PDA

Siirry lukemaan sivun täysversiota: : Topfield TF6000CoC

Noir
03.09.2006, 22:50
Sain tänään Topfieldin maahantuojalta tietoa, että ko. boxiin on piakkoin tulossa päivitys, joka korjaa Ylen tekstitys ongelmat.
Päivitys julkaistaan suoraan kaapeliliittymästä ladattavaksi.

Päivitys on parhaillaan testaus/fiilaus vaiheessa.

Tämän samaisen infon laitoin aiemmin tänään myös tuonne suomi24:n foorumiin.

username
04.09.2006, 16:00
Onko tietoa missä ohjelmistoversiossa tuo ylen tekstitysongelma ilmenee?
Omassa boksissani on käsittääkseni ohjelmistoversio 1.17 enkä ainakaan vielä ole havainnut tekstityksen puuttumista, toisaalta boksi on ollut vasta pari päivää käytössä... täytyy varmaan koputtaa puuta:hitme:

trent67
04.09.2006, 16:28
Kannattaa suhtautua hyvin varauksella noihin maahantuojan lupauksiin päivityksistä. TF-3000Cot:n päivitystä on lupailtu mulle loppuvuodesta 2004 saakka ja TF-4000CoC:n päivitystä on lupailtu alkuvuodesta 2005 saakka. Eipä ole vaan näkynyt. On se kumma, että lähes samojen boxien 3000, 4000 ja 6000 sarjojen eri versioiden tekstityksiä ei saada kuntoon jo ennen kuin laite tuodaan myyntiin.

Noir
04.09.2006, 16:36
Onko tietoa missä ohjelmistoversiossa tuo ylen tekstitysongelma ilmenee?
Omassa boksissani on käsittääkseni ohjelmistoversio 1.17 enkä ainakaan vielä ole havainnut tekstityksen puuttumista, toisaalta boksi on ollut vasta pari päivää käytössä... täytyy varmaan koputtaa puuta:hitme:

Itselläni on sama versio ja tekstitys mättää. Etenkin kakkosella ja Teemalla?

Minulle ilmoitettiin eilen sähköpostilla, että tuleva päivitys on testauksessa ja julkaistaan jonkin viikon kuluttua.
Päivitys nimenomaan poistaisi nuo tekstitys ongelmat.

karip
04.09.2006, 20:15
Mistä olette saaneet 1.17 version? Itselläni on 1.11. Vaikka ei taida olla ainakaan tekstitykseen apua mutta kuitenkin.

toukka
04.09.2006, 20:43
Joo, kyselin 6000coc:n päivitystä tekstitysongelmaan jo kesällä ja silloinkin maahantuoja kertoi päivityksen olevan tulossa. Taitaa olla vakiovastaus...

Jotain toivoa voi kuitenkin olla: sain softasta uuden testiversion testattavaksi ja siinä tekstitys kyllä toimii huomattavasti paremmin.

Noir
04.09.2006, 22:21
Mistä olette saaneet 1.17 version? Itselläni on 1.11. Vaikka ei taida olla ainakaan tekstitykseen apua mutta kuitenkin.

1.11 on latausohjelman versio ja tuo 1.17 on se varsinainen softa.

username
05.09.2006, 10:15
Itselläni on sama versio ja tekstitys mättää. Etenkin kakkosella ja Teemalla?

Minulle ilmoitettiin eilen sähköpostilla, että tuleva päivitys on testauksessa ja julkaistaan jonkin viikon kuluttua.
Päivitys nimenomaan poistaisi nuo tekstitys ongelmat.

Miten tuo tekstitys mättää, puuttuuko kokonaan? Omassa boksissani on tekstitys hetken poissa kun käy katsomassa epg:tä tai kanavan vaihdon jälkeen, muuten on toiminut hyvin kaikilla kanavilla.

Noir
05.09.2006, 10:23
Hetkittäin ja liian usein jättää tekstittämättä. Myös kanavan vaihdon jälkeen kiusallista kuppaamista.

lahna
20.09.2006, 22:19
Katsopas kokeeksi Kova laki kakkoselta joskus. =) Siinä on alussa pitkä pätkä tekstiä, jonka pitäisi olla ruudun ylälaidassa, mutta ainakin oma TF6000Coc jättää iloisesti näyttämättä.

Älähtäkääpä sitten, kun päivitystä on jaossa...

-o

ÄrKoo
20.09.2006, 23:46
No hyvä että tuli tämä esiin nyt, olin juuri ostamassa kahta 6000 kaapeli versiota...pitäiskö sittenkin ottaa Humaxin fox?? Onko tämä tekstitys ongelma myöskin 5100 C:ssä

Niijja koskahan se päivitys sitten tullee...siis se joka toimii...oikeasti??

van Hanen
22.09.2006, 08:42
Minä olin yhteydessä maahantuojaan, lähettivät sähköpostilla ohjelmaversion 1.22. Nyt toimii teksti jopa Kovan Lain alussa, eli tekstit näkyvät kuvaruudun ylälaidassa. Samalla sanoivat syksyllä tulevan uuden version, joka päivittyisi ko. laitteeseen kaapeliverkon välityksellä.

sampmikk
03.10.2006, 13:56
TF6000COT_Finland_30052_20060825.tfd (http://www.i-topfield.com/data/product/software/TF6000COT_Finland_30052_20060825.tfd)
(Size : 784KB)

(1) System ID : 30052
(2) Loader Version : c1.17
(3) Device Version : v1.0.39
(4) Application Version : TF-CCMFT 1.22

TF6000COC_Finland_40052_20060825.tfd (http://www.i-topfield.com/data/product/software/TF6000COC_Finland_40052_20060825.tfd)
(Size : 792KB)

(1) System ID : 40052
(2) Loader Version : c1.11
(3) Device Version : v1.0.41
(4) Application Version : TF-CCMFC 1.26

Kenelläkään kokemuksia näistä? Lähinnä kiinnostaa poistaako tuo T-mallin päivitys YLE:n tekstitysongelmat?

sampmikk
04.10.2006, 20:53
Kenelläkään kokemuksia näistä? Lähinnä kiinnostaa poistaako tuo T-mallin päivitys YLE:n tekstitysongelmat?

Kokeilin tuota T-mallin päivitystä sitten itse. Pikaisen testauksen jälkeen tekstitykset toimivat paremmin, mutta eivät edelleenkään täysin ongelmitta. Vanhan firmwaren versio oli 1.13 (Application Version). Mitään huonoja sivuvaikutuksia en ole havainnut.

ATD
07.10.2006, 12:59
mä laitoin ton päivityksen mun C-boxiin.. huomasin mielenkiintosen ilmiön, että kun laittaa boxiin virrat niin ruutuun ilmestyy noin kahdeksi sekunniksi semmonen virheä Raision logo mis on joku lehmä ja kala ja jotain.. mistähän moinen tullut?

entä onko Dolby Digitalin toimivuudesta tullut mitään uutta näiden päivitysten myötä?

dumber
07.10.2006, 15:37
entä onko Dolby Digitalin toimivuudesta tullut mitään uutta näiden päivitysten myötä?

Ei ainakaan minulla auttanut päivitys (1.26) Dolby Digitalin toimivuuteen. Hiljaista on edelleen...

tuunaaja
09.10.2006, 21:36
Onko tässä boksissa mahdollista vaihtaa kanavaa yhdellä napilla nopeasti? Eli jos haluan vaikka vaihtaa kanavaa ykköseltä neloselle, niin ei tavitsisi odottaa hetkeä sen takia, että boksi odottaa mahdollista toista numeropainallusta.

mig-71
10.10.2006, 13:11
Onko tässä boksissa mahdollista vaihtaa kanavaa yhdellä napilla nopeasti? Eli jos haluan vaikka vaihtaa kanavaa ykköseltä neloselle, niin ei tavitsisi odottaa hetkeä sen takia, että boksi odottaa mahdollista toista numeropainallusta.

Taisi olla 7-napin alapuolella semmoinen valkoinen "ympyränuoli"-nappula, jolla voi kikkailla kahden viimeksi katsotun kanavan välillä.

Blondie
10.10.2006, 15:40
Taisi olla 7-napin alapuolella semmoinen valkoinen "ympyränuoli"-nappula, jolla voi kikkailla kahden viimeksi katsotun kanavan välillä.

Juurikin näin! Luetaan sitä käyttöohjetta ;)

tuunaaja
10.10.2006, 22:40
Joo, mutta en mä sitä kysynyt. :weep:

mjooh
10.10.2006, 23:30
Ootteko muuten ollu tyytyväisiä tohon topfieldin boksiin vai kannattaako samaan hintaan harkita jotain muuta?

Blondie
11.10.2006, 12:28
Ootteko muuten ollu tyytyväisiä tohon topfieldin boksiin vai kannattaako samaan hintaan harkita jotain muuta?

Hyvä perusboxi! Mielestäni parempi kuin Handan 5000.

Tosin omassa nyt ilmaantui toi tyyppivika mikä on ollut osassa viime kevään erässä. Täytyy viedä tuo takaisin jos korjaavat tjsp :mad:

+ Mielestäni selkeä EPG
+ Kanavanvaihdot nopeita
+ Tekstitys toimii aika ok
+ Selkeä ja yksinkertainen käyttää

- Tekstitv älyttömän hidas
- Joku on valittanut jostain surraundäänistä tjsp jota tää ei ilmeisesti tue(?)

mjooh
11.10.2006, 14:20
Eiköhän se sitten tuo boksi ole minkä ostan:) Kodinykkösessä hintaa 129eur. Ei taida tampereen seudulta halvemmalla löytää?

blobo
11.10.2006, 14:45
Taisi mennä minun 6000CoC rikki.. Ensimmäisen kerran viime perjantaina signaali romahti yllättäen alle puoleen (normaalisti jotain päälle 90%, nyt pomppii nollan ja 50 välillä, laatu on olematon) ja luonnollisetsikaan kuva ei ole tuolloin katselukelpoinen (täyttä palikkaa ja ääntä ei kuulu suurimman osan ajasta) Ajattelin ensin, että kyseessä oli vaan kaapelihäiriö, kun kuva palautui noin puolen tunnin jälkeen itsestään ja boksi toimi täysin loppuillan. Seuraavana päivänä sama ongelma iski uudelleen, tällä kertaa vikaa kesti reilun tunnin.
Kaksi päivää tämän jälkeen jälleen, tosin tällä kertaa vika ei ole korjautunut ollenkaan, vaikka boksi on ollut poissa päältä. On ollut niin pirunmoinen kiire, että en ole ehtinyt testaamaan boksia jossain toisessa kämpässä, mutta eiköhän tuo liene boksivika, kun kerran on ollut jo päivätolkulla pimeänä.

Kellään kokemusta miten Anttilan takuuhuolto toimii? Varmaan lähettävät boksi korjaukseen jonnekin, ja siinähän tietysti kestää :|

Niin ja kyseessä on soneran kaapeli lappeenranassa. Vaikea uskoa, että kaapelissä olisi vika pelkästään minun talossani tjsp, varsinkin kun analogipuoli toimii normaalisti. Helpostihan se tietysti selviää, kun käyn kokeilemassa laatikkoa kaverin kämpällä.

Blondie
11.10.2006, 15:49
Taisi mennä minun 6000CoC rikki...

Sama juttu kävi mulle viime viikon lopulla :mad:

Lue toi toinen topikki. "Topfield (uusi malli)" vai mikä se nyt olikaan nimeltään. Siellä on tuosta viasta juttua enemmänkin!

blobo
11.10.2006, 18:22
Sama juttu kävi mulle viime viikon lopulla :mad:

Lue toi toinen topikki. "Topfield (uusi malli)" vai mikä se nyt olikaan nimeltään. Siellä on tuosta viasta juttua enemmänkin!

Hehe, hauskaa sinällään, että istsekin ostin boksin olympialaisten aikaan, kun curlingit näytettiin digillä! Tosin ostopaikka oli tavallinen anttila, ei kodin ykkönen.

trent67
11.10.2006, 22:44
TF6000CoC:n 1.26 "Raisio" päivitystä tuli testailtua pikaisesti Tampereella TTV:n kaapelissa. Näyttää olevan edelleen tuttua Topfield/Kjaerulff laatua. Cable NOT Ready merkki on selvästi ansaittu.

plussia
+Maksukanavien ohjelmatiedot näkyvät nyt suomeksi.

miinuksia
-Ylen tekstityksissä edelleen puutteita.
-Maksukanavien Epg:ssä ei näy menevän ohjelman kuvausta ennen koukkaamista seuraavaan tai edelliseen ohjelmaan .
-Maksukanavien Epg-tiedot nollaantuvat jos boxia pitää pitkään päällä.
-Epg:n infoikkunan tiedoissa ohjelman kulkuaika on GMT ajassa.
-Virtajohdon irrottamin puolittaa laitteen volumen
-5.1 äänen ovat kuulemma edelleen hiljaa

mjooh
Satelliittipojilta satamakadulta tuon saa jotain 115e.

ejv
13.10.2006, 10:54
+Ylen tekstitys tuntuisi toimivan ainakin kaikissa tapauksissa, mitä itse ehdin kokeilla.

Paitsi jos muuttaa äänenvoimakkuutta tekstityksen aikana --> tekstitys katoaa niin pitkäksi aikaa kun äänenvoimakkuuden palkki on näkyvissä.

Lisäksi "edelliselle kanavalle paluu"-nappi ei toimi kuin ensimmäisen kerran ts. kahden kanavan välillä ei voi vaihdella jatkuvasti.

Nämä molemmat ovat uusia omituisuuksia 1.26 kaapeliversiossa ja toimivat ainakin 1.17 versiossa.

-jussi

Blondie
13.10.2006, 11:39
Paitsi jos muuttaa äänenvoimakkuutta tekstityksen aikana --> tekstitys katoaa niin pitkäksi aikaa kun äänenvoimakkuuden palkki on näkyvissä.

Lisäksi "edelliselle kanavalle paluu"-nappi ei toimi kuin ensimmäisen kerran ts. kahden kanavan välillä ei voi vaihdella jatkuvasti.

Nämä molemmat ovat uusia omituisuuksia 1.26 kaapeliversiossa ja toimivat ainakin 1.17 versiossa.

-jussi

Aika paskoja päivityksiä jos menee huonommaksi kun tulee uudempi versio :hitme:

mjooh
13.10.2006, 17:33
No nyt on toppy kotona. Samalla viel otin toon kaapelikortin ja avaustarjouksena näkyy kaikki maksulliset kanavat 2vko:p Tiukkaa kanavasurffausta siis edessä:hitme:

Zarquon
16.10.2006, 19:29
Mites tuon boksin päivitys onnistuu kun ei oo koneessa enää sarjaporttia? Toimiiko usb-muunninkaapelin kanssa? Joka paikassa kun ei tommoinen kaapeli esim. konepuolella pelitä. Kone on HP, jossa Turion64 ja winXP.
Ja pitääkö silloin käyttää sarja- vai usb-siirto-ohjelmaa?

VonKorzen
29.10.2006, 21:54
Toimiikos teillä tuo TF6000coc:n ajastintoiminto kunnolla? Käsittääkseni ajastimen kuuluisi myös sammuttaa boksi ohjelman päätyttyä? Nytkin reissulta tultuani oli yhden leffan sijasta tallentunut reilun vuorokauden verran tavaraa...

vonkale
31.10.2006, 07:10
Eipä toimi täälläkään tuo epg ajastus. Ensitten tiedä, eikö kaapeliyhtiö lähetä jotain loppusignaalia, mutta boxiin ei ainakaan ole tehty softa korjausta. Vituttaa, kun on tallentimessa kuitenkin tuo auto rec..:OI

kerminen
01.11.2006, 13:26
onko tuo uusin versio 1.26 tuo

http://www.topfield.fi/html/sivu.cfm?id=181

sivuilla mainittu 19.1.2006-softa?

Tuike
02.11.2006, 00:09
onko tuo uusin versio 1.26 tuo

sivuilla mainittu 19.1.2006-softa?

Ei, tuota ei kannata asentaa, ellei halua raision logoa tulevan ruutuun aina kun laittaa boksin päälle.

sampmikk
03.11.2006, 15:09
Ei, tuota ei kannata asentaa, ellei halua raision logoa tulevan ruutuun aina kun laittaa boksin päälle.

Onko noita Raisio-versioita useitakin liikkeellä? Eikös nämä ole ne?

TF6000COT_Finland_30052_20060825.tfd (http://www.i-topfield.com/data/product/software/TF6000COT_Finland_30052_20060825.tfd)
(Size : 784KB)

(1) System ID : 30052
(2) Loader Version : c1.17
(3) Device Version : v1.0.39
(4) Application Version : TF-CCMFT 1.22

TF6000COC_Finland_40052_20060825.tfd (http://www.i-topfield.com/data/product/software/TF6000COC_Finland_40052_20060825.tfd)
(Size : 792KB)

(1) System ID : 40052
(2) Loader Version : c1.11
(3) Device Version : v1.0.41
(4) Application Version : TF-CCMFC 1.26

Olen kyllä Tuiken kanssa ihan samaa mieltä asentamisen kannattavuudesta, ainakin siltä pohjalta että nuo tuoreemmatkaan versiot eivät mielestäni tuo mitään näkyvää parannusta, ainakaan esim. edellämainittuun ajastusongelmaan tai YLE:n tekstitysten toimivuuteen. Nämä kokemukset siis T-mallista.

kerminen
03.11.2006, 18:34
laitoin mailia tuolla www.topfield.fi - sivuilla olevaan sähköpostiin finland@kjaerulff1.com
koska epäilin, että tuo tammikuun firmware ei ole uusin. Sain sähköpostiini liitteenä
TF6000COC-Topfield-SYS_40052-2006May03.tfd
firmwaren.

Eiköhän (?) ne päivitä tuon sinne Päivitykset-sivulle, tai saa sen ainakin siis sähköpostitse

Legge
05.11.2006, 19:11
Omassa boksissa on valmiina 1.22. Onko tämä sama kuin tuo Toppyn sivuilla oleva tammikuun päivitys? Entä mikä on kermiksen mainitseman may03:n versionumero?

EDIT: Kyselin uusinta päivitystä maahantuojalta, ja sanoivat, että tuo may03 olisi juurikin 1.22. Mikäköhän on sitten tammikuun päivityksen numero? Ilmeisesti 1.26:sta on siis saatavilla vain "raisiona". Sanoivat muuten s-postissa, että uusi päivitys olisi tulossa jo mahd. ensi viikolla?

PetriM
06.11.2006, 12:58
Mikäköhän on sitten tammikuun päivityksen numero? Ilmeisesti 1.26:sta on siis saatavilla vain "raisiona". Sanoivat muuten s-postissa, että uusi päivitys olisi tulossa jo mahd. ensi viikolla?

Toi tammikuun versio on 1.17, päivitin viikonloppuna oman boksini sillä.

Legge
06.11.2006, 14:15
Toi tammikuun versio on 1.17, päivitin viikonloppuna oman boksini sillä.

Kuinka on tekstitys toiminut tuolla versiolla? Itse pohdin 1.22:n vaihtamista vanhempaan, kun ajastus ei toimi kunnolla. Lisäksi boksi oli pamahtanut itsestään päälle yöllä. Voi johtua siitä, että vahingossa ajastin illalla ohjelman, jonka kesto oli 00.01-00.02. Vaikka ajastuksen poistinkin listasta, niin silti tuntuu, että tämä on samoja ajastuksen bugeja.

Kuulemma 1.17 softassa ajastus toimii paremmin, mutta ilmeisesti tekstien kanssa on ollut häikkää.

username
21.11.2006, 07:26
Topfieldin nettisivuilta www.topfield.fi löytyy päivitys TF6000coc-malliin, päiväys 3.5.2006. Onko kukaan kokeillut tuota softaa? Mikä versio se on ja miten toimii?

toukka
21.11.2006, 20:24
Topfieldin nettisivuilta www.topfield.fi löytyy päivitys TF6000coc-malliin, päiväys 3.5.2006. Onko kukaan kokeillut tuota softaa? Mikä versio se on ja miten toimii?

Kyseessä näyttää olevan versio 1.22. Sain tämän softan maahantuojalta sähköpostilla jo heinäkuussa (paketin nimi, koko ja binäärivertailu sama). Tässä versiossa tekstitys toimii paremmin kuin edellisissä, vain silloin tällöin epäilyttää että joku teksti jäi pois. Muuten en ole havainnut eroa ed. softan toimintaan joten sikäli voi suositella päivittämistä.

Maahantuoja muuten kyseli auliisti silloin palautetta ja lähetinkin listan kaikista bugeista ja ärsyttävyyksista. Eipä näköjään ainakaan vielä ole sitten tullut tuoreempaa riliisiä...

Legge
22.11.2006, 00:24
1.22 versiossa on ollut ongelmia ajastuksen kanssa. Ei välttämättä katkaise virtoja ajastuksen loputtua, ja poistetut ajastukset saattavat jäädä kummittelemaan niin, että laite käynnistyy silti.

Hyvin on kaikki muu toiminut (paitsi kerran boksi buuttasi teksti-tv:hen mennessä). Pari viikkoa sitten lupailivat uutta softaa pian...saas nähä, koska tulee.

kerminen
23.11.2006, 18:07

May03-firmis on nyt tuolla

Plööh
14.12.2006, 13:10
Taisi mennä minun 6000CoC rikki.. Ensimmäisen kerran viime perjantaina signaali romahti yllättäen alle puoleen (normaalisti jotain päälle 90%, nyt pomppii nollan ja 50 välillä, laatu on olematon) ja luonnollisetsikaan kuva ei ole tuolloin katselukelpoinen (täyttä palikkaa ja ääntä ei kuulu suurimman osan ajasta) Ajattelin ensin, että kyseessä oli vaan kaapelihäiriö, kun kuva palautui noin puolen tunnin jälkeen itsestään ja boksi toimi täysin loppuillan. Seuraavana päivänä sama ongelma iski uudelleen, tällä kertaa vikaa kesti reilun tunnin.
Kaksi päivää tämän jälkeen jälleen, tosin tällä kertaa vika ei ole korjautunut ollenkaan, vaikka boksi on ollut poissa päältä. On ollut niin pirunmoinen kiire, että en ole ehtinyt testaamaan boksia jossain toisessa kämpässä, mutta eiköhän tuo liene boksivika, kun kerran on ollut jo päivätolkulla pimeänä.

Kellään kokemusta miten Anttilan takuuhuolto toimii? Varmaan lähettävät boksi korjaukseen jonnekin, ja siinähän tietysti kestää :|

Niin ja kyseessä on soneran kaapeli lappeenranassa. Vaikea uskoa, että kaapelissä olisi vika pelkästään minun talossani tjsp, varsinkin kun analogipuoli toimii normaalisti. Helpostihan se tietysti selviää, kun käyn kokeilemassa laatikkoa kaverin kämpällä.

Minulla oli kanssa sama vika ja olin ihmetellyt että miksi ei muka kuvanlaatu parane jo puolen toista viikon kuluttua. Sitten kävin liikkeissä kyselemässä kaikkea. Anttilassa väitettiin että joku poweri olis hieman palanut, mutta enpä sen pahemmin luovuttanut. Sitten aloitin tutkimuksen täällä foorumissa ja huomasin jonkun juttelevan tästä kuumenemisjutusta, niin ajattelin että johtuuko se juuri siitä. Kokeilin tuota omaa digiboxia ja huomasin että sehän käy kuumana et olis voinut paistaa hyvän munakkaan. Mulla oli ensin vaakatasossa sit sen jälkeen laitoin avoinaiselle paikalle pystyasentoon, niin jopas rupesi laatukin paranemaan ja kaikki muut meni kohdalleen kuten tuo signaalikin. Siis ne häiriöt syntyy enimmäkseen kuumenemisesta, sillä siinä ei ole hyvää ilmanvaihtorakoa jos laittaa vaakatasoon.
Elikkä ketkä omistaa topfield 6000coc, niin kokeilkaan sitä pystyasentoa jos on pikselöintiä ja äänen pätkimistä.
Eipä ainakaan tarvitse viedä korjattavaksi uskomalla että olis joku vika.

jussit
14.12.2006, 13:23

May03-firmis on nyt tuolla

Ja 15Nov2006 firmware on tuolla:

http://www.i-topfield.com

Siis TF6000COC -laitteelle.

jjj84
14.12.2006, 17:27
Anttilassa väitettiin että joku poweri olis hieman palanut, mutta enpä sen pahemmin luovuttanut. Sitten aloitin tutkimuksen täällä foorumissa ja huomasin jonkun juttelevan tästä kuumenemisjutusta, niin ajattelin että johtuuko se juuri siitä. Kokeilin tuota omaa digiboxia ja huomasin että sehän käy kuumana et olis voinut paistaa hyvän munakkaan. Mulla oli ensin vaakatasossa sit sen jälkeen laitoin avoinaiselle paikalle pystyasentoon, niin jopas rupesi laatukin paranemaan ja kaikki muut meni kohdalleen kuten tuo signaalikin. Siis ne häiriöt syntyy enimmäkseen kuumenemisesta, sillä siinä ei ole hyvää ilmanvaihtorakoa jos laittaa vaakatasoon.

Laitteen ottoteho on 9W, jos laite toimii kunnolla niin tuolla teholla ei paljoakaan tuota laitetta lämmitetä. Omani käy mukavan viileänä.

Jos olisin sinä niin kiikuttaisin laitteen nopeasti vaihtoon, hetkeäkään pitäisi kuumana käyvää laitetta (tuo kun kertoo selvästi isommastakin viasta).

Tulipaloa tai muuta kivaa odotellessa... :cool:

blobo
15.12.2006, 11:38
Minulla oli kanssa sama vika ja olin ihmetellyt että miksi ei muka kuvanlaatu parane jo puolen toista viikon kuluttua. Sitten kävin liikkeissä kyselemässä kaikkea. Anttilassa väitettiin että joku poweri olis hieman palanut, mutta enpä sen pahemmin luovuttanut. Sitten aloitin tutkimuksen täällä foorumissa ja huomasin jonkun juttelevan tästä kuumenemisjutusta, niin ajattelin että johtuuko se juuri siitä. Kokeilin tuota omaa digiboxia ja huomasin että sehän käy kuumana et olis voinut paistaa hyvän munakkaan. Mulla oli ensin vaakatasossa sit sen jälkeen laitoin avoinaiselle paikalle pystyasentoon, niin jopas rupesi laatukin paranemaan ja kaikki muut meni kohdalleen kuten tuo signaalikin. Siis ne häiriöt syntyy enimmäkseen kuumenemisesta, sillä siinä ei ole hyvää ilmanvaihtorakoa jos laittaa vaakatasoon.
Elikkä ketkä omistaa topfield 6000coc, niin kokeilkaan sitä pystyasentoa jos on pikselöintiä ja äänen pätkimistä.

Omassa boksisani vikana oli se "c17-komponentti", josta on tällä foorumilla ollut paljonkin puhetta toisessa triidissä. Tuon komponentin hajoaminen on ollut ihan tyyppivika ainakin siinä yhdessä erässä ("olympialaisten aikaan ostetut" on kaikissa se yhdistävä tekijä). Kyse ei siis ollut kuumenemisesta, vaan ihan oikeasta viasta.

Minulla siis kuvan laatu oli niin huono, ettei ruudulta erottanut lainkaan oliko kuvassa ihminen vai auto ja ääntä ei kuulunut lainkaan 95% ajasta. Kuva oli tuollainen, oli se boksi sitten kylmä tai kuuma :-)

turo9
17.12.2006, 21:53
Lataako topfield 6000coc itse päivityksensä kaapelin kautta, vai pitääkö ne ladata tietokoneelle ja siitä boksiin.

Tuike
17.12.2006, 22:29
Lataako topfield 6000coc itse päivityksensä kaapelin kautta, vai pitääkö ne ladata tietokoneelle ja siitä boksiin.

Pitäisi jossain vaiheessa tulla kaapeliverkon kautta päivitys. En tiedä milloin.

username
18.12.2006, 12:47
Pitäisi jossain vaiheessa tulla kaapeliverkon kautta päivitys. En tiedä milloin.

Olin yhteydessä maahantuojaan viime viikolla ja kertoivat, että päivitys tulisi kaapelista viimeistään tammikuussa. Toivotaan, toivotaan...

Legge
19.12.2006, 12:43
Olin yhteydessä maahantuojaan viime viikolla ja kertoivat, että päivitys tulisi kaapelista viimeistään tammikuussa. Toivotaan, toivotaan...

Minä luulin, että Toppyn 6000:iin ei onnistu OTA-päivitys. Eikös vaihtoehto ole harmaana valikoissakin?

Onko joku jo kokeillut tuota uutta päivitystä?

EDIT: Huomasin, että i-topfieldin mukaan päivitys on Suomea varten tehty ja korjaa Dolbyn kuuluvuuden salatuilla kanavilla. Ei siis korjausta ajastusbugeihin.

jd42
26.12.2006, 13:59
Minä luulin, että Toppyn 6000:iin ei onnistu OTA-päivitys. Eikös vaihtoehto ole harmaana valikoissakin?

Harmaana on. Jos se vaikka toimii siten että vasta kun laite huomaa että päivitys on tulollaan verkosta valinta aktivoituu? Mitään tietoa ei asiasta minulla kylläkään ole.

Onko joku jo kokeillut tuota uutta päivitystä?

Joo, tinailin joulunpyhien ratoksi nollamodeemikaapelin ja laitoin ton 1.27 sisään. Mitään muutosta (pl. tiedot-sivun sisältö) en huomannut, tosin mulla ei ole kiinni kuin normi stereo-audio ja ajastuksia en ole myöskään käyttänyt.

Baudit piti muuten olla sen oletus 115k, pienemmillä asetuksilla siirto ei lähtenyt päälle.

Dreaw
28.12.2006, 13:00

joo-o aivan samanlainen tilanne kävi mutsin luona!
Soneran ukkeli kävi testaa humaxin vehkeellä ja täydet signaalit pamahti. Se ukko sanoi että täällä ei toimi tämä topfieldi. Otin boksin omalle kämpälle niin toimii täydellisesti sit kun vie takas mutsin kämpille niin signaalit siinä 50%. :mad:

VonKorzen
29.12.2006, 13:24
1.22 versiossa on ollut ongelmia ajastuksen kanssa. Ei välttämättä katkaise virtoja ajastuksen loputtua, ja poistetut ajastukset saattavat jäädä kummittelemaan niin, että laite käynnistyy silti.

Tuo ajastuksen toimiminen tuntuu olevan (ainakin meikäläisellä) kanavakohtaista. Esim. Canal+ jättää boksin aina päälle ajastuksen loputtua. Toisaalta, esim. SubTV:llä ajastus toimii juuri kuten pitääkin. Täytyypä itse asiassa tutkia asiaa muiden kanavien kanssa...

Onko kukaan testannut ajastusta tuolla uusimmalla päivityksellä?

Migge75
15.01.2007, 14:00

Onko kuulunut mitään uutta? Tekstejä jää silloin tällöin välistä ja tekstit jäävät repliikin jälkeen viipymään ruudulle liian kauaksi aikaa.:grr:

Pikkuveli
19.01.2007, 10:57
Hommasin sitten minäkin tämmöisen, vaikka suunnitelmissa olikin alunperin jokin toinen merkki. En ala vielä analysoida laiteta, kun käyttökokemusta on vasta muutamalta päivältä, mutta semmoista kyselen, että voiko noihin kanavapaikkoihin _mitenkään_ vaikuttaa? Nyt kun on kanavat paikoilla tuhannesta (1000) eteenpäin, ja järjestys sellainen, että paikkojen opettelu vienee tovin. Suora siirtyminen useamman paikan välillä pitää siis tehdä kanavalistan kautta. Softa on versiota 1.22.

viljate
19.01.2007, 11:33
Onko kuulunut mitään uutta? Tekstejä jää silloin tällöin välistä ja tekstit jäävät repliikin jälkeen viipymään ruudulle liian kauaksi aikaa.:grr:

Topfieldin päivitysohjeessa mainitaan OTA mallit, 6000 ei ole sillä listalla eli hieman ristiriitaista informaatiota on olemassa. Kannattaa päivitellä sarjaportin kautta mielummin koska päivitystä kaapelista ei välttämättä tule ollenkaan...

Legge
19.01.2007, 18:16
Topfieldin päivitysohjeessa mainitaan OTA mallit, 6000 ei ole sillä listalla eli hieman ristiriitaista informaatiota on olemassa. Kannattaa päivitellä sarjaportin kautta mielummin koska päivitystä kaapelista ei välttämättä tule ollenkaan...

OTA päivityshän ei pysty edes valitsemaan menussa. Tuskinpa se yhtäkkiä herää eloon ainakaan ilman softapäivitystä.

Kannattaa hankkia kaapeli. Ei ole kovin kallista hupia, jos PC löytyy ennestään.

~Psii~
20.01.2007, 01:18
Tein ite pari päivää sitten tuon nollamodeemikaapelin ja päivittelin sillä boksin 1.22:sta 1.27:ään. Hyvin toimii uus softa, vaikka enpä vanhassakaan huomannut mitään ongelmia (ajastusta en ole ikinä käyttänyt)... Piti vain saada DD kuulumaan optisesta liitännästä, jos joskus tulevaisuudessa sattuu hommaamaan canalin tai myy boksin eteenpäin.

Noir
18.02.2007, 13:55
Onko tietoa mitä kaikkea tuo uusin 1.27 päivitys korjaa?

down
18.02.2007, 17:08
Missä on vika kun päivitys ei onnistu? Yritin päivittää boksin Topfieldin sivuilla olevien ohjeiden mukaan, mutta jostain syystä se ei onnistu. Päivitys jumittuu aina siinä kohtaa kun boksi pitäisi laittaa päälle, eli ohjelmiston lataus boksiin ei onnistu. Onko vika kaapelissa?

mig-71
18.02.2007, 20:59
Laita päivityksen siirto-ohjelma pyörimään win95 compatibility - tilassa. Kyseisen muutoksen pääset tekemään valkkaamalla siirto-ohjelman kuvakkeesta properties eli ominaisuudet.

Kaveri teki minulle päivityksen joten paremmin en osaa neuvoa.

Episode
19.02.2007, 20:07
Oma toppy on nyt muutaman viikon temppuillut, eli kuva pikselöityy ruudun keskeltä ja äänet napsuvat välillä, mistähän moinen mahtaisi johtua?. Signaali taso on koko ajan yli 90 %.

Legge
20.02.2007, 19:04
Missä on vika kun päivitys ei onnistu? Yritin päivittää boksin Topfieldin sivuilla olevien ohjeiden mukaan, mutta jostain syystä se ei onnistu. Päivitys jumittuu aina siinä kohtaa kun boksi pitäisi laittaa päälle, eli ohjelmiston lataus boksiin ei onnistu. Onko vika kaapelissa?

Onhan COM-portti valittu oikein?

down
20.02.2007, 20:16
COM-portti? Mistähän sen voi tarkistaa?

kari
20.02.2007, 21:08
COM-portti? Mistähän sen voi tarkistaa?

Kannattaa myös katsoa, onko com-portit enabloitu tietokoneen biosista.

Noir
20.02.2007, 21:42
Onhan COM-portti valittu oikein?

Vinkki Nro:54566

Jos on johto väärässä Com-portissa niin ei tarvitse vaihtaa piuhan paikkaa vaan valitsee tuon oikeanportin itse latausohjelman valikosta.

down
21.02.2007, 11:46
Kiitos viimeisestä neuvosta, siitähän ymmärsikin jotain!:p

Tuike
21.02.2007, 19:40
http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/Firmware_(versiot%2C_bugit%2C_myös_%22virallinen%2 2_bugilista)#P.C3.A4ivitys_sarjaportin_kautta

Tuolla on vinkkiä sarjaportin kautta päivittämiseen.

turo9
23.02.2007, 17:42
Missä voi olla vikaa kun 6000coc ei näytä joskus yle teemalla tekstityksiä ollenkaan ja ylen 1:lla ja 2:lla kestää joskus monia minuutteja ennen kuin tekstit latautuvat. Onko myöskään mitään keinoja signaalitason parantamiseksi 50-60%:sta?

vonkale
24.02.2007, 20:07
Missä voi olla vikaa kun 6000coc ei näytä joskus yle teemalla tekstityksiä ollenkaan ja ylen 1:lla ja 2:lla kestää joskus monia minuutteja ennen kuin tekstit latautuvat. Onko myöskään mitään keinoja signaalitason parantamiseksi 50-60%:sta?

Tekstitys homma luultavasti lähetyksessä vika tai sitten juontaa juurensa tuosta signaalin laadusta.

Itse asun sellaisella kaapeli alueella, johon rakennetaan kokoajan lisää taloja. Tästä syystä kaapeliyhtiön asentajat on kutsuttava n 3 vuoden välein kääntämään "volumea" lujemmalle jostain jakokaapista. El signaali heikkenee sitä mukaa kun uusia käyttäjiä tulee verkkoon.

Voihan boxisi tosiaan olla rikkikin, kannattaa testata antaako samat tasot toisella boxilla ja edetä siitä.

ljpp
24.02.2007, 21:41
Samsungin kuvasuhde pompotti, mutta pitkän väännön jälkeen Veikko antoi tällaisen Topfield 6000CoC:n tilalle. Ihan hyvältä vaikuttaa toistaiseksi.

KYSYMYS:

Onkohan kuvanlaadullisesti paljon väliä käyttääkö DVD-tallennusta 1. vai 2. SCART-liitännästä? Minulla on Panasonicin DVD-tallentava tuon kanssa nyt SCART-ketjussa, mutta tuli jo tilattua nettikaupasta SCART-Component johto, mutta tajusin vasta äsken, että nythän en saa tallennussignaalia 1. SCARTista ja ohjeiden mukaan 2. VCR-SCARTista tulee vain CVBS signaali. :eek:

Beaver
25.02.2007, 08:23
Toimiiko tuossa tietokoneen tv-out vcr-scart liitännän kautta? Olen laittanut kiinni mutta en saa näkymään mitenkään.

Johann
25.02.2007, 09:50
Toimiiko tuossa tietokoneen tv-out vcr-scart liitännän kautta? Olen laittanut kiinni mutta en saa näkymään mitenkään.

En ymmärrä kysymystä. Oletko kytkenyt tietokoneen boksiin ja yrität saada kuvaa mihin?

vonkale
25.02.2007, 10:12
Samsungin kuvasuhde pompotti, mutta pitkän väännön jälkeen Veikko antoi tällaisen Topfield 6000CoC:n tilalle. Ihan hyvältä vaikuttaa toistaiseksi.

KYSYMYS:

Onkohan kuvanlaadullisesti paljon väliä käyttääkö DVD-tallennusta 1. vai 2. SCART-liitännästä? Minulla on Panasonicin DVD-tallentava tuon kanssa nyt SCART-ketjussa, mutta tuli jo tilattua nettikaupasta SCART-Component johto, mutta tajusin vasta äsken, että nythän en saa tallennussignaalia 1. SCARTista ja ohjeiden mukaan 2. VCR-SCARTista tulee vain CVBS signaali. :eek:

Paras tallennuslaatu saavutetaan kytkemällä tallennin boxin TV scarttiin. Vain siitä saa RGB signaalin ulos. Olenkin aina sanonut että se toinen scart on hyödytön.

Beaver
25.02.2007, 11:02
En ymmärrä kysymystä. Oletko kytkenyt tietokoneen boksiin ja yrität saada kuvaa mihin?

Tietokoneesta televisioon. Huomasin äsken että näkyy kun sammuttaa boxin ja menee televisiosta videokanavalle. Nyt on vielä sellainen ongelma että värit on punaiset ja kuva todella huono. Onkohan tähän mitään ratkaisua?

Putte2
26.02.2007, 09:47
Lainaan omaa viestiäni toisesta ketjusta. Kyseessä on siis juuri tämän ketjun Topfield boxi (6000CoC).

"Muutaman päivän toimi kuvasuhde otsikon mukaisella kokoonpanolla, mutta nyt kuvasuhde ei meinaa pysyä oikeana millään asetuksilla. Toppyssä asetuksena 16:9 ja Panassa auto tai 16:9. Jotkut kanavat toimivan ok, mutta varsinkin mtv3 näyttää kuvan liian "zoomattuna", niin että ylhäälta ja alhaalta jää osa näkymättä. Tähän ongelmaan en ole löytänyt muuta konstia, kun vaihtamalla takaisin analogiseen lähetykseen. Välillä mtv3 kuvasuhde palautuu oikeaksi vaihtamalla digiboxista asetus 4:3:een, mutta muut kanavan on sitten persiillään. Onko jollain samanlaisia ongelmia?"

turo9
27.02.2007, 18:28
Itselläni on myös ongelmia kuvasuhteiden kanssa jotka ilmestyivät vähän aikaa sitten muutaman kuukauden käytön jälkeen. TV:nä on Sony kdl-32s2000 ja digiboksi siis topfield6000coc.

down
04.03.2007, 12:57
...nyt boksi sammuilee itsekseen. :OI Boksi sammuu (Näyttö menee ihan pimeäksi, punainen valokaan ei pala), ja parin sekunnin päästä lähtee itsekseen päälle. Volumet ovat tämän jälkeen aina puolivälissä. Täytyy varmaan kokeilla jotain muuta päivitysversiota jos se ehjäis boksin...

Jappa
06.03.2007, 19:44
Itselläni on myös ongelmia kuvasuhteiden kanssa jotka ilmestyivät vähän aikaa sitten muutaman kuukauden käytön jälkeen. TV:nä on Sony kdl-32s2000 ja digiboksi siis topfield6000coc.

Täsmälleen sama ongelma täälläkin. Töllönä LG32LE2R.:OI

juha-pekka.jaas
06.03.2007, 22:36
Täsmälleen sama ongelma täälläkin. Töllönä LG32LE2R.:OI

Kuin myös, sama sony telluna kun yllä. Factory settings palautti taas toimivuuden, saa nähdä kauanko toimii..

ljpp
10.03.2007, 15:48
Nyt on vähän kokemuksia 6000CoC:stä, joten pistetään pientä arvostelua. Referenssinä on Samsung DCB-263, jonka reklamoin kuvasuhdeongelmien takia.

Toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen Topfieldiin.

Kuvasuhteiden tai tekstitysten kansa ei ole ollut mitään ongelmia. Kanavanvaihto on tälläkin boksilla siedettävän nopeaa. Topparin vaaleansininen käyttöliittymä on kyllä varsin ruma ja muistuttaa lähinnä C64:sta tai vastaavaa. EPG tallenuksesta löytyi hieno ominaisuus, jolla saa helposti säädettyä vähän ekstraa-tallennusaikaan ja siten varmistaa, että tallennus ei lopu kesken ohjelman - toiminto on Topparilla erittäin hyvin toteutettu :thumbsup:

Lisäksi kuvanlaadullisesti tuli yllättävä bonus, sikäli että Topparin väritasapaino valkoisen sävyillä on selkeästi parempi kuin Samsungilla. Vanhalla boksilla talviurheilulähetyksiä katsottaessa valkoiset alueet monasti "paloivat puhki" ja jääkiekko/hiihto oli pahimmillaan ikävän näköistä. Pidin tätä halvan LCD telkkarin ongelmana (Samsung LE32R32), mutta yllätyksekseni tilanne on paljon parempi Topfieldin boksilla kuin ennen. Kuvan kirkkautta sai säätää useammman pykälän korkeammaksi ja lopputuloksena on sävykkäämpi väritoisto kautta linjan.

Isoin miinus on jo aiemmin valittamani CVBS 2. SCART, joka heikentää tallenteiden laatua. Tuli kokeeksi ostettua myös SCART-Component kaapeli, mutta tuotahan ei voi käyttää jos haluan ketjuttaa DVD-tallentimen 1. SCARTista telkkarin ja boksin väliin. Tämä harmittaa sikäli, että Component kuva näytti entistäkin terävämmältä, mutta pitää kokeilla kunnon SCART kaapelilla miltä näyttää. Mitään workaroundia ongelmaan ei taida olla, että saisi RGB tason signaalin tallenteisiin ja Componentin telkkariin.

Pikkuveli
14.03.2007, 12:22
On muuten ainakin minun yksilössäni mekaanisesti ihan luokattomat liittimet. Scarttien löysyyden huomasin jo ensiasennusvaiheessa ja tuossa kun poistelin maalenkkiongelmia, huomasin, että myös antenniliittimet ovat herkkiä liikuttelulle.

yagge79
15.03.2007, 00:28
Minulla on ongelmia boksin päivittämisessä sarjaportin kautta. Käytössäni on tuoreehko läppäri, USB->RS232-konvertteri ja nollamodeemi.
1. Olen USB->RS232-konvertterin asetuksista valinnut maksiminopeudeksi 115.2 sekä portiksi COM1 tai COM2.
2. Olen kytkenyt nollamodeemin virtojen ollessa poissa päältä
3. Olen asettanut TFD-Down.exe:n Compatibility Mode:ksi Win95 tai Win98
4. Boksi on pois päältä eri varovirtatilassa
5. Käynnistän TFD-Down.exe
6. Asetan TFD-Down.exe:n Affinityksi vain toisen ytimen Intelin tuplaydinprossustani Task Managerin kautta
7. Asetan TFD-Down.exe-ohjelmaan saman COM-portin kuin aiemmin konverterin asetuksista
8. Suoritan Find ja Download ja Message-kenttään tulee "Waiting for Request. Reset Settop Box"
9. Koneen prossu käy 100% (tai paremminkin se ydin, joka on käytössä... ks. edellä affinity)
10. Käynnistän boksin, jolloin sen pitäisi havaita tilanne ja päivittää softa
11. Mitään ei tapahdu. Boksi näyttää tv-kanavat kiltisti eikä mitään päivitystä tapahdu eikä TFD-Down.exe-ohjelmassa liiku mikään sininen palkki.:OI

Mitä teen väärin? Voiko ongelmani johtua tuosta USB->RS232-konvertterista?

Kiitos jo etukäteen avustanne!

-yagge

username
20.03.2007, 14:27
Topfieldin nettisivuilta löytyy ohjelmistopäivitys malliin TF6000COC, ohjelmistoversio 1.28
http://www.i-topfield.com/product_e/pr_soft_full_content.asp?table=ProductSoftware&seq=317
Päivityksen pitäisi korjata tekstitys ja aika bugeja??? ("Subtitle and time offset bugs are fixed.")
Onko joku jo ehtinyt kokeileen miten uusi versio toimii?

ljpp
21.03.2007, 13:45
" Jotkut kanavat toimivan ok, mutta varsinkin mtv3 näyttää kuvan liian "zoomattuna", niin että ylhäälta ja alhaalta jää osa näkymättä.

Ei mennyt kuin parisen viikkoa kun jo boksi meni vastaavaan "zoomitilaan". Virtajohto bootti palautti suhteen hetkeksi, mutta vika ilmaantui uudestaan. Tehdasasetusten palautus on nyt vaikuttanut parin viikon ajan.

trent67
21.03.2007, 18:50
Ei mennyt kuin parisen viikkoa kun jo boksi meni vastaavaan "zoomitilaan". Virtajohto bootti palautti suhteen hetkeksi, mutta vika ilmaantui uudestaan. Tehdasasetusten palautus on nyt vaikuttanut parin viikon ajan.

Itselläni toimii ainakin kuvasuhteet aina kuin junan vessa Finluxin laajakuvatelkussa, jossa Boxi kiinni rgb scartilla. Siis boxista valittuna 16:9 ja telkkarista valittuna 4:3. Eli jos lähetys on laajakuva niin se kerrotaan telkulle scartin kautta. Jos lähetys on taas 4:3 palauttaa televisio sen sinne automaattisesti tai missä kuvasuhteessa se sitä ennen olikin. Kuvasuhde vaihtuu siis aina oikein. Telkku siis muistaa sen television kuvasuhteen mikä oli valittuna ennen kuin scarttin jännite vaihtaa sen laajakuvaksi. Jos ei kestä katsella mustia palkkeja, niin voi valita telkusta vaikka jonkun 14:9 kuvasuhteen. Mitään autoja tai zoomeja ei taas kannata valita, koska ne luultavasti pistää sitten automaattisesti kuvasuhteet vääräksi. Topfieldin boxien kanssa kannattaa myös muistaa, että ne vaihtavat boxin kuvasuhdetta täysin järjettömästi painamalla 0 näppäintä vaikka vahingossa.

Tuo kuvasuhteitten automaattinen vaihtuminen tuntuu olevan yllättävän hankala asia monelle joten outoa, että sitä ei neuvota minkään digiboxin ohjeissa. Omassa tuttavapiirissäni olen pistänyt sen toimimaan varmaan kymmenille eri tutuille ja vanhuksille ja voi sitä riemun määrää kun ei ole enää venyneitä hartioita, kanammunapäitä tai muita vääriä suhteita.

ljpp
22.03.2007, 15:31
Omassa tuttavapiirissäni olen pistänyt sen toimimaan varmaan kymmenille eri tutuille ja vanhuksille ja voi sitä riemun määrää kun ei ole enää venyneitä hartioita, kanammunapäitä tai muita vääriä suhteita.

Kuvauksesi ei vastaa tuota kokemaani "zoomitilaa". Kuvasuhde oli luultavasti jokseenkin oikein, mutta kuva ei mahtunut televisioon kokonaisuudessaan, koska se oli liian korkea ja leveä => "zoomattu".

Mutta pitääpä painella tuota 0-nappia ihan kokeeksi.

toukka
23.03.2007, 19:43
Minulla on ongelmia boksin päivittämisessä sarjaportin kautta. Käytössäni on tuoreehko läppäri, USB->RS232-konvertteri ja nollamodeemi.
1. Olen USB->RS232-konvertterin asetuksista valinnut maksiminopeudeksi 115.2 sekä portiksi COM1 tai COM2.
6. Asetan TFD-Down.exe:n Affinityksi vain toisen ytimen Intelin tuplaydinprossustani Task Managerin kautta
7. Asetan TFD-Down.exe-ohjelmaan saman COM-portin kuin aiemmin konverterin asetuksista
8. Suoritan Find ja Download ja Message-kenttään tulee "Waiting for Request. Reset Settop Box"
9. Koneen prossu käy 100% (tai paremminkin se ydin, joka on käytössä... ks. edellä affinity)
11. Mitään ei tapahdu. Boksi näyttää tv-kanavat kiltisti eikä mitään päivitystä tapahdu eikä TFD-Down.exe-ohjelmassa liiku mikään sininen palkki.:OI

Kiitos jo etukäteen avustanne!

-yagge

Päivitin oman boksini softan 1.28:iin. Aluksi oli ongelmia kun TFDDown ohjelma pysähtyi parin prosentin jälkeen "external error" ilmoitukseen. Bongasin sitten täältä ton compatibility&affinity jutun ja johan onnistui, joten kiitos siitä!

Uus softa tuntuu toimivan ainakin yhtä hyvin kuin entinenkin. Vielä ei pysty lyhyen kokemuksen perusteella sanomaan että toimiiko esim. tekstitys paremmin. Toivottavasti ovat saaneet viimeisetkin missaukset pois.

Ja joo, USB->RS232 konvertteri voi hyvinkin olla syypäänä. Niiden kanssa on tullut pulattua jonkin verran ja ne toimivat vaihtelevasti riippuen käyttävästä ohjelmasta. Muuta ei oikein voi tehdä kuin varmistaa että konvertterille on asennettu uusin ajuri ja toivoa parasta. Jos ei toimi niin pitää hommata toinen konvertteri tai kone jossa oikea portti. Topfieldin TFTdown näyttää olevan tavanomaista skeidaa joka vetää prosessorin kuormituksen melkein tappiin -> tekijä ei ole hanskannut windowsin sarjaportin ohjelmointia.

yagge79
26.03.2007, 16:11
Ja joo, USB->RS232 konvertteri voi hyvinkin olla syypäänä. Niiden kanssa on tullut pulattua jonkin verran ja ne toimivat vaihtelevasti riippuen käyttävästä ohjelmasta. Muuta ei oikein voi tehdä kuin varmistaa että konvertterille on asennettu uusin ajuri ja toivoa parasta. Jos ei toimi niin pitää hommata toinen konvertteri tai kone jossa oikea portti.

Kiitos vinkeistäsi. Viimeisin ajuri on käytössä. Täytynee tosiaan tehdä päivitys jollain vanhemmalla koneella, jos ongelma vaikka johtuukin tuosta konvertterista.

Upii
27.03.2007, 23:20
Katselen 6000cot + z-4 tykillä tv:tä ja ongelmai on värien todella huono näkyminen.Esim idolssia kun katsoo, niin ei erota, kun tuomari antaa punaisen ja räikkösen ferrari/haalari näyttää ruskealta.

Lesnier
02.04.2007, 20:36
Asiani koskee oikeaa signaalin vahvuutta. Boksi on TOPFIELD 6000coc. Kun painan päävalikosta "asennus" ja sen jälkeen "kanavien haku", löytyy sivun ala-osasta suorakulmainen laatikko, missä lukee:

44% taso
00% laatu.

Kertooko tämä, että signaalini vahvuus on 44%? Kuulostaa pieneltä, sen pitäisi varmaan olla korkeammalla tasolla? Anteenijohto on laadukas ja hyvä, joten vaihtoehdot ovat itse boksi tai seinärasia(taloyhtiön jakama signaali?. Vai voinko saada tätä korkeammalle tasolle jollain muulla keinolla?

Legge
02.04.2007, 22:26
Asiani koskee oikeaa signaalin vahvuutta. Boksi on TOPFIELD 6000coc. Kun painan päävalikosta "asennus" ja sen jälkeen "kanavien haku", löytyy sivun ala-osasta suorakulmainen laatikko, missä lukee:

44% taso
00% laatu.

Kertooko tämä, että signaalini vahvuus on 44%? Kuulostaa pieneltä, sen pitäisi varmaan olla korkeammalla tasolla? Anteenijohto on laadukas ja hyvä, joten vaihtoehdot ovat itse boksi tai seinärasia(taloyhtiön jakama signaali?. Vai voinko saada tätä korkeammalle tasolle jollain muulla keinolla?

Tuo valikosta löytyvä vahvuus kertoo minullakin ihan mitä sattuu. Kanavaa vaihtaessa näkyy palkki, joka kertoo todellisen vahvuuden.

permis
03.04.2007, 17:09
..

Prikulleen sama ongelma, joskin pöytäkoneen ja oikean portin kautta. 95/98 -yhteensopivuustilassa toisen ytimen täyden käytön lisäksi kone jäätää toden teolla (hiiri tökkii jne.), mutta "Waiting for Request. Reset Settop Box" -kohdasta ei eteenpäin mennä. Alkaa ideat (ja hermot) loppua. :confused: :OI

karip
03.04.2007, 20:56
Prikulleen sama ongelma, joskin pöytäkoneen ja oikean portin kautta. 95/98 -yhteensopivuustilassa toisen ytimen täyden käytön lisäksi kone jäätää toden teolla (hiiri tökkii jne.), mutta "Waiting for Request. Reset Settop Box" -kohdasta ei eteenpäin mennä. Alkaa ideat (ja hermot) loppua. :confused: :OI

USB->RS232-konvertteri toimii toisissa koneissa ja ohjelmissa ja toisissa ei. Minulla ei. Ostin PCI väylään sovitinkortin (2XRS232). Idioottivarma.
Ainoa negatiivinen puoli on toppyn latausohjelmassa. Vain COM 1 ja 2 käytössä. Onnistuu kun muuttaa tietsikalta sarjaporttiasetukset (COM 3 ja 4 asentui automaattisesti) COM 1seksi ja/tai 2seksi.

spacman
04.04.2007, 19:23

Ettei koneessa ole esim. Nokia PC-Suite tai MS:n Activesync asennettuna? Omalla kohdalla oli sama ongelmana saada Digiality päivitettyä. Ei löytynyt sarjaporttia vaikka mitä teki. Sitten kun poisti pc-suiten alko homma toimimaan.

permis
04.04.2007, 20:48
Ettei koneessa ole esim. Nokia PC-Suite tai MS:n Activesync asennettuna? Omalla kohdalla oli sama ongelmana saada Digiality päivitettyä. Ei löytynyt sarjaporttia vaikka mitä teki. Sitten kun poisti pc-suiten alko homma toimimaan.

Ei ole, kiitos kuitenkin.. Ohjelman nimeltä Advanced Serial Port Monitor nappasin, täytyy testailla sillä kun ehtii mitä oikein tapahtuu, jos mitään.

tlib
09.04.2007, 09:17
Itselläkin oli ongelmia päivityksen kanssa, kun yritin seurata päivitysohjetta, jonka mukaan boksi pitää laittaa valmiustilaan. Asiaa auttoi, kun Download-painikkeen painamisen jälkeen laittoi boksin päälle, jolloin päivityksen asennus käynnistyi.

permis
09.04.2007, 12:09
Itselläkin oli ongelmia päivityksen kanssa, kun yritin seurata päivitysohjetta, jonka mukaan boksi pitää laittaa valmiustilaan. Asiaa auttoi, kun Download-painikkeen painamisen jälkeen laittoi boksin päälle, jolloin päivityksen asennus käynnistyi.

7. Turn on the target STB and the download will automatically start.

Kyllä ainakin ohjeissa mitkä minä olen nähnyt on tuo kohta ollut.

turo9
10.04.2007, 16:55
Päivitin oman 6000coc:n 1.22 version uuteen 1.28 ohjelmistoversioon ja kun kytkin boksin päälle alkoi se hakea kanavat uudestaan, mutta erittäin hitaasti. Ennen on hakenut kaikki kanavat parissa minuutissa, kun nyt menee 1% edistykseen useampi minuutti. Onko muilla ollut päivityksen jälkeen samaa ongelmaa, onko vika korjattavissa?

turo9
10.04.2007, 22:28
No nyt sain kanavatkin haettua nopeammin, pitikin käyttää network(eikä automatic kuten ennen) kohtaa kanavien hakuun. Päivitys ei ainakaan auttanut tekstitys viiveeseen ylen kanavaa vaihdettaessa tai epg:tä käytettäessä.

Staalo
05.05.2007, 20:19
Muutaman kuukauden moitteettomasti toiminut TF6000CoC meni yhtäkkiä jotenkin jumiin. Kun laitan boksin päälle, näyttöön tulee teksti "inst", eikä boksi anna kuvaa tai ääntä. Kaken näppäimiä painelemalla näyttöön saa "scan" tai "menu", mutta muuta ei tapahdu. Virtajohtobuuttikaan ei auta. Taitaa olla huoltoreissu edessä.

nautseri
09.05.2007, 14:49
Sain huollosta 6000c ja nyt toimii hyvin oli laitettu uusi päivitys,joka poisti myös tekstin puuttumisen ja pätkimisen ohjelmista.
Teksti tv toimii hienosti, nopeampi kuin ennen.
Erin:D omainen laite.

username
11.05.2007, 10:30
Sain huollosta 6000c ja nyt toimii hyvin oli laitettu uusi päivitys,joka poisti myös tekstin puuttumisen ja pätkimisen ohjelmista.

Mikä ohjelmistoversio?

Pekka Möttönen
11.05.2007, 16:14

Oletkos tarvinnut/kokeillut ajastusta? Eli sammuttaako aina ajastuksen jälkeen, jos boxi on stand-by tilassa? Itsellä tarkoitus ohjata Sonyn HDD/DVD-tallenninta, mutta toistaiseksi ei ole toiminut luotettavasti, vaan jättää välillä virrat päälle ajastuksen jälkeen. Ja silloin Sony vaan tallettaa ja tallettaa levyn täyteen (syncrorec ohjauksella). Välillä sammuttaa, välillä ei (varsinkin jos listalla useampia ajastuksia)

jjkola
15.05.2007, 13:17
terve

Miten varmasti/luotettavasti tämän Topfieldin ajastin toimii esim. tallentavan DVD/HDD:n kanssa? Kertokaa kokemuksia tästä laitteesta. kannattaako hankkia tämä vai esim. Humax CX-FOX C

kete
15.05.2007, 22:04
terve

Miten varmasti/luotettavasti tämän Topfieldin ajastin toimii esim. tallentavan DVD/HDD:n kanssa? Kertokaa kokemuksia tästä laitteesta. kannattaako hankkia tämä vai esim. Humax CX-FOX C

Mulla ei ainakaan toimi ajastus, jättää sammuttamatta itsensä, paitsi jos on ollut töpseli irti seinästä. Firmistä en oo viitsinyt edes tsekata! Auttaiskohan uus firmis?

rmlähetti
17.05.2007, 14:37
Mikähän asetus mulla on väärin kun ostin tuossa pari viikkoa sitten tällasen TF6000CoC-boksin ja kuvanlaatu on ainakin silmämääräisesti katsottuna huonompi kuin analogisessa lähetyksessä. Grundigin Rome 32'' laajakuva on kiinni RGB-scartilla boksissa, kuva näyttää melko epätarkalta (yksittäiset pikselit näkee välillä).. Boksista on valittuna 16:9 kuvasuhde ja telkusta 4:3, VCR-SCART-tyyppinä on "normaali" ja TV:n tyyppinä PAL.. Piuhoissa/kytkennöissä ei pitäisi olla mitään vikaa..

vonkale
17.05.2007, 15:03
Onhan scartti varmasti boxin päässä siinä oikeassa portissa, eli siinä joka antaa RGB:tä ulos? Ja TV:n päässä sellaisessa scartissa joka ottaa RGB:tä vastaan.

Scart johdoissakin on eroja, jos sulla on joku muutaman euron paukkulanka, niin osta laadukas scartti.

kete
17.05.2007, 21:56
Onhan scartti varmasti boxin päässä siinä oikeassa portissa, eli siinä joka antaa RGB:tä ulos? Ja TV:n päässä sellaisessa scartissa joka ottaa RGB:tä vastaan.

Scart johdoissakin on eroja, jos sulla on joku muutaman euron paukkulanka, niin osta laadukas scartti.

Eli se alempi scartti, muistaakseni antaa RGB:tä. Ja tottakai tiesit että kaikki scart-piuhat ei kuljeta RGB-signaalia, ainoastaan ns. täysinkytketyt. En ymmärrä kyllä miks on eri kuvasuhteet valittu!?!?

rmlähetti
18.05.2007, 00:50
Eli se alempi scartti, muistaakseni antaa RGB:tä. Ja tottakai tiesit että kaikki scart-piuhat ei kuljeta RGB-signaalia, ainoastaan ns. täysinkytketyt. En ymmärrä kyllä miks on eri kuvasuhteet valittu!?!?

Juu täysin kytketty scartti on ja pitäisi olla kohtuulaatua (kullatut päät ym, vajaa parikymppiä oli hinta).. ja oikeissa porteissa on. Kuvan epätarkkuus ja "rakeisuus" ei muutu vaikka laittaisi TV:stäkin 16:9 kuvasuhteen.. Signaalin vahvuus näyttäisi olevan kokoajan ihan hyvää luokkaa (ainakin sen palkin mukaan kun kanavaa vaihtaa..) mutta jokin tässä nyt mättää..:hitme:

Ja lisäisin tähän että kuva ei ole luokattoman huono mutta silti mielestäni huonompi kuin analogisena ja jotenkin häiritsevän pikselimäinen joka tapauksessa.. eihän asian niin pitäisi olla.

Tartsan
18.05.2007, 21:46
En ymmärrä kyllä miks on eri kuvasuhteet valittu!?!?

Niin, mitkä kuvasuhteet sinä sitten valitsisit? Näin minullakin on: boksi 16:9 ja TV 4:3. Tällä kombinaatiolla kaikki kuvasuhteet näkyvät oikein.

karip
19.05.2007, 10:29
Onko muilla ongelmia tekstien kanssa uusimmalla ohjelmistoversiolla? Minulla häviää teksti Ylen kanavilta n. 8-10s ajaksi kun esim. ääntä muuttaa. Kyseessä kaapeli ja TTV:n verkko.

kete
19.05.2007, 19:13
Niin, mitkä kuvasuhteet sinä sitten valitsisit? Näin minullakin on: boksi 16:9 ja TV 4:3. Tällä kombinaatiolla kaikki kuvasuhteet näkyvät oikein.

Jos laajakuva töllö niin 16:9 kumpaankin.

Legge
20.05.2007, 18:44
Jos laajakuva töllö niin 16:9 kumpaankin.

Ainakin, jos Samsungin töllöissä laittaa 16:9, niin kuva myös pysyy siinä, vaikka lähete olisi 4:3. Automatiikka toimii siis vain laittamalla 4:3, jonka jälkeen teeveen automatiikka hoitaa loput.

Onhan rmlähetti valinnut signaaliksi RGB:n boksin valikosta? Jos olet, niin koita vaihdella CVBS:n ja RGB:n välillä. Tuosta huomaa ainakin, tapahtuuko kuvassa muutoksia (ja täten voi siis päätellä, näyttääkö TV oikeasti RGB:tä vai komposiittia).

Onko muilla ongelmia tekstien kanssa uusimmalla ohjelmistoversiolla? Minulla häviää teksti Ylen kanavilta n. 8-10s ajaksi kun esim. ääntä muuttaa. Kyseessä kaapeli ja TTV:n verkko.

Ainahan tuo on noin ollut. Äänenvoimakkuuden säädin tulee DVB-tekstien tilalle, jolloin tekstit katoavat hetkeksi. Tiedä sitten, voisiko tuon softapäivityksellä korjata.

rmlähetti
20.05.2007, 22:01
Onhan rmlähetti valinnut signaaliksi RGB:n boksin valikosta? Jos olet, niin koita vaihdella CVBS:n ja RGB:n välillä. Tuosta huomaa ainakin, tapahtuuko kuvassa muutoksia (ja täten voi siis päätellä, näyttääkö TV oikeasti RGB:tä vai komposiittia).

Elleivät silmäni aivan täysin valehtele, kuvanlaatu näyttää CVBS:llä paremmalta kuin RGB-asetuksen ollessa päällä, sillä erotuksella että se on tarkemman ja vähemmän rakeisen näköinen (eli tavallisen komposiittikuvan näköinen). TV:n alaosassa silti lukee "RGB" kun vaihtaa RGB asetuksen päälle..:grr:

Staalo
24.05.2007, 21:42
Muutaman kuukauden moitteettomasti toiminut TF6000CoC meni yhtäkkiä jotenkin jumiin. Kun laitan boksin päälle, näyttöön tulee teksti "inst", eikä boksi anna kuvaa tai ääntä. Kaken näppäimiä painelemalla näyttöön saa "scan" tai "menu", mutta muuta ei tapahdu. Virtajohtobuuttikaan ei auta. Taitaa olla huoltoreissu edessä.

No niin, boksi kävi huollossa, mutta eipä toimi. Huollon tositteessa lukee: "Ohjelmistopäivitys. Boxi toimii normaalisti. Tarkastakaa scart ym."

Nyt en ymmärrä. Osaisiko joku kertoa missä vika voi olla? Johdot olen tarkistanut. Testasin myös toisen huoneen kaapelissa, missä toinen boksi toimii.

Staalo
25.05.2007, 22:28
Syy toimimattomuuteen selvisi. Boksi on itsestään nollannut asetukset, joten komponenttia ei tullut ulos. Tykille ei muuta kuvapiuhaa mene, joten valikoiden saamiseksi näkyviin piti käyttää väliaikaisesti komposiittia.

veikko--
30.05.2007, 18:53
Voiko joku vahvistaa, että onko tässä boxissa RGB-läpivienti mahdollista?

karzan33
31.05.2007, 16:39
Itselläni on kyseinen boxi kakkoslaitteena enkä ole läpivientiä testannut mutta ohjekirjassa lukee näin.

Liitin 1: Videolähtö CVBS, RGB ja YUV

Liitin 2: Videolähtö CVBS
Videotulosingaalien läpiohjaus CVBS, S-VIDEO ja RGB

veikko--
03.06.2007, 20:54
Luinpa juuri TM:sta arvostelun, jossa sanottiin, ettei RGB-läpivientiä ole...:confused: :weep:

rampotski
04.06.2007, 00:29
voivoi.. nytköhän tuo toppy sitten kuoli =(

GMT-kello on aivan sekaisin.. Boksi on nyt ollut 27 minuuttia päällä, jona aikana boksin oma kello on edennyt 12 minuuttia. Muutaman päivän sekoillut tuo laite. Softat on ajettu uusiksi jne.

Tehdasasetusten palautuksen jälkeen gmt-kello näyttää oikeaa aikaa, mutta kestää muutaman minuutin ennenkuin se alkaa etenemään. Ja jää siis vähintään 3-5 minuuttia jälkeen oikeasta ajasta..

Ottaa päähän.

Mika73
04.06.2007, 20:03
Softat on ajettu uusiksi jne.

Jos tuo jne ei pidä sisällään virtajohdon tuulettelua minuuttia pidempään, niin sitä kannattaa kokeilla.

Vanhanen
09.06.2007, 00:31
Ongelmana kuvan hetkellinen pimeneminen. Ensin kuva nytkähtää hieman, samalla tavalla kuin silloin, kun vaihtaa kanavaa ja laitteisto miettii kuvasuhdetta. Tämän jälkeen kuva käy nopeasti mustana ja jatkuu normaalisti. Siis ihan ilman kanavan vaihtamista tai mitään muutakaan, kesken katselun. Onko muilla ilmennyt? Eniten tätä tapahtuu ylen kanavilla, varsinkin lätkän mm-kisojen aikaan. Nyt muutaman kerran ollut myös nelosella.

Toinen kysymys, onko Topfieldin kaukosäädin tosiaan näin paska, vai olenko saanut jonkun maanantaikappaleen?? Vähänkin on jotain edessä niin ei toimi.

Kolmas vielä mitä ihmettelen, niin tietääkö joku mistä johtuu, että juuri ylen kanavilla on tekstitysten kanssa ongelmia? Lähettävätkö tekstityksen jotenkin erilailla kuin muut kanavat? Ja miksi ylipäätään ylen kanssa on aina eniten ongelmia???

Ihmettelen vaan...

turo9
15.06.2007, 17:16
Mikäs nyt avuksi, kun signaalitaso tippui kolmasosaan ja kuva pätkii/pikselöityy ja äänet paukkuvat. Laitteena siis Topfield 6000Coc, joka ostettu viime marraskuussa. Onko muuta kuin vietävä laite liikkeeseen?

yagge79
24.06.2007, 14:37

:thumbsup: :thumbsup:

Tämä ratkesi. Ongelma johtui nimenomaan USB->RS232-konvertterista. Homma luonnisti heti vanhemmalla koneella, jossa oli aito COM-portti. Tosin välissä päivitin myös TFD-Down.exe:n uudempaan(?) versioon (www.topfield.fi).

-yagge

Redrum
05.07.2007, 13:25
Tulipa nyt itsekkin vihdoinkin ostettua hikipoksi ja juurikin kyseinen otsikon malli kun oli tarjouksessa. Käyttöönotto oli kyllä suht helppo, mutta en löydä kirveelläkään miten optisen ulostulon saisi syöltämään jotain järkevää ulos. Valoahan se kylä lähettää, mutta ilmeisesti nimenomaan vain sitä. Ideana siis iskeä se vaffariin kiinni joka pysyy hiljaisena. Onnistuuko ? Eihän tuolta varmaan mitään kovin kummosta monikanavasignaalia tule, mutta jos edes sen stereoäänen saisi ulos.

Pettynyt olen kyllä epq:hen joka pakottaa vaihtaa kanavia jos selailee eri kanavien ohjelmia ja teksti-tv:een joka on ihan turha. Jopa vanhempien dollarin boksissa on suora sivujen selaus ja melkein välitön sivun latautuminen.

MikkoP
05.07.2007, 13:49
Tulipa nyt itsekkin vihdoinkin ostettua hikipoksi ja juurikin kyseinen otsikon malli kun oli tarjouksessa. Käyttöönotto oli kyllä suht helppo, mutta en löydä kirveelläkään miten optisen ulostulon saisi syöltämään jotain järkevää ulos. Valoahan se kylä lähettää, mutta ilmeisesti nimenomaan vain sitä. Ideana siis iskeä se vaffariin kiinni joka pysyy hiljaisena. Onnistuuko ? Eihän tuolta varmaan mitään kovin kummosta monikanavasignaalia tule, mutta jos edes sen stereoäänen saisi ulos.

Pettynyt olen kyllä epq:hen joka pakottaa vaihtaa kanavia jos selailee eri kanavien ohjelmia ja teksti-tv:een joka on ihan turha. Jopa vanhempien dollarin boksissa on suora sivujen selaus ja melkein välitön sivun latautuminen.

Jaa, no mulla taas on aivan päinvastaiset fiilikset ko. boxista. Kävin tiistaina hakemassa ekan digiboxin (juurikin tämän otsikon mukaisen) 95 euron hintaan paikallisesta Veikonkoneesta. Asennus oli todella helppoa, ääni optisella vahvariin ja ääni kuului heti(oletko muuten asettanut vahvarin oikeaan tilaan, esim. Video 1 ??) ja kuva tykkiin Scart-YUV -kaapelilla. Itselle oli pieni yllätys kuinka "hyvää" kuvaa tykin kautta sai. Eihän se nyt vertoja vedä 1080i:hin skaalatulle dvd-kuvalle, mutta kyllä sitä mielellään silti katsoo. Vaihtelee tietysti vähän ohjelmittain tuo laatu.

Minusta taas tuo EPG on tässä boxissa hyvä (tosin kauheasti kokemuksia muista boxeista ei ole). Pari eri näyttöä valittavana ja kiva puoli tässä on se, että tv-kuva näkyy epg:ssä pikkuruudulla (tai siis tykillä katsottaessa tämä pikkuruutu vastaa n. 28" tv:tä). Teksti-tv ei tosiaan paras mahdollinen ole, mutten ole siitä jaksanut sen suurempaa pulttia ottaa.

Kaikki on toistaiseksi pelannut mainiosti. Ei valittamista :thumbsup:

Redrum
05.07.2007, 15:20
Enhän mä muuten sanonutkaan ettei toimis. Vaikka nyt kolmosella tuntuukin värit heiluvan kuin sateenkaaressa ja eikä kuvanlaadussa vanhaan analogikaapeliin ole mitään eroa, lähinnä vain kuvasuhteissa. Niin ja vähemmän kanavia tietty :) Tai no, etsiihän se noin 120 kanavaa joista noin 100 on lukittuja.

En tajunnut mitä tarkoitit tuolla video1-moodilla. Mutta kyllä se on ihan oikeeseen sisääntuloon asetettu ja vahvari osaa tunnistaa automaattisesti signaalin tyypin. Digiboksilta tuo ei tunnista mitään signaalia, vaikka siinä valo palaakin. Vai olisikohan niin typerästi tehty että jos on scartissa menossa tölsyyn ääni niin ei voi toista kautta lähettää.

EPG:stä siis edelleen en tykkää siitä että sen kanavan täytyy alla vaihtua jos muiden kanavien ohjelmia haluaa selailla. Saattaa tietty olla joku digimaailman hieno yhteinen ominaisuuskin.

Harry
06.07.2007, 19:55
Tuli tänään moinen boxi tilattua. Toivottavasti en iskenyt käsiäni paskaan, kun 80% ketjusta on täynnä viestejä boxin vioista. Ei ollut oikein vaihtoehtoja, vai onko tuossa hintaluokassa olemassa muuta boxia, jostaa saa komponenttia scartista?

Kreskin
11.07.2007, 03:28
No en usko että iskit käsiäsi paskaan, nimittäin yhtään ongelmaa ei ole minulla ollut tämän 5 kuukauden aikana minkä olen tuon boksin omistanut. Enkä ole päivittänyt sitä tahi muutenkaan kikkaillut sen kanssa. Koetin itsekin löytää tälle boksille pätevää kilpailijaa samassa hintaluokassa, mutta aika turhaa touhua, kun en sellaista löytänyt... Handanin jotkut mallit olisivat melkein, mutta niistäkin saa sitten kuulla yhtä jos toista juttua miten on ongelmia yms.

EPG on kyllä mainio, helppokäyttöinen ja selkeä. Tosin myönnän kyllä että olisi kiva selata mitä muilta kanavilta tulee ja pitää se pieni kuva lukitettuna johonkin tiettyyn kanavaan. Teksti-TV voisi olla permpikin, mutta sitä en käytä niin se ei häiritse.

Redrum
11.07.2007, 13:22
En kyllä itse tajua vieläkään minkä takia tämä topfieldi makso enemmän. Vanhempien 50€ dvd-t boksi pieksee ominaisuuksissa, vaikka onkin hitaampi vaihtamaan kanavaa, joka ei ole ihme kun asuvat keskellä metsää.

Itsellä tälläinen tilanne:
-Optinen toimii tappelun jälkeen, ei mitään käytännön hyötyä kun mitään "oikeaa" ääni signaalia tuosta ei saa ulos.
-teksti-tv edelleen ihan susi. Hitaampi kuin telkan oma ja jollain ihmeen tavalla vielä rumempi, jos mahdollista. Niin ja nollaa itseänsä että sitä sivua saa hakea aina uudelleen jos haluaa katsoa telkkaa, eli telkan kattelu samaan aikaa ku se rullaa maailmaa läpi ei onnistu.
-EPG ottaa päähän, puolet ohjelmaselityksistä on ruotsiksi. Ohjelmaselitykset yleensä loppuvat kesken lauseen :).
-Boksi sammuttelee itseään ja telkkaa ihan sattumanvaraisesti. Niin ja vaihtaa kanavaakin kaupan päälle silloin tällöin.
-Jostain syystä ei aina tajua kanavan signaaleita kun selailee kanavia, pohtii tovin ja ilmottelee ettei signaalia. Sitten kun näppää edestakas kanavan, voila, kanava ilmestyykin automaaagisesti.
-Tuhoaa jostain syystä suosikkilistaukset tasaisin väliajoin.

Hyvää bisnestä kyl toimittajat tekee näillä. Itse kun odottelin boksin ostamista senkin takia että saisivat kaikki ärsyttävyydet korjattua. Turha toivo näköjään.

MikkoP
11.07.2007, 13:52
En kyllä itse tajua vieläkään minkä takia tämä topfieldi makso enemmän. Vanhempien 50€ dvd-t boksi pieksee ominaisuuksissa, vaikka onkin hitaampi vaihtamaan kanavaa, joka ei ole ihme kun asuvat keskellä metsää.

Itsellä tälläinen tilanne:
-Optinen toimii tappelun jälkeen, ei mitään käytännön hyötyä kun mitään "oikeaa" ääni signaalia tuosta ei saa ulos.
-teksti-tv edelleen ihan susi. Hitaampi kuin telkan oma ja jollain ihmeen tavalla vielä rumempi, jos mahdollista. Niin ja nollaa itseänsä että sitä sivua saa hakea aina uudelleen jos haluaa katsoa telkkaa, eli telkan kattelu samaan aikaa ku se rullaa maailmaa läpi ei onnistu.
-EPG ottaa päähän, puolet ohjelmaselityksistä on ruotsiksi. Ohjelmaselitykset yleensä loppuvat kesken lauseen :).
-Boksi sammuttelee itseään ja telkkaa ihan sattumanvaraisesti. Niin ja vaihtaa kanavaakin kaupan päälle silloin tällöin.
-Jostain syystä ei aina tajua kanavan signaaleita kun selailee kanavia, pohtii tovin ja ilmottelee ettei signaalia. Sitten kun näppää edestakas kanavan, voila, kanava ilmestyykin automaaagisesti.

Hyvää bisnestä kyl toimittajat tekee näillä. Itse kun odottelin boksin ostamista senkin takia että saisivat kaikki ärsyttävyydet korjattua. Turha toivo näköjään.

No on sulla vaikeeta :weep:

Käy sitten hyvä mies viemässä toi boxi pois, jos ei kerran miellytä ja hanki joku muu tilalle :hitme:

Redrum
11.07.2007, 22:09
heh, just näin. Itse en vain elä sellasessa pilvimaailmassa jossa kaikki omistamani tavara on aina parasta vaan niissä saattaa olla vikoja. Vaikka kuinka harmittas että olisin tuhlannu 100€.

Mutta pyydän anteeksi sinulta MikkoP että ilmaisin oman mielipiteeni asiasta. Se on aina niin hyödyllistä sanoa että sulla se toimii ja silloin siinä ei voi olla mitään vikaa kenelläkään :king:

hitsi mäki osaan käyttää hymiöitä :confused:

petepas
14.07.2007, 09:49
Mitenkäs on tuon OTA-päivityksen kanssa? Toisaalla kerrotaan ettei se ole mahdollista mutta esim. tuolta (http://www.digiboksikauppa.fi/www/order.php?af=&card=10) löytyvästä PDF:ssä väitetään että OTA-päivitys on mahdollinen?

Pähkäilen tämän ja Humaxin Foxin välillä. Tulee lähes yksinomaan DVD/HDD-laitteeseen. Siitäpä tulikin mieleeni, joko tuo ajastin toimii kunnolla, ts. sammuttaako boxi itsensä ajastuksen jälkeen? Ja pystyykö tällä boxilla ohjaamaan Pioneerin DVR-433 tallenninta (herättääkö tallentimen käynnistyessään)?

petepas
14.07.2007, 21:09
Itse itselleni vastaten illan testailujen jälkeen:

+ Ajastintoiminta toimii niin kuin pitääkin. Boxi sammuttaa itsensä ajastuksen päätyttyä
+ Boxi herättää Pioneerin äänittämään
+ Helppo käyttöönotto (herjasi tosin "ei signaalia" kun löin virrat ekaa kertaa päälle mutta kun tein kanavahaun oli kaikki OK)
+ Paljon paremman näköinen kuin esim. Humaxin Fox
+ nopeahkot kanavanvaihdot
+ tekstitv vähintään yhtä "nopea" kuin Foxissa

- pikselimössöä ja palikoitumista pari kertaa alkuillan luonto-ohjelmassa (TV1)
- välillä tuntuu kuva aika rakeiselta, voi toki johtua myös lähetyspäästä

Sitten taas pari kysymystä:

- saako tuolla EPG:n puolella pysymään tuon valinnan että näyttää monen kanavan ohjelmatiedot kerralla? Nyt vaikuttaa siltä että menee aina ensin tuohon yhden kanavan-moodiin
- päivityksestä: ainoa keino lienee tietokoneen avulla. Vai?

Versio on muistaakseni 1.27

MikkoP
15.07.2007, 00:21
- pikselimössöä ja palikoitumista pari kertaa alkuillan luonto-ohjelmassa (TV1)
- välillä tuntuu kuva aika rakeiselta, voi toki johtua myös lähetyspäästä

Täällä Turun naapurissa katseltiin niin ikään Avaraa Luontoa, pikselöitymistä ei kertaakaan esiintynyt (otsikon mukainen boxi) - tykillä katsottiin.

Pekka Möttönen
15.07.2007, 11:16
Itse itselleni vastaten illan testailujen jälkeen:

+ Ajastintoiminta toimii niin kuin pitääkin. Boxi sammuttaa itsensä ajastuksen päätyttyä
+ Boxi herättää Pioneerin äänittämään

Versio on muistaakseni 1.27

Oletko pitkään käyttänyt tätä Pioneerin kanssa? Ja siten, että ajastuslistalla useita ajastuksia? Itsellä ei sammuta (Sonyn kanssa) 100 % varmuudella eikä etenkään silloin kun monta ajastusta ohjelmoituna. IVO-buut korjaa tilanteen (hetkeksi). Itselläni vanhempi ohjelmaversio (C 1.17) joten olisi ilouutinen, että uudemmassa versiossa asia olisi korjaantunut. Turhan takia ei jaksaisi lähteä päivittelemään, kun muuten selviää siedettävästi.

(Edit: Tosin itsellä CoT (Terrastial malli, mutta tuskin tuo boksin sammutus nyt C/T-versiosta voi olla kiinni, jos ovat vaivautuneet sen softapäivityksessä huomioimaan)
(Edit2: Niin, ja minkä merkkinen tallennin tuolla perässä (Sony/Pioneer) ei pitäisi olla mitään väliä. Itse testailin aikoinaan useammallakin vempaimella manuaalisesti tuota Sonyn liitäntää ja Sony ainakin toimi 100% luotettavasti signaalin mukaan. Topfield'hän jättää virrat päälle ainakin itselläni, silloin kun ei toimi oikein. Erittäin ikävän tästä tekee vaan se, että sitten tallennin tallentaa, kunnes levy täynnä ja muut ajastukset menee ohi. Siksi ainakin toistaiseksi olen myös tallentimen ajastanut manuaalisesti.)

petepas
15.07.2007, 11:37
No en hirveän pitkään sillä vasta eilen ostin Topparin. Pikaisesti kokeilin, tuohan ei juurikaan mitään kerro boxin ja Pioneerin yhteistyöstä mutta ainakin yhden kerran ole saanut systeemit toimimaan niin kuin pitää :thumbsup: . En myöskään kokeillut useaa ajastusta laittaa. Täytyypä kokeilla kun kerkiää...

bowtie81
21.07.2007, 14:26
ostin juuri tällaisen käytettynä, muuten toimii ok, mutta äänet ei. Tällä hetkellä tuo on scartilla kiinni miraissa, eli äänet myös menee siitä. Ei ole vahvaria vielä että voisi hyödyntää optista ulostuloa. Nyt kuitenkin joutuu laittamaan äänet telkusta täysille ja samoin boksista että kuulisi jotain, ja ääni on aika huono, välillä kuulostaa niinku olisi kuulokkeet kiinni ja täysillä, eli tosi kelloradio saundi. Missä voi vika olla? Päivityksen yritän tehdä huomenna kun käyn vanhempien luona, itsellä ei nollamodeemia koneessa, samalla testaan toisessa telkassa ja eri scart johdolla tota. Antennipäivitys on harmaana valikossa, eli ei vissiin pysty signaalista päivittämään, siis kaapelista.

bowtie81
22.07.2007, 23:07
eipä paljoa eroa, mikä voi aiheuttaa tuon äänten heikkouden? Eli huonolaatuista ääntä ja telkku ja boksi oltava täysillä että kuuluisi kunnolla?

Legge
24.07.2007, 19:12
eipä paljoa eroa, mikä voi aiheuttaa tuon äänten heikkouden? Eli huonolaatuista ääntä ja telkku ja boksi oltava täysillä että kuuluisi kunnolla?

Kun olet kerran testannut eri telkulla ja letkulla, niin veikkaisin, että boksi on päreinä. Liekö myyjä kaupannut sulle hajonneen laitteen...

petepas
24.07.2007, 22:50
ainakin yhden kerran ole saanut systeemit toimimaan niin kuin pitää :thumbsup:

Eilen meni OZ ajastuksella tallennukseen, boxi oli päällä aamulla kun tulin töistä kotiin. Taisi olla ennenaikaista riemua tuon ajastimen toiminta. Tiedä sitten auttaisiko päivitys?

Gergo
30.07.2007, 18:29
Sain just kylkiäisenä toppari tf6000coc boxin ja kaikki asentui hienosti ja kuvakin on parempi kuin vanhalla Xsatin boxilla. Mutta maksukanavat ei näy vaikka kortti on ohjeen mukaan tökätty korttipaikkaan. Pitäisi MTV3 kanavapaketin näkyä mutta ilmoittaa vain että "ei korttia".

Mikä voisi olla vialla? Vanhaan boxiin kortti kiinni ja taas näkyy kaikki mutta ei topparilla. Menu valikossa Conax salausjärjestelmä on harmaalla.

Ohjelmistoversio on 1.34 eli sama kuin topparin sivuilla. Kyseessä siis Kpy:n kaapelikortti.

EDIT: Vika löytyi eikä ollut sen kummempi kuin että kortti ei ollut pohjassa! Piti näköjään kunnolla painaa että meni ihan pohjaan ;)

bowtie81
30.07.2007, 23:53
se on aika kamalaa jos boksi on päreinä, koska maksoinkin sen jo pois. 40€ män sitten hukkaan, tosin pitää testata toi optinen ulostulo kunhan saan vahvarin ja kajarit hankittua, pitää panna sormet ristiin että toi toimisi.

Gergo
01.08.2007, 10:24
Onkos semmosesta ongelmasta tietoa kun katson eurosporttia niin kaksi selostusta kuuluu päällekkäin? Äänivalinta auto -asennossa tulee suomi ja norja, ääniasento norja asennossa samat, ääniasento ruotsi tulee oikein. Muuta valintaa ei olekaan.

Legge
01.08.2007, 14:53
Onkos semmosesta ongelmasta tietoa kun katson eurosporttia niin kaksi selostusta kuuluu päällekkäin? Äänivalinta auto -asennossa tulee suomi ja norja, ääniasento norja asennossa samat, ääniasento ruotsi tulee oikein. Muuta valintaa ei olekaan.

Sama vika ainakin MPY:n kaapelissa. Ongelma on siinä, että toinen ääniraita tulee vasemmasta ja toinen oikeasta kaiuttimesta. Koitappa vaihdella äänitilaa stereon, mono, oikean ja vasemman välillä, niin huomaat eron. Tuolla tavoin saa ainakin kuulumaan pelkän suomen, eikä tuo äänen tulo vain toisesta kaiuttimesta haittaa kovin paljoa selostuksissa.

Gergo
01.08.2007, 15:15
Sama vika ainakin MPY:n kaapelissa. Ongelma on siinä, että toinen ääniraita tulee vasemmasta ja toinen oikeasta kaiuttimesta. Koitappa vaihdella äänitilaa stereon, mono, oikean ja vasemman välillä, niin huomaat eron. Tuolla tavoin saa ainakin kuulumaan pelkän suomen, eikä tuo äänen tulo vain toisesta kaiuttimesta haittaa kovin paljoa selostuksissa.

Ok tattis vinkistä. Kpy:n alueella mulla nämä ongelmat. Pitääkö kaivaa vanha kunnon sotaratsu cdtv410 naftasta... siinä toimi kaikki.

kete
01.08.2007, 21:23
Eilen meni OZ ajastuksella tallennukseen, boxi oli päällä aamulla kun tulin töistä kotiin. Taisi olla ennenaikaista riemua tuon ajastimen toiminta. Tiedä sitten auttaisiko päivitys?

Tämä kiinnostais mua kans!

Gergo
03.08.2007, 08:29

Tulipa yllätyksenä että kun muutin eurosportin kuulumaan pelkästä vasemmasta kaiuttimesta niin se asetus jää voimaan ainoastaan Eurosportille. Muut kanavat tulevat normaalisti stereona :thumbsup: Luulin jo että joka kerta pitää kaiutin-asetus muuttaa Hartsportilla mutta jotain hyvää tässäkin asiassa.

Katir
03.08.2007, 09:38
Säriseekö jonkun muun boksi? Tai särinä ei varsinaisesti kuulu boksista vaan telkkarista (LG lcd) varsinkin kun katsoo epg:tä ja sen aikaa kun ohjelmatiedot näkyvät. Häiritsee eritoten sillon kun telkkarin äänet on melko hiljasella kun toinen nukkuu vieressä. En usko että särinä johtuu telkkarista koska analogisella puolella ei särise. Mute näppäinkään ei poista särinää.

gol
16.08.2007, 02:18
kiinostaisi tietää, että parantuisiko canalin jalkapallo/jääkiekko lähetyksien taso jos hommaisi paremman boxin? pixelöintymistä on ärsyttävästi.

Plisukainen
23.08.2007, 22:29
Hiphei, päivitin kerralla versiosta 1.17->1.34 ja johan alkoi DolbyDigital-äänet kuulumaan ainakin Viasat-kanavilta:) Mielestäni boxin suurin puute tähän mennessä korjaantui kertaheitolla. Tosin C+-pakettia ei tällä hetkellä ole, eli jos joku voi vahvistaa DD-äänien kuulumisen sielläkin, niin täytyy harkita senkin kanavapaketin hankkimista:D

Muuten en huomannut mitään merkittävää uutta, mitä nyt tekstitys ehkä hieman särmemmin ruudulla esiintyy ja EPG aavistuksen nopeampi. Myös fonttikokoa oli fiksailtu jossakin kohdin. Tämä siis pikasella vilkaisulla...mutta tästä on hyvä jatkaa ja ei vielä tarvitse ostaa toista boxia.

f@tfinn
28.08.2007, 14:07
Säriseekö jonkun muun boksi? Tai särinä ei varsinaisesti kuulu boksista vaan telkkarista (LG lcd) varsinkin kun katsoo epg:tä ja sen aikaa kun ohjelmatiedot näkyvät. Häiritsee eritoten sillon kun telkkarin äänet on melko hiljasella kun toinen nukkuu vieressä. En usko että särinä johtuu telkkarista koska analogisella puolella ei särise. Mute näppäinkään ei poista särinää.

Mulla sama ärsyttävä ongelma. Taitaa olla tuo toppy joka särisee. Kun katon esim. DVD:tä niin ei särise yhtään

Fifty
28.08.2007, 15:47
Mulla sama ärsyttävä ongelma. Taitaa olla tuo toppy joka särisee. Kun katon esim. DVD:tä niin ei särise yhtään

Kerran kun menin huonokuuloisen sukulaiseni luokse jolla on Maximum C-3001 (=Topfield C-6000) niin hänellä kuului surinaa äänessä ja se johtui siitä, että boksin äänenvoimakkuus oli pienellä ja TV:ssä taas isolla.
Kun boksista sääti äänen lähes täysille ja TV:stä pienemmälle kuten tulisi käyttää, niin surina loppui.
Onko tästä mahdollisesti kysymys?

f@tfinn
29.08.2007, 07:14
Kerran kun menin huonokuuloisen sukulaiseni luokse jolla on Maximum C-3001 (=Topfield C-6000) niin hänellä kuului surinaa äänessä ja se johtui siitä, että boksin äänenvoimakkuus oli pienellä ja TV:ssä taas isolla.
Kun boksista sääti äänen lähes täysille ja TV:stä pienemmälle kuten tulisi käyttää, niin surina loppui.
Onko tästä mahdollisesti kysymys?

Boksin äänitaso 60-80%, ja TV:n 30-40%. Kun nostaa TV:n ääntä niin särinä pahenee. Kun kantsoo/kuuntelee DVD:tä niin ei kuulu mitään särinää.

petepas
31.08.2007, 11:20
Tuohon boxin sammumiseen ajastuksen päätyttyä:

- Vaikuttaa siltä että kun on ajastanut vain yhden ohjelman sammuu joskus, useimmiten ei :OI
- Toistaiseksi kaikki sellaiset tilanteet missä ohjelmointeja on useampia ovat menneet kunnialla, boxi auennut ja sulkeutunut ihan niin kuin pitääkin ja herännyt oikealle kanavalle
- Muutaman kerran olen ajastanut tallentimen siten että boxi herättää tallentimen tallentamaan. Tällöin kaikki tallenukset ja boxin sammumiset ovat onnistuneet 100 %:sti. Harvemmin tätä tulee kuitenkaan käytettyä sillä jos boxi ei sammu ajallaan menee koko kovalevy täyteen jotain basaa

Edelleenkin toivoisin kommentteja päivityksen hyödyllisyydesta. Tällä hetkellä softa 1.25.

Fifty
31.08.2007, 12:45

- Vaikuttaa siltä että kun on ajastanut vain yhden ohjelman sammuu joskus, useimmiten ei :OI
- Toistaiseksi kaikki sellaiset tilanteet missä ohjelmointeja on useampia ovat menneet kunnialla, boxi auennut ja sulkeutunut ihan niin kuin pitääkin ja herännyt oikealle kanavalle
- Muutaman kerran olen ajastanut tallentimen siten että boxi herättää tallentimen tallentamaan. Tällöin kaikki tallenukset ja boxin sammumiset ovat onnistuneet 100 %:sti. Harvemmin tätä tulee kuitenkaan käytettyä sillä jos boxi ei sammu ajallaan menee koko kovalevy täyteen jotain basaa

Edelleenkin toivoisin kommentteja päivityksen hyödyllisyydesta. Tällä hetkellä softa 1.25.

Tarkoitatko tässä sitä, että EPG-tallennuksissa ei boksi joskus osaa sammua ja Menun kautta ajastintallennuksissa onnistuu 100%:sti?
Tällä seikalla voi olla laajempaa kiinnostusta haluttaessa varman tallennuksen.

Edit: Sorry, huomasin nyt ettei kyse ollutkaan tallentavasta, joten kysymykseni on aiheeton.

Sengir
31.08.2007, 14:04
Onko sillä sammumisella edes niin väliä? Boksi vie pöyristyttävät 7W sammutettuna (laatutuote), katsoin mittarilla. Päällä ollessaan vie vain muutaman watin lisää. Yleensä tulee pistettyä virrat kokonaan poikki kun boksia ei käytä..

petepas
31.08.2007, 18:00
Onko sillä sammumisella edes niin väliä? Boksi vie pöyristyttävät 7W sammutettuna (laatutuote), katsoin mittarilla. Päällä ollessaan vie vain muutaman watin lisää. Yleensä tulee pistettyä virrat kokonaan poikki kun boksia ei käytä..

No on sillä väliä jos ei halua esim. koko tallentimen kovalevyä täyteen, aina ei jaksa/kerkiä erikseen ajastaa tallenninta. Ja olisihan se jättekiva jos laite toimisi niin kuin pitäisi ;)

Sengir
31.08.2007, 22:02
Ok. Luulin että kyse oli tallentamattomasta mallista joka on threadin otsikkona.

petepas
01.09.2007, 11:51
Ok. Luulin että kyse oli tallentamattomasta mallista joka on threadin otsikkona.

Kyse on nimenomaan tallentamattomasta 6000 coc mallista. Mulla on tuon boxin perässä DVD-kovalevytallennin... Kovalevyn täyttymisellä tarkoitan sitä että Pioneerissa on mahdollista tallennus suorittaa siten että kun Toppari herää henkiin alkaa tallennus ja kun boxi sammuu sammuu myös tallennin. Jos boxi ei sammu oikeaan aikaan tulee kovalevylle tavaraa niin kauan kun levyllä on tilaa. Tätä en tahdo :weep:

WeeKoo
02.09.2007, 16:13
Onnistuukohan tällä kanavien siirtely?

Virittäessä kanavat menevät aivan miten sattuu, esim. Ylen TV1 on kanavanumerolla 1004, mikä ei ole hirveän käytännöllistä. Suosikkilistan teon kyllä hokasin, mutta pitäisi siis saada tuo varsinainen numerointi muutettua.

Legge
03.09.2007, 12:51

Virittäessä kanavat menevät aivan miten sattuu, esim. Ylen TV1 on kanavanumerolla 1004, mikä ei ole hirveän käytännöllistä. Suosikkilistan teon kyllä hokasin, mutta pitäisi siis saada tuo varsinainen numerointi muutettua.

Ei onnistu. Itse en ole vielä sellaista boksia omistanutkaan, jolla temppu onnistuisi.

Margox
03.09.2007, 17:31
Ei onnistu. Itse en ole vielä sellaista boksia omistanutkaan, jolla temppu onnistuisi.

.. onhan noita. Vaikkapa Finlux 420 ajaa asian, jota tässä kaiketi haetaan.

Margox
03.09.2007, 17:33
Kyse on nimenomaan tallentamattomasta 6000 coc mallista. Mulla on tuon boxin perässä DVD-kovalevytallennin... Kovalevyn täyttymisellä tarkoitan sitä että Pioneerissa on mahdollista tallennus suorittaa siten että kun Toppari herää henkiin alkaa tallennus ja kun boxi sammuu sammuu myös tallennin. Jos boxi ei sammu oikeaan aikaan tulee kovalevylle tavaraa niin kauan kun levyllä on tilaa. Tätä en tahdo :weep:

Ei kai kyseinen boxi (TF6000) kuitenkaan sammu vaikka sen "videonauhuri ajastukseen" olisi laitettu minuuttimääräinen ohjelman kesto?
Itselläni se ainakin syttyy/käynnistyy mutta ei suinkaan sammu . .

petepas
03.09.2007, 17:50
Ei kai kyseinen boxi (TF6000) kuitenkaan sammu vaikka sen "videonauhuri ajastukseen" olisi laitettu minuuttimääräinen ohjelman kesto?
Itselläni se ainakin syttyy/käynnistyy mutta ei suinkaan sammu . .

Kyllä sen vaan pitäisi sammua ja on joskus minulla sammunutkin (kts. edelliset postaukseni). Koska jos sen ei olisi tarkoitus sammua miksi siihen pitäisi laittaa nauhoituksen kesto, silloinhan riittäisi kellonaika jolloin boxi käynnistetään :hitme:

Margox
03.09.2007, 18:03
Ostimpa noita vajaa vuosi sitten pari, eikä kumpikaan kyllä sammu annetun minuuttimäärän jälkeen.

- vikaako?

..vaikka oisko siinä sitten eroa C tai T -malleilla (itelläni on T).

petepas
03.09.2007, 18:14
- vikaako?

..vaikka oisko siinä sitten eroa C tai T -malleilla (itelläni on T).

Tätä itsekin pohdin. Toisiko päivittäminen parannusta asiaan, en tiedä. Enkä usko että sillä onko T- vai C-boxi ole mitään merkitystä. Eipä vaan kukaan uudemman softan sisään ajanut ole kommentoinut tätä asiaa :sleep:

Margox
03.09.2007, 18:23
... Eipä vaan kukaan uudemman softan sisään ajanut ole kommentoinut tätä asiaa :sleep:

. . onpas :)

Itselläni on käytössä uusin päivitys.

-------------------------------
Järjestelmätunnus 30052
Latausohjelmaversio C1.17
Laiteversio v1.0.62
Ohjelmistoversio TF-CCMFT 1.25
Laiteversio v1.00
Sijainti Suomi
-------------------------------

santtis
03.09.2007, 20:07

Kannattaa päivittää jos mitenkään mahdollista. Silloin pitäisi toimia. Ainakin ennen on auttanut samaan vikaan.

Margox
03.09.2007, 20:57

Löytääkö boxi muuten montakin kertaa ja monella kanavanumerolla saman kanavan. Itsellä tulee kanavat tuplana, elikkä kahdesta eri mastosta - joten ne suurinumeroisemmat ovat ylimääräsiä ja heikompia, joten joutavat pois kokonaan. Ne numeroinnit ovat kokoluokkaa yli 900 tai jopa tonnin.

TF6000 mallissa mielestäni ON se puute jotta suosikkeja ei saa Numerojärjestyksessä haluamaansa järjestykseen vaan kanavilla on jo se annettu numero. Oisi hyvä jos kanavat voisi numeroida itse (vähintäänkin suosikkilistaan).
.. jos siis haluat vaikka suoraan subille, tarvii painaa nummeroa kuusi, vaikka joka laitteessa-ni se on listassa vitosena... niin-ikkään siis. Eli suosikkien itse asetettu kanavajärjestys ei toimi kuin käytettäessä kanavia askel askeleelta joko ylös tai alaspäin.

.. eli siis päivitys ei tapauksessani auttanut . . muutakuin siihen että käyttämäni JIM kanava oli ennen kanavanumero 14 ja nyt se on 11 (omassa listassani sijalla 7 :) ).

(.. olihan taas teksti...)

Legge
05.09.2007, 18:28
.. eli siis päivitys ei tapauksessani auttanut . . muutakuin siihen että käyttämäni JIM kanava oli ennen kanavanumero 14 ja nyt se on 11 (omassa listassani sijalla 7 :) ).

Ja tuokin johtuu siitä, että kanavapaikka muuttui jonkin aikaa sitten lähetyspäässä :D

Mikään päivitys ei siis ainakaan tällä hetkellä auta ongelmaasi. Joku tuossa mainitsi, että ainakin Finlux 420 osaa homman. Itsellä no ollut Medion, XSAT, Humax ja nyt Toppy, eikä mistään ole ominaisuutta löytynyt.

Margox
05.09.2007, 18:45
Ja tuokin johtuu siitä, että kanavapaikka muuttui jonkin aikaa sitten lähetyspäässä :D

Niin tapahtui.

Mikään päivitys ei siis ainakaan tällä hetkellä auta ongelmaasi. Joku tuossa mainitsi, että ainakin Finlux 420 osaa homman. Itsellä no ollut Medion, XSAT, Humax ja nyt Toppy, eikä mistään ole ominaisuutta löytynyt.

Niin tuo Finlux nelikakskymppiseni osaa homman. Ei auta kuin totutella näihin muihin . ..

7ender
05.09.2007, 20:04
Virittelin pari päivää sitten kanavat uusiksi ja ihmettelin miksei ttv:n uudet HD kanavat näy listassa. Tänään sitten huomasin, että ne löytyy toppyn radiopuolelta :confused: Noh, tein resetin ja hain kanavat uudestaan ja edelleen mulla on kaksi uutta HD radiokanavaa. Muilla samoja ongelmia ?

e: Ei siis kovin iso ongelma, kun ei tolla boksilla noi kanavat näy kuitenkaan. Pisti vaan ihmetyttämään :)

Legge
05.09.2007, 20:55
Virittelin pari päivää sitten kanavat uusiksi ja ihmettelin miksei ttv:n uudet HD kanavat näy listassa. Tänään sitten huomasin, että ne löytyy toppyn radiopuolelta :confused: Noh, tein resetin ja hain kanavat uudestaan ja edelleen mulla on kaksi uutta HD radiokanavaa. Muilla samoja ongelmia ?

e: Ei siis kovin iso ongelma, kun ei tolla boksilla noi kanavat näy kuitenkaan. Pisti vaan ihmetyttämään :)

Jospa se on se uusi HD-radio. Salovaaran liikenneraportit voi kuunnella entistä terävimpinä :D

Sorry OT, mut oli pakko...

kalax
08.09.2007, 13:35
Joo täytyy vähän avautua. Ihan oikeasti tekisi mieli hirttää munistaan kattoon se aasi, joka keksi että jos ei halua yksitellen +++++ tai ----- takomalla vaihtaa kanavia, täytyy muistaa joka kanavalle joku vitun nelinumeroinen luku. Kyllä joo, onkohan nämä insinöörit ikinä käyttäneet oikeaa televisiota. Viritä kanava X paikalle 1 niin se löytyy kun painan sitä *keleen ykkösnappia, en mitään lähettäjän valitsemaa useampinumeroista sarjaa. Urheilukanava jostain syystä menee päälle kun painan 7:ää, muut on sitten jotai 1002 tai muuta. Ja ei muka muissa bokseissa pysty näin loogisesti numeroilla vaihtamaan kanavaa? Ainakin umpisurkeaksi paskaksi haukutuissa nokian bokseissa pystyi.
Tulipahan avauduttua, mutta tekisi lähes mieli heittää koko topfieldillä sorsaa ja jostain kaivaa käsiin vanha paska nokian boksi ja katsella sillä.

Pikkuveli
10.09.2007, 13:49
Joo täytyy vähän avautua. Ihan oikeasti tekisi mieli hirttää munistaan kattoon se aasi, joka keksi että jos ei halua yksitellen +++++ tai ----- takomalla vaihtaa kanavia, täytyy muistaa joka kanavalle...
Mulla oli sama ongelma aluksi, mutta sitten eräällä kerralla, kun palautin tehdasasetukset ja viritin uudelleen, menikin kaikki ihan oikein. Saattaa olla, että viritin jollain muulla, kuin sillä pikahaulla. Kokeile myös pelkkiä salaamattomia, jos et sitä vielä ole kokeillut.

kalax
11.09.2007, 00:59
Mulla oli sama ongelma aluksi, mutta sitten eräällä kerralla, kun palautin tehdasasetukset ja viritin uudelleen, menikin kaikki ihan oikein. Saattaa olla, että viritin jollain muulla, kuin sillä pikahaulla. Kokeile myös pelkkiä salaamattomia, jos et sitä vielä ole kokeillut.

Kiitokset vinkistä, mutta ei auttanut. Kai se on sitten räplättävä ylös- ja alasnappeja. :OI

WeeKoo
11.09.2007, 23:04
Löytääkö boxi muuten montakin kertaa ja monella kanavanumerolla saman kanavan. Itsellä tulee kanavat tuplana, elikkä kahdesta eri mastosta - joten ne suurinumeroisemmat ovat ylimääräsiä ja heikompia, joten joutavat pois kokonaan. Ne numeroinnit ovat kokoluokkaa yli 900 tai jopa tonnin.

TF6000 mallissa mielestäni ON se puute jotta suosikkeja ei saa Numerojärjestyksessä haluamaansa järjestykseen vaan kanavilla on jo se annettu numero. Oisi hyvä jos kanavat voisi numeroida itse (vähintäänkin suosikkilistaan).
.. jos siis haluat vaikka suoraan subille, tarvii painaa nummeroa kuusi, vaikka joka laitteessa-ni se on listassa vitosena... niin-ikkään siis. Eli suosikkien itse asetettu kanavajärjestys ei toimi kuin käytettäessä kanavia askel askeleelta joko ylös tai alaspäin.

(.. olihan taas teksti...)

Tämä on siis juuri se ongelma joka minullakin on. Suunnilleen kaikki kanavat läytyvät moneen kertaan, mutta joillakin kanavapaikoilla boksi ilmoittaa kanavan olevan salattu, vaikkei se sitä varmasti ole. Uudelleen viritystä on yritetty useampaan otteeseen, joten päivittäminen taitaa olla seuraava operaatio. Kyllähän tuo käyttö sujuu suosikkilistan ja nuolinäppäinten avullakin kun kanavia ei ole kauheasti, mutta on se silti ihan syvältä :OI .

Jostain kumman syystä minullakiin Urheilukanava on 7 ja muut kanavat suuruusluokkaa 1000, kuten joku muukin mainitsi.

Nurpa
12.09.2007, 08:38

Minulla boksi on jäänyt satunnaisesti päälle ajastuksen jälkeen, mutta
ongelma ratkesi kun tein ajastinluetteloon yhden haamuajastuksen jonnekin parin vuoden päähän. Nyt Toppyn ajastin on toiminut kuten pitääkin. Softaversio on 1.34.

Sama bugi oli muuten myös Handanin 3300 -boksissa. Ja sama konsti tehosi siihenkin.

petepas
12.09.2007, 14:36
ongelma ratkesi kun tein ajastinluetteloon yhden haamuajastuksen jonnekin parin vuoden päähän. Nyt Toppyn ajastin on toiminut kuten pitääkin. Softaversio on 1.34.

Sama bugi oli muuten myös Handanin 3300 -boksissa. Ja sama konsti tehosi siihenkin.

Kiitti vinkistä, pitääpä testata tuota :thumbsup:

Margox
12.09.2007, 17:18
ongelma ratkesi kun tein ajastinluetteloon yhden haamuajastuksen jonnekin parin vuoden päähän. Nyt Toppyn ajastin on toiminut kuten pitääkin. Softaversio on 1.34. ....

Itellä päivitys on:
Järjestelmätunnus 30052
Latausohjelmaversio C1.17
Laiteversio v1.0.62
Ohjelmistoversio TF-CCMFT 1.25
Laiteversio v1.00
Sijainti Suomi

- ja tuo on käsittääkseni uusin?

- tarviipa koittaa, vaikka siellä jonossa on aina muutama ajastus. . .

...kunei herra Topfiildi tunnu vastaavan kyselyihinkän!??! Mitä lienee asiakaspalavelua sellanen.

petepas
13.09.2007, 09:16
Kiitti vinkistä, pitääpä testata tuota :thumbsup:

Testasin, ei toiminut :OI

Margox
13.09.2007, 11:28
Testasin, ei toiminut :OI

Juu, ei lisättävää :mad:

Jouko123
13.09.2007, 21:16
Terve vaan kaikille!

kellään muulla ollu ongelmia nyt maikkarin ja nelosen kuvan kanssa?
johtuukohan ongelma topparin boxista vai mikä mättää kun välillä
kuva zoomautuu silleen ettei esim alemmat tekstit näy lainkaan?

Hösö
13.09.2007, 22:25
Nonni, isäntä ponsoroi meilekki ekan tikipoksin ja tarttu kyseinen loota matkaan...

No nyt ongelmana on se, että kun tv:stä on valittun "laajakuva" toiminto. Tällä siis analokiset lähetykset oli oikeaoppisesti laajakuvia. Niin, niin nyt tuo tikipoksi temppuilee... Välillä näkyy kuva ja teksti ihan kivasti, niinkuin pitääkin ja välillä taas ihan oudosti. Nyt pitää siis aina poksin asetuksista käydä muuttamassa kuva suhde 16:9 tai 4:3. Ja tämä vaihtelee eri kanavien kesken.

Mikä tuohon auttais, ettei aina tarvis olla säätämässä ja veivaamassa asetuksia...

Niin ja telekkarina on 3-4v vanaha 28" laajis philipsi.

trent67
13.09.2007, 22:37
Nonni, isäntä ponsoroi meilekki ekan tikipoksin ja tarttu kyseinen loota matkaan...

No nyt ongelmana on se, että kun tv:stä on valittun "laajakuva" toiminto. Tällä siis analokiset lähetykset oli oikeaoppisesti laajakuvia. Niin, niin nyt tuo tikipoksi temppuilee... Välillä näkyy kuva ja teksti ihan kivasti, niinkuin pitääkin ja välillä taas ihan oudosti. Nyt pitää siis aina poksin asetuksista käydä muuttamassa kuva suhde 16:9 tai 4:3. Ja tämä vaihtelee eri kanavien kesken.

Mikä tuohon auttais, ettei aina tarvis olla säätämässä ja veivaamassa asetuksia...

Niin ja telekkarina on 3-4v vanaha 28" laajis philipsi.

Pistä boxi 16:9
Pistä TV 4:3
Boxi kertoo scart piuhalla koska lähetys on laajakuva ja tv osaa vaihtaa sen sitten aina automaattisesti.
Älä paina 0 nappulaa vahingossa. Se vaihtaa boxin kuvasuhdetta.

Hösö
13.09.2007, 23:27
Ei onnistu. Tv:n kuva on silti 4:3, eli perus laatikkoa...Siis osa kanavista ja nyt subilta tuleva CSI on todellä yössä, puolet teksteistä jääpi näkymättä tuon takia...

trent67
14.09.2007, 00:01
Ei onnistu. Tv:n kuva on silti 4:3, eli perus laatikkoa...Siis osa kanavista ja nyt subilta tuleva CSI on todellä yössä, puolet teksteistä jääpi näkymättä tuon takia...

Eli painelit sitä nollaa siitä digiboxin kakesta, eikä auta?

Hösö
14.09.2007, 10:17
Joop, vaikka 0 paineli niin eipä tuo miksikään muuttunu. Pittää vissii jatkaa vanhaan malliin ni saapi aina kaiken näkymään....

mig-71
14.09.2007, 14:06
Samanlaista kuvasuhdeongelmaa täälläkin. Boxi on ollut jo käytössä vuoden päivät. Nyt on muutaman kerran kuvasuhteet olleet persiillään. Ongelma näkyy erityisesti nelosella, Jimillä ja urheilukanavalla. Kaikki säädöt on niinkuin pitääkin, mutta osa teksteistä on kuvaruudun ulkopuolella. Vika häviää kun aikansa kikkailee boxin kuva-asetuksia edestakaisin. Muutaman päivän tai viikon kuluttua vika taas tulee takaisin.

Toinen ongelma on teksti-tv:n käytössä. Laite sammuttaa ja käynnistää itsensä satunnaisesti kesken sivujen selailun.

Margox
14.09.2007, 15:05
KUVASUHDE ONGELMASTA !!!

ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ TEKSTITEEVEE TILASSA KELTAISTA PAINIKETTA.

Jos tämä vahinko on jo tapahtunut - palauttakaan laite tehdasasetuksiin ja aloittakaa kaikki alusta. Mutta; ÄLKÄÄ koskeko ainakaan tekstiteevee tilassa siihen keltaseen nappulaan!!!

Sen jälkeen kun on asetukset kohallaan - niiden PITÄISI pysyä hollillaan.
Kunhan ette vain mene KOSKEMAAN TEKSTITEEVEE TILASSA SIIHEN KELTASEEN NÄPPYLÄÄN (ZOOM).

. . itelläni tuo ominaisuus pukkas kanssa päälle, kuten parilla tutulla joilla myös tehdasasetusten palautus ja "uudelleen asennus" auttoi.

vaviah
17.09.2007, 11:12

Minulla T-mallissa sama vika. Ostin boksin pelkästään DVD-tallennusta varten (TV:ssä on oma viritin) ja nythän se ei todellakaan aja asiaansa kun DVD jää aina päälle ohjelman loputtua ja tallentaa levyn täyteen ensimmäisestä ajastuksesta :OI

Kysyin myyjältä tästä ongelmasta ja hän sanoi, ettei sellaista ongelmaa ole... No, versio on tuo 1.25 ja haamuajastustakin kokeilin tuloksetta. Joillain tämä on näyttänyt toimivan ajoittain, minulla ei ole sammunut vielä kertaakaan! Onko tähän olemassa nyt sitten joku sellainen päivitys, jolla rupeaa toimimaan? Itse en rupea kaapeleita virittämään ja netin kautta lataamaan vaan vien laitteen takaisin liikkeeseen. Kyllähän sen täytyy olla edes uutena toimiva. Mutta antenniverkon kautta pitäisi alkaa päivitykset tähän malliin 20.9. Tuo päivitettävä versio vaan näyttää olevan sama kuin boksissani jo on.

Margox
18.09.2007, 18:27
... oma lähtee hoitoon (kunnes ensin saan "varaboxin" tilalle) - saa nähä mitä "viisammat" sille tekee.

vaviah
19.09.2007, 08:56
Kysäisin kuitenkin tuota ajastusohjelmaa Topfieldin valmistajalta suoraan. Käskivät kokeilla päivittää firmiksen heidän kotisivultaan saatavaan 1.27 versioon ja ilmoittaa sitten tuloksen. Eivät suoraan sanoneet, että tuo vika olisi siinä korjattu.

Margox
19.09.2007, 17:15
Kysäisin kuitenkin tuota ajastusohjelmaa Topfieldin valmistajalta suoraan. Käskivät kokeilla päivittää firmiksen heidän kotisivultaan saatavaan 1.27 versioon ja ilmoittaa sitten tuloksen. Eivät suoraan sanoneet, että tuo vika olisi siinä korjattu.

Koskeekos tämä nyt sitten C vai T -mallia?

.. .. ja miltähän sivuilta moisen päivityksen voipi imuroida?

JyKKemus
20.09.2007, 07:40
Olen miettinyt ostaa ko. boxia mutta millanen teksti tv siinä on, siinä on kuulemma alasivujen selaus? Hakeeko se alasivut inne alas muistiin että voit vaihtaa niitä sen mukaan kun ne sinne on löydetty? Ja onko nopea teksti tv?

vaviah
20.09.2007, 08:25
Koskeekos tämä nyt sitten C vai T -mallia?

.. .. ja miltähän sivuilta moisen päivityksen voipi imuroida?

Tämä on siis T-mallin päivitys ja löytyy alla olevasn linkin kautta valmistajan kotisivuilta:

http://www.i-topfield.com/eng/download/search.asp?tn=firmware&code=Terrestrial&pidx=116

Legge
20.09.2007, 13:35
Olen miettinyt ostaa ko. boxia mutta millanen teksti tv siinä on, siinä on kuulemma alasivujen selaus? Hakeeko se alasivut inne alas muistiin että voit vaihtaa niitä sen mukaan kun ne sinne on löydetty? Ja onko nopea teksti tv?

No ei tuo mikään nopea ole ainakaan minun standardeilla. Välttävä korkeintaan. Alasivuja voi selata nuolinapeilla sitä mukaa, kun ne latautuvat.

Margox
20.09.2007, 17:24

No EI sitä Kannata kyllä tekstitelekkarin vuoksi ostaa.
Hakee alasivut, joka kierroksella yhen . . hitaasti.
Eikä se montaa pääsivua talteen ota.

Margox
23.09.2007, 19:09
Joo täytyy vähän avautua. Ihan oikeasti tekisi mieli hirttää munistaan kattoon se aasi, joka keksi että jos ei halua yksitellen +++++ tai ----- takomalla vaihtaa kanavia, täytyy muistaa joka kanavalle joku vitun nelinumeroinen luku. Kyllä joo, onkohan nämä insinöörit ikinä käyttäneet oikeaa televisiota. Viritä kanava X paikalle 1 niin se löytyy kun painan sitä *keleen ykkösnappia, en mitään lähettäjän valitsemaa useampinumeroista sarjaa. Urheilukanava jostain syystä menee päälle kun painan 7:ää, muut on sitten jotai 1002 tai muuta. Ja ei muka muissa bokseissa pysty näin loogisesti numeroilla vaihtamaan kanavaa? Ainakin umpisurkeaksi paskaksi haukutuissa nokian bokseissa pystyi.
Tulipahan avauduttua, mutta tekisi lähes mieli heittää koko topfieldillä sorsaa ja jostain kaivaa käsiin vanha paska nokian boksi ja katsella sillä.

Ongelman voi ratkaista vaikka joko ostamalla Finlux 420 (jos jostain löytyy NIIN vanha malli) tai Technisat (Finnsat) MF4 -niin saa itte päättää mistä numerosta avautuupi mikäkin kanava. :eek:

Onni
23.09.2007, 22:01
Siis ettei kanavaa vaihda numeronäppäimistä?
Mites mä muistan että kyllä se niistä vaihtaisi.
Vai käsitinkö kyssän väärin?

Margox
24.09.2007, 15:16
Siis ettei kanavaa vaihda numeronäppäimistä?
Mites mä muistan että kyllä se niistä vaihtaisi.
Vai käsitinkö kyssän väärin?

Eij eli noup noin.

:confused:

Käsittääkseni käsitit.

Onni
26.09.2007, 22:58
No mutta olipahan kysymyskin/ avautuminen hyvin muotoiltu.

Mutta perusboxina tuo omasta mielestä ok.
Tuore omistaja vielä tosin olen joten varaan mielipiteelleni mahdollisuuden muuttua.

bowtie81
12.10.2007, 09:37
ääniongelma korjaantui lopulta scart johdon vaihdolla.

Nurpa
18.10.2007, 14:36
[QUOTE=Nurpa;950193]Minulla boksi on jäänyt satunnaisesti päälle ajastuksen jälkeen, mutta

QUOTE]

Nonniiin. Nyt sitten alkoi minunkin 6000coc jättämään ajastuksen jälkeen virrat päälle. Eli ei tuo aiemmin postaamaani haamuajastuksen käyttö olekaan
pitävä konsti. Tein töpselibuuttauksen ja tehdasasetuksien palautuksen, joka auttoikin hetkeksi, mutta noin 3-4 ajastuskäytön jälkeen boksi lakkasi sammuttamasta itseänsä. Rasittavaa...

Ruuben
07.11.2007, 20:03
Ostin kyseisen boksin tänään. Pelit ja johdot kiinni, kaukosäädin toimi n. 2sekunnin verran ja sen jälkeen ei o pelannut. Boksissa lukee inst. , kenelläkään kokemuksia vastaavasta tilanteesta vai vienkö huomenna boksin suoraan vaihtoon?

bowtie81
18.11.2007, 16:57
voiko tästä saada kuvaa parempana 42" miraihin muulla ku scartilla? Asetuksista valittuna rgb, vaikka se toinen c:llä alkava tuottaa melkolailla samantasoista kuvaa.
Komponenttiako se on millä pitäisi saada parempi kuva, saako sen jotenkin sitten kiinni telkkaan, scartista kai se lähtee jos tämä boksi sitä tukee? Telkassa taitaa vga olla ainoa komponenttia tukeva sisäänmeno?
Mulla on procaster viritinvahvistin, voisiko sen kautta kierrättää tota kuvaa parantaen laatua?
Joskus laatu on kyllä ihan ok, mutta toisinaan ei, eli vaihtelee kuten tietty digilähetysten kanssa kuuluukin.

yinx
13.03.2008, 20:35
voiko tästä saada kuvaa parempana 42" miraihin muulla ku scartilla? Telkassa taitaa vga olla ainoa komponenttia tukeva sisäänmeno?
.

Scart-Vga kaapeli. haulla löytyy tietoa.

theme_
20.03.2008, 17:39
Kummin päin tässä boxissa pitää kaapelikortti olla? Siru edellä sisään sirun ollessa alaspäin vai ylöspäin? Manuaalissa ei mitään mainintaa :/ Ostin äsken MTV:n kanavapaketin ja nyt tässä odotellaan että vahvennus tulisi...

expertti
20.03.2008, 22:16
Kummin päin tässä boxissa pitää kaapelikortti olla? Siru edellä sisään sirun ollessa alaspäin vai ylöspäin? Manuaalissa ei mitään mainintaa :/ Ostin äsken MTV:n kanavapaketin ja nyt tässä odotellaan että vahvennus tulisi...

Siru edellä, suunnattuna alaspäin.