View Full Version : ps3 ja streamaus pc:ltä
olen nyt vihdoin onnistunut luomaan mediapalvelimen tversity ohjelmalla.
ongelmaksi on muodostunut kuvan pätkiminen streamatessa avi elokuvaa pc:ltä. jotenkin tuntuu, että ongelma korostuu jos on ffdshown kautta tekstitykset mukana. suomalainen elokuva ei pätki niin paljoa.
onko mitään keinoa tehostaa yhteyttä.
kyseessä langaton yhteys telewell 510 - > ps3.
tietokone amd3200+ prossalla. vaikuttaako koneen teho toimintaan?
modeemi omakotitalon 2krs:ssa ja pleikkari 1krs:ssa
Homma riippuu useasta asiasta:
-Langaton yhteys tulee olla kunnossa eli PS3:n ilmoittama signaalin voimakkuus vähintään 80%, jos streamataan 720p matskua niin mielellään lähempänä 100%
-Jos joudutaan transkoodaamaan video PC:n päässä niin PC:n tehot ovat ratkaisevassa asemassa. Tekstityksen lisääminen haukkaa lisää tehoja.
-nykyinen TVersity ei tue PS3:n uusinta firmwarea 2.10, jossa tuli tuki mm. divx-videoille eli kaikki avi leffat transkoodataan oletuksena. Voit kääntää asetuksista transkoodauksen pois ja testata toimiiko video, mutta tekstitys ei enää toimi.
-useampi kone langattomassa verkossa tai naapuri samalla kanavalla vähentää verkon nopeutta.
Onko tilanne sama jos hankin ulkoisen verkkokovalevyn buffalo tms ja sieltä
avi tiedoston streamaminen ps3:lle. silloin käsittääkseni tekstityskuviot voi unohtaa.
Onko tilanne sama jos hankin ulkoisen verkkokovalevyn buffalo tms ja sieltä
avi tiedoston streamaminen ps3:lle. silloin käsittääkseni tekstityskuviot voi unohtaa.Kyllä ja myös transkoodauksen. Verkkokovalevyjen prosessoreissa ei riitä potku joka rajoittaa osin myös datan siirtonopeutta.
olen nyt vihdoin onnistunut luomaan mediapalvelimen tversity ohjelmalla.
ongelmaksi on muodostunut kuvan pätkiminen streamatessa avi elokuvaa pc:ltä. jotenkin tuntuu, että ongelma korostuu jos on ffdshown kautta tekstitykset mukana. suomalainen elokuva ei pätki niin paljoa.
onko mitään keinoa tehostaa yhteyttä.
kyseessä langaton yhteys telewell 510 - > ps3.
tietokone amd3200+ prossalla. vaikuttaako koneen teho toimintaan?
modeemi omakotitalon 2krs:ssa ja pleikkari 1krs:ssa
kerropas mullekin miten tuo telehell pitää konffata jotta ps3 näkisi mediapalvelimen (ja toisin päin) kun mulla ei tuo nyt onnistu.
reitittiminenä siis tw-ea510 (v3) ja ps3 wlanin yli kiinni, mediapalvelimena wmp11.
kerropas mullekin miten tuo telehell pitää konffata jotta ps3 näkisi mediapalvelimen (ja toisin päin) kun mulla ei tuo nyt onnistu.
reitittiminenä siis tw-ea510 (v3) ja ps3 wlanin yli kiinni, mediapalvelimena wmp11.
Mulla on tuo TW-EA510 ja PS3 löytää ja toisataa materiaalit PC/WMP11 ja MAC/EyeConnect ilman mitään sen kummempia. Tuo Telewell on ihan perusasetuksilla eli en ole muuttanut mitään asetuksia.
MediaPlayerista vaan Media Sharing päälle ja sieltä antaa luvan PS3:lle ja homma toimii. Näin ainakin itselläni. Mäkkiä käytän pääsääntöisesti ja sillä homma toimii oikeestaan vielä helpommin kun ei tarvitse tehdä oikeestaan mitään säätöjä.
minä käytän windowsin palomuuria ja sinne piti lisätä poikkeukset kohtaan tversity.com. olethan muistanut jakaa kansiot...
Mulla on tuo TW-EA510 ja PS3 löytää ja toisataa materiaalit PC/WMP11 ja MAC/EyeConnect ilman mitään sen kummempia. Tuo Telewell on ihan perusasetuksilla eli en ole muuttanut mitään asetuksia.
MediaPlayerista vaan Media Sharing päälle ja sieltä antaa luvan PS3:lle ja homma toimii. Näin ainakin itselläni. Mäkkiä käytän pääsääntöisesti ja sillä homma toimii oikeestaan vielä helpommin kun ei tarvitse tehdä oikeestaan mitään säätöjä.
mulla ongelmana on se, että kun wmp:stä laittaa media sharingin päälle, niin se ei edes näe ps3:sta.
minä käytän windowsin palomuuria ja sinne piti lisätä poikkeukset kohtaan tversity.com. olethan muistanut jakaa kansiot...
mulla ei ole softapalomuuria käytössä, vaan tuon telehellin rautapalomuuri. johtuukohan nämä ongelmat nyt siitä?
roflator
27.12.2007, 15:22
mulla ei ole softapalomuuria käytössä, vaan tuon telehellin rautapalomuuri. johtuukohan nämä ongelmat nyt siitä?
Kyllä, jos serveri on käynnissä ja ei näy ps3:lle. Tsekkaa myös windowsin vakio palomuuri ettei ole päällä kuitenkin.
Kyllä, jos serveri on käynnissä ja ei näy ps3:lle. Tsekkaa myös windowsin vakio palomuuri ettei ole päällä kuitenkin.
kumma juttu. homma toimii tversity:llä muttei wmp:llä...
minulla tuli nyt ongelmia kun vaihdon wlan-> lan eli piuhaan. nyt en enään saa tversitya näkymään ps3:lla. wlanilla se tuntui loksahtavan paikalleen ihan itsestään ilman kummempia temppuja. nyt pitää ilmeisesti alkaa säätää verkkoasetuksia kunhan keksin mitä.
Itse taistelin kans juuri tuon streamauksen kanssa. Asetelma oli 2 konetta langattomasti tukiasemassa ja siinä kiinni kaapelimodeemi. PS3 oli sitten siinä samassa tukiasemassa kiinni langattomasti ja löysi kyllä internetin, mutta Tversity ei ottanut löytyäkseen.
Ensin tein reiän tukiaseman palomuuriin, mikä oli aikamoisen työn takana. Ei vieläkään mitään.
Seuraavaksi tein sääntöjä f-securen palomuuriin, eikä vieläkään mitään.
Sitten otin f-securen pois päältä, niin tversity ilmestyi pleikan ruudulle. Vaihdoin nyt f-securen pois päältä ja laitoin tilalle windowsin oman palomuurin, johon tein säännön tversitylle.
Uskomaton määrä hommaa, vaikka kaikkien pitäisi olla niin plug and play...
roflator
29.12.2007, 15:20
Itse taistelin kans juuri tuon streamauksen kanssa. Asetelma oli 2 konetta langattomasti tukiasemassa ja siinä kiinni kaapelimodeemi. PS3 oli sitten siinä samassa tukiasemassa kiinni langattomasti ja löysi kyllä internetin, mutta Tversity ei ottanut löytyäkseen.
Ensin tein reiän tukiaseman palomuuriin, mikä oli aikamoisen työn takana. Ei vieläkään mitään.
Seuraavaksi tein sääntöjä f-securen palomuuriin, eikä vieläkään mitään.
Sitten otin f-securen pois päältä, niin tversity ilmestyi pleikan ruudulle. Vaihdoin nyt f-securen pois päältä ja laitoin tilalle windowsin oman palomuurin, johon tein säännön tversitylle.
Uskomaton määrä hommaa, vaikka kaikkien pitäisi olla niin plug and play...
Sitähän se on kun serverisoftat on mitä on. Asiakas eli ps3 ei voi arvata palomuurin takaa mitä palveluita löytyy, mistä ip-osotteista ja mistä porteista. Tosin omat palvelunsa ps3 osaa nätisti avata upnp:n avulla, jos waikkapa warhawk:ssa ylläpitää serveriä.
Mutta oman kokemuksen mukaan uudet fsecuret on pahempia kuin oikeat virukset. Tekevät koneen käyttökelvottomaksi.
Mutta oman kokemuksen mukaan uudet fsecuret on pahempia kuin oikeat virukset. Tekevät koneen käyttökelvottomaksi.
Itse jo vuosia käyttänyt F-Secure Client Securitya ja eipä oo ollut ongelmia minkään suhteen. Nätisti löytyy kolme konetta PS3:n ruudulta ja kaikki pelaa niinkuin pitää. TW-EA510 ja F-Secure käytössä.
Piti vielä asentaa toi TVersity ja näyttäs sekin toimivan ilman ongelmia.
roflator
29.12.2007, 20:13
Itse jo vuosia käyttänyt F-Secure Client Securitya ja eipä oo ollut ongelmia minkään suhteen. Nätisti löytyy kolme konetta PS3:n ruudulta ja kaikki pelaa niinkuin pitää. TW-EA510 ja F-Secure käytössä.
Piti vielä asentaa toi TVersity ja näyttäs sekin toimivan ilman ongelmia.
wanha fsecure toimikin. Uusimman asensin kesällä niin kaikki helvetti hajos käsiin. Omaksi onneksi rauta firewall+nat suojaa niin ei tarvi yksittäisten koneiden kohdalla niin paljoa sätkiä,
wanha fsecure toimikin. Uusimman asensin kesällä niin kaikki helvetti hajos käsiin. Omaksi onneksi rauta firewall+nat suojaa niin ei tarvi yksittäisten koneiden kohdalla niin paljoa sätkiä,
6.01 ja 7.10 toimii hyvin..
roflator
30.12.2007, 10:07
6.01 ja 7.10 toimii hyvin..
Mulla 7.10 fsecure hidasti windows xp:n siihen kuntoon ettei kone ollut enää käytettävä. Uninstall fsecuren tuotteille ja kone pelas taas normaalisti. Alla oli siis sillon uus wintoosan install mihin oli ajettu vain service-pack+windows update.