PDA

View Full Version : joulumainos

thentunen
04.12.2001, 21:00
kun näitä nyt sitten on niin onko mikään niistä muita onnistuneempi?coca colan joulumainokset ovat aina olleet näyttäviä vaikka eivät niinkään itse tuotteeseen liity.

Jorse
04.12.2001, 21:36
Minä ainakin tykkään juuri tuosta coca colan mainoksesta. Syyksi käy se ettei se loista kaupallisuutta samalla tavalla kuin suurin osa muista mainoksista jossa katsojan eteen tuputetaan erilaisia "ale, vain 999,-!"-tekstejä jotka eivät ainakaan ole minun mieleeni. Ja se on kyllä totta että ei tuo mainos oikein mitenkään coca colancaan liity . . .

- Jorse -

mlar
04.12.2001, 22:51
Itsekin olen ehdottomasti Coca-Cola-mainoksen kannalla. Sitähän voisi ostaa kyseistä ainetta jo mainoksen ei-kaupallisuuden takia. Kaikin puolin hyviä ja etenkin joulumielisiä mainoksia on Coca-Colalla ollut jo niin kauan kuin muistan.

kumma_uni
05.12.2001, 08:18
Makuja on näköjään monia... Mun mielestä Coca-Colan joulumainos on aivan oksettavan kaupallinen :grr: Niin jenkkimeininkiä, että. Ja miten muka Coca-Cola liittyy suomalaiseen jouluun? Jenkkilässä ehkä...

Kyllä postin se piirretty joulumainos on hyvä. Metka idea, kun tonttulakista jää vain reunukset jäljellä ja tyyppi alkaa "ninjaileen" :)

Ari
07.12.2001, 19:19
Originally posted by kumma_uni
Ja miten muka Coca-Cola liittyy suomalaiseen jouluun? Jenkkilässä ehkä...Sen verran vain että Coca-Cola alunperin lanseerasi puna-valkopukuisen joulupukin (Coca-Colan väreissä) joka sitten on levinnyt yleiseen käyttöön. Eli aika paljonkin. Suomessakin ennen Coca-Colaa joulupukin vaatteet olivat yleensä harmaat tai turkista.

kumma_uni
10.12.2001, 12:32
Jaa...a miten punavalkoinen cocacola-krääsä-pukki liittyy suomalaiseen jouluun? Kun olin pieni, kuin sieni, niin meillä kävi karvalakkinen, vihreä takkinen, pussihousuinen, Lapikas saappainen juulpukki :) Ei mitään krääsäpukkia:hitme:

Jaska76
10.12.2001, 16:59
Palataan asiaan... Cocis-mainos on ihan ok. Hyvä joulu-aiheinen mainos on myös se missä (olikohan ne) tiernapojat sekoilee ja joku jäi kielestään kiinni lyhtypylvääseen! :D Tais olla postin mainos?

Ari
10.12.2001, 19:46
Originally posted by kumma_uni
Jaa...a miten punavalkoinen cocacola-krääsä-pukki liittyy suomalaiseen jouluun? Kun olin pieni, kuin sieni, niin meillä kävi karvalakkinen, vihreä takkinen, pussihousuinen, Lapikas saappainen juulpukki :) Ei mitään krääsäpukkia:hitme: Juu, ei käynyt meilläkään cokispukkia, vaan harmaapukuinen (taisi olla sarkahousut, turkki ja karvalakki ja harmaa parta, en kauhean selvästi enää muista...).

Mutta pointti oli että tuo puna-valkoinen joulupukki liittyy nimeomaan cokikseen.