View Full Version : FullHD 42" 1000-1200€ Suomesta?
Tuli tarve saada pian uusi televisio. Ajattelin 40-42" FullHD suomesta tai sitten esim. pixmaniasta, jossa pitäs kai kanssa olla aika nopea toimitus? Mites noi saksalaiset firmat? Aikasempi telkkari minkä tilasin tuli muistaakseni kuukaudessa silloin... Onko asiat nyt toisin? Tarvisin ensi viikoksi melkein tuon telkun. Onko näistä malleista joku ns. ylitse muiden, eli mikä kannattaisi tilata? Kaksi ensimmäistä suomesta ainoat mitä löysin tuohon hintaan suomesta. Olihan siellä se division vielä, mutta en usko että siitä on mihinkään. Mites nämä muut?
http://www.vpd.fi/product_details.php?p=7894&subid=272&c=272
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/DTL-642E500
http://www.pixmania.com/fi/fi/550369/art/lg/lcd-televisio-42lf65.html
http://www.pixmania.com/fi/fi/570838/art/samsung/lcd-televisio-le40n87.html
http://www.pixmania.com/fi/fi/548137/art/toshiba/lcd-televisio-42x3030dg.html
Edit: Eli telkkuun liitetään ainoastaan HTPC, HDMI-kaapelilla, josta tarkotus katsella elokuvat, digilähetykset yms.
am_tiainen
14.02.2008, 00:45
Ihmettelen vähän että miksi korostat että pitää olla FullHD jos meinaat käyttää tuota HTPC näyttönä. 720p resolution on huomattavasti sopivampi resoluutio tuohon kokoluokaan vai meinasitko katsella näyttöä metrin päästä vai ihan normaalilta katseluetäisyydeltä (2-3 metriä)?
Kaverillani on 42 tuumainen jossa on 720p reso ja oli kyllä itse sitä mieltä ettei ainakaan suurempaa tarkkuutta olisi halunnut sillä teksti olisi mennyt aivan liian pieneksi/epäluettavaksi (katseluetäisyys 2,5 metriä).
Tekstin kokoa voi helposti muuttaa mutta pikseleitä ei paneeliin taiota lisää.
Ihmettelen vähän että miksi korostat että pitää olla FullHD jos meinaat käyttää tuota HTPC näyttönä. 720p resolution on huomattavasti sopivampi resoluutio tuohon kokoluokaan vai meinasitko katsella näyttöä metrin päästä vai ihan normaalilta katseluetäisyydeltä (2-3 metriä)?
Kaverillani on 42 tuumainen jossa on 720p reso ja oli kyllä itse sitä mieltä ettei ainakaan suurempaa tarkkuutta olisi halunnut sillä teksti olisi mennyt aivan liian pieneksi/epäluettavaksi (katseluetäisyys 2,5 metriä).
Häh? Miten se tarkkuus vaikuttaa tekstin kokoon? Ja eikös se nyt vaan oo niin mitä tarkempi, eli FullHD, niin sitä parempi. Eikai tuossa hintaluokassa kannata mitään HD Ready-malleja ostella, kun saa FullHD:kin. Katseluetäisyys n. 3metriä.
Olisko noista toi Samsungin LE40N87 paras vaihtoehto? Onko toi hinta 1117 € ja POSTIPAKETTI 3-5 päivää 34,90 hyvän hintaset vai saako jostain edullisemmin tuota ja yhtä nopeasti?
http://www.tweakup.dk/article/1322/dk/
Wtf:confused:. diVision DTV4200 on tuo Zepton Zview... Samat liittimet tismalleen samalla tavalla sijoitettuna ja tismalleen samannäköinen OSD samoilla valintamahdollisuuksilla ja säädöillä. Tuo hemmetin mukana tuleva seinätelinekkin ja ohjelappu tismalleen sama.:D Ei muuten hassummat pisteet, hitto kun ei tanska taivu eikä taivu babel fishilläkään.
Ite otin 200e halvemmalla :)
720p, vai tämä kekseliäs, ei minkään HD-standardin mukainen 1366 x 768? Tuohon jälkimmäiseen saa jo taikoa vähän kikkoja, että saa ylipäätään PC-kuvan täsmälleen tuon kokoiseksi skaalaamatta (ymmärtääkseni jopa näytönohjaimesta / TV:stä kiinni, miten onnistuu). Yleensä toki onnistuu, mutta säätää pitää joka tapauksessa. Standardeja HD-resoja tuetaan yleensä HDMI:n kautta aika kivasti suoraan.
Ei Full HD:sta nyt ainakaan haittaa ole, HTPC-käyttöönhän tuo sitä paitsi oli tulossa, eikä mihinkään tekstinkäsittelyyn.
http://www.tweakup.dk/article/1322/dk/
Wtf:confused:. diVision DTV4200 on tuo Zepton Zview... Samat liittimet tismalleen samalla tavalla sijoitettuna ja tismalleen samannäköinen OSD samoilla valintamahdollisuuksilla ja säädöillä. Tuo hemmetin mukana tuleva seinätelinekkin ja ohjelappu tismalleen sama.:D Ei muuten hassummat pisteet, hitto kun ei tanska taivu eikä taivu babel fishilläkään.
Ite otin 200e halvemmalla :)
Onko sulla jo olemassa se division? Ootko vertaillut muihin malleihin? Mistä hommasit?
Onko sulla jo olemassa se division? Ootko vertaillut muihin malleihin? Mistä hommasit?
On ollu joo melkein viikon. Palautin vähän reilu pari vk sitten Toshiba 42X3030DG:n, joten siihen olen tätä verrannut. Kaverilla tullut katsottua myös Samsung M86:sta, mutta ei testimielessä.
Ostin Idesanista, 908 euroon lähti. En oo katunu hetkeäkään ja olen hyvin tietoinen etäkauppojen 14vrk peruutusmahdollisuudesta. Alunperin lähdinkin pienellä kokeilumielellä testaamaan vailla mitään sen kummempia odotuksia.
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=67074 täällä oon kertonu kokemuksia.
On ollu joo muutaman päivän. Palautin vähän reilu pari vk sitten Toshiba 42X3030DG:n, joten siihen olen tätä verrannut. Kaverilla tullut katsottua myös Samsung M86:sta, mutta ei testimielessä.
Ostin Idesanista, 908 euroon lähti. En oo katunu hetkeäkään ja olen hyvin tietoinen etäkauppojen 2vk peruutusmahdollisuudesta. Alunperin lähdinkin pienellä kokeilumielellä testaamaan vailla mitään sen kummempia odotuksia.
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=67074 täällä oon kertonu kokemuksia.
Ihan asialliseltahan tuo vaikuttaisi ja tuo taustavalo ongelmakaan ei ole niin haitaksi kun lähteenä htpc, jolta pystyn kuitenkin sitäkin tarvittaessa säätämään. Pitäisiköhän tuo melkein laittaa tilaukseen :rolleyes: Tai sitten toi samppa pixmaniasta, mutta ohan sillä tietty jo melkeen 300e jo hintaeroakin. Hmm :rolleyes:
Tuosta Zeptonista mainostettiin että siinä samsungin tai cmo:n paneelit. Onko tietoa mikä paneeli tuossa divisionissa on? Ja osaatko sanoa katselukulmista jotain?
Ihan asialliseltahan tuo vaikuttaisi ja tuo taustavalo ongelmakaan ei ole niin haitaksi kun lähteenä htpc, jolta pystyn kuitenkin sitäkin tarvittaessa säätämään. Pitäisiköhän tuo melkein laittaa tilaukseen :rolleyes: Tai sitten toi samppa pixmaniasta, mutta ohan sillä tietty jo melkeen 300e jo hintaeroakin. Hmm :rolleyes:
Tuosta Zeptonista mainostettiin että siinä samsungin tai cmo:n paneelit. Onko tietoa mikä paneeli tuossa divisionissa on? Ja osaatko sanoa katselukulmista jotain?
Kyllä mutuksi menee, mutta veikkaan että paneelia myöten voisi olla sama? Mä en kyllä tiedä. Samanlainen mattapintanen kun tuossa kuvien Zeptossa. Tuo Zepto näyttää muutenkin niin samalta noita kiiltäviä reunoja ja vasemman alalaidan merkintöjä myöten että en ihmettelisi että olisivat identtisiä paneeleiltaankin.
Katselukulmat on perinteiset IPS-paneelin. Laajalta niitä kärsii katsella kontrastin pahemmin kärsimättä, mutta aivan paras sweetspot on mielestäni kohtalaisen kapea(eikö se vähän kaikissa ole).
Kyllä mutuksi menee, mutta veikkaan että paneelia myöten voisi olla sama? Mä en kyllä tiedä. Samanlainen mattapintanen kun tuossa kuvien Zeptossa. Tuo Zepto näyttää muutenkin niin samalta noita kiiltäviä reunoja ja vasemman alalaidan merkintöjä myöten että en ihmettelisi että olisivat identtisiä paneeleiltaankin.
Katselukulmat on perinteiset IPS-paneelin. Laajalta niitä kärsii katsella kontrastin pahemmin kärsimättä, mutta aivan paras sweetspot on mielestäni kohtalaisen kapea(eikö se vähän kaikissa ole).
Täytyy kyllä vielä harkita, jos pääsisi jossain livenä katsomaan tuota ja mahd. vertaamaan johonkin toiseen malliin, niin voisi sitten olla varma ;)
Et muuten voisi ottaa siitä pari kuvaa ja laittaa nettiin? Kun sanoit että näyttää livenä paremmalta, kun noissa tuotekuvissa, joista tulee kyllä kieltämmättä mieleen perus ruma pc:n kuvaruutu :D
lipaslepo
14.02.2008, 09:24
Huvittaa jotenkin aina nämä asiaan syvällisesti perehtyneet käyttäjät joiden mielestä 720p on parempi HTPC käyttöön ja yleensä juuri vielä tuon fontin koon takia :hitme:
Ongelmana ilmeisesti se, että nämä käyttäjät ei ole omistanut tietokonetta tai sitten he ovat aina tietokoneen resoluutionkin määrittäneet fontin koon mukaan.
Tuli sitten tilattua tuo diVision. Samaan hintaan kuin LasseS. Kerron sitten omat kokemukset kun laite saapuu. Saattaa keretä vielä huomiseksi perille ;)
ja tuo taustavalo ongelmakaan ei ole niin haitaksi kun lähteenä htpc, jolta pystyn kuitenkin sitäkin tarvittaessa säätämään.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten tuo koneelta käsin muka onnistuu?
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten tuo koneelta käsin muka onnistuu?
Työpöytäkäytössä helpoiten pystyy kontrastia ja kirkkautta ihan näytönohjaimen asetuksista säätämään. Videoissa sitten esim. soittimissa kuten KMPlayer löytyy hyvin säätöjä. Tuon lisäksi asentaa ffdshow:n ja katselee vaikka tuolta HTPC puolen keskusteluista sen virittelyyn vinkkejä :thumbsup:
Työpöytäkäytössä helpoiten pystyy kontrastia ja kirkkautta ihan näytönohjaimen asetuksista säätämään. Videoissa sitten esim. soittimissa kuten KMPlayer löytyy hyvin säätöjä. Tuon lisäksi asentaa ffdshow:n ja katselee vaikka tuolta HTPC puolen keskusteluista sen virittelyyn vinkkejä :thumbsup:
Mutta itse taustavaloonhan nuo säädöt eivät vaikuta, kontrasti -ja kirkkaussäädöt nyt varmaan löytyy itse telkkaristakin. Tuo on enemmänkin ongelman kiertämistä, eikä ratkaisu...
Mutta itse taustavaloonhan nuo säädöt eivät vaikuta, kontrasti -ja kirkkaussäädöt nyt varmaan löytyy itse telkkaristakin. Tuo on enemmänkin ongelman kiertämistä, eikä ratkaisu...
Niin no, LasseS sanoi ettei se ole mikään suuri ongelma, joten eiköhän se esim. noilla konsteilla helpostikin korjaannu, jos se nyt itselle on mikään ongelma. Mutta huomennahan tuota pääsee itsekin kokeilemaan.