PDA

View Full Version : Toshiba EP10 Käyttökokemukset [VAIN käyttökokemukset]

Pages : [1] 2

Leterface
16.11.2007, 18:47
http://i102.photobucket.com/albums/m109/Jankka/HDDVD/P10103452.jpg
http://i102.photobucket.com/albums/m109/Jankka/HDDVD/P10103442.jpg

No niin! Viimeinkin tuli sitten ensimmäistä kertaa elämässä livenä testattua Toshiban HD-EP10 HD DVD-soitinta! En ole kuin muutaman sisarmallin nähnyt liikkeissä, enkä ole tuolloin juuri mitenkään ehtinyt edes kunnolla katsoa soitinta. Sisarmalli HD-E1 on ulkomuodoltaan (ja jopa sisältään) kuitenkin hyvin samannäköinen. Mutta yllätyin EP10:n painosta (posti sanoi että paketti painoi lähes 7 kg, olisiko soitin sitten 5-6 kg). Mutta kokoero tavalliseen vanhanaikaiseen DVD-soittimeen on pieni. Itseasiassa en itse tämän matalampaa "rimpulaa" (HD DVD/DVD -soitinta) haluaisikaan. EP10:n syvyys on kuitenkin myös vähän isompi kuin vanhanaikaisilla DVD-soittimilla. Yllätyin kun EP10:n oli syvyydeltään isompikokoinen kuin minun, muistaakseni 35 cm syvä vahvistimeni. Mutta minun räkkiini EP10 mahtui kuin nakutettu. Lisäksi se piristää muuten jo hivenen vanhentunutta laitekantaa, mielestäni komealla mustalla olemuksellaan. Noh itseasiassa EP10:ssä on myös hopeanvärinen raita jossa lukee 1080p HIGH RESOLUTION OUTPUT. :D

Päädyin nimenomaan EP10-soittimeen 24 Hz tuen ja vanhanaikaisten DVD-levyjen paremman ylösskaalauksen mahdollistaman Anchor Bayn kelpo skaalainpiirin takia. Ja koska vahvistemeni ei sisällä erillistä Dolby Digital piiriä, sillä käytän erillistä Dolby Digital / DTS prosessoria (en voi sietää laitteita johon sullotaan kaikki yhteen pakettiin, en edes välitä viritinvahvistimista) niin minulla ei ole mitään halua uusia koko surround-ääni-systeemiäni HD-äänen takia. Muutenhan kannattaa (mikäli ei HD-ääni liikaa kiinnosta), ainakin mikäli saa halvemmalla, hankkia sisarmalli E1. Itse maksoin kyllä noin samanverran kuin mitä E1 maksaa tästä minun soittimestani, noin 350 euroa postikuluineen Pixmaniasta. :king:

Mutta koska ostin soittimen alkuperältään ranskalaisesta (isosta) nettiputiikista niin mukaan tuli vain ranskankielisillä tekstityksillä varustettuja elokuvia. Jep, yllätyin mukavasti kun en tiennyt että pakettiin kuului 2 kpl HD DVD-leffoja. Noh yksi näistä -Les Choristes vaikutti kyllä rehellisesti anottuna ihan mielenkiinnottomalta ranskisleffalta. Mutta mukana oli onneksi myös Batman Begins :) Tämä oli juuri yksi leffa mitä olin toivonut, sillä olen lukenut ennakkoon melkoisen paljon eri HD DVD-leffojen laadusta ja tiesin jo valmiiksi että Batmanissä on hyvä kuvanlaatu.

Koska minun televisioni on huono LCD (en viitsi mainita merkkiä) niin päätin tehdä ensitestaukset sukulaisen kelpo Panasonicin 42 tuuman 720p plasmalla. Plasmassa on hyvät värientoisto-ominaisuudet. Lisäksi musta on todella mustaa.

Olin vähän huolissani 720p resoluutiosta; olinhan hankkinut soittimen nimenomaan tulevaa 1080p/24Hz LCD televisio ostoani silmälläpitäen. Mutta huoleni osoittautuivat heti täysin turhiksi.

Kokeilin ensin vähän muutella soittimen säätöja, mutta koska en vielä ollut malttanut lukea manuaalia ja koska plasma ei tarvinnut säätöjä EP10:ssä, EP10:ssä oli vakiona asetus Up To 1080i joka toimi pienen myöhemmänkin kokeilun perusteella täysin yhtä hyvin kuin 720p asetus soittimessa.

Ensimmäinen HD DVD-levyni Nature's Journey oli ensimmäinen testikappale. EP10 käynnistyi ensimmäisen kerran niin hitaasti että pelkäsin jo soittimen olevan maanantaikappale :p Mutta ei (tietenkään), onneksi! No levyn käynnistys oli jo nopeampaa, jopa nopeampaa kuin mihin kuvittelin HD DVD-soittimeni kykenevän :thumbsup:

Nature's Journey on 1080i materiaalia joka on tehty tavalla joka käyttää hyväkseen mahdollisimman tarkkaan HD DVD-standardin maksimikapasiteettia. Ja sen kyllä HETI huomasin!! Olin välittömästi tyytyväinen HD DVD-soitin hankintaani. Nature's Journey luonto/CGI-grafiikka pläjäys räjäytti katsojien kuvitelman siitä että DVD on tarpeeksi hyvä :rolleyes: Nature's Journey tarjosi uskomatonta kasvien väriloistoa, ensimmäisen kerran näin kasvien lehtien oikeat juurteet muista kuin macro-kuvista...Vesiputoukset ja mitä erilaisimmat luonnon ihmeet, isot ja täysin myös pienet "tavalliset" luontokuvaukset näyttivät uskomattomilta verrattuna vanhaan DVD-kuvaan. Kivet näyttivät myös siltä kuin ne olisivat huoneessa, uurteineen kaikkine muotoineen; sukulainenkin (joka tähän asti EI ole ollut yhtään kiinnostunut teräväpiirrosta) huudahti vaimolleen -katso kivet näyttävät OIKEILTA!

Enpä kuitenkaan malttanut katsoa pelkkää luontoa kuin noin puoli tuntia (yhden tunnin filmistä). Ja päätin siirtyä täysin päinvastaiseen materiaaliin -Rambo: First Blood Part II singahti nopeasti ruudulle. Ystävällisyyssyistä annoin tälläkerralla elokuvan pyöriä loppuun saakka. Mutta mielenkiintoiseksi tämän 2:n testikappaleeni teki (mielestäni) se seikka että nyt EI ollut enää kyseessä ekstrahyvälaatuisella kuvalla varustettu filmi vaan jo melkoisen vanha leffa, Rambo II on tehty jo vuonna 1985. Tarkoitus oli ottaa mukaan vanha verokki DVD-formaatin Rambo II, mutta tämä unohtui epähuomiossa. Mutta silti, vaikka Rambo II on tunnetusti korkeintaan keskimääräistä HD DVD-kuvanlaatua tarjoava elokuva niin kyllä minä (vanhana Rambo-fanina) osaisin varsin hyvin nähdä eron HD DVD-versioon. Vaikka värimaailma ei yltänytkään lähelle Nature's Journey niin värit olivat hyvät, tämä on juuri yksi syy miksi pidän Rambo II elokuvasta -siinä on paljon kontrastia. Varsinkin räjähdykset, PUNAINEN VERI (vähän niinkuin HD DVD:n koteloiden väri :p) erotti tämän HD DVD-version selvästi vanhasta DVD-versiostani. Väittäisin myös että Rambon vietnamilaistytön ja hänen omat hikipisaransa ja kasvojen uurteet näkyivät selvemmin HD DVD-versiossa. Kaikenkaikkiaan olin myös hyvin tyytyväinen Rambo II kuvanlaatuun. Ainoastaan, muistaakseni noin leffan puolivälissä tapahtui outo 1-2 sekunnin häiriö kuvassa. Mutta mikäli Rambo II olisi ollut minulle vain "mikä tahansa leffa" niin minun ei olisi välttämättä mielestäni olisi kannattanut hankkia toista kopiota jo omistamastani elokuvasta. Vastaisuudessa en siis myöskään aio hankkia huonompikuvanlaatuisia (alle keskiarvo HD DVD-kuvanlaadun jos näin voi sanoa) toisia kopioita jo omistamistani ei-mielileffoistani. Rambo II pääsi kunnialla olemaan ensimmäinen kokonainen katsomani HD DVD-leffa :king:

Lopuksi oli vielä pakko katsoa mikä oli Batman Begins kuvanlaatuero verrattuna Ramboon. Batmanin kuva oli jonkin verran terävämpi, rauhallisempi ja kuvassa ei esiintynyt juuri ollenkaan filmiraetta ainakaan lyhyen katsannan aikana.

Aivan lopuksi kokeilin vielä EP10:n perustoimintojen sujuvuutta. Kelaukset ja chaptereiden välillä hyppely toimi nopeammin ja paremmin kuin mitä olin uskonut. EP10:n kaukosäädin on kuitenkin vain keskinkertainen, mutta ajaa asiaansa (lyhyen testauksen perusteella).

Tämä ensimmäinen HD DVD-kokemukseni oli hyvin positiivinen kokemus. HD DVD-soittimien tekniikka on hyvin nopeasti kehittynyt. Parissa vuodessa soittimien taso alkaa jo olemaan DVD-soittimien tasoa. Pystyisin jo hyvin kuvittelevani pärjäämään täysin ilman omaa vanhanaikaista kelpo Sony DVD-soitintani.

Seuraava testini tulee olemaan 32 tuuman LCD televisiolla! Pistän tähän linkin (http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=990396&postcount=20) josta posti löytyy helpommin tästä ketjusta.

Leterface
16.11.2007, 18:48
http://www.ultimateavmag.com/hddiscplayers/1007toshup/index1.html

http://www.avrev.com/equip/toshiba_hda20_hddvd/index.html

http://www.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.areadvd.de%2Fhardware %2F2007%2FToshiba_HD-EP10_01.shtml&langpair=de%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Leterface
16.11.2007, 18:52
Päivitys vaihtoehto 1. Firmware päivitys CD-levyllä.
kaljok:lla (suuri kiitos :)) oli hyvät valmiit ohjeet päivitys CD:n tekoon joten tässä lainaus hänen ohjeistaan:

http://www.toshibahddvd.co.uk/support.cfm

Tiedoston lataussivu:

http://tesc.toshiba.co.uk/Web/ModelLis.nsf/DynamicStatic/HD%20DVD%20Firmware?OpenDocument

Pura rar-tiedosto
Polta Image-tiedostona cd-r:lle
Image tiedoston ilmaisen poltto-ohjelman (ISO Recorder) voi imuroida täältä

http://www.tdubel.com/artikkelit/isorecorder.html

ISO Recorder -ohjelma 2 RC1 -versio (ISORecorderV2RC1.msi, 321 kt), on ilmainen ja toimii Windows XP SP2:n kanssa.

Päivitysohjeita:

http://tesc.toshiba.co.uk/Web/ModelLis.nsf/DynamicStatic/HD%20DVD%20update?OpenDocument

http://tesc.toshiba.co.uk/Web/ModelLis.nsf/DynamicStatic/HD%20DVD%20PC%20Update?OpenDocument

-laita päivitys cd soittimeen --> odota hetki, näytössä kysytään päivitetäänkö  paina OK --> odota rauhassa, älä häiritse laitetta --> laite työntää levykkeen ulos ja sammuttaa itsensä. Otin cd:n pois ja käynnistin laitteen ohjeen mukaan tässä vaiheessa piti tv:ssä näkyä teksti ” another update is ready to start”. Itsellä ruutu meni pimeäksi, soittimen näytössä luki MSSG (sanoma). Painoin kuitenkin OK-nappulaa ja laitteessa alkoi vilkkua ”VERUP” ohjeen mukaan (näyttö edelleen pimeänä). Pienen hetken jälkeen laite sammui itsestään. Pari kertaa jouduin laittamaan virran päälle ja pois (paina tarvittaessa 10 sek. sammutusnappulaa) ja sitten laite alkoi toimia ja päivitys oli onnistunut.

Päivitys vaihtoehto 2. Tärkeä huomio on että jos päivität HD DVD-soittimesi suoraan netin kautta (ei siis CD-levyllä) niin muista ehdottomasti POISTAA LEVY laitteesta ennen päivittämistä. Unohtunut levy saattaa rikkoa laitteen. Lue vielä ensin soittimesi ohjeista miten päivitys tehdään oikein.

Miten tiedän MIKÄ Firmware versio HD DVD-soittimessani on tällähetkellä? (http://tacp.toshiba.com/tacpassets-images/notices/hddvd-checkingfirmware.asp)

1.12.2007 uusin Firmware versio on 2.7: "Improves support for 1080p/24Hz OUTPUT.
Additional OSD languages, improved network connectivity supporting the download of web-enabled network content associated with certain HD DVD discs.
Addresses certain disc playback and HDMI/DVI related issues identified by Toshiba".

Leterface
16.11.2007, 18:54
Tämän ketjun idea on antaa EP10-soittimesta kiinnostuneille parhaan mahdollisen tiedon käyttöön liittyvistä kysymyksistä. Ajattelin että on tarvetta erilliselle ketjulle soittimesta; juuri tämä toisen polven HD DVD-soitin on jäänyt paitsioon foorumilla verrattuna muihin toisen polven HD DVD-soittimiin. Nyttemmin kun EP10-soittimen tarjonta on vasta yleistynyt euroopassakin, on mielestäni tarve koota KÄYTTÖKOKEMUKSET tähän yhteen ketjuun sen sijaan että levittää käyttökokemukset 2-3 muuhun EP10 ketjuun tai muihin yleisiin ketjuihin jotka käsittelevät toisen polven HD DVD-soittimia.

Toshiba HD-E1 nyt halvalla myös suomeen: 385 euroa (+toimitusmaksu)!

http://www.pixmania.com/fi/fi/440522/art/toshiba/hd-dvd-soitin-hd-e1.html#avisconso.

Kyllä tällä hinnalla jo rupeaa olemaan vaihtoehto myös uutta SD DVD-soitinta ostavalle..

Hinta on nyt tippunut 370 euroon!

Oiva vaihtoehto uutta skaalaavaa DVD-soitinta etsivälle hintatietoiselle kuluttajalle. :king:

Lainaus Toshiba E1 ketjusta kesäkuun 2007 vaihteesta. Kyllä ajat ovat muuttuneet! Kesällä oli 370 euron hinta löytö E1:stä. Mutta Miten onkaan tänään? Nyt Saa Toshiban EP10-soitinta vielä halvempaan hintaan, noin 350 euroa, sisältäen jopa kotiinkuljetuksen Pixmaniasta! EP10:n ABT-skaalain vetää pitemmän korren E1:stä ollen todellakin suosittujen OPPO DVD-soittimien SD DVD-ylösskaalauksen kanssa ainakin yhdenveroinen! Miksi enää ostaa erillistä vanhanmallista DVD-soitinta kun EP10:n saa samaan hintaan. Lisukkeina tulee loistava HD DVD-toisto ja jopa aluekoodittomuus spesiaali-firmwarella (ei henk.koht. todettu, vielä).

Ensin minun piti hankkia EP10 Markantalosta. Mutta en yksinkertaisesti enää jaksanut odottaa. Eipä taida olla ihme kun senverran aktiivisesti olen seurannut ja kommentoinut HD DVD-laitteista ja kaikesta siihen liittyen...

Toki suosittelen ensi kädessä "kivijalka" liikkeestä soittimen ostoa. Mutta itse en siis voinut vastustaa kiusausta kun nyt saa EP10-soittimen samaan hintaan tai jopa halvemmalla kuin mitä kesällä 2007 sai hivenen vaatimattomamman, pelkästään 1080i-resoluutioisen ja ilman erillistä skaalauspiiriä olevan E1-soittimen joka toki sekin, varsinkin tänäpäivänä, on enemmän kuin hintansa arvoinen! Kiitos formaattisodalle, ilman sitä nämä hinnat olisivat tänäpäivänä pelkkää utopiaa!

Joe
16.11.2007, 21:25
Ja niitä käyttökokemuksia odotellessa... hehkutusta lukiessa...

tapsas
16.11.2007, 22:02
Ja niitä käyttökokemuksia odotellessa... hehkutusta lukiessa...

Noooo... ei kaverin innostus haittaa ketään. :) EP10 ansaitsee oman ketjun, se on totta että se on ollut vähän laiminlyötynä. Minä jopa unohdin sen surullisenkuuluisasta äänestyksestä. :hitme:

Joe
17.11.2007, 18:46
Juuh, en ole ottanut vakavasti tätä formaattikiistelyä, ei löydy vielä kumpaakaan. Leterface laittoi jopa otsikkoon, että "VAIN KÄYTTÖKOKEMUKSIA" :D

rauer
17.11.2007, 19:26
S'oon hyvä mopo kun keulii noin komiasti

Leterface
18.11.2007, 00:38
Malttia kaverit! Pistän heti ensimmäisenä tai viimeistään toisena päivänä ainakin jotakin arvostelua kunhan nyt ensin Pixmanian paketti saapuisi. Ehkä Nordea Solo maksutapa vähän hidastaa tilauksen käsittelyä verrattuna luottokorttiostoon..Mutta suoritin tilaukseni siis 15.11. En jaksaisi enää itsekkään odottaa enää hetkeäkään, mutta hyvää(?) kannattanee odottaa :)

tapsas
18.11.2007, 09:33
Juuh, en ole ottanut vakavasti tätä formaattikiistelyä, ei löydy vielä kumpaakaan. Leterface laittoi jopa otsikkoon, että "VAIN KÄYTTÖKOKEMUKSIA" :D

Hassuahan se oli. :) Mutta tämä ei ole formaattikiistelyketju, joten eiköhän tällä alueella sovi vähän hehkuttaakin!

Toivomme kaikki Leterface että saat soittimesi pian. :thumbsup:

mattim
18.11.2007, 23:26
Tänään kävelin Markantaloon ja ostaa päikäsin tommosen HD-Ep10 soittimen. Hintaa 389€. Pistin koneen verkkoon ja firmikset päivittymään, taisi onnistua. Menin makuuniin ja vuokrasin 300 leffan. Hienoa kuvaa, leffasta en kommentoi. Myös dvd:t pyörivät aivan ok. Tykkinä HD72i. En eroa huomannut, käytinkö resoluutiona up to 720P tai 1080i. Luovun Oppostani kohtuuhintaan.

Matti

hansolo
19.11.2007, 13:02
Suhteellisen tyytyväinen olen ollut soittimeen, muttei se kuitenkaan mikään unelmien täyttymys ole ollut. Ajaa kuitenkin asiansa, kunhan leffan saa pyörimään. Kuvanlaatu on upeaa jne. Soittimen kansi on tukevaa peltiä, mutta etumaski on muovia. Napit on piilotettu avautuvan etukannen alle. Levykelkka on myös piilotettu avautuvan luukun taakse.

Plussat:
+ 1080p 24 fps tuki (joka myös toimii oikein lähtien v2.5 firmiksestä - toisin kuin XE1)
+ dvd-aluekoodittomuus v2.5.1 Australia firmiksellä (erikoista kyllä ei koske RCE-koodattuja levyjä)
+ erillinen skaalainpiiri (mutta ei de-interlacer). Hyvälaatuisilla dvd-levyillä tuottaa paikka paikoin "erittäin skarppia kuvaa".
+ Käynnistyminen siedettävän "nopeaa" (34 s) ja samoin levyjen boottaus "nopeaa". Hidasta kuitenkin verrattuna epäreiluun verrokkiin PS3:een, jota käytän blu-ray levyjen katsomiseen.
+ Toistaa dvd+r, dvd+r DL, dvd+rw, dvd-r, dvd-rw, cd-r, cd-rw levyt. Plussat sekä booktypeillä dvd+r että dvd-rom. Olen tehnyt kymmenisen omaa HD DVD levyä mpeg2 1080i60 sisällöllä ja hyvin ovat toimineet. Toimivat myös hyvin 1080p24 ulostulolla. Kaksikerroslevyt pääosin Verbatim 2.4x levyjä.
+ Toimii heittämällä 1080p24 tilassa DVDO:n kytkimen läpi Pansu AE1000:lle. Ei ole siis ollut toistaiseksi tarvetta force 24 fps optiolle.

Miinukset
- Levykoneisto mielestäni kovaääninen. Pitää ärysttävää ja aika etäälle kuuluvaa sirittävää ääntä prässätyillä kaksikerroslevyillä. Yksikerroslevyt ja ja esim. poltettavat kaksikerroslevyt toistuvat hiljaisemmin. Tällöin kuuluu vain selvä suhina dvd:n pyöriessä 3x nopeudella - ei sirinää. Jotain tekemistä sen kanssa, kuinka stabiili levy on. En ole kuitenkaan törmännyt soittimeen, joka pitäisi tälläistä ärsyttävää sirinää. Samoin laitteen puhallin pitää selvästi kuultavaa suhinaa, mutta tämä ei ole kovin häiritsevää verrratuna levykoneiston ääniin.
- Kaukosäädin sekava ja ei taustavalaistu. Ennen tätä ei olisi niin manaillut, mutta nykyään on pimeä tykkihuone. Onneksi tarvittavat napit sai opetettua tykin kaukosäätimelle. Kaukosäätimen suuntaus myös aika tarkkaa.
- 1080p50/60 tila edelleen buginen. Tätä ei ole vieläkään korjattu, vaikka soitin ollut markkinoilla kohta vuoden (A20). Herää kysymys, onko vikaa edes mahdollista korjata.
- Ei suostu yhteistyöhön DVDO:n hdmi kytkimen kanssa 1080p60 tilassa. Ilman kytkintä toimii. Verrokkina muut laitteet (PS3) ja HTPC (vielä pitempi kaapeliveto) toimivat 1080p60 tilassa. Toshiba ei, vaikka kytkisi kaapeleita ristiin ja lausuisi ave mariaa. Erikoista kyllä 1080p50 toimii kytkimenkin kanssa.
--- Jonkin asteinen henkilökohtainen epäluottamus Toshibojen firmiksiä kohtaan. Oma soittimeni lamaantui surullisen kuuluisaan Welcome viestiin. Asiasta lisää täällä (http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=976573&postcount=36). Miten tietyt leffalevyt tai vikatilanteet voivat pimentää laitteen siten, että apu löytyy vain huollosta. Käsittämätöntä! En ole mitenkään luottavaisilla mielin, etteikö sama soittimen brikkautuminen osuisi omalle kohdalle vielä uudelleen tulevaisuudessa. Silloin ei enää paljon naurata, koska ulkomailta hankittu soitin täytyy toimittaa ostomaahan huoltoon.
- Levynavikointi välillä hieman tunnotonta, mutta johtunee HDi koodin ajamisesta. Samoin eteen ja taakse kelaukset ja hypyt ovat hieman tunnottomat ja tapahtuvat pienellä viiveellä napin painalluksen jälkeen.
- Erittäin kömpelö cd-soittimen korvike
- Näytön dimmer asetus ei pysy muistissa

Kehittyneempää äänipuolta en osaa kommentoida, koska käytän SPDIF liityntää. Soitin konvertoin dd+, TrueHD raidat tällöin dd 640 kbits muotoon. Dts, dts HD ja dts HD MA -ääniraidat toistuvat dts:nä (1.5 Mbits). Dvd-levyjen half bitrate dts tietenkin sellaisenaan 768 kbits. Häviöttömien formaattien bit stream ulostuloa tässä soittimessa ei ole eikä tule. TrueHD dekoodautuu kuitenkin sisäisesti PCM 5.1 muotoon HDMI:tä käytettäessä. Itse tehtyjen HD DVD -levyjen ääniraita toistuu sellaisenaan 5.1 muodossa ainakin SPDIF:n kautta, vaikkakin soitin väittää ääniraitaa dd+:ksi.

Leterface
22.11.2007, 21:29
En kyllä enää ikinä tilaa säästöfirman Itellan kautta mitään kotiinkuljetuksena! PRKL jouduin odottamaan YLI 4 TUNTIA kotona pakettia mikä ei ikinä tullutkaan! Sitten soittavat klo 21.20 että ei ehtinytkään tämän illan kuljetuksiin! Voi hemmetti..paremmalla onnella huomista ILTAA odotellessa :(

Leterface
25.11.2007, 00:46
http://i102.photobucket.com/albums/m109/Jankka/HDDVD/P10103482.jpg

tapsas
25.11.2007, 01:26
Ja koko Plaza huokaa helpotuksesta. :thumbsup: Onnittelut!

hansolo
25.11.2007, 11:54
Onneksi olkoon. Toivottavasti welcome screeni ei pääse yllättämään... Onpa muuten kähmityn näköinen Pro-Logic vaffari :D.

Chauron
25.11.2007, 13:46
Kuulostaapa hopotukselta.

Entäs ne huonot puolet? Muuta kuin hidas käynnistys.

Leterface
25.11.2007, 19:18
Onneksi olkoon. Toivottavasti welcome screeni ei pääse yllättämään... Onpa muuten kähmityn näköinen Pro-Logic vaffari :D.

Ymmärrän vallan mainiosti että uskosi Sinun soittimeesi on vaakalaudalla valitettavan kokemuksesi takia :(

Mutta olen todella lukenut hyvin paljon käyttökokemuksia EP10-soittimesta (sama kuin A20 ameriikassa) ja vain 5-10 ihmistä tuhansista ovat kirjoittaneet kokeneensa sinun soittimellesi tapahtuneen ihmehajoamisen juuri Heroesin jollakin levyllä tai sitten Matrixin toisen osan kanssa. Täytyy sanoa että sinulla hansolo oli erittäin huono onni. Mutta ehkä siinä on itua kun joku tällä foorumilla epäili että kyse on jostakin noin ½-vuotta vanhasta valmistuserästä jossa oli ongelmia? Mutta ei viitsitä tässä ketjussa tästä äärimmäisen harvinaisesta tapahtumasta enää ihmetellä. Toivottavasti hansolo soittimesi kohta saapuu huollosta!

Sonyn vahvistemi on melko hyvä, siinä on käytetty paljon erilliskomponentteja ja siinä on iso jäähdytyselementti, parempi kuin nykyajan vastaavissa. Yritin kyllä mikrokuituliinalla vahvaria vähän pyyhkiä mutta kamera näyttää paljastavan myös ihmissilmältä huomaamattomat tahrat. Onhan juuri tätä monasti ihmetelty kämäsen näköisistä messukuvista joiden olisi voinut kuvitella näyttävän uutuudenkiiltäviltä ilman sormenjälkiä :p

Kuulostaapa hopotukselta.

Entäs ne huonot puolet? Muuta kuin hidas käynnistys.:confused:aaa...Blu-ray puhuu...Katso seuraava posti. ;)

tapsas
25.11.2007, 19:57
On se *KAUHEAA* jos joku kehtaa olla tyytyväinen ostamaansa tuotteeseen. :)

Leterface
25.11.2007, 20:00
No niin. Nyt pääsin sitten testailemaan EP10-soitinta 32 tuuman LCD television kanssa. Tähän alkuun täytyy heti kertoa että kyseinen LCD-TV on alle keskitason vehje. kyseisestä LCD-TV:stä puuttuu HDMI-liitäntä, joten jouduin kytkemään (ja ostamaan 40 euron komponenttijohdon :mad:) jotta pystyin HD DVD-soittimeni kytkemään. Komponenttijohto myös rajoittaa suurimman osan vanhanajan DVD-elokuvien ylösskaalauksen 576p resoluutioon (normaali vanha DVD-resoluutio/Digi-TV resoluutio). :( Noh, onneksi sain noin 50 euron HDMI-johdon yllättäen ilmaiseksi kun ostin EP10:n Pixmaniasta! :)

Mutta pienempi resoluutio ei, yllätys yllätys minua haitannutkaan. Päinvastoin! :eek: Sillä nyt testikappaleena toimi An American Werewolf In London (käytän vastaisuudessa lyhennettä AWL tästä leffasta). AWL:n HD DVD-versio oli ensin suuri pettymys. Mutta tänään kun yritin verifioida AWL:n HD DVD-version ja AWL:n vanhanajan DVD-version eroja, niin tänään vasta tajusin että AWL:n HD DVD-versio armotta paljastaa alkuperäisen filmin "vanhanaikaisuuden" tai ainakin rajoitteet. AWL:n HD DVD-versio näytti paljon filmiraetta joka korostuu kauhuelokuvan pimehköissä englannin takamaiden maaseudun kohtauksissa josta tietty puuttuvat kaikki katuvalot tms. AWL:n HD DVD-version valoisat kohdat olivat parempia filmirakeen kannalta koska rae ikäänkuin hukku valoisaan kuvaan. AWL:n HD DVD-versio näytti kuitenkin enemmän yksityiskohtia jopa hyvin vaatimattomalla 32 tuuman LCD-televisiolla; mutta ero oli niin pieni verrattuna AWL:n vanhanajan DVD-versioon että HD DVD-version osto, jos jo omistaa vanhanajan DVD-version, on vähintään kyseenalaista kannattavuuden nimissä. Mutta koska An American Werewolf In London on eräs suosikkielokuvistani niin AWL:n HD DVD-version osto on juuri ja juuri kannattavaa mielestäni. Mutta tietenkin, jos haluaa laatua joka vastaa mahdollisimman paljon alkuperäistä elokuvateatteriversiota filmistä, niin HD DVD-versio näyttää totuuden verrattuna vanhaan DVD-versioon. :thumbsup: Mutta asian tekee nurinkuriseksi se seikka että hetkittäin nautin enemmän vanhan DVD-version katsomisesta sillä sen MPEG2-dekoodaus peitti filmirakeen tehokkaasti. :hitme: Henkilökohtainen maku ratkaisee mitä sitä enemmän haluaa; karun totuuden vai sliipatun mössö-virtuaali-todellisuuden vanhanajan DVD-versioiden kanssa kun kyseessä on "huono" tai tai ainakin alle keskivertokuvanlaatuun yltävä HD DVD-elokuva.

Bourne Supremacy HD DVD näytti taas HD DVD-formaatin kynnet; kuva oli puhdas ja erottelukyky hyvä. Mutta koska tässä testissä käytetty televisio oli VAIN 32 tuumainen LCD, niin kuvanlaatu ei millään yltänyt 42 tuuman Panasonic plasman laatuun. Ei millään. Itseasissa 32 tuumaa osoittautui jo niin pieneksi kooksi että jotta edes pääsisi vähän lähemmäksi plasman laatua, piti minun katsoa 32" ruutua noin puolen metrin etäisyydeltä. Kuka nyt katsoo televisiota puolen metrin etäisyydeltä? :rolleyes: Ei varmaan kukaan muuten kuin testimielessä, ellei ole vakavasti likinäköinen. Noin 2-metrin etäisyys 32" televisioon aiheutti sen että esimerkiksi Nature's Journey rainalla joutui ikään kuin huijaamaan itseään miettimällä "onhan tuo nyt kun OIKEIN OIKEIN tarkasti katsoo melkein yhtä hyvä kuin 42" plasman kuva". Mutta ei, oikeasti en voi suositella edes hyvää 32" televisiota HD DVD-formaatin kanssa sillä silmä ei yksinkertaisesti näe eroa teräväpiirron kanssa jos näyttöruutu on liian pieni. Vaikka 32" onkin mielestäni aivan mainio vanhanajan DVD-kuvan kanssa niin HD DVD-soittimen ostajan on syytä ottaa huomioon että hankkii RIITTÄVÄN ISON TELEVISION HD DVD-soittimen kaveriksi. Hankintaa ei heti tarvitse tehdä; itsekin hankin paremman television vasta myöhemmin kun varani antavat myöten. Mutta koska HD DVD-soittimen jo nyt voi saada senverran halvalla, niin suosittelen vahvasti että jos ei tiedä mikä HD DVD-soitin olisi se itselleen sopiva malli niin budjetoi mahdolliselle uudelle TV:lle ensin mahdollisimman paljon rahaa ja osta sitten vaikka mahdollisimman halpa HD DVD-soitin. HD DVD on valmis standardi ja kaikki soittimet antavat loistavaa kuvaa. Mutta kannattaa ostaa MAHDOLLISIMMAN ISO näyttö/video-projektori jotta voisi hyötyä HD DVD:n tarjoamasta ihmeellisen hienosta korkearesoluutiosta mahdollisimman paljon!

Leterface
25.11.2007, 20:13
EP10 SPESIFIKAATIOT

YHTEENSOPIVAT FORMAATIT
HD DVD Video
DVD Video
DVD VR
CD (CD-DA)

YHTEENSOPIVUUS
HD DVD Video  
Twin format Disc (HD DVD & DVD Video)
DVD-ROM (Video)
DVD-R (Video)
DVD-R DL (Video)
DVD-RW (Video/VR)
CD (CD-DA)  
CD-R (CD-DA)  
CD-RW (CD-DA)

VIDEO SPESIFIKAATIOT
Codecs:
- MPEG2
- MPEG4 AVC (H.264)
- VC1
HD output resolutions:
- 1080p
- 720p
- 1080i
DVD:
- PAL
- NTSC
SD upscale to HD resolution (via HDMI):
- Up to 1080p

AUDIO SPESIFIKAATIOT
Codecs:
- Dolby Digital (up to 5.1ch)
- Dolby Digital Plus (up to 5.1ch)
- Dolby True HD (5.1ch: 48kHz&96kHz / 2ch: 192kHz)
- dts (up to 5.1ch)
- dts-HD (core only, up to 5.1ch)
- PCM (up to 5.1ch)

LIITÄNNÄT
Video outputs:
- Composite
- S-Video
- Component
Audio outputs:
- Analogue 2ch
- Digital optical
HDMI output
Ethernet (10/100BASE)
Extension Terminal

KOKO
(leveys x syvyys x korkeus millimetreissä)
430x345x65.5

PAINO 
4.1kg

Leterface
25.11.2007, 23:53
Taidan rajoittaa kuvien ottamisen EP10:stä jotta ketjun luettavuus paranee. Ehkä myöhemmin otan kuitenkin vielä yhden kuvan EP10:n etuluukku auki, joka paljastaa 2 USB porttia tulevaisuuden käyttömahdollisuuksia varten. Etuluukun alta löytyy tämän lisäksi play, stop, eteen/taaksepäin kelaukset sekä chapterin vaihto eteen/taaksepäin.

Mutta Toshiban saksan sivuilta löysin hienoja, korkeahkon resoluution kuvia EP10:stä: http://www.toshiba.de/consumer/content/defaultid1_1_id2_5_id3_189_id4_2.aspx.

puutos
26.11.2007, 07:24
EP10 SPESIFIKAATIOT

YHTEENSOPIVUUS
DVD-R (Video)
DVD-R DL (Video)
DVD-RW (Video/VR)

itse olin käsittänyt että laite tukisi myös dvd+r/rw/dl levyjä.. eikö näin olekkaan?

tapsas
26.11.2007, 10:19
Sillä nyt testikappaleena toimi An American Werewolf In London (käytän vastaisuudessa lyhennettä AWL tästä leffasta). AWL:n HD DVD-versio oli ensin suuri pettymys. Mutta tänään kun yritin verifioida AWL:n HD DVD-version ja AWL:n vanhanajan DVD-version eroja, niin tänään vasta tajusin että AWL:n HD DVD-versio armotta paljastaa alkuperäisen filmin "vanhanaikaisuuden" tai ainakin rajoitteet.

Tämä on muuten ihan totta. Joskus pehmeämpiä HD-transfereita katsoessaan sitä ajattelee, että eihän tämä näytä DVD-versiota paremmalta - vain siksi että HD-haukka odottaa tietysti sitä parasta mahdollista terävyyttä vanhoistakin elokuvista. Sen sijaan kun sisään tunkee sen DVD:n tajuaa kuinka kaukana oma muistikuva DVD:n kyvyistä olikaan verrattuna siihen HD DVD:hen... DVD:t ovat etenkin tykillä usein aika karmeaa katseltavaa, vain todella hyvistä transfereista (esim. LOTR) saa ylösskaalaamalla edes jotenkin kelvollisia. Usein joutuu tyytymään aika huonoon kuvaan.

hansolo
26.11.2007, 10:27
itse olin käsittänyt että laite tukisi myös dvd+r/rw/dl levyjä.. eikö näin olekkaan?
Virallisessa tukilistassa noita levyjä ei ole, koska ovat "kilpailevan" plus leirin tuotteita. Tosin tämä plus-miinus kilpailu taisi päättyä tasapeliin. Oman kokemuksen mukaan (jos luit postaukseni!) dvd+r, +rw ja +r DL levyt toimivat EP10:ssä ongelmitta. Sekä alkuperäisellä dvd+r että dvd-rom booktypellä poltettuna.

hansolo
26.11.2007, 10:36
Ymmärrän vallan mainiosti että uskosi Sinun soittimeesi on vaakalaudalla valitettavan kokemuksesi takia :(

Mutta olen todella lukenut hyvin paljon käyttökokemuksia EP10-soittimesta (sama kuin A20 ameriikassa) ja vain 5-10 ihmistä tuhansista ovat kirjoittaneet kokeneensa sinun soittimellesi tapahtuneen ihmehajoamisen juuri Heroesin jollakin levyllä tai sitten Matrixin toisen osan kanssa. ... Toivottavasti hansolo soittimesi kohta saapuu huollosta!

Mainio soitin toki ja myönnetään, että hiukan v.....aa soittimen kohtalo. Se on nyt huoltokierroksella (kesti muuten 17 päivää, kun postitin sen Economylla takaisin TechnikDirektiin) ja Saksan pään mukaan huoltoruljanssi voi kestää jopa neljä viikkoa. Tähän päälle rahtaus takaisin Suomeen jouluruuhkassa, niin ei ole mitään toivoa, että saisin soittimen tänä vuonna takaisin. Tiedostin tämän saman tien, kun kosahti, mutta toivossa on tietenkin hyvä elää :sleep:. Melkein toivoisin, että huollosta tulisi jokin "ei voi korjata" tyyppinen viesti ja saisin kauppasumman takaisin. Sitten vaan uusi soitin tilalle ehkä sellaisesta paikasta mistä saisi Suomi-takuun. Tai sitten päivitys XE1:een.

Leterface: siriseekö sinun soittimesi selvästi HD DVD -levyjä pyörittäessä? Sellainen korkeataajuinen liiankin selvästi erottuva ääni, jonka voi kuulla elokuvan ääniraidankin alta, ellei ihan mahdoton rytinä ole päällä. Itsellä etäisyyttä soittimeen n. 2,5 - 3 metriä ja laite on tv-tason hyllyvälissä. Ääni kuuluu pyörityskoneistosta tai lukupään servosta. Sillä voi olla myös jotain tekemistä levyn tasapainotuksen kanssa, koska kaksikerroslevyt pitävät eniten mekkalaa eli käytännössä kaikki HD DVD -levyt. CD-levyt ja muutamat itsepoltetut kaksikerroslevyt ovat taas erittäin hiljaisia ja koneistosta kuuluu vain suhina.

mattim
30.11.2007, 20:27
Soittiimeni (EP-10) ostin Markantalosta 18.11.2007. Lähetin voucherin viidestä ilmaisesta levystä 19.11.07. Pistin maililla tiedustelua voucherin tilanteesta 27.11.2007. Tänään tuli vastaus tiedusteluuni: "Your voucher has been recieved and will dispatch from the German movie distributor within 3 weeks."

Siis odotellaan. Ilmeisesti myös nuo "epävirallisten" maahantuojien kautta suomeen rantautuneet soittimet oikeuttavat noihin ilmaislevyihin.

Matti

Leterface
30.11.2007, 23:47
Ilmeisesti myös nuo "epävirallisten" maahantuojien kautta suomeen rantautuneet soittimet oikeuttavat noihin ilmaislevyihin.
MattiTäytyy itsekin kokeilla jos saisi niitä ilmaislevyjä.

Leterface
01.12.2007, 21:00
Leterface: siriseekö sinun soittimesi selvästi HD DVD -levyjä pyörittäessä? Sellainen korkeataajuinen liiankin selvästi erottuva ääni, jonka voi kuulla elokuvan ääniraidankin alta, ellei ihan mahdoton rytinä ole päällä. Itsellä etäisyyttä soittimeen n. 2,5 - 3 metriä ja laite on tv-tason hyllyvälissä. Ääni kuuluu pyörityskoneistosta tai lukupään servosta. Sillä voi olla myös jotain tekemistä levyn tasapainotuksen kanssa, koska kaksikerroslevyt pitävät eniten mekkalaa eli käytännössä kaikki HD DVD -levyt. CD-levyt ja muutamat itsepoltetut kaksikerroslevyt ovat taas erittäin hiljaisia ja koneistosta kuuluu vain suhina.

Levyn pyörityskoneisto ei sirise ollenkaan. Soittimen tuuletin on myös miellyttävän hiljainen; digiboxi pitää huomattavasti epämiellyttävämpää ääntä. Ei sirise myöskään kaksikerroslevyillä, testasin kahteen kertaan peräkkäisinä iltoina äänettömässä huoneessa korva kiinni HD DVD-soittimessa. :king:

Jarkkam
01.12.2007, 21:49
Levyn pyörityskoneisto ei sirise ollenkaan. Soittimen tuuletin on myös miellyttävän hiljainen; digiboxi pitää huomattavasti epämiellyttävämpää ääntä. Ei sirise myöskään kaksikerroslevyillä, testasin kahteen kertaan peräkkäisinä iltoina äänettömässä huoneessa korva kiinni HD DVD-soittimessa. :king:

Olihan korva aivan varmasti myös laitteen takapuolella?

Tuli vain mieleen kun taannoin jotkut valittelivat Panasonicin plasman tuulettimien huminoita. Katselupaikalle sitä toki ei huomannut, mutta kun meni tv.n taakse ja laittoi korvan kiinni tv.n takaseinään... :p

Leterface
01.12.2007, 21:55
Olihan korva aivan varmasti myös laitteen takapuolella?

Tuli vain mieleen kun taannoin jotkut valittelivat Panasonicin plasman tuulettimien huminoita. Katselupaikalle sitä toki ei huomannut, mutta kun meni tv.n taakse ja laittoi korvan kiinni tv.n takaseinään... :p

Ei koska laite on liian lähellä seinää jotta jaksaisin sinne hivuttautua :p

hansolo
03.12.2007, 10:05

Eli näiltäkin osin vaikuttaa siltä, että omalle kohdalle on sattunut levykoneistoltaan hieman sekundayksilö. Selvä sirinä kuuluu todellakin 2,5 - 3 metrin määhän katselupaikalle, vaikka tykki pitää aika kovaa ääntä pään yläpuolella (Pansku AE1000) ja vahvistimesta kuuluu elokuvan ääniraita :hitme:. Nyt vain peukut pystyyn, että huollosta ilmoittavat, ettei korjaus onnistu -> uutta tilalle tai kauppojen peruminen.

krakra
03.12.2007, 18:29
Se on nyt huoltokierroksella (kesti muuten 17 päivää, kun postitin sen Economylla takaisin TechnikDirektiin) ja Saksan pään mukaan huoltoruljanssi voi kestää jopa neljä viikkoa..

Itselläni samaisella economyllä paketti meni kahdessa päivässä Belgiaan, jonka jälkeen kesti viikon verran että lupasivat laittaa uuden laitteen paluupostilla tilalle.

Tuo risa sirisi samalla tavalla kuin sinunkin. Kuvittelin sen olevan lähinnä ominaisuus.

Leterface
03.12.2007, 18:42
...risa sirisi samalla tavalla kuin sinunkin. Kuvittelin sen olevan lähinnä ominaisuus.
Keski-euroopan nettikaupoissa (ainakin Pixmaniassa) sanottiin että virheellinen tuote tulee palauttaa 2 vuorokauden sisällä.

Niinkuin olen aiemmin sanonut: kannattaa ostaa paikallisesta liikkeestä jos vain mahdollista! :)

hansolo
04.12.2007, 09:30
Itselläni samaisella economyllä paketti meni kahdessa päivässä Belgiaan, jonka jälkeen kesti viikon verran että lupasivat laittaa uuden laitteen paluupostilla tilalle.

Tuo risa sirisi samalla tavalla kuin sinunkin. Kuvittelin sen olevan lähinnä ominaisuus.
Vais niin :hitme:. Pitääpä lähettää hieman meiliä perässä TechnikDirektille ja mainita myös tästä ongelmasta, josko voisivat vielä ilmotella huollon suuntaan jälkikäteen.

Eli sait myyjäliikkeeltä suoraan uuden soittimen? Minun tapauksessani soitin on edelleen lähetetty sikäläiseen Toshiban huoltoon korjattavaksi, josta tulee toi neljän viikon "huoltoaika" tai valohoitoaika.

Leterface
04.12.2007, 20:57
http://i102.photobucket.com/albums/m109/Jankka/HDDVD/insideEP10.jpg

Bayer
07.12.2007, 20:39
EP-10 ostettu Gigantista 420€. Samalla hain Anttilasta Asfalttisoturin ja King Kongin. Asfalttisoturi oli pieni pettymys kuva oli kuitenkin tyydyttävan luokkaista leffan ikään nähden. King Kongin kuvanlaatu taas vakuutti ettei EP-10 ollut turha ostos. EN oo kuuna päivänä nähnyt niin hyvää kuvanlaatua Philipsin 42PF9631D/10 Plasma ruudusta 1080i . Täytyy sanoa että jokainen taustalla oleva yksityiskohta näkyy niin tarkasti. Tarvi oikein tarkestella kuvaruutua. Kyllä vitutti sen jälkeen palata Suomen Digiarkeen. Jotenkin jäi sellainen maku leffojen laaduilla on isojakin eroja. Vai onko näin ?

tapsas
07.12.2007, 22:28
Jotenkin jäi sellainen maku leffojen laaduilla on isojakin eroja. Vai onko näin ?

Pahimmillaan ja parhaimmillaan erot voivat olla aivan valtavia. Joskus syynä on joku vanha heikkolaatuinen masteri josta HDM-versio on tehty (kuten ensipainos Full Metal Jacketista joka minulle lienee tulossa Xbox 360 add-onin ilmaiskamppiksesta, kuulemma aika onneton ja korjattu uudessa painoksessa - mutta kun ilmaiseksi sain niin rastin moisen tietäen tämän hyvin), muut vaiheet transferissa tai sitten tietysti ihan filmin oma luonne, jotkut ovat pehmeämpiä kuin toiset jne... And when it's good, oh boy, it's good.

Poimi Transformers.

puutos
09.12.2007, 20:48
EP10:n etuluukku auki, joka paljastaa 2 USB porttia tulevaisuuden käyttömahdollisuuksia varten. http://www.toshiba.de/consumer/content/defaultid1_1_id2_5_id3_189_id4_2.aspx.

voiko usbi liitännöistä soittaa musaa(mp3) tai katsella kuvia, esim usb-tikulla tai usb-kovalevyltä?

hansolo
09.12.2007, 20:53
voiko usbi liitännöistä soittaa musaa(mp3) tai katsella kuvia, esim usb-tikulla tai usb-kovalevyltä?
Ei voi. Laite ei tue kuin audio CD-, dvd- ja HD DVD -elokuvalevyjä. Tällä hetkellä usb-liittimiin ei voi kytkeä yhtään mitään. Ne on varattu tulevaisuuden tarpeita varten. Esimerkkeinä voisivat olla massamuisti lisämatskulatauksia varten tai HDi:llä toteutetun pelin ohjaimen kytkeminen soittimeen.

tapsas
09.12.2007, 21:42
Ei voi. Laite ei tue kuin audio CD-, dvd- ja HD DVD -elokuvalevyjä. Tällä hetkellä usb-liittimiin ei voi kytkeä yhtään mitään. Ne on varattu tulevaisuuden tarpeita varten. Esimerkkeinä voisivat olla massamuisti lisämatskulatauksia varten tai HDi:llä toteutetun pelin ohjaimen kytkeminen soittimeen.

Taitaa niissä virta niissä liittimissä silti olla eli voi kytkeä vaikka USB-hamsterin. :)

hansolo
17.12.2007, 10:31
No niin. We're back in business! Gigantista tuli eilen ilmoitus, että EP10 on noudettavissa. Paketti lähti kainaloon 3 vuoden takuulla :p. Viikonloppu menee muissa hommissa, mutta ehdin eilen tehdä pikatestit kompostipiuhan kautta tavallisesta töllöstä. Ei ollut aikaa alkaa testaileen tykin kautta. Yllättävää kyllä, laitteessa on paketista otettaessa vieläkin v1.0 firmware. Tuore julkaisu Hokkarihemmot pyörähti käyntiin mutinoitta. Paketissa oli mukana hdmi-piuha, mutta paketissa ei ollut mitään mainintaa ilmaisista hd dvd -leffoista niin kuin jotkut ovat raportoineet. Mukana ei ollut suomenkielistä manuaalia.

Koneiston sirinä vaikuttaisi hiljaisemmalta kuin aikaisemmassa yksilössä, mutta ei tätäkään voi verrata vanhaan dvd-soittimeeni (Sony NS405), joka on koneiston osalta "äänetön". Jotenkin tuntuu myös, että saman koneiston omaava Xbox addonini on ehkä hiukan hiljaisempi.

Ensi viikolla isketään tuoretta firmistä sisään ja haukotaan henkeä Transformersin parissa. Odottelen innolla levyn HUD-ekstraa, vaikka en yleensä ole juuri PiP-ekstroja jaksanut katsella. Katsomatta on myös edelleen syksyllä hankittu 300, jonka ostin HD DVD:nä nimenomaan IME:n takia.
Uusi soitin on nyt hankittu. Kirjoittelinkin jo oheisen tekstin toiseen ketjuun. Eilen tuli testailtua lähinnä dvd-toistoa ja katsottua tunnin verran Bullitt HD DVD:tä. Sitä ennen oli helvetillinen fw-päivitysurakka. Laitteessa oli paketista ottaessa edelleen v1.0 fw. Ensimmäinen päivitysyritys oli v2.5.1 levyltä (aluevapaa dvd-toisto), mutta se ei suostunut menemään sisään. Soitin kyllä kysyi, että päivitetäänkö, mutta "Yes" vastauksen jälkeen tuli vain virheilmoitus "2007..." (en muista koko numerokirjainsarjaa). No, seuraavaksi asensin sitten v2.5 fw:n levyltä ja sehän luonnollisesti latautui laitteeseen H I T A A S T I. Tämän jälkeen uusi yritys v2.5.1 ja tällä kertaa onnistui ongelmitta eli ainakaan v1.0 fw pohjalla ei v2.5.1 asennus onnistu. Varsinaisen asennuksen jälkeen uudelleen käynnistyksen yhteydessä tuli nopea ylimääräinen asennussteppi, jossa ilmeisesti tuo dvd-region free tapahtuu. Tämän jälkeen päivitin vielä verkon kautta tuoreen v2.7 fw:n. Kaikkinensa näihin asennuksiin meni melkein pari tuntia :sleep:. No, kokeilin alueiden 1, 2, 3 ja 4 levyjä ja toimii. Myös v2.7 päivityksen jälkeen. Kuten odotettua R1 RCE -koodatut levyt eivät toimi. Eivätkä toimi myöskään millään jipoilla esim. yrittämällä hyppyä suoraan leffa-titleen (soitin ei anna tehdä mitään muuta kuin poistaa levyn asemasta) tai käyttämällä soittimessa ensin normaalia R1 levyä.

Että silleen. Nyt ei muuta kuin kovaa ajoa... :naminami:

Leterface
17.12.2007, 17:01
Onneksi olkoon uudesta EP10:stä Hansolo!

Eli sinulla Hansolo on originaali v. 2.5 firmis CD:llä? Voisitko mitenkään ladata sen vaikka rapidshare.com? Please?

Olen yrittänyt metsästää (DVD-alue vapauden takia) Toshin aitoa 2.5 vähän joka paikasta mutta huonolla menestyksellä.

Nipa
17.12.2007, 17:10
Sama juttu, 2.5 firmis puuttuu. Soitin olisi postissa odottelemassa hakijaa.

Nipa
17.12.2007, 20:18
Soitin haettu postista ja HDMI-liitin todettu risaksi. Kurkkasin koneen takaa miten päin HDMI-piuha tulee kiinni ja huomasin liittimestä sojoittavan kaksi nastaa.

Jotenkin tässä vaiheessa tulee mieleen että ton olisi voinut tilata kotimaastakin, takuun kanssa olisi varmaan päässyt vähemmällä tappelulla :)

hansolo
18.12.2007, 10:13
Onneksi olkoon uudesta EP10:stä Hansolo!

Eli sinulla Hansolo on originaali v. 2.5 firmis CD:llä? Voisitko mitenkään ladata sen vaikka rapidshare.com? Please?

Olen yrittänyt metsästää (DVD-alue vapauden takia) Toshin aitoa 2.5 vähän joka paikasta mutta huonolla menestyksellä.
Juu, minulla on aito v2.5 eurofirmis image. Latasin sen Toshiba UK:n sivuilta aikaisemmin syksyllä, mutta nyt siellä taitaa olla tosiaan jaossa vain tuorein v2.7. Katellaan illalla tuota rapidsharea, kun pääsen kotikoneelle. Tiedostokoko on muistaakseni 32-36 MB.

Näinhän se siis meni:
-v1.0 paketista ottaessa
-v2.5 päivitys cd:llä (ladattu Toshiba UK)
-v2.5.1 päivitys cd:llä (ladattu jostain foorumilta)
-v2.7 päivitys ethernetin kautta

Päivitysten jälkeen tein aina nollauksen "Initialize".

Toshiba EP10 v2.5 eurofirmis (http://rapidshare.com/files/77474147/fw.rar.html). Ladattu Toshiban sivuilta (http://tesc.toshiba.co.uk/Web/ModelLis.nsf/DynamicStatic/HD%20DVD%20menu?OpenDocument) silloin, kun se vielä oli siellä ladattavana. Piti hieman temppuilla sillä muuten rapidshare herjasi, että tiedosto on mustalla listalla :confused:. Pura fw.rar ja muuta sen sisällä olevan tiedoston "fw2.5" pääte .zip muotoon ja pura se. Sieltä löytyy .iso tiedosto.

hansolo
19.12.2007, 22:42
EP10:n tiedot Display - 1 - 9 - 5 - Display komennolla.

hansolo
21.12.2007, 07:41
Dvd-toistosta. Kummallista kyllä jotkut R1 RCE-suojatut levyt toimivat. RCE:stä ilmoittavat sekä Dvddecrypter että AnyDVD HD. Onkohan RCE-suojauksesta eri "vahvuisia" versioita?

Toimii:
-The legend of drunken master (Drunken master II) (Alliance Atlantis/Dimension)

Ei toimi:
-From beyond (Fox MGM)
-Miller's crossing (Fox)

Halcyon
21.12.2007, 16:25
Euroversio on nyt päivitetty ISO-imageilla:

1.00 -> 2.501 (official)
2.501 -> 2.51 (region free)

Muut kuin RCE-suojatut dvd:t toimivat hyvin.

Mutta mutta...

Laitteen tuuletinmökä (humina) on yllättävän kova. Tekisi mieli ensimmäisenä repiä laite auki ja modata.

Lisäksi kelkka/levynpyöritys sirisee _todella_ ärsyttävästi.

Ei jaksaisi heti laittaa vaihtoon, kun juuri sai, mutta jos ääni on tätä luokkaa, niin kaise on pakko.

Toshiban laadunvarmistus ei anna kovin hyvää kuvaa itselleni näin heti alkuun.

Leterface
21.12.2007, 18:29
Euroversio on nyt päivitetty ISO-imageilla:

1.00 -> 2.501 (official)
2.501 -> 2.51 (region free)

Muut kuin RCE-suojatut dvd:t toimivat hyvin.

Mutta mutta...

Laitteen tuuletinmökä (humina) on yllättävän kova. Tekisi mieli ensimmäisenä repiä laite auki ja modata.

Lisäksi kelkka/levynpyöritys sirisee _todella_ ärsyttävästi.MILLÄ päivitit viraliseen 2.5 firmikseen? Hansolon rapidshare ei itselläni suostunut toimimaan ylipäänsä (testi ensin 2:lla PC-ohjelmalla)?

Outoa että tuuletin sinua häiritsee; en ole vastaavaa kuullut... Siriseekö laitteesi kuultavasti? Omassa laitteessa ei ole mitään sirinä lukuunottamatta aivan alkuhetkiä kun laite lukee levyä, leffan alkaessa ei kuulu mitään.!

Nipa
21.12.2007, 18:52
Tuolta (http://www.saunalahti.fi/nipatomi/Toshiba/HDEP10TE original 2501.zip) löytyy nyt 2.5 firmis.

Halcyon
21.12.2007, 18:57
Hansolon rapidshare-jaettua 2.50 euro-imagea käytin. Juuri hänen ohjeidensa mukaan ja poltin .iso:n Neron File/Burn image -toiminnolla -cd-levyksi ja toimi päivitys virheettä.

Juu, tuuletin on selkeästi kuultavissa, jopa räkin lasilevyn takaa katselupaikalle (n. 3m). Siritys vielä selkeämmin.

Laitteethan ovat yksilöitä. Itse sain ilmeisen äänekkään.

Nyt pitäisi saada vielä netskun kautta web-update fw 2.7:aan toimimaan. Se tarjoaa koneelle päivitystä 2.5/kasa kirjaimia. Outoa.

mattim
22.12.2007, 09:24
Minulla soittimen äänet peittyvät räkin ylätasolla olevan tykin ja samassa räkissä majailevan kiintolevyllisen digiboxin käyntiääniin. Laite on katsomispaikasta noin 1m etäisyydellä, enkä sen tuuletinta erota edes elokuvan hiljaisessa kohdassa.

Matti

hansolo
22.12.2007, 13:11
Täällä voisi myös kompata noin viikon kokemuksella, että EP10 on äänekäs peli. Aluksi tuntui, että tämä yksilö olisi hiljaisempi kuin ensimmäiseni (joka hajosi), mutta nyt en olisi enää niinkään varma.

Leterface
22.12.2007, 14:26
Saattahan pientä yksilövaihtelua soittimien äänekkyydessä esiintyä mutta jokatapauksessa on EP10 paljon hiljaisempi kuin varsinkin kodin multimediaturhakkeet kuten digiboksi ja PS3.

Halcyon
22.12.2007, 16:06
Oma Topfield on selkeästi vähemmän äänekäs kuin EP10, jos ei sekään hiljainen. Näin ne vaihtelevat.

Oma edellinen dvd-soitin oli käytänössä täysin äänetön.

Tuulettimen asentaminen hd dvd soittimeen on kyllä osoitus siitä, että SoC:it ovat vielä mitä ovat.

Osaako joku kertoa miten tuon 2.7 fw:n saa päivitettyä EP10:ssä parhaiten niin, että 2.51 region free säilyy?

Netin kautta itselle tarjoaa firmistä 2.5 (?).

ISO-image levynä on tarjolla fw 2.7, mutta jos sen asentaa, häviääkö sitten taas Region Free dvd-levyistä?

hansolo
23.12.2007, 10:27
Netin kautta itselle tarjoaa firmistä 2.5 (?).

Mistä tiedät, että tarjoaa v2.5:sta. Siinä update dialogiboksissa ilmoitettu versio tarkoittaa soittimessa tällä hetkellä olevaa fw-versiota. Sitä mikä on tulossa ei näe ennen kuin päivitys on tapahtunut.

p.s. V2.5.1 region free -firmis näkyy dialogiboksissa tunnistimella v2.5 - ei siis 2.51 tai 2.5.1.

Halcyon
24.12.2007, 11:31
Mistä tiedät, että tarjoaa v2.5:sta. Siinä update dialogiboksissa ilmoitettu versio tarkoittaa soittimessa tällä hetkellä olevaa fw-versiota. Sitä mikä on tulossa ei näe ennen kuin päivitys on tapahtunut.

p.s. V2.5.1 region free -firmis näkyy dialogiboksissa tunnistimella v2.5 - ei siis 2.51 tai 2.5.1.

Ah, no tästä se johtui. Täytyy ajaa se web-update nyt sokkona. Eiköhän sieltä tule se 2.7.

Kiitos vinkistä.

Halcyon
26.12.2007, 02:00
1. kokemus EP-10:

Kuvassa vaakasuuntaisia pikselivirheitä: noin 1/3 kuvan leveydeltä, noin 2-6 juovaa kerralla, välähtävät ruudulla nopeasti.

Vaikea sanoa vielä millä tasolla virheet tapahtuivat (luenta, purku vai toisto hdmi), mutta ne häipyivät ensimmäisen 15 minuutin toiston jälkeen.

Leffana pakasta vedetty WTC (ugh, karsea leffa).

Bayer
26.12.2007, 10:33
Muutaman kerran laite ei ole tunnistanut levyä ja pari kertaa jumiutunut. Omalle korvalle laite on melkein äänetön tarvii mennä oikein lähelle kuuntelemaan. Topfield 5100 HDMI hurisee äänekkäämmin. Kuva on ollut nauttittavaa katsottavaa lähes virheetöntä n. 10 leffaa katsottu. Parasta antia ollut King Kong ja Transformes. Näyttöna Philipsin 42PF9631D/10 Plasma 1080i katsellaan ja tyytyväisiä ollaan. Äänet liitetty analogisesti Philipsin HTS8100 kotiteatteriin ja Dolby Digital + ja TrueHD äänet menee mielestäni läpi mutta DTS-HD Master Audio ei mene läpi. Luultavasti vahvistin ei tue ääntä ? EP-10 on Optical ulostulo ja Philipsissä koaksiaali sisääntulo Digiäänelle. Voikohan tuolle oikein mitään ? Mä oon näis äänijutuissa vähän kujalla!

Jarkkam
26.12.2007, 10:53
...Äänet liitetty analogisesti Philipsin HTS8100 kotiteatteriin ja Dolby Digital + ja TrueHD äänet menee mielestäni läpi mutta DTS-HD Master Audio ei mene läpi. Luultavasti vahvistin ei tue ääntä

Analogisena menee kaikki muut paitsi DTS MA. Sen saadakseen pitää käyttää laitteista joko XE-1:stä tai EP-35:sta.Silloinkin ainakin EP-35 vaatii HDMI liitäntää ja tietenkin vahvistinta joka tukee ko formaattia. Mistä leffasta löysit jo DTS MA.n?

tapsas
26.12.2007, 11:13
Analogisena menee kaikki muut paitsi DTS MA. Sen saadakseen pitää käyttää laitteista joko XE-1:stä tai EP-35:sta.Silloinkin ainakin EP-35 vaatii HDMI liitäntää ja tietenkin vahvistinta joka tukee ko formaattia. Mistä leffasta löysit jo DTS MA.n?

Minulla on DTS HD MA ainakin The Pianist (euroversio) HD DVD:ssä, joka on HD-XE1:llä/Denon 3808:lla toimivaksi testattu. HDMI 1.3:n kautta tietenkin, analogisena ei toimisi.

Bayer
26.12.2007, 11:16
Rambo - taistelija ja The Deer Hunter molemmissa on audio : DTS-HD Master Audio 5.1:Englanti ja DTS-HD Hi-Resolution Audio 5.1:Ranska,saksa.

tapsas
26.12.2007, 11:26
Rambo - taistelija ja The Deer Hunter molemmissa on audio : DTS-HD Master Audio 5.1:Englanti ja DTS-HD Hi-Resolution Audio 5.1:Ranska,saksa.

Tämä lienee tilanne palttiarallaa kaikissa Canalin eurojulkaisuissa, jollainen tuo The Pianistkin on. Tulipa mieleen että japani-Band of Brothers HD DVD:ssäkin on DTS HD HR.

Tämä myös yksi syy miksi jenkkifoorumeilla DTS HD MA:ta ei HD DVD:lle usein kaivata - tai ainakin jos joku kaipaa niin moni kysyy että miksi? Eihän sille ole mitään julkaistu... Euroopassa (ja Japanissa?) tilanne on toinen.

Onneksi DTS HD MA:sta saa ulos DTS 1.5 Mbps coren kuitenkin. Itse katsoin corena tuon Band of Brothersin vanhalla HD-E1:llä ja hyvältä kuulosti!

Wombut
27.12.2007, 14:36
Mites toshiballa menee nä tuotteiden nimeämiset... onko EP10 jotenkin huonompi kuin EP30 joka taas on huonompi kuin EP35, näin siis loogisen ajattelun mukaan?

Katselin vain että EP10 maksaa enemmän kuin EP30, mutta EP35 sitten taas taitaa maksaa enemmän kuin EP10... vaikka ei tähän ihan kuulukkaan niin voisko joku heittää ihan 5-6 sanan vertailun näistä kolmesta että mikä noita hintaeroja selittää? EP10 ajattelin itselleni hommata mutta vähän on vielä hukassa näiden kanssa, tänään vasta alotin tutkimaan tätä aihetta hifissä =)

Kiitos.

Iceman016
27.12.2007, 14:55
Mites toshiballa menee nä tuotteiden nimeämiset... onko EP10 jotenkin huonompi kuin EP30 joka taas on huonompi kuin EP35, näin siis loogisen ajattelun mukaan?

Katselin vain että EP10 maksaa enemmän kuin EP30, mutta EP35 sitten taas taitaa maksaa enemmän kuin EP10... vaikka ei tähän ihan kuulukkaan niin voisko joku heittää ihan 5-6 sanan vertailun näistä kolmesta että mikä noita hintaeroja selittää? EP10 ajattelin itselleni hommata mutta vähän on vielä hukassa näiden kanssa, tänään vasta alotin tutkimaan tätä aihetta hifissä =)

Kiitos.
EP10 on vanhempi malli kuin EP30 ja EP35. Käsitykseni mukaan EP10 ja EP30 ovat ominaisuuksiltaan saman tasoisia soittimia. Itse ostaisin kuitenkin ennemmin EP30:n, koska se on tosiaan uudempi malli kuin EP10. Tosin uudempi ei aina ole parempi. Toisaalta, jos hintaero on pieni niin ehdottomasti kannattaa ostaa EP35, jossa on mm. 5.1 analoginen äänilähtö, joita ei noista kahdesta muusta löydy.
Mihin näyttölaitteeseen olet soitinta kytkemässä?

Wombut
27.12.2007, 16:53
Näyttölaitteena tulee toimimaan Samsungin LE40M86 jonka pitäisi ilmeisesti suoriutua uusimmilla firmwareilla tuosta 24p:stä. Vahvistin ei viellä toistaiseksi ole tärkeä koska asun kerrostalossa vuokralla, mutta ainahan tulevaisuuteen kannattaa satsata. Erikoista tosiaan että vanhempi EP10 maksaa lähes poikkeuksetta enemmän kuin EP30, todella häiritsevää =) Kiitos selvennyksestä.

Don Pedro
31.12.2007, 17:02
Käväsin aamupäivällä hakemassa gigantista hintaan 349€ (heillä sattui pieni fiba).

Vertauskohtana vanha "extended" xbox360. Laite todella hiljainen, siis ilman tuota vertailukohtaakin - en kuule mitään ääniä paitsi kelkan avautuessa. Tavalliset DVD:t näyttää ensituntumalla paremmalta kuin xboxilla. HD levyt latautuvat hitaammin, muuten toimivuus varsin jouhevaa.

Kuva - no kaikkihan sen täällä tietää :)

Ja töllötinhän oli Sony 52W3000 - loput teatterilaitteistosta ostelen lumien lähdettyä... Nyt juhlimaan!

Rooky
31.12.2007, 20:17
Käväsin aamupäivällä hakemassa gigantista hintaan 349€ (heillä sattui pieni fiba)....What the ... :confused:. Missäpäin tälläisiä fiboja sattuu ? Pitäisiköhän käydä heti päivittämässä E1 :D

tapsas
31.12.2007, 23:21
What the ... :confused:. Missäpäin tälläisiä fiboja sattuu ? Pitäisiköhän käydä heti päivittämässä E1 :D

Niin se päivityskierre alkaa... pahoja ensioireita. :thumbsup:

Don Pedro
01.01.2008, 15:11
What the ... :confused:. Missäpäin tälläisiä fiboja sattuu ? Pitäisiköhän käydä heti päivittämässä E1 :D

Heh... Olin alumperin hakemassa sitä halpa-asemaa (E1). Myyjä teki kaupat ja kävelin kassan kautta noutopisteeseen. Vaan eipäs niitä enää ollutkaan - saldovirhe.
Takaisin myyjän juttusille, pyysin "tarjouksen josta ei voi kieltäytyä" kalliimmasta eli EP10 ja hän lupasi 50€ pois listahinnasta (449€), eli 399€ netto. Kävelin takaisin kassalle ja tytti naputteli koneeseen korjauskuitit ja uuden laitteen + tietysti sen 50€ jonka myyjä oli jo kertaalleen vähentänyt hinnasta.
Rehellisenä suomalaisena kävin siinä 3 sekunnin taistelun itseni kanssa kassalla, mutta päätin kuitenkin olla hiljaa virheestä ja härskisti ottaa tupla-alen, eli 349€ lopullinen hinta.

Vielä itse laitteesta; Jostain syystä en löytänyt 24h tunnin aika-asetusta, mutta eipä tuo edes näytä kelloa (ainakaan etupaneelissa), joten tuolla ei liene mitään merkitystä.
Kuten joku muukin jo täällä sanoi, kaukosäädin on mallia "köyhä", eli konstruktio ei vakuuta, taustavaloa ei ole, mutta menettelee.
Laite ei talleta edellistä kohtaa, joten STOPin ja kesken sammuttamisen jälkeen kaikki täytyy aloittaa alusta.
Tuo "muisti" olikin xboxin paras ominaisuus, koska varsinkin jossain jenkkisarjoissa saattaa mennä 2-3 minuuttia pelkästään muistuksia/varoituksia/huomautuksia katsoessa (Seinfeldin 7 tai 8 kausi) + tietysti itse laitteen käynnistyminen + valikko/kielivalinnat...

Nipa
01.01.2008, 15:56
Laite ei talleta edellistä kohtaa, joten STOPin ja kesken sammuttamisen jälkeen kaikki täytyy aloittaa alusta.
Tuo "muisti" olikin xboxin paras ominaisuus, koska varsinkin jossain jenkkisarjoissa saattaa mennä 2-3 minuuttia pelkästään muistuksia/varoituksia/huomautuksia katsoessa (Seinfeldin 7 tai 8 kausi) + tietysti itse laitteen käynnistyminen + valikko/kielivalinnat...

HD DVD:llä ei tosiaan ole resumea, niillä Seinfeldeillä ja muilla normi DVD:llä se luultavasti toimii - ainakin EP35 tekee resumen SD DVD:llä.

Don Pedro
01.01.2008, 16:12
HD DVD:llä ei tosiaan ole resumea, niillä Seinfeldeillä ja muilla normi DVD:llä se luultavasti toimii - ainakin EP35 tekee resumen SD DVD:llä.

Jeps, pitikin heti testata. Eli tosiaan SD:t STOPin jälkeen toimii ok, mutta virrankatkaisun jälkeen aloitellaan alusta. Elokuvien osalta tuolla ei oikeastaan ole merkitystä, mutta sarjoja katsoessa helpottava ominaisuus.

Otin tuon Seinfeldin esimerkiksi (muistaakseni joku kausista 7-9) koska se on ollut pohjanoteeraus alkuvalmisteluiden osalta tähän mennessa. Siinä on vielä viimeisten varoitustenkin jälkeen oli 10-15 sekunnin "tyhjä" eli mustaa taukoa (kun katsoo ensimmäistä jaksoa). Vaikutti lähinnä katsojien kiusaamiselta ja jäi lähtemättömästi mieleen.

tapsas
01.01.2008, 16:27
Kuten joku muukin jo täällä sanoi, kaukosäädin on mallia "köyhä", eli konstruktio ei vakuuta, taustavaloa ei ole, mutta menettelee.

HD DVD -puolella resume muuten on olemassa*, eikös kaukosäätimessä ole RESUME nappikin erikseen. Oletko kokeillut mitä se tekee SD DVD:llä?

*) Ikävä kyllä HD DVD resume vaatii että jos kyse on advanced-authoroidusta levystä (HDi), levyn täytyy tukea tuota toimintoa ja juuri mikään levy ei sitä toistaiseksi tue. Levyn pitää osata tallentaa ja palauttaa advanced-tilan asetukset stopin/resumen yhteydessä. Kuulemma helppo tehdä, mutta authoroijat eivät tee jostain syystä. Sama hommahan on BD-puolella vastaavissa advanced-authoroiduissa BD-Java-levyissä, niitä ei taida koskaan saada resumettua vielä myöskään.

MikkiHiiri
01.01.2008, 16:32
Resume muuten toimii PC:llä PDVD Ultrassa kaikilla BD ja HD DVD levyillä (tai niillä jotka itse omistan).

tapsas
01.01.2008, 16:34
Resume muuten toimii PC:llä PDVD Ultrassa kaikilla BD ja HD DVD levyillä (tai niillä jotka itse omistan).

Se taisi toimia myös Xbox 360:ssä alkujaan, mutta se poistettiin koska se rikkoo standardia ja sekoittu jotkut levyt. Syynä tosiaan että advanced-levyillä voi tapahtua kaikenlaista sellaista minkä vuoksi pelkkä restartti leffalle tietysti aikakoodista ei välttämättä ole riittävää... tosin useinmiten tietysti on, joten olisi kiva jos soittimet tarjoaisivat edes mahdollisuuden kokeilla kuten PDVD ilmeisesti tekee.

maxim
05.01.2008, 15:54
Peruin sitten ep30 tilauksen verkkokaupasta (olisi maksanut 317€+pk) ja uskaltauduin tilaamaan ep10:n pixmania:sta (254€ +pk 30,9€ ;otin UPS).
Päällimmäisenä syynä vaihdokseen katsoin että ep10 saa dvd:n osalta aluekoodittomaksi, kun taas ep30 kohdalla aluekoodittomuudesta ei ollut mitään tietoa. Katselulaitteena toimii tällä hetkellä Hitachin PJTX100 720p tykki, joka tekee ainakin komponentin kautta 1080i-kuvasta hyvän (toivottavasti myös dvi kautta!) Toivottavasti ei tule ongelmia pixmanian kanssa ja saisin pelin käsiini pikaisesti :naminami:. Pitänee sitten alkaa kaupitella soittimen saavuttua Xboxin HD Asemaa.

maxim
11.01.2008, 11:13
Eilen sitten saapui tiistaina lähetty ep10 pixmaniasta (ja nyt ovat laskeneet hintaan 233€ :OI). Soittimen mukana tuli Batman Begins, les choristes (Ei mitään tekstejä) ja HDMI kaapeli. Asensin soittimeen ensin 2.5 ja heti perään 2.51 firmwaret, 2.7 on parhaillaan latauksessa. Negatiivista soittimen toiminnasta löytyi kun yritin muuttaa resoluutiota isommaksi kuin 720p, jolloin soitin ei anna ottaa käyttöön 1080i/p tiloja. Ilmeisesti soitin katsoo Hdmi/dvi kautta ettei tykki pysty suurempaan resoluutioon (vaikka ainakin 1080i pitäisi toistua). No tökkäsin soittimen 20" näyttöön kiinni, jolloin kaikkia tilat pystyi laittamaan päällä, vaikka kaikki eivät edes näkyneet näytöllä. Toivottavasti tulevissa päivityksissä saisi kuvan pakotettua 1080i niin voisi katsoa onko se paremman näköinen (komponentilla pitäisi toimia nytkin, mutta sillä ei taida dvd:t toistua skaalattuna ja pitäisi ostaa pitempi komponentti kaapeli). HD DVD Kuva näytti melkein identtiseltä xboxin 720p kuvan (vga) kanssa. Dvd toisto näytti yhtä hyvältä kuin xboxin ainakin pikaisella vilkaisulla. Äänet menevät Hdmi kautta Panasonic SA-XR70 vahvistimeeni joka ymmärsi 5.1 PCM äänet.

lmfmis
26.01.2008, 11:04
Tulipa kääräistyä pixmanian tarjouksesta (http://www.pixmania.com/fi/fi/584671/art/toshiba/hd-dvd-soitin-hd-ep10.html)tämmöinen EP10.

Voisiko joku kerrata mitä formaattia pitää itse poltetun HD videon olla jotta toisto EP10:llä onnistuu?

Rooky
26.01.2008, 12:49
Tulipa kääräistyä pixmanian tarjouksesta (http://www.pixmania.com/fi/fi/584671/art/toshiba/hd-dvd-soitin-hd-ep10.html)tämmöinen...Sama :D

Nyt minä olen taas hävittänyt EP-10:n v2.5 ja v2.51 firmikset, ja ymmärrätte varmaan kysymättäkin yskän... ;)

edit: Iso Kiitos

HD-r-us
26.01.2008, 14:03
Sama :D

Nyt minä olen taas hävittänyt EP-10:n v2.5 ja v2.51 firmikset, ja ymmärrätte varmaan kysymättäkin yskän... ;)

edit: Iso Kiitos

Täysin sama molempiin kohtiin. Kiitos linkeistä jo etukäteen! :thumbsup:

Rooky
26.01.2008, 21:30
...Kehittyneempää äänipuolta en osaa kommentoida, koska käytän SPDIF liityntää. Soitin konvertoin dd+, TrueHD raidat tällöin dd 640 kbits muotoon. Dts, dts HD ja dts HD MA -ääniraidat toistuvat dts:nä (1.5 Mbits). Dvd-levyjen half bitrate dts tietenkin sellaisenaan 768 kbits. Häviöttömien formaattien bit stream ulostuloa tässä soittimessa ei ole eikä tule. TrueHD dekoodautuu kuitenkin sisäisesti PCM 5.1 muotoon HDMI:tä käytettäessä. Itse tehtyjen HD DVD -levyjen ääniraita toistuu sellaisenaan 5.1 muodossa ainakin SPDIF:n kautta, vaikkakin soitin väittää ääniraitaa dd+:ksi.Eli onko nyt näin, että EP10 ei osaa konvertoida DD+:aa eikä TrueHD:ta 1.5 Mbps DTS:ksi käytettäessä optista lähtöä? Tämänhän siis E1 osasi tehdä. Tuskin tämä puute maatakaatava on...?

hansolo
27.01.2008, 13:50
Eli onko nyt näin, että EP10 ei osaa konvertoida DD+:aa eikä TrueHD:ta 1.5 Mbps DTS:ksi käytettäessä optista lähtöä? Tämänhän siis E1 osasi tehdä. Tuskin tämä puute maatakaatava on...?
Ei osaa. E1 tosiaan pystyy konvertoimaan kaikki 1.5 Mbits dts:ksi.

jhautajoki
27.01.2008, 14:33
Tulipa kääräistyä pixmanian tarjouksesta (http://www.pixmania.com/fi/fi/584671/art/toshiba/hd-dvd-soitin-hd-ep10.html)tämmöinen EP10.

Voisiko joku kerrata mitä formaattia pitää itse poltetun HD videon olla jotta toisto EP10:llä onnistuu?

Houkuttaisi laittaa itsellenikin tilaukseen, mutta mietityttää HD-DVD-laitteiden suuri vikaantumisaste. Pystyykö Pixmaniasta ostetun laitteen huollattaa Suomessa jossain, vai pitääkö laite lähettää Ranskaan? Jos huolto onnistuu Suomessa, niin sitten voisi tilauksen jopa laittaa eteenpäin.

Edit. löysin tähän vastauksen jo. Ilmeisesti ulkoimailta ostetun HD-DVD soittimen huolto ei onnistu Suomessa. Nice.

Iceman016
27.01.2008, 16:03
Houkuttaisi laittaa itsellenikin tilaukseen, mutta mietityttää HD-DVD-laitteiden suuri vikaantumisaste. Pystyykö Pixmaniasta ostetun laitteen huollattaa Suomessa jossain, vai pitääkö laite lähettää Ranskaan? Jos huolto onnistuu Suomessa, niin sitten voisi tilauksen jopa laittaa eteenpäin.

Edit. löysin tähän vastauksen jo. Ilmeisesti ulkoimailta ostetun HD-DVD soittimen huolto ei onnistu Suomessa. Nice.
Hmmm. HD-DVD laitteiden suuri vikaantumisaste? Ei noissa nyt mielestäni normaalia elektroniikkatuotteita suurempi vikaantumisaste kuitenkaan ole. Tottakai viallisia tuotteita sattuu aina joukkoon, mutta se on normaalia. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Iceman016
27.01.2008, 16:05
Ei osaa. E1 tosiaan pystyy konvertoimaan kaikki 1.5 Mbits dts:ksi.
Tässä mielessä E1 on paras HD DVD soitin, jos 1080p24:lle ei ole käyttöä.

itokazie
27.01.2008, 18:11
Tässä mielessä E1 on paras HD DVD soitin, jos 1080p24:lle ei ole käyttöä.

Eikös tuo uusi firmis tuo E1:een 1080p24:n jos vain näyttölaitteen edit tiedoista mokoman tunnistaa? Näin ainakin jossain Hifimaailmassa uhottiin.

Iceman016
27.01.2008, 18:20
Eikös tuo uusi firmis tuo E1:een 1080p24:n jos vain näyttölaitteen edit tiedoista mokoman tunnistaa? Näin ainakin jossain Hifimaailmassa uhottiin.
Höpöhöpö. 1080i:tä se ulostaa.

jhautajoki
27.01.2008, 18:22
Hmmm. HD-DVD laitteiden suuri vikaantumisaste? Ei noissa nyt mielestäni normaalia elektroniikkatuotteita suurempi vikaantumisaste kuitenkaan ole. Tottakai viallisia tuotteita sattuu aina joukkoon, mutta se on normaalia. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Kun katsoo Plazan pollia tästä asiasta, huomaa että kyselyyn vastanneiden käyttäjien viallisten laitteiden osuus on noin 25%. Luku on aivan järjettömän kova nykytekniikalle alle vuoden ikäisille laitteille. Kulutuseloktroniikan normaali vikaantumisaste pitäisi olla reilusti alle 10 %. Tästä saa osvittaa kun vertaa vastaavaa pollia PS3-laitteista. Vikaantumisaste on noin 4 %. Siitä sitten voi olla eri mieltä, että kuinka hyvin nämä pollit kuvaavat koko laitekantaa.

Mutta eipä siinä, laitoin laitteen silti tilaukseen. Toivotaan että sattuu hyvä yksilö kohdalle.

Tässä Toshiba poll (vastanneita 62, hajonneita laitteita 15:
http://www.dvdplaza.fi/forums/poll.php?do=showresults&pollid=947

Ja tässä PS3 poll (vastanneita 127, hajonneita laitteita 5):
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=64994

Iceman016
27.01.2008, 18:34
Kun katsoo Plazan pollia tästä asiasta, huomaa että kyselyyn vastanneiden käyttäjien viallisten laitteiden osuus on noin 25%. Luku on aivan järjettömän kova nykytekniikalle alle vuoden ikäisille laitteille. Kulutuseloktroniikan normaali vikaantumisaste pitäisi olla reilusti alle 10 %. Tästä saa osvittaa kun vertaa vastaavaa pollia PS3-laitteista. Vikaantumisaste on noin 4 %. Siitä sitten voi olla eri mieltä, että kuinka hyvin nämä pollit kuvaavat koko laitekantaa.

Mutta eipä siinä, laitoin laitteen silti tilaukseen. Toivotaan että sattuu hyvä yksilö kohdalle.

Tässä Toshiba poll (vastanneita 62, hajonneita laitteita 15:
http://www.dvdplaza.fi/forums/poll.php?do=showresults&pollid=947

Ja tässä PS3 poll (vastanneita 127, hajonneita laitteita 5):
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=64994
En kyllä mitenkään voi uskoa, että todellisuudessa noiden HD DVD soittimien vikaantumisaste olisi 25%. Voihan se tietysti ollakkin, mutta epäilen vahvasti.
Tuossa Pollissa on myös sellaisia henkilöitä, joilla ei edes ole HD DVD soitinta ja ovat silti vastanneet, että soitin on käynyt huollossa/rikkoutunut.

Nipa
27.01.2008, 18:39
Kun katsoo Plazan pollia tästä asiasta, huomaa että kyselyyn vastanneiden käyttäjien viallisten laitteiden osuus on noin 25%.

Polli on rikki, siinä ei voi äänestää kuin kerran. Tigerin pojalla on hajonnut jo toistakymmentä konetta ja oikea vikaantumisprosentti lienee 70-80.

Leterface
27.01.2008, 18:50
Kyllä E1 ja EP10 ovat niitä kaikista luotettavimpia uuden HD-ajan DVD-soittimia kaikista HD-pyörittimistä. Mahdollisesti uusimman polven Blu-ray ja HD DVD-soittimet yltävät samaan luotettavuus asteeseen. Ei kannata uskoa liikaa polleihin netistä, suurin osa laitteiden käyttäjistä ei edes nettiä käytä, ainakaan tälläisissä foorumeissa.

jhautajoki
27.01.2008, 18:59
Kyllä E1 ja EP10 ovat niitä kaikista luotettavimpia uuden HD-ajan DVD-soittimia kaikista HD-pyörittimistä. Mahdollisesti uusimman polven Blu-ray ja HD DVD-soittimet yltävät samaan luotettavuus asteeseen. Ei kannata uskoa liikaa polleihin netistä, suurin osa laitteiden käyttäjistä ei edes nettiä käytä, ainakaan tälläisissä foorumeissa.

Mutta suuntaa-antavaa tietoa täältä saa. Toivon todellakin että vikaantumisaste ei ole noin kova mihin tuo polli viittaa.

Leterface
27.01.2008, 19:11
Mutta suuntaa-antavaa tietoa täältä saa. Toivon todellakin että vikaantumisaste ei ole noin kova mihin tuo polli viittaa.
En luottaisi edes suunnan antavuuteen. Suurin osa vikaantuneista HD DVD-laitteista oli XE1-soittimia, ei EP10 varsinkaan, mistä tämä ketju on ainoastaan. Kyllä olen nimenomaan tämän soittimen vikaantumisastetta seurannut miten isossa maailmassa ne ovat vikaantuneet ja EP10 (A20) on varsin ongelmaton sekä elektroniikkansa että ohjelmistonsa kannalta.

Ongelmista aina puhutaan mutta toimivuudesta ja positiivisista asioista ei viitsitä niinkään puhua :D

Rooky
28.01.2008, 10:30
Eikös tuo uusi firmis tuo E1:een 1080p24:n jos vain näyttölaitteen edit tiedoista mokoman tunnistaa? Näin ainakin jossain Hifimaailmassa uhottiin.Jep, eli tuo taisi olla sen tekstin kirjoittajan moka. Itsekin aikoinaan törmäsin samaiseen tekstiin. Eli E1:ssä ei laitteisto kykene ulostamaan 1080p24.
Ei osaa. E1 tosiaan pystyy konvertoimaan kaikki 1.5 Mbits dts:ksi.Mutta mahtaisikohan EP-10 pystyä tuohon laitteistonsa turvin? Voidaanko toivoa päivitystä, jolloin tuo mahdollistettaisiin?
Tässä mielessä E1 on paras HD DVD soitin, jos 1080p24:lle ei ole käyttöä.:weep: Teinkö nyt vaihdon huonompaan sisarmalliin...? Ainakin EP-10 oli halvempi :)

_Julle_
28.01.2008, 20:42
Jep, eli tuo taisi olla sen tekstin kirjoittajan moka. Itsekin aikoinaan törmäsin samaiseen tekstiin. Eli E1:ssä ei laitteisto kykene ulostamaan 1080p24.Mutta mahtaisikohan EP-10 pystyä tuohon laitteistonsa turvin? Voidaanko toivoa päivitystä, jolloin tuo mahdollistettaisiin?:weep: Teinkö nyt vaihdon huonompaan sisarmalliin...? Ainakin EP-10 oli halvempi :)

Itsekkin vielä vaihtoa mietin mutta toi äänipuoli mietityttää kun noista ei oikein jymmärrä... :hitme:

Leterface
28.01.2008, 22:51
Itsekkin vielä vaihtoa mietin mutta toi äänipuoli mietityttää kun noista ei oikein jymmärrä... :hitme:
Kaikki riippuu omista valinnoista; jos ei ole, eikä tule "pitkään aikaan" sekä 1080p/24 näyttöä että HDMI-liitännöillä varustettua vahvaria niin E1 on fiksumpi jos se on vähääkään halvempi kuin EP10. Jos taas aiot investoida AV-laitteistoon, varsinkin projektoriin/töllöön niin EP10 on fiksumpi ellet välttämättä aio kuunnella optisen liitännän kautta pitkälle tulevaisuuteen ilman 24 hertsin näyttöä.

Sori, vähän monimutkaisesti selostettu..

painman
04.02.2008, 02:15
Mullakin on ep10 toiminut oikein hyvin. Mulla on siitä 2.7 firmis, mitenkä saisin nyt tuosta aluekoodivapaan?

Rooky
04.02.2008, 08:48
Mullakin on ep10 toiminut oikein hyvin. Mulla on siitä 2.7 firmis, mitenkä saisin nyt tuosta aluekoodivapaan?Aluekoodivapaan firmis olisi kannattanut laittaa ennen tuota v2.7, mutta alaspäin päivityksen pitäisi onnistua, ainakin E1:llä on onnistunut. Aluekoodivapaa firmis on muotoa v2.51, ja se laitettaisiin ennen uusinta firmistä.

Nipa
04.02.2008, 12:34
Mullakin on ep10 toiminut oikein hyvin. Mulla on siitä 2.7 firmis, mitenkä saisin nyt tuosta aluekoodivapaan?

Ensin EP10 downgrade RapidSharesta (http://rapidshare.com/files/86067208/HD-EP10_2.7_-_2.501_Downgrade.rar) ja sitten koodivapaata firmistä päälle.

lmfmis
04.02.2008, 12:44
Ensin EP10 downgrade RapidSharesta (http://rapidshare.com/files/86067208/HD-EP10_2.7_-_2.501_Downgrade.rar) ja sitten koodivapaata firmistä päälle.

Kauheeta kiusaa:

Get your own Premium-account now! Instant download-access! (Or wait 73 minutes)

Olisiko joku muu paikka?

Nipa
04.02.2008, 13:01
Normaalisti noi saa minuutin odottelulla. Olet sitten ottanut jotain muuta Rapidista hetkeä aikaisemmin?

lmfmis
04.02.2008, 14:21
Normaalisti noi saa minuutin odottelulla. Olet sitten ottanut jotain muuta Rapidista hetkeä aikaisemmin?

En koskaan...?

Nipa
04.02.2008, 14:27
Outoa. Testasin huvikseni ottaa ton ja antoi 1.1 minutes kellon. Oletko jonkun jaetun yhteyden päässä? Duunikaverit imuroivat samoja päivityksiä tjsp :)

painman
04.02.2008, 22:06
Laittaisko joku linkkiä siihen aluekoodivapaaseen firmikseen?

lmfmis
04.02.2008, 22:38
? Duunikaverit imuroivat samoja päivityksiä tjsp :)

...ei kai :)

painman
05.02.2008, 19:12
No nyt on aluekoodivapaa omakin soitin. Tuli kokeiltua dvd:n katsomista ja kamalaa katselukelvotonta sahalaitaa tuli ainakin Sin City R3 leffalla 1080p skaalattuna Mitsun HC5000 tykille. Parempi oli laittaa asutuksista, että semmossia resoja ei tueta ja meni kuva 480i:nä Mitsulle ja näytti hyvälle, mutta Mitsussa onkin Reoni...

terpaa
05.02.2008, 22:24
Onko noin, että en tämän soittimen kanssa ja optoma hd80 saa 1080p24 pelaamaan?
Tuntuu ettei optoma osaa ilmoittaa tukevansa ja sitten ep10 antaa 1080p60 signaalia. 2.7 firmware sisäs.
Testasin huvikseni tuon minun LG 42lf65 kanssakin tätä soitinta. Ilmoitteli ulostavansa 1080p24, mutta sokeekin näkee etteihän tää lg sitä oikein näytä(ei sinänsä yllätä).
Mutta joo olisiko jotain tapaa saada pelaamaan tuon Optoman tykin kanssa?

Nipa
05.02.2008, 22:38

Seuraava firmware varmaankin tuo tohon ratkaisun. Tuolla (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=63282&page=6) lisää tietoa.

lmfmis
06.02.2008, 08:34

Eikös Optoman 24p toiston kanssa ole vähän niin ja näin... (http://www.dvdplaza.fi/forums/search.php?searchid=7433179)

terpaa
06.02.2008, 08:58
Eikös Optoman 24p toiston kanssa ole vähän niin ja näin... (http://www.dvdplaza.fi/forums/search.php?searchid=7433179)
No tähän threadiin tää ei oikeestaan kuulu, mutta mielestäni toisto näytti aika tasaselta kun tietokoneelta tein 23,98Hz tilan ja toistin jotain 1080p rippejä.

Toshiban kanssa tykki menee 60 tai 30Hz tilaan kun leffa alkaa, koska ei saa tykiltä tietoa että 24Hz tuettu.

Mika Klemetsö
06.02.2008, 09:12
Ei. Optoma näyttää 24p:n oikein hienosti, jos joku sille vain sellaista syöttää.

Ongelma on siinä, että Toshiba kysyy Optomalta "parasta" resoluutiota ja saa vastaukseksi 1080p/60 (ns. EDID-koodi). Jonka jälkeen Toshiba siirtyy 60 hertsin tilaan.

Ratkaisuna tähän olisi se, että Toshiba ei kyselisi tykiltä typeriä vaan lähettäisi kylmästi 24p:tä tai vaihtoehtoisesti se, että Optomassa voisi määrätä EDID-tunnisteen. Taajuuden pakotus Toshibaan on ratkaisuista loogisempi.

MKL

lmfmis
06.02.2008, 17:27
Pixmanian tarjoussoitin saapui.

Sisällä 2 HD-DVD:tä (batman ja choristes) ja UK-mallin verkkopistoke :)

Ensikokemukset:

P-a-l-j-o-n nopeampi käytössä kuin entinen soitin, lisäksi HDMI:n poistuminen ei katkaise toistoa joka tapahtui vanhalla soittimella. Levy tulee ulos käskystä ja elokuva lähtee pyörimään suht ripeästi.

.. Ja EP10:n skaalain tekee kyllä kieltämättä todella siistä jälkeä vanhoista DVD :stä. +++

Rooky
06.02.2008, 18:07
Pixmanian tarjoussoitin saapui.

Sisällä 2 HD-DVD:tä (batman ja choristes) ja UK-mallin verkkopistoke :)Siellä ohjekirjan pussissa on myös suomi-pistoke... Tai ehkä jo löysit sen sanomattakin :).

Eka kokemus: soitin ollut päällä n.10 min, ja on ehkä piirun verran hiljaisempi kuin omistamani E1. Nyt Batman Begins HD DVD pyörii taustalla, ja kohta alkaa päivitysten sarja.

Katsotaas hieman päivitysnopeuksia cd:ltä:

v.2.501 @ klo 18.14

v.2.51 @ klo 18.42

v.2.7 @ klo 19.00 -> 19.11

Eli suht nopeaa toimintaa, hieman alle tunti plus/miinus 4min toleranssi, että huomasin päivityksen valmistuvan jne.

Itse en vielä huomannut mitään etuja käyttäytymisen kannalla, verrattuna siis E1:seen. Pieni sirinä kuului levyn alkaessa pyöriä soittimessa, mutta tuo vaimeni nopeasti huomaamattomaksi.

ATD
06.02.2008, 18:31
Eka kokemus: soitin ollut päällä n.10 min, ja on ehkä piirun verran hiljaisempi kuin omistamani E1.

Jep parin leffan jälkeen voi sanoa, että minunkin mielestä on hiljaisempi kuin aiempi E1 oli. Myös ehkä hieman ripeämpi toimimaan ja muutenkin millyttävämpi jotenkin käyttää.

Vielä en ole kerennyt DVD:tä käyttää koneessa enkä muutenkaan syynäämään kuvaa tarkemmin, mutta kyllä vaikuttaa mukavammalta kuin tuo edeltäjänsä.

HD-r-us
06.02.2008, 20:14
Tännekin tuli Pixmaniasta soitin kahdella bonus-leffalla varustettuna :thumbsup:

Nyt vielä yrittämään viittä leffaa Toshibalta..

HD-r-us
07.02.2008, 15:25
..Pixmanian hinta on nyt noussut 182 euroon, joten tuli tehtyä hyvät kaupat :)

freewheeler62@m
08.02.2008, 21:26
.. Ja EP10:n skaalain tekee kyllä kieltämättä todella siistä jälkeä vanhoista DVD :stä. +++

No HUHHUH, totta puhut! Aivan mahtavan skarppia ja siistiä jälkeä! Nyt pitää ihailla LOTR-trilogia taas uudelleen, pitkinä tietenkin. HD-kuvakin parempaa, kuin edeltäjässään E1:ssä. Tykki Sanyo Z5, Toshiba 1080p-reso.

ATD
09.02.2008, 08:32
No HUHHUH, totta puhut! Aivan mahtavan skarppia ja siistiä jälkeä! Nyt pitää ihailla LOTR-trilogia taas uudelleen, pitkinä tietenkin. HD-kuvakin parempaa, kuin edeltäjässään E1:ssä. Tykki Sanyo Z5, Toshiba 1080p-reso.

Nyt hieman itsekin tutkiskelin tuota kuvaa. HD-materiaali näyttää mielestäni paremmalta kuin edeltäjällään. Näyttölaitteena Z5 ja jotenkin on huomattavasti tarkempi. Mielestäni E1+Z5 yhdistelmällä oli huomattavasti vertical bandingia havaittavissa, mutta nyt ei ole virheitä juuri lainkaan.

DVD:t on vielä kokeilematta, mutta lupaavalta näyttää.

hansolo
09.02.2008, 10:56
Ei tuo nyt varmaan niin suuri ihmetyksen aihe ole varsinkaan suurilla näytöillä. E1:ssä dvd-skaalauksen hoitaa dekoodauspiiri. EP10:ssä skaalauksen tekee Anchor Bayn erillinen skaalauspiiri. Lomituksenpoisto tapahtuu EP10:ssäkin kuitenkin dekoodauspiirillä E1:sen tapaan. Ainoastaan XE1 tekee myös lomituksenpoiston skaalauksen lisäksi erillisellä laatuchipillä (Reon).

freewheeler62@m
09.02.2008, 12:22
Ei ihmetytä teknisesti, mutta kuvanlaadullisesti ON eroa. Maksoin EP-10:stä jopa puolet E1:n hinnasta! :king:

lmfmis
09.02.2008, 19:14
....turha tätä on varmaan mainostaa mutta SW DVD:n alkutekstien alla olevalle tähtitaivaalle saa EP10 näkyviin paljon enemmän tähtiä kuin vanha dvd soitin millään säädöillä...

freewheeler62@m
10.02.2008, 00:53
....turha tätä on varmaan mainostaa mutta SW DVD:n alkutekstien alla olevalle tähtitaivaalle saa EP10 näkyviin paljon enemmän tähtiä kuin vanha dvd soitin millään säädöillä...

That's what I'm talking about.:)

Rooky
10.02.2008, 12:30
That's what I'm talking about.:)Komppaan täysin. SD-laatua täytyy ylistää. Dr. No Ultimate Edition on jo muutenkin hyvätasoinen DVD, mutta EP10-soittimella se on entistäkin laadukkaampi IMO :thumbsup:. Samoin Stranger Than Fiction SD-kuvanlaatu ei kärsinyt minkäänlaisista artifakteista (tosin uppouduin elokuvan tunnelmaan niin täysin, etten saattanut piitata moisista). 1080i:lla ulostan HD-ready TV:lle.

HD DVD-kuvanlaatua ei nyt edes voi moittia, mutta ihan vain mielenkiinnolla kysyn, että millä porukat tykkää kuvaa ulostaa HD-ready näytöille?

jhautajoki
10.02.2008, 17:26
Onkohan nyt käynyt niin, että Pixmania poistaa HD-DVD-soittimet valikoimasta? Hintahan oli todella halpa hetken, ja nyt EP10 on hävinnyt tuotevalikoimasta kokonaan? XE1 on ainut soitin joka tuolta löytyy... Ja sillekin ilmoitetaan ettei tuotetta ole saatavilla. Nostivat kädet pystyyn ja möivät laitteet halvalla pihalle?

Iceman016
10.02.2008, 18:52
Onkohan nyt käynyt niin, että Pixmania poistaa HD-DVD-soittimet valikoimasta? Hintahan oli todella halpa hetken, ja nyt EP10 on hävinnyt tuotevalikoimasta kokonaan? XE1 on ainut soitin joka tuolta löytyy... Ja sillekin ilmoitetaan ettei tuotetta ole saatavilla. Nostivat kädet pystyyn ja möivät laitteet halvalla pihalle?
Vai johtuisko siitä, että uudet mallit tulevat tilalle?(EP30 ja EP35)
Tämä EP-10 vaikuttaa muuten käyttäjien kommenttien perusteella jopa paremmalta kuin XE1:D.

Jarkkam
10.02.2008, 18:56
...Tämä EP-10 vaikuttaa muuten käyttäjien kommenttien perusteella jopa paremmalta kuin XE1:D.

Totta kai. Ja Opel on käyttäjien mielestä parempi kuin Audi...

Reality Check? :cool:

jhautajoki
10.02.2008, 20:15
Vai johtuisko siitä, että uudet mallit tulevat tilalle?(EP30 ja EP35)

Niin, mutta miksei näitä ole sitten listoilla? EP30 on ollut jo pitkään myynnissä, ja kaikkia näitä saa muista verkkokaupoista.

Leterface
10.02.2008, 22:39
Niin, mutta miksei näitä ole sitten listoilla? EP30 on ollut jo pitkään myynnissä, ja kaikkia näitä saa muista verkkokaupoista.
Jaa-a.Vain Pix itse tietää..EP10 maksaa taas lähes saman verran kuin itse maksoin, noin 300 postikuluineen esim. www.directsale.nl...:p

Rooky
11.02.2008, 09:38
...Tämä EP-10 vaikuttaa muuten käyttäjien kommenttien perusteella jopa paremmalta kuin XE1:D.Me EP-10 käyttäjät emme ole vain nähneet XE1:sta toiminnassa, siitä tämä hypetys johtuu... :)

memahyv
11.02.2008, 14:56
Me EP-10 käyttäjät emme ole vain nähneet XE1:sta toiminnassa, siitä tämä hypetys johtuu... :)

Mites on Rooky, kannattaako E1:sen päivitys EP-10:iin? Äänipuoli ilmeisesti "päivittyy" alaspäin.

Rooky
11.02.2008, 15:33
Mites on Rooky, kannattaako E1:sen päivitys EP-10:iin? Äänipuoli ilmeisesti "päivittyy" alaspäin.Itse en vielä osaa tuohon sanoa oikeastaan muuta kuin, että hinnanpuolesta kannatti (249€ vs. 152€+pk). Onhan EP-10 myös hitusen nopeampi ja hiljaisempi ja se sisältää erillisen skaalainpiirin (Anchor Bay). Sekä EP-10 on 1080p24 kykenevä, mutta tuosta en ole vielä päässyt nauttimaan. Äänipuolella ollaan häviöllä, mutta uskoisin, että tuo äänen dekoodaus toslinkin kautta 1.5 Mbit/s dts:ksi olisi myös mahdollista EP-10:lla (?), joten päivitystä odotellessa.

Mutta pähkinänkuoressa, en ole pettynyt, mutta suurempaa vertailukuvaa ei ole antaa.

Iceman016
11.02.2008, 15:57
Itse en vielä osaa tuohon sanoa oikeastaan muuta kuin, että hinnanpuolesta kannatti (249€ vs. 152€+pk). Onhan EP-10 myös hitusen nopeampi ja hiljaisempi ja se sisältää erillisen skaalainpiirin (Anchor Bay). Sekä EP-10 on 1080p24 kykenevä, mutta tuosta en ole vielä päässyt nauttimaan. Äänipuolella ollaan häviöllä, mutta uskoisin, että tuo äänen dekoodaus toslinkin kautta 1.5 Mbit/s dts:ksi olisi myös mahdollista EP-10:lla (?), joten päivitystä odotellessa.

Mutta pähkinänkuoressa, en ole pettynyt, mutta suurempaa vertailukuvaa ei ole antaa.
Jos näyttölaite tukee kunnolla 1080p24:tä niin silloin päivitys EP10:n kannattaa ehdottomasti. Muuten päivityksen kannattavuus on mielestäni kyseenalainen. Tosin jos rahaa säästää niin mikä ettei. Käsittääkseni tuota "äänen dekoodaus päivitystä" ei EP10:n ole tulossa, onko lie edes mahdollista.

lmfmis
11.02.2008, 16:15
Eipä enää löydy pixmaniasta (http://www.pixmania.com/fi/fi/r/hd-dvd/10715_0_9)EP10:ä..

Rooky
11.02.2008, 18:53
Jos näyttölaite tukee kunnolla 1080p24:tä niin silloin päivitys EP10:n kannattaa ehdottomasti. Muuten päivityksen kannattavuus on mielestäni kyseenalainen...Jep, tulevaisuudessa 1080p24:tä tukeva näyttölaite tulee varmasti hommattua, joten senkin puolesta mielekäs vaihto, tosin ei nyt ihan lähitulevaisuudessa ole mielessä.
Käsittääkseni tuota "äänen dekoodaus päivitystä" ei EP10:n ole tulossa, onko lie edes mahdollista.Asia saattaa olla noinkin, harmin paikka. Eivät siis taida olla ihan niinkään identtisia E1:sen kanssa kuin olen luullut (sisarmalli ?). Jotain on karsittu, ja jotain lisätty.

freewheeler62@m
13.02.2008, 14:45
Toshiban on julkaissut uuden firmiksen 2.8.

terpaa
14.02.2008, 11:18
Toshiban on julkaissut uuden firmiksen 2.8.

Mistäs ton löytää?

freewheeler62@m
14.02.2008, 11:18
Mistäs ton löytää?

Verkkopiuha seinään ja päivittämään ;-)

terpaa
14.02.2008, 11:20
Verkkopiuha seinään ja päivittämään ;-)

Koitin äsken niin sanoi että 2.7 versio

lmfmis
14.02.2008, 11:22
Mistäs ton löytää?

Pikemminkin: mitä se sisältää?

freewheeler62@m
14.02.2008, 11:35
Pikemminkin: mitä se sisältää?

Mm. tuen pakotetulle 1080p 24:lle. En ole perehtynyt muihin uutuuksiin. Verme toimii muuten kuten ennenkin, joten ei tuosta päivityksestä haittaa ole, päinvastoin.

terpaa
14.02.2008, 12:38
Mm. tuen pakotetulle 1080p 24:lle. En ole perehtynyt muihin uutuuksiin. Verme toimii muuten kuten ennenkin, joten ei tuosta päivityksestä haittaa ole, päinvastoin.

Tonne oli tullut uutena framerate asetus joka on aktiivisen kun upto 1080p24 on valittuna.
Valitettavasti ei tuntunut vieläkään toimivan oikein. Vaikka laittaa 24Hz päälle niin optoma on ja pysyy 1080p60 tilassa.

hansolo
14.02.2008, 13:18
Koitin äsken niin sanoi että 2.7 versio
Soitin EI IMOITA mitä ollaan lataamassa, vaan se ilmoittaa nykyisen fw-version. Eli et voi ladatessa tietää mikä uudempi versio on tulossa, jos sellainen on tulossa. Jos laitteessa on v.2.7, niin siellä update yes/no? valikossa lukee tosiaan nykyinen versio 2.7 ja laite tosiaan tiedustelee päivitetäänkö tämä versio uudemmaksi. Järkeväähän periaatteessa olisi, että näkyisi nykyinen versio ja myös uudempi versio.

Kyseessä EI OLE force 24 fps. Ennemminkin ominaisuus vaihtelee 24 fps, 60 Hz ja 50 Hz välillä automaattisesti riippuen sisällöstä. Eli HD DVD toistuu 24 fps:llä, filmimuotoiset proge dvd:t ilmeisesti 24 fps:llä, videopohjaiset dvd:t 60 Hz:llä ja pal-dvd:t 50 Hz:llä. SD-laatuiset HD DVD ekstrat pyörähtävät myös 60 Hz:llä tai 24 fps:llä riippuen ovatko videopohjaisia vai filmipohjaisia. Näin olen ymmärtänyt.

Auto = vaihtelee sisällön mukaan (en tiedä kuinka onnistunut toteutus on)
24 fps = koko ajan 24 fps, jolloin videopohjainen ntsc ja pal - materiaali toistuvat pahasti nykien.

terpaa
14.02.2008, 13:49
Soitin EI IMOITA mitä ollaan lataamassa, vaan se ilmoittaa nykyisen fw-version. Eli et voi ladatessa tietää mikä uudempi versio on tulossa, jos sellainen on tulossa. Jos laitteessa on v.2.7, niin siellä update yes/no? valikossa lukee tosiaan nykyinen versio 2.7 ja laite tosiaan tiedustelee päivitetäänkö tämä versio uudemmaksi. Järkeväähän periaatteessa olisi, että näkyisi nykyinen versio ja myös uudempi versio.

Kyseessä EI OLE force 24 fps. Ennemminkin ominaisuus vaihtelee 24 fps, 60 Hz ja 50 Hz välillä automaattisesti riippuen sisällöstä. Eli HD DVD toistuu 24 fps:llä, filmimuotoiset proge dvd:t ilmeisesti 24 fps:llä, videopohjaiset dvd:t 60 Hz:llä ja pal-dvd:t 50 Hz:llä. SD-laatuiset HD DVD ekstrat pyörähtävät myös 60 Hz:llä tai 24 fps:llä riippuen ovatko videopohjaisia vai filmipohjaisia. Näin olen ymmärtänyt.

Auto = vaihtelee sisällön mukaan (en tiedä kuinka onnistunut toteutus on)
24 fps = koko ajan 24 fps, jolloin videopohjainen ntsc ja pal - materiaali toistuvat pahasti nykien.
Joo tajusin tämän toshiban logiikan tossa päivityksessä. Nyt ilmoittelee että on 2.8 kun käy tuolla päivittysmenussa.

Testasin parilla hddvd leffalla eikä tykki(optoma hd80) vaihtanut missään vaiheessa 1080p24 vaikka oli 24Hz asetus päällä toshibasta.

hansolo
14.02.2008, 14:29
Testasin parilla hddvd leffalla eikä tykki(optoma hd80) vaihtanut missään vaiheessa 1080p24 vaikka oli 24Hz asetus päällä toshibasta.
Koska tämäkään firmispäivitys ei sisällä oikeasti pakotettua 24 fps:ää, kuten jo mainitsin.

terpaa
14.02.2008, 15:53
Koska tämäkään firmispäivitys ei sisällä oikeasti pakotettua 24 fps:ää, kuten jo mainitsin.
Mites tää sitten eroaa tosta 2.7 versiosta? Sekin osasi vaihdella 24hz tilaan kun lg:n töllön kanssa testasin. Kuhan oli valittuna tämä upto1080p24. Vai oliko siinä sitten dvd kanssakin toi 24hz... tiedä siitä sitten kun en testannut.

Nipa
14.02.2008, 16:16
http://toshibahddvd.eu/firmware/updatesheets/2_8_notice.pdf

Automatic 24Hz/60Hz detection mode is for future use. This option will detect frame rate of disc content. Because current HD DVD discs do not contain information to identify frame rate, this option is not effective at present. Use this option when discs become available in the market in the near future.

hansolo
15.02.2008, 09:50
Mites tää sitten eroaa tosta 2.7 versiosta? Sekin osasi vaihdella 24hz tilaan kun lg:n töllön kanssa testasin. Kuhan oli valittuna tämä upto1080p24. Vai oliko siinä sitten dvd kanssakin toi 24hz... tiedä siitä sitten kun en testannut.
2.7 ei osaa vaihdella tilaa. 24 fps valittuna kaikki toistuu 24 fps:llä, myös pal-dvd:t. Tämän vuoksi joutuu aina setup-valikosta manuaalisesti vaihtamaan eri tilojen välillä. Ei kovin kätevää.

Progekuvalla koodatut ja oikein liputetut ntsc-dvdt:t sen sijaan toistuvat yleensä hyvin 24 fps:llä. Levyjen valikot voivat tosin lakata toimimasta, jos ne ovat videopohjaisia (60 Hz).

Rooky
15.02.2008, 16:41
Minkälaisia kokemuksia uudesta v2.8 firmiksestä on tähän mennessä kertynyt?

VRA
17.02.2008, 12:30
Sain EP-10 soittimen kotiin pari viikkoa sitten (tilasin Pixmaniasta sillä about 160 eur tarjoushinnalla). Soitin on hyvä ja kuva myös, mutta tykin kanssa on ilmaantunut kiusallinen ongelma: kuva katoaa muutamaksi sekunniksi epämääräisin väliajoin. Välillä katkos tapahtuu lyhyin välein (esim. noin minuutin välein) :OI Välillä vain muutaman kerran elokuvan aikana. Ja tietysti tätä ongelmaa ei edes ilmene joka katselukerralla, muutaman leffan olen katsellut ihan ongelmittakin. Eilen ei tullut leffan katselusta välillä oikein mitään, kun kuva pätki niin pahasti. Siitä suivaantuneenee heivasin EP-10:n nurkkaan ja palautin Sony NS76H:n takaisin. Siis ongelmaa ei esiiny lainkaan tuolla vanhalla Sonyn soittimella. Molemmat ovat kiinni tykissä samalla HDMI-kaapelilla (2 x 10 m liitettyinä yhteen adapterilla). Ääni taas siirtyy optisella kaapelilla vahvistimeen. EP-10 on kiinni myös plasma telkkarissa komponenttikaapelilla ja sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
Soittimen firmis on v. 2.7

Omistin myös Toshiban E-1 mallin muutaman viikon ajan ennen EP-10 hankintaa ja sen kanssa ei ko. ongelmaa ilmennyt.

Lieneekö vika soittimessa, tykisssä, kaapelissa vaiko ko yhdistelmässä :confused:.

tapsas
17.02.2008, 12:40
Sain EP-10 soittimen kotiin pari viikkoa sitten (tilasin Pixmaniasta sillä about 160 eur tarjoushinnalla). Soitin on hyvä ja kuva myös, mutta tykin kanssa on ilmaantunut kiusallinen ongelma: kuva katoaa muutamaksi sekunniksi epämääräisin väliajoin. Välillä katkos tapahtuu lyhyin välein (esim. noin minuutin välein) :OI Välillä vain muutaman kerran elokuvan aikana. Ja tietysti tätä ongelmaa ei edes ilmene joka katselukerralla, muutaman leffan olen katsellut ihan ongelmittakin. Eilen ei tullut leffan katselusta välillä oikein mitään, kun kuva pätki niin pahasti. Siitä suivaantuneenee heivasin EP-10:n nurkkaan ja palautin Sony NS76H:n takaisin. Siis ongelmaa ei esiiny lainkaan tuolla vanhalla Sonyn soittimella. Molemmat ovat kiinni tykissä samalla HDMI-kaapelilla (2 x 10 m liitettyinä yhteen adapterilla). Ääni taas siirtyy optisella kaapelilla vahvistimeen. EP-10 on kiinni myös plasma telkkarissa komponenttikaapelilla ja sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
Soittimen firmis on v. 2.7

Omistin myös Toshiban E-1 mallin muutaman viikon ajan ennen EP-10 hankintaa ja sen kanssa ei ko. ongelmaa ilmennyt.

Lieneekö vika soittimessa, tykisssä, kaapelissa vaiko ko yhdistelmässä :confused:.

Millä kuvamoodilla syötät kuvaa tykille EP10:llä? Jos kuvamoodi on parempi kuin 1080i niin syy voisi olla se että paremmat moodit vaatii enemmän kaapelilta ja siksi ongelma ei esiinny E1:llä. 1080p vaatii kaapelilta selvästi enemmän kuin 1080i. Kokeile EP10:tä 1080i/720p-tilassa?

Jos olet koko ajan käyttänyt kaikissa laitteissa vaikka 720p-tilaa niin on edelleen tietysti mahdollista että 10m kaapelisi toimivuus on sillä rajalla ja EP10:n HDMI-lähetin vain on vähän heikompi kuin E1:ssä... 2 x 10m ja adapteri välissä kuulostaa HDMI:lle aika pahalta kun yksittäiset heikommat 10 m -kaapelit on murhaa varsinkin 1080p:lle.

VRA
17.02.2008, 13:26
Millä kuvamoodilla syötät kuvaa tykille EP10:llä? Jos kuvamoodi on parempi kuin 1080i niin syy voisi olla se että paremmat moodit vaatii enemmän kaapelilta ja siksi ongelma ei esiinny E1:llä. 1080p vaatii kaapelilta selvästi enemmän kuin 1080i. Kokeile EP10:tä 1080i/720p-tilassa?

Jos olet koko ajan käyttänyt kaikissa laitteissa vaikka 720p-tilaa niin on edelleen tietysti mahdollista että 10m kaapelisi toimivuus on sillä rajalla ja EP10:n HDMI-lähetin vain on vähän heikompi kuin E1:ssä... 2 x 10m ja adapteri välissä kuulostaa HDMI:lle aika pahalta kun yksittäiset heikommat 10 m -kaapelit on murhaa varsinkin 1080p:lle.

Tuo kuvamoodi on kyllä käynyt mielessä ja olen sitä itse asiassa jo kokeillutkin (tämän tiedon olisi tietysti voinut tuoda esiin jo 1 viestissä).

Eli olen kokeillut 720p (mm. eilen pätki koko ajan DVD levyn kanssa). Olen myös käyttänyt 1080p HD-DVD materiaalin kanssa ja se toimi viime viikolla ihan ok kun katselin jotain noita soittimen mukana tulleita ilmaisleffoja.

Alle 720p tilaa en ole kokeillut (tuntuisi HD-DVD materiaalilla aika ankealta).

Sonyllä olen käyttänyt 720p tilaa, se tukee myös 1080i moodia. Sitä en ole testannut.

Eli tietysti voin koittaa hankkia uuden 15-10 m johdon (jos ei toimi niin hukkahankinta), tai ottaa tykin pois hyllyltä ja kiinnittää sen vain yhdellä 10 m johdolla ja testata ilmeneekö ongelmia. Tämä kaikki vie tietysti aikaa... Mutta tätähän tämä nykyään näiden laitteiden kanssa on.

Minkälaisia muuuten nuo ongelmat tyypillisesti ovat HDMI-kaapeleiden kanssa, signaalin pätkimistä vaiko kuvan laadun huononemista?

tapsas
17.02.2008, 13:41
HDMI-yhteyden laatuongelma näkyy yleensä kuvan pätkimisenä tai valkoisten pisteiden ilmestymisenä kuvaan. Analogisten signaalien kaltaista kuvan heikkenemistä ei voi ilmetä, mutta häiriöpisteitä kylläkin.

Sympatiseeraan kyllä: itsekin HDMI-kaapeloinnin kerran pari uudelleen vetäneenä. Minulle kylläkin oli taustalla DVI/DHCP/jakaja-sortin ongelmia (ei liittynyt HD DVD:hen, en omistanut sitä silloin vielä), eli eri asia...

Voi toki EP10:nkin olla ongelma, mutta sinuna poissulkisin kaapelin ensin. Jos on joku 3m piuha nurkissa niin kokeilisin sillä myös.

Nipa
17.02.2008, 13:52
2.8 firmiksen yhteydessä taisi olla maininta jostain HDMI:n liittyvästä muutoksesta? Totakin voisi kokeilla viimeisenä poppakonstina.

Rooky
17.02.2008, 13:59
Sain EP-10 soittimen kotiin pari viikkoa sitten (tilasin Pixmaniasta sillä about 160 eur tarjoushinnalla). Soitin on hyvä ja kuva myös, mutta tykin kanssa on ilmaantunut kiusallinen ongelma: kuva katoaa muutamaksi sekunniksi epämääräisin väliajoin...

Omistin myös Toshiban E-1 mallin muutaman viikon ajan ennen EP-10 hankintaa ja sen kanssa ei ko. ongelmaa ilmennyt...Samainen ongelma esiintyi myös minulla DVD:n kanssa. Tosin vain kerran elokuvan aikana. Kuvamoodina oli 1080i, HDMI-kaapelin pituus 1.5m. Täytyykin ruveta tarkkailemaan, josko ongelma toistuu, niin sitten täytyy huolestua. Koputetaan kuitenkin puuta ja toivotaan parasta.

E1:n kanssa ei tuollaista pätkimistä ilmaantunut, vain sitä ettei kuvaa tullut lainkaan.

Halcyon
17.02.2008, 17:15
Itsellä on myös ongelmia EP-10 ja 15m korkealaatuisen HDMI-HDMI-kaapelin kanssa (ei sovittimia).

Kuvaan tulee vanhan VHS-nauhan kaltaisia 'drop out' juovan näköisiä virheitä.

Tämä ongelma vähenee kun laite on lämmennyt (ollut päällä n. 40-60min).

Pidän itse tätä signalointiongelmana Toshiban HDMI-lähdössä. Esim. terminointi-impedanssi on väärä tai sitten ajovoimakkuus alhainen. Samalla johdolla/pituudella/tykillä ei ilmene ongelmia muiden laitteiden kanssa.

Tästä ja yllä olevista muiden havainnoista voi päätellä että Toshiban EP-10 on aika herkkä pidemmille HDMI-vedoille.

tapsas
17.02.2008, 17:45
Itsellä on myös ongelmia EP-10 ja 15m korkealaatuisen HDMI-HDMI-kaapelin kanssa (ei sovittimia).

Kuvaan tulee vanhan VHS-nauhan kaltaisia 'drop out' juovan näköisiä virheitä.

Tämä ongelma vähenee kun laite on lämmennyt (ollut päällä n. 40-60min).

Pidän itse tätä signalointiongelmana Toshiban HDMI-lähdössä. Esim. terminointi-impedanssi on väärä tai sitten ajovoimakkuus alhainen. Samalla johdolla/pituudella/tykillä ei ilmene ongelmia muiden laitteiden kanssa.

Tästä ja yllä olevista muiden havainnoista voi päätellä että Toshiban EP-10 on aika herkkä pidemmille HDMI-vedoille.

Kiitos tästä infosta!

Joitain kokeilemisen arvoisia ideoita: HDMI-signaalin kierrättäminen HDMI signal boosterin läpi lähtöpäässä tai surround-vahvarin/skaalaimen/aktiivisen jakorasian kautta ennen pitkää vetoa. Etenkin jos omasta systeemistä löytyy jo näitä komponentteja että voi kokeilla ilman kuluja...

ATD
17.02.2008, 19:04
Kiitos tästä infosta!

Joitain kokeilemisen arvoisia ideoita: HDMI-signaalin kierrättäminen HDMI signal boosterin läpi lähtöpäässä tai surround-vahvarin/skaalaimen/aktiivisen jakorasian kautta ennen pitkää vetoa. Etenkin jos omasta systeemistä löytyy jo näitä komponentteja että voi kokeilla ilman kuluja...

Itselläni menee juurikin ensin jakajalle ja siitä vahvarille, josta 10m veto tykille eikä mitään ongelmia ole ollut

hansolo
17.02.2008, 20:55
Itselläni myös ollut ongelmia EP10:n 1080p60 tilan kanssa. Huom. 1080p24 ja myös 1080p50 (:confused:) toimii moitteetta ja sanotaan nyt heti alkuun, että muut vehkeet toimii samoilla kaapeleilla 1080p60 asti mainiosti eli "vika" on EP10:n hdmi lähettimessä. Sama ominaisuus on ollut molemmissa EP10-soittimissa, jotka minulla on ollut ja on. Minulla on käytössä 10 m + 1,5 m kaapeloinnit. Välissä on signaalintoistimella varustettu DVDO:n hdmi-kytkin. Myös HTPC:ltä tulee tykille 10 m + 5 m kaapeliveto ongelmitta 1080p60 asti. Kytkemällä EP10 10 metrin kaapelilla suoraan soittimesta tykkiin 1080p60 toimii. Kaapelit ovat perus Lindyjä. Toisaalta p60 tilaa ei kannata käyttää HD DVD -leffojen kanssa soittimen tunnetun deinterlacer ongelman vuoksi.

Kysäisin asiaa myös kerran Anchor Bay Tech:ltä. Vastaus oli kiusallisen suppea, mutta sanoivat, että tunnettu vika Toshibojen kanssa. Liekö hieman alitehoinen hdmi-lähetin.

VRA
17.02.2008, 22:01
Itselläni myös ollut ongelmia EP10:n 1080p60 tilan kanssa. Huom. 1080p24 ja myös 1080p50 (:confused:) toimii moitteetta ja sanotaan nyt heti alkuun, että muut vehkeet toimii samoilla kaapeleilla 1080p60 asti mainiosti eli "vika" on EP10:n hdmi lähettimessä. Sama ominaisuus on ollut molemmissa EP10-soittimissa, jotka minulla on ollut ja on. Minulla on käytössä 10 m + 1,5 m kaapeloinnit. Välissä on signaalintoistimella varustettu DVDO:n hdmi-kytkin. Myös HTPC:ltä tulee tykille 10 m + 5 m kaapeliveto ongelmitta 1080p60 asti. Kytkemällä EP10 10 metrin kaapelilla suoraan soittimesta tykkiin 1080p60 toimii. Kaapelit ovat perus Lindyjä. Toisaalta p60 tilaa ei kannata käyttää HD DVD -leffojen kanssa soittimen tunnetun deinterlacer ongelman vuoksi.

Kysäisin asiaa myös kerran Anchor Bay Tech:ltä. Vastaus oli kiusallisen suppea, mutta sanoivat, että tunnettu vika Toshibojen kanssa. Liekö hieman alitehoinen hdmi-lähetin.

Aargh tätä HDMI-ihanuutta. Eli vaikuttaa siltä että EP-10:n HDMI toistossa on jokin perus"ominaisuus", joka aiheuttaa ongelmia.

No, täytynee koittaa ensin vaikka toisella niistä 10 m kaapeleista josko toimisi. Mutta miten ihmeessä sitten voi löytää uuden 15 m kaapelin joka varmasti toimii - kokeilemalla vai?

Miten muuten valitaan käytetäänkö p60 vai p50 tilaa? Olen katsellut välillä tykiltä mitä signaalia sinne menee, mutta en ole sen enempää syventynyt siihen miksi se on välillä p50 tai p60.

Käyttämällä HDMI:n sijaan komponenttikaapelia ongelma tietysti poistuu, mutta E-10 ei sitten anna kun max. 720p sitä kautta ulos. Lieneekö iso ongelma kun tykin natiivi resoluutio on samaa tasoa (1280x720).

Projektorissa on jokin HDMI signal level -säätö (normal / extpand), jota ei ole lainkaan selitetty ja minusta sitä ei pysty edes vaihtamaan - ko. kontrolli on disabloituna.

tapsas
17.02.2008, 22:06
Käyttämällä HDMI:n sijaan komponenttikaapelia ongelma tietysti poistuu, mutta E-10 ei sitten anna kun max. 720p sitä kautta ulos. Lieneekö iso ongelma kun tykin natiivi resoluutio on samaa tasoa (1280x720).

Eikö EP10 anna 1080i:tä ainakin ulos komponentilla? Toisaalta jos näyttö on 720p niin sekin varmasti on OK valinta.

VRA
17.02.2008, 22:28
Eikö EP10 anna 1080i:tä ainakin ulos komponentilla? Toisaalta jos näyttö on 720p niin sekin varmasti on OK valinta.

Joo, niinpäs antaakin. 1080p ei enää mene komponentilla. Ei auta kuin testailla...:grr:

Leterface
17.02.2008, 23:57
Joo, niinpäs antaakin. 1080p ei enää mene komponentilla. Ei auta kuin testailla...:grr:Yritä saada tarpeeksi laadukas ja tarpeeksi pitkä HDMI-johto rahat takaisin periaatteella mikäli ei uudellakaan johdolla toimi kunnolla.

Rooky
18.02.2008, 08:18
Miten muuten valitaan käytetäänkö p60 vai p50 tilaa? Olen katsellut välillä tykiltä mitä signaalia sinne menee, mutta en ole sen enempää syventynyt siihen miksi se on välillä p50 tai p60...Olen ymmärtänyt, että tuo vaihtelisi ainakin SD DVD:n mukaan, PAL tai NTSC (vai olenko ihan pihalla ?)

hansolo
18.02.2008, 10:11
Olen ymmärtänyt, että tuo vaihtelisi ainakin SD DVD:n mukaan, PAL tai NTSC (vai olenko ihan pihalla ?)

Näinhän se tietenkin menee. 1080i tilassa pal-levyt toistetaan 1080i50 ja ntsc-levyt 1080i60 tilassa. Ja 1080p tilassa pal-levyt toistetaan 1080p50 ja ntsc-levyt 1080p60 tilassa.

Firmiksen v2.8 myötä on tullut tuki myös 50 Hz HD-sisällölle, jolloin tällainen materiaali (ei kaupallisesti saatavana) toistuu myös i tai p50:senä.

att
19.02.2008, 21:38
No nyt on minultakin kateissa tuo EP10:n aluekooditon firmis, osaako joku auttaa. Kiitoksia jo etukäteen.

Edit: löytyi, kiitos avusta

srout
19.02.2008, 22:30
No nyt on minultakin kateissa tuo EP10:n aluekooditon firmis, osaako joku auttaa. Kiitoksia jo etukäteen.

Surffaillessa löysin tämmöisen http://forum.cinefacts.de/showthread.php?t=185867
Saksaa mutta ihan selkeitä paketteja lopussa. Tosin rapidsharen rajoitukset noissa sitten on...

SpacemanX
21.02.2008, 10:41
Taitaa olla myöhäistä tästä mainita - skaalaavaksi DVD-soittimeksi tätä laitetta ei kannata ostaa - laatu ei todellakaan ole priimaa. Esimerkiksi sekä PAL että NTSC leffojen lomituksen poisto tehdään BOB-tyyppisesti. Tämä aiheuttaa kuvaan sekä tarkkuuden hävimistä että värinää.

Lisäksi soittimen käynnistyminen kestää *kauan* ja laite ei halua avata luukkua ennen kuin käynnistyminen on valmis.

hansolo
21.02.2008, 10:50
Taitaa olla myöhäistä tästä mainita - skaalaavaksi DVD-soittimeksi tätä laitetta ei kannata ostaa - laatu ei todellakaan ole priimaa. Esimerkiksi sekä PAL että NTSC leffojen lomituksen poisto tehdään BOB-tyyppisesti. Tämä aiheuttaa kuvaan sekä tarkkuuden hävimistä että värinää.

Lisäksi soittimen käynnistyminen kestää *kauan* ja laite ei halua avata luukkua ennen kuin käynnistyminen on valmis.
Ja onko joku, joka ei kyseisistä asioista olisi jo tiennyt :naminami:. Näistähän on toitotettu vuoden päivät. Kannattaa käyttää 1080i moodia, jolloin deintelacer ongelmilta vältytään ja skaalauslaatu on hyvä, vaikkei ehkä ihan priimaa. HD DVD:t ja proge ntsc dvd:t voi sitten ajella 1080p24 moodissa, jolloin vältytään myös lomituksenpoistobugilta.

Itse olen myös kritisoinut soittimen käyttöä "puhtaasti dvd-soittimena". Liian hidas käynnistymään sekä toimintanopeus ja reagointi käskyihin ei yllä normi dvd-soittimen tasolle.

SpacemanX
21.02.2008, 10:55
Ja onko joku, joka ei kyseisistä asioista olisi jo tiennyt :naminami:. Näistähän on toitotettu vuoden päivät. Kannattaa käyttää 1080i moodia, jolloin deintelacer ongelmilta vältytään ja skaalauslaatu on hyvä, vaikkei ehkä ihan priimaa. HD DVD:t ja proge ntsc dvd:t voi sitten ajella 1080p24 moodissa, jolloin vältytään myös lomituksenpoistobugilta.

Itse olen myös kritisoinut soittimen käyttöä "puhtaasti dvd-soittimena". Liian hidas käynnistymään sekä toimintanopeus ja reagointi käskyihin ei yllä normi dvd-soittimen tasolle.

1080i on päällä. Soitin tekee DVD:n lomituksen poiston BOB-tyyppisesti ja sitten skaalaa. Testattu myös 1080p60 ja sama tulos.

1080p24 en ole voinut testata kun näyttölaite ei tue moodia.

hansolo
21.02.2008, 11:44
1080i on päällä. Soitin tekee DVD:n lomituksen poiston BOB-tyyppisesti ja sitten skaalaa. Testattu myös 1080p60 ja sama tulos.

1080p24 en ole voinut testata kun näyttölaite ei tue moodia.

Ei kai 1080i tilassa tehdä edes lomituksen poistoa soittimen toimesta:confused:. Tällöin näyttö tekee sen ja näytön tulee tehdä se oikein (eli ei BOB tyyppisesti).

SpacemanX
21.02.2008, 12:48
Ei kai 1080i tilassa tehdä edes lomituksen poistoa soittimen toimesta:confused:. Tällöin näyttö tekee sen ja näytön tulee tehdä se oikein (eli ei BOB tyyppisesti).

Olen puhunut koko ajan DVD:stä en HD DVD:stä ja kommentoinut soittimen toimivuutta skaalaavana DVD-soittimena.

Rooky
21.02.2008, 13:23
Olen puhunut koko ajan DVD:stä en HD DVD:stä ja kommentoinut soittimen toimivuutta skaalaavana DVD-soittimena.Täällä yksi tyytyväinen DVD-käyttäjä, ja mitään värinää en ole huomannut käytettäessä niin 720p tai 1080i moodeja.

Mitä tuolla BoB:lla muuten tarkoitetaan?

SpacemanX
21.02.2008, 13:53
Täällä yksi tyytyväinen DVD-käyttäjä, ja mitään värinää en ole huomannut käytettäessä niin 720p tai 1080i moodeja.

Mitä tuolla BoB:lla muuten tarkoitetaan?

Bob on yksinkertaisin mahdollinen tapa poistaa lomitus sekä video- että filmimateriaalista (tässä kyse on 24p -> 60i käännöksestä) - soittimen ei tarvitse välittää minkä tyyppistä materiaalia kiekolta tulee.

"Line doubling takes the lines of each interlaced frame (consisting of only even or odd lines) and doubles them, filling the entire frame. This results in the video having effectively half the vertical resolution, scaled to the full resolution. While this prevents mouse teeth, it causes a noticeable reduction in picture quality. This technique is also called bob deinterlacing, because the fields are bobbed up and down."

http://en.wikipedia.org/wiki/Deinterlace

Eli jostain syystä tämä soitin toimii näin DVD-materiaalilla

480p24 (DVD NTSC film material) -> 480i -> 480p bobbed -> 1080i/p60
576p25 (DVD PAL film material) -> 576i -> 576p bobbed -> 1080i/p50

phelin
21.02.2008, 13:55

Yritin etsiä mainintoja tästä ongelmasta, mutta löysin vain kommentteja tyyliin "tunnettu ongelma" ja joitain mainintoja HQV HD testeistä... Lisäksi mainintoja siitä että sama ongelma koskisi myös EP30 ja EP35 soittimia. Mahtaisitko osata linkittää alkuperäiseen tietoon, jossa kyseinen ongelma on todettu ja josta käy ilmi miten se on todettu?

Rooky
21.02.2008, 14:29
Eli jostain syystä tämä soitin toimii näin DVD-materiaalilla

480p24 (DVD NTSC film material) -> 480i -> 480p bobbed -> 1080i/p60
576p25 (DVD PAL film material) -> 576i -> 576p bobbed -> 1080i/p50Ahaa, eli ok, BoB oli tuttu, mutta sana BoB ei niinkään. Eli tarkoittaneeko tämä sitä, etten saa kyseisellä soittimella kaikkea irti DVD-laadusta?

SpacemanX
21.02.2008, 15:23
Ahaa, eli ok, BoB oli tuttu, mutta sana BoB ei niinkään. Eli tarkoittaneeko tämä sitä, etten saa kyseisellä soittimella kaikkea irti DVD-laadusta?

Ainakaan minun soittimeni (fw 2.80) ei mennyt koskaan ns. filmimoodiin testaamillani DVD:illä. Testasin 3 NTSC ja 2 PAL levyä, mm. SW Episode 1&2.

1080p24/1080p25 saattaa tietenkin toimia oikein.

hansolo
21.02.2008, 16:37
Yritin etsiä mainintoja tästä ongelmasta, mutta löysin vain kommentteja tyyliin "tunnettu ongelma" ja joitain mainintoja HQV HD testeistä... Lisäksi mainintoja siitä että sama ongelma koskisi myös EP30 ja EP35 soittimia. Mahtaisitko osata linkittää alkuperäiseen tietoon, jossa kyseinen ongelma on todettu ja josta käy ilmi miten se on todettu?
Ehkä olen ymmärtänyt asian väärin ja 1080i käyttö ohittaa ongelman vain HD DVD materiaalilla (tietenkin edellyttäen, että se näyttö johdon päässä osaa tehdä oikean 1080i -> 1080p muunnoksen). Pitääpä tutkia asiaa :confused:.

Monilla kommenteilla ja "tunnetulla ongelmalla" viittaan useisiin juttuihin, joista olen lähinnä lukenut AVSforumilta. Asiaa on puitu myös täällä. Bugi koskee kaikkia 1080p HD DVD -soittimia paitsi malleja XE1 ja XA2. Eli EP10, A20, A30, EP30, A35 ja EP35.

Ainakaan minun soittimeni (fw 2.80) ei mennyt koskaan ns. filmimoodiin testaamillani DVD:illä. Testasin 3 NTSC ja 2 PAL levyä, mm. SW Episode 1&2.

1080p24/1080p25 saattaa tietenkin toimia oikein.
Myös jos tämä pätee, niin on kyllä käsittämätöntä, että yleensä ottaenkin laitteita pidetään maailmalla hyvinä dvd-skaalaajina. Jos käytetään BOB:ia, niin eihän dvd-kuvastakaan saada kuin puolet vaakaresoluutiosta mukaan -> lopputulos on ihan surkea (jolta se ei näytä).

khan
22.02.2008, 10:02
Eilen tuli kannettua EP10 omaan talouteen korvaamaan Xboxin HD DVD-addon. HDMI-kaapeli tuli mukana paketissa mikä oli mukava lisä, sellainen kun olisi pitänyt kuitenkin hankkia.

En lähtenyt konetta päivittämään, joten en ole ihan varma mikä firmis siinä nyt on, mutta tarkoitus on puukottaa se koodivapaaksi lähiaikoina. HD-leffoista kokeilemani Ocean's Eleven tuottaa 1080p-tilassa LG LF65:lle 60hz-kuvan eli 24p ei toimi. Toisaalta eihän sen tuossa typerässä LG:ssä pitäisikään toimia, vai miten se nyt oli..

Kaikista lukemistani kommenteista odottelin todella hidasta laitetta, mutta yllätyinkin positiivisesti kun toiminnot (pl. käynnistys) ovat samaa luokkaa kuin DVD-soittimen virkaa aikaisemmin toimittanut Sonyn RDR-GX300-tallennin. Nämäkin ovat näköjään suhteellisia asioita.

DVD-käytössä kokeilin kumpiakin 1080i ja 1080p-tiloja, mutta Twin Peaks Season 2:lla en ainakaan merkittäviä eroja huomannut. Voisiko joku sanoa konkreettisen eron minkä kuvassa pitäisi olla noiden tilojen välillä?

terpaa
22.02.2008, 12:05
Eilen tuli kannettua EP10 omaan talouteen korvaamaan Xboxin HD DVD-addon. HDMI-kaapeli tuli mukana paketissa mikä oli mukava lisä, sellainen kun olisi pitänyt kuitenkin hankkia.

En lähtenyt konetta päivittämään, joten en ole ihan varma mikä firmis siinä nyt on, mutta tarkoitus on puukottaa se koodivapaaksi lähiaikoina. HD-leffoista kokeilemani Ocean's Eleven tuottaa 1080p-tilassa LG LF65:lle 60hz-kuvan eli 24p ei toimi. Toisaalta eihän sen tuossa typerässä LG:ssä pitäisikään toimia, vai miten se nyt oli..

Kaikista lukemistani kommenteista odottelin todella hidasta laitetta, mutta yllätyinkin positiivisesti kun toiminnot (pl. käynnistys) ovat samaa luokkaa kuin DVD-soittimen virkaa aikaisemmin toimittanut Sonyn RDR-GX300-tallennin. Nämäkin ovat näköjään suhteellisia asioita.

DVD-käytössä kokeilin kumpiakin 1080i ja 1080p-tiloja, mutta Twin Peaks Season 2:lla en ainakaan merkittäviä eroja huomannut. Voisiko joku sanoa konkreettisen eron minkä kuvassa pitäisi olla noiden tilojen välillä?

Minulla oli ainakin 1.0 softa soittimessa kun 2.8 on uusin. Kannattaa päivittää. Soittimessa olevan softan version näkee siinä ennen kuin hyväksyy päivityksen.

hansolo
22.02.2008, 15:42
Minulla oli ainakin 1.0 softa soittimessa kun 2.8 on uusin. Kannattaa päivittää. Soittimessa olevan softan version näkee siinä ennen kuin hyväksyy päivityksen.

Versiota 2.8 ei kannata päivittää, koska siinä on hajonnut 24 fps tuki. Tietenkin jos tätä ei tarvitse, niin...

v2.7 on toistaiseksi se parhain vaihtoehto.

terpaa
22.02.2008, 17:26
Versiota 2.8 ei kannata päivittää, koska siinä on hajonnut 24 fps tuki. Tietenkin jos tätä ei tarvitse, niin...

v2.7 on toistaiseksi se parhain vaihtoehto.

Mites se on rikki? Ainakin 1080p24 tolle mun lg:lle antaa... tosin eihän lg sitä kunnolla toistaisi muutenkaan.

Nipa
22.02.2008, 17:34
Ilmeisesti kaikki 2.8 versiot (ja 2.0 versiot uudemmille koneille) ovat hieman rikki 24p kamalla ja tuottavat sahalaitoja AVC-koodatuilla levyillä.

lmfmis
25.02.2008, 15:06
Höh,

Päivitin EP10:n 1.0sta 2.5:ksi - ihan ok.

Ja sitten perään regionfreeksi HD-EP10_firmware251.rar paketista saadulla firmiksellä - joka sekin päivitys meni ihan ok. (kahdesti)

Mutta: ei soi silti R1 levyt?

Kuis noin? Vinkkejä?

khan
25.02.2008, 15:10
Höh,

Ja sitten perään regionfreeksi HD-EP10_firmware251.rar paketista saadulla firmiksellä - joka sekin päivitys meni ihan ok. (kahdesti)

Kuis noin? Vinkkejä?

Mulla kyllä toimi R1-levyt tuon regionfree-päivityksen jälkeen ihan mainiosti, ja vielä 2.7 päivityksen jälkeenkin.

Eihän kokeilemasi kiekot olleet RCE-suojattuja?

lmfmis
25.02.2008, 15:13
Eihän kokeilemasi kiekot olleet RCE-suojattuja?

Aluekoodia se herjaa...

khan
25.02.2008, 15:58
Hmm. Päivitä alaspäin 2.5 versioon ja koita ajaa aluekoodivapaa versio uudestaan sen päälle.

Käytätkö CD-R vai CD-RW:tä? Poltitko hitaalla nopeudella?
Itse käytin Sonyn CD-RW-kiekkoa 10x nopeudella.

lmfmis
25.02.2008, 16:05
Hmm. Päivitä alaspäin 2.5 versioon ja koita ajaa aluekoodivapaa versio uudestaan sen päälle.

Alaspäin 2.501stä?

Käytätkö CD-R vai CD-RW:tä? Poltitko hitaalla nopeudella?
Itse käytin Sonyn CD-RW-kiekkoa 10x nopeudella.

CD-R Poltettu 1x nopeudella.

Nipa
25.02.2008, 16:08
Aluekoodia se herjaa...

Mikä levy? Jos se on RCE suojattu tarvitset vielä tämän (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=67033).

lmfmis
25.02.2008, 22:54
Mikä levy? Jos se on RCE suojattu tarvitset vielä tämän (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=67033).

No voi sun...olikos jokainen kokeilulevyn RCE suojattu...no olihan ne. Tietenkin

Nyt toimii kiitos.

lmfmis
04.03.2008, 10:36
Hmm.

Päivitin 2.8 versioon ja yritän toistella levyjä @24p.

Eihän tämä onnistu: soitin antaa sitkeästi 1080@60p. Asetuksissa on asetettu 24Hz framerate ja uptoi 1080p24 niinkuin varmaan pitääkin. Näyttönä JVC HD1 ja signaali kiertää rx-v661:sen kautta. Pitää tietenkin kokeilla ilman vahvistinta, mutta ei sen pitäisi olla ongelma.

Vinkkejä?

Nipa
04.03.2008, 10:46
signaali kiertää rx-v661:sen kautta. Pitää tietenkin kokeilla ilman vahvistinta, mutta ei sen pitäisi olla ongelma.

Eiköhän se Yamaha ole syyllinen. 24p toimii vain jos soitin saa haisteltua että näyttölaite tukee sitä. Toivotaan että Toshiba tekee vielä sen 24p force mahdollisuuden.

Se 2.8 versio aiheuttaa sahalaitoja sitten 24p + AVC-koodattu levy yhdistelmällä.

lmfmis
04.03.2008, 10:49
Eiköhän se Yamaha ole syyllinen. 24p toimii vain jos soitin saa haisteltua että näyttölaite tukee sitä. Toivotaan että Toshiba tekee vielä sen 24p force mahdollisuuden.

Ahh.

Se 2.8 versio aiheuttaa sahalaitoja sitten 24p + AVC-koodattu levy yhdistelmällä.

Jokin hyvä esimerkkilevy? Katellaan välillä sahalaitoja .-)

Nipa
04.03.2008, 11:02
Jokin hyvä esimerkkilevy? Katellaan välillä sahalaitoja .-)

Paramountilta taisi löytyä noita, ainakin Transformers on mainittu näissä yhteyksissä. Pitää siis olla se 24p päällä, eli et pääse nauttimaan sahalaidoista Yamahan läpi :)

Downgrade firmiksiä varmaankin löytyy maailmalta, monet ovat vaihtaneet takaisin 2.7 versioon.

lmfmis
04.03.2008, 15:52
Paramountilta taisi löytyä noita, ainakin Transformers on mainittu näissä yhteyksissä. Pitää siis olla se 24p päällä, eli et pääse nauttimaan sahalaidoista Yamahan läpi :)
.

Löytyi Last Starfighter, mutta sahalaitojen pongaaminen oli kyllä vaikeaa. Voi olla että HD1 siivoaa pahimmat pois.

Tosiaan: Yamahan kautta ei 24p mene päälle. Suoralla piuhalla vaihtuu jopa lennosta.

Millä vahvistimilla tuo 24p läpivienti EP10:n kanssa onnistuu? Onko esim Sony DG910:n omistajia tässä ketjussa?

RedAlert
07.03.2008, 15:43
Höh,

Kuis noin? Vinkkejä?

Mistäs ton HD-EP10_firmware251.rar paketin imurois, pikaisesti koitin katsella, mutta mistään ei tunnu löytyvän... :confused:

Edit: Löytyi jo, kiitos Nipalle *jo oli nopeaa toimintaa* :)

Edit2: Pannaan tämä tänne ylellekin eli eräs kyssäri hiipi mieleeni, mites kun ehdin jo päivittää firmiksen 2.8 versioon, uskaltaako tuota ajaa taaksepäin? Ohjekirjasssa varoitellaan asiasta... kyse on siis siitä, ettei tämä temppu (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=67033) (RCE-koodatut levyt) toiminut soittimessani firmiksen päivityksen jälkeen...

tapsas
10.03.2008, 13:25
Itsekin olen pysynyt firmware 2.7:ssa (HD-XE1) kun 2.8:sta ei hyvää sanaa ole netistä kuullut. Tässä pysytään siis ainakin toistaiseksi, hyvin toimii.

RedAlert
10.03.2008, 21:47
Itsekin olen pysynyt firmware 2.7:ssa (HD-XE1) kun 2.8:sta ei hyvää sanaa ole netistä kuullut. Tässä pysytään siis ainakin toistaiseksi, hyvin toimii.

Jos nyt uskaltaudun ns. "roll over back" 2.8 firmiksestä ensin 2.5:een ja siitä 2.51:een ja edelleen 2.7:aan, niin mistä tuon 2.7 version löytäis...*laiska eikä viitsi kahlata läpi kaikkia googlettamiaan linkkejä*...niin ja onko sellaista nimenomaan tähän EP10 malliin? Kiitos etukäteen taas avusta!

Leterface
10.03.2008, 21:50
Heh, itse en ole ylipäätään vielä päivittänyt EP10-soitintani - ja hyvin on kaikki, ehkä parikymmentä tähän asti kokeilemaani HD DVD-leffaa toiminut! Ekstroja en tosin vielä ole juuri ehtinyt selailla. :thumbsup:

ATD
11.03.2008, 06:40
Jos nyt uskaltaudun ns. "roll over back" 2.8 firmiksestä ensin 2.5:een ja siitä 2.51:een ja edelleen 2.7:aan, niin mistä tuon 2.7 version löytäis...*laiska eikä viitsi kahlata läpi kaikkia googlettamiaan linkkejä*...niin ja onko sellaista nimenomaan tähän EP10 malliin? Kiitos etukäteen taas avusta!

http://tesc.toshiba.co.uk/Web/ModelLis.nsf/DynamicStatic/HD%20DVD%20Firmware?OpenDocument

RedAlert
11.03.2008, 21:36

Kiitos :thumbsup: Ongelmia sikäli että kokeilin päivittää 2.8:sta 2.5:een...ei onnistu...kone sanoo että firmis on jo päivitetty ja sylkee levyn ulos. Eli pitääkö tuohon tarkoitukseenolla joku nimenomainen downgrade-firmis...

ATD
12.03.2008, 06:55
Kiitos :thumbsup: Ongelmia sikäli että kokeilin päivittää 2.8:sta 2.5:een...ei onnistu...kone sanoo että firmis on jo päivitetty ja sylkee levyn ulos. Eli pitääkö tuohon tarkoitukseenolla joku nimenomainen downgrade-firmis...

Pitää olla downgrade.. Tosin en sitten tiedä tuosta 2.8 --> 2.5 downgradesta, kun en itse ole nähnyt muista kuin 2.7 --> 2.5, mutta joku asiasta tietävampi kertokoon löytyykö semmosta jostain.

Nipa
12.03.2008, 07:40
Yksittäispakattua ei löytynyt tähän hätään, tuolta (http://www.leecher.ws/folder/410d982a-9161) voi ottaa ison EP10 paketin josta löytyy mm. 2.8 downgrade.

E: tarvitset varmaankin ainoastaan kakkospaketin noista, se sisältää 2.8 downgraden ja saat samalla virallisen 2.7 version jos et halua mennä lopulta takaisin hieman bugiseen 2.8 versioon.

Nipa
12.03.2008, 16:21
Joo, koodivapaus säilyy päivityksen jälkeenkin.

RedAlert
12.03.2008, 16:24
Joo, koodivapaus säilyy päivityksen jälkeenkin.

Tumpeloin edellisen viestini kanssa ja onnistuin hävittämään sen, mutta Nipa oli taas nopea ja ehti vastata :) Kiitos!

Oma edellinen viestinihän oli tämä:

"ISOkiitos kaikille allekirjoittanutta opastaneille! Downgreidaus onnistui ja nyt on koneessa 2.51 firmis ja myös ne 1 alueen levyt, jotka aikaisemmin eivät toimineet, soitin suostuu soittamaan kun tekee kapulalla sen pienen kikan, hienoa :love: Vielä yks kyssäri, nyt kun päivitän 2.7 versioon, niin kai tuo sama ominaisuus säilyy? *varma on aina varmaa* :) "

Leterface
22.03.2008, 22:17
Vihdoin sain loistavan HD DVD-kuvan Sony 46W3000:n kautta! :king:

Päivitin juuri viralliseen 2.5 firmwareen cd-rw levyllä ja suurinpiirtein ketjun 1 postin ohjeiden mukaan. Päivittäminen kesti melko tarkkaan 25 minuuttia ja 30 sekunttia :p Sitten EP10 sylki luukun auki ja sammutti itsensä :)

Kuvasuhde muuttuu nyt nopeasti 4:3:sta oikeaan kuvasuhteeseen? Mutta ei kai sillä mitään väliä kun on muuten niin mahdottoman hieno kuva 1080p/24 resoluutiolla. 24 Hz takia oli nyt ajankohtaista päivittää sillä entinen näyttö oli huono 720p resoon kykenevä, mutta nyt on näyttö joka tukee 24 Hz ja testien mukaan telecine judderia ei enää pitäisi tässä kodissa näkyä :) En ole kuitenkaan vielä muuta huomannut eroa kuin että ehkä nyt pienen pientä nykimistä näkyy joka ennen puuttui. Mutta samalla stillkuva näyttää jotenkin rauhallisemmalta ja filmimäisemmältä, nyt tosiaan tuntuu että on pieni leffateatteri kotona. :king:

Leterface
23.03.2008, 00:04
Kuvasuhteen nopea vaihtuminen 4:3 -> oikeaan kuvasuhteeseen johtui 46W3000:n mahdollisesti väärästä kuvasuhde-asetuksesta. Tosin en ihan ymmärrä miksi 1080/60 tila EP10:ssä näytti aina heti kuvasuhteen oikeassa muodossa riippumatta näytön kuvasuhdeasetuksesta.

Mutta mikä se "oikea" asetus sitten on sillä ensin kokeilin wide tai laajakuva-asetusta näytössä mutta ei näytä aina osaavan muuttaa 4:3 kuvasuhteeseen DVB-C materiaalilla. 4:3 kuvasuhteella ainakin osasi usein vaihtaa laajakuvaan..... Oli miten oli oikeasti tuon kuvasuhdesäädön kanssa näytössä niin EP10:ssä kaikki toimii juuri niin kuin pitääkin. :D

Vihdoin sain loistavan HD DVD-kuvan Sony 46W3000:n kautta! :king:

Päivitin juuri viralliseen 2.5 firmwareen

[...]

Kuvasuhde muuttuu nyt nopeasti 4:3:sta oikeaan kuvasuhteeseen? Mutta ei kai sillä mitään väliä kun on muuten niin mahdottoman hieno kuva 1080p/24 resoluutiolla. 24 Hz takia oli nyt ajankohtaista päivittää sillä entinen näyttö oli huono 720p resoon kykenevä, mutta nyt on näyttö joka tukee 24 Hz ja testien

Rooky
24.03.2008, 12:45
Mistäköhän uusimman v.2.8 firmiksen saisi, jos sitä haluaisia kokeilla? Tiedän, ettei ole kovin paljon kehuja saanut, mutta ajattelin josko toisi helpotusta WB:n combo-levyjen toistoon. Vai onko jollain tietoa siitä, onko tuo firmis tuonut apua kyseisiin toisto ongelmiin?

Nipa
24.03.2008, 13:03
v2.8 information (http://www.highdefinitiondvd.eu/media/File/FW_2_8_UK.pdf) ja firmware (http://toshibahddvd.eu/firmware/download_latest_firmware.html).

Toshiba ansaitsisi jonkun palkinnon tiedon piilottamisesta. Kuka keksii noi kaikki jännät HD DVD Toshiba Europe -yhdistelmät noille saiteille?

Leterface
24.03.2008, 21:11
Toshiban uusin päivitys ketjun soittimeen pitäisi myös löytyä ketjun toisesta viestistä. Region Free Firmwaren etsintä ei niin helppoa ollutkaan enää, kiitos avusta, tiedät kyllä kuka!

Itse päivitin juuri 1.51 region free firmwaren soittimeeni ja kyllä hienolta näyttää Stallonen Cobra! SD DVD ei ole koskaan näyttänyt yhtä hyvältä kuin nyt 24 Hz:llä USA NTSC Cobra! Kyllä nyt kelpaa katsella vanhojakin DVD-levyjä. :) :)

Rooky
25.03.2008, 08:20
Toshiban uusin päivitys ketjun soittimeen pitäisi myös löytyä ketjun toisesta viestistä.Ei tuoltakaan uusinta v.2.8 firmistä löytynyt.

Itse päivitin juuri 1.51 region free firmwaren soittimeeni ja kyllä hienolta näyttää Stallonen Cobra!..Tarkoitat varmaan 2.51? Jollain newbiella menee vielä firmikset ihan sekaisin, kun lukee näitä palstoja :D

RedAlert
25.03.2008, 10:10
Ei tuoltakaan uusinta v.2.8 firmistä löytynyt.

http://toshibahddvd.eu/firmware/index.html

Asiasta kolmanteen, eikö ketään toista ärsytä tuo tuulettimen melu...arghhhhhhhh...

Iceman016
25.03.2008, 10:41

Asiasta kolmanteen, eikö ketään toista ärsytä tuo tuulettimen melu...arghhhhhhhh...
Ei ärsytä.
Noissa on nähtävästi aika paljon yksilökohtaisia eroja. Minulla nimittäin oli kaksi E1 soitinta ja vertailin noita rinnakkain keskenään, niin toinen noista oli huomattavasti äänekkäämpi. Itse asiassa tuon äänekkäämmän laitteen melu häiritsi jo hieman elokuvaa katsellessa. Möinkin sitten tämän äänekkäämmän yksilön pois ja tähän nykyiseen soittimeen olen kyllä tyytyväinen.:D

Rooky
25.03.2008, 11:09

Asiasta kolmanteen, eikö ketään toista ärsytä tuo tuulettimen melu...arghhhhhhhh...Eihän tuo pidä minkäänmoista ääntä, mitä nyt hiukan hengittää, mutta ei ärsyttävästi.

Nipa
25.03.2008, 11:44
EP10 oli lyhyen hetken täällä enkä edes huomannut siinä olevan tuuletinta. Nykyinen EP35 on myös hiljainen.

RedAlert
25.03.2008, 12:21
EP10 oli lyhyen hetken täällä enkä edes huomannut siinä olevan tuuletinta. Nykyinen EP35 on myös hiljainen.

Taidan olla sitten herkkäkorvainen tai oma yksilöni tuulettimen osalta maanantaikappale :D Mutta kyllä sen puhinan kuulee ihan katselupaikalle asti...pitää vissiin hommata lasiovi tuohon laitetasoon. Muuten verme toimii loistavasti. Takuusta puheenollen...pixmaniasta vastattiin, ettei takuuta voi siirtää, eli jos myyt laitteen viikon päästä takuu muka raukeaisi. En voi uskoa tuota, ostin kk vanhan laitteen, kuitissa lukee että 2 vuoden takuu. Eikö takuun pitäisi olla laite eikä henkilökohtainen, jos ei niin tooooooooooooosi syvältä ompi asiat...

Rooky
25.03.2008, 13:35
Taidan olla sitten herkkäkorvainen tai oma yksilöni tuulettimen osalta maanantaikappale :D Mutta kyllä sen puhinan kuulee ihan katselupaikalle asti...pitää vissiin hommata lasiovi tuohon laitetasoon. Muuten verme toimii loistavasti. Takuusta puheenollen...pixmaniasta vastattiin, ettei takuuta voi siirtää, eli jos myyt laitteen viikon päästä takuu muka raukeaisi. En voi uskoa tuota, ostin kk vanhan laitteen, kuitissa lukee että 2 vuoden takuu. Eikö takuun pitäisi olla laite eikä henkilökohtainen, jos ei niin tooooooooooooosi syvältä ompi asiat...Saitko Pixmaniasta 2 vuoden takuun? Itse sain vain vuoden, mutta tuolta mp3-player.de:sta kuulemma pitaisi saada 2 vuotisia takuuaikoja...

RedAlert
25.03.2008, 13:38
Saitko Pixmaniasta 2 vuoden takuun? Itse sain vain vuoden, mutta tuolta mp3-player.de:sta kuulemma pitaisi saada 2 vuotisia takuuaikoja...

Kyllä muistaakseni kuitissa luki 2 vuoden takuu. En nyt ole ihan saletti asiasta, enkä voi sitä edes tarkistaa muutamaan päivään (reisussa), mutta 99% varma olen tuosta. Tsekkaan asian oikean laidan jahka kotiudun...

Edit: Vai oisko siinä lukenut 12 kk takuu...hmm...nyt alkaa tuntua juurikin siltä... ;)

Kreskin
25.03.2008, 14:05
Pixmania mainostaa kaikilla tuotteilla olevan 2 vuoden takuu.

Laskusta:

TAKUUT: Kaikilla myydyillä tuotteillamme on kahden vuoden takuu tuotteen vastaanottohetkestä lähtien.

Ja Toshiballa on muutenkin yleisesti 2 vuoden takuu.

Leterface
25.03.2008, 15:53
Minun EP10 on edelleen hyvin hiljainen.

Itsekin muistan että Pixmaniassa olisi ollut 2 vuoden takuu. Mitäköhän tarjoisivat tilalle jos heidän toimittajat eivät enää toimittaisi heille HD DVD-soittimia? Antaisivatko rahat takaisin?

Rooky
25.03.2008, 18:02
Itsekin muistan että Pixmaniassa olisi ollut 2 vuoden takuu. Mitäköhän tarjoisivat tilalle jos heidän toimittajat eivät enää toimittaisi heille HD DVD-soittimia? Antaisivatko rahat takaisin?No olihan minullakin se 2 vuoden takuu, piti tarkistaa laskusta. Mutta mistä ihmeestä sitten olen saanut päähäni sen 12kk!? No eipä sillä enää väliä :)

Leterface
25.03.2008, 18:15
Toshiballa on muutenkin yleisesti 2 vuoden takuu.Näin on, ainakin mikäli tuote on virallista kautta tuotu ostomaahan. Eli Pixin soittimet ovat varmasti Toshiba ranskan toimittamia soittimia. Pix taas hoitaa takuun Suomen puolelle ja laskuttaa Toshibaa joka on sitoutunut jatkamaan HD DVD-laitteiden tukitoimontoja ja huoltoa..

ATD
26.03.2008, 18:23
Pitihän se 2.8 puolivahingossa kokeilla, mutta eipä saa kannatusta täältäkään. Downgradea kehiin ja 2.7 takaisin.

lmfmis
26.03.2008, 21:18
Pitihän se 2.8 puolivahingossa kokeilla, mutta eipä saa kannatusta täältäkään. Downgradea kehiin ja 2.7 takaisin.

Mikäs siinä vikana? Täällä on toiminut hyvin.

Paitsi tuo pakotettu 24p moodi pitäisi saada...

ATD
26.03.2008, 21:36
Mikäs siinä vikana? Täällä on toiminut hyvin.

Paitsi tuo pakotettu 24p moodi pitäisi saada...

En tiedä voi olla, että tässä jo silmätkin harittaa, mutta vielä kun katselin leffat E1:llä mielestäni oli liikaa noita "sahanlaitoja" jotka pisti silmään. Sitten soitin vaihtui EP-10:n ja 2.7 firmikseen enkä mielestäni törmännyt tuohon ongelmaan enään. Jotenkin taas pisti silmään tuon 2.8 jälkeen taas. Nyt en vielä ole ehtinyt testaamaan uudestaan tuolla 2.7 firmiksellä oliko vika tosiaan firmiksessä.

freewheeler62@m
27.03.2008, 20:10
En nyt jaksa kelata kaikkia juttuja aiheesta, sorry. Mikä resoasetus TEKNISESTI on paras, kun tykkinä on 720p Sanyo Z5. Natiiviasetuksella kuva on oikein hyvä, mutta 1080i ja 1080p tuottavat vielä parempaa kuvaa sekä HD DVD- että perusDVD-kuvalle. Mikä noista kolmesta on teknisesti suositelluin resoluutio EP10:lle 720p-näytön kanssa?

Rooky
30.03.2008, 14:26
En nyt jaksa kelata kaikkia juttuja aiheesta, sorry. Mikä resoasetus TEKNISESTI on paras, kun tykkinä on 720p Sanyo Z5. Natiiviasetuksella kuva on oikein hyvä, mutta 1080i ja 1080p tuottavat vielä parempaa kuvaa sekä HD DVD- että perusDVD-kuvalle. Mikä noista kolmesta on teknisesti suositelluin resoluutio EP10:lle 720p-näytön kanssa?1080i:lla itse syötän HD Ready LCD:tä ja tyytyväinen olen ollut.

Onko muilla tullut eteen joidenkin Non-Anamorphic SD DVD-levyjen kassa sellainen kuvasuhdeongelma, että kuva ei täyty koko ruudulle, vaan jää ruudun keskelle? Kuvasuhde ei korjaannu TV:n säädöistä, vaan EP10 täytyy säätää syöttämään 4:3 suhdetta.

En ole muilla soittimilla (esim. Pana S97) törmännyt vastaavaan (onkohan niissä sitten ollut jokin automaattinen Fill All tms..?)

srout
03.04.2008, 10:21
Liekö puusilmiyttä mutta saako tällä vehkeellä jotenkin näkymään katsottavan elokuvan jäljellä olevan keston? Ohjekirjan mukaan soittimen näytössä on "Remain" teksti mutta en ole keksinyt millä ajan saisi näkyviin.

Joissakin (kaikissa?) HD-levyissä pause tuo ruudun alareunaan janan jossa näkyy missä mennään ja paljonko on jäljellä mutta olisiko muuta keinoa?

Rooky
03.04.2008, 10:37
Liekö puusilmiyttä mutta saako tällä vehkeellä jotenkin näkymään katsottavan elokuvan jäljellä olevan keston? Ohjekirjan mukaan soittimen näytössä on "Remain" teksti mutta en ole keksinyt millä ajan saisi näkyviin.

Joissakin (kaikissa?) HD-levyissä pause tuo ruudun alareunaan janan jossa näkyy missä mennään ja paljonko on jäljellä mutta olisiko muuta keinoa?Painappa kakesta Display-nappia, niin silloin laitteen näytössä lukee jäljellä oleva aika .. (muistaakseni ?)

srout
03.04.2008, 11:03
Painappa kakesta Display-nappia, niin silloin laitteen näytössä lukee jäljellä oleva aika .. (muistaakseni ?)

Täytyypä kokeilla, olen katsonut vain sitä ruudun nurkkaa muttei ole tullut mieleenkään, että laitteen näytössä samalla vaihtuu jotain.

Leterface
07.05.2008, 17:12
Onneksi Pixmaniasta ostetulla EP10:llä on tosiaan se 2 vuoden takuu - eilen katselin Into The Wild elokuvaa (suosittelen lämpimästi vaikken loppua ehtinyt nähdäkään) ja pidin tauon leffan katselussa, tein 4:n bookmarkin, pistin leffan paussille mutta koska taukoni kestikin pidempään painoin stoppia muutaman minuutin kuluttua.

Laite oli (kuten normaalisti kuuluukin) sammuttanut itsensä kun palasin leffaa katsomaan. Mutta nyt tapahtui jotakin hyvin outoa - ääni kuului normaalisti mutta kuvaa, ei edes EP10:n valikoita näkynyt ollenkaan vaan kuva oli täysin musta! :hitme: Kokeilin kaikkea kaukosäätimellä, turhaan. :(

Mutta kuinka ollakaan tänään EP10 toimikin ihan normaalisti, ainakin sen muutaman minuutin ajan jota sitä kokeilin?

Onkohan EP10 hajoamassa? Onko näissä vehkeissä jotakin VHS-soittimen kaltaista "kuvapäätä"? Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia HD DVD-soittimilla???
:confused:

hansolo
08.05.2008, 08:32
Onneksi Pixmaniasta ostetulla EP10:llä on tosiaan se 2 vuoden takuu - eilen katselin Into The Wild elokuvaa (suosittelen lämpimästi vaikken loppua ehtinyt nähdäkään) ja pidin tauon leffan katselussa, tein 4:n bookmarkin, pistin leffan paussille mutta koska taukoni kestikin pidempään painoin stoppia muutaman minuutin kuluttua.

Laite oli (kuten normaalisti kuuluukin) sammuttanut itsensä kun palasin leffaa katsomaan. Mutta nyt tapahtui jotakin hyvin outoa - ääni kuului normaalisti mutta kuvaa, ei edes EP10:n valikoita näkynyt ollenkaan vaan kuva oli täysin musta! :hitme: Kokeilin kaikkea kaukosäätimellä, turhaan. :(

Mutta kuinka ollakaan tänään EP10 toimikin ihan normaalisti, ainakin sen muutaman minuutin ajan jota sitä kokeilin?

Onkohan EP10 hajoamassa? Onko näissä vehkeissä jotakin VHS-soittimen kaltaista "kuvapäätä"? Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia HD DVD-soittimilla???
:confused:
Ehkä HDMI-kättely kätteli EP10:n ja näyttölaitteen välillä. Kokeilitko sammuttaa laitetta ja näyttöä silloin, kun ongelmaan törmäsit. Olen huomannut, että omassa soittimessani kättely voi joskus pettää, jos vaihdan hdmi kytkimen kanavaa muuhun kuvalähteeseen ja yritän sitten palata takaisin EP10:iin. Soitin alkaa vain välkyttää kuvaa ja joskus käy myös jokin hdmi kättelystä herjaava viesti näytöllä. Tätä ei kuitenkaan tapahdu joka kerta.

Ei ole "kuvapäitä", mutta sitäkin enemmän piirilevyä ja chippiä. Jos vikaa todella on, niin saattaisi olla jotain hämminkiä hdmi transmitter -piirissä.

Toivottavasti ongelmaa ei enää esiinny ja toivottavasti et koskaan joudu asioimaan Pixmanian huollon kanssa :rolleyes:. Ei ole nimittäin sieltä parhaimmasta päästä.

Leterface
08.05.2008, 16:49
Ehkä HDMI-kättely kätteli EP10:n ja näyttölaitteen välillä. Kokeilitko sammuttaa laitetta ja näyttöä silloin, kun ongelmaan törmäsit. Olen huomannut, että omassa soittimessani kättely voi joskus pettää, jos vaihdan hdmi kytkimen kanavaa muuhun kuvalähteeseen ja yritän sitten palata takaisin EP10:iin. Soitin alkaa vain välkyttää kuvaa ja joskus käy myös jokin hdmi kättelystä herjaava viesti näytöllä. Tätä ei kuitenkaan tapahdu joka kerta.

Ei ole "kuvapäitä", mutta sitäkin enemmän piirilevyä ja chippiä. Jos vikaa todella on, niin saattaisi olla jotain hämminkiä hdmi transmitter -piirissä.

Toivottavasti ongelmaa ei enää esiinny ja toivottavasti et koskaan joudu asioimaan Pixmanian huollon kanssa :rolleyes:. Ei ole nimittäin sieltä parhaimmasta päästä.
Tämä oli varmasti HDMI kättely-ongelma. Enpä tullut edes ajatelleeksi moista. No hyvä kun nyt tietää jos tämä kuvan katoaminen tapahtuu uudestaan. Minulla onkin vasta ensimmäinen HDMI:llä varustettu televisio. Muistui niin hyvin mieleen jotkut vanhat VHS-videot mistä kuvarumpu oli hajonnut eikä kuvaa näkynyt mutta ääni kuului...Sitten minun 2 edellistä (suht.halpaa) DVD-soitintani menivät nopeasti rikki, mutta kumpikaan ei ollut japanilainen...luotan kyllä näihin japanilaisiin vehkeisiin että ne kestää kauemmin..Pahin pelkoni oli juuri se "asioiminen" Pixmanian ei-niin-hyvää englanninkielentaitoa omaavan asiakaspalvelun kanssa. :)

hansolo
08.05.2008, 20:08
Pahin pelkoni oli juuri se "asioiminen" Pixmanian ei-niin-hyvää englanninkielentaitoa omaavan asiakaspalvelun kanssa. :)
Pixmanian asiakaspalvelussa puhutaan kyllä suomea, mutta murteen perusteella ainakin osa asiakaspalvelun tyypeistä lienee Virossa.

Leterface
09.05.2008, 07:17
Pixmanian asiakaspalvelussa puhutaan kyllä suomea, mutta murteen perusteella ainakin osa asiakaspalvelun tyypeistä lienee Virossa.
Sittenhän Pixmania on petrannut asiakaspalvelussa - nelisen vuotta sitten taisivat asiakaspalvelun tytöt ja pojat olla ranskalaisia joilla oli rajallinen englanninkielentaito..

freewheeler62@m
12.05.2008, 17:03
Huomasin, että Toshiba EP10:n 1080p-kuvatila tuottaa liian tummaa kuvaa. Tykkinä Sanyo Z5, mutta saman ilmiön huomasin myös Mitsubishin 6000-tykillä. 1080i ja 720p tuottavat oikean mustavalkotasapainon. Testasin Avian testiDVD:n avulla. Tumman pään ero Z5:n säädöissa on luokkaa 5 pykälää (1080i kirkkausasetus nollassa, 1080p asetus +6). Mistähän johtuu? Tossun RGB-ulostuloasetus normaalissa. Sanyon sisäntuloasetukset kohdassa L1.

Rooky
10.06.2008, 15:27
Tämä taitaa olla ihan yleinen ongelma, joka ei välttämättä johdu kyseisestä soittimesta, mutta en tiedä termiä, jolla tämä ilmiö kulkee ihmisten tietoisuudessa.

Katselin eilen pari jakso R1-alueen Family Guyta. Levy oli RCE-koodattu, joten purkukoodi EP10:iin jne. FG:n kuvasuhde on 4:3, joten sivuilla oli mustat palkit, koska EP10 ulosti 16:9. Resoluutio oli asetettu 1280*720p moodiin. Kuva toistui siis 59,9Hz:na.

Molemmissa katsotuissa jaksoissa, nopeissa kohdissa esiintyi paikoittain kuvan hajoamista, eli osa vaakasuorista juovista eivät pysyneet perässä. Onko tämä tuttua jollekin?

Kokeilin asettaa EP10:n kuvasuhteen 4:3, mutta sama ongelma jatkui. Muissa R1-levyissä en ole tuollaista huomannut, tosin tuo oli ensimmäinen RCE-koodattu johon törmäsin.

Enkä myöskään vielä ehtinyt koittaa kyseistä levyä Panan S97 -soittimessa, joten en ole varma onko ongelma levyssä.

Mutta auttakoon ken osaa.

maxim
07.07.2008, 19:36
Nyt sitten kilahti tammikuussa pixmaniasta ostettu EP10 :OI . Tulee vain näytölle "Welcome", mutta mitään muuta ei tapahdu. No nyt sitten täyttelemään palautus lappuja ja toivomaan ettei pixmanian kanssa tarvitsisi tapella asian tiimoilta.

Rooky
08.07.2008, 08:50
Nyt sitten kilahti tammikuussa pixmaniasta ostettu EP10 :OI . Tulee vain näytölle "Welcome", mutta mitään muuta ei tapahdu. No nyt sitten täyttelemään palautus lappuja ja toivomaan ettei pixmanian kanssa tarvitsisi tapella asian tiimoilta.Voi kurja. Mitä tässa muuta voi sanoa, kun osan ottoni ja että tukea löydät täältä :). Kerro miten asia edistyy.

Leterface
08.07.2008, 13:55
Nyt sitten kilahti tammikuussa pixmaniasta ostettu EP10 :OI . Tulee vain näytölle "Welcome", mutta mitään muuta ei tapahdu.
Jouduitko tosiaan odottamaan soittimen toimitusta 6 kk ja sitten soitin ei edes toimi? :hitme:

Iceman016
08.07.2008, 15:29
Jouduitko tosiaan odottamaan soittimen toimitusta 6 kk ja sitten soitin ei edes toimi? :hitme:
Siis täh? Mitäs se Leterface sekoilee. Eiköhän tuo soitin nyt kuitenkin käytössä ole sen 6 kk ollut.

Iceman016
08.07.2008, 15:31
Nyt sitten kilahti tammikuussa pixmaniasta ostettu EP10 :OI . Tulee vain näytölle "Welcome", mutta mitään muuta ei tapahdu. No nyt sitten täyttelemään palautus lappuja ja toivomaan ettei pixmanian kanssa tarvitsisi tapella asian tiimoilta.
Itselläni levisi pixmaniasta ostettu Hannspreen televisio viime viikolla. En edes yrittänyt hoitaa asiaa pixmanian kautta vaan laitoin suoraan viestiä valmistajalle, johon sain nopeasti vastauksen. Postin sedät kävivät television hakemassa ja nyt se on sitten matkalla tanskaan huoltoon. Ei tullut minulle mitään kuluja.

maxim
08.07.2008, 17:54

Kyllä soitin sentään tammikuussa jo saapui ;)

Itselläni levisi pixmaniasta ostettu Hannspreen televisio viime viikolla. En edes yrittänyt hoitaa asiaa pixmanian kautta vaan laitoin suoraan viestiä valmistajalle, johon sain nopeasti vastauksen. Postin sedät kävivät television hakemassa ja nyt se on sitten matkalla tanskaan huoltoon. Ei tullut minulle mitään kuluja.

Pixmanian sivut antoivat ensin ohjeet ottaa suomen toshibaan yhteyttä. Pistin sinne viestin jossa kyselin huollon perään ja sieltä tulikin vastaus että ota yhteys InfoCareen (Ei kyllä muutaman firmaan liittävän viestiketjun lukeneena kuullostanut kovin hyvältä). No sitten viestiä sinne; nopeasti vastattiin että laite pitäisi pistää jälleenmyyjän kautta huoltoon. En tämän enempää alkanut selvittää saisiko soitinta takuuseen suomessa vaan täyttelin/tulostin pixmanian lappuset ja pistin paketin postiin pixmanian helsingin osoitteeseen.

Leterface
08.07.2008, 23:32
Heh, en lukenut kovin tarkasti viestiäsi..Tääläkin on odottelu raskasta - nimittäin XE1 kakkossoittimen Directsalesta...:hitme: Mielenkiintoista nähdä miten on uuden soittimen saanti / korjaaminen? toteutettu, toivottavasti pelaa. Kerrothan maxim miten asia etenee.

Kyllä soitin sentään tammikuussa jo saapui ;)

Pixmanian sivut antoivat ensin ohjeet ottaa suomen toshibaan yhteyttä. Pistin sinne viestin jossa kyselin huollon perään ja sieltä tulikin vastaus että ota yhteys InfoCareen (Ei kyllä muutaman firmaan liittävän viestiketjun lukeneena kuullostanut kovin hyvältä). No sitten viestiä sinne; nopeasti vastattiin että laite pitäisi pistää jälleenmyyjän kautta huoltoon. En tämän enempää alkanut selvittää saisiko soitinta takuuseen suomessa vaan täyttelin/tulostin pixmanian lappuset ja pistin paketin postiin pixmanian helsingin osoitteeseen.

hansolo
09.07.2008, 09:47
Heh, en lukenut kovin tarkasti viestiäsi..Tääläkin on odottelu raskasta - nimittäin XE1 kakkossoittimen Directsalesta...:hitme: Mielenkiintoista nähdä miten on uuden soittimen saanti / korjaaminen? toteutettu, toivottavasti pelaa. Kerrothan maxim miten asia etenee.
Veikkaus: ei HD DVD soitinta ollenkaan tai Toshiba tarjoaa tilalle "vastaavan mallin" EP30. Minulle tarjottiin jo viime vuoden loppu puolella hajonneen EP10:n tilalle vastaavaa uudempaa mallia EP30. Oma soittimeni tarina päätyi myös surullisen kuuluisaan "Welcome" tekstiin ja Saksan huollon tuomio oli: korjauskelvoton.

maxim
14.08.2008, 21:40

Tähän mennessä tapahtunutta soittimen huollon tiimoilta;

- Soitin postitettu pixmanialle 8.7.08 (seurannan mukaan luovutettu ulkomaanpostiin 10.7)
- Laitoin viestiä 26.7 kun pixmanian seurannan mukaan laitetta ei oltu edes otettu vielä käsiteltäväksi.
- Pixmanian vastaus tuli nopeasti jo 28.7;
Valitettavasti palautetun tuotteen saapuminen ja rekisteröinti järjestelmään saattaa kestää jopa yli kuukauden. Palautukset lähetetään ensin Postin logistiikkakeskukseen ja sieltä varastollemme tänne Ranskaan.
- No sitten seuraavana päivänä (29.7) tuli ihan sähköposti että laite on otettu käsittelyyn. Ihan sattumalta varmaankin päivä kyselyni jälkeen :rolleyes:
HD-DVD-soitin HD-EP10 Tuote/tuotteet on otettu vastaan ja hyväksytty After Sales-palveluun
- Tänään sitten vilkaisin taas seurannasta asian edistymistä ja yllätys olikin että status olikin muuttunut;
Tapaus suljettu
Korjattu tuote palautettu asiakkaalle
After Sales-palvelu on tehnyt osuutensa tuotteesi kohdalla.
Tuotteesi palautetaan korjattuna. Toivomme vastanneemme odotuksiisi.
Kiitos luottamuksestasi.

Nyt sitten odottelemaan että mitä postista saapuu (ja milloin:sleep:)

maxim
26.08.2008, 18:31
Tänään sitten sain haettua soittimen postista. En tiedä mitä olivat soittimelle tehneet mutta nyt se vaikuttaa toimivan :naminami: . Kaikki asetukset olivat säilyneet prosessin läpi.
Levykelkan edestä avautuvan luukun olivat vain onnistuneet jotenkin repäisemään ettei se auennut kunnolla, mutta onneksi sain painettua kiinnikkeet paikoilleen ja nyt se avautuu kuten pitääkin.
Seitsemän viikkoa pixmanian huoltoon sitten yhteensä meni. Toivottavasti soitin nyt kestäisi ehjänä ettei tarvitse enää takuuseen lähetellä.

Rooky
27.08.2008, 08:30
Tänään sitten sain haettua soittimen postista. En tiedä mitä olivat soittimelle tehneet mutta nyt se vaikuttaa toimivan :naminami: . Kaikki asetukset olivat säilyneet prosessin läpi.
Levykelkan edestä avautuvan luukun olivat vain onnistuneet jotenkin repäisemään ettei se auennut kunnolla, mutta onneksi sain painettua kiinnikkeet paikoilleen ja nyt se avautuu kuten pitääkin.
Seitsemän viikkoa pixmanian huoltoon sitten yhteensä meni. Toivottavasti soitin nyt kestäisi ehjänä ettei tarvitse enää takuuseen lähetellä.Onnea toimivan soittimen johdosta! Tuo antaa kivasti tukea siihen, että omakin EP10 on Pixmaniasta ostettu, niin tietää ikävien seurausten sattuessa, että homma heillä toimii, vaikka 7 viikkoa veikin... :)

Leterface
27.08.2008, 18:07
Itseasiassa on aika mielenkiintoista tuo 2 vuoden takuu. Siis saa nähdä kestääkö tämä ainakin noin 150-200 HD DVD-levyn katselun. Tähän mennessä ei yksikään omistamani DVD-soitin ole kestänyt edes 150 DVD-leffaa...;)

Mutta mikäli Pix kuitenkin joutuisi maksamaan ostosumman käteisenä (jos EP10 on korjauskelvoton) niin sillä rahalla saa USA:sta rahdattuna melkein minkä tahansa haluamansa HD DVD kykenevän soittimen. :naminami:

Niin ja kiva kuulla että Maxim sai soittimensa kuntoon. :)

khan
09.10.2008, 10:31
Tuli päivitettyä 2.7 versioon 4.0. Kuvittelenko vain, vai nopeutuiko HD DVD:n valikkojen toiminta päivityksen myötä? Näkyisi toimivan sutjakkaammin kuin aikaisemmin.