PDA

View Full Version : CD:n HD-boxit tekee Samsung töllöön kaihdinta kuvaan. Apuva!

ratge
13.02.2009, 22:22
Laitoin tästä jo aiemmin kyselyä Plazan Samsung-puolelle, mutta katsotaas löytyisikö täältä ketään kuka olisi törmännyt vastaavaan ongelmaan, tai osaisiko joku antaa vinkkiä, missä on vika.

Mulla on Samsung LE40A656 telkkari ja Canal Digitalin HD-satelliittipaketti.
Kuva on CD:n HD-kanavilta HDMI:n kautta lähes priimaa, lukuunottamatta erästä häiritsevää ominaisuutta: laajoissa, tummissa väripinnoissa näkyy selvä vaakasuuntainen kaihdinilmiö. Eli esim. 2cm harmaa palkki, puolen sentin musta viiva, sentti harmaata, puolen sentin musta viiva jne. Blu-Ray soittimen ja Topfieldin kaapeliboxin kanssa vastaavaa ei esiinny.
Lautasena on se pieni, olikohan 68cm versio ja kaapelia piti vetää kaikki se 25m. mitä paketissa tuli.

Olen testannut kolmea HDMI-kaapelia ja kaikkia mahdollisia perustemppuja, mitä näille laitteille voi tehdä, mutta mikään ei ole auttanut. Asiaa on testattu CD:n kahdella tallentavalla HD boxilla ja HD Comboboxilla, mutta kun ei auta.
CD:n asiakaspalvelu on ollut tosi avulias ja joustava lähettäessään boxeja testattavaksi, mistä kiitos heille.
Kokeilin myös irroittaa kaikki muut ohjelmalähteet tv:stä ja muutkin ylimääräiset kaapelit, testatakseni, ottaako boxi tai tv jostakin häiriöitä, mutta ei.

Kysyin asiasta sekä Samsungin helpparista että CD:n teknisestä neuvonnasta ja ainoa selitys minkä sain, oli CD:n tieto, että lähinnä Samsungin ja LG:n telkkareiden kanssa on ollut joskus vastaavia ongelmia.
Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Onko löytynyt, tai löytyykö keneltäkään ratkaisua tai selitystä tällaiseen?

R0kMies
14.02.2009, 11:58
Jos on ollut tiedossa että kyseisten tv-mallien kanssa saattaa esiintyä ongelmia, mielestäni niistä kuuluu CD:n mainita ostotilanteessa. Tässähän on koijattu ihmistä siinäkin kohtaa.

Mulla on täysin sama telsu ja HDMI-piuhalla kiinni. Yllättäen toiminut, en ole havainnut ongelmia.

Ahmed Ahne
08.03.2009, 13:06
Mulla on otsikon malli ja kaihdinta esiintyy mullakin. Eilen kun kattelin Jesse Jamesin murhaa niin välillä oli kyllä garseeta kaihdinta ja tumma tausta nyt yleensäkin on vaikea tehtävä täyttää ainakin minun telkulle.