View Full Version : Handan 9800T ja Canal+
Topfield_Digi
16.12.2008, 09:13
Moi.
Ollaan hankkimassa tallentavaa digiboksia antenniverkkoon ja Canal+ Total – katselukorttia siihen.
Ensiksi oltiin miellytty Topfieldin PVR5100 HDMI-purkkiin, mutta siinä on sellainen ongelma, ettei maksukanavien tallenteita pysty katsomaan enää kortin päivittymisen jälkeen muuten kuin, jos ehtii kopioimaan tallenteen uudelleen ennen sitä.
Nyt kiinnostaisi lähinnä Handan 9800T.
Millaisia kokemuksia on kyseisistä boksista?
Lähinnä kiinnostaa, että toimiiko tekstitykset kaikilla kanavilla ja miten siirrot tietokoneelle ovat onnistuneet yms?
Kiitos paljon vastauksista jo etukäteen.
michaelsjoholm
17.12.2008, 18:31
Moi! Älä osta kyseistä laitetta, itellä on semmoinen ja se on täynnä bugeja, ei nauhoita kunnolla viikonloppuisin, yli keskiyön ei voi laittaa ajastusta, EPG menee lukkoon jne, viimeisin firmware teki sen vieläkin pahemmaksi (ainakin kerran illalla se menee lukkoon jne...) ja handan ei välitä yhtään mitään...
tokroger
28.12.2008, 13:01
En tiedä olenko tehnyt jotain väärin kun mulla DVB-T 9800 on toiminut ihan moitteetta jo kuukauden. Pari asiaa on hieman negatiivisia mitä tulee äkkiä mieleen.
HDMI-liitännästä ei saa kunnon 1080p-kuvaa. Kuva on jonkinverran pehmeämpi kuin 1080i-tilassa. Vihreitä pystyraitoja ei kuvassa näy p-tilassa kuten ilmeisesti kaapelimallissa näkyy.
Tietokoneelle tallennusten siirto on helppo mutta en ole jostain syystä onnistunut saamaan niitä tallennuksia muutettua kunnolla avi-muotoon. Kuva nykii vaikka muuten toimiikin. Aiemmassa boksissa (Medion MDT4200PVR) tallennusten siirto onnistui mainiosti. En tiedä pitäiskö napata levy boksista suoraan tietokoneeseen vai mitä. Ohjelmina mulla on ProjectX, ReJig ja GordianKnot 2.45. Vinkkejä otetaan vastaan.
Muuten boksi on ainakin mulla toiminut moitteetta. Ei ole jumittanut kertaakaan (!) ja tallennukset toimivat. En ole kyllä erikseen testannut neljän kanavan yhtäaikaista tallennusta mutta ainakin kolmea on samanaikaisesti tallentanut ja se kyllä riittää mulle. Enkä ole huomannut että keskiyön yli mennyt tallennus olisi katkennut vaikka niitäkin on tullut tehtyä useita.
Tallennuksia on helppo editoida jo boksissa mutta esim mainoskatkojen poistaminen siististi vaati ainakin mulla treeniä että saa kohdilleen.
Kyseessä on siis DVB-T9800 ja firmis 1.10.
Täältä toinen ääni Handan 9800:sta vastaan: ihan hanurista koko vehje. Ollut jo yli vuoden markkinoilla ja bugeja ei korjata. Maahantuojan päähomma tuntuu olevan bannata vehkeen huonosta laadusta valittavia foorumiltaan ja poistella heidän viestejään.
Laite jättää täysin satunnaisesti toistuvia ohjelmia tallentamatta. Eli kertatallennukset onnistuvat (kait) aina mutta päivittäin tai viikottain ei. Tallenna siinä sitten jotain sarjoja kun välistä puuttuu osia. Luotettavuus siis 0.
Ohjelmaoppaassa se kaatuilee ihan simona. En ole ihan varma mutta tämä kaatuilu tuntuu keskittyvän enemmän ilta-aikaan. Eli paremmin tuntuu onnistuvan ohjelmointi päiväsaikaan. Ainoa positiivinen asia tässä on se, että boksin voi uudelleenkäynnistää kaukosäätimellä eli se ei mene rautatasolla kyykkyyn.
Laitteen "menuun" ei pääse ollenkaan jos boksi tallentaa. Ajastuslistassa ei lue ohjelman nimeä vaan vain kanava ja kellonaika (ominaisuus, joka on jo 6 vuotta vanhassa boksissanikin). Toistuvat tallennukset tallennetaan sen ohjelman nimellä joka tuli kun ajastus ajettiin ekan kerran. Eli jos ohjelmapaikka muuttuu niin tallennuslistaan tulee ohjelmat väärällä nimellä.
Noi ovat ne ongelmat mitkä minua häiritsevät eniten. Ongelmia on muitakin kuten esim. joillakin keskiyön yli menevät tallennukset tallentuvat 2 tiedostoon (ei minulla) ja kaikki tallennukset ovat 1min lyhyempiä kuin mitä ohjelmoitu (ei iso ongelma kun pistän +15 min joka tapauksessa).
Surkea esitys niin valmistajalta kuin maahantuojaltakin. En voi suositella.