PDA

View Full Version : Apua täysin tiedottomalle

Mizki
25.06.2008, 14:26
Terve

Nyt kun on kesätöitä ja kaikkea niin olis kiva hankkia jotain poppivehkeitä autoon, kun ainoa ääni mitä kuuntelee ajaessa on tuulettimen meteli tällä hetkellä. Olen täysin hukassa mitä pitäisi hankkia ja mistä.

Autona toimii soittimeton ja kaiuttimeton punto vuodelta -95.

Oon katellut autostudio.fi:stä jotain soittimia ja kaiuttimia, mutta ei ole mitään tietoa mitä pitäisi hankkia. Soitin ja kaiuttimet ja subbari ainakin. Pitääko ostaa johdot ja kaikki liittimet erikseen? Millainen vahvistin pitää olla, mikä on hyvä ja paljon rahaa suunilleen pitäisi varata tähän. Tälläinen audiosysteemijuttu on aivan hämärää mulle kokonaan.

Jos sais edes jotain infoa ja linkkejä hyödyllisiin sivuihin ja ehkä jotain suosituksia.

Onko mahdollista laittaa johonkin ihan perussoittimeen ulkoinen kovalevy kiinni ja soittaa sitä kautta musiikkia, vai vaatiiko sellainen jonkun 1500e hintaisen soittimen. Ei oikein nappaa polttaa kuus kuutioo levyjä ja vekslata niitä edestakas

kiitoksia

Kristian
25.06.2008, 14:52
En tiedä mitä tekemistä muulla tekstillä on otsikon ongelman kanssa, mutta tuohon pääongelmaan suosittelisin lääkäriä tai ensiavun asiantuntijaa. Tiedottomuus ei ole leikin asia.

Mizki
25.06.2008, 14:53
voi kiitos <3 varaan ajan kun saan auton äänilaitteet kuntoon

Onni
25.06.2008, 15:05
Herätys tiedoton. Tässä hiukan vinkkiä mutta utsi itse lisää sitten vielä.
PAREMPIAKIN FOORUMEITA TÄHÄN AIHEESEEN ON.

Mutta ongelmaan:

En ole ammattilainen mutta veikkaampa että sinulle riittäisi samantapainen paketti kuin itselle eli:

- 2 tie erillissarja (diskantit kojelaudalle, keskiäänet oviin)
- subbari (10" suosittelen minä. Pysyy kotelon koot järkimitoissa)
- 5 -kanavainen vahvistin (itsellä GroundZero joten sitä suosittelen siksi, mutta on kai niitä muitakin)
- mp3 soitin

Asennukseen:
- virtajohto( mukana tulee sulakeboksi joissain tapauksissa)
- rca-piuhat
- kaiutinpiuhaa
- asennuskorillinen (olutta tai mistä nyt tykkää)
- AMMATTILAINEN (...ainakin kaveriksi)

Tuossa on jo aika hyvä paketti alkuun, kunhan et osta kaikkein halvinta roinaa mitä löytyy. Menee muuten vaivalla tienatut rahat aivan hukkaan.

Ja lue aiheesta lisää ennen kuin rahasi sijoitat!

EDIT: Itsellä ei muutes subia ole, kun pitää tavaroitakin saada kuljetettua.

Mizki
25.06.2008, 15:11
Herätys tiedoton. Tässä hiukan vinkkiä mutta utsi itse lisää sitten vielä.
PAREMPIAKIN FOORUMEITA TÄHÄN AIHEESEEN ON.

Mutta ongelmaan:

En ole ammattilainen mutta veikkaampa että sinulle riittäisi samantapainen paketti kuin itselle eli:

- 2 tie erillissarja (diskantit kojelaudalle, keskiäänet oviin)
- subbari (10" suosittelen minä. Pysyy kotelon koot järkimitoissa)
- 5 -kanavainen vahvistin (itsellä GroundZero joten sitä suosittelen siksi, mutta on kai niitä muitakin)
- mp3 soitin

Asennukseen:
- virtajohto( mukana tulee sulakeboksi joissain tapauksissa)
- rca-piuhat
- kaiutinpiuhaa
- asennuskorillinen (olutta tai mistä nyt tykkää)
- AMMATTILAINEN (...ainakin kaveriksi)

Tuossa on jo aika hyvä paketti alkuun, kunhan et osta kaikkein halvinta roinaa mitä löytyy. Menee muuten vaivalla tienatut rahat aivan hukkaan.

Ja lue aiheesta lisää ennen kuin rahasi sijoitat!

EDIT: Itsellä ei muutes subia ole, kun pitää tavaroitakin saada kuljetettua.

Kyllä kiitos. Tämä oli ainoa paikka mistä löysin edes aiheeseen liittyvän foorumin. Linkkejä vain hyviin sivuihin niin pääsen tutustumaan aiheeseen. Pieni suunnananto auttaa suuresti, kun edes tietää mistä etsiä ja mitä

Kristian
25.06.2008, 18:30
voi kiitos <3 varaan ajan kun saan auton äänilaitteet kuntoon

Sorry, ei voinut vastustaa kiusausta kun näki otsikossa tuon virheellisen sanavalinnan. Mutta hyvä, että forumilla osataan myös auttaa, ettei meikäläisen vetäisy ollut ainoa vastaus...