perus DC on leikattu, mutta jos sisältää nuo kaikki lehtimyyntikoju kohtaukset ilman "sarjista" niin aika kummalliselta kyllä tuntuu varsinkin nyt "paremman" version nähneenä.Ei ole lehtikiskan intro-outro kohtauksia.

All and all, itselleni - myöskin sarjakuvan lukeneena - tuo ultimate cut on se ainoa oikea versio (vaikka kaikki 3 toistaiseksi on hyllyssä). Tales.. oli todellakin tarpeellinen lisä ja toimi hämmentävän hyvin mukaanleikattuna. Irtonaisena tuo ei toiminut niin mitenkään, joten vähän hirvitti, että miten on tämän UC:n kanssa, mutta pelko oli turhaa.

ana198
14.01.2010, 19:12
Niin siis löytyykö jo suomiteksteillä joku uber-versio Watchmenistä? Edes se DC-versio???

-Tinke-
18.03.2011, 12:44
Tällä hetkellä löytyy vain teatteriversio hyllystä (+ animaatio sarja). Olisin kiinnostunut erityisesti Ultimate Cut -versiosta, mutta amazonin hinta on kyllä suolaisen korkea (Amazon.com: ~100$). Ilmeisesti kuitenkin Region Free. Onko kyseistä versiota saatavilla mistään kohtuullisempaan hintaa? tai mahdollisesti riisuttua Ultimate Cut -versiosta? :D

Täytyy varmaan ostaa välipysäkkinä DC, jos sen voimin jaksaisi odotella uusia julkaisuja..

Onko tietoa mahdollisista julkaisuista euroopassa?

trgo
18.03.2011, 18:16
Jenkkilässähän tuo Ultimate cutti on ollut loppuunmyytynä jo pitkään. Nuo ~100 dollarin hinnat ovat marketplace myyjien käsialaa. Kanada-versio oli vielä hieman kohtuullisemmalla hinnalla saatavissa esim. Kanadan amazonista jokin aika sitten, mutta nyt näyttää sekin loppuneen. Tuskin ihan halvalla irtoaa enää mistään. Ja mitään riisuttua versiotahan tuosta ei ole olemassa.

geru
18.03.2011, 18:30
Täytyy varmaan ostaa välipysäkkinä DC, jos sen voimin jaksaisi odotella uusia julkaisuja..

Vähän ketuttaa tuo DC julkaisu, kun elokuvassa on sen verran dialogia että pitäisi tekstit mielellään päällä, mutta kun ainoa vaihtoehto on tuo kuurotekstitys niin niissä sitten häiritsee ne [phone rings] yms. Melkein tekisi mieli myydä tuo pois, ja ostaa suomitekstillinen ei-DC tilalle siksi aikaa että tulisi vaikka tuo Ultimate suomiteksteillä...

On kyllä nää versiopihtaamiset perseestä. Kuitenkin kun tietää että netistä löytyy todennäköisesti kaikki versiot, ja hintakaan ei tunnetusti päätä huimaa Piraattipoukaman puolella. :rolleyes:

-Tinke-
19.03.2011, 11:50
Vähän ketuttaa tuo DC julkaisu, kun elokuvassa on sen verran dialogia että pitäisi tekstit mielellään päällä, mutta kun ainoa vaihtoehto on tuo kuurotekstitys niin niissä sitten häiritsee ne [phone rings] yms.

Onko tosiaan näin? Blu-Ray.com (http://uk.blu-ray.com/movies/Watchmen-Blu-ray/7411/) sivuston mukaan DC:ssä pitäisi olla erikseen English ja English SDH. Sama homma myös USA-versiossa. Molemmat Region Free.

geru
19.03.2011, 14:18
Onko tosiaan näin? Blu-Ray.com (http://uk.blu-ray.com/movies/Watchmen-Blu-ray/7411/) sivuston mukaan DC:ssä pitäisi olla erikseen English ja English SDH. Sama homma myös USA-versiossa. Molemmat Region Free.

Pitää tarkistaa vielä.. Vitsi että harmittaa jos on, olen nimittäin ainakin kahteen kertaan katsonut tuon niillä SDH teksteillä :)

marlan
19.03.2011, 20:28
Pitää tarkistaa vielä.. Vitsi että harmittaa jos on, olen nimittäin ainakin kahteen kertaan katsonut tuon niillä SDH teksteillä
Itselläni on DC ja siinä on tosiaan vain "English HoH". Samaa kertoo DVDCompare (http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=14775). Erittäin todennäköisesti UC:ssä on sama tilanne.