PDA

Siirry lukemaan sivun täysversiota: : Lattialämmityskaapelin korjaus

johnspawn
03.01.2006, 15:13
Autotallin lattialämmityskaapeli sanoi sopimuksensa irti. Onko kenelläkään kokemusta noiden korjauksesta?

Rakentaja.fi:ssä joku tiesi kertoa että löytyy ihmisiä jotka paikantavat vikakohdan, piikkaavat lattian auki ja korjaavat kaapelin. Tämä lienee helpoin tapa ettei tarvitse koko lattiaa repiä auki.

Valhalla
03.01.2006, 15:18
Rakentaja.fi:ssä joku tiesi kertoa että löytyy ihmisiä jotka paikantavat vikakohdan, piikkaavat lattian auki ja korjaavat kaapelin. Tämä lienee helpoin tapa ettei tarvitse koko lattiaa repiä auki.

Noinhan se menee jos itse kaapelissa on vika. Mikäli tunnistinkaapelissa (lämpö, menee termostaatista omassa putkessa lattian alle) on häikkää, niin se pitäisi pystyä vaihtamaan ihan itse - vanha piuha pois, uusi tilalle.

DEAD
03.01.2006, 16:10
minkä valmistajan kaapeli ja milloin asennettu? ja löytyykö asennusaikaiset mittauspöytäkirjat.

johnspawn
03.01.2006, 16:28
minkä valmistajan kaapeli ja milloin asennettu? ja löytyykö asennusaikaiset mittauspöytäkirjat.
Talo on rakennettu -87, pöytäkirjoja en löytänyt.

DEAD
03.01.2006, 23:45
onko vika varmasti kaapelissa eikä termostaatissa taikka syöttökaapelissa?

Muutamia kertoja olen mittaillut lämmityskaapeleita ja todennut, että vika on itse lämmityskaapelissa. Sittenpä sitä ollaan soiteltu kaapelin valmistajalle että kaapeli on sökö ja sieltä ovat sitten lähettäneet henkilön tutkaamaan vikapaikan ja korjaamaan kaapelin mutta nämä on aina olleet kaapelin valmistajan takuuajan hommia. Mutta voi olla, että korjaavat myös muiden kaapeleita tietenkin veloittavat siitä sitten tolkuttomasti.

johnspawn
04.01.2006, 10:36
onko vika varmasti kaapelissa eikä termostaatissa taikka syöttökaapelissa?

Muutamia kertoja olen mittaillut lämmityskaapeleita ja todennut, että vika on itse lämmityskaapelissa. Sittenpä sitä ollaan soiteltu kaapelin valmistajalle että kaapeli on sökö ja sieltä ovat sitten lähettäneet henkilön tutkaamaan vikapaikan ja korjaamaan kaapelin mutta nämä on aina olleet kaapelin valmistajan takuuajan hommia. Mutta voi olla, että korjaavat myös muiden kaapeleita tietenkin veloittavat siitä sitten tolkuttomasti.
Kaveri mittaili kaapelin vastuksen ja se näytti ääretöntä. Vika saattaa olla kai myös lämmityskaapelin ja "kylmäkaapelin" liitoskohdassa mutta senkin joutuu piikkaamaan esille.