PDA

View Full Version : Beyerdynamic DT 770 PRO

Teemu03
14.11.2005, 10:06
Löytyykös täältä kyseisten luurien omistajia tai muuten luureja kokeilleita? Tarkoituksena olisi ostaa suljetut kuulokkeet ja kyselisin hieman mielipiteitä, kun en pääse näitä livenä testaamaan. Kuulokkeet tulisivat elokuva- ja musiikkikäyttöön ja ylähintaraja on noin 250€.

Saddab
16.11.2005, 01:06
Itse ostin thomannilta nämä kuulokkeet 250ohmisena ja sanotaan että en ole ihan heti näitä luureja vaihtamassa;) Basso on todella muhkea mutte ei kuitenkaan kumise ja on muutenki tarkka. Kuulokkeiden diskantti on joidenkin mielestä hiukan kirkas tai korostunut mutta itse en ole tuota ainakaan käytössä huomannut. Eli kuunteluväsymystä ei ole tullut nimeksikään. Millaiseen laitteeseen olet ajatellut nämä kytkeä? Vaikka kuulokkeet ovatkin suljetut ne eivät hiosta nimeksikään. Olen kuunnellut viisi tuntiakin niillä yhtä soittoa enkä ole kokenut niitä rasittaviksi. Osaksi tätä auttaa todella pehmeät samettiset kuulokkeet. Kuulokkeissa on myös yksipuolinen johto joten se ei mene niin helposti sotkuun /vaikka en kyllä ole koskaan Y-johtoakaan sotkuun saanut :P) Musiikki mitä noilla olen kuunnellut on ollut laidasta laitaan joten ne sopivat mielestäni kohtalaisesti kaikelle materiaalille. Erityisen hienolta ne kuulostavat biisien kanssa joissa on matalaa bassoa. Ostin nämä kuuulokkeet saksasta hintaan 160 euroa. Suomessa samat maksavat yli 200 euroa joten säästät pitkän pennin jos tilaat saksasta... Musikhaus Thomann tarjoaa myös 3vuoden takuun joten ei tarvitse senkään puolesta pelätä. Toivottavasti tämä auttoi sinua edes vähän kuulokevalintasi kanssa :) ja kerro sitten mitkä kuulokkeet ostit.

Teemu03
16.11.2005, 16:33
Kiitos vastauksesta! Harman/Kardonin viritinvahvariin ajattelin kuulokkeet kytkeä. Paljon on ollut puhetta varsinkin viritinvahvistimien huonosta kuulokelähdöstä, mutta en silti (ainakaan vielä) halua panostaa erilliseen kuulokevahvistimeen. Ehkä sitten kun harrastus on niin vakavalla pohjalla, että lyön tiskiin 400€ euroa kuulokkeista ;).

Löysin aika hyvän arvostelun, joka myös tukee näiden (ja itseasiassa monen muun) hankintaa:

Suljetut kuulokkeet (http://home.arcor.de/tao47/Comparative%20Review%20of%2012%20Closed%20Headphon es,%202%20Canalphones%20and%20a%20Discussion%20on% 20Frequency%20Graphs%20&%20Reviews.pdf)

Savonlinnan soitinkulma tarjoaa 80 ohmisia tarjoushintaan 129€. Tähän tarjoukseen olen näillä näkymin kallistumassa.

Teemu03
23.11.2005, 23:06
Jahas, otsikon mukaiset luurit saapuivat ja ensikokemuksen perusteella olen enemmän kuin tyytyväinen :love:.
Kokeilin myös Sennheiserin suljettuja kuulokkeita, mutta sekä kuuntelumukavuudelta että äänen puolesta kallistuin Beyerdynamic:n puolelle.

Suosittelen :thumbsup:!

Saddab
30.11.2005, 00:32
Onnea kuulokkeistasi! :) nyt meillä on yksi beyerin kannattaja lisää ;) Jos jaksat voit kirjottaa omia kokemuksia "sisäänajon jälkeen".

PS: itsellänikin on Harman/Kardonin AVR-335 av-viritnvahvari kotona jolla niitä olen käyttänyt ja hyvin pelittävät!

DVB-G
30.11.2005, 08:05
Onko tuo siis suljettu kuuloke?

Saako sillä aikaan kipurajan ylittäviä bassoääniä säröttömästi? Ellen väärin ymmärtänyt, niin herkkyys milliwatilla on 96 dB, joten sallitulla 100 mW maksimilla ääntä lähtee vain 116 dB. Uupuu ainakin 10 dB.

Olen etsimässä suljettua kuuloketta, jolla voisi halutessaan menettää kuulonsa. Ei ole kiva jos kuuloke vetää äänen särölle jokaisen bassoiskun aikana. Pro-kuuloke siis hakusessa, ei kotihifistin hissutteluhiljainen piipittäjä.

Kaverien erilaisten puoliavointen hiirenpiipittäjien perusteella järeitä kuulokkeita ei näköjään valmisteta, eli en ole voinut kuulokkeita itselleni ostaa. Kun bassoa pitää lähteä ja puhtaasti. Mieluiten vaikka 140 dB (bassoilla ihmisen kipuraja on erittäin ylhäällä, diskantteja en siedä kovinkaan paljon).

Taajuusvasteella ei ole mitään merkitystä, korjaan sen joka tapauksessa digitaalisesti. Säröä ei saisi olla.

Hmmm... pitänee siirtyä linjalle Shure E5 Ear Monitors, joissa on 122 dB herkkyys. 519 euroa on hiukan liikaa:
http://www.thomann.de/thoiw3_shure_e5_in-ear_prodinfo.html?sn=ca308f35c9816afc3c00d28ab5fc0 a4b

Löysin Shuren maksimipaineet, mitään äänenpainetykkejä nämäkään eivät ole, samaa luokkaa topikin tuotteen kanssa (E4-mallista ei löydy mainintaa):

Question
What is the maximum sound pressure output of the E series earphones?

Answer
E1 and E1C - Max output = 117 dB SPL at 3% Total Harmonic Distortion
E2 and E2C - Max output = 121 dB SPL at 3% Total Harmonic Distortion
E3 and E3C - Max output = 117 dB SPL at 3% Total Harmonic Distortion
E5 and E5C - Max output = 123 dB SPL at 3% Total Harmonic Distortion

Saddab
30.11.2005, 08:31
Tuo on suljettu kuuloke. Kannattaa silti tuota kokeilla vaikka siitä ei niin suuria äänenpaineita saisikaan. Voit myös katsoa Beyerin mallia DT-770M, joka on tarkoiteittu ensisijaisesti rumpaleille :D siinä tuo herkkyys milliwatilla on 105 dB, joten voit laskea lähteekö siitäkään tarpeeksi mökää sinun tarpeisiisi. toivottavasti löydät itsellesi "sopivat" kuulokkeet. Ainakin beyereitä voin rehellisesti suositella :thumbsup:

Näille kuulokkeille tulisi hintaa Thomannilta 180€ sisältäen postituskulut.

hhuima
03.12.2005, 13:38
Löytyykös täältä kyseisten luurien omistajia tai muuten luureja kokeilleita? Tarkoituksena olisi ostaa suljetut kuulokkeet ja kyselisin hieman mielipiteitä, kun en pääse näitä livenä testaamaan. Kuulokkeet tulisivat elokuva- ja musiikkikäyttöön ja ylähintaraja on noin 250€.

Hankin nämä juuri Thomannilta, hinnaksi tuli 160 euroa. Minulla nämä ovat pelkästään pelikäytössä ja siihen ne ovat todella hyvät, eristävät ulkoa tulevat äänet hyvin ja vastaavasti näistä ei vuoda kovinkaan paljon ääntä ulkopuolelle. Minulle tämä on tärkeää, koska tietokone on huoneessa, jossa muutkin oleskelevat, katsovat telkkaria yms.

Pelkästään musiikin kuunteluun en näitä kyllä huolisi, jos em. rajoitteita ei ole.
Diskantti on aika riipivä ja bassotoisto jotenkin tumppu. Sanoisin, että samasta hintaluokasta löytyy parempaakin, jos avoimet kuulokkeet vain käyvät, esimerkiksi Sony MDR780. Vähän halvan ja muovisen tuntuiset nämä myös ovat ja johto on aivan liian lyhyt. Vertailukohteena minulla kylläkin on kuusi kertaa kalliimmat Staxin Classic-sarjan elektrostaatit, joten eihän noitten vertailu ole aivan reilua.

Kaikenkaikkiaan olen näihin tyytyväinen ja kyllä näiden äänentoistokin halvat muutaman kymmenen euron kuulokkeet voittaa. Ehkäpä äänikin vähän paranee sisäänajon myötä, nyt näitä on käytetty vasta pari tuntia.