View Full Version : joulumainos
thentunen
04.12.2001, 21:00
kun näitä nyt sitten on niin onko mikään niistä muita onnistuneempi?coca colan joulumainokset ovat aina olleet näyttäviä vaikka eivät niinkään itse tuotteeseen liity.
Minä ainakin tykkään juuri tuosta coca colan mainoksesta. Syyksi käy se ettei se loista kaupallisuutta samalla tavalla kuin suurin osa muista mainoksista jossa katsojan eteen tuputetaan erilaisia "ale, vain 999,-!"-tekstejä jotka eivät ainakaan ole minun mieleeni. Ja se on kyllä totta että ei tuo mainos oikein mitenkään coca colancaan liity . . .
- Jorse -
Itsekin olen ehdottomasti Coca-Cola-mainoksen kannalla. Sitähän voisi ostaa kyseistä ainetta jo mainoksen ei-kaupallisuuden takia. Kaikin puolin hyviä ja etenkin joulumielisiä mainoksia on Coca-Colalla ollut jo niin kauan kuin muistan.
kumma_uni
05.12.2001, 08:18
Makuja on näköjään monia... Mun mielestä Coca-Colan joulumainos on aivan oksettavan kaupallinen :grr: Niin jenkkimeininkiä, että. Ja miten muka Coca-Cola liittyy suomalaiseen jouluun? Jenkkilässä ehkä...
Kyllä postin se piirretty joulumainos on hyvä. Metka idea, kun tonttulakista jää vain reunukset jäljellä ja tyyppi alkaa "ninjaileen" :)
Originally posted by kumma_uni
Ja miten muka Coca-Cola liittyy suomalaiseen jouluun? Jenkkilässä ehkä...Sen verran vain että Coca-Cola alunperin lanseerasi puna-valkopukuisen joulupukin (Coca-Colan väreissä) joka sitten on levinnyt yleiseen käyttöön. Eli aika paljonkin. Suomessakin ennen Coca-Colaa joulupukin vaatteet olivat yleensä harmaat tai turkista.
kumma_uni
10.12.2001, 12:32
Jaa...a miten punavalkoinen cocacola-krääsä-pukki liittyy suomalaiseen jouluun? Kun olin pieni, kuin sieni, niin meillä kävi karvalakkinen, vihreä takkinen, pussihousuinen, Lapikas saappainen juulpukki :) Ei mitään krääsäpukkia:hitme:
Palataan asiaan... Cocis-mainos on ihan ok. Hyvä joulu-aiheinen mainos on myös se missä (olikohan ne) tiernapojat sekoilee ja joku jäi kielestään kiinni lyhtypylvääseen! :D Tais olla postin mainos?
Originally posted by kumma_uni
Jaa...a miten punavalkoinen cocacola-krääsä-pukki liittyy suomalaiseen jouluun? Kun olin pieni, kuin sieni, niin meillä kävi karvalakkinen, vihreä takkinen, pussihousuinen, Lapikas saappainen juulpukki :) Ei mitään krääsäpukkia:hitme: Juu, ei käynyt meilläkään cokispukkia, vaan harmaapukuinen (taisi olla sarkahousut, turkki ja karvalakki ja harmaa parta, en kauhean selvästi enää muista...).
Mutta pointti oli että tuo puna-valkoinen joulupukki liittyy nimeomaan cokikseen.