View Full Version : Newbie täällä - - help!
Olen satelliitti-newbie ja haluan asentaa asuntooni FTA Satelliitti:n. Olen kiinnostunut multifocuksesta, jolloin voin saada 4 satelliittia eli Thors, Astra, Hotbird jne. Asun kerrostalossa kolmannessa kerroksessa Kajaanissa. Onkohan 88cm antenni hyvä vai pitääköhän ostaa isompi antenni? Jos en voi saada hyvää kuvaa Thorsilta, onkohan parempi jos ostan satelliittipaketti 88 cm lautasella/2 satelliittia Astralle ja Hotbirdille?
Triax Multifocus Unique
http://www.sajt.fi/kauppa/product_details.php?p=36
Satelliittipaketti 88 cm lautasella/2 satelliittia
http://www.satman.fi/
Kaikki ehdotukset tervetulleita! :thumbsup:
rainbow2
07.02.2007, 23:45
Kirjoitat haluavasi ilmaista FTA-vastaanottoa. Silloin ei kannata ostaa Multifocusta, koska Thorissa ja Siriuksessa ei ole käytännössä mitään muuta katsottavaa kuin maksulliset Canal Digital (Thor) ja Viasat (Sirius) (paitsi jos osaat venäjää tai muita itä-Euroopan kieliä).
Kielitaidostasi ja haluamiesi ohjelmien tyypistä sitten riippuu, mihin lautanen kannattaa suunnata. Yleisin ja helpoiten näkyvä pari olisi Astra 19,2 ja Hotbird, jotka saa helposti sivusyötöllä. FTA-kanavia niissä on paljon, suurin osa saksa/italia/ranska/erilaiset arabikielet-akselilla. Englanninkielisiä ei niissä kovin paljoa ole ja lisäksi suuri osa englanninkielistä alkuperää olevista ohjelmista on dubattu. Englantiin suunnatusta Astra 28,2:sta löytyisi sitten paljon vapaitakin englanninkielisiä kanavia, mutta iso osa niistä vaatii ison lautasen.
Selvä homma ja kiitos viestistäsi. On okei jos voin nähdä Astran ja Hotbirdin. Miten ison lautasen tarvitsen englanninkielisiä kanavia varten? Luultavasti ostan tuon Satelliittipaketti 88 cm lautasella/2 satelliittia ja satelliittivirittimen jos ei ole muuta vaihtoehtoa. Mikä seuraavista satelliittivirittimistä on parempi vaihtoehto?
- www.chessmedia.de/index.html
Chess Camping FTA 15
- www.vantage-digital.com/details/vt1000.html
Vintage VT-1000
rainbow2
10.02.2007, 15:21
Kyllä tuo 88 cm pitäisi riittää Astra 19,2/Hotbird-kombinaatiolle. Englannin Astra 28,2 vaatii jo sitten parin metrin antennin, joten se ei käytännössä varmaan onnistu parvekeasennuksena. Olethan yleensä varmasti tarkastanut, että parvekkeeltasi on esteetön näkymä haluamiisi satelliitteihin eli käytännössä etelän suuntaan. Jos näin ei ole, on koko projektisi tuhoontuomittu.
Noista linkittämistäsi virittimistä ei ole mitään hajua, never heard. FTA-virittimistä olen kuullut eniten kehuttavan viime aikoina Clarke-Techiä.
Olethan ottanut huomioon kaikki muutkin osat, mitä tarvitaan eli kaksi mikropäätä, sivusyöttö, disecq-kytkin, kaapelia ja f-liittimiä. Helpoimmalla pääsee, kun tilaa valmiin paketin kahdelle satelliitille, esim Satmanilta , jos Suomessa haluaa asioida. Tuollainen täydellinen paketti Clarke-Tech-virittimellä näyttäisi olevan 180 euroa. Lisäinvestointia voi tulla sitten kiinnitysmekanismista, millaisen kiinnityksen parvekkeellesi sitten pystyykään laittamaan.
Jos itse aiot hoitaa asennuksen, kannattaa ostaa joku 10 euron beepperi, joka helpottaa kummasti satelliittien löytämistä.
englanninkielisiä kanavia
Verstehen sie Deutsch? Minä en ainakaan josta syystä FTA-kanavat rupesivat tökkimään aika äkkiä. Saksalaiset dubbaavat leffat h**vetin hyvin, äänetkin välillä 5.1, HD:tä jne...mutta mutta kun ei ymmärrä mitä ne siinä leffassa haastelee:weep: Vaikka kanavia oli nelinumeroinen määrä, mitään katsottavaa ei löytynyt koskaan - oli pakko siirtyä maksukanaviin.
Tämä on vain henkilökohtainen mielipiteeni, esimerkiksi urheilu ja musiikkikanavia löytyy fta:na kohtalaisesti ja niitä pystyy katsomaan kieltä ymmärtämättäkin, mutta elokuvat ja sarjat ovat aika ***tumaisia katsoa jos ei ymmärrä puhetta.:D
@ rainbow2...aion ottaa kaikki mitä sanoit. Parvekkeeltani on esteetön näkymä etelän suuntaan. Satmanin satelliittivirittimistä ClarKe-Tech on hyvä mutta en tiedä onko helppo asentaa ja saanko nuo FTA kanavat :-? Olen ostamassa tuon Satmanin paketin ja Clarke-Techin 2100, joten luultavasti kaikki menee hyvin. Kiitos paljon!
Kun muutan Helsinkiin, voin sitten ostaa ison lautasen ja toivottavasti saan enemmän kanavia, englanninkielisiä kanavia myös!
@ jarvan...minulle on OK, koska ymmärrän mitä ne sanovat, mutta englanninkieliset kanavat voisi olla kyllä iso plus :D