PDA

View Full Version : Sony 46w3000 vs 46x3500

sonysan
07.01.2008, 22:40
Eli olen aikeissa ostaa uuden tv:n ja koska vanha värkkikin on Sony ja on toiminut moiteitta (kerran ollut huollossa ja oli kuullemma mm aika paljon pölyä koneistossa eli ei varmaan ainoastaan telkun vika :)) niin Sonya olen myös kaavaillut seuraajaksi. Hinta/laatu vertailussa olen päätynyt siihen että tuo W3000 olisi varmaan järkevin ratkaisu, mutta... Paalua löytyy silti sen verran että saksanmaasta olisi mahdollista tilata tuommoisen x3500:sen. W3000 olen nähnyt livenä ja päässyt myös räplämään sen asetuksia jonkun verran - vaikutti ihan miellyttävältä vehkeeltä - X3500 en ole nähnyt livenä. Voisiko joku joka on päässyt vertailemaan näitä telkkuja livenä kommentoida?

corben
08.01.2008, 09:23
Itse pohdiskelin vastaavan valinnan edessä muutama kuukausi sitten ja kävin ihastelemassa molempia telkkuja useampaan otteeseen liikkeissä. Valinta ei suinkaan ollut helppo ja pitkään pidin 100Hz:n tekniikkaa tärkeänä kriteerinä, mutta lopulta jouduin toteamaan, että elokuvat näyttivät omiin silmiini hieman luonnottomilta välifreimien kanssa. Tekniikka tosin toimii X3500:ssa todella hyvin.. suosittelen käymään itse katsastamassa, mikäli suinkaan on mahdollista. Voit hyvinkin tykätä sulavammasta kuvasta!!

Tämän jälkeen valinta olikin helppo. Kivemman näköinen telkkari (jälleen vain subjektiivinen mielipide :) ) pienempien kehysten ansiosta, sekä halvempi hinta olivat aika vetäviä juttuja! Molemmat telkkarit käyttävät samaa 10 bitin paneelia, enkä huomannut kuvien laaduissa muutenkaan juurikaan eroja. Kumpaan tahansa päädytkään, tulet todennäköisesti olemaan erittäin tyytyväinen. Itse olen edelleen toooodella iloinen valintaani :D

Täällä (http://www.hdtvtest.co.uk/) on molempien telkkujen 40-tuumaisista versioista varsin kattavat katsaukset... kannattaa tutustua.

ps. niin, itse päädyin siis 46W3000-malliin :)

nautseri
08.01.2008, 13:46
Näiden perään olen kuolannut ,mutta on se tuo päätöksen teko vaikeaa.
Ja peikkona on vielä ,että kun ostat kalliin töllön niin heti pukkaa markkinoille paljon paremman ja jopa vielä halvemmalla.
Revi sitten näistä.:OI

Ruuben
08.01.2008, 14:08
Niin ja se saatavuuskin on mitä on..

nik-0
08.01.2008, 15:29
miten niin saatavuus on mitä on. sony centerissä tampereella on kumpaakin töllöö varastossa heti!!

matti lammikko
13.01.2008, 11:20
X3500- mallin entisenä ja W3000- mallin nykyisenä omistajana luulisin osaavani kertoa eroista ainakin jotain.

X-mallia on kieltämättä ikävä, SD-kuva on terävämpi ja kestää kuvassa tapahtuvaa liikettä W:tä paremmin 50 Hz:llä, puhumattakaan 100 hertsistä. W-mallissa on myös erityisesti yökohtauksissa ja musta-valkoisilla filmeillä melkoiset hunnut, joita en X-mallissa muista nähneeni, valoisissa kohtauksissa ei häiritsevää ongelmaa. X ei ole niin tarkka katselukulmasta kuin W. Muuten hyvinkin samanoloisia ja aion pitää W3000:n ainakin jonkin aikaa, kunnes X4000/4500 tai vastaava (Z4100?) joskus hamassa tulevaisuudessa ilmestyy.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=971094

sonysan
13.01.2008, 21:50
X3500- mallin entisenä ja W3000- mallin nykyisenä omistajana luulisin osaavani kertoa eroista ainakin jotain.

X-mallia on kieltämättä ikävä, SD-kuva on terävämpi ja kestää kuvassa tapahtuvaa liikettä W:tä paremmin 50 Hz:llä, puhumattakaan 100 hertsistä. W-mallissa on myös erityisesti yökohtauksissa ja musta-valkoisilla filmeillä melkoiset hunnut, joita en X-mallissa muista nähneeni, valoisissa kohtauksissa ei häiritsevää ongelmaa. X ei ole niin tarkka katselukulmasta kuin W. Muuten hyvinkin samanoloisia ja aion pitää W3000:n ainakin jonkin aikaa, kunnes X4000/4500 tai vastaava (Z4100?) joskus hamassa tulevaisuudessa ilmestyy.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=971094

Selailin tuossa jälleen kerran mm avsforum-sivustoa ja näyttänee siltä että olisi järkevää odottaa jonkun aikaa ennenkuin tekee ostopäätkösen. Jotkut Sonyn mallit tulee kauppoihin muistaakseni huhtikuussa eli jos siihen asti malttaisi niin voisi jo saada X3500:sen melko halvalla :)

Harmi kun nykyään on yhtä "hankalaa" ostaa uusi telkku kuin on aina ollut ostaa tietsikka - aina pitäis odottaa vähä aikaa. :hitme:

matti lammikko
14.01.2008, 07:55
Harmi kun nykyään on yhtä "hankalaa" ostaa uusi telkku kuin on aina ollut ostaa tietsikka - aina pitäis odottaa vähä aikaa. :hitme:

Muista, että linkissä olleet julkaisuajankohdat koskee jenkkejä. Jos aikataulu on samanlainen kuin 2007, niin euroopan malliversiot jonotettavana mahdollisesti syys-lokakuussa 2008.