PDA

View Full Version : Rotel RA-02

Huppe
23.02.2006, 12:08
Tuosta ei löytynyt searchilla omaa topiccia, joten perustetaan sellainen. Mielestäni tukevaa tekoa oleva ja näyttävän (vai pitäiskö sanoa vähemmän näyttävä) näköinen vahvistin. Soinniltaan varsin karu, kuten Hifilehden arvostelustakin käy ilmi ja esim. Amphionin kaiuttimet kyseisen värkin kanssa olisivat korvia raastava yhdistelmä (ainakin joidenkin mielestä). Lämpimäsoundisten kajareiden kanssa vahvistin kuulostaa kovinkin mukavalta. Vertasin tuota Marantzin uutukaiseen 2-kanavavahvistimeen samassa hintaluokassa (600e). Mielestäni soundi oli omaan korvaan mukavampi Rotelissa ja ennenkaikkea kuulokeanto oli erinomaisen laadukas, kohinaa ei kuulu ollenkaan vaikka volume olisi tapissaan.

Miinus täytyy antaa volumepotikasta, joka kyllä tuntuu laadukkaalta mutta aivan minimissään oikeasta kajarista kuuluu kovempi ääni kuin vasemmasta. Normaalikuunteluvoimakkuuksilla kanavatasapainossa en huomannut eroa. Kaukosäädin on myös ehkä historiamme rumin, tästä kapulasta tulee mieleen 80-luvun ASA-väritelevisio. Kaukosäädin ei kuitenkaan ole tarkka ja sen voi suunnata vaikka mihin komentojen välittyessä perille.

Rotel on tyylikkyydessään ja pelkistetyllä ulkonäöllään kyllä hieno peli.

Kaiuttimiksi testailin niinkin "huonoja" kuin Scandynan Minipodeja ja mielestäni ne ovatkin oiva pari ainakin akustoidussa kuuntelutilassa kuunneltuna tuolle vahvistimelle.

Kummempia käyttökokemuksia ei oikein ole mutta Alessandro MS-1 (Grado) kuulokkeiden kanssa vahvistin on myös oiva pari.

http://www.dom21.ru/cinema/rotel/rotel-hr-02series-ra-02-mx.jpg

teemupii
25.02.2006, 22:41
Etsitkö muuten ennen tuohon päätymistä tietoa vahvistimesta jossa olisi kunnollinen kuulokelähtö? Mitä itse olen etsinyt niin pari hyvää sanaa on CA Azurista löytynyt, mutta muuten tuntuu että normaalien vahvistimien kuulokelähdöt ovat tosi surkeita erillisiin kuulokevahvistimiin verrattuna.

Huppe
27.02.2006, 13:34
Etsitkö muuten ennen tuohon päätymistä tietoa vahvistimesta jossa olisi kunnollinen kuulokelähtö? Mitä itse olen etsinyt niin pari hyvää sanaa on CA Azurista löytynyt, mutta muuten tuntuu että normaalien vahvistimien kuulokelähdöt ovat tosi surkeita erillisiin kuulokevahvistimiin verrattuna.
Enpä oikein edes etsinyt tietoa koska kunnollisen kuulokevahvistimen saa jo sadalla eurollai. Tuon kuulokeliitäntä on kuitenkin välttävä tarkoitukseensa (useimmissa vahvistimissa se ei todellakaan ole!).

silmaauki
06.03.2006, 13:41
Enpä oikein edes etsinyt tietoa koska kunnollisen kuulokevahvistimen saa jo sadalla eurollai.
Voisitko tarkentaa mistä saa satasella ja minkä?

Huppe
09.03.2006, 15:03
Voisitko tarkentaa mistä saa satasella ja minkä?
Project -kuulokevahvistimen lähtöhinta on jotain 120e. Tämä siis kun tuota joskus kyselin: www.helsinkisoundandcinema.fi
Ei näytä olevan hinnastossa, mutta oli kyllä hyllyssä.

silmaauki
09.03.2006, 15:38
Project -kuulokevahvistimen lähtöhinta on jotain 120e. Tämä siis kun tuota joskus kyselin: www.helsinkisoundandcinema.fi
Ei näytä olevan hinnastossa, mutta oli kyllä hyllyssä.
Kappas. Uusi tuttavuus minulle. Ei löydy tuolta myyjältä, mutta eräästä toisesta kotimaisesta liikkestä kyllä löytyy.

http://www.hifimesta.fi/Default.aspx?id=367048

Ja tuolla sivun alareunassa näyttää olevan Project Headbox mkII hintaan 139.

Tähän asti olen luullut halvimman saatavilla olevan kuulokevahvistimen hinnaksi yli kaksisataa.