View Full Version : Intelsat 907 - Jenkki HD kanavia FTA:na?
Onko kukaan kokeillut saada Intelsat 907:aa näkyviin vai onko edes mahdollista täällä, suunta 27.5W.
http://fi.kingofsat.net/sat-i907.php
Kanavalista on erittäin mielenkiintoinen King of Sat-saitin mukaan. Free to Airina löytyy ABC HD, NBC HD, ESPN HD sekä Discovery HD Theater.
Nämä olisivat todella herkkukanavia, ABC:lta ja NBC:ltä kun tulee hyviä uusia sarjoja HD:na.
Moi,
Taitaa tulla horisontti satelliitin ja lautasen väliin....
rainbow2
21.11.2006, 17:46
Paitsi että vaatii julmetun lautasen, ei onnistu muutenkaan käytännössä. Lähettää symbol ratella 40000 Ms/s, mitä nyt kuluttajamyynnissä olevat vastaanottimet eivät pysty käsittelemään (DVB-S2:sta puhutaan siis).
Moi,
Taitaa tulla horisontti satelliitin ja lautasen väliin....
Ei tule, tuo satelliitti jää Etelä-Suomessa melkein 10 astetta horisontin yläpuolelle.
Antennin halkaisijan puolesta tulisi helposti jo metrin peilillä ja miksi ei jopa hieman pienemmälläkin, koska sinkku tuntuu vahvalta. Ongelma taitaa olla juuri se hillitön symbol rate (ei keksi muutakaan syytä)?
Tuota, kyllä ainakin minulla 27,5W näkyy hyvin.
Esim. nyt viestin kirjoitushetkellä voin katsoa NBA-koripalloa taajuudella 11517V, 5632, 3/4.
Myös noilla HD- kanavien taajuudella (11554V) vastaanottimeni sig.voimakkuus on ihan hyvä; se ei tosin pysty lukkiutumaan taajuuteen koska ei ole DVB-S2 -kelpoinen. Eikä minulla olisi HD-näyttölaitettakaan.
Eihan 27,5W missään taivaanrannan takana sentään ole (no, riippuu tietysti mistä katsotaan).. :)
...tuli vielä mieleen, että Dreambox (yhtenä ainakin) hanskaa hyvin 80E löytyvän korkean symbol raten (44948) muutamilla venäläisillä kanavilla ja mahdollistahan voi tulevaisuudessa olla, että se uusi 8000-malli klaaraisi sitten nämä läntiset kanavat..?
Minä saan Forssassa näkyviin 1,8m lautasella, vielä Hispasatin 30w.
Ei tiedä saisko vielä lisää. Taitaa moottorin työntötangon vara loppua kesken.