View Full Version : Gingered Battery
winterland
09.03.2006, 17:19
Kuinkas moni on tätä uutta inkiväärillä maustettua Batterya maistanut? Tuli kokeeksi yksi tölkki ostettua, mutta ei tämä nyt niin erikoista loppuunsa ollut, että kehtaisi jatkossa lisää ostaa.
Kuinkas moni on tätä uutta inkiväärillä maustettua Batterya maistanut? Tuli kokeeksi yksi tölkki ostettua, mutta ei tämä nyt niin erikoista loppuunsa ollut, että kehtaisi jatkossa lisää ostaa.
Täytyypä testata, josko ois parempaa kuin orig.battery.Just koetin pari viikkoa sitten 3 energiajuoman makuja. Ylivoimainen ykkönen oli Olvin Teho: edullinen, kotimainen ja todella hyvää! Battery kakkosena ja Red Bull piti perää.
winterland
09.03.2006, 17:37
Et koettanut tuota Hartwallin Ediä? Noussut itselle suosikiksi hinta/koko-suhteen takia. Battery on ehkä se paras noista, joskin hieman hintava jos katsotaan kokoa. Red Bullia en ole käyttänyt pitkään aikaan, kyllästyin siihen, kun setä sitä aikoinaan kantoi Hartwallilta. Teho jotenkin liian hedelmäinen (en tiedä onko oikea sana kuvaamaan), vaikka se valmistetaankin täällä omilla kotisijoilla. :)
Et koettanut tuota Hartwallin Ediä?
No voi hitsinhitsi. Tuotahan pitää juoda heti huomispäivänä. Energiajuomat on mulle uusi aluevaltaus, joten tuota ole varmaan koskaan maistanut.
Red Bull - Neutraali, suht riittävästi hiilihappoa sekä perinteisen hyvää joka aina menee huivista alas. Eniten tullut käytettyä drinkeissä. Hinta on kohtuullinen +/- 2e, ja tätä saa lähes joka mestasta, joten yleensä tätä ostankin.
Battery - Ilmiselvä kopio RB:stä, joka on ihan hyvin onnistunut siinä, mutta joku kemikaali pistää selvästi muita tölkkejä enemmän ulos. Hinta taitaa yleensä olla 2.35e, joka yleensä estää ostamasta tätä, koska en tästä edes erityisemmin pidä.
Teho - Kuten aikaisemmin todettiin kyseessä on hirmu hedelmäinen tuote, johon on lisätty reilulla kädellä vadelma-esanssia. Tässä ehkä eniten hiilihappoa, mikä on mielestäni ihan jees, kun joistain tölkeistä katoaa kaikki hiilihapot, kun tölkin avaa. Hinta on yleensä päälle 2e, joten litrahinnalta yhtä edullisimmista. Toisaalta ei tunnu saavan kuin ruokakaupoista, joten tämä vähentää näiden hankintaa.
Piranhat, joita saa sekä sitruksen että appelsiini-ananaksen makuisina eivätkä ole hirveän kalliita.
Red Devil, josta Teho on luultavasti ottanut mallia koska tämäkin maistuu hyvin vadelmaiselta. Perushintaista.
Pink Fish, joka on colalla maustettu energiajuoma joka toimii paremmin kuin mitkään Cokiksen tai Pepsin energiajuomaviritelmät. Suomessa perushintaista
Puhtaat redbullkopiot Shark, Mad Croc, Dark Dog, B-52 sekä Powerking ovat lähes samanmakuisia kuin RB, mutta esim. Dark Dogia olen joskus nähnyt 0.5e/tölkki myynnissä, jolloin hiukan huonompi maku unohtuu hetkessä.
Pidän energiajuomien mausta enemmän, kuin mistään limonadista, joten kaikki ählämikiskat tulee yleensä tarkistettua, löytyisikö jotain uutta kokeilun arvoista. Ed ei minusta sovi energiajuomaksi, koska se on pilattu laittamalla se läpinäkyvään pulloon, mikä ei tee hyvää juoman aromille, joka tuntuu jotenkin muita laimeammalta. Myös 0.33l-tölkit ovat liian isoja minun makuuni, kun tuo 0.25l on yleensä juuri sopivan kokoinen.
Täytyy taas lähteä metsästämään jostain kaukaisista Citymarketeista tuota uutta Batterya, vaikkakin idea kuullostaa oudolta. Schweppesin Ginger Ale tulee sillointällöin nautittua, mutta mielummin näkisin Suomessa karpalon makuisia energiajuomia.
Vodka pakkasessa ja Gingeredi jääkaapissa, kohta sitä pääsee testaamaan :)
Ovat sitten aikamoisia hampaidentuhoajia noi energiajuomat. Monet tuntuvat juovan useamman tölkin päivässä ja vielä hitaasti nauttien, niin on hammasmädällä mukava sokeritasapaino suussa kasvaa.
Ovat sitten aikamoisia hampaidentuhoajia noi energiajuomat. Monet tuntuvat juovan useamman tölkin päivässä ja vielä hitaasti nauttien, niin on hammasmädällä mukava sokeritasapaino suussa kasvaa.
Niin on kaikki muutkin virvoitusjuomat + mehut, ja hampaita saa aina uusia:D Itse en kyllä nauti hitaasti noita, koska hiilihapot katoavat hetkessä.
Ed testattu, enkä pitänyt, meni listalla viimeiseksi.
Energiajuomaan kuuluu jotenkin tölkki, ja puoli litraa on liikaa. Gingered on nyt jääkaapissa venttaamassa.
NudistPriest
15.03.2006, 14:45
Minä juon vain viinalla maustettua Batterya.
Minä juon vain viinalla maustettua Batterya.
Jep virtaset rokkaa.:)
Eikö kukaan muu ole miettinyt, että näiden energiajuomien teho näyttää perustuvan lähinnä placebo-vaikutukseen? Batteryä, Red Bullia ja muita on tullut maisteltua, mutta mitään varsinaista "energiaa" näistä ei kyllä tunnu saavan. Viimeksi kiskoin jotain Lidlin sotkua muutaman päivän aikana 2 litraa ja ainoa havainto oli vatsan toiminnan parantuminen heti juoman nauttimisen jälkeen. Ehkä näissä sitten on kuitenkin hieman laksatiivisia ominaisuuksia, mutta en kyllä ymmärrä kun etiketin mukaan pitäisi olla kofeiinia ja ties mitä myrkkyjä, että mihin ne vaikutukset on jääneet? :confused: Ehkä ne katoaa sen ensimmäisen sihahduksen mukana ilmaan kun tölkin/pullon korkkaa?
Gingered B oli parempaa kuin original, tosin siinä tuli jotenkin hirveä happohyökkäys hampaisiin,taitaa olla tosi happoa. Ihan miellyttävä yllätys kuitenkin.Maku oli semmoinen, että saattaisi sopia hyvin viinan kanssa tai muutenkin kännätessä.
Teho taas on krapulajuomana, jolloin energiajuomia tulee ehkä eniten vedettyä(siis aika harvoin :D ) ja muutenkin parempaa.
Kaikki juomat kuitenkin pitää imuroida naamariin kylmänä. Huoneenlämpöisenä niitä ei kisko kovin mieluusti.
Eikö kukaan muu ole miettinyt, että näiden energiajuomien teho näyttää perustuvan lähinnä placebo-vaikutukseen?
Kyllä on :)
http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=607683&postcount=16
Jos siis katsotaan kofeiinin määrää, onhan niissä Tauriinia sun muita, mutta placeboon se kyllä menee, varsinkin jos juo myös kahvia/colaa päivittäin, niin toleranssi on kasvanut kofeiiniin niin ettei noilla ole vaikutusta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tauriini
Kylmänä melkein identtinen maku normi Batteryn kanssa ja jos olisin tätä sokkona maistanut niin en olisi tiennyt että kyseessä on eri tuote. Ainoastaan jälkimaku on hieman erilainen ja siitäkin tulee mieleen vain, että ei niin makea kuin originaali. Täysin turha lanseeraus. Manitaan nyt vielä, että en juurikaan juo limonaateja taikka energiajuomia.
Miikka720
26.03.2006, 22:30
No joo. Oli ehkä hitusen normibatterya parempaa, mutta en tätä silti ala juomaan. Teho on ylivoimaisesti parasta ja hintakin kohtuullinen.
Villepoh
27.03.2006, 00:01
Tehoa tulee juotua. Jotenkin tuntuu, että olen koukussa siihen..
Ja noiden tehoista: Enpäs osaa muuta sanoa, kuin että Tehossa on aika paljon sokeria, joten jos oikein heikkona on, niin kyllä se vahvistaa. ;)
Ja näyttääpi olevan joka maltodekstriiniä, joka on siis hiilihydraattia.
Ei kauhean hyvää tuo gingered battery ollut, on se vaan parasta se normi battery. Pitää varmaan taas laivalta kiikuttaa niin halvimmalla saa. Ja mitä tehoon tulee niin se on mielestäni kuin laimennettua Battery:ä
Freekster
27.03.2006, 19:00
Vuosia energiajuomia nauttineena on maku muuttunut vuosien mittaan. Entinen ehdoton ykkönen Red Bull on nykyään kolmonen, hetken aikaa ykkösenä ollut Teho sai väistyä Lemon Light ED:n tieltä.
1. ED Lemon Light
Raikas, ei liian makea ja esanssinen. Puoli litraa menee helpommin kuin tölkkit johtuen laimeammasta ja raikkaammasta mausta. Sopii hyvin janoon limujen sijaan. Ei sovi alkoholien kanssa.
HUOM! Lemon Light on tuhat kertaa parempaa kuin normaali ED, joka menee mun listalla viimeiseksi.
2. Teho
Vie hinta-laatu-maku suhteella muita tölkkijuomia 6-0. TehoJekku on erittäin hyvä drinkki.
3. RedBull
Wanha suosikki. Nykyään liian esanssinen omaan makuun. Parasta vodkan sekä Jallun kanssa. Light versio on ihan kuraa.
4. Battery
Pakkopullaa baareissa joista ei muita energiajuomia saa. Duunin limukoneesta ei muuta saa joten jos ei jaksa hakea kiskalta ediä niin pakko nauttia. Ihan liian makeata ja esansista. Ei pääse lähellekkään Red Bullia alkoholin kanssa. Gingerediä pitää kyllä maistaa.
Dunemaster
28.03.2006, 09:03
Ei mitään ihmeellistä Gingered Battery:ssä.
Suunnilleen samaa tavaraa kuin normaalikin.:sleep:
jurriaivo
28.03.2006, 10:47
1. ED Lemon Light
Raikas, ei liian makea ja esanssinen. Puoli litraa menee helpommin kuin tölkkit johtuen laimeammasta ja raikkaammasta mausta. Sopii hyvin janoon limujen sijaan. Ei sovi alkoholien kanssa.
HUOM! Lemon Light on tuhat kertaa parempaa kuin normaali ED, joka menee mun listalla viimeiseksi.
Nää energiajuomat joissa ei ole energiaa (juurikaan) on taas yksi maailman ihmeellisyys mitä minä en tajua. :hitme:
Nää energiajuomat joissa ei ole energiaa (juurikaan) on taas yksi maailman ihmeellisyys mitä minä en tajua. :hitme:
Vai että energiaa pitäisi olla. No pari sokeripalaa sekaan lasiin niin johan on ENERGIAA. :rolleyes:
Pitihän tuota Fingered Batteryä kokeilla, vaikka harvoin tulee näitä liemiä juotua. Eipä ollut mitenkään erikoista, inkivääri ei kyllä liioin maistunut (olisin toivonut sitä enemmän), eikä eroa alkuperäiseen juurikaan ollut. Ehkä tämä oli hivenen parempaa kuin alkuperäinen (ja tölkki on hienompi) - silti, enemmän rohkeutta peliin eikä sitä samaa guarana-esanssia joka merkkiin.
Ryss.. venäläisten Red Devil -energiajuoman etanolipitoista (9%) versiota tuli joskus ostettua rajan takaa useampia tölkkejä, niissä oli Voimaa. Suomesta ei taida sitä saada kuin alkoholittomana?
Tämä on energiajuomien tämän hetkistä kärkiluokkaa. Tämän voimalla jaksan joka päivä kaikki hankalat asiakkaat :)
Juodessa se tuntui samalta vanhalta Batterylta, mutta jälkimaku yllätti erilaisuudellaan. Pitäisi maistaa uudestaan että voisin sanoa pidänkö siitä vai en (Silloin olin liian väsyksissä makustelemaan enempää).
Ainut huono puoli on että menee kauan ennen kuin saan taas minkäänlaista Batteryä käsiini. Niitä ei myydä täällä. Valikoimasta löytyy ainoastaan Red Bullia ja läjä paikallisia versioita. Red Bullia olen kokeillut juoda, mutta se maku ei vain uppoa kylmänä ja varsinkaan ei lämpimänä, joten olen joutunut menemään paikallisiin outouksiin.
Varoituksena muille, jos juoma sisältää Aloe Veraa, älkää edes harkitko maistavanne sitä. :D
Tällä hetkellä nautin jotain hämärää Fitt Energy -juomaa, jota voi ostaa 32 sentin tölkkihintaan ja on muuten huomattavasti paremman makuista kuin RB.
Hakkaa orkkis batteryn selvästi. Teho on toistaiseksi kokeilematta kuten Red Devilkin. Häntää pitää ED joka maistuu aivan voille (?). Ei siis sovi meikäläisen makuun se.
Kyllä tämä uusi Battery tavallista parempaa on. Tätä tulee nykyään ostettua kun Batteryä ehkä kerran kuukaudessa kaupasta hakee. :)
Raimo Miettinen
08.11.2006, 09:55
Näin tässä kaupassa (takahuoneessa) Batterya sokerittomana Battery Stripped -nimellä. Varmaankin pian myös kaupan hyllyssä...
TheJambo
08.11.2006, 10:36
Minusta maistuu normibatterylta. Tosin kaikki energiajuomat maistuu melkein samalta. Siksi suosin LIDL:n juomaa, joka maksaa noin euron/pullo.
Näin tässä kaupassa (takahuoneessa) Batterya sokerittomana Battery Stripped -nimellä. Varmaankin pian myös kaupan hyllyssä...
Tulee markkinoille tammikuussa.Sokeriton mutta maultaan muuten samaa jöötiä kuin muutkin batteryt
Tulee markkinoille tammikuussa.Sokeriton mutta maultaan muuten samaa jöötiä kuin muutkin batteryt
Jummi jammi.
Nyt joku taas tulee pohtimaan muka-sarkastisesti, että mitä järkeä sokerittomissa energiajuomissa on. Suut kiinni.
koomapoika
07.12.2006, 17:39
Jossain Toholammin suunnalla on alettu valmistamaan jotain juomaa missä on sininen tölkki ja salama kyljessä. En muista nimeä mut meni mun kastiin näin:
Teho
se sininen
battery
loput aika kauheita.
Maku muistutti aika lähelle laimennettua Batteryä. :rolleyes:
Jenkkimarkkinoille suuntaanevat. Saittikin löytyy mut on niin poikki et ettikää ite. :sleep:
Jossain Toholammin suunnalla on alettu valmistamaan jotain juomaa missä on sininen tölkki ja salama kyljessä. En muista nimeä...
...Saittikin löytyy mut on niin poikki et ettikää ite. :sleep:Oisko tämä: http://www.finnspring.fi/thunder.htm
winterland
14.01.2007, 02:50
Join tätä tänään tölkin. Olin hieman epäilevällä mielellä, mutta yllätyin positiivisesti. Yleensä kaihdan kaikkia sokerittomia limuja jne., mutta tämä maistui melkeinpä paremmalle, kuin normaali Battery. Erittäin hyvä tuote. :)
Join tätä tänään tölkin. Olin hieman epäilevällä mielellä, mutta yllätyin positiivisesti. Yleensä kaihdan kaikkia sokerittomia limuja jne., mutta tämä maistui melkeinpä paremmalle, kuin normaali Battery. Erittäin hyvä tuote. :)
Hassu yhteensattuma. Olin eilen ja tänään Kiuruvedellä ja join siellä ensimmäisen tölkkini Stripped Batterya. Maxi Makasiini myy kohta ei-oota. Jaa, no tuskin sentään.
Ja oli hyvän makuista.
Jarkko G.
14.01.2007, 17:43
Oisko tämä: http://www.finnspring.fi/thunder.htm
Join ekan tölkin tätä ja pidin kovasti. Odotin samanlaista makua kuin Tehossa, mutta oli paljon parempi. Jotenkin .. saisiko sanoa raikkaampi?