PDA

View Full Version : PS3 ja DVD-RW yhteensopivuus (sopimattomuus)?

Magee
23.01.2008, 13:45
Ohjekirjan mukaan PS3:n tulisi toistaa DVD-RW yms. levyjä, mutta useista yrityksistä huolimatta näin ei tapahdu: This video cannot be played. (80029941) -invalid disc error (kertoo google).

DVD-soittimessa samat levyt toimivat, joten levyissä ei pitäisi olla mtn vikaa. Malli on uusi 40gb.

"Viimeistelemättömien levyjen toisto ei onnistu." -lainaus ohjekirjasta. Mutta jos levy toimii dvd-soittimessa, niin käsittääkseni se on viimeistelty?

Onko siis PS3 laite rikki vai mikä on vikana?:OI

unreal
23.01.2008, 14:18
Ohjekirjan mukaan PS3:n tulisi toistaa DVD-RW yms. levyjä, mutta useista yrityksistä huolimatta näin ei tapahdu: This video cannot be played. (80029941) -invalid disc error (kertoo google).

DVD-soittimessa samat levyt toimivat, joten levyissä ei pitäisi olla mtn vikaa. Malli on uusi 40gb.

"Viimeistelemättömien levyjen toisto ei onnistu." -lainaus ohjekirjasta. Mutta jos levy toimii dvd-soittimessa, niin käsittääkseni se on viimeistelty?

Onko siis PS3 laite rikki vai mikä on vikana?:OI

Itse asiassa DVD-soittimet kyllä toistavat viimeistelemättömiä levyjä tai ainakin osa niistä, mutta vaikea sanoa, onko tuo nyt siitä sitten kiinni.

Itse olen kyllä saanut RW-levyn PS3:ssa soimaan, joten ei se mitenkään järjestelmällisesti niitä hylji.

mixuda
23.01.2008, 14:23
Polttavat DVD-asemat ymmärtävät RW levyjä joilla se polttosessio on vielä kesken eli levy on "Multi session" tilassa ja ei suljettu. (Sama homma CD-RW kanssa).

Eli kokeile sulkea se "multi session" sieltä levyltä polttavalla DVD-asemalla ja yritä uudestaan. Josko auttaisi.... Itse en ole ehtinyt testaamaan poltettuja DVD lättyjä vielä ollenkaan omalla Pleikkarillani olisiko niissä jotain kummallisuutta.

jannu
23.01.2008, 15:43
Samoin täällä toimii todistetusti kahdessa 40 GB PS3:ssa uudelleenkirjoitettava levy.

Laza
23.01.2008, 16:30
Joo ei ole kyllä myöskään tullut vastaan DVD-R:ää joka ei olisi pleikkarissa soinut. -RW kiekkoja en ole vielä testannut, voisi kyllä katsoa senkin puolen tänään.

JaniH
23.01.2008, 16:39
Minulla PS3 ei suostunut näyttämään yhtä Verbatimin DVD-R:ää, jolle oli poltettu image Nerolla. Poltetuille levyille hieman ronkeli dvd-soitin toisti tuon kuitenkin ongelmitta.

Zuah
24.01.2008, 11:14
PS3 on hieman ronkeli noiden poltettujen kiekkojen suhteen, mutta kaikki versiot ovat toimineet DVD-r, DVD-rw ja DVD+rw. Polttonopeudella on vaikutusta eli hitaasti hyvää tulee.

Magee
29.01.2008, 15:43
Nyt ehdein paneutumaan asiaan tarkemmin ja laite tosiaan toistaa cd-r-, dvd-r- ja dvd-rw-levyjä. Vika ei siis ollut laitteessa, eikä levyssä, vaan poltto-ohjelmassa (ja ehkä sen käyttäjässä?). Levyt, jotka eivät toimineet, poltin NTI CD & DVD-maker:llä ja jostain syystä levyt eivät pelittäneet PS3:ssa (ISO-tiedostoja). Mutta kun poltin kokeilumielessä avi-tiedoston CyberLink PowerProducerilla, niin johan toimii. Syytä en silti tiedä varmaksi, mutta pääasia on, että PS3 toimii.

Täytyy varmasti hommata joku Nero tai vast. että saa ISO-tiedostot tulevaisuudessa dvd:lle.

Kiitos kaikille vinkeistä. :thumbsup: