View Full Version : Humax 9200C, onko vielä ongelmia?
Albert Goodman
09.03.2007, 10:47
Tilasin Hobby Hallista, hinta 429 euroa, tulee parin viikon sisällä. Sitä tässä kyselen että onko ko. mallissa vieläkin joitain ongelmia mihin on hyvä varautua? Luulisi kun digiaikaan siirtymiseen on alle puoli vuotta että kaikki olisi kunnossa, ohjelmistot päivitetty, ei itse niitä tarvitse alkaa päivittämään.
Tilasin Hobby Hallista, hinta 429 euroa, tulee parin viikon sisällä. Sitä tässä kyselen että onko ko. mallissa vieläkin joitain ongelmia mihin on hyvä varautua? Luulisi kun digiaikaan siirtymiseen on alle puoli vuotta että kaikki olisi kunnossa, ohjelmistot päivitetty, ei itse niitä tarvitse alkaa päivittämään.
Ahaa muitakin ostajia Hobby Hallista. :) Itse tilasin 2 päivää sitten ja jännityksellä odotan sen saapumista. Itseäni kiinnostaa myös Albertin kysymysten lisäksi Scart-johdon laadukkuus. Eli voiko saman tien heittää veslilintua paketin mukana tulevalla johdolla ja hankkia itse jostain laadukkaampi? Ja Teksti-Tv:n suurkuluttajana kyselisin se toimivuudesta, vai onko sen kanssa ollut ongelmia?
Paikallinen Tekniset liike Tampereella tarjosi tämän 430e hintaan pari päivää takaperin. Kannattaako yhden euron takia kaksi viikkoa odottaa vai onko muualla ketjuliikkeissäkin eri hinnat?
Paikallinen Tekniset liike Tampereella tarjosi tämän 430e hintaan pari päivää takaperin. Kannattaako yhden euron takia kaksi viikkoa odottaa vai onko muualla ketjuliikkeissäkin eri hinnat?
Kaikilla ei välttämättä ole sitä paikallista Tekniset liikettä..
Itseäni kiinnostaa myös Albertin kysymysten lisäksi Scart-johdon laadukkuus. Eli voiko saman tien heittää veslilintua paketin mukana tulevalla johdolla ja hankkia itse jostain laadukkaampi? Ja Teksti-Tv:n suurkuluttajana kyselisin se toimivuudesta, vai onko sen kanssa ollut ongelmia?
Ei ole mikään laadukas johto paketissa. Kannattaa suosiolla hankkia kunnollinen, teksti-tv toimii kyllä hyvin, mutta alasivujen selauksen puute häiritsee.
litle blankki
10.03.2007, 14:01
Ei ainakaa minun kohdalleni ole sattunut mitään ongelmia, yhteys on Welho
Asiastahan on parikin ketjua ("Koska tulee.." ja "päivitysketju") joiden perusteella ainakin seuraavat ongelmat ovat vielä olemassa (laitteen oikeasti omistavat oikaissevat tarvittaesa).
- epg päivittyy todella hitaasti (tämän olen käynyt itsekin toteamassa, todellakin minuutteja saa odotella laitteen käynnistämisen jälkeen). Tämähän ei haittaa jos pitää boxia aina päällä. Mutta jos haluaa kiireessä esim aamulla ajastaa jotain epg:stä ja laite on ollut yön kiinni, asia saattaa lievästi sanottuna ketuttaa.
- meteli. Ilmeisesti kovalevy on jatkuvasti päällä, joten laite mekastaa stand-by tilassakin.
- teksti-tv:n ohjaus televisioon ei toimi, ts. digikanavia katsottaessa ei voi käyttää television teksti-tv:tä vaan pitää boxin, mikä Humaxin tapauksessa ei ole kuvin mukavaa, sillä siinä ei ole sivumuistia eikä alasivujen nopeaa selausta.
Albert Goodman
18.03.2007, 04:34
Ei täällä teknisiä ole, pätkätyöläisellä ei ole varaa ostaa käteisellä. Vielä ei ole boksi tullut, ensiviikolla tulee.
- teksti-tv:n ohjaus televisioon ei toimi, ts. digikanavia katsottaessa ei voi käyttää television teksti-tv:tä vaan pitää boxin, mikä Humaxin tapauksessa ei ole kuvin mukavaa, sillä siinä ei ole sivumuistia eikä alasivujen nopeaa selausta.
Onko tämä yhä ja jatkossakin näin?
Olen hankkimassa kovalevyboksia teksti-tv:n ahkerille käyttäjille, ja jos teksti-tv:tä ei voi selata telkkarin kaukolla Humaxia käytettäessä, niin tämä boksi putoaa listalta kyllä pois.
Miten asia on muiden boksien kanssa? Omassa Medionin antennimallissa (4200) voi kyllä käyttää tv:n kaukoa digikanavien teksti-tv:lle.
Tuossa Humaxin antenniversiossa kyllä toimii teksti-tv:n läpisyöttö. Outoa, ellei kaapeliversiossa toimi ?
Toimii ainakin Panasonicin 42PX70 television kanssa kaapelimallissakin. Firmiksenä toi Humaxin toiseksi uusin.
Onko tämä yhä ja jatkossakin näin?
Olen hankkimassa kovalevyboksia teksti-tv:n ahkerille käyttäjille, ja jos teksti-tv:tä ei voi selata telkkarin kaukolla Humaxia käytettäessä, niin tämä boksi putoaa listalta kyllä pois.
Teksti-TV:n läpisyöttö lisättiin 9200C-malliin ensimmäisessä softapäivityksessä.
- meteli. Ilmeisesti kovalevy on jatkuvasti päällä, joten laite mekastaa stand-by tilassakin.
Tämä on korjattu jo kevään päivityksessä.
Teksti-TV:n läpisyöttö lisättiin 9200C-malliin ensimmäisessä softapäivityksessä.
Mainiota. Pitääpä koittaa ehtiä lukea lisää noita ketjuja tästä mallista, kun ei ole tuttu. Mitä mahdollisia käytettävyyseroja Medioniin nähden jne..
Onkos tässä mallissa selkeä kaukosäädin, ja voiko muutenkin suositella yli kuusikymppisille? Saako ajastuksiin automaattisesti yliaikaa, ettei tarvitse erikseen jokaiseen näprätä?
Tässä on yksi selkeimmistä säätimistä mitä olen tallentavissa nähnyt ja tuo laitteen näyttökin on kiva, kun siinä lukee kanavan nimi ja näkyy kello.
Onkos tässä mallissa selkeä kaukosäädin, ja voiko muutenkin suositella yli kuusikymppisille? Saako ajastuksiin automaattisesti yliaikaa, ettei tarvitse erikseen jokaiseen näprätä?
Mielestäni on todella selkeä kaukosäädin ja ajastuksiin voi asentaa asetuksissa 1 - 5 minuttia eteen ja/tai taakse. Oma äitini, joka on vähän yli 70v. pärjää laitteen kanssa ihan hyvin.
Mielestäni ollut hyvä hankinta: helppokäyttöinen ja mielestäni varmatoiminen (vain yksi epäonnistunut tallennus arviolta sadan joukosta). USB-siirto voisi tosin olla hieman nopeampi...
Ainoa mieleentuleva suurempi ongelma (onko laite rikki vai onko kyseessä "vain" bugi?) on joskus tallennuksissa esiintyvä lip-syncin katoaminen. Sen saa takaisin pysäyttämällä pauselle ja jatkamalla katselua. Sitten se taas kusahtaa jonkin ajan päästä. Käytössä scart kuvalle ja optinen liitäntä äänelle. En ainakaan löytänyt aiempaa keskustelua tästä aiheesta.
veikkonen
31.07.2007, 11:01
epg päivittyy todella hitaasti (tämän olen käynyt itsekin toteamassa, todellakin minuutteja saa odotella laitteen käynnistämisen jälkeen).
Uusin päivitys korjaa tuon pulman, nyt päivittyy EPG todella pikaiseen.
Uusin päivitys korjaa tuon pulman, nyt päivittyy EPG todella pikaiseen.
Jep, päivittyy aika nopeasti, mutta ärsyttävästi EPG kadottaa jo hakemiaan tietoja satunnaisesti. Näin ainakin Welhon kaapelissa.
Koska eri operaattorien verkossa ja vieläpä verkon sijaintipaikkaseudusta riippuen tämä ja varmaan moni muukin laite näyttäisi (keskuteluista päätellen) toimivan joko hyvin tai vähemmän hyvin, kysyn onko ongelmia ja jos on niin mitä ilmennyt Elisan (ent. Jyväsviestintä) verkossa Jyvässeudulla.
Toinen ominaisuuteen liittyvä kysymys. Voiko tämän laitteen kiintolevyn pysäyttää jostain asetuksesta silloin kun käyttötarpeena on vain TVn katselu. Toistonsiirtovalmius (varmaankin oletusasetuksena) ei minulle usein ole tarpeellinen toiminto
Jyppendaal
31.07.2007, 16:58
Toinen ominaisuuteen liittyvä kysymys. Voiko tämän laitteen kiintolevyn pysäyttää jostain asetuksesta silloin kun käyttötarpeena on vain TVn katselu. Toistonsiirtovalmius (varmaankin oletusasetuksena) ei minulle usein ole tarpeellinen toiminto
Ei voi. Ei kai siitä muuta hyötyä olisikaan, kuin mahdollinen kiintolevyn hurinan vaimentuminen.
Koska eri operaattorien verkossa ja vieläpä verkon sijaintipaikkaseudusta riippuen tämä ja varmaan moni muukin laite näyttäisi (keskuteluista päätellen) toimivan joko hyvin tai vähemmän hyvin, kysyn onko ongelmia ja jos on niin mitä ilmennyt Elisan (ent. Jyväsviestintä) verkossa Jyvässeudulla.
Muuten hyvin toiminut Jyvässeudulla, paitsi ettei päivity itsestään kaapelissa. Miten lie muualla? Toki tuon sai helposti päivitettyä nollamodeemikaapelilla. Nyt jos hankkii uuden Humaxin, niin siissä on varmaan jo sen verran uusi ohjelma sisällä ettei päivitystä välttämättä tarvitakaan.
Ei voi. Ei kai siitä muuta hyötyä olisikaan, kuin mahdollinen kiintolevyn hurinan vaimentuminen.
Kiitos vastauksesta. Eiköhän tarpeeton pyöriminen myös kuluta kiintolevyä?
Jyppendaal
02.08.2007, 12:43
Kiitos vastauksesta. Eiköhän tarpeeton pyöriminen myös kuluta kiintolevyä?
Kyllä se varmaan kuluttaa. Eri asia on, kuinka huolissaan siitä kannattaa olla...
Kyllä se varmaan kuluttaa. Eri asia on, kuinka huolissaan siitä kannattaa olla...
Olen kuullut että kiintolevy kuluu enemmän jos sitä välillä pysäyttää.
Ongelmista puheenollen:
Onko muilla ollut ongelmaa Monkin (TV1, la-su) nauhoituksissa? Viimeinen onnistunut nauhoitus minulla on heinäkuun alusta. Nauhoitan sarjan aina epg:n kautta. Ajat ovat oikein, mutta joka kerta tallentuu lauantain jaksolle tasan minuutti ja sunnuntain jakso jää kokonaan pois. Jos laitan ajan käsin boxiin, homma toimii.
Kaikki asetukset ovat oikein, muutoin Yleltä nauhoittaminen onnistuu hyvin.
Ei ymmärrä miten voi olla mahdollista? :hitme: :hitme:
Oletko koskaan EPG:ltä ajastamisen jälkeen käynyt tallennusajastusnäkymästä katsomassa, kuinka pitkää tallennusta se oikeasti olisi tekemässä?
Oletko koskaan EPG:ltä ajastamisen jälkeen käynyt tallennusajastusnäkymästä katsomassa, kuinka pitkää tallennusta se oikeasti olisi tekemässä?
Olen. Kaikki tiedot oikein. Siksihän tätä ihmettelen. Viimeisin onnistunut tallennus 8.7.
EPG:ssä on näkyvissä ennen lauantain Monkkia sellainen nimetön minuutin mittainen kaistale. Vaikuttaakohan se jotenkin?
Ongelmista puheenollen:
Onko muilla ollut ongelmaa Monkin (TV1, la-su) nauhoituksissa? Viimeinen onnistunut nauhoitus minulla on heinäkuun alusta. Nauhoitan sarjan aina epg:n kautta. Ajat ovat oikein, mutta joka kerta tallentuu lauantain jaksolle tasan minuutti ja sunnuntain jakso jää kokonaan pois. Jos laitan ajan käsin boxiin, homma toimii.
Kaikki asetukset ovat oikein, muutoin Yleltä nauhoittaminen onnistuu hyvin.
Ei ymmärrä miten voi olla mahdollista? :hitme: :hitme:
Noissa varsinaisissa 9200T ja 9200C keskusteluissa on enemmänkin raportoitu noista epäonnistumisista. Esim. Gilmoren tytöt tuntuu olevan hankala tallennettava EPG:n kautta. Samoin jos tallentaa Teemalta kaksi ohjelmaa peräkkäin, niin melko varmasti toinen jää kokonaan tallentumatta tai tallennus on minuutin mittainen.
Syytä ei oikein tiedetä, mutta luulen sen jotenkin liittyvän Ylen tyyliin laittaa EPG:hen sekunnintarkat alkamis- ja päättymisajat, jolloin jää myös niitä outoja tyhjiä välejä ohjelmatietoihin.
Huulisynkka katoaa parissa minuutissa kun ohjelmaa katselee viivästettyä :grr:
Noissa varsinaisissa 9200T ja 9200C keskusteluissa on enemmänkin raportoitu noista epäonnistumisista. Esim. Gilmoren tytöt tuntuu olevan hankala tallennettava EPG:n kautta. Samoin jos tallentaa Teemalta kaksi ohjelmaa peräkkäin, niin melko varmasti toinen jää kokonaan tallentumatta tai tallennus on minuutin mittainen.
Syytä ei oikein tiedetä, mutta luulen sen jotenkin liittyvän Ylen tyyliin laittaa EPG:hen sekunnintarkat alkamis- ja päättymisajat, jolloin jää myös niitä outoja tyhjiä välejä ohjelmatietoihin.
Sinällään erikoista, koska laitehan näyttää ajastuksen ihan oikein. Eihän se mitään EPG:stä tarkista, kun ajastus on kertaalleen tehty.
Jotain on muuttunut. Alkukesästä tämä ei mielestäni ollut vielä mikään ongelma, tosin en ole Teemalta mitään peräkkäistä yrittänyt nauhoitella.
Jotain on muuttunut. Alkukesästä tämä ei mielestäni ollut vielä mikään ongelma, tosin en ole Teemalta mitään peräkkäistä yrittänyt nauhoitella.
Itselläni on yksi pieleenmennyt ajastus 2kk ajalta ja se on teemalta. Piti tallentaa kaksi peräkkäistä Tuomari Nurmio -aiheista ohjelmaa. Toinen tuli kokonaan ja toisesta 30s - 1 min.
Kokeilin eilen nauhoittaa EPG:n kautta sunnuntain Monkia, niin että istuin töllön äärellä kun nauhoituksen piti alkaa.
Tulos: Humax ilmoitti että nauhoitus alkaa ja n. 20 sekunnin kuluttua nauhoitus yhtäkkiä loppui. Tietenkään tallennettavien listaan ei tullut mitään merkintää. Aika mielenkiintoista. Keneenköhän tässä pitäisi olla yhteydessä?
Sama homma täällä etteivät ylen kanavat millään nauhoitu epg:n kautta. Tulin reissusta ja muiden kanavien ohjelmat nauhoittuneet normaalisti, mutta kaikki ylen nauhoitukset puuttuivat. Varmaan tuo epg:n nopeuskorjaus tehnyt lisäbugeja taas.
DigiDigi...plz
Minulla humax nykii/pätkii satunnaisesti soneran mtv3-kortin kanssa kaikilla kanavilla.Nykimistä esiintyy nimenomaa live-kuvassa, mutta jostain syystä tallenteet eivät pätki yhtään, outoa! Kun kortin ottaa pois, ei mitään nykimistä esiinny. Toivottavasti tuo bugi korjaantuu tulevissa päivityksissä. Joillakin ongelma on poistunut, kun on käynyt hakemassa uuden kortin vanhan tilalle. Itse en ole vielä sitä kokeillut. Kaikki joilla ongelmaa esiintyy, niin laittakaa finnsatille palutetta, saadaan toivon mukaan siten bugi korjatuksi.
Muutenhan 9200c on aivan loistava laite, selkeä käyttöliittymä, todella helppo käyttää ja nauhoitukset onnistuvat varmasti.
Muutenhan 9200c on aivan loistava laite, selkeä käyttöliittymä, todella helppo käyttää ja nauhoitukset onnistuvat varmasti.
No tuosta viimeisestä en enää ole niin vakuuttunut. Tosin muitakaan merkkejä katsoessa tilanne ei ole sen kummempi.
MrBenson
20.08.2007, 09:56
Tätä hommaa kyselin jo topfieldin puolella, mutta olen kiinnostunut siitä, kuinka pitkä kanavanvaihtoviive tässä mallissa on? Häiritseekö pitkä viive kanavaa vaihtaessa? Tämä meni meikäläisen listalla kärkeen kyllä nyt...
20.08.2007, 10:49
Mistäköhän Hobby Hallista?
Tallentava Humax-digiboksi
569,00
Onko HH nostanut törkeesti hintoja vai oonko nyt ihan sokee?? Samasta mallista kuitenkin puhutaan...
http://www.hobbyhall.fi/product_view.asp?productid=27893&uid=703AQA9UDJ069KKGWTRHME1093XM3V4C&shopid=0&lid=1&sk_1=203&sk_2=783&un=&uc=08&orderid=&orderst=&
Hobby Hallissa en ole ikinä nähnytkään noin halvalla, aina siellä on ovh-hintoja sivuttu. Digiboksikauppa.fi:stä saa ilmaisilla toimituskuluilla 435 euroon, viikonloppuna oli tarjous jossa sai 422 eurolla. Noita halvemmalla ei taida saada mistään.
Hobby hallin hinnoittelussa on tosiaan jotain mätää. Joskus talvella sieltä sai ainakin 9200T mallia hintaan 439,- eli samaan hintaan kuin silloisen MB:n hintavertailun halvimmissa liikkeissä. Sitten yhtäkkiä laite poistui Hobby Hallin ohjelmasta ja oli poissa varmasti puoli vuotta koska aina välillä kävin asiaa sieltä tsekkaamassa. Joten ainakin satasen "painovirhe" täytyy tuossa hinnassa olla, muuten kyse on selkeästä ryöväyksestä...:eek:
Ja tänään saa laitetta kaupasta kuin kaupasta hintaan 439,- ainakin tinkaamalla, paitsi ns. "fixed price" kaupoista kuten marketit ja jotkut kalliiimmat nettikaupat.
Tosin joissakin liikkeissä ainakin antenniversio on ollut loppu nyt useita viikkoja...
Korjaus:
Tuo hinta talvella Hobby Hallissa olikin 429;-
UncleSam
20.08.2007, 15:00
Hobby Hallissa en ole ikinä nähnytkään noin halvalla, aina siellä on ovh-hintoja sivuttu. Digiboksikauppa.fi:stä saa ilmaisilla toimituskuluilla 435 euroon, viikonloppuna oli tarjous jossa sai 422 eurolla. Noita halvemmalla ei taida saada mistään.
Oulun Stockmannilta hain omani pari viikkoa sitten 419€ hintaan. Kanta-asiakas kortilla oli 50€ alennus tallentavista tikipokseista, norm.hinta siis 469€.
Oulun Stockmannilta hain omani pari viikkoa sitten 419€ hintaan. Kanta-asiakas kortilla oli 50€ alennus tallentavista tikipokseista, norm.hinta siis 469€.
Tiedän tarjouksen mutta viimeksi kun kävi Stockalla täällä Vantaan Jumbossa niin lähtöhinta oli mielestäni 489,- joten jätin ostamatta kun olin tietäväni että sitä saa muualtakin helposti 439,-
Nyt siellä "muualla" on boksit ollut loppu jo pari viikkoa...:mad:
Työkaveri osti Humax 9200C -laitteen, jossa on uusin tällä hetkellä tarjolla oleva firmware. Jos laitteesta on virta pois, Ylen kanavien ajastukset eivät mene levylle lainkaan. Jos laite on päällä, ajastukset menevät. Kollega soitti maahantuojan tukeen ja olivat tietoisia. Ongelma koskee kuulema nimenomaan Ylen kanavia, mikä kuulostaa perin oudolta. Uutta softaa on tulossa ja kaapelijakeluunkin luvassa. Eli pientä laittoa vaatii vielä tuokin laite.
Uutta softaa on tulossa ja kaapelijakeluunkin luvassa.
Sanoiko milloin olisi mahdollisesti ehkä luvattu?
Finnsatin tapauksessa kokemus on osoitttanut että ei kannata pidättää hengitystä odotellessa...:hitme:
Työkaveri osti Humax 9200C -laitteen, jossa on uusin tällä hetkellä tarjolla oleva firmware. Jos laitteesta on virta pois, Ylen kanavien ajastukset eivät mene levylle lainkaan. Jos laite on päällä, ajastukset menevät. Kollega soitti maahantuojan tukeen ja olivat tietoisia. Ongelma koskee kuulema nimenomaan Ylen kanavia, mikä kuulostaa perin oudolta. Uutta softaa on tulossa ja kaapelijakeluunkin luvassa. Eli pientä laittoa vaatii vielä tuokin laite.
Itse ostin viime viikolla saman laitteen viimeisellä firmwarella. Aluksi toimi ok, mutta tänä aamuna ei Serranos mennyt levylle. Boxi oli stand by-tilassa. Tarkoititko jussit, että boxin pitäisi olla päällä kunnolla eikä vain stand by-tilassa? Muut tallennukset ovat toimineet.
Offtopickina vielä, että pieniä kuvahäiriöitäkin löytyy, joista täällä puhuttu. Kaapelikortin otin pois ja häiriöt tuntuivat häviävän. Verkko on TTV ja näytti olevan sama vanha kortti kuin jollakin toisella käyttäjällä eli käyn vaihtamassa sen uudempaan, mikäli onnistuu.
Sääli näitä ongelmia, kun muuten on hyvä boxi. Toivottavasti päivitys tulee pian, koska vielä ehtisin purkaakin kaupan.
Itse ostin viime viikolla saman laitteen viimeisellä firmwarella. Aluksi toimi ok, mutta tänä aamuna ei Serranos mennyt levylle. Boxi oli stand by-tilassa. Tarkoititko jussit, että boxin pitäisi olla päällä kunnolla eikä vain stand by-tilassa? Muut tallennukset ovat toimineet.
Juuri noin. Jos laite on standby-tilassa, se ei osaa herätä hoitamaan ajastettuja tallennuksia. Ja erityisesti ongelma kuulema koskisi Ylen kanavia. Noin sanoivat työkaverille Humaxin (vai Finnsatin?) tuesta eilen tiistaina. Uuden softan aikataulusta eivät olleet lupailleet mitään. Serranosia en seuraa, mutta se mahtanee tulla jostain kotimaiselta mainosrahotteiseiselta kanavalta, eikä Ylen kanavilta?
Työkaveri oli tehnyt uuteen laitteeseensa useita testitallennuksia ja ihmetteli kovasti, kun se ei osannut standby-tilasta herätä hoitamaan ajastuksia.
BTW, eilen paikallisessa Anttilassa huomasin Humax 9200 -tarjouksen. Hinta taisi olla 469 eur ja siihen sai tuon tallentavan boksin kylkiäisenä sellaisen Finnsatin pikkuboksin, jossa keskellä on suuri vihreä 7-segment kanavanäyttö.
Toivottavasti myös meikäläisellä ei rupea oikuttelemaan, sillä kesäkuusta lähtien on toiminut myös Ylen tallenteet varsin hyvin. Kuten aiemmin jo mainitsin, teemalta on kerran jäänyt ohjelma tallentamatta, mutta muut Ylen tallenteet (ja muiden kanavien) ovat onnistuneet (kymmeniä, tällä hetkellä löytyi 15kpl boksista). Firmware on 1.00.12 ja Welhon verkossa ollaan...
veikkonen
22.08.2007, 15:45
En ole tuollaista ongelmaa toistaiseksi kolmen kuukauden aikana havainnut.
Kaapeli: VLP
Juuri noin. Jos laite on standby-tilassa, se ei osaa herätä hoitamaan ajastettuja tallennuksia. Ja erityisesti ongelma kuulema koskisi Ylen kanavia. Noin sanoivat työkaverille Humaxin (vai Finnsatin?) tuesta eilen tiistaina. Uuden softan aikataulusta eivät olleet lupailleet mitään. Serranosia en seuraa, mutta se mahtanee tulla jostain kotimaiselta mainosrahotteiseiselta kanavalta, eikä Ylen kanavilta?
Työkaveri oli tehnyt uuteen laitteeseensa useita testitallennuksia ja ihmetteli kovasti, kun se ei osannut standby-tilasta herätä hoitamaan ajastuksia.
BTW, eilen paikallisessa Anttilassa huomasin Humax 9200 -tarjouksen. Hinta taisi olla 469 eur ja siihen sai tuon tallentavan boksin kylkiäisenä sellaisen Finnsatin pikkuboksin, jossa keskellä on suuri vihreä 7-segment kanavanäyttö.
Taitaa olla ongelmana, että Humaxin viimeisin päivitysversio ja YLEn lähettämät signaalit eivät ole yhteisymmärryksessä joidenkin operaattorien kaapelissa. Tätä Finnsat ilmeisesti yrittää korjata uudella päivityksellä.
Olisi hyvä, jos laitteen toimivuudesta tai toimimattomuudesta viestittäisivät aina käyttämänsä operaattorin/verkon.
Minun 9200C:ssä epg ei oikein tahdo päivittyä. Laitteessa viimeisin softa ja minulla on welho kaapeli. Kellään samoja ongelmia?
Boksin epg siis näyttää ohjelmia per kanava vain muutaman eteenpäin.. (ei usean päivän)
Muutenhan laite on aivan loistava.
Oliko jollakulla joku kikkakuutonen ajastuksen nimen vaihtumisen estämiseksi? Haluaisin tuolla vehkeellä talteen lähinnä joitain viikoittaisia sarjoja ja nyt ajastuslistassa on liuta MTV3- ja Nelonen-nimisiä kohtia :rolleyes:. Ilmeisesti viikoittaista ajastusta ei voi mitenkään tehdä suoraan?
Oliko jollakulla joku kikkakuutonen ajastuksen nimen vaihtumisen estämiseksi? Haluaisin tuolla vehkeellä talteen lähinnä joitain viikoittaisia sarjoja ja nyt ajastuslistassa on liuta MTV3- ja Nelonen-nimisiä kohtia :rolleyes:. Ilmeisesti viikoittaista ajastusta ei voi mitenkään tehdä suoraan?
Ikävä kyllä 1.00.07 lähtien (eli toiseksi uusin päivitys) ei voi estää viikottaisen tallennuksen nimen muuttumista kanavatunnukseksi (ja itse asiassa siihen riittää se, että ottaa sen tallennetun ohjelman ajankohdan editoitavaksi, siinä samassa se nimi häipyy ja tilalle tulee kanavatunnus).
Ongelma on ollut jo viime huhtikuusta saakka eikä sitä ole vielä korjattu.
Päätellen kaikista noista ongelmista Ylen tallennusten kanssa onnittelen itseäni etten ole tehnyt tuota 1.00.12 päivitysyä lainkaan.
Jostain luin vielä, että Welho olisi keskeyttänyt Samsungin tallentavan digboksin myymisen toistaiseksi ongelmien takia joten ei oo helppoa digiaikaan siirtyminen :-(
Päätellen kaikista noista ongelmista Ylen tallennusten kanssa onnittelen itseäni etten ole tehnyt tuota 1.00.12 päivitysyä lainkaan.
Onhan tuo ongelma jo 07- versiossakin.
Ikävä kyllä 1.00.07 lähtien (eli toiseksi uusin päivitys) ei voi estää viikottaisen tallennuksen nimen muuttumista kanavatunnukseksi (ja itse asiassa siihen riittää se, että ottaa sen tallennetun ohjelman ajankohdan editoitavaksi, siinä samassa se nimi häipyy ja tilalle tulee kanavatunnus).
Ongelma on ollut jo viime huhtikuusta saakka eikä sitä ole vielä korjattu.
Laitoin palautetta Finnsatille (tai itse asiassa humax.fi:n palautekupongilla) ja kuulemma korjaus tähän tulee seuraavaan versioon. Sitä odotellessa voikin ajankuluksi muutella noita tallennusten nimiä :D.
Laitoin toissapäivänä EPG:stä YLE TV1 uutiset ja sään tallennukselle. Saman tien menin EPG:stä keltaisella ajastimelle ja muokkasin ko. ajastusta siten, että ensiksi muutin tallennuksen loppuajan klo 21:05 ja muutin tallennuksen tapahtumaan joka päivä.
Yllätys yllätys: tallenteen nimeksi on tullut joka päivä "Uutiset ja sää" ja lisäksi tallennelistassa on sama nimi.
Ongelman ilmestymisen jälkeen kävi itselläni kerran samalla tavalla.
:confused: :confused: :confused:
veikkonen
29.08.2007, 17:04
Laitoin toissapäivänä EPG:stä YLE TV1 uutiset ja sään tallennukselle. Saman tien menin EPG:stä keltaisella ajastimelle ja muokkasin ko. ajastusta siten, että ensiksi muutin tallennuksen loppuajan klo 21:05 ja muutin tallennuksen tapahtumaan joka päivä.
Yllätys yllätys: tallenteen nimeksi on tullut joka päivä "Uutiset ja sää" ja lisäksi tallennelistassa on sama nimi.
Ongelman ilmestymisen jälkeen kävi itselläni kerran samalla tavalla.
:confused: :confused: :confused:
Juu, kiinnostavaa on - kuten itsekin olen huomannut - ettei tuo ohjelman nimi aina näytä muuttuvan kanavan nimeksi. Ylellä näyttää ohjelman nimi pysyvän aina, MTV3:llä usein, Nelosella ei koskaan. Mistähän tuokin nyt sitten johtuu?
Laite nyt huollossa en voi tarkistaa, mutta silloin kun ajastaa EPG:stä ohjelman, joka on seuraavaksi alkamassa, niin sen aikatietoa voi editoida ja nimi säilyy tallenteessa.
Laite nyt huollossa en voi tarkistaa, mutta silloin kun ajastaa EPG:stä ohjelman, joka on seuraavaksi alkamassa, niin sen aikatietoa voi editoida ja nimi säilyy tallenteessa.
Itse asiassa tein ^ EPG ajastuksen ja ajastuksen muokkauksen vain hetki ennen klo 20:30 uutislähetyksen alkamista.
Tässähän se kikkakuutonen tuli, kiitoksia vain :). Minä ajastin Nelosen Greyn anatomian ja se pysyi ihan omalla nimellään, kun oli seuraavaksi vuorossa.
veikkonen
03.09.2007, 20:03
Tässähän se kikkakuutonen tuli, kiitoksia vain :). Minä ajastin Nelosen Greyn anatomian ja se pysyi ihan omalla nimellään, kun oli seuraavaksi vuorossa.
Vaan eipä tuo kikka toiminut kun nelosella kokeilin. Ohjelman nimi muuttui kanavan nimeksi vaikka olikin seuraavaksi tuleva ohjelma kyseessä.
MrBenson
05.09.2007, 20:14
Ei suostu laite millää tallentaan rec-näppäimellä suoraan epg:stä. missä vika? Uus laite ja ekan viikon tää toiminto toimi moitteetta, nyt huomasin vasta ongelman. Ei viitsis aina niitä kellonaikoja sinne näpytellä.
Toinen asia mikä ärsyttää on viasat paketin kanavien eepeegeettömyys. Todella usein ei kanavien tiedot näy ja joskus kun näkyy niin ruotsiksi.
Koneessa uusin versio.
Ei suostu laite millää tallentaan rec-näppäimellä suoraan epg:stä. missä vika? Uus laite ja ekan viikon tää toiminto toimi moitteetta, nyt huomasin vasta ongelman. Ei viitsis aina niitä kellonaikoja sinne näpytellä.
Häh :confused: Ei pitäisi vissiin sotkeutua tähän keskusteluun kun minulla on antenniversio, mutta tällä ainakin ajastukset EPG:stä tehdään OK-napilla.
Jos meneillään olevan ohjelman haluaa talteen, niin sitten suorassa katselussa rec-napilla, lopetusajan tuo hakee EPG:stä, mikäli siellä on tietoja, muuten näyttää laittavan pituudeksi 2h. Ei tässä mitään kellonaikoja tartte näpytellä :)
Häh :confused: Ei pitäisi vissiin sotkeutua tähän keskusteluun kun minulla on antenniversio, mutta tällä ainakin ajastukset EPG:stä tehdään OK-napilla.
Jos meneillään olevan ohjelman haluaa talteen, niin sitten suorassa katselussa rec-napilla, lopetusajan tuo hakee EPG:stä, mikäli siellä on tietoja, muuten näyttää laittavan pituudeksi 2h. Ei tässä mitään kellonaikoja tartte näpytellä :)
Joo, näinhän se toimii kaapeliversiossakin.
Lisäksi Viasatin epg-tietojen puuttuminen ei johdu boksista vaan se on Viasatin ongelma.
esanorri
07.09.2007, 07:41
Minua on alkanut risoa EPG:n hitaus, onko muilla kokemuksia. 9200C, Elisan kaapeli Jyväskylä. softaversio 12.
Päivityksessä, pitääkö/suositellaanko tehdasasetuksien palauttamista, kuten esim. Procasterissa.
Minua on alkanut risoa EPG:n hitaus, onko muilla kokemuksia. 9200C, Elisan kaapeli Jyväskylä. softaversio 12.
Päivityksessä, pitääkö/suositellaanko tehdasasetuksien palauttamista, kuten esim. Procasterissa.
Sama laite ja samalla alueella. Mielestäni ei ole hidas EPG.. softaversio 7
Sama laite ja samalla alueella. Mielestäni ei ole hidas EPG.. softaversio 7
Kauanko kestää kun käynnistät laitteen ennen kuin kaikkien kanavien tiedot n viikoksi ovat selailtavissa?
Eiköhän tuo tehdasasetusten palautus päivityksen jälkeen ole suositeltavaa boxilla kuin boxilla. Minulla ainakin on käynyt niin, että luvatut korjaukset ei ole tulleet voimaan ennenkuin on palautettu tehdasasetukset.
Eihän se ole iso vaiva hakea kanavat uusiksi :cool:
Tuli huomattua sellainen jännä vika tossa, kun yritin poistaa noita "turhia" kanavia listasta, kun vaativat korttia. Noita kanaviahan löytyy tosta kaapelista about 50kpl, joten häiritsee kun näkyviä kanavia on ripoteltu sinne väleihin. Noh poistelin siellä asetuksissa ne kaikki turhat ja katsomaan. Sen poistolistan mukaan kaikki ylimääräiset oli lähteny, mutta kun taas selasi kanavia niin edelleen muutama kanava oli siellä. Yritin uudestaan poistaa niitä, mutta sama homma eli ne oli edelleen siellä listassa.
Ihmetytti myös, että tossa ei pysty siirtämään kanavia ilmeisesti toiselle paikalle, että ne saisi jonoon. Jopa halvimmissakin bokseissa pystyy tuohon..
username
12.09.2007, 15:53
Ihmetytti myös, että tossa ei pysty siirtämään kanavia ilmeisesti toiselle paikalle, että ne saisi jonoon. Jopa halvimmissakin bokseissa pystyy tuohon..
Laitteen manuaalissa puhutaan suosikkiluetteloista ja kanavien siirtämisestä, eikö onnistu kanavien järjestely esim. suosikkiluetteloon manuaalin ohjeiden mukaan?
Itse en kyseistä boksia omista, mutta harkitsen sen hankkimista ja ihmeellistä jos tuo kanavien järjestely ei onnistu...
Tuli huomattua sellainen jännä vika tossa, kun yritin poistaa noita "turhia" kanavia listasta, kun vaativat korttia. Noita kanaviahan löytyy tosta kaapelista about 50kpl, joten häiritsee kun näkyviä kanavia on ripoteltu sinne väleihin. Noh poistelin siellä asetuksissa ne kaikki turhat ja katsomaan. Sen poistolistan mukaan kaikki ylimääräiset oli lähteny, mutta kun taas selasi kanavia niin edelleen muutama kanava oli siellä. Yritin uudestaan poistaa niitä, mutta sama homma eli ne oli edelleen siellä listassa.
Se on ominaisuus (kaapeliverkon ?), että kanavalistaa päivitetään vähän väliä eli poistetut kanavat tulee listalle uudestaan.
Opettele käyttämään suosikkilistaa ja laita suosikkiin vain ne kanavat, jotka näkyy/katsot.
Järjestystäkin voi muutella suosikkilistassa (numerointi ei kylläkään muutu).
Onko tällä maksukanavien tökkimiselle löytynyt mitään syytä ?
Katsoin just äskön Suomi-Puola pelin Canalilta tällä uudella boxilla, jonka hain suoraan kaupasta ennen ottelua ja olin näkevinäni pientä tökkimistä ja nykimistä lähetyksessä. Tätä ei ole entisellä boxilla näkynyt (Samsun 853z).
Onko vika paikallisessa verkossa (Kopu/VLP), Conax-kortissa vai itse laitteessa ?
Kauanko kestää kun käynnistät laitteen ennen kuin kaikkien kanavien tiedot n viikoksi ovat selailtavissa?
Täytyypä kokeilla heti kun muistan..
The Ahonen
17.09.2007, 10:31
Toiseen treadiin laitoin että TTV:n verkossa kestää myös 10-15min ennenkuin ohjelmaopas päivittyy. Joku bugi varmasti laitteen softassa joten saisivat korjata.
Toiseen treadiin laitoin että TTV:n verkossa kestää myös 10-15min ennenkuin ohjelmaopas päivittyy. Joku bugi varmasti laitteen softassa joten saisivat korjata.
MTV3:lla menee josksu jopa pari-kolme tuntia päivittyä. Oikeastaan kaikki muut kanavat päivittyvät samantien sen päivän kohdalle. Viikon ohjelmistoihin menee se 10-15 min. Tämä siis VLP/KoPu:n verkossa.
MTV3:lla menee josksu jopa pari-kolme tuntia päivittyä. Oikeastaan kaikki muut kanavat päivittyvät samantien sen päivän kohdalle. Viikon ohjelmistoihin menee se 10-15 min. Tämä siis VLP/KoPu:n verkossa.
Mulla Sonyn 3000-sarjan töllö ja Humaxin 9200C loota lataavat ohjelmaoppaansa ihan identtisesti TTV:n verkossa. Se, että ohjelmaopas ei aina päivity taitaa olla myös aikalailla kiinni palveluntarjoajasta... Mulla on usein ylen kanvien ohjelmatiedot tyhjinä pitkiäkin aikoja kummankin vehkeen ohjelmaoppaissa.
Mulla Sonyn 3000-sarjan töllö ja Humaxin 9200C loota lataavat ohjelmaoppaansa ihan identtisesti TTV:n verkossa. Se, että ohjelmaopas ei aina päivity taitaa olla myös aikalailla kiinni palveluntarjoajasta... Mulla on usein ylen kanvien ohjelmatiedot tyhjinä pitkiäkin aikoja kummankin vehkeen ohjelmaoppaissa.
Toi on kyllä aika hauskaa, nimittäin mulla päivittyy YLE:n kanavat samantien viikon eteenpäin. Kyllä toi palvelutajoajien pelleily ottaa päästä. Ei varmasti olisi suuri vaiva laittaa noita kuntoon kerralla.
digityrä
18.09.2007, 20:34
Welhon verkossa ollaan ja nyt kun oli ilmaiseksi näytillä kanavia, lisäsin muutamat kinnostavimmat suosikkikanaviin. Kuinka ollakkaan kun ne sitten poistin suosikkilistalta, niin jonkin ajan kuluttua siitä, koko purkki kaatui. Onneksi siitä selvisi vain sammuttamalla päävirrat.
Sitten sellaisia käytössä koettuja ihmetyksiä.
Laitoin asetuksista kestona 10 minuuttia jokaisen tallennettavan ohjelman perään lisäaikaa, mutta boxi ei välttämättä silti lisäaikoja tallenna. En ole myöskään mitään logiikkaa siihen löytänyt, joskus tallentaa ja joskus ei. Varminta tuntuu olevan kun tallentaa vain yhtä kanavaa ja pitää boxin sammuksissa. Maikkarilla ohjelmat on yleisimmin aikataulustaan myöhässä, joten siellä otan varmuudeksi seuraavankin ohjelman varsinaisen tallennettavan jälkeen talteen. Näin säästyy sellaisilta ikäviltä yllätyksiltä, että muutama minuutti ohjelman lopusta puuttuu.
Lisää kummallisuuksia. Kun olin EPG.stä valinnut päivän ohjelmat tallennettaviksi ja katselin jotain ohjelmaa joka tuli juuri edellä samalta kanavalta EPG.stä tallennettavaksi valittua. Jouduin lähtemään kesken ohjelmaa asioilleni, joten painoin rec-nappulaa. Homma toimi muuten hienosti, mutta EPG.stä tallennettavaksi valittu ohjelma jäi tallentamatta! Satuin olemaan toisella kerralla paikalla kun näin kävi ja tarkistin että EPG.ssä oli punainen "täppä" tallennuksen merkiksi ohjelman kohdalla, mutta eipä tallentanut.
Tässäpä nämä tärkeimmät ongelmat. Kortteja ei boxissa ole, uusin päivitys on asennettu. Keväällä Hopparista sen hankin ja olen muutoin erittäin tyytyväinen ostokseeni.
UncleSam
05.10.2007, 12:15
Mitenkäs tuosta boxista sais vedettyä kuvan tykillä parhaalla mahdollisella kuvanlaadulla? scarttia ei tietenkään tykissä ole, joten joutuuko jotain adapteria hommaan?
Mitenkäs tuosta boxista sais vedettyä kuvan tykillä parhaalla mahdollisella kuvanlaadulla? scarttia ei tietenkään tykissä ole, joten joutuuko jotain adapteria hommaan?
Tarvitset signaalin muuntimen, jolla saa muunnettua digiboksin Scart (RBG) signaalin Komponenttisignaaliksi (YUV). Pelkkä adapteri ei siis riitä.
Esim. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6811
Nykyään lienee myös RGB-signaalin muuntimia HDMIksi, mutta lopputuloksen kuvanlaatuun ei liene vaikutusta.
Edit:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23937
Näyttäsi olevan 720p scaalain tässä HDMI-konvertterissä.
Ajastin boksiin tänään 21.10. Yle1:ltä Prisman klo 13.50 - 14.40 EPGn kautta. Lisäaikaa on laitettu 5 min asetusten kautta kaikkiin ohjelmiin. Virta oli pois päältä boksista ja boksi heräsi tuolloin klo 13.50 ja kiintolevy käynnistyi.
En huomannut katsoa tuliko tuolloin boksin näyttöön lukemaan 'rec'-
tekstiä. Joka tapauksessa ko. ohjelma ei tallentunut eli sitä ei löydy tallennetuista ohjelmista. Ohjelmistoversio .12.
Onko kellään tarkempaa/ajankohtaisempaa tietoa näistä aiemminkin raportoiduista tallentumattomista ohjelmista, lähinnä ongelman syystä tai tavasta, jolla ongelmaa voisi välttää?
Jyppendaal
21.10.2007, 16:35
Ajastin boksiin tänään 21.10. Yle1:ltä Prisman klo 13.50 - 14.40 EPGn kautta. Lisäaikaa on laitettu 5 min asetusten kautta kaikkiin ohjelmiin. Virta oli pois päältä boksista ja boksi heräsi tuolloin klo 13.50 ja kiintolevy käynnistyi.
En huomannut katsoa tuliko tuolloin boksin näyttöön lukemaan 'rec'-
tekstiä. Joka tapauksessa ko. ohjelma ei tallentunut eli sitä ei löydy tallennetuista ohjelmista. Ohjelmistoversio .12.
Onko kellään tarkempaa/ajankohtaisempaa tietoa näistä aiemminkin raportoiduista tallentumattomista ohjelmista, lähinnä ongelman syystä tai tavasta, jolla ongelmaa voisi välttää?
Aikaisemmin puhetta samasta aiheesta:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=960946&postcount=151
Tästä ongelmasta oli jossain ketjussa humaxin supportista saatu tieto:
Ylen kanavilla epg-tiedot on sekunnin tarkkuudella (muilla minuutin). Standby-tilasta heräämisen boksi aloittaa kun kello näyttää ohjelman aloitusaikaa. (Olisi kyllä fiksua herätä hieman aikaisemmin). Herättyään boksi huomaa että sen hetkiselle kellonajalle ei ole ajastettu tallennusta (herää jokatapauksessa alle minuutissa joten muilla kanavilla tallentaisi normaalisti)
Tähän oli siis joskus luvattu päivitystä. Pikakorjausehdotus oli että muokataan ajastetun ohjelman alkamisaikaa käsin, jolloin aloitusaika tallentuu minuutin tarkkuudella.
MrBravia
01.11.2007, 08:31
Ööö...kyllä mulla on EPG:n kautta laitetut tallennukset onnistuneet ihan yhtälailla YLEllä kuin muillakin kanavilla.
Harmikseni olen tosin tällä viikolla joutunut toteamaan, ettei ne ole silti onnistuneet hirveän hyvin. Maanantaina jäi YLEn ohjelmaa maagisesti tallentamatta ja eilen prkl Nelosen Jericho. Sammuttelin boksin samoihin aikoihin kun tallennus alkoi ja kyllä se ainakin silloin vielä näytti Jerichoa tallentavan. Ei vaan löydy mistään. Yllättävän paljon se kyllä nakertaa jos tallennus häviää. Jos tämä näin jatkuu, niin täytyy laite pistää kiertoon...
...huomasin eilen sellaisen bugin, että tv1000 kanavilla tekstitys ei pysy synkassa tallennettaessa. Siis "live" lähetyksessä kaikki ok, mutta kun katsot saman kovolta, on tekstit pahasti myöhässä. Weird and funny.
...huomasin eilen sellaisen bugin, että tv1000 kanavilla tekstitys ei pysy synkassa tallennettaessa. Siis "live" lähetyksessä kaikki ok, mutta kun katsot saman kovolta, on tekstit pahasti myöhässä. Weird and funny.
Itselläni eivät tulleet tekstit ollenkaan talteen.
Lisäksi DD 5.1 äänet tulevat pahasti 1-3 sekuntia kuvan jälkeen. Äänissä oli sama ongelma jo TV1000:n 3 viikon testijaksolla joskus keväällä.
Itselläni eivät tulleet tekstit ollenkaan talteen.
Lisäksi DD 5.1 äänet tulevat pahasti 1-3 sekuntia kuvan jälkeen. Äänissä oli sama ongelma jo TV1000:n 3 viikon testijaksolla joskus keväällä.
Ei näytä tämä boxi kuntoon tulevan. Aikaa olisi ollut riittävästi mutta ei valmistajalla haluja.
Pitkään odotin, että tästä voisi tulla joitain, mutta kun ei niin ei.
Minulla juuri kuuden viikon huoltoreissulta ("resetoitu testattu Ok") tullut Humax yrittää epätoivoisesti etsiä signaalia A-muksin kanaville Jyväskylässä Elisan verkossa mutta ei löydä. Jos joskus jotakin löytääkin, niin kuvaa ei voi katsella paukkeen ja palikoitumisen takia. Juuri tämän takia laitteen huoltoon toimitin. Ei siis ole toiminut päivääkään ostohetken jälkeen. B- ja C-muksit toimivat suurimman osan aikaa, pauke ja palikointi on vain satunnaista. Nainen Elisan teknisessä tuessa ei ole koskaan kuullutkaan sanotusta ongelmasta. Todettakoon vielä, että yli kolme vuotta vanha perusboksi Medion MDC 9220 toimii oikein hyvin.
Lukeeko tätä valitusta joku Jyväskylässä Elisan verkon alueella em. boksia käyttävä. Mitkä ovat kokemukset?
Lukeeko tätä valitusta joku Jyväskylässä Elisan verkon alueella em. boksia käyttävä. Mitkä ovat kokemukset?Kuten totesinkin jo toisessa threadissa, meillä ei ole ollut mitään ongelmia YLE:n (eikä muidenkaan) kanavien kanssa Jyväskylässä, lukuunottamatta todella harvoja satunnaisia "kanava on salattu tai ei ole saatavissa" - ilmoituksia.
Kuten totesinkin jo toisessa threadissa, meillä ei ole ollut mitään ongelmia YLE:n (eikä muidenkaan) kanavien kanssa Jyväskylässä, lukuunottamatta todella harvoja satunnaisia "kanava on salattu tai ei ole saatavissa" - ilmoituksia.
Kiitos vastauksesta. Tämä oli tärkeä tieto. Humax ja Elisa ovat mitä ilmeisimmin syyttömiä. Vikaa pitää siis etsiä taloyhtiön verkosta tai omista viritelmistä.
Voisiko tällä olla Yle asian kanssa jotain tekemistä
Digita tekee digitaalisessa televisioverkossa laiteasennustöitä keskiviikkona 14. marraskuuta koko maassa. Laiteasennustöiden vuoksi tv-lähetyksissä ja digitaalisessa verkossa välitettävissä radiolähetyksissä saattaa olla lyhyitä katkoksia klo 9.15-15.00. Asennustyöt vaikuttavat seuraaviin palveluihin: YLE TV1, YLE TV2, YLE FST5, YLE Extra, YLE Teema, YLE radiot, MTV3, MTV3 MAX, Subtv Juniori, Nelonen, JIM, Subtv, Urheilukanava ja The Voice (TV).
Vara-ajankohta asennustöille on torstaina 15. marraskuuta klo 9.15–15.00.
MrBravia
16.11.2007, 07:42
Ööö...kyllä mulla on EPG:n kautta laitetut tallennukset onnistuneet ihan yhtälailla YLEllä kuin muillakin kanavilla.
Harmikseni olen tosin tällä viikolla joutunut toteamaan, ettei ne ole silti onnistuneet hirveän hyvin. Maanantaina jäi YLEn ohjelmaa maagisesti tallentamatta ja eilen prkl Nelosen Jericho. Sammuttelin boksin samoihin aikoihin kun tallennus alkoi ja kyllä se ainakin silloin vielä näytti Jerichoa tallentavan. Ei vaan löydy mistään. Yllättävän paljon se kyllä nakertaa jos tallennus häviää. Jos tämä näin jatkuu, niin täytyy laite pistää kiertoon...
Ja nyt jätti tallentamatta ensimmäisen kahdesta eilisestä Dexteristä. Kummasti vielä kuitenkin EPG-ajastusmerkki näkyi, kun ennen nukkumaanmenoa vielä vilkaisin sitä kanavaa. Kyllä pikkusen alkaa usko menemään. Mikä helvetin hyöty on sellaisesta tallentavasta boksista, joka ei välttämättä tallennakaan ohjelmia???
Mullaki on ollu canalin talennuksissa tekstitys ongelmia. Tekstitykset on tullu joko pätkien tai ihan väärään aikaan.
Onko kellään tähän mitään ratkasua?
apollo13
28.12.2007, 19:04
Humaxini käyttäytyy normaalisti siihenasti, kun kytken antennin seinästä boxiin. Häiriöt täyttävät ruudun ja ääni surisee, boxin kiinni ja päällä ollessa. Kuva on analogisenakin kovin häiriöinen. Hieman nuo häiriöt haittaavat digikuvaa ja ääntä, toivoisinkin apua...:confused:
Humaxini käyttäytyy normaalisti siihenasti, kun kytken antennin seinästä boxiin. Häiriöt täyttävät ruudun ja ääni surisee, boxin kiinni ja päällä ollessa. Kuva on analogisenakin kovin häiriöinen. Hieman nuo häiriöt haittaavat digikuvaa ja ääntä, toivoisinkin apua...:confused::confused: Analogisia lähetyksiä, niin taitaahan niitä vielä joku kaapelioperaattori lähettää, mutta miten ne tähän digiboksiin liittyy?
Humaxini käyttäytyy normaalisti siihenasti, kun kytken antennin seinästä boxiin.
Kerro nyt vähän tarkemmin, eli jos Humaxi käyttäytyy normaalisti niin se tarkoittaa että kuvakin on hyvä kunnes kytket antennin seinästä? Ja asut kaapelitalossa ja boxi on kaapelimalli 9200C, niinkö?
apollo13
29.12.2007, 20:59
Kerro nyt vähän tarkemmin, eli jos Humaxi käyttäytyy normaalisti niin se tarkoittaa että kuvakin on hyvä kunnes kytket antennin seinästä? Ja asut kaapelitalossa ja boxi on kaapelimalli 9200C, niinkö?
Jep jep,
eli, kun boxi on vaikka suljettu ja kaapeli singnaali johto, seinästä liitetty boxiin, niin AV1 tulo, mihin boxi on kytketty, musta ruutu säkenöi ja kaiuttimista kuuluu kovaa huminaa ja räpinää. Sama pätee myös, kun boksi on päällä ja näyttää TV ohjelmaa, joka kyllä näkyy ja ääni kuuluu, mutta ovat häiriöiset.
Kun kaapeli singnaali johto, ei ole kytketty boxiin, AV1 mustassa ruudussa ei ole häiriöitä, eikä säkenöi ja kaiuttimien huminaa ja räpinää ei kuulu.
Asun kaapelitaloudessa ja boxi on mainitsemasi.
Otin tuon analogisen kuvan sen takia esiin, kun sekin on tosi huono, et voisiko tämä kaapeli singnaali ottaa häiriötä, vaikka sähköpuolelta, maadotus ongelmia tai jotain, hieman olen kyllä ihmeissäni...:confused:
Kokeileppa ensin tehdä niin, että vaihdat kaikki johdot joita käytät. Eli antenni piuha (seinästä boxiin ja mahd. boxista televisioon) ja sitten scart liitin. Jos TV:ssä on toinen vaihtoehtoo (AV2) scartille niin kokeile myös sitä. Näillä suljet mahdollisuudet siihen, että TV tai piuhat olisivat rikki. Jos vielä sihisee ja sähisee niin koita boxia jossain muualla (vanhemmilla, kaverilla, anopilla tjsp) jos siellä ei sähise niin verkossa voi olla vikaa. Jos sähisee niin boxi on rikki.
Minulla oli samantapainen vika, tosin ilmeni kuvan palikoitumisena, äänessä ei ollut ongelmia. Tein juuri kuin Koskis tuossa edellä neuvoi; käytin boksia sellaisessa kaapeliliittymässä, jossa ei ollut ilmennyt mitään vikaa boksin käytössä. Siellä oma Humaxini (9200C) toimi hyvin, joten oli helppo olettaa, että vika ei ole boksissa vaan talon sisäisessä kaapeliverkossa (kaapelioperaattori, Elisa/Jyväskylä oli jo varmistanut, että taloliittymässä ei ollut vikaa). Antenniliikkeen mies kävi mittaamassa signaalit ym. ja totesi, että kyseessä on ns. maalenkki eli maavuoto, joka korjattiin ilmeisesti ns. galvaanisella erottimella. Tämän jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia kuvan kanssa.
Jossakin näistä Humax ketjuista asiaa on käsitelty laajemminkin. Etsi vaikka hakusanalla "galvaaninen erotin".
apollo13
30.12.2007, 10:26
Minulla oli samantapainen vika, tosin ilmeni kuvan palikoitumisena, äänessä ei ollut ongelmia. Tein juuri kuin Koskis tuossa edellä neuvoi; käytin boksia sellaisessa kaapeliliittymässä, jossa ei ollut ilmennyt mitään vikaa boksin käytössä. Siellä oma Humaxini (9200C) toimi hyvin, joten oli helppo olettaa, että vika ei ole boksissa vaan talon sisäisessä kaapeliverkossa (kaapelioperaattori, Elisa/Jyväskylä oli jo varmistanut, että taloliittymässä ei ollut vikaa). Antenniliikkeen mies kävi mittaamassa signaalit ym. ja totesi, että kyseessä on ns. maalenkki eli maavuoto, joka korjattiin ilmeisesti ns. galvaanisella erottimella. Tämän jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia kuvan kanssa.
Jossakin näistä Humax ketjuista asiaa on käsitelty laajemminkin. Etsi vaikka hakusanalla "galvaaninen erotin".
Käyn nuo vaihtoehdot läpi, eiköhän asia korjaannu, kiitoksia kaikille neuvoista.:thumbsup:
Kaivellaan vähän vanhaa ketjua ylös.
Itselläni tuli vastaan seuraavanalainen ongelma.
Jos laittaa kaksi ajastusta päälle yhtä aikaa niin nauhettavat ohjelmat muuttuvat joksikin muuksi kuin mitä oli tarkoitettu. Kun muu ei auttanut tein perinteisen IVO-resetin ja sen jälkeen vielä tehdasasetukset päälle. Ongelma poistui kyllä, mutta samalla hävisi tallennetut ohjelmat :) Kiintolevy tiedot kertovat kyllä että ohjelmat ovat kovolla, mutta listaus ei anna enää yhtään nauhotettua ohjelmaa. Tähän asti toiminut boxi hyvin, mutta nyt päätti sitten ruveta hankalaksi.
hifireino
29.01.2008, 22:13
Voihan pylly. Onko muilla ollut enää ongelmia ylen ajastusten kanssa epg:n kautta? Uusimman version (1.00.16) piti korjata tämä "Satunnainen EPG ajastusongelma YLEn kanavilla", kuten humaxin sivuillakin lukee, mutta juuri nyt ylen ykkösellä menevä Northanger Abbey jäi tallentamatta. Boxi oli siis standby-tilassa eikä herännyt tallentamaan ohjelmaa.. vaimo on erittäin pahalla tuulella :OI Luulin, että tästä olisi jo päästy eroon, mutta tämä taas todistaisi muuta.. toivottavasti vain joku satunnainen häiriö.
carpenter83
30.01.2008, 09:44
Ei ole kyllä täällä yhtään tallennusta jäänyt välistä
Joulukuussa ostamassani laitteessa oli vanha loading version Y4.10 ja ohjelmisto 1.00.09. Kyllä: 1.00.09 eikä 1.00.07, jonka luulin olevan nykyistä edeltävä versio. Mikähän tuo 09 oli ?
Kolmen viikon käytön jälkeen alkoi herjata maksukanavilla "kanava on salattu tai ei saatavilla" ja laite tallensi tai ei tallentanut oman mielensä mukaan.
Toimitin huoltoon, keikka kesti Powermill:llä Prisman kuljetuksineen tasan 2 viikkoa. Nyt on sisällä loading version Y4.11 ja uusin ohjelmisto 1.00.16. Toimii kuin enkeli. Tallennukset onnistuneet 100 %:sti, ei herjaile. Tätä laitetta 9200C olen suositellut kaikille kaapeli-Tv:n piirissä oleville tuttavilleni.
Voihan pylly. Onko muilla ollut enää ongelmia ylen ajastusten kanssa epg:n kautta? Uusimman version (1.00.16) piti korjata tämä "Satunnainen EPG ajastusongelma YLEn kanavilla", kuten humaxin sivuillakin lukee, mutta juuri nyt ylen ykkösellä menevä Northanger Abbey jäi tallentamatta. Boxi oli siis standby-tilassa eikä herännyt tallentamaan ohjelmaa.. vaimo on erittäin pahalla tuulella :OI Luulin, että tästä olisi jo päästy eroon, mutta tämä taas todistaisi muuta.. toivottavasti vain joku satunnainen häiriö.
Myös minulla on ruvennut tulemaan epäonnistuneita EPG-tallennuksia versiolla 1.00.16. Epäonnistumisia on tullut niin YLEn kanavilta kuin muualtakin. Aluksi tuo versio näytti toimivan hyvin, mutta viime viikkoina noita epäonnistumisia on tullut useampia. Ja kaapelioperaattorina on Welho.
Myös minulla on ruvennut tulemaan epäonnistuneita EPG-tallennuksia versiolla 1.00.16. Epäonnistumisia on tullut niin YLEn kanavilta kuin muualtakin. Aluksi tuo versio näytti toimivan hyvin, mutta viime viikkoina noita epäonnistumisia on tullut useampia. Ja kaapelioperaattorina on Welho.
Sama täällä ja kuulinkin sisäpiirin tietoa, että Yle olisi uusinut jotain lähetyslaitteistoaa ja vika on lähtenyt sieltä. Eli taas pitää valmistajien kirjoittaa uutta softan pätkää.
Ei käy kyllä kateeksi maahantuojia ja valmistajia.
hifireino
30.01.2008, 19:13
Sama täällä ja kuulinkin sisäpiirin tietoa, että Yle olisi uusinut jotain lähetyslaitteistoaa ja vika on lähtenyt sieltä. Eli taas pitää valmistajien kirjoittaa uutta softan pätkää.
Ei käy kyllä kateeksi maahantuojia ja valmistajia.
Jos tämä pitää paikkansa, niin onhan kyllä syvältä ja poikittain.. ei näitä vehkeitä saada ikinä toimimaan vakaasti tällä menolla. :mad:
Humaxi on kyllä toiminut kiitettävän hyvin tähän mennessä ja olen ollut oikeinkin tyytyväinen vehkeeseen, mutta tosiaan nyt viime aikoina on alkanut temppuilemaan ikävästi. Joitain ajastuksia on nyt jäänyt tallentamatta (ylen puolella pelkästään). Äsken boxi teki ensimmäistä kertaa meikäläisellä sen tempun, että kovo ei lähtenyt käynnistyksessä mukaan eli esim. tallennuksia ei saanut näkyville. Virtojen katkaisu takapaneelista toki auttoi asiaan. Liekköhän menossa sököksi koko laitos. :weep:
Nyt on parin viikon aikana jäänyt roimasti tallentamatta Welhon verkossa uusimmalla firmiksellä. :mad:
EPG:n mukaan pitäisi tallentaa, mutta ei... Mukana mm. ylen ja maikkarin kanavia.
Finnsat äkkiä nyt jotain päivitystä vai huoltoonko pitäisi tämäkin kiikuttaa, *tana!
Nyt on parin viikon aikana jäänyt roimasti tallentamatta Welhon verkossa uusimmalla firmiksellä. :mad:
EPG:n mukaan pitäisi tallentaa, mutta ei... Mukana mm. ylen ja maikkarin kanavia.
Finnsat äkkiä nyt jotain päivitystä vai huoltoonko pitäisi tämäkin kiikuttaa, *tana!
TTV:n verkossa on ainakin minulla kaikki tallennukset onnistuneet.
Samoin täällä Jyvässeudulla Elisan verkossa ovat tallennukset onnistuneet. Muutenkin boksi toimii virheettä (tekstit ym).
Täällä on kanssa nyt reilun viikon pelittänyt boksi erittäin mallikkaasti DNA:n (Opoy) kaapelissa. Ei mitään ongelmia paitsi ensitestaukset USB-siirron kanssa eivät vakuuttaneet - siirto pätki koko ajan. Kannattaako hankkia pitkä aktiivinen USB-piuha siirtoja varten vai onko ihan toivotonta ja pitäisikö käyttää ennemmin jotain 30 cm pitkää laadukasta USB kovalevyn piuhaa tms.
Kysyin tuossa toisessa ketjussa:
Nurkista löytyi pyörimästä 1-1,5 m pitkä USB-kaapeli, joka on luultavasti USB 1.1 ajoilta peräisin. Siirto pätki jatkuvasti. Onnistuin siirtämään vain muutaman koetallennuksen, joiden koko oli alle 50 MB. Siirtoa kokeilin Media linker 2.4 ja 2.5 versioilla. Onko mitään järkeä hankkia tälläista aktiivista USB 2.0 -letkua (20 eur) (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=13258), jolla voi venyttää standardin 5 metrin pituusrajaa? Vai onko boxi <-> PC yhteys jo kortilla metrinkin kaapelilla, vaikka olisi kuinka USB 2.0 yhteensopiva. Ideahan olisi tietenkin siirtää olohuoneesta työhuoneen PC:lle tallenteita silloin tällöin ilman, että tarvitsi boksia kiikuttaa työhuoneeseen.
Multa jäi torstaina Suomi-Tsekki matsi tallentumatta vaikka se ihan kiltisti ohjelmatiedoissa oli oikein :-(...no näinpähän sitten livenä vain surkeahkon 3. erän.
Multa jäi torstaina Suomi-Tsekki matsi tallentumatta vaikka se ihan kiltisti ohjelmatiedoissa oli oikein :-(...no näinpähän sitten livenä vain surkeahkon 3. erän.
Welhon verkossa?
Tätä itsekin valittelin jo aikaisemmin ja juuri Welhon kaapelissa. Pistäkää kaikki suoraa valitusta Finnsatille, kun eivät oikein minua meinanneet uskoa.
carpenter83
09.02.2008, 18:00
Tätä itsekin valittelin jo aikaisemmin ja juuri Welhon kaapelissa. Pistäkää kaikki suoraa valitusta Finnsatille, kun eivät oikein minua meinanneet uskoa.
Eiköhän se oikea paikka valituksille ole Welho kun kerta muiden verkoissa ei ole ongelmia
Eiköhän se oikea paikka valituksille ole Welho kun kerta muiden verkoissa ei ole ongelmia
Enpä usko, että Welhoa kauheasti kiinnostaa tehdä asialle mitään. Edellisessä softaversiossa ei vastaavaa tuolla tasolla ilmennyt (paitsi satunnaisesti YLEn kanavilla). Kyllä se laitteen valmistajan/maahantuojan vastuulla on saada homma pelittämään.
tsinivuo
12.02.2008, 14:13
Eilen sain laitteen ja totta kai tallenneltiin ja leikittiin laitteella kunnolla. Ensifiilikset on: :love: Telkkarinkatselu on taas kivaa, ei enää tuskaa kuten ex handanin kanssa. Kanavat vaihtuu ilman jumimista. KUVA EI PIKSELÖIDY!!! Ajansiirto rokkaa aina! 1.00.16 päivityskin meni sisuksiin kiltisti.
Kyllä. 369€ arvoinen laite, joka sentin. Nyt digiteevee on taas kiva asia. Toisaalta, onhan se perseestä, että nuo halvat boxit eivät vaan toimi. Onneksi ei enää tunkenut rahaa yhtään enempää noihin satasen värkkeihin...
Lisäksi laitteen retrohenkinen VCR-lookki saa 80-luvulla lapsuutensa eläneen herkälle mielelle. Kavereiden mielipide ulkonäöstä oli: Karmean iso kolho laatikko. :D
Valitettavasti welho ei voi vaikuttaa tallentavien digisovittimien tallennukseen. Welho ainoastaan välittää tv-signaalin sellaisenaan kuin se kanavatoimittajilta tulee eikä tee signaalille mitään muutoksia.
Ystävällisin terveisin
Welho asiakaspalvelu
No tekevätkö muut kaapelioperaattorit jotain signaalille?
Meillä on welhon verkossa sellaista ongelmaa epg:n kanssa, että kun selaa jonkun kanavan ohjelmatietoja esim muutaman tunnin eteenpäin saattaa lista sen kanavan kohdalta tyhjentyä siten, ettei näy enää kuin menossa oleva ohjelma ja seuraava ohjelma. En ole huomannut, että tätä tapahtuisi vain jossain tietyssä nipussa tms. Aika satunnaiselta muutenkin vaikuttaa tämä. Ärsyttää vaan kun joskus kiireessä yrittää jotain ajastaa niin saattaa mennä pitkäänkin ennen kuin ilmestyy ohjelmat takaisin listalle.
Ohjelmaversio uusin .16 ja viimeksi kokeilin tehdasasetusten palauttamista, mikä ei ratkaissut ongelmaa.
Meillä on welhon verkossa sellaista ongelmaa epg:n kanssa, että kun selaa jonkun kanavan ohjelmatietoja esim muutaman tunnin eteenpäin saattaa lista sen kanavan kohdalta tyhjentyä siten, ettei näy enää kuin menossa oleva ohjelma ja seuraava ohjelma. En ole huomannut, että tätä tapahtuisi vain jossain tietyssä nipussa tms. Aika satunnaiselta muutenkin vaikuttaa tämä. Ärsyttää vaan kun joskus kiireessä yrittää jotain ajastaa niin saattaa mennä pitkäänkin ennen kuin ilmestyy ohjelmat takaisin listalle.
Ohjelmaversio uusin .16 ja viimeksi kokeilin tehdasasetusten palauttamista, mikä ei ratkaissut ongelmaa.
Näinhän tuo ainakin Welhon verkossa tekee. Jo haetut EPG-tiedot saattavat kadota näkyvistä. Lisäksi kesken EPG:n selailun saattaa palauttaa näkymän nykyhetkeen. Pistäkää vaan valitusta suoraan Finnsatille, niin ehkä joskus tämänkin korjaavat (http://humax.fi/palaute.html) . Eivät vaan näytä testaavan laitetta juurikaan/lainkaan Welhon verkossa.
Kummisetä
17.02.2008, 10:02
Täälläkin (Dna-Oulu) on ollut viimeaikoina suuresti ongelmia tallennuksien kanssa. Eilen illalla viimeksi oli tallennuksessa Selviytyjät (MTV3) ja Brick (TV1000) kello 21. Myöhemmin illalla Pat Garret ja Billy The Kid (YLE Teema). Kaikki ohjelmat näyttivät kyllä tallentuvat oikeasti, mutta kun tallennetta yrittää katsoa mitään ei tapahdu. Per..le:OI Tätä tapahtuu satunnaisesti.
Toinen juttu mitä on tapahtunut viimeaikoina on tuo kanavien näkyminen "salattu tai heikko signaali" tilassa. Tätä tapahtuu eritoten, jos on tallennus alkanut standbye tilasta ja yrittää alkaa katsoa jotakin kanavaa. Usein silloin näkyy kaikki kanavat salattuna. Per..le:OI Ei auta kuin odottaa tallennuksen loppumista, jotta kanavat taas näkyvät.
Kohta lentää boksi kohti taivaanrantaa ja sanon koko DIGITEEVEEluvan irti :thumbsup:
Electron
21.02.2008, 12:08
Uusimmalla TTVn verkossa olevalla softalla alkanut huulisynkkaongelmat tallenteita katsellessa. Ei pentele näitä vekottimia. Itkusta ei enää tule mitään eikä juuri nauratakaan.
Enpä itse onnistunut mitenkään, uusin sw-versio. Miten tapahtuu?
Ainan kaapelissa HML:ssa tuntuu, että huulisynkka ei ole live-kuvassa kohdallaan ainakaan MTV3:lla. Useana iltana havainnut tämän.:OI
Onkohan vika lähetteessä vai boksissa vai kaapelifirmassa?
Electron
09.03.2008, 11:16
Nyt kun viikonloppuna pääsi TTV kaapelissa katselemaan kortitta maksullisia kanavia, jokaisella niistä oli ongelmana tekstien väärä ajoitus. Tekstit tulivat 10s etuajassa ja kun edelleen on jatkuva huulisynkkaongelma täytyy sanoa, että ehkä kaikkein huonoin digiboxi markkinoilla !!!
Suositteen välttämään 9200C, eli kaapeliboksia viimeiseen asti.
carpenter83
09.03.2008, 14:20
Nyt kun viikonloppuna pääsi TTV kaapelissa katselemaan kortitta maksullisia kanavia, jokaisella niistä oli ongelmana tekstien väärä ajoitus. Tekstit tulivat 10s etuajassa ja kun edelleen on jatkuva huulisynkkaongelma täytyy sanoa, että ehkä kaikkein huonoin digiboxi markkinoilla !!!
Suositteen välttämään 9200C, eli kaapeliboksia viimeiseen asti.
Sama boksi. Firmiksenä 1.00.16 ja kaapeliverkkonna DNA eikä yhtään noista vioista ole ollut
UrbanCamo
09.03.2008, 19:27
Sama boksi. Firmiksenä 1.00.16 ja kaapeliverkkonna DNA eikä yhtään noista vioista ole ollut
Eipä ollut KYMPin verkossakaan 9200C:n kanssa mitään ongelmia huulisynkan tai tekstien kanssa. Jonkun verran tuli sentään katseltua noita maksukanavia kun tilaisuus oli...
Olen ainakin omaan 9200C:hen enemmän kuin tyytyväinen. Vain kerran on jumittunut niin että piti tuulettaa töpseliä ja joskus äärettömän harvoin valittaa kortin puutteesta vapailla kanavilla, ehkä 2 krt/kk jos sitäkään. Ihan minimaalisia huulisynkkaongelmia on joskus harvoin, heittää kuitenkin niin vähän että asiaa ei huomaa jossei siihen rupea kiinnittämään huomiota. EPG latautuu välillä hitaasti, mut ei mulla ole kiire...
Mitään ei ole myöskään jäänyt tallentumatta ja boksi on kovassa käytössä joka päivä.
Itse olen ottanut sen asenteen, että kun boksien kanssa joutuu valitsemaan paskoista sen vähiten paskan, niin mitään täydellisyyttä on turha ruveta vaatimaan. Hulluksihan siinä tulee jos jokainen pikkuvika tai ominaisuus ärsyttää niin ettei veri kierrä...
Electron
09.03.2008, 20:47
Minä taas en ymmärrä miksi nykyään kaikki missä siis on prosssori on sitä itseään. Mikään laite ei toimi ilman jatkuvaa päivittämistä, eikä välttämättä sittenkään.
Mieluummin laite missä on vähemmän mutta toimivampaa kuin runsaudensarvi missä puolet jutuista on vain sinne päin. Ilmeisesi softaa vaan ei vieläkään osata tehdä.
Onkohan muilla vielä ongelmia "kanava on salattu tai se ei ole saatavissa" ilmoituksen kanssa? TTV:n verkko ja Elisa kanavapaketti ja Nickelodeon ei suostu näkymään vaikka kanavat on haettu uudelleen. PC:ssä Terratecin kortilla ja kortinlukijalla ei mitään ongelmaa.
Jean-Luc Picard
12.03.2008, 02:07
Täällä kanssa KYMPin verkossa toimii kohtuu hyvin. EPG:n kanssa ollu vähä ongelmia. Kai tää on kuitenki vähiten pasa näistä tallentavista digiboxeista!
Älä missään nimessä hanki kyseistä laitetta. Älä varsinkaan silloin jos haluat katsella salattuja kanavia. Ilmeisesti samat ongelmat 9500C joten älä osta sitäkään. Tee itsellesi palvelus ja osta jokin muu kuin Humax. Suosittelen välttämään koskemasta mihinkään Finnsatin maahantuomaan laitteeseen.
Salatut kanavat pikselöityvät (kanavien katselu on mahdollista täysin satunnaisesti), tallennukset salatuilta kanavilta menevät vitulleen, salatuilta kanavilla tekstitykset eivät toimi (hyppivät ja pomppivat miten sattuu, mtv3-kanavat).
Huulisynkka on mennyt perseelleen alusta asti, riippumatta siitä onko salattu vai salaamaton lähetys. Mitään asialle eivät kuitenkaan tee. Vaikka Finnsatilla tietävät asiasta, ja mm. siitä että Humax hukkaa huulisynkan jopa livelähetyksessä.
Scott Hayward
18.03.2008, 11:55
Älä missään nimessä hanki kyseistä laitetta. Älä varsinkaan silloin jos haluat katsella salattuja kanavia...
Salatut kanavat pikselöityvät (kanavien katselu on mahdollista täysin satunnaisesti), tallennukset salatuilta kanavilta menevät vitulleen, salatuilta kanavilla tekstitykset eivät toimi (hyppivät ja pomppivat miten sattuu, mtv3-kanavat).
Huulisynkka on mennyt perseelleen alusta asti, riippumatta siitä onko salattu vai salaamaton lähetys. Mitään asialle eivät kuitenkaan tee. Vaikka Finnsatilla tietävät asiasta, ja mm. siitä että Humax hukkaa huulisynkan jopa livelähetyksessä.
Itsellä ollut Humax 9200 nyt jo usean kuukauden ajan, eikä ole ollut yhtään noista ongelmista. :eek:
Voisiko olla että syy on palveluntarjoajassa...?:rolleyes:
carpenter83
18.03.2008, 16:51
Kuten ei myöskään täällä ole ollut mitään noista ongelmista
UrbanCamo
19.03.2008, 19:21
Kieltämättä ihmeellistä miten nuo ongelmat kiteytyvät muutamissa harvoissa laitteissa :hitme: Voisiko palveluntarjoassa olla vikaa?
Nyt tuli maksu-tv tähänkin talouteen. Tosin pelkästään Discovery Channel jää Eurosportin + parin muun kaapeliverkon ilmaiskanavan kanssa, mut viikon verran on taas tarjouksena kaikki kanavat auki. En ole toistaiseksi huomannut mitään ongelmia maksukanavilla. Eilisen yönkin Humaxi nauhoitteli sitä sun tätä parilta kanavalta eikä näytä mitään ongelmia tulleen. Varsinkaan noista huulisynkkaongelmista ei ole tietoakaan.
Sellaisen tosin huomasin että jos pysäyttää tallennuksen katselun ja telkkarista tulee joku maksukanava, niin tyrkkää aika herkästi "kanava on salattu"-ilmoitusta, mut se häviää alle sekunnissa ja sitten tulee kanava normaalisti näkyviin. Eli ei haittaa mua ainakaan.
Laitteen saa aika herkästi jumiin jos innostuu oikein kovasti rämppäämään pikauusinta- tai mainostenohitusnäppäintä, mut vaatii kyllä aika paljon yritystä. Pari kertaa vahingossa vaan käynyt ja tullut huomattua ko. ominaisuus. Normaalinaputtelulla ei mene siis jumiin....
Nyt kun viikonloppuna pääsi TTV kaapelissa katselemaan kortitta maksullisia kanavia, jokaisella niistä oli ongelmana tekstien väärä ajoitus. Tekstit tulivat 10s etuajassa...
Eli samaa ongelmaa pukkaa.. TTV n verkossa ollaan, boksi viikon vanha ja siinä uusin softa. Elikkäs tämä ongelma ilmenee ainakin canal+ drama kanavalla. Suorana katsellessa ei mitään ongelmaa, mutta samaa ohjelmaa tallennukselta katsoessa tekstit n. 10s etuajassa.
Voisiko joku testata tallentaa samaa kanavaa TTVn verkossa? Onko tämä nyt sitten ominaisuus, vai kiikutanko boksin vaihtoon?
Vaitelias mies
21.03.2008, 01:24
Voisiko joku testata tallentaa samaa kanavaa TTVn verkossa? Onko tämä nyt sitten ominaisuus, vai kiikutanko boksin vaihtoon?
Tuolla 9500-ketjussa kirjoitin samasta asiasta:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=1053370&postcount=44
Mitään tietoa vian aiheuttajasta ei siis itsellänikään ole.
Myös minun humaxini ajastustallennusten onnistumisprosentti on täysin ala-arvoinen.
Edes ohjelmien ajastaminen manuaalisesti ei ole tae tallennuksen onnistumiselle.
Onko kukaan epäonninen 9200c:n omistaja saanut rahojaan takaisin vedoten "tallentavan" digi-boxin surkeaan tallentavuuteen? -luulisi olevan kaupan purkuun
riittävä vika...
Meidän taloudessamme vaihtuu DTV-merkki ja malli se on täysin selvä, jos kauppias ja valmistaja väistäisivät vastuun on vain laitettava kättä taskuun.:grr:
Itsellä ollut Humax 9200 nyt jo usean kuukauden ajan, eikä ole ollut yhtään noista ongelmista. :eek:
Voisiko olla että syy on palveluntarjoajassa...?:rolleyes:
Kun olen näitä asioita pari vuotta seurannut niin yhteenvetona on helppo todeta että nimenomaan kaapeliverkossa on eniten ongelmia, ja varsinkin vielä kun kyse on maksukanavat. Mutta yhtä selkeästi näyttää siltä ettei näitä ongelmia välttämättä ole kaikissa kaapeliverkoissa.
Antenniverkon Humax 9200 mallia taas on varsin helppo suositella ainakin jos on tarkoitus katsella lähinnä "vapaita" kanavia. Eli enpä taida kovin herkästi muuttaa kaapelitaloon koska se on "tilastollisesti" turhan riskaapelia...;)
Puolisen vuotta ollut 9200C käytössä Elisa/Jyväskylä verkossa, eikä yhtään tallenusta ole mennyt harakoille. Maksukanavia en tosin harrasta. Muutenkin aivan loistava boksi käytettävyydeltään.
Digital Man
25.03.2008, 23:17
Pari kuukautta testattu vlp:n verkossa ja yhtään ajastettua tallennusta ei ole mennyt harakoille. Tekstit toimii kaikilla muilla paitsi mtv3 scifi kanavalla. Scifillä noin joka neljäs teksitys jää kokonaan pois tai vilahtaa vain ruudussa. :OI
Eipä mennyt talviaikaan siirtyminen ihan ilman ongelmia. Lauantai-iltana tehdyt ajastukset siirtyivät tunnilla aikaisemmaksi. Piti nauhoittaa sunnuntai-illan 24 niin boksi nauhoitti 20.00-21.00 :hitme:
Eipä mennyt talviaikaan siirtyminen ihan ilman ongelmia. Lauantai-iltana tehdyt ajastukset siirtyivät tunnilla aikaisemmaksi. Piti nauhoittaa sunnuntai-illan 24 niin boksi nauhoitti 20.00-21.00 :hitme:
Mulla on viikottaisena vakiotallennuksena 24 ja ohjelma tallentui oikein.:thumbsup:
Lauantaina vielä näkyi EPG:ssä viikon ohjelmat tunnin etuajassa eli väärä aikahan sieltä tuli tallennukseen :(
Sama taas syksyllä edessä paitsi toisinpäin, eli mitään ajastuksia ei kannata tehdä EPG:stä kesä-/talviajan puolelle ennenkuin kelloja on siirretty.
Kestotallennukset kyllä toimii kun niissä on ajat oikein :)
Saisivat lopettaa tuon kesä-/talviaika pelleilyn kun mitään hyötyä siitä ei ole :(
Minulla oli ensimmäinen kesä/talvi aika kokemus. Pistin lauantaina EGP:stä OK napilla tallentumaan elokuvan, joka alkoi sunnuntain puolella ja sammutin boksin kuten normaalistikin katselun loputtua. Aamulla huomasin, että boksin kello oli tunnin jälessä, mutta korjaantui heti oikeaan aikaan kun avasin boksin. Samoin em. tallennus oli mennyt levylle aivan oikeassa muodossa ja ajassa. Boksi siis toimii, niinkuin sen kuuluukin. Kaapelioperaattori on Elisa/Jyväskylä. Mainitsen tämän siksi, että mahdollisissa häiriöissä voi ehkä olla kysymys myös operaattorin virheistä?
Eli tallennus alkoi sunnuntai aamuyöllä ennen kesäaikaan siirtymistä ? Ei tuossa mitään probleemia pitäisikään olla.
Ennen kesäaikaa EPG:stä tulikin oikeat tallennusajat (myös sunnuntai aamuyölle), mutta kellojen siirtoajan jälkeiset oli tunnin etuajassa.
Vuoden vanha laite. Viimeisin softapäivitys asennettu.
Äänityksistä onnistuu 1/3 tai huonommin. Viime reissulla 1/5 ajastetuista toimi, kaikki olivat salatuilta.
Esim MTV3 Scifikanavan tekstitys tulee purskeittain ja laahaa jäljessä.
MP3-ominaisuus ei toimi.
Ohjelmien siirto usb:llä erittäin epävarmaa.
Buuttaa itsensä itsekseen satunnaisesti.
Jumittuu, tai jäätyy johonkin kohtaan satunnaisesti.
Olisiko minulla vain maanantaiversio, vai että kyseessä on ver.1 laite, mutta erittäin huonon laadun takia seuraava laite ei tule olemaan Humax.
Olen pari viikkoa omistanut 9500C-mallin joka ilmeisesti on muuten sama kuin 9200c, paitsi kovalevyn osalta. Oulun kaapeliverkossa kone on toiminut todella mallikkaasti, olen ajastunut lähetyksiä todella paljon myös koemielessä kun laitetta on täälläkin paljon haukuttu. Onnistumisprosentti tähän asti on 100% ja softaversiona .12. Myös maksullisten kanavien(canal, discovery yms) ajastukset ovat onnistuneet täydellisesti ja näiden tallennettujen ohjelmien katselu sujuu myös ongelmitta:naminami:
Mikäs tuo ver.1 meinaa, tarkoitatko Laiteversio REV 1.0?
Jees Laiteversio, en ole kyllä varma, että mikä versio on nykyään menossa.
yliviiva
03.06.2008, 12:23
Onko tuon kuvanlaadun kanssa ongelmia kun tuo MikroBitti huomautti siitä?
Kuvanlaatu on vaikea arvioida, kun ei ole vertailukohtaa. Aiemmin oli pixelöitymistä havaittavissa, mutta se katosi kun vaihdoin kunnon antennijohtoon, se ei sinänsä muuta kuvanlaatua nostanut. Joku skaalaava sovitin kyllä kiinnostais.
tsinivuo
03.06.2008, 13:24
Puolisen vuotta ollut 9200C käytössä Elisa/Jyväskylä verkossa, eikä yhtään tallenusta ole mennyt harakoille. Maksukanavia en tosin harrasta. Muutenkin aivan loistava boksi käytettävyydeltään.
Komppaan. Kaikki ajastukset ovat onnistuneet ja mikä parasta. TÄMÄ EI OLE JUMINUT KERTAAKAAN KOKO AIKANA! Ollut jo sentään helmikuusta asti käytössä. :eek:
Tallentanut normi, sekä maksukanavia. Oikeastaan se harmitus, mikä oli kova siinä vaiheessa, minkä kaapelianan loppuminen aiheutti on kokonaan poissa ja siitä kiitos Humaxille.
Käyttö arkisin 16-24 ja viikonloppuisin 09-24. Joten on kovassa käytössäkin ollut.
Komppaan. Kaikki ajastukset ovat onnistuneet ja mikä parasta. TÄMÄ EI OLE JUMINUT KERTAAKAAN KOKO AIKANA! Ollut jo sentään helmikuusta asti käytössä. :eek:
Tallentanut normi, sekä maksukanavia. Oikeastaan se harmitus, mikä oli kova siinä vaiheessa, minkä kaapelianan loppuminen aiheutti on kokonaan poissa ja siitä kiitos Humaxille.
Käyttö arkisin 16-24 ja viikonloppuisin 09-24. Joten on kovassa käytössäkin ollut.
Samat sanat. Ei mitään ongelmia ollut ja minulla ihan ensimmäisiä suomeen saapuneita laitteita 12/2006.
Loistovehje, joskin levy koko ajan täynnä ;)
Vuoden vanha laite. Viimeisin softapäivitys asennettu.
Äänityksistä onnistuu 1/3 tai huonommin. Viime reissulla 1/5 ajastetuista toimi, kaikki olivat salatuilta.
Esim MTV3 Scifikanavan tekstitys tulee purskeittain ja laahaa jäljessä.
MP3-ominaisuus ei toimi.
Ohjelmien siirto usb:llä erittäin epävarmaa.
Buuttaa itsensä itsekseen satunnaisesti.
Jumittuu, tai jäätyy johonkin kohtaan satunnaisesti.
Olisiko minulla vain maanantaiversio, vai että kyseessä on ver.1 laite, mutta erittäin huonon laadun takia seuraava laite ei tule olemaan Humax.
Finnsatilta tuli sitten vastaus viimein. Sanoivat että ovat tietoisia näistä ongelmista ja Humaxia on niistä infottu ja pallo on siellä päässä. Odotetaan softapäivitystä missä nämä olisi korjattu.
Scifi-kanavan ongelmat ovat lähetyspäässä, eikä Humaxin vika.
RaakaRoki
19.06.2008, 08:56
Muutin antennitaloudesta kaapelitalouteen ja ostin PVR-9200C Humaxin.
Olen selaillut Humaxin foorumeita aiemmin ja minulla on sellainen muistikuva, että kaapeli-Humaxeissa olisi sellainen vika/ominaisuus, että vaikka poistat tarpeettomat kanavat ne ilmestyvät itsestään takaisin. Suosikkikanavalistoja en käytä, jos ei ole ihan pakko. Nyt en kuitenkaan löytänyt kyseistä keskustelua aiheesta. Omistamissani Humax PVR-9200T-boksissa ja Topfield TF 5100PVRt-boksissa kanavien poisto on mahdollista pysyvästi.
Voiko tarpeettomat kanavat poistaa pysyvästi kanavalistasta PVR-9200C-mallissa niin, että ne eivät ilmesty itsestään takaisin?
RaakaRoki
19.06.2008, 08:59
Unohdin kysyä, että mikä ohjelmistoversio on luotettavin Humax PVR-9200C-malliin?
Topfieldissä olen havainnut, että uusin ei ole paras.
M
Voiko tarpeettomat kanavat poistaa pysyvästi kanavalistasta PVR-9200C-mallissa niin, että ne eivät ilmesty itsestään takaisin?
Tietääkseni ei voi. Viimeisin päivitys teki laitteesta ns. Cable ready hyväksytyn, johon nimenomaan kuluu, että laite huomaa automaagisesti uusien kanavien ilmestymisen ja joissain tapauksissa vanhojen poistumisen. En jaksa ymmärtää miksi et käyttäisi suosikkia :confused:. Se on toteutettu niin hyvin Humaxissa ja kun sen kerran laittaa päälle, niin ei sitä tarvi sen jälkeen enää räplätä. Turhaan niintä n-kappaletta kanavia siellä listassa katselee, jos niihin ei ole edes katseluoikeutta.
Unohdin kysyä, että mikä ohjelmistoversio on luotettavin Humax PVR-9200C-malliin?
Topfieldissä olen havainnut, että uusin ei ole paras.
Tässä tapauksessa uusin on paras (1.00.16). Uusinta firmistä ennen ei ole ollut kuin kolme versiota, joista yksi ns. tuotantoversio eli päivityksiä tulee hyvin hidasta tahtia (vrt. Topfield).
Versio: 1.00.16
1. Cable Ready hyväksytty versio
2. Tallenteen nimeäminen korjattu
3. Salauksenpurkutoimintoa parannettu
4. Satunnainen EPG ajastusongelma YLEn kanavilla korjattu
6. Automaattisia kanavaluettelopäivitystomintoja parannettu
http://www.humax.fi/pvr9200c_cx_pvr9200c.html
RaakaRoki
19.06.2008, 10:17
Vastausta odotellessani selasin tätä ketjua ja ymmärsin, että muutamissa kaapeliverkoissa on tullut ongelmia kun ovat siirtyneet versiosta 1.00.12 versioon 1.00.16. Onkohan vika sitten palveluntarjoajassa, who knows?!?
Kyllä tuo versio 1.00.12 myös haki tarpeettomat kanavat uudelleen poiston jälkeen eilen illalla kun eka kertaa käytin boksia.
Kyssäri: Jos nyt sitten alan käyttämään suosikkikanavalistaa niin onko kyseinen kanavalista heti käyttövalmiina vai pitääkö minun joka käynnistyksen jälkeen ottaa lista käyttöön valikosta tai jollain näppäimenpainalluksella?
Näin piti tehdä (hanuri)Handanissa.
Suosikkilista pysyy aktiivisena vaikka laitteen sammuttaakin. Itselläni on suosikkilistassa vain n. 10 kanavaa (vain ilmaiskanavat käytössä) joiden välillä sitten mennään esim ch+/- -napeilla. Numeronappejakin voi käyttää.
Vastausta odotellessani selasin tätä ketjua ja ymmärsin, että muutamissa kaapeliverkoissa on tullut ongelmia kun ovat siirtyneet versiosta 1.00.12 versioon 1.00.16. Onkohan vika sitten palveluntarjoajassa, who knows?!?
Kaapeliverkosta tuo todellakin on kiinni. Welhon verkossa uusin versio 1.00.16 aiheuttaa jostain syystä PALJON epäonnistumisia ajastuksissa. Muutoin se olisi kyllä hyvä. Päivitystähän tuohon ongelmaan on luvattu varmaan puoli vuotta, mutta eipä ole tullut. Rupeaa jo epäilyttämään, että ei ole edes tulossa.
Kaapeliverkosta tuo todellakin on kiinni. Welhon verkossa uusin versio 1.00.16 aiheuttaa jostain syystä PALJON epäonnistumisia ajastuksissa. Muutoin se olisi kyllä hyvä. Päivitystähän tuohon ongelmaan on luvattu varmaan puoli vuotta, mutta eipä ole tullut. Rupeaa jo epäilyttämään, että ei ole edes tulossa.
Oma boksini on kytketty Oulun DNA:n verkkoon ja mitään ongelmia ei käytännössä ole. Muistaakseni ostin boksin joskus helmikuun tietämillä. Kaikki ajastukset ovat toimineet. Häpeilemättömästi täytyy keshuskella, että ajastuksia on ollut useita satoja ja yksikään ei ole epäonnistunut. Ainoa "bugi" tällä hetkellä on, että hyvin harvakseltaan laitteen näytön "Rec" merkkivalo jää päälle, vaikka tallennusta ei olisikaan menossa. "Rec" valo sammuu yleensä seuraavan ajastetun tallennuksen jälkeen. Tätä tapahtuu silloin tällöin (erittäin harvoin).
Takuuärsyttävät bugit v1.00.12 firmiksessä:
-EPG:stä ajastetun ohjelman nimi muuttuu kanavanimeksi (esim. YLE Teema), jos ajastusta editoidaan. Samoin käy, jos ajastuksen muuttaa viikottaiseksi jne.
-Kuva nykii jatkuvasti salaamattomillakin kanavilla. Nytkähdyksiä tulee n. 1-3 minuutin aikana. Viikon tätä seurasin ennen .16 päivitystä ja se oli jatkuvaa. Uusimmalla firmiksellä nykimistä ei enää ilmene. Ei myöskään salatuilla kanavilla, joita itselläni näkyy (esim. Eurosport, Travel).
Harmillista, että Suomen kaapelioperaatoreilla ei ole yhtenäistä standardia hoitaa jakeluaan :hitme:. Boksin valmistajan on melkein mahdotonta alkaa kustomoimaan softiaan per kaapelioperaattori Suomen kokoisessa maassa.
serkulla myös tämän poksin kans ongelmia, uusin softa on laitettu.
live katsonnassa (ilmeisesti pahiten ylen kanavilla) tekstit tulevat myöhässä, mutta kovolta katsottaessa tekstit näkyvät ajallaan :OI
kajaanin kaapeliverkossa on humaksi.
live katsonnassa (ilmeisesti pahiten ylen kanavilla) tekstit tulevat myöhässä, mutta kovolta katsottaessa tekstit näkyvät ajallaan :OI
Ihmeellistä, että jossain verkoissa toimii ja jossain ei. Tampereen tietoverkossa toimii uusimmalla ohjelmistolla hyvin, ei mitään ongelmia.
Joo ei ole täälläkään (Hämeenlinna) ollut tälläistä ongelmaa koskaan.
Ei myöskään Elisan verkossa Jyväskylässä ole ollut minkäänlaisia ongelmia sen jälkeen kun rivitalon sisäverkko laitettiin kuntoon.
RaakaRoki
01.07.2008, 16:25
Ei ainakaan Ylen paketista ohjelmistoversiolla 1.00.12
Sama vika on 9200T-mallissa, joka minulla on ollut aiemmin.
Ainut varma tapa saada tallennettua ajastus varmasti on jättää boksi käyntiin tai asettaa laite käynnistymään vähän ennen ajastusta.
Täytyy kokeilla versiota 1.00.16 korjaantuuko asia. Onko teillä kokemusta?
Ainakin Humaxin sivuilla luvataan, että
4. Satunnainen EPG ajastusongelma YLEn kanavilla korjattu
Sama vika on 9200T-mallissa, joka minulla on ollut aiemmin.
Ainut varma tapa saada tallennettua ajastus varmasti on jättää boksi käyntiin tai asettaa laite käynnistymään vähän ennen ajastusta.
9200T mallissa ei mitään tuontapaisia ongelmia. Elokuun 2007 jälkeen KAIKKI ajastukset ovat onnistuneet, oli sitten laite valmiustilassa tai auki. Eikä väliä katseletko suoraa vai tallennettua ohjelmaa vaan 9200 malli tallentaa nätisti kaiken, satoja ja satoja onnistuneita tallennuksia nyt ainakin 10 kuukauden aikana. Ja silloin elokuussa jäi se YKSI ainoa ohjelma tallentamatta YleTeemalta ja siitäkin tallentui se minuutin pätkä josta olen aikaisemmin maininnut.
Mutta 9200C mallista kaipaisin edelleen lisää kokemuksia ja nimenomaan Welhon verkosta koska pojalle pitäisi saada boksi ja mielellään "tuttu ja turvallinen" merkki/malli. Eli voiko tosiaan olla mahdollista että ongelmaa esiintyy vain yhdessä kaapeliverkossa ja miten se voi olla mahdollista???
Täältä pesee - vaikkakin 9500C mutta Welhon verkossa: Toiminut puoli vuotta täydellisesti :-)
Täältä pesee - vaikkakin 9500C mutta Welhon verkossa: Toiminut puoli vuotta täydellisesti :-)
Tämä on kyllä outoa, kun itsellä on 9200C (eli käytännössä sama laite) Welhon kaapelissa ja 1.00.16 ohjelmistolla tulee paljon epäonnistuneita tallennuksia. Finnsat on tuon itsekin myöntänyt ja korjaus pitäisi olla tulossa. Itse vaihdoin takaisin softaan 1.00.12 ja se toimii tallennusten suhteen paremmin YLEn harvoja epäonnistumisia lukuun ottamatta.
Tämä saattaa olla jo vanhaa tietoa, mutta kerrotaan kuitenkin. Tallensin kokeesi 9200C:llä VoomHD:n lähetystä (DNA Oulu) ja siirsin tallenteen PC:lle. Katseluoikeutta minulla ei ole kyseiselle kanavalle, joten kuva pysyi salattuna. PC:llä .ts tallennetta tutkimalla näkyi oikeaoppisesti 1080i50 h.264 kuvaraita, ääniraidat (dd5.1 ja mpeg 2.0) sekä tekstitysraidat. Kuvittelisin, että jos katselukortissa olisi oikeus kanavaan, niin pitäisi pystyä tallentamaan HD-kanavaa ja siirtämään tallenteet PC:lle ja edelleen katsomaan ohjelmia off-line tyyppisesti jälkikäteen. Tekisi melkein mieli ottaa VoomHD (4,90 €/kk) kokeeksi ja testata asiaa. Kanavan ohjelmat on kuulemma vain aika huttua... :rolleyes:
Tämä saattaa olla jo vanhaa tietoa, mutta kerrotaan kuitenkin. Tallensin kokeesi 9200C:llä VoomHD:n lähetystä (DNA Oulu) ja siirsin tallenteen PC:lle. Katseluoikeutta minulla ei ole kyseiselle kanavalle, joten kuva pysyi salattuna. PC:llä .ts tallennetta tutkimalla näkyi oikeaoppisesti 1080i50 h.264 kuvaraita, ääniraidat (dd5.1 ja mpeg 2.0) sekä tekstitysraidat. Kuvittelisin, että jos katselukortissa olisi oikeus kanavaan, niin pitäisi pystyä tallentamaan HD-kanavaa ja siirtämään tallenteet PC:lle ja edelleen katsomaan ohjelmia off-line tyyppisesti jälkikäteen. Tekisi melkein mieli ottaa VoomHD (4,90 €/kk) kokeeksi ja testata asiaa. Kanavan ohjelmat on kuulemma vain aika huttua... :rolleyes:
Muistan, että joku täällä kertoi Humaxilla taikka Topfieldillä onnistuneen joskus vuosi sitten ko. operaatiossa.
BlueRoan
19.07.2008, 18:45
Tämä on kyllä outoa, kun itsellä on 9200C (eli käytännössä sama laite) Welhon kaapelissa ja 1.00.16 ohjelmistolla tulee paljon epäonnistuneita tallennuksia. Finnsat on tuon itsekin myöntänyt ja korjaus pitäisi olla tulossa. Itse vaihdoin takaisin softaan 1.00.12 ja se toimii tallennusten suhteen paremmin YLEn harvoja epäonnistumisia lukuun ottamatta.
Edelleen myös minulla samaa vikaa 9500C:n kanssa Welhon verkossa. Suhteellisen usein tulee epäonnistumisia ajastusten suhteen (vaimolla on palanut jo käpy laitteen kanssa), joissain ajastetuissa ohjelmissa ei ole ääntä ollenkaan...
Laitteessa tuo 1.00.16 ohjelmisto ja täytyy itsekin palata tuohon vanhempaan versioon jos on kerta vakaampi...
Ihmeellistä, että jossain verkoissa toimii ja jossain ei. Tampereen tietoverkossa toimii uusimmalla ohjelmistolla hyvin, ei mitään ongelmia.
kpolla olivat kertoneet että vika boxissa :thumbsup: :OI
Itsellä boksi toimi ongelmitta noin 9 kk, mutta kun nyt käynnistin sen, niin kuva on puolet ajasta mustana, ja puolet melkoista sekasoppaa. Televisio tunnistaa signaalin välillä PAL:iksi, välillä NTSC:ksi. Välillä ilmoittaa ettei signaalia ole ollenkaan.
Kun menee boksin valikkoon, esim. katsoakseen tallennettuja ohjelmia, niin samanlaista söheröä on ruutu täynnä. Menussa ei pysty edes navigoimaan, koska kuvasta ei saa selvää.
*TV toimii hyvin tietokoneen näyttönä HDMI:n kautta.
*Kumpikin SCART- paikka testattu, kahdella eri kaapelilla.
*Boksi on myös resetoitu
Taitaa olla yksilövika, onneksi on takuuta jäljellä. Muuten olen ollut tähän oikein tyytyväinen.
EDIT: Vika olikin antennipiuhassa.
Tilasin Humax 9200c anttilasta ja nyt olen pari päivää testaillut(14pv palautusoikeus) pariin asiaan haluaisin vastauksia muilta eli
1:Kun nauhoitan Canal+kanavalta elokuvan en pysty katsomaan muita canalin-kanavia(esim.hits,action jne)käykö näin muilla??? herjaa vain kanava salattu plaa,plaa..
2:Pientä nykimistä havaittavissa kanavilla
3:Mites ton päivityksen sais kun ei ainakaan kaapelissa päivity??tietsikan kautta varmaan onnistuisi?? 1.00.12 firmware!!auttaisiko tuo uusi 1.00.16 tuohon canal+ ongelmaan??
4: Mites kun tietsikka ei tunnista tuota humaxin boksia??ostin 3m usb 2.0 high speed-piuhan mut ei vaan tunnista..
Vinkkejä otetaan vastaan josko niistä olisi hyötyä ennenkuin päätän pidänkö boksin vai lähetänkö takaisin!! niin ja loader versio on tuo 4.11
Tilasin Humax 9200c anttilasta ja nyt olen pari päivää testaillut(14pv palautusoikeus) pariin asiaan haluaisin vastauksia muilta eli
1:Kun nauhoitan Canal+kanavalta elokuvan en pysty katsomaan muita canalin-kanavia(esim.hits,action jne)käykö näin muilla??? herjaa vain kanava salattu plaa,plaa..
2:Pientä nykimistä havaittavissa kanavilla
3:Mites ton päivityksen sais kun ei ainakaan kaapelissa päivity??tietsikan kautta varmaan onnistuisi?? 1.00.12 firmware!!auttaisiko tuo uusi 1.00.16 tuohon canal+ ongelmaan??
4: Mites kun tietsikka ei tunnista tuota humaxin boksia??ostin 3m usb 2.0 high speed-piuhan mut ei vaan tunnista..
Vinkkejä otetaan vastaan josko niistä olisi hyötyä ennenkuin päätän pidänkö boksin vai lähetänkö takaisin!! niin ja loader versio on tuo 4.11
1. Tällaista ongelmaa ei pitäisi olla, voi katsoa mitä tahansa kanavaa, kun tallentaa toista. Viittaisi siihen, että toinen viritin on rikki.
2. 1.00.16-ohjelmisto korjaa nykimisongelman.
3. Voit päivittäää ohjelmiston tietokoneella, jossa on portti nollamodeemikaapelille.
4. Sinulla on ilmeisesti liian pitkä USB-johto, koita lyhyemmällä.
Jep toi digipoksin tunnistus homma periaatteessa testattu lyhyemmällä piuhalla ja homma toimi kun toin poksin pc:n viereen ja testasin taas tuota äänitystä niin muilla canalin kanavilla kuva jähmettyy ja "kanava salattu tai ei ole saatavilla!!
Tämä poksi lähtee kuitenkin takaisin koska paketista ottaessani huomasin etulevyn olevan täysin naarmuilla(..hyvä anttila!!)lähetin palautetta tuosta hommasta ja tänään vastasivat että varasto on vahingossa laittanut näytemallin :thumbsup::thumbsup: saan uuden tilalle tai jos pidän niin antavat 4 viimeistä osamaksuerää alennusta a=33.40€ eli 120e tietämillä! voi perse sentään..
mites on kannatasko ottaa uusi tilalle huolimatta noista vioista jotka ilmenevät tässä purkissa!!toivottavasti uusi purkki toimisi..olen muuten ttv:n kaapeliverkossa!!että tämmöistä tällä erää...
LimBurger
22.07.2008, 18:10
Etulevyn naarmut saat poistettua,kun otat sen suojamuovin siitä päältä pois :)
Etulevyn naarmut saat poistettua,kun otat sen suojamuovin siitä päältä pois :)
Minäkin naarmuja omassani aikoinaan ihmettelin kunnes tutkin tarkemmin. Muovi on todella reunasta reunaan eikä vähän vajaa kuten jossain toisissa näytöissä.
Oman boksin ongelman syypääksi osoittautuikin antennipiuha. Kokeilin tutulla molemmissa bokseissa omaa piuhaa, kumpikin ilmoitti ettei signaalia löydy. Tutun piuhalla molemmat boksit toimivat.
Mistä kannattaisi metsästää piuha joka toimisi varmasti? Itsellä on 3 piuhaa, yksikään ei toimi (vielä torstaina toimi hyvin), tosin kaikki on jotain tusinatavaraa.
Tämä on kyllä outoa, kun itsellä on 9200C (eli käytännössä sama laite) Welhon kaapelissa ja 1.00.16 ohjelmistolla tulee paljon epäonnistuneita tallennuksia. Finnsat on tuon itsekin myöntänyt ja korjaus pitäisi olla tulossa.
Hankittuani pojalleni 9500C mallin pari viikkoa sitten laitoin asiasta kyselyn Finnsatin Humax-tukeen.
Tänään sain vastaukseksi että:
"Valitettavasti emme ole saaneet vielä uutta päivitystä kyseiseen ongelmaan.
Ongelmaa esiintyy joissain määrin myös muillakin verkoilla. Odotamme kovasti itsekin uuden päivityksen saapumista, valitettavasti vielä sitä ei meille ole toimitettu."
Tekisi kyllä mieli uskoa tuohon vastaukseen. Esim. vuosi sitten kyselin 9200T mallin Ylen kanavia koskevasta tallennusongelmasta ja silloinkin päivitystä asiaan luvattiin. Se kesti silloinkin muutaman kuukauden mutta eipä ole päivityksen jälkeen ainuttakaan epäonnistunutta tallennusta ilmennyt...
Tosin nyt on kyllä aikaa kulunut rutkasti enemmän kuin silloin joten ei ihme jos tilanne alkaa tuntua toivottomalta joittenkin mielestä. Pojan laitteessa oli tosin vanha 1.00.12 ohjelmaversio eikä automaattipäivitystä onneksi ole tällä hetkellä saatavana 16-versioon joten laite kuulemma toimii aivan hyvin eikä poika ole huomannut että tallennuksia olisi jäänyt pois.
Mulla ollut nyt kohta 1 1/2 vuotta Humaxin 9200c. Jo alkuaikoina kuvassa esiintyi palikoitumista ajoittain mutta ajattelin sen olevan huonon kaapeliverkon syytä. Nyt kesän aikana kuvan pätkiminen ja palikoituminen alkoi olla ajoittain niin rajua että ryhdyin etsimään vikaa lähinnä pois sulkemalla asioita. Ensin Elisa tarkisti oman osuutensa ja signaali on kuulemma riittävä jotta kuva näkyy kunnolla. No sitten tilasin antenniasentajan tarkistamaan taloni ( omakotitalo rv.2000) omat systeemit. Hän totesi että hyvin tulee jakopalikalle signaali mutta sitten hukkuu ja paljon.
No hän asensi jakopalikalle kaapeliverkon vahvistimen ja sanoi että nyt luultavimmin ongelma poistuu. No ei poistunut. Seuraavaksi vaihdoin laadukkaan antennijohdon ja laitoin johdon ja rasian perään vielä galvaanisen eroittimen. Kuva pätkii vieläkin. Ja pätkimisestä vielä se verran että se ei kulminoidu muutamaan kanavaan, vaan kaikki ilmaiskanavat palikoituvat yhtä aikaa. Canal+ ei ole pätkinyt kertaakaan, ihme juttu.
Voin siis olettaa että boxi on jotenkin viallinen ? Harmi vaan että mulla on aina ollu Humaxi joten kaikkien muiden käyttis tuntuu todella vieraalta. Onkohan tossa 9500 laatikossa vielä nämä samat taudit kuin tässä surkeassa 9200 mallissa.
Neuvoa saa, hermot riekaleina :OI
Minulla on ollut 9200C jo reilun aikaa. Ongelmia ei ole liiemmin ollut. Aiemmalla LCD töllöllä kuvassa oli juovaa, mutta kun vaihdoin ko. huoneeseen toisen LCD töllön ongelma poistui (Philipsin 42 tuumainen malli jota Kodin 1 myi kesällä alle tonnin, en muista mallinumeroa). Nyt ongelmana on, että aina kun digiboxin laittaa päälle on kuva läpeensä vihreäsävyinen, niin kuva kuin valikotkin. Väri poistuu kun painan kaukosäätimen läpän alla olevaa source näppäintä. Katselin jopa hieman manuaalia, mutta en löytänyt selitystä. Onko jollain ollut samanlainen vaiva ja miten siitä pääsisi eroon?
UncleSam
21.09.2008, 12:36
vuoden käytön jälkeen tästä mallissa eniten itseäni häiritsee
seuraavat asiat (uusin firmis sisällä, oulun dna-verkko):
- Kaukosäädin on epäherkkä ja tekee virhepainalluksia . Saa todella sihdata
että ottaa. Ehdottomasti epäherkin seitsämästä pöydällä lojuvasta kapulasta.
Lisäksi tekee säännöllisen satunnaisesti sitä, että volumea säätäessä päättäkin vaihtaa kanavaa. Välillä jättää myös painalluksia ottamatta.
- Ohjelmatiedot Guideen latautuu edelleen todella hitaasti. Useamman tunnin tv:n katselun jälkeen guidesta voi edelleen puuttua tietoja vapailta kanavilta.
Siinäpä suurimmat. onhan tuossa softassa nyt vielä muutama pienempikin selvä bugi, joihin lienee turha edessa odottaa parannussa. ensimmäisenä tulee mieleen että jos ajastaa ohjelman nauhoituksen ja alkaa katsomaan ohjelmaa alusta ennenkuin tallennus ehtii loppua, niin tallennuksen päättyessä ohjelman toistokin loppuu. joutuu uudelleen kelaan siihen kohtaan missä oli menossa..
Seuraavaksi voisi mainita sellaisen featuren, että kello-ikonin näkyy boxin näytöllä aina vaikka ajastuksia ei olekaan asetettu. sen pitäisi kai palaa vain jos on laittanut ajastuksia
Signaalinvoimakkuus on softan mukaan kaikilla kanavilla aina ja ikuisesti 24% riippumatta siitä mitä se todellisuudessa on.
Oonkin ajatellut luopua tästä ja päivittää johonkin HDMI-liittimellä olevaan boksiin.. Että jos jotain kiinnostaa nii tarjota voi privalla :D
- Ohjelmatiedot Guideen latautuu edelleen todella hitaasti. Useamman tunnin tv:n katselun jälkeen guidesta voi edelleen puuttua tietoja vapailta kanavilta.
Laite lataa vain katsottavan kanavanipun kanavien EPG-tiedot noin 10 sekunnissa.
ensimmäisenä tulee mieleen että jos ajastaa ohjelman nauhoituksen ja alkaa katsomaan ohjelmaa alusta ennenkuin tallennus ehtii loppua, niin tallennuksen päättyessä ohjelman toistokin loppuu.
Aloita ajastutun ohjelman katsominen tallennukset valikosta, niin tätä ei tapahdu.
Electron
29.09.2008, 11:52
Täällä päässä edelleen ongelmia huulisynkan kanssa tallennetuissa ohjelmissa. On se kumma kun boxi toimi loistavasti uutena mutta nyt vajaa vuosi myöhemmin se toimii huonommin.
Viimeisen viikon aikana ovat alkaneet ongelmat:
4-5 kertaa boksi on jähmettynyt siten, että mikään kaukosäätimen taikka laitteen etupaneelin nappula ei toimi, samalla myös TV-lähetyksen kuva on pysähtynyt ruudulle.
Ainoa mikä auttaa on laitteen virtojen poiskytkeminen takapaneelin virtakytkimestä.
Mikäköhän mättää?
UrbanCamo
03.11.2008, 01:09
Kohta vuosi takana Humaxin kanssa ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Pikkuvikoja on mutta ei sellaisia että kokonaisuus kärsisi pahasti.
Ainoa mikä ärsyttää toden teolla on Discoveryn kokonaan puuttuva EPG määrättömin väliajoin. Nyt jo kolmas päivä menossa ja EPG loistaa tyhjyyttään. Tätä on ollut pari kertaa ennenkin.
Mistähän ihmeestä tuo mahtaa johtua? :hitme:
minulla mtv3 scifi,mtv3 sarja teksit tulee noin 0,30 secuntia jälkeen mistä toi mahtaa johtua ja välillä ,kun tulee pitempi tauko niin teksit jää, paikoilleen pitkästi aikaa :OI
Viimeisen viikon aikana ovat alkaneet ongelmat:
4-5 kertaa boksi on jähmettynyt siten, että mikään kaukosäätimen taikka laitteen etupaneelin nappula ei toimi, samalla myös TV-lähetyksen kuva on pysähtynyt ruudulle.
Ainoa mikä auttaa on laitteen virtojen poiskytkeminen takapaneelin virtakytkimestä.
Mikäköhän mättää?
Juuri se. Boxi kun ei sammu koskaan, jos ei virtaa katkaista kokonaan.
Ihan yhtäläilla kun tietokone ja känny, pitää boxikin sammuttaa mieluiten joka viikko. Näin toimivuus on paljon parempi.
Jyppendaal
26.11.2008, 11:27
Harmi, kun tässäkin härvelissä päävirtakytkin on laitteen takana. Idioottimaista suunnittelua.
Aina virta pois laitteista, ellei käytetä/tallenneta. (Koskee ihan kaikkea elektroniikkaa kotona.)
Muuten täysin toimiva poksi, ei ole ollut mitään nurisemista pitkään aikaan.
Juuri se. Boxi kun ei sammu koskaan, jos ei virtaa katkaista kokonaan.
Ihan yhtäläilla kun tietokone ja känny, pitää boxikin sammuttaa mieluiten joka viikko. Näin toimivuus on paljon parempi.
Sinänsä oikeassa olet. Toisaalta jähmettymistä tapahtui kyseisen viikon aikana 3-4 kertaa, eli frekvenssi oli lähes päivittäin. Näin usein ei kyseisen kaltaista laitetta tulisi buuttailla.
Kyseisen viikon jälkeen ongelmaa ei ole ollut ja laitetta en ole buuttaillut kertaakaan marraskuun aikana.
tsinivuo
26.11.2008, 12:34
Lisäksi tekee säännöllisen satunnaisesti sitä, että volumea säätäessä päättäkin vaihtaa kanavaa.
Tämä on nyt ainoa mihin törmännyt. Käytön myötä kyllä myös herännyt halu parannuksiin.
- Display info juuri tekstin päällä ja sen näkymisaikaa ei edes voi säätää. Eli tuon korkeus säädettäväksi(laittaisin ruudun ylälaitaan) tai näkymisaika säädettäväksi(laittaisin sekuntiin). Nyt kelaamisen jälkeen peittää tekstejä useamman sekunnin :OI
- Pelkkä muistutus, jos ei halua tallentaa jotain
Muuten loistava laite. Ei ikävä niitä jumittavia paskoja. :thumbsup:
Laitteen viimeksi buutannut heinäkuussa.
Display info juuri tekstin päällä ja sen näkymisaikaa ei edes voi säätää. Eli tuon korkeus säädettäväksi(laittaisin ruudun ylälaitaan) tai näkymisaika säädettäväksi(laittaisin sekuntiin). Nyt kelaamisen jälkeen peittää tekstejä useamman sekunnin :OI
Voihan tuon ajan saataa, en nyt vaan muista tarkemmin missa kohtaa se hoituu ja laite on melkein 5000 km:n paassa kotona joten en voi nyt tarkistaa asiaa. Lisaksi exit-napilla saat heti infot pois ruudulta haittaamasta...
Tämä on nyt ainoa mihin törmännyt. Käytön myötä kyllä myös herännyt halu parannuksiin.
- Display info juuri tekstin päällä ja sen näkymisaikaa ei edes voi säätää.
Järjestelmän asetukset -> Muut asetukset -> Infoikkunan näyttöaika -> 1 s.
Ja kelauksen aikanakin tosiaan näytön saa pois exitillä kelauksen häiriintymättä.
Ainut vaan, että kelauksen aikana ainakaan mulla ei tekstit näy muutenkaan.
Ainut vaan, että kelauksen aikana ainakaan mulla ei tekstit näy muutenkaan.
Eli tuo koskee tietysti vain ns. dynaamisia teksteja kuten ne ylen kanavilla olevat. Muilla kanavillahan tekstit on poltettu kuvaan kiinni ja nakyvat tietysti myos kelauksen aikana...
Eli tuo koskee tietysti vain ns. dynaamisia teksteja kuten ne ylen kanavilla olevat. Muilla kanavillahan tekstit on poltettu kuvaan kiinni ja nakyvat tietysti myos kelauksen aikana...
Voisin lisätä tuohon, että Ylen teletekstit saa näkyville myös kelauksen aikana, mutta ajoitus on jo normaalistikin niin pielessä, ettei tuosta paljoa iloa ole.
Onko tietoa mistä saa kaukosäätimiä PVR 9200C -malliin? Lapset päättivät ilahduttaa itseäni leikkimällä sillä poissaollessani, ja taisi saada yhden iskun liikaa kun ei 2, 3 ja virtanappula enää toimi siinä... Jos ei alkuperäistä saa, niin mikä olisi hyvä yleiskaukosäädin siihen?
carpenter83
08.12.2008, 10:31
Oletkos tuolta www.humax.fi (http://www.humax.fi/) kautta kysynyt?
Oletkos tuolta www.humax.fi (http://www.humax.fi/) kautta kysynyt?
Juu laitoin kyselyä jo viime viikolla mutta ei ole vastausta tullut.. Nyt löytyi Digiboksikauppa (http://www.digiboksikauppa.fi/www/) josta näköjään saa 39€ hintaan.
Nyt on alkanut boksi taas tökkiä ja pahasti. Ohjelmaopasta selatessa kellonaika saattaa muuttua yllättäen vääräksi ja sitten sa taas palaa takaisin oikeaksi. Ohjelmia on jäänyt nauhoittamatta roppakaupalla. Uusin softa on ollut sisässä jo vaikka kuinka kauan. Tätä kellonajan humppausta tapahtuu ihan jatkuvasti.
Olisikohan tämä sittenkin Opoyn vika?
Nyt on alkanut boksi taas tökkiä ja pahasti. Ohjelmaopasta selatessa kellonaika saattaa muuttua yllättäen vääräksi ja sitten sa taas palaa takaisin oikeaksi. Ohjelmia on jäänyt nauhoittamatta roppakaupalla. Uusin softa on ollut sisässä jo vaikka kuinka kauan. Tätä kellonajan humppausta tapahtuu ihan jatkuvasti.
Olisikohan tämä sittenkin Opoyn vika?
Hyppääkö kellonaika ja päiväys jonnekin tammikuulle välillä?
Olen itsekin satunnaisesti huomannut tuollaista ohjelmaopasta selatessani, mutta yhtään tallennusta laite ei ole mielestäni missannut.
Tämä myös siis Oulussa ja kaapeliverkossa.
Juurikin näin. Taitaapi olla opoyn ammattilaiset taas asialla.
dekerivers
26.12.2008, 20:22
...yhtään tallennusta laite ei ole mielestäni missannut.
Itsellä laite ollut käytössä lokakuun puolivälistä, eli rapiat 2kk. Joulukuun puoliväliin kapine toimi aivan moitteetta, mutta nyt menneen vajaan 2 vkon aikana on tapahtunut seuraavaa:
- 'kanava salattu tai ei saatavissa' -vilahtaa aina Voicen/Viisi-kanavan tallennuksissa, ei koskaan muilla kanavilla :mad:
- kellonaika on heitellyt sattumanvaraisesti joitakin kertoja, palannut jossakin vaiheessa normaaliksi :mad:
- reagoi kakeen toisinaan pitkällä viiveellä, tai ei lainkaan (testattu myös uusilla paristoilla) :mad:
- kolme ajastusta epäonnistunut (MTV3,MTV3,YLE1,) :mad::grr::OI:OI niin, että ensimmäinen näistä (House) oli infoikkunan ja tallennelistan mukaan oikein tallentunut, mutta boksi olikin tallentanut tämän ajan väärää kanavaa. Toinen (Myytinmurtajien joulujakso), oli myös oikein infon ja tallennelistan mukaan, mutta tällä kertaa boksi tallensi vain pelkkää mustaa. Kolmannella kerralla (Julie-intohimona...) tallennus näytti olevan oikein, mutta boksi olikin vaihtanut - 30min ennen kuin tämän oikean tallennuksen olisi kuulunut loppua - kesken kaiken tallentamaan Voicea, eli vaimolla jäi Julien loppuratkaisu näkemättä.
Uusin päivitys sisässä, tehdasasetuksetkin on palautettu pariinkiin otteeseen ja onpa boksia käytetty muutaman kerran kokonaan kiinnikin sieltä takapaneelin kytkimestä. Eipä ole auttanut. Takuu on tietenkin voimassa, joten pitäisiköhän palauttaa koko laite, kun ei ole korjaussarjoista tietoakaan.
Soneran verkossa ollaan.
Entiset CXC2000PVR sekä 9200T toimivat kuin junan vessa, mutta tämä kaapelimalli on nyt hiukan horjuttanut uskoani Humaxiin.
Omalla boksillani on kiusallinen taipumus jättää väliä ajastettuja ohjelmia tallentamatta. Yhden kerran tallentui väärää kanavaa ilman ääntä, muissa tapauksissa ei ole tapahtunut mitään. Näppituntumalla epäonnistumisten määrä on luokkaa 1/10 - 1/20. Välillä oli päivän verran niin, ettei yksikään tallennus onnistunut. Olin jo valmistelemassa boksin kiikuttamista takaisin kauppaan kun se alkoikin taas toimia. Pitänee yrittää tarkkailla olisiko kellonajan hyppimistä havaittavissa.
Outoja juttuja:
Kahdesta Canal+ kanavilta tallennetusta animaatioleffasta (Madagascar ja Yli aidan) on kadonnut suomen kielen sisältävä ääniraita. Kyseinen ääniraita on täysin mykkä. Ruotsin kielen sisältävä ääniraita toimii kummassakin normaalisti.
Kumpikin ääniraita katosi samaan aikaan toimittuaan sitä ennen noin vuoden.
:confused:
tsinivuo
20.01.2009, 15:35
Onko muilla semmosta, että yöksi tallennukseen laitettu elokuva vielä tallentuu aamulla. Eli sen tallennuksen joutuu käsin katkaisemaan. Ärsyttävä, kun siivotakseen kiintolevytilaa tuosta ylimääräroskasta joutuu menemään editointitilaan, mikä on tuossa aika köpönen. :OI
Tehnyt nyt vuoden aikana 3 krt. Ei siis iso ongelma, mutta silti ongelma.
Minulla ei ainakaan ole ollut tuollaista vikaa mutta kerran rec-valo paloi vielä aamulla mutta napsautin virrat boksin takaa hetkeksi pois ja ongelma hävisi!
Onko joku keksinyt ratkaisun seuraavaan ongelmaan, jota tämän 9x00C sarjan kanssa on vissiin enempikin?
Omassa boxissani (9200C) on nyt alkanut ilmentymään sellainen ominaisuus, että se missaa valtavan määrän EPG:stä ajastettuja tallennuksia. Jos ajastan viikon aikana ~10 tallennusta niin odotettavissa on että ehkä ~3 onnistuu ja loput menee munilleen, eli jää siis tallentumatta. Tallennus muka alkaa, mutta sen loputtua tallennetta ei löydy mistään.
Boxi myös sekoilee jo tallennettujen ohjelmien nimeämisessä. Ohjelmien nimet on sekaisin tallennetuissa ohjelmissa ja tästä syystä on vieläkin ersyttävämpää katsoa mikä tallennus onnistui ja mikä ei. Saattaa olla siis esim. että CSI:nä talllennettu ohjelma näkyy valikossa nimellä Life (jos nyt yleensäkään on edes tallentunut :hitme:).
Softana laitteessa on 1.00.16/Y4.11. Täytyy koittaa seuraavaksi vanhaa versiota, eli 1.00.12/Y4.11. Laite on ollut päällä, eli siis takakannen verkkokytkin ON-asennossa, nyt about 3kk. Pitää koittaa vielä sammuttaa siitä, mutta luulenpa että ei ratkaise ongelmaa.
Kaapeli-TV verkkona PPO:n verkko. Verkon puoli on ok, eli siinä vika ei ole vaan puhtaasti tässä laitteessa.
Täytyy runoilla lisää kunhan saan vaihdettua tuon vanhemman softan laitteeseen.
Se vanhempi softa tuskin auttaa asiaa.
Käytä nyt se virtakytkin ensin siinä OFF-asennossa.
Saattaa olla kovalevy sökönä kun tuolla lailla oireilee.
Onko joku keksinyt ratkaisun seuraavaan ongelmaan, jota tämän 9x00C sarjan kanssa on vissiin enempikin?
Omassa boxissani (9200C) on nyt alkanut ilmentymään sellainen ominaisuus, että se missaa valtavan määrän EPG:stä ajastettuja tallennuksia. Jos ajastan viikon aikana ~10 tallennusta niin odotettavissa on että ehkä ~3 onnistuu ja loput menee munilleen, eli jää siis tallentumatta. Tallennus muka alkaa, mutta sen loputtua tallennetta ei löydy mistään.
Boxi myös sekoilee jo tallennettujen ohjelmien nimeämisessä. Ohjelmien nimet on sekaisin tallennetuissa ohjelmissa ja tästä syystä on vieläkin ersyttävämpää katsoa mikä tallennus onnistui ja mikä ei. Saattaa olla siis esim. että CSI:nä talllennettu ohjelma näkyy valikossa nimellä Life (jos nyt yleensäkään on edes tallentunut :hitme:).
Softana laitteessa on 1.00.16/Y4.11. Täytyy koittaa seuraavaksi vanhaa versiota, eli 1.00.12/Y4.11. Laite on ollut päällä, eli siis takakannen verkkokytkin ON-asennossa, nyt about 3kk. Pitää koittaa vielä sammuttaa siitä, mutta luulenpa että ei ratkaise ongelmaa.
Kaapeli-TV verkkona PPO:n verkko. Verkon puoli on ok, eli siinä vika ei ole vaan puhtaasti tässä laitteessa.
Kannattaa koittaa tuota buuttausta, se on ainoa juttu mikä tulee mieleen, joka voisi auttaa. Vastaavia tallennusongelma ei ole minulla ollut noin 2,5 vuoden aikana, joka boksi on ollut käytössä.
Tallenteiden nimeämisessä on kyseinen bugi/ominaisuus, jos kyse on toistuvasta tallenteesta. Toistuvassa tallenteessa boksi nimeää jokaisen tallenneohjelman sillä nimellä, joka toistuvan ajastuksen ensimmäisessä ohjelmassa on. Jos sinulla kyse ei ole tästä, niin ihme juttu.
Se vanhempi softa tuskin auttaa asiaa.
Käytä nyt se virtakytkin ensin siinä OFF-asennossa.
Saattaa olla kovalevy sökönä kun tuolla lailla oireilee.
Joo ei kannata vanhempaa softaa laittaa, jos ei buutti auta, niin koita laittaa uudempi softa uudelleen.
UrbanCamo
25.01.2009, 17:34
Nyt on alkanut perhana tökkiä mullakin. Vuoden verran pelasi kuin unelma, jäi ehkä 3-5 tallennusta pois, mut nyt viimisen kuukauden aikana ohjelmia on jäänyt pois varmaan likemmäs 20 kpl...
Todella hajottava vika.
Todella mystistä myös että sama vika alkaa ilmetä monella muullakin liki yhtäaikaa?
Täytynee koittaa buuttia, vekotin on ollut kuitenkin kuukausikaupalla päällä, mut tuskimpa sekään auttaa :OI
Täytynee koittaa buuttia, vekotin on ollut kuitenkin kuukausikaupalla päällä, mut tuskimpa sekään auttaa :OI
Boottasin omani loppuviikosta ja ainakin kaikki viikonlopun aikana tekemäni tallennukset toimi aivan oikein. En uskalla vielä mennä sanomaan että tuo bootti auttoi, mutta tosiaan nyt pari päivää on toiminut nuo ajastetut tallennukset. Seuraillaan tilannetta....
Boottasin omani loppuviikosta ja ainakin kaikki viikonlopun aikana tekemäni tallennukset toimi aivan oikein. En uskalla vielä mennä sanomaan että tuo bootti auttoi, mutta tosiaan nyt pari päivää on toiminut nuo ajastetut tallennukset. Seuraillaan tilannetta....
Itse jälleen itselleni vastaten. Tuntuu sille että tuo bootti auttoi. Tai ainakin KAIKKI sen jälkeen ajastetut tallennukset ovat toimineet moitteetta ja vieläpä kaikki näkyvät oikeilla nimillä eikä tallennusten lista ole muutenkaan sekaisin. :king:
Ps. koputan puuta, että tilanne myös säilyy tällaisena !
UrbanCamo
30.01.2009, 21:59
Tuntui auttavan myös omalla kohdalla toi buutti. Ei ole useaan päivään temppuillut mitenkään ja kaikki ajastukset on tallentuneet mitä on laitettu.
Täytyy itekkin koputtaa puuta (päätä) :hitme:
lepreconn
31.01.2009, 00:49
Tallennukset tallentuu. Mutta joskus satunnaisesti pätkäisee ikävästi. Myös samanaikaisten lopetus ja aloittamisaikojen kanssa on välillä ongelmia. Aikaisempi loppuu minuuttia ennen vaikka valikosta olisi valinnut 10 minuuttia ylimääräistä tallennusta loppuun.
Nyt on alkanut perhana tökkiä mullakin. Vuoden verran pelasi kuin unelma, jäi ehkä 3-5 tallennusta pois, mut nyt viimisen kuukauden aikana ohjelmia on jäänyt pois varmaan likemmäs 20 kpl...
Todella hajottava vika.
Todella mystistä myös että sama vika alkaa ilmetä monella muullakin liki yhtäaikaa?
Täällä kanssa on kone alkanut oikuttelee. Puoli vuotta vanha kone ja toiminut moitteetta mutta nyt kuukauden sisällä on jättänyt nauhoituksia nauhoittamatta.
Pari kertaa on myös jäänyt nauhoitukset päälle ja kerrankin nauhoitti 10h putkeen.
Oon koittanu irroittaa piuhat mutta taas eilen se oli jättänyt nauhoittamatta TÄRKEÄN ohjelman.:OI
Onko kukaan keksinyt selityksiä moiseen.
Huollossakaan ei osattu sanoa mitään, muuta kuin että sitä on ilmennyt viimeaikoina:OI:OI:OI
Täällä kanssa on kone alkanut oikuttelee. Puoli vuotta vanha kone ja toiminut moitteetta mutta nyt kuukauden sisällä on jättänyt nauhoituksia nauhoittamatta.
Pari kertaa on myös jäänyt nauhoitukset päälle ja kerrankin nauhoitti 10h putkeen.
Oon koittanu irroittaa piuhat mutta taas eilen se oli jättänyt nauhoittamatta TÄRKEÄN ohjelman.:OI
Onko kukaan keksinyt selityksiä moiseen.
Huollossakaan ei osattu sanoa mitään, muuta kuin että sitä on ilmennyt viimeaikoina:OI:OI:OI
Minulla oli samaa vikaa kuten aiemmin tässä ketjussa jo mainittukin. Nyt kuitenkin sain laitteen kuntoon. Kovalevyn alustus tuntui olevan se lopullinen keino ainakin minun tapauksessani. Nyt on tallennukset toimineet ja mitään roleemaa ei ole ilmennyt. :king:
Onkos tällasta vikaa kellään ollut: päivänä eräänä muokkasin kaikessa rauhassa erään tallennetun ohjelman nimeä, kun yht'äkkiä kone käynnisti itsensä uudelleen. Muuten "hyvä" mutta samalla katosivat kaikki tallennetut ohjelmat. Vielä parempi, että koneen mukaan kuitenkin 35 gb:ä on varattu edelleen tallennuksille?
Muutenkin tuo 1,5 vuotta vanha 9200c on viime aikoina "mokaillut" - aiemmin virheetön kone missaa tallennuksia. Huippuna mestarien liigan viime kierroksen maalikimara, josta oli tallentunut ekat 5 minuuttia, loput 1,5 tuntia olivat "kanava salattua" tms. , eli pelkkää mustaa. Tuskin tuo ohjelma muuten edes kesti 1,5 tuntia.
En ole vielä alustanut kovalevyä, mutta jos tämä jatkuu täytyy kai koettaa. Onneksi vielä puoli vuotta takuutakin jäljellä.
UncleSam
31.03.2009, 22:19
Tuossa tuli poistettua kaikki ne maksukanavat joita ei itelläni näy. Mutta boxi perkule arpoo pikkuhiljaa takaisin kanavat kanavalistaan :OI
Onkohan tuohon mitään kikkaa olemassa että kanavalistasta poistetut kanavat myös sais pysymään sieltä pois
Tuossa tuli poistettua kaikki ne maksukanavat joita ei itelläni näy. Mutta boxi perkule arpoo pikkuhiljaa takaisin kanavat kanavalistaan :OI
Onkohan tuohon mitään kikkaa olemassa että kanavalistasta poistetut kanavat myös sais pysymään sieltä pois
Tee suosikkilista, johon laitat vaan ne kanavat mitä katsot ja käytä sitä :)
Oivallisen luotettavasti palvellut 9200C on viime viikkoina menettänyt kolmeen otteeseen tietoisuutensa tallentavasta luonteestaan so. kiintolevyä vaativat toiminnot katoavat valikoista ja toimintopainikkeiden takaa ja laite toimii kuin ei-tallentava Humax. Takalevyn virtakytkimen naksautus herättää levyn taas pyörimään ja kaikki on OK, mutta ongelman ilmentyminen ja suht' tiheä toistuminen huolettaa. Onko muilla esiintynyt vastaavaa ja miten olette saaneet tilanteen korjattua? Riittääkö tehdasasetusten palautus vai olisiko asiaa levykauppaan?
lepreconn
05.05.2009, 20:10
Eilen katselin snookeria enkä kuullut selostajan juttua kunnolla ja ajattelin kelata taaksepäin. Mutta ei tapahtunutkaan mitään. Itseasiassa taisi käydä juuri kuin sinulle eli kovalevyä ei tuntunut enää olevan. Repäisin töpselin seinästä irti ja käynnistin uudelleen jolloin alkoi taas toimimaan normaalisti.
Aiemmin tänään tein tapauksen vuoksi tehdasasetusten palautuksen.
UrbanCamo
31.05.2009, 20:48
Ei mitään uutta auringon alla Humaxin suhteen. Satunnaisia äänenhäviämisiä tallenteissa, täysin pimeitä tallennuksia, vajaita tallennuksia sekä unohtuneita tallennuksia.
Bonuksena vielä yhä tihentyvät "kanavaa ei saatavilla"-ilmoitukset maksukortilta katsoessa.
Lisäksi vielä satunnaiset, todella hienot 12-20 tunnin mittaiset päälle jääneet tallennukset jotka täytyy manuaalisesti lopettaa.
Paskojahan nämä kaikki on loppupeleissä, tosin ensimmäisen vuoden perusteella odotukset oli korkealla, nyt ei enää.
Paskojahan nämä kaikki on loppupeleissä, tosin ensimmäisen vuoden perusteella odotukset oli korkealla, nyt ei enää.
Ilmeisesti ovat "paskoja" tietyissä kaapeliverkoissa, mikä on aika erikoista. Onneksi sentään DNA:n verkossa toimii kuin unelma.
UrbanCamo
25.06.2009, 18:17
Noniin nyt hävisi viimein minultakin kovalevy :OI Tallenteita ei näy, mutta kovon hallinta näyttää tilan varatuksi.
Kokeilin parit buutit sekä tehdasasetusten palautuksen; ei apua.
Mitä h*elvettiä pitäisi tehdä? Formatoida kovo? Heittää koko laatikko seinään? :mad:
Onneksi on vielä takuuta jäljellä...
killistis
26.06.2009, 17:18
Noniin nyt hävisi viimein minultakin kovalevy :OI Tallenteita ei näy, mutta kovon hallinta näyttää tilan varatuksi.
Kokeilin parit buutit sekä tehdasasetusten palautuksen; ei apua.
Mitä h*elvettiä pitäisi tehdä? Formatoida kovo? Heittää koko laatikko seinään? :mad:
Onneksi on vielä takuuta jäljellä...
Formatoida kovo, valitettavasti.
UrbanCamo
26.06.2009, 22:52
Forkkasin kovon ja homma lähti toimimaan. Toivottavasti ei ihan heti uusiudu :OI
UrbanCamo
29.06.2009, 01:40
Edellisen kovotempun seurauksena ajastetut tallennukset näyttävän kusevan oikein urakalla. Nyt jos ajastan esim. 10 ohjelmaa/päivä, niin ainakin päällekkäiset tallennukset epäonnistuvat surkean usein ja näköjään erillisten ajastuksienkin kanssa on häikkää :OI
Tämän vehkeen käyttöikä oli siis n. vuosi aika tarkkaan hyvin aktiivista käyttöä, sen jälkeen toimintavarmuus laski kuin lehmän häntä ja erinäiset ongelmat alkoivat. Hieno laite...
tumppu86
23.08.2009, 12:25
Sellainen ongelma on, että Humaxi kadottaa kanavia. Voice, mtv3 fakta ja olikohan pari muutakin kanavaa ei aina näy. Jos haen kanavat uudestaan niin kaikki kanavat toimii hyvin niin kauan, kunnes sammutan digiboxin ja laitan sen uudelleen päälle. Niinkin on käynyt, että kanavalistalta häviää kanavia. Mutta yleensä on niin, että kanavat näkyy listassa oikein, mutta ei vaan näy. Mikähän tähän nyt auttaisi vai auttaako mikään ? :OI
Vigor_Mortis
05.10.2009, 00:25
Olen parina päivänä huomannut ohjelmissa, sekä aikaisemmin nauhotetuissa että "livenä" katsottavissa, häntimistä. Varsinkin nopeammissa liikkeissä näkyy haamukuvan kaltaista siinä liikkeen perässä.
En usko ongelman olevan lähetyksessä, koska se esiintyy myös vanhemmissa tallenteissa. Yrittääköhän digiboksi viestittää vanhuuttaan, vai onko vanha kunnon kuvaputkitöllöni (32" Philips, pitäisi toimia vielä) syypää?
Onko tuolle mitään tehtävissä? Ehdotuksia?
Alkoi TTV:n verkossa joskus 1.10.2009 tienoilla pätkiä kuva kaikilla kanavilla (riippumatta siitä onko kortti laitteessa vai ei) boxilla Humax 9500C. Lainasin kaverilta Humax 9200C (oikeastaan sama boxi ja molemmisssa "uusin" softa) -> pätkii myös! Eli oma boxi ei olekaan mennyt rikki, vaan nyt tulee jostain häiriötä (Digita, TTV tai taloyhtiön verkko). Johdotukset kokeiltu ja myös muut huoneiston antennipistokkeet. Mielenkiintoista on se että digi-tv Pana G10 sekä vanha boxini Humax 2000C toimivat kuten ennenkin eli moitteetta :confused:
Humaxini (9200C) on toiminut reilut kaksi vuotta virheettä, mutta nyt on alkanut pätkiä (kuva pysähtyy, pikselöintiä). Elisan verkko Jyväskylässä. Töpselin tuuletus, tehdasasetustusten palautus ja kanavien uudelleen haku eivät auta.TV:n omalla virittimellä ja makuuhuoneen telkkarin Humax Fox boksilla ei vastavaa tapahdu.
Tästä olen vetänyt sen johtopäätöksen, että 9200C on rikki. Vika voi olla esim. kondensaattoreissa. Tähän viittaa sekin, että ongelmat alkavat, kun boksi on ollut käyttämättä yli yön ja aamusella alkaa katselun. Puolisen tuntia on kuva normaali ja sitten alkaa pikselöinti.
Kodin Ykkösessä olisi po. boksi tarjouksessa 149 €. Kannattaako ostaa käytöstä poistuva malli? Ikäävää on, ettei voi olla täysin varma, että vika korjaantuu boksia vaihtamalla. Muistan lukeneeni, että po. boksi on erityisen herkkä kaapeloinnin pikku virheille (maavuoto), joten sekin voi olla syynä toimimattomuuteen.
Niinhän se oli, että maavuotoa oli taas päässyt talon sisäiseen tv-kaapelointiin. Vaihdettiin uudet antennirasiat (4.12.2009) ja boksi on toiminut siitä saakka taas täydellisesti.
Kaksi vuotta vanha 9200c on sitten alkanut temppuilemaan, laitteen kello hyppää välillä random kelloaikaan ja palaa sitten takaisin oikeaan aikaan jossain vaiheessa. Jäänyt jokunen ajastus tallentumatta kun kelloaika on jossain kymmeen vuotta menneisyydessä :confused: Tehdasasetuksia on palautettu ja kanavia haettu uudelleen mutta eipä tunnu olevan vaikutusta... Kyseessä siis TTV:n verkko
Kaksi vuotta vanha 9200c on sitten alkanut temppuilemaan, laitteen kello hyppää välillä random kelloaikaan ja palaa sitten takaisin oikeaan aikaan jossain vaiheessa. Jäänyt jokunen ajastus tallentumatta kun kelloaika on jossain kymmeen vuotta menneisyydessä :confused: Tehdasasetuksia on palautettu ja kanavia haettu uudelleen mutta eipä tunnu olevan vaikutusta... Kyseessä siis TTV:n verkko
Sama vika, laite ja verkko. Ei taida olla randon aika, samaan aikaan ja vuoteen mennee aina.
Digital Man
27.10.2010, 22:16
Humax 9200C on sitten päättänyt lopettaa kaikki tallennukset minuuttia ennen ohjelman loppua. Asetuksissa on laitettu lisäajaksi 10min. Valinnalla ei tosin ole enää mitään vaikutusta tallennuksiin, vaan aina lopetta ennen päättymisaikaa.
Humax 9200C on sitten päättänyt lopettaa kaikki tallennukset minuuttia ennen ohjelman loppua. Asetuksissa on laitettu lisäajaksi 10min. Valinnalla ei tosin ole enää mitään vaikutusta tallennuksiin, vaan aina lopetta ennen päättymisaikaa.
Ja töpseli on on ollut seinästä irti ainakin minuutin (tai takaseinän katkaisin 0-asennossa)...?
Pakko kysyä koska koskaan ei voi olla mistään aivan varma.:rolleyes:
Digital Man
28.10.2010, 23:12
Ja töpseli on on ollut seinästä irti ainakin minuutin (tai takaseinän katkaisin 0-asennossa)...?
Pakko kysyä koska koskaan ei voi olla mistään aivan varma.:rolleyes:
Irti on ollut koko yön. Toisella kerralla kun oli irti, katosi laitteesta puolet tallennetuista ohjelmista. No, kukapa ohjelmia tallentaisi katsomista varten...
tsinivuo
01.11.2010, 11:58
Joo, on alkanut vi**uilee meikäkin Humaxi. Kiintolevyä jos erehtyy pitämään n.50% täynnä tai enemmän, niin alkaa ongelmat. Ohjelmat ei tallennu yms.
Taitaisi olla aika siirtää katseet paljon luotettavampaan laitteeseen. Olisiko suosituksia. Laite, joka toimisi kuten pitääkin! Hetkinen. Historiassa sellainen on ollutkin! Muistatteko? VHS. Tallensi ne ohjelmat, mitkä oli ajastanutkin. Oli ne aikoja ne. :hitme:
Joo, on alkanut vi**uilee meikäkin Humaxi. Kiintolevyä jos erehtyy pitämään n.50% täynnä tai enemmän, niin alkaa ongelmat. Ohjelmat ei tallennu yms.
Minulla kiintolevyllä on jatkuvasti n.70% tyhjää tilaa ja laite toimii aivan yhtä luotettavasti kuin uutena. Ainoastaan kaukosäädin ei aina tottele näppäinkäskyjä, tai tarkemmin tekee eri asioita kuin tarkoitus on. Saattaa siis vaihtaa kanavaa vaikka yritän lisätä ääntä jne.
Siinä vaiheessa kun takuuaika oli loppumassa niin vaihdoin siihen 500 gigaisen levyn, tämä siis selittää sen että tilaa riittää. Ja kun laite muuten on yli 3 vuotta vanha niin se seikka että kiintolevy on nyt vain reilun 1.1/2 vuoden ikäinen on tietysti selitys tähän ainakin toistaiseksi luotettavaan toimintaan (koputan puuta).:)
Mutta ajankohta uuden vastaavan boksin hankinnalle on kyllä tavattoman huono. Tarjonta on erittäin huono enkä tiedä markkinoilla olevan yhtään oikein suositeltavaa SD-boksia. Jos itse joutuisin nyt hankkimaan uuden boksin niin harkitsisin vakavasti HD-boksia vaikka tallennustarve olisikin pelkästään tavallisilla ilmaiskanavilla. Esim. Welhon Wbox HD on itseasiassa Humaxin valmistama boksi joten käyttölogiikkakin olisi helppo omaksua. Ja boksi on saannut aika hyvät arvostelut vaikkei täydellistä boksia ole olemassakaan.
http://tekniikanmaailma.fi/kuva-ja-aani/vertailut/tm-vertailu-tallentavat-kaapelidigiboksit-hdtv-vastaanottoon
http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2009/01/05/testattua-welhon-tallentava-hd-digiboksi-toimii-sujuvasti/2009212/66
http://tekniikanihmelapsi.com/2009/07/08/wbox-hd-loppuyhteenveto/
carpenter83
04.11.2010, 20:57
Taitaisi olla aika siirtää katseet paljon luotettavampaan laitteeseen. Olisiko suosituksia. Laite, joka toimisi kuten pitääkin! Hetkinen. Historiassa sellainen on ollutkin! Muistatteko? VHS. Tallensi ne ohjelmat, mitkä oli ajastanutkin. Oli ne aikoja ne. :hitme:
Itselläni kyllä on muistissa useitakin epäonnistuineta ajatuksia VHS ajalta
Kurttujaakko
04.11.2010, 22:10
Kannattaa vaihtaa se kiintolevy jos ei toimi... tällai saanut jo kolme yksilöä toimimaan kunnolla jälleen.
tsinivuo
05.11.2010, 10:50
Itselläni kyllä on muistissa useitakin epäonnistuineta ajatuksia VHS ajalta
Jos et itse kämmännyt ajastusta tai sähköt menneet poikki, niin toimi kuin junan vessa.
BTW: Meikäläisen telkkarinkatsominen & luvan maksaminen loppuu tulevaisuudessa, jos mennään noihin linkityksiin. Ei tommosia pa*kalaitteita tueta. Tässä olisi jollekin propellipäälle markkinarako. HDCP vapaa HD boksi. :thumbsup:
Kannattaa vaihtaa se kiintolevy jos ei toimi... tällai saanut jo kolme yksilöä toimimaan kunnolla jälleen.
Jos kovalevy on fyysisesti kunnossa, niin riittää, että kovalevyn formatoi esim. PC:ssä. Sen jälkeen asennus takaisin boksiin ja laitteen oma formatointi perään. Ennen formatointia sekaisin menneeltä levyltä voi onkia "tärkeät" tallenteet talteen. Tosin kokonaan uuden kovalevyn vaihdolla ainakin hyötyy suuremmasta tallennuskapasiteetista.
Humaxissa tahtoo mennä ajan kanssa levyjärjestelmä vituralleen, josta johtuu ne jossain vaiheessa alkavat tallenteiden katoamiset jne. ja lopulta katoaa kaikki tallenteet. Ongelma varmaan korostuu ajan kanssa, jos käyttää paljon boksin editointiominaisuuksia.