View Full Version : Sony Bravia KDL-46W3000 saa kuraa arvosteluissa!?
Tositeevee
25.03.2008, 19:43
Itselläni on onneksi X3000 malli.
http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2008/03/25/Sony-Bravia-KDL-46W3000-46in-LCD-TV/p1
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0,39030219,49295881,00.htm
Itselläni on onneksi X3000 malli.
http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2008/03/25/Sony-Bravia-KDL-46W3000-46in-LCD-TV/p1
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0,39030219,49295881,00.htm
Ei liene noi kaikkein arvosteuimpia lähteitä.
Leterface
25.03.2008, 20:43
Ei liene noi kaikkein arvosteuimpia lähteitä.Cnet on imo täysin epäpätevä arvostelemaan. Mutta TR pitäisi olla luotettava.
Vaikuttaa vahvasti siltä että TR on saanut viallisen TV:n testattavakseen jossa musta taittuu liilaan päin ja liiketoistossakin on jotakin vikaa; omassa 46W3000 on oikein hyvä liiketoisto mielestäni.
Lisäksi TV on mielestäni vielä hienomman näköinen kuin valokuvissa/liikkeessä, mutta ainakin tätä seikkaa TR yritti kuvailla realistisesti.. :rolleyes:
Cnet on imo täysin epäpätevä arvostelemaan. Mutta TR pitäisi olla luotettava.
Vaikuttaa vahvasti siltä että TR on saanut viallisen TV:n testattavakseen jossa musta taittuu liilaan päin ja liiketoistossakin on jotakin vikaa; omassa 46W3000 on oikein hyvä liiketoisto mielestäni.
Lisäksi TV on mielestäni vielä hienomman näköinen kuin valokuvissa/liikkeessä, mutta ainakin tätä seikkaa TR yritti kuvailla realistisesti.. :rolleyes:
No joka tapauksessa oli aika provo Tositeeveeltä, sillä kaikkihan me tiedämme w3000 olevan loistava televisio pienine puutteineen.
No joka tapauksessa oli aika provo Tositeeveeltä, sillä kaikkihan me tiedämme w3000 olevan loistava televisio pienine puutteineen.
En ole itse nähnyt kotioloissa tuota telkkaria, mutta tälläkin foorumilla on useat valitelleet, että mustat toistuu osittain violettina ja jotkut ovat kritisoineet myös liiketoistoa.
On selvä, että jotkut ovat kuvanlaadun suhteen vaativampia kuin toiset. Aika paljon on tullut luettua esim. juuri trustedreviewsin arvosteluja ja ihan päteviä huomioita tekevät telkkareista. Vaikka jotkut ovat varmasti tyytyväisiä W3000-sarjaan, niin toiset vaativat näyttölaitteelta enemmän tai sitten vain painottavat eri osa-alueita näyttölaitteen kuvanlaadussa.
Cnet on imo täysin epäpätevä arvostelemaan. Mutta TR pitäisi olla luotettava.
En usko että heillä on viallista ollut. Vaikka hyvä tv onkin kyseessä, Trusted Reviews puhui ihan asiaa. Liiketoisto on mielestäni hieman "tökkivää" verrattuna joihinkin muihin hyviin ruutuihin, kuten Sonyn X, tai Samsungin M ja F. Oikeasti jopa Sampan R:ssä on hitusen smoothimpi liikkuva kuva. :)
Tietyissä väreissä liikkuvan kuvan kanssa jää "häntää" kohteen perään. Kaikki eivät siihen kiinnitä huomiota. Ei potaskaa sekään.
Tällaiset asiat yleensä huomaa vain jos on kokenut silmä tai toinen tv vieressä, johon verrata, joka suoriutuu liikkuvasta kuvasta paremmin.
Hyviä puoliakin TR:n arvostelussa löytyi: värien luonnollisuus ja kohinan matala taso ovat tässä ruudussa oikeasti parhaasta päästä. Ne ovat vahvoja elementtejä, joille voi antaa paljon painoarvoa.
Cnetin arvostelua en edes vaivautunut lukemaan. :)
Leterface
25.03.2008, 21:29
Niin, tai ehkä TR vain tykkää/sponssaa Sonyn X-sarjaa jossa varmasti joku prosessointi antaa entistä jouhevamman kuvan vaikka jalkapalloa tai pelikonetta käytettäessä. Itse taas haluan mahdollisimman vähän mitään extra prosessointia, enkä katso paljoa esim. lätkää tai futista TV:stä ja pelaan varsinkin television kautta erittäin harvoin.
TR ei myöskään mitenkään edes maininnut miten TV oli säädetty.
sampo.666
25.03.2008, 21:35
We like:
Vibrant and natural colours; stuffed with features; beautifully built
We don't like:
Suffers with motion blur; black levels; not exactly cheap
Ihan hyvinhän CNET on osannut arvostella. Hyvä, ettei tuijoteta pelkästään sitä merkkiä arvosteluissa, vaan perehdytään myös varsinaiseen suorituskykyyn.
Leterface
25.03.2008, 21:46
Briteissä tuo TR:n HD testaus Sky HD satelliitti TV:llä on tärkeä, mutta ellen aivan väärin muista niin olen lukenut Sky HD ongelmista ennenkin noista brittifoorumeilta, eli liiketoiston huonous saattaa johtua ennemminkin lähde materiaalin heikkouksista/lagista?
sampo.666
25.03.2008, 21:53
eli liiketoiston huonous saattaa johtua ennemminkin lähde materiaalin heikkouksista/lagista?
Tai ehkä sillä 300 pikselin liikeresoluutiolla on jotain tekemistä kuvan kanssa. Toki jos liike on hidasta lähdemateriaalissa, niin päästään sinne 1080 pikselin liikeresoluutioon. Tuskin se lähdemateriaalin vika on jos siinä on nopeaa liikettä? Ei räikkönen voi hidastaa w3000 omistajien takia vauhtia...
Juuri pari päivää sitten katselin Verkkokaupassa X-sarjalaista Sonyä, joka näytti viikonlopun formulaa. En tosin ole varma oliko tätä vai edellistä sukupolvea, todennäköisesti edellistä. TV-kuvalla häntiminen oli kyllä suorastaa karmivaa katsottavaa. Itseasiassa olin hyvin yllättynyt, koska enkä tiennyt häntimisen olevan vieläkin niin pahaa suht. uudella paneelilla. Ilmeisesti W-sarjan paneelikaan ei ole tältä osin parantunut. Pikavilkaisu kuvan suhteen vastasi aika suoraan tuota Trusted-reviewin kommenttia liiketoistosta:
"... the amount of smearing and resolution loss with moving objects really is depressingly severe. "
sampo.666
25.03.2008, 22:13
"... the amount of smearing and resolution loss with moving objects really is depressingly severe. "
Eipä tuohon auta kuin taustavalon skannaus tai uusien kuvien keksiminen. 100hz tekniikalla päästään noin 300->550 liikeresoluutioon ja skannauksella saadaan tarvittaessa loputkin informaatiosta käyttöön. Myös oled töllöt käyttävät skannausta, muuten niissä olisi yhtä surkea liikeresoluutio kuin 50/60hz lcd töllöissä.
Leterface
25.03.2008, 22:23
Siis mistä 300 px liikeresosta puhut?
Satelliitit aiheuttavat aina omia häiriöitään, tätä tarkoitin, jos saat selvää, en osaa selittää paremmin...
Puuttuvat/epäsynkassa olevat freimit voisivat aiheuttaa häiriöitä ellei niitä toisteta prosessoidulla "välimateriaalilla". Mutta tekeekö tämä sitten kuvan "liikeresoluutiosta" absoluuttisesti tarkemman?
Niin voihan sitä vaikka kuvitella näkevänsä räikkösen hymyn kun hän ohitttaa...Joopajoo :).
Tai ehkä sillä 300 pikselin liikeresoluutiolla on jotain tekemistä kuvan kanssa. Toki jos liike on hidasta lähdemateriaalissa, niin päästään sinne 1080 pikselin liikeresoluutioon. Tuskin se lähdemateriaalin vika on jos siinä on nopeaa liikettä? Ei räikkönen voi hidastaa w3000 omistajien takia vauhtia...
:rolleyes:
Loistava ja loistava. En minä ainakaan tiedä. On hyvä että joku on joskus eri mieltä.
niktheblak
25.03.2008, 22:44
Trusted reviewsin liiketoiston haukkumiselle taitaa olla hyvin yksinkertainen selitys: arvostelija ei ole muistanut laittaa Noise Reduction -asetusta offiksi. Omistan 46W3000:n, ja oman kokemukseni perusteella noise reductionin laittaminen mihin tahansa muuhun asentoon kuin offiin tekee kaikesta liikkeestä yhtä vesiputousta. Mutta kun tarpeettoman kohinanpoiston ottaa pois, hey presto - kuva rupeaa vaihtumaan oikein terävästi. Ja todellakin erittäin terävästi, eli mitään häntiä tai haamukuvia ei taatusti näy. Niin, ja tietysti progressiivinen signaali näkyy paremmin kuin lomitettu, mutta tämähän on ns. yleisesti hyväksytty fakta.
Se, että liikkeentoisto kärsii kun kohinanpoiston laittaa päälle, on mielestäni pelkkä haamusärky. Kohinanpoisto on mielestäni relevantti ominaisuus ainoastaan analogi-TV:ssä, jota Suomessa ei enää ole. Kuka hullu nyt haluaisi ajaa analogista kohinaa poistavaa filtteriä digisignaalille. Mikäli digitaalisessa kuvassa on analogista kohinaa (esim. Sin City, 300), se kuuluu sinne. Ei ole näyttölaitteen asia yrittää ottaa sitä pois.
Miinusta Sonylle siitä, että laittavat noise reductionin default-asetuksilla päälle. Tämän johdosta on tullut arvosteluissa iso liuta haukkuja ihan tarpeettomasti.
Violettiongelma on olemassa ainoastaan SD-digi-TV:llä. Mutta se valitettavasti todellakin on olemassa. Toivotaan, että Sony korjaa sen vielä kun meillä W3000-omistajilla on takuu voimassa :p
Edit: nämä arvostelut vaan todistavat, että jos tarpeeksi googlettaa, mistä tahansa laitteesta löytyy maasta taivaaseen ylistyksiä ja maan rakoon haukkumisia. Esittäkää mikä tahansa TV-malli, jota pidätte maailman parhaana (esim. Pioneerin Kuro tai Pansun plasmat), niin minä etsin arvostelun, joka lyttää sen ihan totaalisesti. Varmasti löytyy.
sampo.666
25.03.2008, 22:46
Siis mistä 300 px liikeresosta puhut?
Siitä resosta minkä töllö pystyy näyttämään liikkuvaa kuvaa näytettäessä. Kuva siis sumentuu mitä nopeampaa liikettä televisio joutuu näyttämään. Ilmeisesti 46w3000 mallille tämä resoluutio on oikeilla asetuksilla parhaimmillaan 550 pikselin luokkaa, eli nopeassa liikkeessä päästään jo lähes SD-tasolle! Vielä pitäisi pinnistää hiukan, että saadaan DVD-kuvasta kaikki irti.
Loistava ja loistava. En minä ainakaan tiedä. On hyvä että joku on joskus eri mieltä.
No pieni provo on paikallaan :)
Hei camoon, vai miten se menee. Jos se oma töllö saa arvosteluissa huonot arviot niin kannattaako siitä nokkiinsa ottaa? Ei se W3000 maailman paras televisio ole, mutta riittää joillekkin.;)
niktheblak
25.03.2008, 23:13
Hei camoon, vai miten se menee. Jos se oma töllö saa arvosteluissa huonot arviot niin kannattaako siitä nokkiinsa ottaa? Ei se W3000 maailman paras televisio ole, mutta riittää joillekkin.;)
Tässä tapauksessa huonot arviot tulivat täysin vääristä syistä. Oikeat syyt: purppuraongelma, kapea katselukulma, mustan taso. Väärä syy: liiketoisto.
Teh interwebin arvosteluissa ja foorumijutuissa tuntuu tällä hetkellä olevan valloillaan sellainen fädi, että paskimmillaankin plasma on parasta ja parhaimmillaankin Sony on paskinta. Nämä jutut kulkevat sykleittäin, Pansu tulee varmaan saamaan paskaa niskaansa parin kuukauden päästä.
Oottekos huomanneet että lähes aina noiden noname merkkien ostajat ovat tyytyväisiä ostokseensa, jopa kaikkien löydettyjen puutteiden jälkeen.
Sitten merkkitelevisioiden joukosta löytyy aina vaan enemmän tyytymättömiä, oli merkki sitten mikä tahansa.
Tässä tapauksessa huonot arviot tulivat täysin vääristä syistä. Oikeat syyt: purppuraongelma, kapea katselukulma, mustan taso. Väärä syy: liiketoisto.
Teh interwebin arvosteluissa ja foorumijutuissa tuntuu tällä hetkellä olevan valloillaan sellainen fädi, että paskimmillaankin plasma on parasta ja parhaimmillaankin Sony on paskinta. Nämä jutut kulkevat sykleittäin, Pansu tulee varmaan saamaan paskaa niskaansa parin kuukauden päästä.
Leterface
25.03.2008, 23:29
Väärät säädöt TR:n arvostelussa saattaa olla hyvin mahdollisia liiketoistoa arvioitaessa; olen lähes yhtä varma kuin W46:n säätöjen huonoudesta myös kun TR testasi Toshiban Z3030 ja väitti silloinkin että liiketoisto ei olisi sujuvaa, silloin oli kyseessä ainakin HD DVD/BD-toistolla (24Hz). Sitten TM antoi Z-sarjalle yleisen arvostelun testissään että liiketoisto on muka huono. Taisi säädöt olla taas kerran pahasti hukassa.
Väriongelma on useissa töllöissä. Mutta ei kaikissa. Minulla sitä ei ole.
Siitä resosta minkä töllö pystyy näyttämään liikkuvaa kuvaa näytettäessä. Kuva siis sumentuu mitä nopeampaa liikettä televisio joutuu näyttämään. Ilmeisesti 46w3000 mallille tämä resoluutio on oikeilla asetuksilla parhaimmillaan 550 pikselin luokkaa, eli nopeassa liikkeessä päästään jo lähes SD-tasolle! Vielä pitäisi pinnistää hiukan, että saadaan DVD-kuvasta kaikki irti.
Viitsitkö vielä tarkentaa? Google löytää sanalla "liikeresoluutio" vain 5 osumaa jotka kaikki viittaavaat liikeresoluutioon niin kuin minä sen ymmärrän (kuvataajuus/lomituksenpoisto) eikä niin kuin sinä sitä käytät (pikseleitä).
sampo.666
26.03.2008, 08:48
Viitsitkö vielä tarkentaa? Google löytää sanalla "liikeresoluutio" vain 5 osumaa jotka kaikki viittaavaat liikeresoluutioon niin kuin minä sen ymmärrän (kuvataajuus/lomituksenpoisto) eikä niin kuin sinä sitä käytät (pikseleitä).
Pistä googleen "motion resolution" tai "moving picture resolution". On tuolle varmaan joku oikea termi suomeksi, mutta ei heti tule mieleen. Mielenkiintoisia lisägooglauksia voit löytää "Moving Picture Response Time" ja "MPRT" hakusanoilla.
niktheblak
26.03.2008, 10:37
Väriongelma on useissa töllöissä. Mutta ei kaikissa. Minulla sitä ei ole.
Minulla taas vihreää ei löydy yhtään, ei edes patologisissa testikuvissa, eli minullakin on varmaan ns. virheetön yksilö. Sen sijaan violettejä läiskiä kyllä ilmaantuu silloin tällöin digi-TV:llä. Mutta alan olla jo aika vakuuttunut, että violetit läiskät ovat itse lähetteessä, Sony vaan poimii ja näyttää ne uskollisen (=liian) kirkkaasti.
Skarppi LCD-tekniikkahan on tunnettua siitä, että se moninkertaistaa kuvan virheet. Iso ja tarkka paneeli näyttää virheet isoina ja tarkkoina. Tämän takia on keksitty CRT ja plasma, joiden pehmeämpi kuva on omiaan huonolla signaalilla.
Edit: ai niin, ja violettejä saa vähennettyä kuristamalla gammaa (asetus Gamma) tai tappamalla shadow detailin (Mustan korostus). Tällöin kuvasta tulee muutenkin "kuvaputkimaisempi".
Minulla taas vihreää ei löydy yhtään, ei edes patologisissa testikuvissa, eli minullakin on varmaan ns. virheetön yksilö. Sen sijaan violettejä läiskiä kyllä ilmaantuu silloin tällöin digi-TV:llä. Mutta alan olla jo aika vakuuttunut, että violetit läiskät ovat itse lähetteessä, Sony vaan poimii ja näyttää ne uskollisen (=liian) kirkkaasti.
Skarppi LCD-tekniikkahan on tunnettua siitä, että se moninkertaistaa kuvan virheet. Iso ja tarkka paneeli näyttää virheet isoina ja tarkkoina. Tämän takia on keksitty CRT ja plasma, joiden pehmeämpi kuva on omiaan huonolla signaalilla.
Edit: ai niin, ja violettejä saa vähennettyä kuristamalla gammaa (asetus Gamma) tai tappamalla shadow detailin (Mustan korostus). Tällöin kuvasta tulee muutenkin "kuvaputkimaisempi".
Minä en oikein usko tuota, että lähdemateriaalissa olisi violetteja läikkiä. Esim. minulla on tietokoneessa tv-kortti ja kun katson lcd-monitorilla, jonka väritarkkuus riittää kuvankäsittelyynkin, niin ei todellakaan mitään violetteja sävyjä näy mustassa.
Kyllä W3000-sarjan käyttäjien kommentteja lukemalla kyseessä on jonkilainen vika. Voihan sitä yrittää selittää, että W3000 on ylivoimanen tv ja se näyttää kaikki juuri oikein, mutta ainakin minulle tuo vain kuulostaa selittelyltä. Jos W3000 näyttäisi ainoana oikein, niin silloinhan muut näyttölaitteet olisivat virheellisiä näyttäessään violetin mustana. :hitme:
Voisitte W3000 omistajat kertoa mitkä ovat niitä lähdemateriaaleja (esim. mitkä tv-ohjelmat), joissa mustassa näkyy violetteja läikkiä. Me muut voisimme katsoa samaa materiaalia omilla näyttölaitteilla tarkkaan ja analysoida, että onko siinä lähetteessä mustat violetin sävyisi vai mustaa niin kuin pitäisi.
niktheblak
26.03.2008, 14:19
Minä en oikein usko tuota, että lähdemateriaalissa olisi violetteja läikkiä. Esim. minulla on tietokoneessa tv-kortti ja kun katson lcd-monitorilla, jonka väritarkkuus riittää kuvankäsittelyynkin, niin ei todellakaan mitään violetteja sävyjä näy mustassa.
Jep, sitä minä vähän pelkäsinkin. Olen kyllä itsekin katsellut ongelmallista materiaalia tietokoneen näytöltä, eivätkä violetit ole läheskään niin voimakkaita. Ongelmallisessa materiaalissa on kyllä aina tummaa violettiä, jonka Sony jostain syystä näyttää paljon kirkkaampana kuin pitäisi. Puhtaan harmaalla (tai vihreällä) tummalla kuvalla ongelmaa ei ole.
Kuten sanoin, pitää vaan toivoa, että W3000-omistajat saavat takuuaikana jonkinlaisen korjauksen tilanteeseen Sonyltä. Olen itse vielä 14 päivän palautusoikeuden raameissa, ja olen ihan siinä ja siinä, kärräisinkö töllön takaisin vai en. Valitettavasti kaikki saman hintaiset tai halvemmat LCD-vaihtoehdot ovat huonompia (esim. mustan tasossa), ja plasmassa on ns. omat ongelmansa.
Voisitte W3000 omistajat kertoa mitkä ovat niitä lähdemateriaaleja (esim. mitkä tv-ohjelmat), joissa mustassa näkyy violetteja läikkiä. Me muut voisimme katsoa samaa materiaalia omilla näyttölaitteilla tarkkaan ja analysoida, että onko siinä lähetteessä mustat violetin sävyisi vai mustaa niin kuin pitäisi.
Voi kun voisikin suoraan ja yksiselitteisesti sanoa, missä materiaalissa vika näkyy. Digi-TV:llä ongelma näkyy satunnaisesti ohjelmasta riippuen, eikä joissain ohjelmissa koskaan. Gradienteilla ja staattisilla testikuvilla ongelmaa ei saa esiin, ja korkeamman bitraten SD-materiaali tuntuu olevan poikkeuksetta täysin puhdasta. En omista nauhoittavaa digiboksia, joten en oikein saa TV-lähetyksiä talteen, jossa ongelma esiintyisi.
Yksi mahdollinen mittatikku on LOTR 1 EE:n "Mirror of Galadriel" -kohtaus, jossa kokonaan violetiksi sävytetty kuva poraa Sonyllä reiän silmiin. Tässä tapauksessa on vaan hankala arvioida, onko kyseessä vika vai ei, koska kohtaus on muutenkin todella violetti.
pinkeliviinica
26.03.2008, 17:47
tässä topikissa testikuvat ja materiaalit että miltä sonyn kuva näyttää itselläsi sekä kuvat ilman ongelmia http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=67042
Leterface
26.03.2008, 18:44
En ole nähnyt mitään violetteja läiskiä omassa töllössäni.
En saa testattua PC:tä tällähetkellä. Mutta olen tähän mennessä katsellut ehkä 5 tuntia DVB-C TV-kuvaa ja ehkä 5 tuntia HD DVD-kuvaa enkä ole nähnyt mitään violettia tummissa kohtauksissa. Pinkeliviinica, miten nopeasti huomasit omassa TV:ssä violettia sävyä tummissa kohtauksissa?
pinkeliviinica
26.03.2008, 19:19
lähes heti eli perus digitv kuvassa kunhan olin töllön laittanut päälle.. syy tietysti oli myös sonyssä olevat default säädöt jotka ovat aivan liian kirkkaita ja muutenkin persiilleen... omien säätöjeni jälkeen löysin ko topikistakin ( http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=67042 ) löytyvät säädöt ja niillä olen nyt katsonut töllöä noin 2kk ajan ja nämä säädöt vaikuttaa edelleen olevan ne parhaimmat omasta mielestäni...
Leterface
26.03.2008, 20:35
Minulla ei sitten ollut väriongelmia vakiosäädöilläkään. Lähdin ylipäänsä säätämään kuvaa lähinnä ylikirkkaan kuvan ja SD TV-lähetteen rakeisuuden takia joka onkin kivasti vähentynyt. Kyllä 46W3000 on loisto TV, ainakin minulle :) Tyhmintä TV:ssä on ruudun yläosaan ilmestyvä kanavan info-palkki TV-kanavaa vaihdettaessa. Palkin saa pienemmäksi, mutta paras olisi jos palkin saisi ruudun alaosaan. Hyviä puolia tiedän jo nyt niin paljon etten tässä jaksa niistä sen enempää kertoa. :)
Yksi mahdollinen mittatikku on LOTR 1 EE:n "Mirror of Galadriel" -kohtaus, jossa kokonaan violetiksi sävytetty kuva poraa Sonyllä reiän silmiin. Tässä tapauksessa on vaan hankala arvioida, onko kyseessä vika vai ei, koska kohtaus on muutenkin todella violetti.
Tuo julkaisu löytyy minultakin hyllystä. Kun katsoin tuon kohtauksen, niin täytyy todeta, että RGB-väräissä (Red Green Blue) tuo kohtaus menee enimmäkseen sinisen sävyn puolelle. Oikeastaan vihertävän sininen on vallalla oleva sävy ja punaista on aika vähän.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a4/Mirrorofgaladriel.jpg
Tuosta Wikipedian kuvasta näkyy kohtauksen sävymaailma ihan hyvin (vaikka kuvat ovat sinänsä pakattuja ja pieniä). Jos tuo kohtaus näyttää voimakkaasti nimenomaan violetille, niin ei ole ollenkaan hyvä.
Violetti sävy muodostuu sekoittamalla sopivassa suhteessa sinistä ja punaista väriä. Ehkä joku häikkä telkkarin softassa tai esim. skaalaimessa lisää punaista sävyä hyvin tummiin sinisen sävyihin ja tästä muodostuu sitten violettia (täyttä veikkailua ja mutua).
Jos kerran korkealaatuisessa materiaalissa, esim. 1080p:ssä, jota ei tarvitse esim. skaalata, ei näy tätä virhettä, niin silloinhan se viittaisi tuonne softapuolen ongelmiin. Jos paneelissa olisi fyysinenvirhe, niin ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna se tekisi kaikille lähdemateriaaleille saman virheen.
Paljon mahdollista, että eivät ole testanneet kohinanpoisto pois päältä, paljon mahdollista että ovat testanneet. :) Kun W:stä ottaa kyseisen asetuksen pois päältä, liiketoisto paranee, mutta W ei silti ole erittäin hyvä liiketoistossa.
Olen katsellut paljon vierekkäin W:tä sun muita. Harvassa on oikeasti hyvä liiketoisto. Eli ei se W3000 ole mikään musta lammas tällä saralla, mutta tietyissä telkkareissa (esim. Sams. M ja F) liiketoisto on vain todella paljon sulavampaa. Ja paljon eri asetuksia ja kuvamateriaaleja on testattu. ;)
-
Ja se on totta, että ei kannata :weep: jos oma tv saa moitteita. Tärkeintä on että itse on tyytyväinen sen kuvaan.
Pistä googleen "motion resolution" tai "moving picture resolution". On tuolle varmaan joku oikea termi suomeksi, mutta ei heti tule mieleen. Mielenkiintoisia lisägooglauksia voit löytää "Moving Picture Response Time" ja "MPRT" hakusanoilla.
Ensimmäinen tärppi oli tämä http://hdguru.com/?p=187 , jos liikkuvaa kuvaa haluaa televisiostaan katsoa niin ainoa vaihtoehto on hankkia plasma tai mikropeilitaustaprojektio, kukaan täysjärkinen ei osta liikkuvan kuvan katsomiseen LCD:tä? :D
Täyden FullHD motion resoluution saavuttaminen edellyttänee 2xFullHD resoluutiota paneelilta ja ehkä jonkun Blu-raytä laadukkaamman signaalilähteen.
Trustedreviews suoltaa nykyään täyttä paskaa, viitisen vuotta sivustoa lukeneena se oli aikoinaan varsin mahtava, mutta nykyään sieltä löytää monia epäkohtia ja itse olen itseasiassa lopettanut sen päivttäisen lukemisen.
- Testit ovat todella epäammattitaitoisia/-tarkkoja
- Arvosteluiden painotukset on siirtyneet biasoitumpaan suuntaan.
- Apple fan sivusto, noh aina ollut mutta kuitenkin, esim. oma alue Applelle.
- Samsung fan sivusto, tämä on ehkä se suurin syy miksi tuo sivusto on minut karkoittanut, siellä on nykyään todella vahva Samsung>Nokia asetelma.
Leterface
27.03.2008, 16:09
Ensimmäinen tärppi oli tämä http://hdguru.com/?p=187Mielenkiintoista, tässä puhutaan benchmark ohjelmasta jolla voi testata liikeresoluutiota, mutta käyttävätkö muut testaajat tätä uutta ammattilaissoftaa? Elleivät käytä niin miten mitataan "liikeresoluutio"?
sampo.666
27.03.2008, 17:15
jos liikkuvaa kuvaa haluaa televisiostaan katsoa niin ainoa vaihtoehto on hankkia plasma tai mikropeilitaustaprojektio, kukaan täysjärkinen ei osta liikkuvan kuvan katsomiseen LCD:tä? :D
Ei se nuinkaan mene. Plasmassa ja mikropeilitekniikassa on omat ongelmansa liikkeentoistossa, joten pelkän resoluution tuijottaminen ei riitä. Tämä kuva (http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/1020/fpd07.jpg)auttanee hahmottamaan MPRT eroja. Taustavalon skannauksella voidaan siis tehdä LCD, josta ei voida enää havaita kuvan sumentumista. Tähän ei tarvita mitään 2XFULL HD paneeleita.