View Full Version : Vaikean päätöksen edessä
Pitäis hommaa viikonloppuna uus Fullhd LCD telkkari ja mulla on vielä hiukan harkinnassa koko joko 40" tai 46" ja mallivaihtoehtoina Sony W3000 ja Toshiba Toshiba ZF355D. Vaimo sanoi, että pitää nähdä livenä ne ja yllätys yllätys Sony onkin jo nähty ja miellytty siihen. Siis vaimo. Heittäkääs jotain perusteluja kumpi ja mikä koko luokka. Mulla on sohvalta matkaa telkkariin 2,60cm ja PS3:sta oon pelannut alle 2m päästä nyt 32" LCD:llä. Laskeskelin, että isompi telkkari maksaa 100€/ tuuma, kun kokoa kasvattaa 40"-> 46" hinta nousee 600€. Olen kyllä lukenut noi threadit aiheeseen liittyen, mutta jos vielä voitais päittäin verrata noita, kun ne on likipitäen ne vaihtoehdot.
Takuu taitaa olla Tossussa 2v ja Sonyssa 1v, mutta saisikohan jostain liikkeestä telkkarin kanssa 5v (Expert, Gigantti?) vai koskeeko lisätakuu telkkareita?
nautseri
05.03.2008, 21:34
Osta sony x 3000 tai 3500 on paljon parempi.
Hinta kirpasee vaan kerran ja olet tyytyväinen hamaan tulevaisuuteen.
Onse kaikin puolin parempi ja tv,n näköinenkin:thumbsup::naminami:
Yhdyn edelliseen viestiin siinä mielessä että sun pitäisi todellakin verrata tota Toshiban ZF355 mallia Sonyn X3000/3500 sarjaan! Joten jos valitset W3000 ja ZF355 välillä niin ehdottomasti ZF355! Yleensä naisetkin ovat tykästyneet ZF355 tyylikkääseen ulkonäköön ja kapeisiin kehyksiin!
Jos taas valitset X3000/3500 ja ZF355 välillä niin silloin selvää eroa on hankalampi tehdä! Itsellänikään kun ei ole kokemuksia X3000/3500 sarjasta. Mutta mitä olen kuullut ja lukenut niin ei se huono vaihtoehto ole. Pirun kallis vain ja erittäin hankalasti saatavissa.
Yleensä sanotaan, että jos miettii kahden koon väliltä niin kannattaa valita se suurempi ettei ala jälkikäteen harmittamaan. Minulle 46" olisi jo liian suuri, itse haen televisiota 40"(LCD) tai 42"(Plasma) kokoluokassa.
Kuva sekä Toshibassa, että Sonyssä on varmaan huipputasoa joten ehkä niitä eroja sitten voisi miettiä muilta kanteilta. Sonyltä löytyy HD-viritin, sekä kaapeliviritin...oliko Toshibassa kaapelia? Toisaalta nämä kun ovat tallentamattomia bokseja aina, niin onko noilla virittimillä niin väliä...? Minulle ei juuri, sinun puolesta en voi vastata.
Omasta mielestäni W3000 on kehyksiltään ja erityisesti kehyksien saumoiltaan harvinaisen ruma televisio. Siinä mielessä Toshiba voittaa reilusti. Taaskaan en voi sanoa onko tämä asia sinulle tärkeä, tai oletko ulkonäöstä samaa mieltä kanssani.
Myöskin Toshiba on mielestäni liian kallis, Sony siinä rajoilla. Nämäkin edelleen ovat mielipidekysymyksiä...
Mistä kaikkialta sitä Toshibaa saa Marekilta ja Jimmsiltä sekä verkkokauppa.comista? Mikseivät isot ketjut ole ottaneet sitä myyntiinsä? Onko nähtävillä toi uus malli? Vaimo kun ei suostu telkkaria ostamaan näkemättä. Vaimo kävi eilen katsemassa Hesassa telkkareita muutamassa paikassa mm. Stockalla ja missään ei ollut 42" suurempaa nähtävillä, joten sekin asia on vielä auki. Mulla on varmaan poikkeava vaimo mieltymyksiltään, koska se piti Sony W3000 ulkomuodosta ja se harjattu teräs siinä loi kuulemma vaikutelman jostain kalliimmasta eikä tusinatavarasta, kuten Samsung tai LG :) Itseäni hiukan häiritsee Sonyn ovenkarmimaisuus. Toshibaa puoltaa 100Hz ja 1v takuuta enemmän. Kotoa löytyy Topfield HDMI, joten se viritin ei ole must, kun ei ole HD-kanavaakaan.
No käytännössä kaikki muutos on positiiviseen, koska nykyinen telkkari on Viewsonic w3260 ja se on tunnetusti ruma;) Prkl WAF.
Mistä kaikkialta sitä Toshibaa saa Marekilta ja Jimmsiltä sekä verkkokauppa.comista? Mikseivät isot ketjut ole ottaneet sitä myyntiinsä? Onko nähtävillä toi uus malli? Vaimo kun ei suostu telkkaria ostamaan näkemättä. Vaimo kävi eilen katsemassa Hesassa telkkareita muutamassa paikassa mm. Stockalla ja missään ei ollut 42" suurempaa nähtävillä, joten sekin asia on vielä auki. Mulla on varmaan poikkeava vaimo mieltymyksiltään, koska se piti Sony W3000 ulkomuodosta ja se harjattu teräs siinä loi kuulemma vaikutelman jostain kalliimmasta eikä tusinatavarasta, kuten Samsung tai LG :) Itseäni hiukan häiritsee Sonyn ovenkarmimaisuus. Toshibaa puoltaa 100Hz ja 1v takuuta enemmän. Kotoa löytyy Topfield HDMI, joten se viritin ei ole must, kun ei ole HD-kanavaakaan.
No käytännössä kaikki muutos on positiiviseen, koska nykyinen telkkari on Viewsonic w3260 ja se on tunnetusti ruma;) Prkl WAF.
NO vaimon voi aina pistää kiertoon mutta tv:n hommaaminen on lopullista. ;) Ihme paikkoje siellä hesassa jos ei oo isot näytillä. Kannatta huomata etä jos vaimo tykkää voi olla että ei mene koko kalusto olohuoneeseen uusiksi. Tai voi olla että juuri sen takia tykkää että tietää että menee kaikki olohuoneessa uusiksi. Kun ei oikein tuo sohva sovi tuon tv:n kanssa yhteen ja tasosta puhumattakaan. Ja seinätkin vois värjätä tapetoita ja oikeastaan voisi kämpän vaihtaa jne. Eli ihan paras kun pitää sen entisen tv:n. :thumbsup: ja vaimonkin.
Toshiba on kuin Skoda, paperilla hyviä ja monet ostavat mutta käyttö paljastaa puutteet. Toshiban aluksi kiinnostava ohutreunainen muotoilu on lopulta jotenkin outo ja mustan taso on huono. Sony W3000 olisi kuvanlaadultaan erinomainen, heti Samsungin M sarjan jälkeen, mutta "ovenkarmimaisuus" on hiukan häiritsevää.
Morgan-69
06.03.2008, 16:45
vissin oikein ajellut skodalla kun noin tietävinään. jesus. Ja jos haluu samalla rahalla parasta osta panasonic!! Ei tartte itkeskellä sitten jälkikäteen ja tytötkin tykkää.
Toshiba on kuin Skoda, paperilla hyviä ja monet ostavat mutta käyttö paljastaa puutteet. Toshiban aluksi kiinnostava ohutreunainen muotoilu on lopulta jotenkin outo ja mustan taso on huono. Sony W3000 olisi kuvanlaadultaan erinomainen, heti Samsungin M sarjan jälkeen, mutta "ovenkarmimaisuus" on hiukan häiritsevää.
Oishan se Sony varma valinta, kun ei tarttis ajeluttaa vaimoa pitkin Pitäjänmäkeä kattelemassa telkkareita. Mulle se kuva on tärkein ei välttämättä telkkarin ulkonäkö. Kapeat kehykset ei meijän perheessä ole saavuttaneet suurta suosiota hameväen osalta eikä se mullekaan mikään ostamisen edellytys ole. Tärkeämpiä ominaisuuksia mulle ovat hyvä mustan taso, toimiva 24p, hyvä käytettävyys ja kestävyys. Äänet tulee kotiteatterista ja digiviritin löytyy HDMi digiboksista. Eikös toi Toshiba ole Ferrari ainakin mallinumerosta päätellen ;) Skodatkin on nykyään jo hyviä, joten ei paha "perhe"telkkari:)
Magicmullet
06.03.2008, 16:52
Jaa. Mielestäni ZF-sarjassa ei ainakaan ole mainitsemiasi Skodan piirteitä, ja kuva on minusta erinomainen. Se, painiiko se todellisuudessa samassa sarjassa Samsungin M-sarjalaisen kanssa, on eri juttu. Hinnan ja tekniikan puolesta ei aivan.
Mutta mutta, mielipiteensä on kullakin.
Metanaut
06.03.2008, 16:54
ZF355 on jotakuinkin identtinen kuvanlaadultaan X3000/3500 kanssa. :rolleyes:
En ole yhdenkään ZF355:sen omistajan nähnyt sanovan mitään negatiivista kyseisestä pelistä.
Selvästikään sulla ei ole mitään kokemusta kyseisestä telkkarista, tuskin myöskään Skodasta!
Ja mitä tulee väitteeseen mustan huonosta tasosta niin ei pidä paikkaansa ZF355 mallin osalta! Z3030:ssa mustan taso ei ole paras mahdollinen minkä takia ilmeisesti jotkut kuvittelevat saman ominaisuuden olevan ZF-sarjassakin.
Kiinnostava kommenti tuo "Toshiban aluksi kiinnostava ohutreunainen muotoilu on lopulta jotenkin outo". Oletko katsellut kuvaa tietokoneen ruudulta tuntikausia ja lopulta todennut sen olevan outo vai mitä tuolla tarkoitat.:D Selvästikään et ainakaan omista kyseistä töllöä. Itse olen katsonut omaani kuukauden päivät eikä kehykset ole muuttuneet silmissäni oudoksi. Mutta nämä asiat on tietysti makukysymyksiä.