PDA

Siirry lukemaan sivun täysversiota: : Humax PVR-9200T

Pages : 1 2 3 [4] 5 6 7

MovieFreak
13.01.2007, 23:07
Kovasti väittävät tuolla kaapelipuolella että kiintolevy pyörisi koko ajan mutta tuuletin ei, ja ilmeisesti pitää paikkansa kun laite lämpenee valmiustilassa enemmän kuin päällä ollessaan. Tuo onkin aikamoinen bugi, tosin ei sinänsä vaikuta käytettävyyteen... C-puolelta mulla on kyllä kokemusta hiukan työn puolesta ja omasta käytöstä Humaxin yhden virittimen mallista, eikä siinäkään ollut mitään moitittavaa.

Itse olen aikamoinen meluallergikko, mutta eipä tämä 9200T ainakaan hivenen vaimennettuna mikään mölytöösa ole. Tuo vanhempi kaapelipuolen yhden virittimen malli oli minusta huomattavasti äänekkäämpi, jonka kyllä ymmärtää koska kotelo oli lähes avoin. Tuuletus oli hoidettu siinä passiivisesti mutta tulos äänellisesti melko ikävä. Toki 9200T:n tuulettimen äänenkin kuulee kun laite on sammuksissa, mutta kuuntelemiseen pitää keskittyä, eli ääni ei kyllä hypi korville. Toisaalta projektorin hurinaan tottuneena digiboksit on vielä hiljaisia...

Hexagia
14.01.2007, 00:17
Terve vaan pitkästä aikaa Garret, täällä ollaan kovasti odotettu finnsatin lupaamaa uutta fimwarea (joulukuussa piti ilmestyä).

Myös 9200T oli päässyt Tekniikan maailman testiin(22/2006) kahdella virittimellä varustetuissa tallentavissa ja sai viisi tähteä sekä hyvät arvostelut.

Kaapelimallissa on ilmeisesti tuo kiintolevy-bugi aiheuttanut sen, että finnsat on kai vetänyt boksin pois markkinoilta?

arza77
14.01.2007, 01:08
Tuli päivitettyä boxi ja tässä nopeasti huomioituja asioita uudesta päivityksestä:

Plussat:

+Video-listalta tallenteen poisto.

+Teksti-tv sivujen selaus tapahtuu loogisesti (CH+/CH-).

+Kanavanvaihto nopeampi.

+Epg-ohjelmatiedot latautuvat nopeammin.

Miinukset:

-Epg hävittää edelleen ohjelmatiedot suljettaessa (jostain syystä ei kuitenkaan hävitä viimeksi käytetyn kanavan ohjelmatietoja).

-PIP Channel List ei toimi (vanhemmassa versiossa toimi vielä).

-Tallenteen kelaus samanlainen edelleen.

Laitan vielä lisää kommenttia päivityksestä myöhemmin.

Kävin Mustassa Pörssissä hypistelemässä kaapeliversiota, koska se on varteenotettava vaihtoehto tallentavaa boksia hankkiessani. Vain yksi näitä oli koko liikkeessä kytkettynä plasmaan, eli lieköhän sitä markkinoilta-pois-vedettyä bugista erää? Päivitys oli joulukuulta, versiota en muista...
Kanavanvaihto oli hitaahko ~2s ja YLE:n tekstitykset alkoivat heti rullata eivätkä keskeytyneet vaikka volumensäätöpalkki tai mutesymboli olivat näkyvissä:thumbsup:
Asetuksissa oli läpinäkyvyydeksi asetettu 50%, mutta eivät ainakaan teksti-tv tai menu olleet läpinäkyviä. Eli minkä läpinäkyvyyteen tuon asetuksen pitäisi vaikuttaa?
Teksti-tv oli käsittämättömästi kolmen napinpainalluksen takana!:hitme: Ja lisäksi sen muisti nollautui kun kävi tv:n puolella vaihtamatta kanvaa.:OI Onkohan antenniversiossa samat teksti-tv:n käyttöä rajoittavat ominaisuudet vai onko siihen tullut tai edes luvassa softapäivityksiä?

nimim. "teksti-tv:n suurkäyttäjä"

Skatt62
15.01.2007, 19:24
Humaxin kovalevyllä on tallenne: Elokuva:School of rock.ts ja tätä kun yritin siirtää laptopille, niin e-linker ei hyväksynyt : merkkiä. Ja e-linker softan rename toiminto ei toiminut. Muilla samoja huomioita ?

Hexagia
15.01.2007, 19:43
Humaxin kovalevyllä on tallenne: Elokuva:School of rock.ts ja tätä kun yritin siirtää laptopille, niin e-linker ei hyväksynyt : merkkiä. Ja e-linker softan rename toiminto ei toiminut. Muilla samoja huomioita ?

Humaxin oma elinker-softa ei tosiaan anna siirtää niitä tallenteita joissa on :-merkki, mutta esim. vaihtoehtoinen e-linker softa humax media controller antaa siirtää ja nimetä uudelleen tallenteen.

Tuhto
15.01.2007, 21:22

Minä nimesin tiedoston Humaxilla uudestaan.

LemPente
17.01.2007, 14:11
Onko muilla kokemusta Humaxin jumiin menemisestä. Eli laite tallentaa kyllä taustalla, mutta kaukosäätimen eikä etupaneelin näppäimet reagoi mihinkään. Ongelmaan auttaa vain töpselin ottaminen pois seinästä. Ongelma on todella harmittava, kun tallennus on menossa.

Pitää soitella huoltoon, jos ongelmat vielä uusiutuu.

Alla omat kokemukset, jotka ovat uusiutunut yhteensä noin kymmenen kertaa:

- tallenteen poisto menu-valikossa aiheuttanut sen, että Humax menee jumiin

* välillä johtunut siitä, että olen ollut poistamassa tallennetta saman aikaan, kun Humax aloittanut tallennuksen

* jos poistaa tallenteen siten, että näppäilee nopeasti näppäimiä, niin Humax on mennyt jumiin
- bookmark-näppäimen käyttö aiheuttaa jumiin menemisen (fw 1.00.03 ei ole kokonaan poistanut ongelmaa, nyt ongelma tulee esiin epäsäännöllisesti)

* kun tallennetta katsoessa tekee bookmarkin, niin Humax menee jumiin riippumatta siitä onko tallennusta menossa vai ei.

Gordon
17.01.2007, 16:22
Onko muilla kokemusta Humaxin jumiin menemisestä. Eli laite tallentaa kyllä taustalla, mutta kaukosäätimen eikä etupaneelin näppäimet reagoi mihinkään. Ongelmaan auttaa vain töpselin ottaminen pois seinästä. Ongelma todella harmittava, kun tallennus on menossa.

Jos on tärkeä tallennus menossa, kannattaa antaa jumiutuneen Humaxin olla rauhassa ja bootata se vasta, kun tallennus on loppunut, tallennus saattaa silti onnistua.

silverbullet
17.01.2007, 21:16
Uuden t-mallin omistajana (lopulta 420,- Tammiston Hirvoxista) iloisen yllättynyt kätevästä asennuksesta. Kerkesin jo toiseen threadiin hieman hehkuttaa toimivasta aloituksesta. Tälläiselle perus-töllöttäjälle erittäin helppotoimisen tuntuinen vekotin.

Toimii myös nätisti vanhojen laitteiden kanssa. Boksi on scarteilla kytkettynä videoiden ja töllön välissä, kun toinen tv:n scartti on varattu DVD:lle. Välittää jälkikasvun videokuvan läpi hienosti riippumatta onko se itse stand-by:llä, tallentamassa jotain tai muuten vaan päällä. :thumbsup: :thumbsup:

Ja tuo YLE-tekstityksen toimivuus on piste i:n päälle. Nopsaan testattuna pelittää hyvin jopa toistonsiirrossa, myös kelaamisen jälkeen.

LemPente
18.01.2007, 11:50
Jos on tärkeä tallennus menossa, kannattaa antaa jumiutuneen Humaxin olla rauhassa ja bootata se vasta, kun tallennus on loppunut, tallennus saattaa silti onnistua.

Kyllä tallennukset ovat aina onnistuneet vaikka boksi on mennyt jumiin. Tallennuksen aikana boksilla olisi kyllä muutakin käyttöä.

Jos ottaa töpselin pois seinästä, niin silloin tallennus tietenkin katkeaa ja listalla tallenteen edessä näkyy merkki "tallennus pysäytetty odottamattoman virheen takia" (ks.manuaali s. 41).

jYr
19.01.2007, 22:40
katsotaas osaanko kirjoittaa näihin web-foorumeihin kun ensimmäistä kertaa tätä teen.

Ongelma on tallennetun Canal+ Film kanavalta talletetun ohjelman toisto. Nimenomaan se kun ei toistu. Ruutu pysyy pimeänä ja ruutuun tulee teksti 'kanava salattu tai ei saatavilla'. Laite on ihan kaupasta kannetulla ohjelmaversiolla 1.0.0.1

Laite siis Humax 9200T DuoVisio.
Laitteessa on CanalDigital kortti paikallaan ja livenä tulevat ohjelmat näkyvät. Vain tallennuksia ei voi katsoa. Auttaako ohjelmistopäivitys vai onko tämä paremminkin Canal+ kortista kiinni? Minulla kun on vain 2 viikon katseluoikeudella oleva kortti.

jYr
19.01.2007, 23:11
katsotaas osaanko kirjoittaa näihin web-foorumeihin kun ensimmäistä kertaa tätä teen.

Ongelma on tallennetun Canal+ Film kanavalta talletetun ohjelman toisto. Nimenomaan se kun ei toistu. Ruutu pysyy pimeänä ja ruutuun tulee teksti 'kanava salattu tai ei saatavilla'. Laite on ihan kaupasta kannetulla ohjelmaversiolla 1.0.0.1

Laite siis Humax 9200T DuoVisio.
Laitteessa on CanalDigital kortti paikallaan ja livenä tulevat ohjelmat näkyvät. Vain tallennuksia ei voi katsoa. Auttaako ohjelmistopäivitys vai onko tämä paremminkin Canal+ kortista kiinni? Minulla kun on vain 2 viikon katseluoikeudella oleva kortti.

Nyt kun luin tätä palstaa taaksepäin niin jäin käsitykseen että tämä ohjelmaversio tallentaa ohjelman salattuna. Liekö tosiaan niin että CanalDigital kortissa salaus vaihtuu senverran usein että viimeyönä tallennetut ohjelmat eivät enää näy, liekö kortissa sitten esto tallenteen katsomiselle?:confused:

RPZ
19.01.2007, 23:32
Nyt kun luin tätä palstaa taaksepäin niin jäin käsitykseen että tämä ohjelmaversio tallentaa ohjelman salattuna. Liekö tosiaan niin että CanalDigital kortissa salaus vaihtuu senverran usein että viimeyönä tallennetut ohjelmat eivät enää näy, liekö kortissa sitten esto tallenteen katsomiselle?:confused:

Se mitä kokeilin vanhalla softalla niin pari päivää minulla oli ohjelma katsottavissa ennenkuin pimeni. En tunne tuota salaustekniikkaa tarpeeksi osaakseni sanoa voiko ohjelma jo yhdessä yössä muuttua katsomattomaksi. Se mitä haluan sanoa on että vaihda vaan se ohjelmisto samantien niin pääset tuosta ongelmasta. Päivityksen mukana tulee myös helpompi tapa poistaa tallennuksia.

Hexagia
20.01.2007, 01:17
Kävin Mustassa Pörssissä hypistelemässä kaapeliversiota, koska se on varteenotettava vaihtoehto tallentavaa boksia hankkiessani. Vain yksi näitä oli koko liikkeessä kytkettynä plasmaan, eli lieköhän sitä markkinoilta-pois-vedettyä bugista erää? Päivitys oli joulukuulta, versiota en muista...
Kanavanvaihto oli hitaahko ~2s ja YLE:n tekstitykset alkoivat heti rullata eivätkä keskeytyneet vaikka volumensäätöpalkki tai mutesymboli olivat näkyvissä:thumbsup:
Asetuksissa oli läpinäkyvyydeksi asetettu 50%, mutta eivät ainakaan teksti-tv tai menu olleet läpinäkyviä. Eli minkä läpinäkyvyyteen tuon asetuksen pitäisi vaikuttaa?
Teksti-tv oli käsittämättömästi kolmen napinpainalluksen takana!:hitme: Ja lisäksi sen muisti nollautui kun kävi tv:n puolella vaihtamatta kanvaa.:OI Onkohan antenniversiossa samat teksti-tv:n käyttöä rajoittavat ominaisuudet vai onko siihen tullut tai edes luvassa softapäivityksiä?

nimim. "teksti-tv:n suurkäyttäjä"

Tuo läpinäkyvyyden asetus vaikuttaa info-ikkunaan.

Boksin tekstitv tosiaan nollautuu kun siirtyy kanavalle takaisin tämä yksi syy miksi käytän tv:een omaa tekstitv:tä ja toinen syy on se, että boksin tekstitv:ssä ei ole varsinaista alasivujen selausta vaan eräänlainen alasivujen (haku) ja lukitustoiminto, lähetin postia maahantuojalle tuosta alasivujen oikean selaus-toiminnon puutteesta ja sain seuraavan vastauksen:Huomioidaan, ei voida vielä luvata.
Muutenkin boksin tekstitv ei ole niin selkeä kuin tv;een oma tekstitv.

Tässä lisää tietoa ainakin antennimallin boksin tekstitv:stä (Sivu 22):
http://www.finnsat.fi/docs/190-98U-PVR_9200T_FI_.pdf

Japsu1
24.01.2007, 20:00
Kerrotte että, laitteen etupanelissa näkyy kanavan nimessä vain 6 merkkiä (esim. NELONE, YLE TV) jolloin siitä ei nää katsooko 1:tä, vai 2:ta.
Minun laitteessani näkyy kyllä 7 merkkiä (NELONEN, YLE TV1, YLE TV2, YLE TEE, YLE 24, URHEILU, jne). Mutta jos kelaan ohjelmaa taaksepäin, teksti siirtyy etupanelissa pykälän oikealle eli viimeinen merkki häviää. Kun palaan reaaliaikaan, merkki tulee taas näkyviin.

Tästä on moneen otteeseen ollut puhetta että laite näyttää vain 6 merkkiä vaikka pitäisi näyttää nuo 7. Voisiko laitteen omistajat vielä hieman tarkentaa miten tuo asia on?

Asia tuli ajankohtaiseksi kun katselin uudessa TM:ssä (2/07) kuvaa Philipsin DTR7005 mallista. Siinäkin näyttää olevan katseltavan kanavan selväkielinen nimi näkyvissä laitteen etupanelissa. Tarkoitus on hankkia mahdollisimman helppokäyttöinen 2-virittimen malli ja tähän asti olen vilkuillut tätä Humaxia.

Mutta kun vaimoni usein päättää vasta telkkaria katsellessa että nyt äkkiä tallennus päälle niin olisi hyvä että etupanelissa selkeästi näkyisi mikä kanava siinä on valittuna. Varsinkin joku YLE TV ilman numeroa ei kyllä kelpaa vaan kyllä se 7 merkkiä pitää näytössä näkyä. Philipsissä kuulemma näkyy ja kun siinä on myös monimerkkikauko-ohjain joka nähtävästi osaa käskeä myös Sonyn telkkaria jotenkuten niin tulikin tenkkapoo että kumpi laite oikein olisi se oikea. Humaxin vaakakupissa olisi kyllä tuo säädettävä tallennusajan automaattinen jatkoaika (autopadding), joka tuntuisi puuttuvan Philipsistä?
USB-liitännän puute Philipsissä taas ei haittaa kun käyttöä sille ei ole.

MovieFreak
24.01.2007, 20:05
Tästä on moneen otteeseen ollut puhetta että laite näyttää vain 6 merkkiä vaikka pitäisi näyttää nuo 7. Voisiko laitteen omistajat vielä hieman tarkentaa miten tuo asia on?

Asia tuli ajankohtaiseksi kun katselin uudessa TM:ssä (2/07) kuvaa Philipsin DTR7005 mallista. Siinäkin näyttää olevan katseltavan kanavan selväkielinen nimi näkyvissä laitteen etupanelissa. Tarkoitus on hankkia mahdollisimman helppokäyttöinen 2-virittimen malli ja tähän asti olen vilkuillut tätä Humaxia.

Mutta kun vaimoni usein päättää vasta telkkaria katsellessa että nyt äkkiä tallennus päälle niin olisi hyvä että etupanelissa selkeästi näkyisi mikä kanava siinä on valittuna. Varsinkin joku YLE TV ilman numeroa ei kyllä kelpaa vaan kyllä se 7 merkkiä pitää näytössä näkyä. Philipsissä kuulemma näkyy ja kun siinä on myös monimerkkikauko-ohjain joka nähtävästi osaa käskeä myös Sonyn telkkaria jotenkuten niin tulikin tenkkapoo että kumpi laite oikein olisi se oikea. Humaxin vaakakupissa olisi kyllä tuo säädettävä tallennusajan automaattinen jatkoaika (autopadding), joka tuntuisi puuttuvan Philipsistä?
USB-liitännän puute Philipsissä taas ei haittaa kun käyttöä sille ei ole.

Taitaa olla softaversiosta riippuvainen juttu. Mulla englannista ostetulla boksilla alkuperäissoftalla toimi juuri kuten RaakaRoki kuvailee. Kun päivitin laitteeseen tuoreimman suomi-softan, näkyy kanavatunnus vajaana jatkuvasti. Aina voi toivoa että seuraavassa softaversiossa vika korjataan. Erityisesti YLE1:n ja YLE2:n erottaminen on hankalaa suoraan näytöstä, ja 4:3-telkkarilla muutenkin jos zoomaa kuvan reunat pois...

RPZ
24.01.2007, 21:18
Mutta kun vaimoni usein päättää vasta telkkaria katsellessa että nyt äkkiä tallennus päälle niin olisi hyvä että etupanelissa selkeästi näkyisi mikä kanava siinä on valittuna. Varsinkin joku YLE TV ilman numeroa ei kyllä kelpaa vaan kyllä se 7 merkkiä pitää näytössä näkyä. .

Tuossa tilanteessa ei tarvitse tietää kanavaa koska Humaxissa tuolloin painetaan vain rec-näppäintä ja ko ohjelma menee automaattisesti tallennukseen ja listoille ihan kuin se olisi EPGstä tai ajastimesta nauhoitettu. Vanha opit nauhoitusten teosta voit siis unohtaa.

Sitäpaitsi YLE1 ja YLE2 näyttää TVn kuvaruudussa logonsa, joten minä en itse asiassa ole noteerannut kyseistä ongelmaa ollenkaan. Vaikkei näyttäisikään saisi kulussa olevan ohjelman i näppäimellä infoksi kuvaruutuun sekunnissa jos se kiinnostaa tietää.

On nämä hienoja pelejä.:thumbsup:

Ja tosiaan tiedoksi, siis minulla on Suomi peli ja uusin softa 1.00.03. ja tuo 6 merkin "vika" on.

Japsu1
24.01.2007, 21:57
Tuossa tilanteessa ei tarvitse tietää kanavaa koska Humaxissa tuolloin painetaan vain rec-näppäintä ja ko ohjelma menee automaattisesti tallennukseen ja listoille ihan kuin se olisi EPGstä tai ajastimesta nauhoitettu. Vanha opit nauhoitusten teosta voit siis unohtaa.

Sitäpaitsi YLE1 ja YLE2 näyttää TVn kuvaruudussa logonsa, joten minä en itse asiassa ole noteerannut kyseistä ongelmaa ollenkaan.

Kyllä minä tuon kaiken tiedän mutta se edellyttää että kuvaa AINA katsellaan digiboksin kautta. Näin ei välttämättä meillä ole nyt eikä tulevaisuudessakaan koska vaimo vaihtaa kanavaa aina välillä telkkarin tutummalla kaukosäätimellä. Joten boksi saattaa olla auki mutta jos kuva tulee sillä hetkellä telkkarista niin nauhoitus voi kiireessä lähteä päälle väärältä kanavalta. Näin siis tällä hetkellä kun on toista vuotta totuteltu analogiseen DVD/kovalevytallentimeen. Ja tiedän että tuo tapa tulee jatkumaan vaikka laitteet vaihtuvat, varsinkin koska myös telkkari vaihtuu digiversioon joten siinä ei pakko pane käyttämään katseluun pelkästään digiboksia edes sitten kun analogilähetykset loppuvat. Vanhalle koiralle kun on vaikea opettaa uusia temppuja...:D

Ja tosiaan tiedoksi, siis minulla on Suomi peli ja uusin softa 1.00.03. ja tuo 6 merkin "vika" on.
Selvä kiitos tiedosta, myös MovieFreakille, eli ei muuta kuin pommittamaan maahantuojaa softapäivitykseen jälleen...

RPZ
24.01.2007, 22:32
Kyllä minä tuon kaiken tiedän mutta se edellyttää että kuvaa AINA katsellaan digiboksin kautta. Näin ei välttämättä meillä ole nyt eikä tulevaisuudessakaan koska vaimo vaihtaa kanavaa aina välillä telkkarin tutummalla kaukosäätimellä. Joten boksi saattaa olla auki mutta jos kuva tulee sillä hetkellä telkkarista niin nauhoitus voi kiireessä lähteä päälle väärältä kanavalta. Näin siis tällä hetkellä kun on toista vuotta totuteltu analogiseen DVD/kovalevytallentimeen. Ja tiedän että tuo tapa tulee jatkumaan vaikka laitteet vaihtuvat, varsinkin koska myös telkkari vaihtuu digiversioon joten siinä ei pakko pane käyttämään katseluun pelkästään digiboksia edes sitten kun analogilähetykset loppuvat. Vanhalle koiralle kun on vaikea opettaa uusia temppuja...:D

Nyt ymmärrän, minunkin vaimoni tekee samaa:rolleyes:
Mutta onneksi tuo ongelma on vain TV1 ja TV2 tilanteessa, ja sen voi kiertää sillä että ennen rec:iä painaa digiboxin kaukosäätimestä 1 tai 2 koska ne on suoraan nuo kanavat. Kanavanvaihdossa Humax pyörittää kanavan nimen kokonäytössä, jolloin näkyy koko YLE TV2 muutaman sekunnin ajan ja sitten se pysähtyy asentoon YLE TV. Jos malttaa tuon tehdä ja katsoa voi olla varma että meni oikealle kanavalle.

Japsu1
24.01.2007, 23:04
sen voi kiertää sillä että ennen rec:iä painaa digiboxin kaukosäätimestä 1 tai 2 koska ne on suoraan nuo kanavat. Kanavanvaihdossa Humax pyörittää kanavan nimen kokonäytössä, jolloin näkyy koko YLE TV2 muutaman sekunnin ajan ja
Ahaa, kiitos tiedosta. Eiköhän tuon kanssa sitten tule toimeen kunhan vähän aikaan on totutellut laitteen käyttöön.:)
Taidanpa tosiaan unohtaa tuon Philipsin, vaikka se TM:ssä sai aika hyvät arvostelut niin ei se kuitenkaan taida minun laite olla. Monimerkkikaukosäädin on toki plussa mutta esim. Humaxin kapula vaikuttaa muuten selkeämmältä eikä se sitten unohdu vahingossa väärään asentoon.;)
Lisäksi autopadding ja varsinkin Humaxin EPG on enemmän minun mieleen...

Humax
25.01.2007, 10:02

Mistä olet saanut tuollaisen softan?

OrmArtur
25.01.2007, 10:57
Mistä olet saanut tuollaisen softan?

Löytyy osoitteesta http://www.finnsat.fi/191.html
Tarvitaan nollakaapeli ja urheilumieltä. Tai sitten kiikuta laite Finnsatille päivitykseen.

Humax
25.01.2007, 12:46
Löytyy osoitteesta http://www.finnsat.fi/191.html
Tarvitaan nollakaapeli ja urheilumieltä. Tai sitten kiikuta laite Finnsatille päivitykseen.

Ei tarvitse, minä tarkoitin C-mallin boksia. Täällä puhuttiinkin toisesta laitteesta.

Japsu1
25.01.2007, 13:41
Ei tarvitse, minä tarkoitin C-mallin boksia. Täällä puhuttiinkin toisesta laitteesta.
Aivan oikein, C-malleista kun puhutaan tuossa toisessa threadissä...;)

Hexagia
25.01.2007, 18:10
Nyt ymmärrän, minunkin vaimoni tekee samaa:rolleyes:
Mutta onneksi tuo ongelma on vain TV1 ja TV2 tilanteessa, ja sen voi kiertää sillä että ennen rec:iä painaa digiboxin kaukosäätimestä 1 tai 2 koska ne on suoraan nuo kanavat. Kanavanvaihdossa Humax pyörittää kanavan nimen kokonäytössä, jolloin näkyy koko YLE TV2 muutaman sekunnin ajan ja sitten se pysähtyy asentoon YLE TV. Jos malttaa tuon tehdä ja katsoa voi olla varma että meni oikealle kanavalle.

Tämä ihmettää miksi YLE:n pitää lisätä vain ykkösellä ja kakkosella yle-sanan perään tv eihän esimerkiksi: YLE24:kään ole YLE TV24.
Onneksi Nelonen+ muuttuu JIMi:ksi niin ei tule enää Nelosen osalta kyseistä sekaannusta.

Japsu1
26.01.2007, 01:55
Tämä ihmettää miksi YLE:n pitää lisätä vain ykkösellä ja kakkosella yle-sanan perään tv eihän esimerkiksi: YLE24:kään ole YLE TV24.
Onhan se typerää mutta syy taitaa olla historiassa, eli YLE on alunperin Yleisradio ja siellä taisi joskus olla YLE1 1 ja YLE2 radioasemina. Sittemmin radiopuolella om lähes kaikki pantu mullin mallin ja jäljellä on enää yksi asema joka voisi aiheuttaa sekaannusta, eli nykyisin YLE Radio 1 nimellä toimiva asema. Ja koska sen nimessä kuitenkin on tuo Radio sana niin tv-kanavissa ei tosiaankaan tuota TV-merkintää tarvita. Mutta kerropa se YLE:lle...:hitme:

petthirv
26.01.2007, 22:01
Osoitteessa:
http://www.hummy.org.uk/invison/index.php?download=19
saatavissa uusi Humax Media Elinker V2.4, sivut tosin tarvitsevat rekisteröinnin. Finsatille tuota ei ole taidettu vielä päivittää...
Itse en ole kokeillut joten en pysty sanomaan onko parempi kuin vanha versio.

d.g.lol
27.01.2007, 23:02
Ahaa, kiitos tiedosta. Eiköhän tuon kanssa sitten tule toimeen kunhan vähän aikaan on totutellut laitteen käyttöön.:)
Taidanpa tosiaan unohtaa tuon Philipsin, vaikka se TM:ssä sai aika hyvät arvostelut niin ei se kuitenkaan taida minun laite olla. Monimerkkikaukosäädin on toki plussa mutta esim. Humaxin kapula vaikuttaa muuten selkeämmältä eikä se sitten unohdu vahingossa väärään asentoon.;)
Lisäksi autopadding ja varsinkin Humaxin EPG on enemmän minun mieleen...

Itselläni DTR7005 kertoo ruudussa "1 YLE TV1" ja "2 YLE TV2".

RPZ
28.01.2007, 11:11
Itselläni DTR7005 kertoo ruudussa "1 YLE TV1" ja "2 YLE TV2".

Voisitko muuten kertoa kuinka monta ohjelmaa tuossa DTR7005ssä voi olla yhtäaikaa tallessa? Asia on jäänyt vaivaamaan kun sitä ei ole selkeästi sanottu missään. TM ei vaivaudu moista "pikku"asiaa mainitsemaan testissään.

Samoin TM voisi ottaa jotenkin myös huomioon laitteissa havaittujen ohjelmistovikojen määrä, pakkohan heidän on niihinkin törmätä. Kehittäisivät jonkun vakiotestiajon siihen, joka sisältäisi erilaisia käyttöcaseja tjsp.
Sorry off-topic.

d.g.lol
29.01.2007, 22:58
Voisitko muuten kertoa kuinka monta ohjelmaa tuossa DTR7005ssä voi olla yhtäaikaa tallessa? Asia on jäänyt vaivaamaan kun sitä ei ole selkeästi sanottu missään. TM ei vaivaudu moista "pikku"asiaa mainitsemaan testissään.

Samoin TM voisi ottaa jotenkin myös huomioon laitteissa havaittujen ohjelmistovikojen määrä, pakkohan heidän on niihinkin törmätä. Kehittäisivät jonkun vakiotestiajon siihen, joka sisältäisi erilaisia käyttöcaseja tjsp.
Sorry off-topic.

En ole ainakaan itse saavuttanut vielä mitään ylärajaa (Tällä hetkellä kovalevystä 61% täytetty, parhaimmillaan taisi olla 84%). Paljon on tallennettu lyhyitäkin pätkiä <15min. Nauhoitukset onnistuu 2 kerrallaan ja kolmatta voi katsoa.

Minkäänlaisia bugeja en ole tähän mennessä löytänyt. Käytössä mm. Canal+ ja MTV3-kortit.

Judge
30.01.2007, 11:12
Veljekset Keskisellä 9200T malli oli hyllyssä 419 euroo, ilmeisesti heidän normaali hintansa..

LemPente
30.01.2007, 13:56
Toimiiko muilla MTV3:n teksti-tv?

Minulla ei näkynyt MTV3:n teksti-tv sunnuntaina eikä maanataina. Näkyy vain "no teletext". Ylen, nelosen ja subin teksti-tv:t toimii. Joskus aikaisemminkin MTV3:n teksti-tv on ollut toimimatta, mutta silloin buuttaus on auttanut ongelmaan. Nytten ei auta mikään.

Voimakkuus 81% ja laatu 100%. Sijainti on Kaivoksela, Vantaa. Firmware 1.00.03.

Skatt62
04.02.2007, 18:41
Noin puoli tuntia sitten MTV3 teksti-tv:stä tuli vain ilmoitus " No teletext"
ja sama oli viime viikollakin joku ilta.

Iletys
05.02.2007, 18:32
Onko jollain tällaista ongelmaa?

MTV 3 MAX kanavalta tallennetut ohjelmat nykivät. Ääni pätkii välillä ja kovaa palkki/pölkkyrivistöä ilmestyy kuvaan välillä. Kelaus 16x on myös nykivä. Noiden ohjelmien "livenä" katsominen on ihan ok, mutta tallennuksen kautta on jotain ongelmaa. Sama ei esiinny muilla kanavilla, eikä edes SubTV JUNIORI kanavalla. ???

RPZ
05.02.2007, 23:06
Onko jollain tällaista ongelmaa?

MTV 3 MAX kanavalta tallennetut ohjelmat nykivät. Ääni pätkii välillä ja kovaa palkki/pölkkyrivistöä ilmestyy kuvaan välillä. Kelaus 16x on myös nykivä. Noiden ohjelmien "livenä" katsominen on ihan ok, mutta tallennuksen kautta on jotain ongelmaa. Sama ei esiinny muilla kanavilla, eikä edes SubTV JUNIORI kanavalla. ???

Tuttu ongelma, koskee myös Canal+ lähetyksiä. Finnsat on luvannut softapäivityksen tähän, mitä moni täälläkin odottaa, mutta ei ole vielä tullut.:confused: Oletan, että sinulla kuitenkin on jo 1.00.03 versio?

RPZ
05.02.2007, 23:13
Ei hätää, ota pois suojamuovi näytön päältä :thumbsup:
Ovatten Humaxilla laittaneet sen suojamuovin niin hienosti siihen, ettei sitä huomaa. Kaikki tuntemani laitteen omistajat, myös minä, ovat luulleet näytön olevan naarmuisen, mutta siinä onkin siis suojamuovi päällä.

Iletys
06.02.2007, 10:39
Tuttu ongelma, koskee myös Canal+ lähetyksiä. Finnsat on luvannut softapäivityksen tähän, mitä moni täälläkin odottaa, mutta ei ole vielä tullut.:confused: Oletan, että sinulla kuitenkin on jo 1.00.03 versio?

Nyt en muista mikä päivitys on tällä hetkellä, mutta olen sen päivityksen tehnyt joku 4kk sitten. Mutta jos sama ongelma on muilakin, niin tuskin tuossa päivittelemiset paljoa auttaa. Vielä. Lohduttavaa tietää, että en ole ainoa. Tuntuu vaan tyhmältä maksaa jostain kanavista jotka pätkivät. Nykyään kun harvemmin tulee enää katsottua ohjelmia "livenä"

Kiitokset!

RPZ
06.02.2007, 14:18
Nyt en muista mikä päivitys on tällä hetkellä, mutta olen sen päivityksen tehnyt joku 4kk sitten. Mutta jos sama ongelma on muilakin, niin tuskin tuossa päivittelemiset paljoa auttaa. Vielä. Lohduttavaa tietää, että en ole ainoa. Tuntuu vaan tyhmältä maksaa jostain kanavista jotka pätkivät. Nykyään kun harvemmin tulee enää katsottua ohjelmia "livenä"

Kiitokset!

Niin, tuo salattujen kanavien tallennuksen toisto ongelma oli tässä ketjussa esillä enemmän viime vuoden puolella (jos viitsit selata noita aiempia juttuja), ja ensimmäinen lupaus ajankohdasta milloin korjaus tulee oli joulukuun alussa. Minä itse sain digitv:n kautta kehotuksen tarkkailla uutta päivitystä Finnsat:in sivuilta, mitään tarkempaa aikaa ei sanottu, mutta maahantuoja on tietoinen ongelmasta. Eipä ole kuulunut, en sitten tiedä mitä pitäisi tehdä jos ei ala päivitystä kuulumaan, laite on muuten täydellinen ja ei oikein tunnu järkevältä alkaa jälleenmyyjää kiristämään asian kanssa, mutta heidän kautta varmaan asia saa painoarvoa jos ei muu auta.

Kaikkien vian kohdanneiden kannattaa mielestäni kuitenkin reklamoida ettei asia pääse "unohtumaan" maahantuojalta.

rewind
06.02.2007, 17:41
Onko jollain tätä T-mallia kerrostalokämpässä? Pitäisi boxi ostaa mutta C-malli ei houkuta, kun mahdollisen muuton jälkeen boxin voi heittää roskiin. Toimisikohan ihan sisäantennilla, ei siis millään kahden metrin haravalla vaan sellaisella järkevällä, jota voisi hyvillä mielin pitää olohuoneessa?

ykjake
06.02.2007, 20:02
Onko jollain tätä T-mallia kerrostalokämpässä? Pitäisi boxi ostaa mutta C-malli ei houkuta, kun mahdollisen muuton jälkeen boxin voi heittää roskiin. Toimisikohan ihan sisäantennilla, ei siis millään kahden metrin haravalla vaan sellaisella järkevällä, jota voisi hyvillä mielin pitää olohuoneessa?

Meillä on ollut puolisen vuotta käytössä 9200t talossa jossa ei digiremppaa antennijärjestelmään ole vielä tehty. Ostin Verkkokauppa.comin ProCaster 350 sisäantennin (18.90EUR) ja kuva on loistava, ei ole pätkinyt missään vaiheessa. Tämä siis länsi Vantaalla ja ylimmässä (eli 6.) kerroksessa, alemmissa kerroksissa ei ole kokemuksia ...

rewind
06.02.2007, 20:13
Meillä on ollut puolisen vuotta käytössä 9200t talossa jossa ei digiremppaa antennijärjestelmään ole vielä tehty. Ostin Verkkokauppa.comin ProCaster 350 sisäantennin (18.90EUR) ja kuva on loistava, ei ole pätkinyt missään vaiheessa. Tämä siis länsi Vantaalla ja ylimmässä (eli 6.) kerroksessa, alemmissa kerroksissa ei ole kokemuksia ...

Ok, kiitos tiedosta. Itse asustelen 2. kerroksessa, mutta mäen päällä joten luulisi signaalin riittävän tuolla mainitsemallasi antennilla.

ElvisThePelvis
06.02.2007, 21:17

Vähän OT:tä... Tämä oli erittäin kiintoisaa luettavaa, ja herätti mussa innostusta itsekin kokeilemaan moista viritystä. Itse kun satun asumaan kerrostalossa ja jos vanhanaikaisesta antennirasiasta voi mitään päätellä, niin talo ei ole ultradigikelpoinen. Lisäksi kun tällä hetkellä se HDD-virittimeen pakostakin menevä +400 euron hintalappu on minulle jonkin verran kova pala, niin vaihtoehtoratkaisuja kovasti etsitään. USB-digivirintä olen miettinyt, mutta kun satun asumaan kerrostalojen piirittämänä ensimmäisessä kerroksessa Oulun keskustassa, niin ei välttämättä kovin hyvään signaaliin sellaiset kykene (tekstitysongelmathan on mulle yksi hailee, kun en muutenkaan halua edes tekstitystä).

Myös minulla oli mielessä se (kuten aikaisemmalla kirjoittajalla), että ei välttämättä tule koko elämää vietettyä DVB-C taloudessa, joten varmasti DVB-T digiboksiin sijoittamalla saisi rahoillensa enemmän vastinetta. Kuitenkin minusta vähän tuntuu (kuten vähän vihjattiinkin jo), että ei välttämättä ihan sisäantennilla pärjää, jos tosiaan asuu ensimmäisessä kerroksessa kerrostalojen ympäröimänä.

ykjake
07.02.2007, 11:29
Vähän OT:tä... Tämä oli erittäin kiintoisaa luettavaa, ja herätti mussa innostusta itsekin kokeilemaan moista viritystä. Itse kun satun asumaan kerrostalossa ja jos vanhanaikaisesta antennirasiasta voi mitään päätellä, niin talo ei ole ultradigikelpoinen. Lisäksi kun tällä hetkellä se HDD-virittimeen pakostakin menevä +400 euron hintalappu on minulle jonkin verran kova pala, niin vaihtoehtoratkaisuja kovasti etsitään. USB-digivirintä olen miettinyt, mutta kun satun asumaan kerrostalojen piirittämänä ensimmäisessä kerroksessa Oulun keskustassa, niin ei välttämättä kovin hyvään signaaliin sellaiset kykene (tekstitysongelmathan on mulle yksi hailee, kun en muutenkaan halua edes tekstitystä).

Myös minulla oli mielessä se (kuten aikaisemmalla kirjoittajalla), että ei välttämättä tule koko elämää vietettyä DVB-C taloudessa, joten varmasti DVB-T digiboksiin sijoittamalla saisi rahoillensa enemmän vastinetta. Kuitenkin minusta vähän tuntuu (kuten vähän vihjattiinkin jo), että ei välttämättä ihan sisäantennilla pärjää, jos tosiaan asuu ensimmäisessä kerroksessa kerrostalojen ympäröimänä.

Vastataan, vaikka onkin vähän OT. Mulla on myös DVB-T USB tikku läppärissä - kesämökillä kuva näkyy hyvin tikun omallakin antennilla, mutta em. kaupunkiasunnossa ei kuvaa saa kuin aivan ikkunan vierestä. Myös tuolla Procasterin sisäantennillakin kuva pätkiin satunnaisesti. Tämä siis samassa paikassa jossa Humax 9200t näyttää erinomaista kuvaa ...

Iisakki
11.02.2007, 16:11
9200T purettu paketista ja toimii loistavasti (sen mitä ominaisuukista osaa käyttää...).

Aloittelijan kysymys: voiko tällä tallentaa samassa setupissa kiinni olevasta VHS-nauhurista ohjelmaa kovalevylle?

terkale
11.02.2007, 16:22
9200T purettu paketista ja toimii loistavasti (sen mitä ominaisuukista osaa käyttää...).

Aloittelijan kysymys: voiko tällä tallentaa samassa setupissa kiinni olevasta VHS-nauhurista ohjelmaa kovalevylle?

Suoraan kysymykseen suora vastaus: Ei voi.

Bokseissa ei ole lainkaan digitointirautaa, kun antennista signaali tulee valmiiksi digitaalisena. Poikkeuksena ainoastaan Kaon:in 1000/1100 -boksit.

Iisakki
11.02.2007, 23:07
Suoraan kysymykseen suora vastaus: Ei voi.

Bokseissa ei ole lainkaan digitointirautaa, kun antennista signaali tulee valmiiksi digitaalisena. Poikkeuksena ainoastaan Kaon:in 1000/1100 -boksit.

Entä nauhoitus dvd-soittimeltä (siis ei-suojattu matsku), onnistuuko sekään?

Kicker
12.02.2007, 10:38
Entä nauhoitus dvd-soittimeltä (siis ei-suojattu matsku), onnistuuko sekään?

Kuten aiemmin olikin sanottu kovalevylle tallennus onnistuu ainoastaan anteenista tuodulla signaalilla. Eli sillä ei ole väliä mikä laite on kytketty scartin kautta boksiin - tallennus boksin kovalevylle sitä kautta ei onnistu, sillä scartissa on signaali analoginen ja se joudutaan muuttamaan digitaaliseen muotoon ennen tallennusta ja tätähän boksi ei kykene tekemään.

rrinne
15.02.2007, 12:04
Itse olen nyt ostamassa tätä 9200T -mallia, vaikka kaapelitalousessa asustelenkin, lähinnä tulevien muuttotapahtumien takia.
Mikä olis sellane hyvä sisäantenni johon kannattaisi panostaa? Asustelen Jyväskylässä mäenpäällä mutta vähän montussa, kerrostalon alimmassa kerroksessa.
Keskiseltä ajattelin käydä boxia kyselemässä viikendinä, jos niillä vielä olisi hyviä tarjouksia... Näinä päivinä ei varmaan paljoa yli 400€ kannata maksaa.

jokker
19.02.2007, 10:11
Kannasta löytyy vain UK-version koodit, ja koska Suomiversiolla on eri kaukosäädin ne ne eivät toimi lainkaan. Näin ainakin pari kuukautta sitten.

Opettaminen on kuitenkin helppoa ja säädin toimii hyvin yhteen Humaxin kanssa. Minulla Harmony 525.

Ovat näköjään nyt viimein saaneet suomiversion kaukosäätimen tiedot Logitechin tietokantoihin

ruutiveijari
23.02.2007, 00:44
Äärimmäisen taidottomana aloittelijana pahoittelen, jos/kun tähän varmasti on vastattu jo useasti. Nyt kuitenkin ollaan tilanteessa "mikä on kun ei taidot riitä?" edes googlen tai ohjekirjan kautta.

Nimittäin EPG:n avulla tallentaminen. Miten saan säädettyä tallentamisen loppumaan vaikkapa 2 min ohjelman päättymisen jälkeen? Suuri osa ohjelmista jää loppu nauhoittumatta ja viimeeksi Archie Bunker jäi kesken lauseen. Ja se, jos jokin, ei ole oikein.

Kiitos erittäin suuri jo etukäteen.

arthur
23.02.2007, 11:20
Nimittäin EPG:n avulla tallentaminen. Miten saan säädettyä tallentamisen loppumaan vaikkapa 2 min ohjelman päättymisen jälkeen?
Ainakin C-mallissa on "globaali" komento (vaikuttaa siis kaikkiin nauhoituksiin EPG:stä) tuota varten. Siellä saa valittua paljonko kaikkiin nauhoituksiin laitetaan ekstraa.

ruutiveijari
23.02.2007, 11:26
Ainakin C-mallissa on "globaali" komento (vaikuttaa siis kaikkiin nauhoituksiin EPG:stä) tuota varten. Siellä saa valittua paljonko kaikkiin nauhoituksiin laitetaan ekstraa.
Mistä päin valikoita tämä mahtaisi löytyä?

Japsu1
23.02.2007, 11:35
Mistä päin valikoita tämä mahtaisi löytyä?
"Tallennuksen aloitus/lopetusaika" katso ohjekirjan sivu 45 kohta 6.8

domitianus
24.02.2007, 20:24
Tuli hankkittua pari päivää sitten PVR9200T (330€, esittelylaite, uuden laitteen 2 v:n takuu). Ensi kokemukset laitteesta ovat erittäin positiiviset. Tekstitykset pelaavat aivan kuin anaaliaikana. Tallennukset ovat valovuosia DVDR:ää edellä, taitaa DVDR jäädä eläkkeelle.

Mutta mutta, Yamahan (RX-V659) kaken volume heittää Humaxin kanavia joskus silloin tällöin mihin sattuu, pääasiassa MTV3:lle. Tätä tapahtuu todellakin hyvin harvoin, kenties kerran pari päivässä. Jossain keskustelussa tästä oli mainintaa, mutta onpa @$£@@$:n inhottava piirre!
Onkohan tähän ongelmaan jokin kiertotie tai ratkaisu?

MovieFreak
24.02.2007, 23:46
Mutta mutta, Yamahan (RX-V659) kaken volume heittää Humaxin kanavia joskus silloin tällöin mihin sattuu, pääasiassa MTV3:lle. Tätä tapahtuu todellakin hyvin harvoin, kenties kerran pari päivässä. Jossain keskustelussa tästä oli mainintaa, mutta onpa @$£@@$:n inhottava piirre!

Ratkaisuna on vaihtaa vahvistin tai digiboksi. Itse vaihdoin sitten vahvistimen merkkiä kun oli vahvistimen päivitys ajankohtainen. Sonyn kanssa ei ole ongelmia. Tällä Humaxin boksilla vastaavia ongelmia voi olla myös tiettyjen telkkarien ja muiden laitteiden kanssa. Ongelma on Humaxilla tiedossa ainakin englanninkielisten forumien mukaan, mutta eivät sille mitään vissiin pysty tekemään.

RPZ
25.02.2007, 17:37
Tuli hankkittua pari päivää sitten PVR9200T (330€, esittelylaite, uuden laitteen 2 v:n takuu). Ensi kokemukset laitteesta ovat erittäin positiiviset. Tekstitykset pelaavat aivan kuin anaaliaikana. Tallennukset ovat valovuosia DVDR:ää edellä, taitaa DVDR jäädä eläkkeelle.

Halpa ja perinteinen ratkaisu on käydä kääntämässä Jammun manuaalista volumenappia. Hyötyliikuntaa :)

Jos ja kun tuo ei kiinnosta ja koska digitaalisen liitännän 5.1 DD äänet on kuitenkin toistaiseksi utopiaa DVB-T lähetyksissä, niin vie äänet linjatasoisina vahvistimeen, sitten ainakin toimii Humax volume kaukosäätö niin ei tarvii Jammun kaukosäätöä käyttää. Verifioin tuon television kautta (Humax-> scart -> Sony TV -> RCA -> Yamaha vir.vah), hyvin pelasi.

Ja onneksi olkoon, sait Humaxisi aika halvalla.

Receiver
28.02.2007, 11:01
Sellaista asiaa tiedustelisin Humaxin kaukosäätimestä, että voiko sillä käynnistää ja sulkea TV:n samaan tapaan kuin Handanin kaukosäätimellä, jolla tämä onnistuu?

domitianus
01.03.2007, 21:50

Laitoin Humaxille ja Yamahalle kyselyä ongelmasta ja Yamahalta tuli seuraavana päivänä korjausehdotus:
Vaihda Yamahan säätimen ID ID1:stä ID2:een.
No työtä käskettyä, mutta eipä korjannut tilannetta.

Illalla sitten vaimo teki diagnoosin milloin tuo kanavanvaihtoongelma esiintyy:

Humaxista vaihtaa kanavan ch+/ch- ja sen jälkeen muuttaa volumea Yamahan kakella, niin PVR9200 riemastuu ja vaihtaa kanavaa satunnaisesti.

Ilmeisesti Yamahan ID:stä riippuen tuo ongelma esiintyy joko ch+/ch- tai ylös/alas nappuloilla.

domitianus
04.03.2007, 11:50
Laitoin Humaxille ja Yamahalle kyselyä ongelmasta ...

"Unfortunately conflicts in remote frequencies is not uncommon in different manufacturers equipment. We do not have any hardware or software modification to resolve this situation as these units are now in circulation.

Customer Support
Humax Electronics"

PasiN
06.03.2007, 20:13
Hankin sitten boksin ja tuli pientä ongelmaa. Näyttää nimittäin siltä, että UHF-modulaattori ei pukkaa pihalle mitään. Yritin useammalle kanavalle tuota asettaa, mutta mitään ei tapahdu. Mahtaakohan tässä olla oikeasti vikaa vai enkö vain osaa? :confused: Eihän tuossa pitäisi muuta tarvita kuin napauttaa se oikealle kanavalle? Useimmathan tuota modulaattoria eivät tarvitse, mutta tässä olisi ollut tarkoitus kytkeä pari "sivutelevisiota"... Vanhan Humaxin PVR-8000T:n kanssa toimi täydellisesti.

Muuten ensivaikutelmat, lähinnä vanhaan Humaxin PVR-8000t:hen verrattuna ovat seuraavat:

- Äänekäs. Tökkäsin jo pehmusteet laitteen jalkojen alle (joka vähensi hyllyn kautta välittynyttä jyrinämäistä ääntä), mutta edelleen ääni vähän häiritsee.
- Itselläni myös Yamahan vahvistin (RX-V650) ja kanavat tosiaan käy rullaamaan jos humaxin kanavanvaihdon jälkeen, vajaan 10 sekunnin sisään käy muuttamaan Yamahan äänenvoimakkuutta. Tuntui tapahtuvan aina, mutta tuon ajan jälkeen volumesäätö ei tuntunut vaikuttavan humaxin kanaviin mitään.

+ Ohjelmaopas toimii vähemmän tahmaavan oloisesti.
+ Vaikuttaa suurinpiirtein yhtä helpolta käyttää

RPZ
06.03.2007, 21:29
- Äänekäs. Tökkäsin jo pehmusteet laitteen jalkojen alle (joka vähensi hyllyn kautta välittynyttä jyrinämäistä ääntä), mutta edelleen ääni vähän häiritsee.

Laita pehmuste kokonaisena niin että se peittää koko laitteen allaolevan pinnan. Imee melun paremmin, auttoi ainakin vanhempieni laitteessa.

Johann
06.03.2007, 21:46
Laitoin Humaxille ja Yamahalle kyselyä ongelmasta ja Yamahalta tuli seuraavana päivänä korjausehdotus:
Vaihda Yamahan säätimen ID ID1:stä ID2:een.
No työtä käskettyä, mutta eipä korjannut tilannetta.

Illalla sitten vaimo teki diagnoosin milloin tuo kanavanvaihtoongelma esiintyy:

Humaxista vaihtaa kanavan ch+/ch- ja sen jälkeen muuttaa volumea Yamahan kakella, niin PVR9200 riemastuu ja vaihtaa kanavaa satunnaisesti.

Ilmeisesti Yamahan ID:stä riippuen tuo ongelma esiintyy joko ch+/ch- tai ylös/alas nappuloilla.

Itsellä Yamaha RX-V530, ja puolen vuoden aikana yamahan säädin ei ole kyllä kertaakaan vaihtanut humaxin kanavia. Ei siis näköjään koske kaikkia malleja.

RaakaRoki
06.03.2007, 23:33
Ongelma:
Siirsin PVR-9200T:stä PC:n kovalevylle muutaman elokuvan, koska laitoin boksin huoltoon kun se ei tallenna kaikkia ajastuksia.
En aio polttaa niistä DVD:tä vaan katsoisin elokuvat PC:ltä VLC Media Playerilla, mutta ulkomaisten elokuvien tekstitys ei näy YLEn kanavilta nauhotetuissa elokuvissa.
Yritin editoida ne näkyviin ProjectX:llä, jota on neuvottu käyttämään tällä keskustelupalstalla aikaisemmin. En kuitenkaan onnistunut siinä vaikka kokeilin useita eri asetuksia ja tein ohjeen mukaan, joka löytyy Afterdawn.com-sivustolta.
Ilmeisesti teksti pitää saada erotetuksi omaksi tiedostoksi. Voisiko joku neuvoa mitkä asetukset pitää olla missäkin asennossa, nimenomaan VLC Media Playeria varten?

arskaxx
06.03.2007, 23:44
En aio polttaa niistä DVD:tä vaan katsoisin elokuvat PC:ltä VLC Media Playerilla, mutta ulkomaisten elokuvien tekstitys ei näy YLEn kanavilta nauhotetuissa elokuvissa.

Kyllä täällä VLC näyttää YLEn tekstitykset jos ne vaan lähetyksessä on. VLC ei näytä niitä automaattisesti vaan "video"-valikosta pitää valita oikea "subtitles track". Onko tuo kokeiltu ? Ja onhan VLC-versio uusin ??

RaakaRoki
07.03.2007, 18:44
..."video"-valikosta pitää valita oikea "subtitles track". Onko tuo kokeiltu ? Ja onhan VLC-versio uusin ??

Kiitoksia arskaxx! Nyt pelaa. En muista miltä sivulta olin ladannut edellisen version, joka oli 0.8.5 enkä ollut asentanut sitä täydellisenä. Siinä "subtitles track"-valinta näytti ainoastaan vaihtoehdot: Disable ja Track2-[Deutch]. Tunnistiko se siis suomenkielen väärin, saksaksi ?!?
Nyt minulla on versio 0.8.6a, josta asensin vielä "Full"-vaihtoehdon.
Nyt löytyy Video -> Subtitles track-vaihtoehtoja: Disable, Track 2-[Suomi] ja Teletext. Keksiikö joku, saako tuon "Track 2- [Suomi] oletukseksi ?
Minä en keksinyt.

arskaxx
07.03.2007, 20:58
Tajusin äsken, että maanantaina Teemalta tallennettua (tai piti tallentaa) länkkäriä (Luojan lähettiläät) ei ole missään. Ja syykin on selvä, Bond oli tallennuksessa ja jostain kumman syystä myös Frendit oli vielä tallentumassa klo 23:00 :confused:
Frendit oli ajastettu EPG:stä 20:00-20:30. Onko jollain muulla käynyt noin, että tallennus ei päätykään silloin kun pitäisi ????

killistis
08.03.2007, 12:24
Tajusin äsken, että maanantaina Teemalta tallennettua (tai piti tallentaa) länkkäriä (Luojan lähettiläät) ei ole missään. Ja syykin on selvä, Bond oli tallennuksessa ja jostain kumman syystä myös Frendit oli vielä tallentumassa klo 23:00 :confused:
Frendit oli ajastettu EPG:stä 20:00-20:30. Onko jollain muulla käynyt noin, että tallennus ei päätykään silloin kun pitäisi ????

On käynyt muutaman kerran, ohjelmistoversio 1.00.03.

Edit: Päivitin uusimman version 1.00.04 ja näytti innokkaasti tänään tallentavan enemmän kuin määritetyt 10min ohjelman loppuun.

vmv
09.03.2007, 20:18
Nyt on Finnsatin sivuilla jaossa uusi versio eli 1.00.04.

Erittäin pikaisen testauksen pohjalta ainakin YLE-tekstityksissä dialogin viimeinen teksti häipyy nyt ruudusta huomattavasti aikaisempaa nopeammin. :)

Japsu1
09.03.2007, 23:45
Nyt on Finnsatin sivuilla jaossa uusi versio eli 1.00.04.

Onko korjattu etupaneeliin kanavatunnusten näyttö niin että näkyy kaikki 7 merkkiä niin kuin pitää vai edelleenkö vain 6 merkkiä? Eli näkyykö Nelonen vai Nelone ja Yle TV2 eikä pelkkä Yle TV...?
Ostan laitteen heti kun korjaus on tehty. :)

vmv
09.03.2007, 23:58
Onko korjattu etupaneeliin kanavatunnusten näyttö niin että näkyy kaikki 7 merkkiä niin kuin pitää vai edelleenkö vain 6 merkkiä? Eli näkyykö Nelonen vai Nelone ja Yle TV2 eikä pelkkä Yle TV...?
Ostan laitteen heti kun korjaus on tehty. :)

Jep, esim. "Nelone" on nyt "Nelonen".

Tosin taitaapa ainakin itsellä mennä vielä vanhempi versio takaisin, jollei nyt ole kyse jostain mystisestä kanava/kanavanippuriippumattomasta lähetyspään ongelmasta, johon en nyt oikein ihmeemmin jaksa uskoa. Tämä uusi versio nimittäin aiheuttaa kuvaan ajoittaisia pieniä nykimisiä. Juuri sen verran usein ja juuri sen verran näkyviä, että alkaa sopivasti v*tuttaa. :OI Ainakin Nelosella Daredevil:ssä ja Canal+:n puolella tuota nykimistä näkyy koko ajan.
Pitää vielä kuikuilla mistä tuossa on kyse...

jussikoo
10.03.2007, 01:02
Joo kanavatunnukset näkyy ok täälläkin. Ei ole ainakaan itsellä pistänyt silmään nykiminen kuvassa.

Japsu1
10.03.2007, 11:00
Kiitos vmv ja jussikoo tiedosta. Nyt voinkin hankkia laitteen kun sopivan hintainen eteen sattuu ilman että se aiheuttaa kotona "hellasäröä" tuon sinänsä pienen kauneusvirheen vuoksi.;)

arskaxx
10.03.2007, 13:19
Kiitos vmv ja jussikoo tiedosta. Nyt voinkin hankkia laitteen kun sopivan hintainen eteen sattuu ilman että se aiheuttaa kotona "hellasäröä" tuon sinänsä pienen kauneusvirheen vuoksi.;)
Toivottavasti teillä ei katsota YLE TEEMA-kanavaa, siitä kun näkyy vain "YLE TEE" ;)

RPZ
10.03.2007, 14:58
Jep, esim. "Nelone" on nyt "Nelonen".

Tosin taitaapa ainakin itsellä mennä vielä vanhempi versio takaisin, jollei nyt ole kyse jostain mystisestä kanava/kanavanippuriippumattomasta lähetyspään ongelmasta, johon en nyt oikein ihmeemmin jaksa uskoa. Tämä uusi versio nimittäin aiheuttaa kuvaan ajoittaisia pieniä nykimisiä. Juuri sen verran usein ja juuri sen verran näkyviä, että alkaa sopivasti v*tuttaa. :OI Ainakin Nelosella Daredevil:ssä ja Canal+:n puolella tuota nykimistä näkyy koko ajan.
Pitää vielä kuikuilla mistä tuossa on kyse...

Tuo on tosiaan paha, jos siitä tuollainen tuli.

Mitenkäs se vastaavahko 1.00.03:n ongelma, salattujen kanavien tallennuksen toiston ajoittainen äänen ja kuva nykiminen, onko siitä nyt päästy eroon? Tuo on ainoa vika 1.00.03ssa mikä minua oikeastaan on haitannut.

vmv
10.03.2007, 15:23
Mitenkäs se vastaavahko 1.00.03:n ongelma, salattujen kanavien tallennuksen toiston ajoittainen äänen ja kuva nykiminen, onko siitä nyt päästy eroon? Tuo on ainoa vika 1.00.03ssa mikä minua oikeastaan on haitannut.

Hyppäsin suoraan 1.00.01:sta 1.00.04:een. 01 tuntui toimivan omiin tarpeisiin tarpeeksi luotettavasti, joten en sitä alkanut esim. 03:een päivittämään. Ainoa isompi purnauksen kohde 01:ssä itselle oli dvb-tekstityksen ajoitus. Nyt kun koneessa on Canal+ kortti, niin tallenteet pitää saada toki salaamattomana levylle. Tämä siis minulle se pääsyy päivitykseen.
03:sen ja 04:sen eroja salattujen kanavien purkuun ja näyttämiseen liittyvien ongelmien osalta en valitettavasti pysty kertomaan.

Postailen myöhemmin lisäkommentteja, jos jotain olennaisia löydöksiä vielä tulee vastaan...

Hexagia
10.03.2007, 15:38
Tälläistä finnsat ilmoittaa sivuillaan:

Ohjelmistomuutokset

Uusin versio sisältää myös aiempien muutokset:
Versio: 1.00.04
1. Komponenttimuutoksien tuki (ei vaikutusta toimintoihin)
2. Pieniä korjauksia (64x kelaus, kirjanmerkki ym,)
Muutoksien vähäisyyden vuoksi tätä versiota ei jaeta ilmateitse.

Mitähän tuo komponenttimuutoksien tuki mahtaa tarkoittaa ?

Linkki suoraan ohjeeseen:
http://www.finnsat.fi/241.html

Linkki suoraan firmikseen:
http://www.finnsat.fi/docs/241-SC8-NPXTF10004_all.zip

Huomioita uudesta firmiksestä:
- 32x kelaus lisätty
- Kanavanimi näkyy oikein boksin näytössä (esim. Nelone on nyt Nelonen)
- Ohjelmaoppaan info-valikon tietomäärää kasvatettu.

vmv
10.03.2007, 18:22
Mitähän tuo komponenttimuutoksien tuki mahtaa tarkoittaa ?

Ihan mutuna veikkaisin, että kyseessä on softamuutokset liittyen rautaversiomuutoksiin.

Kokeilin äsken siirtää 1.00.04-firmiksellä tallennetun tiedoston (Canal+:lta Matti-elokuva) kannettavalle ja katsoin sitä VLC:llä. Boksilla katsottaessa kuva ja ääni nykii ajoittain, mutta kannettavalla katsottaessa en mitään nykimisiä huomannut.
Tästä voisi ehkä päätellä, että tallenne menee boksin levylle ok, mutta tallenteen purku ja renderöinti boksilla katsottaessa tökkii.
Olisi mukava saada vahvistus muiltakin boksin omistajilta, että onko em. havainto johdonmukainen kaikilla tallennuksilla vai mistä on kyse.

Jos jollain ei 1.00.04:lla tallenteet boksilla katsottaesa nyi, niin tarkistakaapa laiteversio. Oman boksini rautaversio on REV 1.0. Liekö 1.0:aa tuoreempia liikkeellä? Ehkäpä 04 on täysin toimiva vain tuoreemmilla raudoilla?

arskaxx
10.03.2007, 18:43
Jos jollain ei 1.00.04:lla tallenteet boksilla katsottaesa nyi, niin tarkistakaapa laiteversio. Oman boksini rautaversio on REV 1.0. Liekö 1.0:aa tuoreempia liikkeellä? Ehkäpä 04 on täysin toimiva vain tuoreemmilla raudoilla?
REV 1.0 täälläkin. En ole toistaiseksi huomannut mitään nykimistä, eilen illalla päivitin. Ei ole kyllä mitään maksullisia kanaviakaan.

killistis
12.03.2007, 21:31
Sattumaa tai ei niin nyt tuntuu että 1.00.04 ohjelmistoversiolla ajastetut ohjelmat jääneet parina päivänä tallentumatta turhan korkealla prosentilla.

Onko muilla ollut ongelmia boksin kellonajan kanssa, omassa jätättää jo vartissa monta minuuttia? Jossain välissä tätä esiintyi parina iltana myös 1.00.03 versiolla, mutta vain Mtv3 ja kello synkkasi kun laittoi Ylen kanaville. Nyt ei auta kanavanvaihtokaan ja kello jätättää Ylen kanavilla, tokenee vasta kun käyttää boksia alhaalla.

Rautaversio on tuo REV 1.0 ja ohjelmisto 1.00.04.

Edit: Nyt on palattu takaisin versioon 1.00.03 mutta yllämainittu ongelma on yhä. :(

arskaxx
12.03.2007, 21:48
Ei ole jäänyt yhtään ajastusta tallentumatta tuolla uusimmalla softalla, enkä ole huomannut, että kellokaan jätättäisi. Ainoa häiriö, jonka huomasin eilen oli se että boxi jätti lisäämättä sen 5 min. yhden tallennuksen loppuun.

Henkku
12.03.2007, 21:57
Jeps, ite oon miettinyt jo pitkään tuota tallentavan ostoa, ja melkein sellaisen jo ostinkin. Persauki kun olen, niin pakko etsia paikka mistä saa osamaksulla. Tutkin kaikki forssan kodinkoneliikkeet, ja ostinkin melkein jo handanin boxin. Onneksi tulin kotiin tutkimaan netistä ennenkuin tein ostopäätöstä, vaikka myyjä yritti väkisin tunkea laatikkoa kainaloon :thumbsup:
Kirpaisee tommoinen summa muutenkin jo niin paljon ettei topfieldiä kehtaa edes harkita, mutta tämä humax vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta minun tarpeilleni. Aijon itseasiassa tämän viestin jälkeen tilata sen siihen 429e hintaan hobby hallista, osamaksulla tietenkin.

Luajan kiitos työkaveri neuvoi katsomaan nämä saitit, yritin tehdä tunnuksia mutta kummasti oli nikki ja maili jo varattu :D 2vuotta sitten tehny tunnukset eikä mitään muistikuvaa.

Eli tämän boxin pitäisi tyydyttää tarpeeni ? Paljon ainakin positiivista kommenttia ollut.

0200764
13.03.2007, 17:14
Itse kanssa tilasin Hobbyltä viikko sitten ja osarilla maksan tietty! Sormet syyhyten oottelen laitetta.

Henkku
13.03.2007, 20:33
Kuinkas kauan siinä lähetyksessä menee, oot odottanu jo viikon. Mä oon odottanu vasta yhden vuorokauden ja oon jo ihan palasina :D

Cator
15.03.2007, 21:19
Olisin toivonut että olisivat saaneet korjattua tässä 1.00.04 päivityksessä tuon kanava salattu ongelman. Vai olenko ainut jolla on tämmöinen ongelma? Elikkä ongelma esiintyy kun tallentaa salatulta kanavalta ohjelmaa ja sitten yrittää katsoa toista tallennetua ohjelmaa niin satunnaisesti tulee tuo kanava salattu tai ei saatavissa ilmoitus ja kuvaruutu menee pimeäksi. Pahimmassa tapauksesssa humax on niin kauan mykkä kunnes tallennus loppuu.

RPZ
15.03.2007, 23:40
Olisin toivonut että olisivat saaneet korjattua tässä 1.00.04 päivityksessä tuon kanava salattu ongelman. Vai olenko ainut jolla on tämmöinen ongelma? Elikkä ongelma esiintyy kun tallentaa salatulta kanavalta ohjelmaa ja sitten yrittää katsoa toista tallennetua ohjelmaa niin satunnaisesti tulee tuo kanava salattu tai ei saatavissa ilmoitus ja kuvaruutu menee pimeäksi. Pahimmassa tapauksesssa humax on niin kauan mykkä kunnes tallennus loppuu.

Joo, joskus minullakin erilaisissa tilanteissa sekoilee salauksen kanssa siten että kuva menee pimeäksi ja tulee noita aiheettomia kanava salattu ilmoituksia. Ongelmaan auttaa onneksi aina se että käyttää virrat pois, muistaakseni standbyissa käynti riittää, niin en ole tuota kovin pahana pitänyt. Sattuu kuitenkin sen verran harvoin.

arskaxx
16.03.2007, 22:33
Jos on samasta kanavanipusta useampia peräkkäisiä tallennuksia, niin Humax ei näköjään laita automaattisesti sitä lisäaikaa tallennusten loppuun (edes siihen viimeiseen). Ohjekirjasta en pikaisella haulla löytänyt tietoa, että saako tuota lopetusaikaa muutettua jostain silloin kun tallennus on jo käynnissä. Onko tuohon jotain konstia ?

killistis
16.03.2007, 22:56
Ei tästä tule enää mitään, pakko tuossa boksissa on sitten olla komponenttipohjaista kellovikaa kun ei muilla esiinny? Ei voi olla kyse ominaisuudesta tai tilapäisestä häiriöstä. Ajastukseen ei voi luottaa yhtään kun tallentuu mitä milloinkin, alku jää tallentumatta ja jos käy niin onnellisesti että sattuisi tallentamaan jotain niin tuntuu jäävän tallennus usein aktiiviseksi vaikka olisi pitänyt päättyä. :grr:

killistis
16.03.2007, 22:58
Jos on samasta kanavanipusta useampia peräkkäisiä tallennuksia, niin Humax ei näköjään laita automaattisesti sitä lisäaikaa tallennusten loppuun (edes siihen viimeiseen). Ohjekirjasta en pikaisella haulla löytänyt tietoa, että saako tuota lopetusaikaa muutettua jostain silloin kun tallennus on jo käynnissä. Onko tuohon jotain konstia ?

Ainakin jos käynnistää itse tallennuksen niin painamalla toiseen kertaan tallennuspainiketta saa muutettua lopetusaikaa.

RPZ
17.03.2007, 00:27
Ei tästä tule enää mitään, pakko tuossa boksissa on sitten olla komponenttipohjaista kellovikaa kun ei muilla esiinny? Ei voi olla kyse ominaisuudesta tai tilapäisestä häiriöstä. Ajastukseen ei voi luottaa yhtään kun tallentuu mitä milloinkin, alku jää tallentumatta ja jos käy niin onnellisesti että sattuisi tallentamaan jotain niin tuntuu jäävän tallennus usein aktiiviseksi vaikka olisi pitänyt päättyä. :grr:

Joo, oudolta kuulostaa, huoltoon vaan. Omastani ei kello ole ollut minuuttiakaan pielessä koko aikana mitä se minulla on ollut eli 9 kk. On ensimmäisiä Suomeen tuotuja yksilöitä.

arskaxx
17.03.2007, 07:17
Ainakin jos käynnistää itse tallennuksen niin painamalla toiseen kertaan tallennuspainiketta saa muutettua lopetusaikaa.
Joo, mutta ei toimi jos on ajastettu EPG:stä ja tallennus on jo alkanut. REC-napin painalluksesta tulee vain joku varoituslätkä ruutuun.

killistis
17.03.2007, 11:08
Joo, mutta ei toimi jos on ajastettu EPG:stä ja tallennus on jo alkanut. REC-napin painalluksesta tulee vain joku varoituslätkä ruutuun.

Ei onnistu ei, ajastuksienkaan kautta ei pysty muokkaamaan lopetusaikaa. Btw palautin omaan boksiin tehdasasetukset 9h sitten ja näyttäisi että kello olisi sen jälkeen pysynyt ajassa. :thumbsup:

0200764
17.03.2007, 13:16
Itsekin sain kyseisen boksin pari päivää sitten. Kytkin sen innolla plasmaani (Panasonic 42-pv500) ja meinas kyllä itku tulla:weep: Kuva oli aivan hirvee. Tosi paljon semmosia ihme häiriöitä, samantyyppisiä kun ois analogitelkussa huonosti antennijohto kiinni. Valikot näyttivät myös tosi rakeisilta. Siinä sitten testailtiin ja tarkistettiin liitäntöjä ja harkitsin koko laitteen paluttamista, mutta päätin kuitenkin käydä ostaa paremman scart-johdon. Uuden johdon myötä kaikki ongelmat hävisivät ja kuvaa on nyt ilo katsoa! Olen ennen elänyt uskossa, että ei scartilla ole väliä, mutta nyt opin kantapään kautta, ettei asia ihan niin olekaan.
ps. uusi scartti oli merkiltään Clicktronic

Japsu1
17.03.2007, 14:01
päätin kuitenkin käydä ostaa paremman scart-johdon. Uuden johdon myötä kaikki ongelmat hävisivät ja kuvaa on nyt ilo katsoa!
Tuota scartjohdon vaihtopakkoa on nyt niin moni raportoinut että olisi Humaxin maahantuojankin korkea aika reagoida asiaan. Myös asiakkaiden pitäisi reagoida eikä vaan hyväksyä tuota ala-arvoista scartkaapelia jota laitteen mukana toimitetaan. Onhan siitäkin maksettu joten se on tuotevastuun alainen homma sekin yhtälailla kuin laitekin.

Pitää kohta suositella kaikille että ostavat Humaxinsa liikkeestä joka itse antaa mukaan paremmat ja toimivat kaapelit, kuten esim. MediaPlazaShop joka ilmoittaa näin: "Humax PVR-9200T digiboxin mukana toimitamme myös laadukkaan välikaapelipaketin kaupan päälle (arvo yli 30 euroa): 1.5 m (PLAZA1) kullattu scartkaapeli, 1.5 m optinen S/PDIF Toslink kaapeli sekä 5,0 m USB kaapelin.":)
http://www.mediaplazashop.com/

RaakaRoki
19.03.2007, 11:39
Laitoin Humax PVR-9200T-boksini huoltoon, koska:
Vika 1. Suurin osa ajastetuista tallennuksista alkoi epäonnistua (tallennusta ei tullut ollenkaan tai tallennusta tuli minuutti, joka itse asiassa on ohjelmaa edeltävä minuutti).
Vika 2. Kovalevy oli myös alkanut pitämään enemmän ääntä kuin uutena.

Sain viime perjantaina boksin takaisin. Olivat vaihtaneet kovalevyn ja päivittäneet ohjelmiston (1.00.03 -> 1.00.04). Ensimmäinen huomio oli heti, että boksi on nyt lähes äänetön. Ainoa ääni on pientä rapsahtelua, joka kuuluu vain kanavia vaihdellessa mutta ei siis muulloin.

Mutta, mutta. Ajastin heti viikonlopulle 4 ohjelmaa tallentumaan. Niistä vain kaksi onnistui. Kahdesta muusta oli tallentunut itse ohjelmaa edeltävä minuutti!?! Asetuksista olen muuttanut: lisäaika loppuun 5 minuuttia, aloitusaikaan ei muutosta.

Vika 1 on siis edelleen olemassa.
Lisäksi ilmeni uusi vika: En saanut siirrettyä PC:ltä yhtään elokuvaa takaisin digiboksin uudelle levylle, jotka olin kopioinut vanhalta. Heti siirron alussa tuli virhe paitsi yhden kohdalla, joka ilmeisesti alkoi siirtymään mutta muutaman sekunnin kuluttua koko boksi meni niin jumiin, että virta oli katkaistava boksin takana olevasta kytkimestä. Ei onnistunut useista yrityksistä huolimatta.

Onko muilla ilmennyt tätä vikaa, että tallentuu vain itse ohjelmaa edeltävä minuutti? Kyselen siksi, että kannattaisiko minun vaihtaa suosiolla uuteen, jos muissa ei ole samaa vikaa eikä se korjaantunut huollossa.

Omistamassani Humax PVR-8000T-digiboksissa ei ole vastaavaa vikaa.

MovieFreak
19.03.2007, 12:04
Vika 1. Suurin osa ajastetuista tallennuksista alkoi epäonnistua (tallennusta ei tullut ollenkaan tai tallennusta tuli minuutti, joka itse asiassa on ohjelmaa edeltävä minuutti).
Vika 2. Kovalevy oli myös alkanut pitämään enemmän ääntä kuin uutena.

Sain viime perjantaina boksin takaisin. Olivat vaihtaneet kovalevyn ja päivittäneet ohjelmiston (1.00.03 -> 1.00.04). Ensimmäinen huomio oli heti, että boksi on nyt lähes äänetön. Ainoa ääni on pientä rapsahtelua, joka kuuluu vain kanavia vaihdellessa mutta ei siis muulloin.

Mutta, mutta. Ajastin heti viikonlopulle 4 ohjelmaa tallentumaan. Niistä vain kaksi onnistui. Kahdesta muusta oli tallentunut itse ohjelmaa edeltävä minuutti!?!

Lisäksi ilmeni uusi vika: En saanut siirrettyä PC:ltä yhtään elokuvaa takaisin digiboksin uudelle levylle, jotka olin kopioinut vanhalta. Heti siirron alussa tuli virhe paitsi yhden kohdalla, joka ilmeisesti alkoi siirtymään mutta muutaman sekunnin kuluttua koko boksi meni niin jumiin, että virta oli katkaistava boksin takana olevasta kytkimestä. Ei onnistunut useista yrityksistä huolimatta.

Onko muilla ilmennyt tätä vikaa, että tallentuu vain itse ohjelmaa edeltävä minuutti? Kyselen siksi, että kannattaisiko minun vaihtaa suosiolla uuteen, jos muissa ei ole samaa vikaa eikä se korjaantunut huollossa.

Omistamassani Humax PVR-8000T-digiboksissa ei ole vastaavaa vikaa.

Kokeiletko tallennusta siten ettei boksi aloita tallennusta automaattisesti ennen ohjelman alkamisaikaa (siis se kaikille ajastintallennuksille automaattisesti lisättävä aika sieltä valikosta). Tuo saattaa joskus aiheuttaa kokemiasi ongelmia...

RaakaRoki
19.03.2007, 12:16
Kokeiletko tallennusta siten ettei boksi aloita tallennusta automaattisesti ennen ohjelman alkamisaikaa (siis se kaikille ajastintallennuksille automaattisesti lisättävä aika sieltä valikosta). Tuo saattaa joskus aiheuttaa kokemiasi ongelmia...
Asetuksissa olen lisännyt 5 minuuttia tallennuksen loppuun mutta aloitusaikaa en ole muuttanut, koska Suomessa ohjelmat eivät yleensä ala ennen aikojaan mutta ohjelma saattaa kestää pitempään mainosten tms. takia.

arskaxx
19.03.2007, 12:33

Häh :confused: Onko tuo siirto PC:ltä takaisin boxiin joskus toiminut ?? Minulla on ollut se käsitys ettei se onnistu, sellaisen vastauksen sain kun tuota joskus kyselin.

http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=57959

PS. Minulla on ajastuksissa +1 minuutti alkuun kun entisellä Medionilla jäi aina Ylen ohjelmista alusta pätkä pois. Lopussa mulla on +5 min. lisäaikaa. Ei ole kyllä yhtään tallennusta epäonnistunut. Yksi härö oli kun tallennus ei päättynyt silloin kun piti (tallensi Frendejä n. 3h).

Kicker
19.03.2007, 13:08

Ei minulla koskaa tällaista vikaa ole ollut. Taitaa olla viallinen laite sinulla. Onko muuten laitteen kello oikeassa?

RaakaRoki
19.03.2007, 13:33
Häh :confused: Onko tuo siirto PC:ltä takaisin boxiin joskus toiminut ?? Minulla on ollut se käsitys ettei se onnistu, sellaisen vastauksen sain kun tuota joskus kyselin.

Olen aikaisemmin kokeillut siirtää PC:ltä elokuvan digiboksin kovalevylle. Se ei onnistunut silloinkaan, mutta ajattelin sen johtuvan siitä, että elokuva oli siirretty PC:lle "brittiversion" kovalevyltä ja yritin siirtää sitä "Suomiboksin" kovalevylle.

Olen kyllä siirtänyt PC:ltä boksin kovalevylle MP3-musiikkia ja digikuvia ja se on onnistunut. Nämä tiedostothan siirretään kuitenkin kovalevyn eri osiolle (C) kun elokuvat pitäisi ilmeisesti siirtää D-osiolle, johon ne ovat tallentuneetkin digiboksilla.

Mutta lupaahan Media eLinkerin ohje, että siirto on mahdollista:"Media eLinkerin avulla voit kopioida MP3 – musiikkia, JPEG – kuvia ja vastaanottimen tallenteita tietokoneelta vastaanottimeen ja toisinpäin.
Media eLinker tukee seuraavia käyttöjärjestelmiä: Windows 98, ME, 2000, XP."

RaakaRoki
19.03.2007, 13:34
Ei minulla koskaa tällaista vikaa ole ollut. Taitaa olla viallinen laite sinulla. Onko muuten laitteen kello oikeassa?

Laitteen kello on aina ollut oikeassa ja on nytkin 1.00.04 versiolla.

arskaxx
19.03.2007, 13:54
Mutta lupaahan Media eLinkerin ohje, että siirto on mahdollista:"[I]Media eLinkerin avulla voit kopioida MP3 – musiikkia, JPEG – kuvia ja vastaanottimen tallenteita tietokoneelta vastaanottimeen ja toisinpäin."
Voihan sitä aina luvata ;) Pitänee kokeilla itsekin joskus (musat ja kuvat kyllä siirtyy).

Kicker
19.03.2007, 14:15
Laitteen kello on aina ollut oikeassa ja on nytkin 1.00.04 versiolla.

Vaihtoon koko purki. Eihän täällä muillakaan samanlaista vikaa ole ollut joten täytyy olla viallinen yksilö.

RaakaRoki
21.03.2007, 09:55
Onnistuuko teidän Humaxilla ajastukset YleTeemalta? Voisitteko kokeilla ajastaa vaikka kaksi peräkkäistä ohjelmaa ja useille eri päiville ja kertoa sitten tänne miten kävi. Minä taidan tallentaa kaikkein eniten juuri YleTeemalta ja n. 70 % niistä epäonnistuu :OI . Esim. eilen illalle olin ajastanut kaksi peräkkäistä ohjelmaa. Ajastukset olin tehnyt pari päivää aikaisemmin. Satuin olemaan paikalla juuri siihen aikaan kun ensimmäinen ajastus alkoi. Boksi ei ollut päällä, koska katsoin TV:tä (varustettu sis. digivirittimellä). Boksi käynnistyi minuuttia ennen ajastetun ohjelman alkua ja sammui n. puolen minuutin päästä. Tallennuksiin ei ilmestynyt mitään, koska tallennus oli minuuttia lyhyempi. Tänä aamuna katsoin tallennuslistaa ja sinne oli ilmestynyt minuutin mittainen tallennus jälkimmäisestä ajastuksesta. Sekin oli alkanut minuutin ennen ko. ohjelman alkua ja loppunut juuri kun ko. ohjelma olisi alkanut. Sain kuitenkin ajastamalla tallennettua esim. Vares-elokuvan kolmoselta maanantaina ja Yle2:lta elokuvan tiistaina.

Olen määrittänyt ajastusasetuksiin, että tallennus alkaa juuri silloin kun ohjelmakin ja loppuun 5 lisäminuuttia. Viime perjantaina palautin tehdasasetukset ja alustin kovalevyn (joka oli juuri vaihdettu huollossa). Boksin kello on sekunnilleen oikeassa ajassa. Sen olen todennut useasti.

Satuin katsomaan eilen iltapäivällä ennen em. ajastuksia EPG:tä ja ajastuslistaa. Huomasin, että molempien ajastuksien kellonajat olivat siirtyneet ajastuslistalla minuuttia aikaisemmaksi kuin ko. ohjelmien esitysajat EPG:ssä. Mutta sehän ei haittaa vaikka tallennus alkaa minuuttia aikaisemmin, koska lopussa on ne 5 lisäminuuttia. Tälläistä siirtymistä olen huomannut useasti aikaisemminkin ja varmasti ainakin YleTeemalla. Ovatko muut huomanneet? Mistähän tällainen ohjelmatietojen aikojen seilaaminen johtuu?

Saan kyllä boksini vaihdettua uuteen (varmistin eilen myyjäliikkeestä) mutta minua kiinnostaa korjaantuuko asia boksin vaihdolla, jos vika onkin Ylen lähettämissä EPG-tiedoista. Asia korjaantuu varmasti jos vika on boksin siinä osassa, joka vastaanottaa nuo EPG-tiedot. Ainakin minun boksini EPG-tiedot päivittyvät tosi hitaasti ja aina on yksi kanava (mikä milloinkin), jonka ohjelmatiedot päivittyvät vasta puolen tunnin jälkeen boksin käynnistämisestä. Eikös EPG-tiedot tule jokaisen kanavapaketin mukana erikseen (vai tuleeko ne joka kanavalle erikseen) ?:confused:

Vielä yksi kysymys: Onko Teidän mielestä sillä eroa ajastaako ohjelman EPG:stä vai manuaalisesti ? Huollossa väittävät ettei ole mutta minä taidan alkaa ajastamaan kokeilun vuoksi tästä lähtien manuaalisesti.

Tämmöistä tällä kertaa :weep:

arskaxx
21.03.2007, 10:32
Saan kyllä boksini vaihdettua uuteen (varmistin eilen myyjäliikkeestä) mutta minua kiinnostaa korjaantuuko asia boksin vaihdolla, jos vika onkin Ylen lähettämissä EPG-tiedoista. Asia korjaantuu varmasti jos vika on boksin siinä osassa, joka vastaanottaa nuo EPG-tiedot. Ainakin minun boksini EPG-tiedot päivittyvät tosi hitaasti ja aina on yksi kanava (mikä milloinkin), jonka ohjelmatiedot päivittyvät vasta puolen tunnin jälkeen boksin käynnistämisestä. Eikös EPG-tiedot tule jokaisen kanavapaketin mukana erikseen (vai tuleeko ne joka kanavalle erikseen) ?:confused:

EPG:stä. Kyllä tää mun boxi hakee kaikkien kanavien tiedot, vaikka boxi olisikin kokoajan esim. Yle1 kanavalla. Aikaa en ole ottanut, mutta alle 5 minuutissa ainakin tämänpäiväiset tiedot löytyy. Kerran oli tosin joku härö, boxi oli ollut jo tunnin päällä ja EPG:ssä näkyi vain meneillään olevat ohjelmat :(

Tuli tuossa sellainenkin mieleen, että jos se boxi kerran sammuu melkein heti kun tallennus alkaa, niin voisiko olla ettei siinä tilanteessa se tallentava viritin saa signaalia ja boxi päättääkin sammuttaa itsensä kun ei ole tallennettavaa eli toinen viritin olisi sökö. Onnistuuko yleensä samaan aikaan Esim. Ylen ja maikkarin kanavien tallennus ??

Laitoin nyt kuitenkin kokeeksi Teemalta muutaman peräkkäisen tallennuksen, katsotaan kuinka käy. Oma veikkaus on, että onnistuu.

Ainakin kolme osaa Mediakompassia tallentui niinkuin pitikin. Tallennusajatkin oli oikein. Mulla oli tosin boxi päällä kokoajan, mutta eiköhän ne olisi valmiustilastakin tallentuneet.

ykjake
21.03.2007, 14:20
EPG:stä. Kyllä tää mun boxi hakee kaikkien kanavien tiedot, vaikka boxi olisikin kokoajan esim. Yle1 kanavalla. Aikaa en ole ottanut, mutta alle 5 minuutissa ainakin tämänpäiväiset tiedot löytyy. Kerran oli tosin joku härö, boxi oli ollut jo tunnin päällä ja EPG:ssä näkyi vain meneillään olevat ohjelmat :(

Tuli tuossa sellainenkin mieleen, että jos se boxi kerran sammuu melkein heti kun tallennus alkaa, niin voisiko olla ettei siinä tilanteessa se tallentava viritin saa signaalia ja boxi päättääkin sammuttaa itsensä kun ei ole tallennettavaa eli toinen viritin olisi sökö. Onnistuuko yleensä samaan aikaan Esim. Ylen ja maikkarin kanavien tallennus ??

Laitoin nyt kuitenkin kokeeksi Teemalta muutaman peräkkäisen tallennuksen, katsotaan kuinka käy. Oma veikkaus on, että onnistuu.

Minulla on myös 9200t boxi eikä ole ollut mitään ongelmia tallennusten tai ajastusten kanssa. Kaverini osti minun suosituksestani saman boxin ja hänellä oli ylläolevan kaltaisia oireita (tallennukset eivät onnistuneet tai olivat tyhjiä todella usein). Myöskään tallennuksen aikana ei pystynyt katsomaan muiden kanavanippujen kanavia. Laite lähti takuuhuoltoon ja palasi parin viikon päästä korjattuna: Toinen viritin ei toiminut - niinkuin noista oireistakin voisi päätellä. Lisäksi jokin muu komponentti oli vaihdettu. Nyt laite toimii taas kuten pitääkin.

RaakaRoki
22.03.2007, 09:10
Kun tallennus alkaa, niin voisiko olla ettei siinä tilanteessa se tallentava viritin saa signaalia ja boxi päättääkin sammuttaa itsensä kun ei ole tallennettavaa eli toinen viritin olisi sökö. Onnistuuko yleensä samaan aikaan Esim. Ylen ja maikkarin kanavien tallennus ??

Tuossa voisi olla ajatusta, että virittimessä olisi vikaa.
Voisiko muuten antennistani tulla liian voimakas signaali? Ja mitähän se aiheuttaisi? Talvella kovilla pakkasilla minun Humaxin signaalitaso paukkui 100 prosentissa, sekä voimakkuus että laatu. Ei kylläkään enää näillä lämpötilalukemilla.
Kyllä Ylen ja MTV3-kanavien yhtäaikainen tallennus onnistuu. Ongelma tuntuu olevan juuri ajastetut tallennukset YleTeemalta. Jos tallennan painamalla REC-nappulaa, se kyllä onnistuu.

arskaxx
24.03.2007, 18:56
Huomisesta alkaen EPG:ssä näkyy kaikki ohjelmat alkavan tuntia liian aikaisin ? Mitäs tämä nyt on :confused: Jos ajastan nyt jotain ohjelmia, niin meneekö perseelleen ? Vai korjaako Humax nuo jotenkin itsestään ?

Chiapatta
24.03.2007, 21:38
No niin.Vajaa pari viikkoa tässä oltu 9200T:n "onnellisia" omistajia.Kahlasin koko topicin läpi,mutta en löytänyt rapoa vastaavan tyyppisestä bugista,joka itselläni ilmenee.Nimittäin kaikki Canal+:lta tallennetut ohjelmat katoavat muutaman päivän kuluessa.Niitä ei näy enää tallennelistassa ollenkaan.Olin tuossa vajaan viikon työreissussa ja palatessani listassa olivat jäljellä vain edellisenä päivänä tallennetut ohjelmat,ja nyt nekin hävisivät.Vaimon mukaan kaikki oli kuitenkin tallentunut ihan ok,ja olivat näkyneet listassa niin kuin pitääkin.Että tällainen tallentava digiboxi.

Sherukka
24.03.2007, 22:44
Miten/milloin tämä boksi purkaa salatut kanavat?

arskaxx
24.03.2007, 22:56
Miten/milloin tämä boksi purkaa salatut kanavat?
Softaversiosta 1.00.03 lähtien salatut kanavat tallennetaan salaamattomana.

Chiapatta
24.03.2007, 23:15
"Softaversiosta 1.00.03 lähtien salatut kanavat tallennetaan salaamattomana"

Tässä meikäläisen purkissa on softana uusin 1.00.04 ja Canalin tallenteiden perässä on logo "CX" joka tarkoittanee,että ne ovat edelleen salattuja.Ja tuosta syystä johtunee niiden katoaminenkin.Täytynee seurata boxia vielä jonkin aikaa ja jos katoileminen jatkuu,niin takaisin liikkeeseen lähtee.

Sherukka
25.03.2007, 20:31

Tässä meikäläisen purkissa on softana uusin 1.00.04 ja Canalin tallenteiden perässä on logo "CX" joka tarkoittanee,että ne ovat edelleen salattuja.Ja tuosta syystä johtunee niiden katoaminenkin.Täytynee seurata boxia vielä jonkin aikaa ja jos katoileminen jatkuu,niin takaisin liikkeeseen lähtee.

Pitäisikö tämän boksin pystyä tallentaan kaksikin salattua kanavaa kerralla niin että purkaa molempien salauksen samaan aikaan?
Muistaakseni Toppyssä tämä ei ainakaan onnistu, onnistuuko tällä boksilla?
PS. En muista ihan tarkasti tuota Toppyn rajoitusta. :p

RPZ
25.03.2007, 22:05

Kävin tarkistamassa omastani (1.00.03 softa) tallennusten ohjelmalistauksen, ja myös siinä on Canal:lta tallennettujen perässä CX merkintä vaikka ne ovatkin jo purettuja. Joten tuo CX ei tarkoita että tallenne olisi salatussa muodossa. Olen asian monesti todennut, koska noita ohjelmia voin katsella vaikka Canal kortti meni vanhaksi jo viikkoja sitten ja on poistettu laitteesta.
Ihan vain varmuuden vuoksi vähän nolo ehdotus; Oletko varma ettei ne hävinneet ole vain scrollautuneet piiloon koska näyttöön mahtuu vain kymmenkunta ohjelmaa?
Itsellä kun ei ole 9kk:n aikana hävinnyt yhtäkään tallennettua ohjelmaa, "salattua" tai salaamatonta.

arskaxx
25.03.2007, 22:17
Täytynee seurata boxia vielä jonkin aikaa ja jos katoileminen jatkuu,niin takaisin liikkeeseen lähtee.
Mullakin on yksi nolo ehdotus, eikai sulla ole tallennelista asennossa "valitut tiedostot" :p

Chiapatta
25.03.2007, 23:57
"Ihan vain varmuuden vuoksi vähän nolo ehdotus; Oletko varma ettei ne hävinneet ole vain scrollautuneet piiloon koska näyttöön mahtuu vain kymmenkunta ohjelmaa?"

Listalla oli himaan tullessani vain 3 tallenetta,joista 1 canalin,ja reilun päivän päästä sekin katosi.

"Mullakin on yksi nolo ehdotus, eikai sulla ole tallennelista asennossa "valitut tiedostot""

Eipä ole ei.

arskaxx
26.03.2007, 00:12
"Mullakin on yksi nolo ehdotus, eikai sulla ole tallennelista asennossa "valitut tiedostot"
Eipä ole ei.

Niin vähän arvelinkin. Mulla vaan kävi aamulla niin, että melkein kaikki tallenteet oli hukassa, vain 2 kpl oli listassa. Kirosin jo mielessäni, että tuliko mullekin sama vika. Aikani räpelsin ja sain sitten näkyviin sen näkymän missä näkyy kaikki ohjelmat.

On sulla kyllä hämärä vika siinä boxissa. Huoltoon vaan taikka vaihtoon.

Japsu1
27.03.2007, 02:33
Miten 9200T malli selvisi kesäaikaan siirtymisestä? Tuolla 9200C keskusteluissa tuntui jotain ongelmia olevan, eli homma ei täysin hanskassa jos ajastus oli tehty talviaikaan ja tallennus sitten kesäajan puolella...

Kicker
27.03.2007, 10:42
Kellojen siirtoa edeltävänä päivänä oli ajastettu yksi Ylen ohjelma ja se tallentui sitten kun kellot olit siirretty tuntia liian aikaisin. Onneksi satuin olemaan television ääressä lähetyksen aikana, muuten olisin missanut koko ohjelman. Ei siis selvinnyt ainakaan minulla ilman ongelmia.

Japsu1
27.03.2007, 12:33
Kellojen siirtoa edeltävänä päivänä oli ajastettu yksi Ylen ohjelma ja se tallentui sitten kun kellot olit siirretty tuntia liian aikaisin. Onneksi satuin olemaan television ääressä lähetyksen aikana, muuten olisin missanut koko ohjelman.
Siis oliko se tallennettu EPG:stä vai käsin. Jokuhan epäili että EPG-tiedoissa olisi ollut virhettä?

Kicker
27.03.2007, 12:38
Siis oliko se tallennettu EPG:stä vai käsin. Jokuhan epäili että EPG-tiedoissa olisi ollut virhettä?

Oli tallennettu nimenoman EPG:sta. EPG:ssa oli silloin vissin kaikkien ohjelmien lähetysajat väärin (lauantaina), sillä sunnuntaina ne olivat tuntia myöhemmin. Tuolla kaapeliversion puolellahan todettiin samaa asiaa.

zakk385
27.03.2007, 12:54
Miten 9200T malli selvisi kesäaikaan siirtymisestä? Tuolla 9200C keskusteluissa tuntui jotain ongelmia olevan, eli homma ei täysin hanskassa jos ajastus oli tehty talviaikaan ja tallennus sitten kesäajan puolella...

Ei ollut sunnuntai iltapäivällä vielä päivittänyt aikaa joten piti itse käytä "setupissa" ja rempata edes takaisin. Päivittyihän se lopulta mutta kaikki ennen kellon päivitystä ajastetut ohjelmat tallentuivat kuitenkin väärään aikaan. :mad:

Hexagia
27.03.2007, 13:00
Kellojen siirtoa edeltävänä päivänä oli ajastettu yksi Ylen ohjelma ja se tallentui sitten kun kellot olit siirretty tuntia liian aikaisin. Onneksi satuin olemaan television ääressä lähetyksen aikana, muuten olisin missanut koko ohjelman. Ei siis selvinnyt ainakaan minulla ilman ongelmia.

Jännä juttu sillä muistaakseni edellisellä softaversiolla kun siirryttiin kesäajasta->talviaikaan silloin meni ajastukset sekaisin tunnilla, mutta nyt uusimmalla firmiksellä1.0.04 siirtyminen talviajasta->kesäaikaan ei sekoittanut ajastuksia. Ajastukset oli tehty käsin ja noin kuukausi sitten.

Kicker
27.03.2007, 14:13
Jännä juttu sillä muistaakseni edellisellä softaversiolla kun siirryttiin kesäajasta->talviaikaan silloin meni ajastukset sekaisin tunnilla, mutta nyt uusimmalla firmiksellä1.0.04 siirtyminen talviajasta->kesäaikaan ei sekoittanut ajastuksia. Ajastukset oli tehty käsin ja noin kuukausi sitten.

Minullakin aikaisemmat ajastukset ovat toiminneet moiteettomasti, mutta lauantaina vissin EPG:ssä on ollut jokin hämminki ja kaikki lähetysajat olivat (siis EPG:ssä) tuntia liian aikaisin. Esim. itse ajastin lauantaina EPG:sta ohjalman, jonka lähetysaika oli klo. 16 jotakin. Sunnuntaiaamuna siirsin laatikon kellon tuntia eteenpäin (GMT+3). Myöhemmin, joskus klo 17 jälkeen totesin ajastetun ohjelman olevan menneillään ja ajastetun tallenuksen olevan jo ohi. :weep: Ohjelma alkoikin siis tuntia myöhemmin ja EPG:ssä lähetysaika olikin nyt 17 jotakin. :mad:

MovieFreak
27.03.2007, 14:59
Samoiten tallentui sunnuntai-iltapäivän ohjelmat tunnin liian aikaisin. Voipi olla että laitoin ajastukseen lauantaina... Maanantain ajastukset toimi taas normaalisti. Ainakin sunnuntaina ennen puoltapäivää ennen kuin boksia oli käynnistetty kello oli vielä talviajassa, illalla olikin sitten kohdallaan.

audi-vide
27.03.2007, 17:59
Olen uunituore Humax PVR9200T:n omistaja. Laite on onnellisesti asennettu, mutta nyt askarruttaa, miten säätää oikein kuvasuhde- ja näyttömuotoasetukset. Tähän ongelmaan toivoisin saavani apua, noviisi kun olen. Televisio on Finluxin 32 tuumainen laajakuvatelevisio.

Olen säätänyt TV:n kuvasuhteeksi 4:3 ja digisovittimen 16:9 (puristettu). Ovatko säädöt OK, jotta lähetykset näkyisivät oikein. Itse olen asetuksista hieman epävarma, koska TV-lähetykset tulevat eri formaateissa eikä niistä voi niin ollen päätellä mitään. Yritin myös löytää ratkaisua asiaan googlettamalla siinä kuitenkaan onnistumatta.

Kiitokset etukäteen!

arskaxx
27.03.2007, 18:28
Olen uunituore Humax PVR9200T:n omistaja. Laite on onnellisesti asennettu, mutta nyt askarruttaa, miten säätää oikein kuvasuhde- ja näyttömuotoasetukset. Tähän ongelmaan toivoisin saavani apua, noviisi kun olen. Televisio on Finluxin 32 tuumainen laajakuvatelevisio.

Olen säätänyt TV:n kuvasuhteeksi 4:3 ja digisovittimen 16:9 (puristettu). Ovatko säädöt OK, jotta lähetykset näkyisivät oikein. Itse olen asetuksista hieman epävarma, koska TV-lähetykset tulevat eri formaateissa eikä niistä voi niin ollen päätellä mitään. Yritin myös löytää ratkaisua asiaan googlettamalla siinä kuitenkaan onnistumatta.

Kiitokset etukäteen!

Ei telkkariin nyt ainakaan 4:3 kuvasuhdetta pidä laittaa. Mitä muita vaihtoehtoja telkusta löytyy ?
Minulla on JVC:n laajakuvatöllössä "full" asetus (myös "auto" näyttää toimivan) ja Humaxissa 16:9 puristettu ja kuvasuhteet toimii ihan oikein.

audi-vide
27.03.2007, 18:44
Ei telkkariin nyt ainakaan 4:3 kuvasuhdetta pidä laittaa. Mitä muita vaihtoehtoja telkusta löytyy ?
Minulla on JVC:n laajakuvatöllössä "full" asetus (myös "auto" näyttää toimivan) ja Humaxissa 16:9 puristettu ja kuvasuhteet toimii ihan oikein.

TV:ssä on seuraavat vaihtoehdot: Classic, Ideal, Wide, Full ja Full Lifted. Sen sijaan auto-vaihtoehtoa ei näytä olevan.

Mortten
27.03.2007, 18:49

Ei kuulosta oikealta, oikea valinta telkkarissa olisi 16:9, koska boksi lähettää puristettu-moodissa koko ajan 16:9-laajakuvaa. Mutta: todennäköisesti homma toimii tuollakin tavalla, jos ja kun telkkari tunnistaa SCART-johdosta, että boksi pukkaa laajakuvaa ja vaihtaa 16:9-kuvasuhteelle automaattisesti.

Jos ihmiset näyttävät normaalipituisilta ja -levyisiltä, pyöreät muodot ovat pyöreitä eikä soikioita ja 4:3-kuvalla (kuten uutisissa) sivuille jää mustat palkit, kaikki on ok.

arskaxx
27.03.2007, 20:04
TV:ssä on seuraavat vaihtoehdot: Classic, Ideal, Wide, Full ja Full Lifted. Sen sijaan auto-vaihtoehtoa ei näytä olevan.
Tuo "Full" tuntuisi hyvältä. Miltä kuva näyttää sillä ? Vai haluatko kuvan sellaiseksi, että ei olisi lainkaan mustia palkkeja sivulla 4:3 lähetyksissä ?

pjarre
27.03.2007, 22:43

Panasonic PX10 + Humax 8000T: TV 4:3, Humax 16:9 autom. Toimii oikein 4:3 ja anamorfisella 16:9 tai 2.35:1 kuvalla mutta ei letterboksatulla 14:9 tai 16:9 lähetteellä. Panasonicin auto on rikki joten sitä ei voi käyttää.

Kicker
28.03.2007, 10:20
Ei kannata laittaa "full" -asetusta päälle sillä televisio zoomaa 4:3 kuvan täysi kokoiseksi ja samalla häviää kuvan ylä- ja alaosat. (Itsellä on Finluxin 28 tuumainen laajakuva ja samanlaiset moodit näyttäisi olevan.) Kannattaa laittaa televisiosta "wide" -tilan ja boksista laajakuva ja puristettu. Tällöin boksi osaa hanskata 4:3-kuvan, jolloin sitä tulee pikkusen leveämpi kuin Finluxin 4:3, eikä kuva pompi koko ajan kun MTV3 vaihtaa kuvasuhteita.

audi-vide
29.03.2007, 15:02
[
Jos ihmiset näyttävät normaalipituisilta ja -levyisiltä, pyöreät muodot ovat pyöreitä eikä soikioita ja 4:3-kuvalla (kuten uutisissa) sivuille jää mustat palkit, kaikki on ok.[/QUOTE]

Hei,

Kiitos vinkeistä ja ohjeista. Varsinkin tämä Mortenin loppukaneetti oli suureksi avuksi. Nyt vain ihmettelen, miksi juuri tai oikeastaan vain uutisissa jää sivuille mustat palkit? Melkein kaikki muut ohjelmat täyttävät koko kuvaruudun eivätkä kuitenkaan vääristä mittasuhteita.

Gordon
29.03.2007, 15:25
Kiitos vinkeistä ja ohjeista. Varsinkin tämä Mortenin loppukaneetti oli suureksi avuksi. Nyt vain ihmettelen, miksi juuri tai oikeastaan vain uutisissa jää sivuille mustat palkit? Melkein kaikki muut ohjelmat täyttävät koko kuvaruudun eivätkä kuitenkaan vääristä mittasuhteita.

Miksi... uutiset eivät ole vielä siirtyneet laajakuvaan, mutta syksyllä YLE siirtyy myös uutisissa laajakuvaan ja varmasti muut kanavat perässä, tai ennenkin.

jortti
31.03.2007, 17:29
Olen omistanut Humax 9200 T:n 2-kuukautta ja olen laitteeseen erittäin tyytyväinen, ei mitään häiriöitä. Mutta nyt te kaikkitietävät Humaxilaiset, jotka tiedätte jo Humaxin sielun elämän, auttakaa pikku propleemassa. Minulla on kannettava tietokone, jossa ei ole liitäntää nollamodeemi kaapelille, saako päivityksen boxiin USB:n kautta? jos, niin miten? En löytänyt ohjeista tällaisen selvitystä. Vai saako nollamodeemi kaapeliin jonkunlaisen adapterin, jolla saan kyseisen kaapelin tietokoneen USB-liitäntään ja näin saisin boxiin päivitysen RS232:n kautta??? Vai millä konstilla päivitys onnistuu? täytyyhän se olla mahdollista.... onhan..?? eiks nii, onhan..?? Neuvokaa tyhmää, kun en ole mikään tietokone nörtti.

arskaxx
31.03.2007, 17:42
Ei toimi päivitys USB:n kautta ainakaan toistaiseksi.

Kaupasta löytyy kyllä nollamodeemikaapelin kaveriksi "USB to RS232" adaptereita esim: http://www.elekma.com/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Elekma/Products/0600019&gclid=COaJhcCQn4sCFRvFXgodORXMgQ

jortti
31.03.2007, 18:38
Ei toimi päivitys USB:n kautta ainakaan toistaiseksi.

Kaupasta löytyy kyllä nollamodeemikaapelin kaveriksi "USB to RS232" adaptereita esim: http://www.elekma.com/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Elekma/Products/0600019&gclid=COaJhcCQn4sCFRvFXgodORXMgQ

Kiitos nopeasta vastauksesta! Täytyypä hommata sellainen adapteri. Jo minä sitä ajattelinkin, että eihän se voi niin olla, ettei semmoisella läppärillä voisi päivittää. Kannettavalla se on helppo, kun voi viedä sen boxin viereen, eikä tartte repiä boxia hyllystä. Tästä tulikin mieleen, että täytyykö boxista olla kaikki muut piuhat irti, paitsi RS232, päivitettäessä? Vai voiko ne olla kaikki kytkettynä ja päivitys käyntiin??? Olisko tietoo, ettei boxi räjähdä väärästä toimenpiteestä???

arskaxx
31.03.2007, 18:49
Kiitos nopeasta vastauksesta! Täytyypä hommata sellainen adapteri. Jo minä sitä ajattelinkin, että eihän se voi niin olla, ettei semmoisella läppärillä voisi päivittää. Kannettavalla se on helppo, kun voi viedä sen boxin viereen, eikä tartte repiä boxia hyllystä. Tästä tulikin mieleen, että täytyykö boxista olla kaikki muut piuhat irti, paitsi RS232, päivitettäessä? Vai voiko ne olla kaikki kytkettynä ja päivitys käyntiin??? Olisko tietoo, ettei boxi räjähdä väärästä toimenpiteestä???
Anna palaa. Ei se boxi ainakaan sen takia räjähdä, että kaikki johdot on kiinni.

jortti
31.03.2007, 19:36
Anna palaa. Ei se boxi ainakaan sen takia räjähdä, että kaikki johdot on kiinni.

KIITOS! On se vaan näköjään hyvä tällainen, näin asiallinen keskustelu foorumi!

RaakaRoki
01.04.2007, 22:39
Olen pyytänyt Teitä kiltisti 21.03. tällä foorumilla, että kokeilisitte ajastaa kaksi peräkkäistä ohjelmaa YleTeemalta ja kertoa onnistuiko. Vastauksia pyysin tänne. En ole saanut yhtään vastausta.

Minulla on jo toinen Humax PVR-9200T digiboksiyksilö omistuksessa. Ensimmäinen yksilö alkoi äänekkääksi ja ajastukset eivät onnistuneet (varsinkaan YleTeemalta). Laite kävi huollossa, jossa vaihdettiin kovalevy ja se muuttui hyvin hiljaiseksi, mutta ajastukset eivät onnistuneet huollon jälkeenkään 100 prosenttisesti. Siis, jos halusin tallentaa YleTeemalta kaksi peräkkäistä ohjelmaa, vain ensimmäinen onnistui. Jälkimmäisestä ei tallentunut joko mitään tai vain yksi minuutti.

No, kävin vaihtamassa liikkeessä laitteen kokonaan uuteen viikolla 13. Nyt muutaman päivän kokeiltuani olen todennut tässä aivan saman vian: YleTeeman EPG:stä ajastetuista kahdesta peräkkäisestä ohjelmasta onnistuu vain ensimmäinen !! Olen tehnyt saman kokeen 9 eri kanavalle (Yle1, Yle2, MTV3, Nelonen, Yle FST5, Subtv, Yle24, MTV3MAX ja YleTeema). Muilla kanavilla peräkkäiset ajastukset onnistuvat mutta eivät YleTeemalta. Olen varma, että ei onnistu teidänkään Suomibokseilla, koska en nimittäin usko, että nuo kaksi minulle osunutta boksia ovat ainoat, joissa on tuo vika. Minulla vika ilmeni sekä ohjelmistoversioilla 1.00.03 että 1.00.04.

Olen lisännyt asetuksissa ajastusten loppuun 5 lisäminuuttia mutta aloitusajalle en ole tehnyt mitään. Jos ja kun kokeilette, niin sammuttakaa boksi ennen ajastusten alkua kuten minäkin teen. Olen "livenä" seurannut mitä tapahtuu YleTeeman ajastuksille:
- Boksi käynnistää ensimmäisen ajastetun tallennuksen normaalisti (etupaneelissa näkyy REC tallennuksen ajan) ja sammuttaa sen ajallaan (lisäminuutteja loppuun ei nyt tietenkään tule)
- Boksi on minuutin valmiustilassa (kovalevy pysähtyy ja hiljenee ja kellon kuva näkyy tällöin etupaneelissa ajastuksen merkkinä)
- Tuon minuutin hiljaisuuden jälkeen toinen tallennus alkaa, mutta se pysähtyykin jo minuutin tai puolen minuutin jälkeen

Muilla kanavilla tehtyillä ajastuksilla, jotka siis onnistuivat, boksi lisäsi jälkimmäisen loppuun ne 5 lisäminuuttia mutta ei voinut tietenkään lisätä sitä ensimmäisen loppuun.

Kokeilkaa, please! Niin tiedetään onko vika ohjelmistossa !!

arskaxx
01.04.2007, 23:11
Olen pyytänyt Teitä kiltisti 21.03. tällä foorumilla, että kokeilisitte ajastaa kaksi peräkkäistä ohjelmaa YleTeemalta ja kertoa onnistuiko. Vastauksia pyysin tänne. En ole saanut yhtään vastausta.

Kerran kokeilin ja vastasinkin, tosin omaan viestiini. 3 peräkkäistä tallennusta Teemalta onnistui silloin ihan hyvin. Laitetaan nyt vielä huomisen Oppia suomesta pari osaa testiin 15:00-15:14 ja 15:15-15:29 ja katsotaan kuinka käy.

Ham66
02.04.2007, 13:33
Kaikki tallennukset ovat onnistuneet tähän mennessä hyvin paitsi:

Yle Teema 24.3. Teemalauantai: Manga ja Anime

Jolloin yritin tallentaa 20.00 Mangan maailma ja 21.17 Omenansiemen.

Valitettavasti Omenansiemen jäi tallentumatta.

Boksina 9200C ja asetuksista varattuna 10 minuuttia lisäaikaa tallennuksen alkuun ja loppuun.

OrmArtur
02.04.2007, 13:59

Ajastin nuo ohjelmat heti kun ensimmäisen kerran pyysit, mutta en tietenkään muistanut raportoida havainnoistani tänne. Minulla nääs ei ollut mitään raportoitavaa, tallennukset onnistuivat moitteetta. Tosin on myönnettävä, että laite oli päällä, eikä valmiustilassa nauhoitusten aloitushetkellä. Mitäs jos sen ongelmasi aiheuttaakin Teeman merkilliset pikkupätkät ohjelmien välissä? Esim. jos on 5 min ekstraa vakiona ohjelman perässä ja tuo ekstra-aika menee yhden pikkuohjelman yli, niin kone jättää nauhoittamatta sen seuraavan ajastetun ohjelman, jos edellinen tallennus on senkin alkaessa vielä käynnissä.

Gordon
02.04.2007, 16:57
Mulla on kaapelimalli, ja 5 minuuttia automaattista ekstraa lopussa. Ajastin Teemalta kello: 15.00-15.14 ja 15.15-15.29. Ensimmäinen ohjelma tallentui 15.00-15.14 ja toinen ohjelma 15.15-15.34. Eli ohjelmien välinen aika jää puuttumaan ilmeisesti silloin, kun se on 1-4 minuuttia 5 minuutin ekstralla. Sama kaikilla Ylen kanavilla, jotka jättävä noita ohjelmien väliminuutteja.

Eli täytyy käsin korjata esimerkissä ensimmäisen ajastuksen loppuaikaa 15.30:een , sitten tulee myös se yksi minuutti mukaan.

arskaxx
02.04.2007, 17:51
Kerran kokeilin ja vastasinkin, tosin omaan viestiini. 3 peräkkäistä tallennusta Teemalta onnistui silloin ihan hyvin. Laitetaan nyt vielä huomisen Oppia suomesta pari osaa testiin 15:00-15:14 ja 15:15-15:29 ja katsotaan kuinka käy.

No niin PERK... :mad:
Ensimmäinen jakso tallentui 15:00-15:01 :OI ja toinen jakso 15:15-15:34 eli oikein. Jotain hämärää tässä nyt on :confused:

Hexagia
02.04.2007, 18:03

Minulla on jo toinen Humax PVR-9200T digiboksiyksilö omistuksessa. Ensimmäinen yksilö alkoi äänekkääksi ja ajastukset eivät onnistuneet (varsinkaan YleTeemalta). Laite kävi huollossa, jossa vaihdettiin kovalevy ja se muuttui hyvin hiljaiseksi, mutta ajastukset eivät onnistuneet huollon jälkeenkään 100 prosenttisesti. Siis, jos halusin tallentaa YleTeemalta kaksi peräkkäistä ohjelmaa, vain ensimmäinen onnistui. Jälkimmäisestä ei tallentunut joko mitään tai vain yksi minuutti.

No, kävin vaihtamassa liikkeessä laitteen kokonaan uuteen viikolla 13. Nyt muutaman päivän kokeiltuani olen todennut tässä aivan saman vian: YleTeeman EPG:stä ajastetuista kahdesta peräkkäisestä ohjelmasta onnistuu vain ensimmäinen !! Olen tehnyt saman kokeen 9 eri kanavalle (Yle1, Yle2, MTV3, Nelonen, Yle FST5, Subtv, Yle24, MTV3MAX ja YleTeema). Muilla kanavilla peräkkäiset ajastukset onnistuvat mutta eivät YleTeemalta. Olen varma, että ei onnistu teidänkään Suomibokseilla, koska en nimittäin usko, että nuo kaksi minulle osunutta boksia ovat ainoat, joissa on tuo vika. Minulla vika ilmeni sekä ohjelmistoversioilla 1.00.03 että 1.00.04.

Olen lisännyt asetuksissa ajastusten loppuun 5 lisäminuuttia mutta aloitusajalle en ole tehnyt mitään. Jos ja kun kokeilette, niin sammuttakaa boksi ennen ajastusten alkua kuten minäkin teen. Olen "livenä" seurannut mitä tapahtuu YleTeeman ajastuksille:
- Boksi käynnistää ensimmäisen ajastetun tallennuksen normaalisti (etupaneelissa näkyy REC tallennuksen ajan) ja sammuttaa sen ajallaan (lisäminuutteja loppuun ei nyt tietenkään tule)
- Boksi on minuutin valmiustilassa (kovalevy pysähtyy ja hiljenee ja kellon kuva näkyy tällöin etupaneelissa ajastuksen merkkinä)
- Tuon minuutin hiljaisuuden jälkeen toinen tallennus alkaa, mutta se pysähtyykin jo minuutin tai puolen minuutin jälkeen

Muilla kanavilla tehtyillä ajastuksilla, jotka siis onnistuivat, boksi lisäsi jälkimmäisen loppuun ne 5 lisäminuuttia mutta ei voinut tietenkään lisätä sitä ensimmäisen loppuun.

Kokeilin tänään teemalta ajastaa peräkkäin seuraavat ohjelmat:
15.00-15.15 Oppia Suomesta: Matematiikka
15.15-15.30 Oppia Suomesta: Luonnontiede

Tuloksena oli se, että vain jälkimmäinen ohjelma tallentui ja ensimmäisestä ajastuksesta tallentui vain minuutti ohjelmaa.
Ajastukset tein epg:stä ja tämän jälkeen sammutin boksin valmiustilaan.Tallennuksen epäonnistumiseen syynä voi olla se, että ainakin minulla on kiintolevy aika täynnä.

RaakaRoki
02.04.2007, 18:09

Tuloksena oli se, että vain jälkimmäinen ohjelma tallentui ja ensimmäisestä ajastuksesta tallentui vain minuutti ohjelmaa.

Olin ajastanut täsmälleen samat em. ohjelmat ja minulla kävi täsmälleen samoin.
Tämä oli yllätys minullekin. Aikaisemmin on aina tallentunut ensimmäinen ja jälkimmäisestä minuutti tai ei mitään.
Jotain vikaa bokseissamme siis on!!!!
Ja se pitää korjata!

arskaxx
02.04.2007, 18:12

Ajastukset tein epg:stä ja tämän jälkeen sammutin boksin valmiustilaan.Tallennuksen epäonnistumiseen syynä voi olla se, että ainakin minulla on kiintolevy aika täynnä.
Mulla taas on kiintolevy melkein tyhjä, ei se ainakaan tuosta voi johtua.

Johann
02.04.2007, 21:09
Kaksi testiä tänään.

18:00 - 18:14 Das is Deutschland
18:14 - 18:34 Molto piacere!

19:00 - 19:50 Monte-Criston kreivi
19:50 - 20:04 Kulttuuripaloja

Molemmissa tapauksissa tallennus toimi oikein ja kaikki ohjelmat löytyvät levyltä kokonaisina. Minulla on 5 minuuttia ylimääräistä tallennusaikaa lopussa. Humaxissa on uusin softa.

Testaan vielä muutaman kerran lähipäivinä.

RaakaRoki
03.04.2007, 09:23
Kaksi testiä tänään.

18:00 - 18:14 Das is Deutschland
18:14 - 18:34 Molto piacere!
Molemmissa tapauksissa tallennus toimi oikein ja kaikki ohjelmat löytyvät levyltä kokonaisina. Minulla on 5 minuuttia ylimääräistä tallennusaikaa lopussa. Humaxissa on uusin softa.
Testaan vielä muutaman kerran lähipäivinä.
Minäkin satuin ajastamaan em. kaksi ohjelmaa mutta nyt jätin boksin päälle. Molemmat tallentuivat OK. Oliko Johannilla boksi päällä vai valmiustilassa?
Ajastin taas eilen kaksi peräkkäistä ohjelmaa YleTeemalta ja sammutin boksin valmiustilaan: 19.50 Kulttuuripaloja, 20.00 Sisällä soittimessa

Ensimmäisestä tallentui 1 minuutti, toisesta ei mitään !?!

Johtopäätöksiä:
- Boksi tallentaa aina kaikilta kanavilta, jos se jätetään päälle
- Boksi ei tallenna ainakaan YleTeemalta 100 %:sti, jos se sammutetaan valmiustilaan ennen ajastettujen tallennusten alkamista
- Vielä on epäselvää, johtuuko tallennusten epäonnistuminen ajastusten peräkkäisyydestä (joskus jää tallentumatta ensimmäinen, joskus toinen, joskus molemmat)

Näillä perusteilla voimme jo kuitenkin reklamoida Finnsatille päin. Minä olen sen jo tehnyt, tehkää muutkin niin saadaan taas yksi korjaus aikaan.

Muuten - 8000T-mallissa ei ole tätä vikaa.

Johann
03.04.2007, 10:23
Minäkin satuin ajastamaan em. kaksi ohjelmaa mutta nyt jätin boksin päälle. Molemmat tallentuivat OK. Oliko Johannilla boksi päällä vai valmiustilassa?

Boksi oli päällä. Olen laittanut boksin käynnistymään automaattisesti iltapäivällä ja sammumaan keskiyöllä. Näin TV käynnistyy huomattavasti nopeammin ja ei tarvitse odotella EPG:n latautumista käynnistyksen jälkeen.

RaakaRoki
03.04.2007, 12:36
Boksi oli päällä. Olen laittanut boksin käynnistymään automaattisesti iltapäivällä ja sammumaan keskiyöllä. Näin TV käynnistyy huomattavasti nopeammin ja ei tarvitse odotella EPG:n latautumista käynnistyksen jälkeen.
Tämän takia Johannilla tallentui ko. ohjelmat, jotka muilla jäi tallentumatta.

Minä en kuitenkaan periaatteessa hyväksy sitä, että boksin pitää olla päällä koko päivän (eikä muidenkaan tarvitse hyväksyä). Katselen normaalisti TV:tä, jossa on sisäinen digiviritin, joten tarvitsen tallenninta tallennuksiin ja niiden toistamiseen.
- Virrankulutus on suurempi
- Kovalevy kestää periaatteessa lyhyemmän ajan, koska sen levyt pyörivät koko ajan
- Boksi saattaa myös rikkoontua herkemmin esim. sähkökatkon takia päällä ollessaan

jortti
03.04.2007, 17:29
Tämän takia Johannilla tallentui ko. ohjelmat, jotka muilla jäi tallentumatta.

Minä en kuitenkaan periaatteessa hyväksy sitä, että boksin pitää olla päällä koko päivän (eikä muidenkaan tarvitse hyväksyä). Katselen normaalisti TV:tä, jossa on sisäinen digiviritin, joten tarvitsen tallenninta tallennuksiin ja niiden toistamiseen.
- Kovalevy kestää periaatteessa lyhyemmän ajan, koska sen levyt pyörivät koko ajan
- Boksi saattaa myös rikkoontua herkemmin esim. sähkökatkon takia päällä ollessaan

Suoritin myös kyseisen testin, boxi on 9200 T. Laitoin teemalta kolme perättäistä ohjelmaa ajastukseen. Alkuun ei ole asetettu lisäaikaa, loppuun on laitettu 10min. Huomioikaa ohjelmaoppaassa ilmoitetut ajat, jotka olivat seuraavat: Supisuomea 12.30-12.59 , Glopaali ympäristö historia 13.00-13.28 ja Glop. ymp.historia 13.28-13.57 . Kaikki ohjelmat tallentuivat kokonaan juuri noin kuin ilmoitetut kellonajat olivat ohjelmistossa, paitsi se, että viimeiseen ohjelmaan tuli loppuun tuo asetettu 10min. lisä!!! Boxi oli sammutettuna ennen ohjelmien alkua ja sammui tallennusten jälkeen. Ensimmäisen ja toisen ohjelman välissä oli tuo minuutin väli ja toisen ja kolmannen ohjelman välissä ei ollut mitään taukoa, vaan kolmas ohjelma jatkui juuri siitä, mihin toinen oli loppunut. Toimii siis minulla prikulleen niinkuin pitääkin, ei mitään ongelmia. ohj. versio on se uusin .....04. Yrittäkää nyt tästä sitten päätellä jotain, ei se ainakaan joka vehkeessä ole se vika. Sitä en kokeillut, että toiselta kanavalta olisi ollut samanaikainen tallennus, olisiko se vaikuttanut mitään lopputulokseen??

arskaxx
03.04.2007, 17:48
Toimii siis minulla prikulleen niinkuin pitääkin, ei mitään ongelmia. ohj. versio on se uusin .....04. Yrittäkää nyt tästä sitten päätellä jotain, ei se ainakaan joka vehkeessä ole se vika.

Niin mullakin toimi viime viikon testissä kolmen perättäisen ohjelman tallennus. Mutta tämän viikon testissä ei sitten toiminutkaan eli voi se sinunkin boxisi ryssiä jossain tilanteessa ;)

Johann
03.04.2007, 21:21

Meillä (koko perhe yhteensä) katsotaan TV:tä Humaxin kautta ehkä 3-4 tuntia vuorokaudessa. 97% tästä on klo 17 - 00 välissä. Mielestäni tuo 3-4 tuntia mitä boksi on päällä turhaan vuorokaudessa on pieni hinta siitä että EPG on aina käytettävissä ja että kuva näkyy 15sek nopeammin joka kerta kun TV:tä käynnistää. (ja sen lisäksi tallennukset toimii näköjään varmemmin).

OrmArtur
03.04.2007, 22:22
Sitten vähän muihin aiheisiin välillä. Sain tutustumiseen 18 päivää aikaa CanalDigitalille. Kortti tuli ja tökkäsin sen Humaxin sopivalta näyttävään koloon. Kone mietti hetken, ja ilmoitti sitten, ettei laitteessa ole korttia. Missä vika? Mitä tehdä? Olen aiemmin taiteillut vain satellittivirittimen kanssa mökillä, digiboksi ja kortti on minulle uusi yhdistelmä.

Johann
03.04.2007, 23:09
Sitten vähän muihin aiheisiin välillä. Sain tutustumiseen 18 päivää aikaa CanalDigitalille. Kortti tuli ja tökkäsin sen Humaxin sopivalta näyttävään koloon. Kone mietti hetken, ja ilmoitti sitten, ettei laitteessa ole korttia. Missä vika? Mitä tehdä? Olen aiemmin taiteillut vain satellittivirittimen kanssa mökillä, digiboksi ja kortti on minulle uusi yhdistelmä.

Kortti sisään (oikein päin), canal+ päälle ja odota. Voi mennä jopa tunti. (tosin en muista herjasiko se minullekin puuttuvasta kortista, mutta kauan se kesti ennen kun lähti toimimaan)

RaakaRoki
04.04.2007, 09:14
... Mielestäni tuo 3-4 tuntia mitä boksi on päällä turhaan vuorokaudessa on pieni hinta siitä että EPG on aina käytettävissä...
EPG:n hitaudesta johtuen minäkin käynnistän boksin joskus etukäteen ajastusten asettamista varten. Mutta koska usein käy niin, että juuri sen kanavan, jolta haluaisin ajastaa, EPG-tiedot eivät ilmesty riittävän nopeasti, ajastan manuaalisesti sanomalehden ohjelmatietojen mukaisesti.
Miksi ei ole mahdollista saada EPG:tä yhtä nopeaksi tässä mallissa kuin se on 8000T-mallissa?

Testasin taas eilen useita peräkkäisiä ajastuksia YleTeemalta. Nyt minulla ei ollut lisättynä lisäaikaa ajastuksen loppuun. Sillä ei kuitenkaan ollut vaikutusta ajastusten onnistumiseen: nyt se jälkimmäinen ohjelma taas jäi tallentumatta. Muutosta saattoi olla sen verran, että nyt boksi jäi johonkin ihmeelliseen "välitilaan" silloin kun sen olisi pitänyt tallentaa tuo toinen ohjelma. Tämä tapahtui kahdesti.

Mitä tarkoitan "välitilalla":
- Normaalisti kun minulla on TV auki ja käynnistän boksin, joka on scartilla kiinni TV:ssä, TV vaihtaa automaattisesti AV1-kanavalle.
- Ajastetun tallennuksen alkaessa boksi "ikäänkuin käynnistyy" mutta sammuu samantien (= alkaa taustalla tallennus). Etupanelissa juoksee tällöin DUOVISIO-teksti kertaalleen ja sitten boksi sammuu mutta pieni "rec"-teksti jää etupaneliin ja kovalevy jää päälle. TV ei reagoi mitenkään.
- "Välitilaan" käynnistyessään (=eka ajastus loppui ja toisen ajastuksen olisi pitänyt alkaa) boksi käynnistyi ja jäi päälle, mutta TV ei reagoinut mitenkään. Boksin etupanelissa näkyi nyt "YLE TEE" ja kellonaika. Boksi täytyi sammuttaa kaukosäätimestä.

Ajastin aamulla 5 peräkkäistä "Duuniblues" ohjelmaa YleTeemalta. Nyt muutin asetuksista "Lisätään 1 minuutti" ohjelman alkuun. Ei muita muutoksia siis ei lisäaikaa loppuun.

Näitä kokeita teen sen takia, että saataisiin selville milloin tallennus jää aina tallentumatta tai milloin se aina tallentuu, eli löydettäisiin jokin logiikka milloin vika ilmenee. Vika olisi maahantuojan mukaan sitten paremmin korjattavissa.

OrmArtur
04.04.2007, 10:49
Kortti sisään (oikein päin), canal+ päälle ja odota. Voi mennä jopa tunti. (tosin en muista herjasiko se minullekin puuttuvasta kortista, mutta kauan se kesti ennen kun lähti toimimaan)

Jep, näinhän se oli, neljännellä työnnöllä jokin rapsahti ja taisi siellä kalvo puhjeta :D . Nyt se tosin sanoo, että ei ole katseluoikeutta. Oli ohjeiden mukaan laite pitkään päällä Canalilla, itse asiassa koko yön, mutta aamullakaan vielä näkynyt mitään ohjelmaa. Sama herja edelleen, ei katseluoikeutta. Taidan ottaa yhteyttä CanalDigitaliin ja kysyä lisäohjeita. Ohjeissa mainittiin, että jotkut boksit täytyy käynnistää uudelleen. Onko kukaan joutunut näin tekemään saadakseen homman toimimaan? Taisin kokeilla sitäkin.

Katpet
04.04.2007, 13:13
Jep, näinhän se oli, neljännellä työnnöllä jokin rapsahti ja taisi siellä kalvo puhjeta :D . Nyt se tosin sanoo, että ei ole katseluoikeutta. Oli ohjeiden mukaan laite pitkään päällä Canalilla, itse asiassa koko yön, mutta aamullakaan vielä näkynyt mitään ohjelmaa. Sama herja edelleen, ei katseluoikeutta. Taidan ottaa yhteyttä CanalDigitaliin ja kysyä lisäohjeita. Ohjeissa mainittiin, että jotkut boksit täytyy käynnistää uudelleen. Onko kukaan joutunut näin tekemään saadakseen homman toimimaan? Taisin kokeilla sitäkin.

Tuohon kortin aktivoitumiseen meni itselläni aikaa koko päivä eli laitoin kortin laitteeseen aamupäivällä ennen klo 11 ja kortti oli aktivoitunut vasta illalla klo 18:30-19:00 välillä. Se mainoksessa mainittu 10min - 1h ei siis pidä alkuunkaan paikkaansa...

Skatt62
04.04.2007, 15:12
Humaxista sähköt vaan pois eli töpseli irti ja takaisin ja sitten uudelleen käynnistys Canal+ kanavalle kortti sisässä koko ajan. Sen jälkeen mulla alkoi kanavat näkymään vartissa.

Kicker
04.04.2007, 15:29
Humaxista sähköt vaan pois eli töpseli irti ja takaisin ja sitten uudelleen käynnistys Canal+ kanavalle kortti sisässä koko ajan. Sen jälkeen mulla alkoi kanavat näkymään vartissa.

Siinä on takaseinässä virran katkaisija. :cool:

Gordon
04.04.2007, 17:05
Sama YLETeemaperäkkäisettallennuksetbugi esiintyy myös kaapelimallissa.

Eli, laite pitää jättää valmiustilaan, niin bugi ilmenee. Kokeilin tänään, ajastin Teemalta kello: 10.29-11.29 ja 11.30-11.43. Tulos ensimmäinen tallenne oli pituudeltaan 37 sekuntia, tallennelistassa 10.29-10.30. Toinen normaalisti, 5 minuutin loppuekstralla, 11.30-11.48.

En olisi tähän bugiin kokeilematta koskaan törmännyt, koska ajastan YLEn kanavilta peräkkäiset ajastukset normaalisti seuraavalla tavalla, koeajastus Teemalta 12.30-12.43 ja 12.46-12.59. Muutin ensimmäisen ajstuksen loppuajan 12.46:een. Nyt ohjelmat tallentuivat kokonaan (tai jos tarkkoja ollaan, laite lopettaa tallentamisen ohjelmien välissä muutamaksi sekunniksi) 12.30-12.46 ja 12.46-13.04.

Mielestäni tällä bugilla ei ole minkäänlaista merkitystä, koska ohjelmat Teemalta peräkkäisten ajastusten tapauksessa on joka tapauksessa pakko korjata ensimmäisen ajastuksen loppumisajaksi toisen ajastuksen alkamisaika, jos laite toimisi kuten muilla Ylen kanavilla, ohjelmien lopuista jäisi kuitenkin melkein aina loppu pois, koska YLE määrittää EPG-tiedot niin tiukasti.

jortti
04.04.2007, 17:07
Asiasta toiseen, missä maassa Humaxit tehdään, se ei ole mulle vielä selvinnyt, vai onko sekin näitä Korean pojan vehkeitä? Sieltäkö ne kaikki boxit tulee?:confused:

Gordon
04.04.2007, 17:29
Asiasta toiseen, missä maassa Humaxit tehdään, se ei ole mulle vielä selvinnyt, vai onko sekin näitä Korean pojan vehkeitä? Sieltäkö ne kaikki boxit tulee?:confused:
Kyllä se korealainen on, sieltähän ne kaikki, Topfield, Handan, Procaster, Medion, Finnsat, you name it.

Hexagia
04.04.2007, 18:03

Korealainen firmahan se on (perustettu 1989), mutta käsittääkseni eurooppalaiset digiboksit on valmistettu puolan (esim.9200T)
ja Pohjois-Irlannnin (esim.F4-FTA) tehtailla.

Humaxin historia:
http://www.humaxdigital.com/global/abouthumax/milestones.asp

Tuotantolaitokset:
http://www.humaxdigital.com/global/abouthumax/manufacturingsystem.asp

Humax sana muodostuu:

Our name is derived from "HUman MAXimization."

jortti
04.04.2007, 19:23
Kyllä se korealainen on, sieltähän ne kaikki, Topfield, Handan, Procaster, Medion, Finnsat, you name it.

Mitäs ihmeen erikoisihmisiä ne korealaiset on, kun ne kaikki sieltä tulee. Eiks niitä boxia kukaan täälläpäin osaa tehdä ja suunnitella?????

RaakaRoki
05.04.2007, 09:20
Olen tullut siihen tulokseen, että tuo ajastusten epäonnistuminen YleTeemalta EPG:stä tehtynä johtuu eri ohjelmien välissä olevista minuutin tai kahden väleistä eli kun edellinen ohjelma loppuu niin seuraava ohjelma on merkitty alkavaksi EPG:ssä vasta minuutin päästä.
Yksi ratkaisu on ajastaa ohjelmat vaikka manuaalisesti. Jos haluaa kaksi peräkkäistä ohjelmaa talteen, nauhoittaa ne yhtenä ohjelmana (ensimmäisen ohjelman aloitusaika - toisen ohjelman loppumisaika). Tällä menetelmällä ei ole epäonnistunut yhtään ohjelmaa.

Parempi tapa on laittaa asetuksissa joka ohjelman alkuun 1 lisäminuutti.
Tein näin ja toistaiseksi ei ole epäonnistunut yhtään ajastusta (EPG:stä tehtynä) vaikka ohjelmien välissä on ollut 1-2 minuutin välejä. Ajastusten lopussa käytän edelleen 5 lisäminuuttia. Lisäminuuttien poistamisella ajastuksen lopusta ei ollut mitään vaikutusta ajastusten onnistumiseen.

Ohjelmakorjausta valmistajalta tähän ongelmaan taitaa olla turha odottaa joten kierretään se.

RaakaRoki
05.04.2007, 09:27
Miksi ei ole mahdollista saada EPG:tä yhtä nopeaksi tässä mallissa kuin se on 8000T-mallissa?

Gordon
05.04.2007, 11:22

Miten tiedät, että se ei ole mahdollista?

siikaaja
05.04.2007, 11:24
Eilen illalla availin paketista oman Humaxin. Toimintakuntoon saaminen oli todella helppoa, edellisiin boxi-videonauhuri, boxi-tallentava dvd virityksiin verrattuna.

Muutamalla viime sivulla on ollut puhetta ajastuksen ongelmista joillakin. Ajastin pääsiäiseksi usemman ohjelman nauhoittamaan. Lähden tänään heti työpäivän jälkeen reissuun, enkä eilen illalla löytänyt ohjekirjasta nopealla selailulla vastausta.

Voihan digiboxin sammuttaa (siis kaukosäätimestä virransäästötilaan), kun lähden tänään reissuun, eli laite osaa käynnistää itsensä ja nauhoittaa ohjelmat?

Kysymys voi vaikuttaa tyhmältä, mutta edellinen Humax F4-FTA ei osannut itse käynnistää itseään, vaan boxi piti jättää päälle kun lähdin viikonlopun reisuun.

Gordon
05.04.2007, 11:53
Voihan digiboxin sammuttaa (siis kaukosäätimestä virransäästötilaan), kun lähden tänään reissuun, eli laite osaa käynnistää itsensä ja nauhoittaa ohjelmat?

Kyllä voi, ja voi myös laitteen etupaneelin virtanapista ja voi vaikka kesken, kun laite tallentaa.

dispe
05.04.2007, 11:56

Kyllä voi.:)

RaakaRoki
05.04.2007, 12:12
Miten tiedät, että se ei ole mahdollista?

Finnsatin sivuilta:
Ohjelmistomuutokset
Versio: 1.00.03
1. Salatuilta kanavilta tehdyt tallenteet tallennetaan salaamattomana.
2. Muita pieniä korjauksia

Kun kysyin maahantuojalta mitä ovat nuo "pienet korjaukset" minulle kerrottiin muistaakseni, että mm. EPG:n päivittymistä on pyritty nopeuttamaan.
Ehkä siihen jokin pieni parannus tuolloin tulikin. Minulle jäi mielikuva, että se on toteutettu eri lailla kuin 8000T-mallissa.
Tuossa 8000T-mallissahan EPG-tiedot ovat heti käynnistyksen jälkeen käytettävissä kaikilla kanavilla.

siikaaja
05.04.2007, 12:53
Kyllä voi, ja voi myös laitteen etupaneelin virtanapista ja voi vaikka kesken, kun laite tallentaa.

Kiitos. Tuota mietin eilen kun kone jäi nauhoittamaan Matrix revoluitions:a.

Eilen katselin nauhoitustietoissa mitä kaikkea laitoinkaan tallennukseen. James Bond lauantaina 55 min pitkä, oli siis jäädä kympin uutsisten jälkeinen osuus nauhoittamatta. Ei se mitään jos kone voi tehdä mitä vaan, kun käyttäjä ei katso mitä tekee.

Gordon
05.04.2007, 13:07
Kun kysyin maahantuojalta mitä ovat nuo "pienet korjaukset" minulle kerrottiin muistaakseni, että mm. EPG:n päivittymistä on pyritty nopeuttamaan.
Ehkä siihen jokin pieni parannus tuolloin tulikin. Minulle jäi mielikuva, että se on toteutettu eri lailla kuin 8000T-mallissa.
Tuossa 8000T-mallissahan EPG-tiedot ovat heti käynnistyksen jälkeen käytettävissä kaikilla kanavilla.

Johtuu varmaan siitä, että vanha Humax säilöi ilmeisesti kiintolevylle EPG-tiedot ja uusi Humax hakee tiedot aina uudestaan. Tällä on ilmeisesti pyritty siihen, että EPG:ssä on aina uudet ohjelmatiedot eikä vanhentuneita.

Joissakin tallentavissa DVD-laitteissa, joissa on DVB-viritin laite käsittääkseni pitää aina muistissa EPG-datan ja käy muutaman tunnin välein katsomassa onko EPG-data muuttunut. Joten laitteessa on koko ajan ajantasaiset EPG-tiedot, haittapuolena tosin on, kiintolevyn käynnistyminen muutaman tunnin välein.

En tiedä onko sama mahdollista toteuttaa Humaxissa, tai pyritäänkö edes siihen.

RaakaRoki
05.04.2007, 13:20
Johtuu varmaan siitä, että vanha Humax säilöi ilmeisesti kiintolevylle EPG-tiedot ja uusi Humax hakee tiedot aina uudestaan. Tällä on ilmeisesti pyritty siihen, että EPG:ssä on aina uudet ohjelmatiedot eikä vanhentuneita.
Luulisi kuitenkin olevan järkevää tallentaa EPG-tiedot vastaavasti kuin 8000T-mallissa. Niihin tulee loppujen aika vähän muutoksia tuon 7 vrk:n aikana. Toisaalta, viime hetken ohjelmamuutokset eivät koskaan edes ehdi EPG-tietoihin. Käynnistyksen yhteydessä päivitettäisiin vain muuttuneet tiedot.

Gordon
05.04.2007, 13:35
... Käynnistyksen yhteydessä päivitettäisiin vain muuttuneet tiedot.

Tämä olisi ihanteellinen, suurin osa käynnistää laitteen kerran vuorokaudessa ja EPG-data ei sen useammin muutu.

Kicker
05.04.2007, 14:49
Käynnistyksen yhteydessä päivitettäisiin vain muuttuneet tiedot.

Ongelmana on varmaan kuitenkin päättää mitkä tiedot ovat muuttuneet. Täytyy siis verrata jokaisen tallennetun tiedon ladattuun uuteen tietoon, joka taitaa käytännössä olla samaa kun lataisi kaikki tiedot uusiksi. Tietysti, voi olettaa etei EPG muutu kovin paljon, mutta kuka sen sanoo varmaaksi minkä verran se sitten muuttuu ja missä kohti. Oletaisin, että 8000T:n nopeus perustuu justi tuohon olettamukseen, etei EPG paljon muutu. Onko se sitten kuinka luotettava on asia erikseen. Itseäni kuitenkin suuresti ihmetyttää tuo tietojen latauksen hitaus. Kun asuin kaapelitaloudessa, minulla oli käytössä Humaxin ei-tallentava perusmalli, jonka EPG latautui hyvin nopeasti, jolloin kuvittelin että EPG:n hitaus selittyy haravamallisella laatikolla. Nyt kuitenkin kuulostaa että myös tämän tallentavan boksin kaapelimallissakin on kauhean hidas EPG:n lataus. Miksi? :confused:

RaakaRoki
05.04.2007, 15:12
Onko se sitten kuinka luotettava on asia erikseen. Itseäni kuitenkin suuresti ihmetyttää tuo tietojen latauksen hitaus. Kun asuin kaapelitaloudessa, minulla oli käytössä Humaxin ei-tallentava perusmalli, jonka EPG latautui hyvin nopeasti, jolloin kuvittelin että EPG:n hitaus selittyy haravamallisella laatikolla. Nyt kuitenkin kuulostaa että myös tämän tallentavan boksin kaapelimallissakin on kauhean hidas EPG:n lataus. Miksi? :confused:
Minulla on ollut Humaxin F2-1001T (= ei tallentava) ja on edelleen Humax 8000T 9200T:n lisäksi. Kahdessa ensinmainitussa EPG oli aina avattaessa käytettävissä heti, joten ei se EPG kyllä mihinkään kovalevylle tallennu vaan johonkin muuhun paikkaan.
Parin vuoden kokemuksella EPG tiedot ovat olleet aina ajan tasalla kaikissa Humaxeissa (tarkoitan etteivät ole aiheuttaneet harmia) mutta 9200T-mallin EPG-tietojen odottelu aiheuttaa harmia joka päivä !
Ajastus on helppoa EPG:n kautta. Sanomalehden luettuaan aamulla olisi kiva ajastaa samantien joku ohjelma ennen töihin lähtöä mutta ei sitä ehdi tekemään kun juuri sen kanavan tiedot päivittyvät viimeisenä ehkä 10 minuutin jälkeen.

LemPente
05.04.2007, 17:49

Tein kyseisen testin laitteella 9200T(1.00.04). Laitoin Yle Teemalta kaksi perättäistä ohjelmaa ajastukseen EPG:n kautta. Asetuksena mulla on alku: ei lisäaika, loppu: 5 min. Ohjelmat olivat seuraavat: Supisuomea 12.30-12.59 , Globaaliympäristö historia 13.00-13.28. Molemmat ohjelmat tallentuivat kokonaan juuri niin kuin pitää. Humax oli stand-by tilassa koko ajan.

jortti
06.04.2007, 13:00
Nytpä löytyi uusi ongelma, liekkö teille muille sattunut moista? Katselin tossa illalla telkkaria ja samaan aikaan oli toisella kanavalla ohjelma EPG:llä ajastetussa tallennuksessa. No tottakai siinä tuli nälkä ja läksin jääkaapille. Tulin takaisin jatkamaan katselua ja koska ohjelman alusta jäi viisi minuuttia näkemättä, aloin kelaamaan puskurimuistista ohjelmaa alkuun, ( yksi tallennus siis toisella kanavalla menossa, ei muita päälläkkäisiä) ja juuri vähää ennen, ennen kuin sain kelattua ohjelman alkuun, loppui toisen kanavan ajastettu tallennus ja samalla se nollasi puskurimuistin ja siirsi katselemani kanavan suoraan lähetykseen :OI :OI :OI , mistä moinen?? eihän sen olisi pitänyt vaikuttaa puskurimuistin käyttöön toisen kanavan tallennuksen loppuminen, kun tallennuksia oli vain yksi menossa:confused: Mitäpäs tähän sanotte te viisaat Humaxilaiset, kun olette tän boxin kanssa niin paljon pelailleet, itselleni tämä on niin uusi tapaus tämä Humaxi. Tästä huolimatta edelleen erinomainen laite, verrattuna toiseen vanhaan Medioniini.

RaakaRoki
10.04.2007, 10:07
Hommasin PlusTV-kortin maaliskuussa Humax PVR-9200T-boksiini (ohjelmaversio 1.00.04). Tallensin pääsiäisen aikana muutamia elokuvia ja dokumentteja SubtvLeffalta ja MTV3MAXilta. Kun katselin tallenteita, niissä oli sekä kuva- että voimakkaita äänihäiriöitä vähintään kerran minuutissa koko tallenteen ajan.

Tein seuraavan testin: Katselin erästä elokuvaa "suorana" SubtvLeffalta ja samantien tallensin sen kovalevylle. "Suorassa" esityksessä ei ollut mitään häiriöitä mutta kun katselin samaa elokuvaa myöhemmin kovalevyltä siinä oli em. häiriöitä. Syntyvätkö häiriöt kun ohjelma puretaan salaamattomaksi kovalevylle? Eikö tämä vika pitänyt olla jo korjattu Humaxin ohjelmaversiossa 1.00.03 ainakin CanalPlussan osalta vai onko korjaukset tehtävä jokaista maksullista kanavaa varten erikseen?

Toinen ongelma ilmeni myös. Minulla on joulukuussa 2006 ostettu Sony KDL-40S2000 litteä laajakuvatelevisio (TM-testivoittaja). Humax on kytketty scartilla Sonyn AV1-porttiin. Sonyn kuvakoon olen laittanut asentoon "Smart" sekä portille AV1 että Sonyn oman digivirittimen kautta katsottaville kanaville. Tällöin kuvasuhteen 4:3 ohjelma näkyy "normaalina" eli ihmiset eivät veny sivusuunnassa mutta kuvan ylä- ja ja alareunasta leikkautuu hieman pois. Kun alkaa ohjelma, jonka kuvasuhde on 16:9, Sony automaattisesti skaalaa kuvan kokonaiseksi koko ruudulle. Näin tapahtuu kaikilla muilla kanavilla paitsi SubtvLeffa-kanavalla, jota katsottaessa on haettava manuaalisesti oikea kuvasuhde Sony-televisiosta. Humaxin 3 eri kuvakokovaihtoehtoa eivät vaikuta asiaan. Olen käyttänyt Humaxissa asetusta "automaattinen". Miksi SubtvLeffalta tuleva elokuva ei skaalaudu automaattisesti oikeaan kuvakokoon kuten muilta kanavilta tulevat ohjelmat? Ongelma on sekä katsottaessa "suoraa" lähetystä että tallennetta. Onko vika lähetyksessä vai salauksen purussa?

Korjaus on kuulemma tulossa Humaxilta ääni/kuvahäiriöongelmaan ja EPG tulee myös nopeutumaan. No odotellaan sitten taas !!

kss-ks
10.04.2007, 12:17
Hommasin PlusTV-kortin maaliskuussa Humax PVR-9200T-boksiini (ohjelmaversio 1.00.04). Tallensin pääsiäisen aikana muutamia elokuvia ja dokumentteja SubtvLeffalta ja MTV3MAXilta. Kun katselin tallenteita, niissä oli sekä kuva- että voimakkaita äänihäiriöitä vähintään kerran minuutissa koko tallenteen ajan.

Sama ongelma minullakin. Huomasin lisäksi, että pätkimiset tapahtuu eri kohdissa eri katselukerroilla eli katkokset eivät liene itse tallenteessa. Mielestäni melko paha vika laitteessa. Tuskin auttaa hakea uutta konetta tilalle, jos ongelma on muillakin?

SubtvLeffalla oli kuvasuhteet pielessä käsittääkseni jo lähetyspäässä.

RaakaRoki
10.04.2007, 12:36
... Huomasin lisäksi, että pätkimiset tapahtuu eri kohdissa eri katselukerroilla eli katkokset eivät liene itse tallenteessa...
Näinhän se oli minullakin! Minulla on myös Humaxin optisessa ääniliitännässä kiinni kotiteatterivahvistin. Äänihäiriöt tulevat myös sitä kautta ja tosi voimakkaina!!

Japsu1
10.04.2007, 14:33
Sonyn kuvakoon olen laittanut asentoon "Smart" sekä portille AV1 että Sonyn oman digivirittimen kautta katsottaville kanaville. Tällöin kuvasuhteen 4:3 ohjelma näkyy "normaalina" eli ihmiset eivät veny sivusuunnassa mutta kuvan ylä- ja ja alareunasta leikkautuu hieman pois. Kun alkaa ohjelma, jonka kuvasuhde on 16:9, Sony automaattisesti skaalaa kuvan kokonaiseksi koko ruudulle.
Ehkä hieman offtopic mutta jos olet oikein allerginen väärille kuvasuhteille niin edes Smart ei ole oikea valinta. Itse kokeilin tuota ja luulin ensin että se olisi käyttökelpoinen valinta mutta kyllä minun mielestä ainoa oikea tapa on kylmästi laittaa kovasuhteeksi "Laaja" sekä sitten erikseen 4:3 oletus kohtaan asetukseksi 4:3. Tuo Smart nimittäin selvästi vääristää myös laajakuvalähetyksen kuvan...
Minulla tosin on uudempi 40S2510 malli mutta eiköhän nuo kuvasuhdejutut toimi näissä samalla tavalla?

Tätä käyttämääni asetusta telkkarikauppiaat eivät tosin uskalla pitää myymälässä päällä koska silloin paljastuisi kuinka harvassa oikeat laajakuvalähetykset loppujen lopuksi ovat. Edes 40-tuumaisessa telkkarissa kuva ei tunnu enää kovin isolta kun sitä katselee oikeassa 4:3 kuvasuhteessa. Mutta minulle tämä on kyllä ainoa tapa, pitää vain toivoa että oikeat laajakuvalähetykset pikkuhiljaa lisääntyvät. Muistaakseni joskus vuosia sitten väitettiin että digiaikaan siirryttäessä kaikki lähetykset pikkuhiljaa muuttuisivat laajakuvaksi. Toistaiseksi muutostahti ei ole ollut kovin vakuuttava.:grr:

Johann
10.04.2007, 14:51
Tätä asetusta telkkarikauppiaat eivät tosin uskalla pitää myymälässä päällä koska silloin paljastuisi kuinka harvassa oikeat laajakuvalähetykset loppujen lopuksi ovat. Edes 40-tuumaisessa telkkarissa kuva ei tunnu enää kovin isolta kun sitä katselee oikeassa 4:3 kuvasuhteessa. Mutta minulle tämä on kyllä ainoa tapa, pitää vain toivoa että oikeat laajakuvalähetykset pikkuhiljaa lisääntyvät. Muistaakseni joskus vuosia sitten väitettiin että digiaikaan siirryttäessä kaikki lähetykset pikkuhiljaa muuttuisivat laajakuvaksi. Toistaiseksi muutostahti ei ole ollut kovin vakuuttava.:grr:

No mielestäni laajakuvalähetyksiä tulee jo nyt ihan kiitettävästi. Uusista sarjoista suurin osa on laajakuvaa, kuten myös suurin osa muista viihdeohjelmista. Ja jopa osa urheilusta tulee nykyään laajakuvana. Uutiset ovat vielä 4:3-suhteella, mutta siihenkin vissiin luvattu muutosta syksyllä.. (?) Vanhat, 4:3 suhteella kuvatut ohjelmat tulevat nyt ja tulevaisuudessa 4:3 suhteessa.

Mutta, Humaxin Pillar Box (puristettu) on mielestäni paras näyttömuoto. TV pysyy aina laajakuvana ja digiboksi huolehtii siitä että kuvasuhde pysyy oikeana. Ja 4:3 kuva on normaalia leveämpi koska horisontaalinen overscan poistuu.

Japsu1
10.04.2007, 15:08
No mielestäni laajakuvalähetyksiä tulee jo nyt ihan kiitettävästi. Uusista sarjoista suurin osa on laajakuvaa, kuten myös suurin osa muista viihdeohjelmista.
No, saatan liioitella koska hain tuon Sonyn vasta kiirastorstaina ja koko pyhän olen ihmetellyt miten harvassa laajakuvalähetykset ovat. Mitä nyt sitten olen sattunut katselemaan. No, ainakin Kaurismäen eilinen "Mies ilman menneisyyttä" oli varsin hyvää laajakuvaa...:thumbsup:

Fifty
10.04.2007, 17:14
[QUOTE=Japsu1;874930]Ehkä hieman offtopic mutta jos olet oikein allerginen väärille kuvasuhteille niin edes Smart ei ole oikea valinta. Itse kokeilin tuota ja luulin ensin että se olisi käyttökelpoinen valinta mutta kyllä minun mielestä ainoa oikea tapa on kylmästi laittaa kovasuhteeksi "Laaja" sekä sitten erikseen 4:3 oletus kohtaan asetukseksi 4:3. Tuo Smart nimittäin selvästi vääristää myös laajakuvalähetyksen kuvan...
Minulla tosin on uudempi 40S2510 malli mutta eiköhän nuo kuvasuhdejutut toimi näissä samalla tavalla?

Olen hieman eri mieltä seuraavasta: " Tuo Smart nimittäin selvästi vääristää myös laajakuvalähetyksen kuvan..."
Mulla on Sonyn laajakuva (putki -00) ja siinä myös on Smart-asetus.
Televisio on laitettu Smartille ja boksi (Humax Fox-CII) Automaattiselle.
Jos boksista tulee 4:3 kuvaa, niin silloin Smart on käytössä. Jos taas boksista tulee aito 16:9 laajakuva, niin TV menee myös silloin asetukseen Laaja. Se siis poistuu Smart asetuksesta. Kun taas ohjelma vaihtuu 4:3, niin myös TV vaihtuu automaattisesti Smartiksi.
TV:n Smart ei siis "venytä" mitenkään 16:9 kuvaa.
TV:n kaukosäätimen menuissahan on lisää näitä kuvakokoon vaikuttavia säätöjä ihan haitaksi asti. Niissä minulla on enimmäkseen Normaali-asentoja.

Japsu1
10.04.2007, 23:03
Mulla on Sonyn laajakuva (putki -00) ja siinä myös on Smart-asetus.

En tiedä onko tuossa 7 vuotta vanhassa kuvaputkitöllössa varmasti samat asetukset kuin näissä nykyisissä LCD-digimalleissa enkä myöskään tiedä miten mistäkin digiboksista tuleva signaali näkyy telkkarissa. Totesin vain miten kuvasuhteet näkyvät suorassa digilähetyksessä 40S2510 mallissa joka ymmärtääkseni pitäisi olla siinä suhteessa samanlainen kuin 40S2000 mallissa.
Ja tämän voi jokainen kyseisen mallin omistaja itse tarkistaa ja jos on silmät päässä niin kyllä toteavat saman kuin minäkin.:)

RaakaRoki
13.04.2007, 15:21
Viime viikolla 05.04. kun SubtvLeffa aloitti lähetykset, Humaxissani Voice-kanavalta hävisi ääni. Näin kävi myös työkaverini Humax-boksille, joka ei kuitenkaan ole tallentava malli. Hain kanavat uudestaan, jolloin Voice tuli sekä kanavapaikalle 010 että 070. Ääni kuului kuitenkin vain jälkimmäiseltä paikalta.

Kun tänään sanomalehdessä oli juttu, jonka mukaan Samsung-merkkiset digitelevisiot ovat jumiutuneet kokonaan kyseisen kanavan lisäyksen takia, soitin Digi-infoon ja kysyin onko tuo normaalia että Voice on kahdella paikalla ja vain toisesta kuuluu ääni.

Käskivät palauttaa tehdasasetukset.

En ole vielä itse tehnyt tehdasasetusten palautusta, joten en tiedä auttaako se. Kokeilen tänään.

Johann
13.04.2007, 15:24
Viime viikolla 05.04. kun SubtvLeffa aloitti lähetykset, Humaxissani Voice-kanavalta hävisi ääni. Näin kävi myös työkaverini Humax-boksille, joka ei kuitenkaan ole tallentava malli. Hain kanavat uudestaan, jolloin Voice tuli sekä kanavapaikalle 010 että 070. Ääni kuului kuitenkin vain jälkimmäiseltä paikalta.

Kun tänään sanomalehdessä oli juttu, jonka mukaan Samsung-merkkiset digitelevisiot ovat jumiutuneet kokonaan kyseisen kanavan lisäyksen takia, soitin Digi-infoon ja kysyin onko tuo normaalia että Voice on kahdella paikalla ja vain toisesta kuuluu ääni.

Käskivät palauttaa tehdasasetukset.

En ole vielä itse tehnyt tehdasasetusten palautusta, joten en tiedä auttaako se. Kokeilen tänään.

Täälläkin on voice ollut mykkänä ainakin viikon. Boksina siis 9200T. Enpä ole viitsinyt asialle mitään tehdä kun en tuota voicea yleensä katso.

RaakaRoki
14.04.2007, 18:18
Kannattaa palauttaa kaikkien Humaxien tehdasasetukset niin tulee taas kanavat oikeille paikoille uudelleen etsinnän jälkeen.

Ainakin PVR 9200T-, PVR 8000T- ja CX 1201T-malleissa Voice-kanavalta puuttuu ääni SubtvLeffa-kanavan lisäyksen (05.04.2007) jälkeen. Kanavien uudelleenhaku ilman tehdasasetusten palautusta hakee Voicen kahdelle paikalle, joista vain väärällä paikalla olevalla on mukana ääni.

Mistäs sen tietää vaikka ilmenee muitakin ongelmia, jos ei resetoi laitetta.

OrmArtur
16.04.2007, 16:47
Minulla tuo Voice on jo jonkin aikaa toiminut niin, että ensimmäiset 10 sek se on ihan hiljaa ilman ääntä, sitten se menee pimeäksi vain palatakseen heti takaisin kuvan ja äänen kera. Tämä menetys ei kuitenkaan ole mitään siihen verrattuna, että Digiviihde ei toiminut viime viikonloppuna lainkaan. Sanoi vain, että kanava salattu tai ei saatavilla. Sitten myös Canalin 18 pvän kokeilukortti jätti näyttämättä digiviihteen kanssa samansisältöisen ohjelman. Päädyin katselemaan vanhoja Galacticoita ketutukseen. Liekö Canalin kokeilupaketissa jotenkin estetty nuo jutut. Tuskin, jotain muuta häikkää varmaan.

kss-ks
16.04.2007, 18:03
Minulla tuo Voice on jo jonkin aikaa toiminut niin, että ensimmäiset 10 sek se on ihan hiljaa ilman ääntä, sitten se menee pimeäksi vain palatakseen heti takaisin kuvan ja äänen kera.

Oletko tehnyt tehdasasetusten palautuksen? Minullakin oli noin, mutta tuli resetin jälkeen kuntoon.

PlusTV-kanavien tallennusongelmiin sain DigiTV-infosta vastauksen, että vika on maahantuojan tiedossa ja korjaus tulee päivityksen muodossa. Joskus.

roupa
17.04.2007, 20:45
Sain Humax PVR-9200T digiboksin maksullisen MTV3+ kanavien nauhoitukset häiriöttömiksi, kun laitoin Conax modulin laitteeseen. Kokelin useampaan kertaan nauhoituksia moduli koneessa ja ilman. Häiriöitä aina ilman modulia ja modulin kanssa ei häiriöitä nauhituksissa. Sillä ei ollu merkitystä, että oliko kortti modulissa vai siinä ylemmässä korttipaikassa.

RPZ
17.04.2007, 21:43
Sain Humax PVR-9200T digiboksin maksullisen MTV3+ kanavien nauhoitukset häiriöttömiksi, kun laitoin Conax modulin laitteeseen. Kokelin useampaan kertaan nauhoituksia moduli koneessa ja ilman. Häiriöitä aina ilman modulia ja modulin kanssa ei häiriöitä nauhituksissa. Sillä ei ollu merkitystä, että oliko kortti modulissa vai siinä ylemmässä korttipaikassa.

Tämähän on mielenkiintoinen tieto.
Onpahan edes yksi keino olemassa jos Humax ei lupauksistaan huolimatta korjaa ohjelmistoja.
Toiseksi, jospa Humax ei olekaan vielä löytänyt syytä pätkimisille, niin tällainen tieto auttaa satavarmasti vian paikallistamisessa.

RaakaRoki
29.04.2007, 14:11
No sehän tarkoittaa, että kenenkään laitteessa ei ole ongelmia. Vai korjauksiako vain odotellaan?

Katsoin juuri "Raivotar"-nimisen länkkärin, jonka olin tallentanut TV2:lta eilen illalla. Olin tallentanut samaan aikaan elokuvan "El Cid" FST5:lta eli samasta kanavapaketista. "Raivottaren" katselun aikana tuli muutaman kerran ruudulle ilmoitus: "Kanava on salattu tai se ei ole saatavissa." Kun kelasin taaksepäin painelemalla "Pikauusinta"-näppäintä muutaman kerran, ilmoitusta ei kuitenkaan tullut uudestaan eli ilmoitus ei tullut tallenteesta. Pari kertaa kävi jopa niin, että edellämainitun ilmoituksen jälkeen ruutu pimeni mutta ääni ja tekstitys säilyi. Palaamalla taas taaksepäin ja katsomalla saman kohdan uudelleen kuvakin palasi.

Ei ole tapahtunut minun laitteella aikaisemmin. Ylen paketin signaalin voimakkuus on 83 %. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja mistähän johtuu?

Lisäys:

Myös "EL Cid"-tallennetta katsoessa tuli samoja ilmoituksia ainakin kymmenen kertaa!

arskaxx
29.04.2007, 14:55
No sehän tarkoittaa, että kenenkään laitteessa ei ole ongelmia. Vai korjauksiako vain odotellaan?

Katsoin juuri "Raivotar"-nimisen länkkärin, jonka olin tallentanut TV2:lta eilen illalla. Olin tallentanut samaan aikaan elokuvan "El Cid" FST5:lta eli samasta kanavapaketista. "Raivottaren" katselun aikana tuli muutaman kerran ruudulle ilmoitus: "Kanava on salattu tai se ei ole saatavissa." Kun kelasin taaksepäin painelemalla "Pikauusinta"-näppäintä muutaman kerran, ilmoitusta ei kuitenkaan tullut uudestaan eli ilmoitus ei tullut tallenteesta. Pari kertaa kävi jopa niin, että edellämainitun ilmoituksen jälkeen ruutu pimeni mutta ääni ja tekstitys säilyi. Palaamalla taas taaksepäin ja katsomalla saman kohdan uudelleen kuvakin palasi.

Ei ole tapahtunut minun laitteella aikaisemmin. Ylen paketin signaalin voimakkuus on 83 %. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja mistähän johtuu?
Parin päivän aikana on muutamia kertoja tallenteissa (Yle ??) näkynyt tuo "Kanava on salattu tai se ei ole saatavissa" ilmoitus, tiedä sitten mistä johtuu, kuvassa ja äänessä en kuitenkaan huomaa mitään katkoksia.
Niin ja Ylen nipun signaalinvoimakkuus on 62% (ja tuollainen se on aina ollutkin).
Liittyy tietenkin jotenkin tuohon Yle Extra kanavan "säätöön" (perjantaina puuttui tekstityksiä).

Gordon
29.04.2007, 17:28
"Kanava on salattu tai se ei ole saatavissa."
Sama juttu kaapelimallissa, ei ole ikinä ennen esiintynyt, en kokeillut kelata taaksepäin.

RPZ
29.04.2007, 20:20
"Kanava on salattu tai se ei ole saatavissa."

Täällä myös sama ilmiö T-mallissa, viime perjantaina YLE TV2 Suomi- Ukraina lätkämatsin tallennusta katsoessa. Oliskohan YLEn lähetteessä jotain häikkää josta Humax ei tykkää?

killistis
29.04.2007, 22:10

Oma arpakone teki samaa kun eilen pikauusintaa painelin, hetken kuluttua toisto jatkui.

RaakaRoki
30.04.2007, 14:46
Ylen lähetyksissä ei ole ollut mitään vikaa viikonloppuna (sanoo Digi Info). Vika ei myöskään voi olla tallenteessa, koska se ei ilmene uusinnassa. Digi Infossa epäilevät laitevikaa!?!

Eli liittyyköhän tämä siihen samaan ongelmaan (jota ei vieläkään ole korjattu:OI ), jonka takia salatuilta kanavilta tallennetut ohjelmat sisältävät katsottaessa ääni- ja kuvahäiriöitä.

Onko kenelläkään tietoa mitkä ovat muiden tallentavien boksien tämänhetkiset ongelmat? Jos vaikka vaihtaisi merkkiä ... Kannattaako kokeilla?

Kicker
30.04.2007, 15:42
Eihän vaan ongelma johtunut kovasta tuulesta ja huonohkon antennin kautta syntyvistä häiriöistä? Siinä sitten vaikka katsookin tallennetta niin saatta laatikko antaa varoituksia "taustalla" olevasta kanavasta.

RaakaRoki
30.04.2007, 16:03
Eihän vaan ongelma johtunut kovasta tuulesta ja huonohkon antennin kautta syntyvistä häiriöistä? Siinä sitten vaikka katsookin tallennetta niin saatta laatikko antaa varoituksia "taustalla" olevasta kanavasta.
Antenni on ajanmukainen ja alilähetin on noin kilometrin päässä (suora näköyhteys).
Tallennetta katsottaessa tällaisia ilmoituksia ei saa tulla, sanoo Digi Info. Laitteella pitää pystyä katsomaan tallennetta vaikka antennikaapeli olisi kokonaan irti.
Jos katsot ketjua taaksepäin, huomaat, että sama vika on ollut sekä C- että T-mallissa.

arskaxx
30.04.2007, 16:38
Ylen lähetyksissä ei ole ollut mitään vikaa viikonloppuna (sanoo Digi Info). Vika ei myöskään voi olla tallenteessa, koska se ei ilmene uusinnassa. Digi Infossa epäilevät laitevikaa!?!

Onko kenelläkään tietoa mitkä ovat muiden tallentavien boksien tämänhetkiset ongelmat? Jos vaikka vaihtaisi merkkiä ... Kannattaako kokeilla?

Hahaha.. Vai laitevikaa :) Yllättävän monta Humaxia "hajosi" samaan aikaan.

Itse ostin Humaxin juuri siksi kun noissa muissa tallentavissa tuntuu niitä vikoja olevan huomattavasti runsaammin, tosin tänään on Topfieldille ilmestynyt uudet softat, mutta niistä ei vielä tiedä mitä vanhoja vikoja on saatu korjattua ja mitä uusia vikoja on saatu aikaiseksi.

killistis
30.04.2007, 18:17
Itse ostin Humaxin juuri siksi kun noissa muissa tallentavissa tuntuu niitä vikoja olevan huomattavasti runsaammin, tosin tänään on Topfieldille ilmestynyt uudet softat, mutta niistä ei vielä tiedä mitä vanhoja vikoja on saatu korjattua ja mitä uusia vikoja on saatu aikaiseksi.
Itsekin tuli hommattua Humax kun vaikutti lukemieni kokemusten perusteella silloin että olisi luotettavin, helppokäyttöinen ja 2v takuu. Helppokäyttöinen on mutta ajastuksien luotettavuudesta en niinkään menisi takuuseen. ;) Noin parin viikon välein on tullut palautettua tehdasasetukset niin aiemmin mainostamani kello-ongelma on pysynyt kurissa.

RPZ
30.04.2007, 19:09
Helppokäyttöinen on mutta ajastuksien luotettavuudesta en niinkään menisi takuuseen. ;) Noin parin viikon välein on tullut palautettua tehdasasetukset niin aiemmin mainostamani kello-ongelma on pysynyt kurissa.

Ei niihin tuommoista pidä joutua tekemään. Yksilövika, takuuhoitoon vaan.

Tuike
01.05.2007, 23:32
Mediaplazashopissa lukee Humaxin kohdalla että LOPPU. Onko tämä poistumassa myynnistä? Ei ole hirveästi mainostettu tätä mallia mainospostissa.

Hexagia
02.05.2007, 01:12
Mediaplazashopissa lukee Humaxin kohdalla että LOPPU. Onko tämä poistumassa myynnistä? Ei ole hirveästi mainostettu tätä mallia mainospostissa.

Ilmeisesti tuote on vaan loppunut heidän varastosta.

Vaikka 9200T tuli myyntiin suomeen n. vuosi sitten niin en usko, että tuote olisi ainakaan vielä poistumassa markkinoilta kun maahantuoja markkinoi tuotetta vielä aktiivisesti. (http://www.finnsat.fi/25.html tai http://www.humax.fi/)

Huomio Humaxin käyttäjät.. ym!!!
En tiedä oletteko huomanneet mutta myös Humax on saanut omat suomenkieliset sivut:
www.humax.fi

OrmArtur
02.05.2007, 11:45
Minulla on alkuperäinen 1.001 tai mikälie numero onkaan softa laittessa ja aika vähän on ollut ongelmia. En ole kertaakaan törmännyt ongelmaan, jossa laite olisi tavallisen kanavan tai tallenteen näkyessä herjannut tuosta salauksesta tai kanavan saatavuudesta. Kertalleen on näin tapahtunut erittäin kovan tuulen vaikutuksesta, silloin kaikki kanavat katosivat kerralla (taisi olla edellisen viikon maanantai) ja palailivat vähitellen.

Minulla kun ei ole Canalia, ovat nuo perusongelmat lähinnä kosmeettisia, "it's not a bug, it's a feature" tyyppisiä juttuja eli EPG:n hidas latautuminen, ei tallenteiden poistoa pikalistasta, kuvan ja äänen pätkiminen editoiduissaohjelmissa. Noitten kanssa kun elää, ei ole ollut suurempaa valittamista. Tärkeintä on ollut tallennusten luotettavuus, vaikkakin joitain seikkoja täytyy silti ottaa vielä huomioon ja muistaa.

Yksi johon törmäsin ja muistaakseni tälläkin palstalla muistaakseni raportoitu, on peräkkäisten nauhoitusten epäonnistuminen. En nyt tarkoita paljon puhuttanutta "Teema"-ongelmaa. Tarkoitan sitä, että jos tallennat rec-painikkeella ohjelman, joka loppuu 21.05 ja alla on viikkotallennus jonka pitäisi alkaa klo 21.00, ei jälkimmäinen ohjelma tallennu, koska aloitusikkuna menee ohi. Onko tätä korjattu myöhemmissä versioissa?

OrmArtur
04.05.2007, 15:20
Pitikin mennä sanomaan. Eilen Ylen kanava sanoi "Salattu tai ei saatavissa", mutta ongelma poistui kanavaa vaihtamalla ja takaisin palaamalla. Tallennuksia katsottaessa ongelmaa ei ole vielä esiintynyt.

OrmArtur
07.05.2007, 11:56
Mutta nyt on. Ja vain YLEn kanavilla. Jotain siellä on lähetyspuolella tapahtunut.

OrmArtur
09.05.2007, 16:25
Onko kellään ollut ongelmaa 2. scartin käytössä? Jos laitan siihen kiinni DVD:n sen kuva on aivan vihertävä ja se seilaa pitkin ruutua. RGB-signaalin läpivientikin taitaa olla ihan vain pelkkää päiväunta. Nyt se ei vielä haittaa ihan pahasti, kun DVD on sen verran vanha, että siinä on 2 scartia, joten kytkentäkomboja on enemmän, mutta seuraavassa on todennäköisesti nykytrendin mukaan vain yksi scartti, joten se on vedettävä läpi jostain, jos ei televisiota uusi samaan syssyyn. Miten muilla, toimiiko ketjutettuna ok?

MovieFreak
17.05.2007, 18:55
Onko kellään ollut ongelmaa 2. scartin käytössä? Jos laitan siihen kiinni DVD:n sen kuva on aivan vihertävä ja se seilaa pitkin ruutua. RGB-signaalin läpivientikin taitaa olla ihan vain pelkkää päiväunta. Nyt se ei vielä haittaa ihan pahasti, kun DVD on sen verran vanha, että siinä on 2 scartia, joten kytkentäkomboja on enemmän, mutta seuraavassa on todennäköisesti nykytrendin mukaan vain yksi scartti, joten se on vedettävä läpi jostain, jos ei televisiota uusi samaan syssyyn. Miten muilla, toimiiko ketjutettuna ok?

Juu on ongelmia. Ei suostunut menemään s-video-signaali ilman ongelmia 2. scartista Sonyn STR-DA3200ESn läpi telkkarille tai tykille. 1. scartista toimii ok. Luulin jo että boksi rikki kunnes tajusin testata toista scartia. Aiemmin 1. scartissa TV ja 2. scartissa tykki molemmat suoraan kytkettynä toimi ok. Oisko tasot heikommat kakkosessa?

Kello alkanut sekoilemaan, ei pysy ajassa sitten millään, näyttää vaan viivaa ja eipä ajastinnauhoitukset onnistu. Boksin päällä ollessa kello näkyy ok. Tehty tehdasasetusten palautus ja testattu sekä automaattisella että manuaalisella GMT-aikaerolla. Missähän vika? IVO-boot pitää kyllä vielä testata...

OrmArtur
18.05.2007, 13:48
Kello alkanut sekoilemaan, ei pysy ajassa sitten millään, näyttää vaan viivaa ja eipä ajastinnauhoitukset onnistu. Boksin päällä ollessa kello näkyy ok. Tehty tehdasasetusten palautus ja testattu sekä automaattisella että manuaalisella GMT-aikaerolla. Missähän vika? IVO-boot pitää kyllä vielä testata...

Eikös jollain ollut vastaavaa ongelmaa. Suosittelivat tällä palstalla viemään laitteen takaisin kauppaan. Ei ole yleinen ongelma, taitaa viitata ihan laitevikaan.

MovieFreak
18.05.2007, 20:45
Eikös jollain ollut vastaavaa ongelmaa. Suosittelivat tällä palstalla viemään laitteen takaisin kauppaan. Ei ole yleinen ongelma, taitaa viitata ihan laitevikaan.

IVO-boot taisi auttaa. Ei ole ainakaan vuorokauteen sekoillut. Toivotaan parasta sillä Englantiin en boksia takaisin lähetä. :thumbsup:

RaakaRoki
18.05.2007, 23:12
Palautin tänään Humaxini takaisin kauppaan.
Syyt:
1. Ei tallenna kaikkia ajastuksia (varsinkaan A-paketista)
2. Maksullisten kanavien tallenteissa kuva- ja äänihäiriöitä (luvattu korjata 12/2006 päivityksellä mutta 02/2007 tullut päivityskään ei korjannut vikaa)
3. Kovalevylle ei voi kopioida tallenteita takaisin vaikka esite niin lupaa
4. Hidas EPG (verrattuna edelliseen malliin PVR-8000T)
5. Ylen kanavilla alkanut esiintyä "Kanava on salattu tai se ei ole saatavilla"-ongelma

Ehkä ostan saman laitteen uudestaan sitten kun sen viat on korjattu ja ehkä sen hintakin on sitten laskenut. Siihen asti aion pärjätä kahdella yhden virittimen tallentavalla Humax PVR-8000T-boksilla, joka tallentaa kaikki ajastukset sataprosenttisesti.

PS. Vaikka olin ostanut boksin 8 kuukautta sitten (09/2006), myyjä ei vastustellut kaupan purkua yhtään kun latelin edellä mainitut viat. Lisäksi mainitsin vielä, että boksi on kertaalleen käynyt huollossa ja sen jälkeen se on vaihdettu kokonaan uuteen. Mutta em. ongelmat ovat säilyneet.

RPZ
19.05.2007, 19:49
Syyt:
2. Maksullisten kanavien tallenteissa kuva- ja äänihäiriöitä (luvattu korjata 12/2006 päivityksellä mutta 02/2007 tullut päivityskään ei korjannut vikaa)
...

BTW, onko kukaan muu kuin roupa tuolla edellisellä sivulla kokeillut tuota Conax modulin laittoa paikalleen? Sen siis pitäisi poistaa tuo vika 2.

T-Luu
21.05.2007, 09:59
Syyt:
...

Meillä on kaksi kertaa peräkkäin jäänyt Gilmoren tytöt nauhoittamatta vaikka on laitettu ajastukselle :grr:

Ennen kuin noita "kanava salattu..." ilmoituksia alkoi ilmestyä Ylellä ei jäänyt yksikään ohjelma nauhoittamatta, voisikohan nämä liittyä jotenkin toisiinsa?

Onko muilla ollut ajastusongelmia juuri nyt viime aikoina ja nimenomaan Ylellä?

RaakaRoki
21.05.2007, 14:22
Minulle jäi se käsitys, että varsinkin A-paketin kanavien (=YLE) ajastukset epäonnistuivat useammin kuin muiden pakettien kanavien.
Halusin tallentaa sieltä paljon enemmän kuin onnistuin, koska elokuvat ei keskeydy mainosten takia.

Yritin saada selville, mikä on se tilanne jolloin ajastus epäonnistuu. Vika ohjelmistossa olisi siten kuulemma helpommin korjattavissa. En kuitenkaan löytänyt mitään yhteistä epäonnistumisille vaan ne ovat ihan satunnaisia.
Tuntuu siltä, että vioille ei tehdä mitään, ennenkuin ne ovat toistettavissa.

jYr
21.05.2007, 21:28

Mitkähän lienevät tuon lähetyspuolen vastuukysymykset? Kuka vastaa viimekädessä näistä digiongelmista? Tuntuu jotenkin omituiselta että osaavat suoraan väittää laitevikaa vaikka yhtäaikaa lukuisilla asiakkailla ilmenee sama ongelma. Pitäisikö kaikkien DVD-plazan kirjoittajien tehdä reklamaatio tuonne digi-infoon.

Edellisen boksin kanssa väittivät kysyttäessä että lähetyksessä ei ole tapahtunut mitään muutoksia kun 2006 syyskuussa lakkasi YLEn tekstitykset näkymästä kokonaan. Sitä ennen oli pari vuotta toiminut normaalisti. Korjaantui kuitenkin ohjelmistopäivityksellä joten sen perusteella lähetyksessä oli tapahtunut muutoksia vaikka digi-info väitti toista.

kss-ks
23.05.2007, 09:29

Sain aiemmin DigiTV-infosta tähän vastauksena, että ongelma on valmistajan tiedossa ja ohjelmistopäivitystä on odottaminen. Nyt kuitenkin Powermillin Humax-tuki kertoi, ettei tällaista ongelmaa ole enää .04-versiossa, vaan se aiheutuu viallisesta kovalevystä --> boksi pitäisi lähettää huoltoon. Hieman ristiriitaista infoa tulee eri kanavista.

RPZ
23.05.2007, 18:42
Sain aiemmin DigiTV-infosta tähän vastauksena, että ongelma on valmistajan tiedossa ja ohjelmistopäivitystä on odottaminen. Nyt kuitenkin Powermillin Humax-tuki kertoi, ettei tällaista ongelmaa ole enää .04-versiossa, vaan se aiheutuu viallisesta kovalevystä --> boksi pitäisi lähettää huoltoon. Hieman ristiriitaista infoa tulee eri kanavista.

Ei kyllä mene mulle läpi tuo Powermillin selitys. Tässä pari vasta argumenttia:
- Miksi se esiintyy vain salatuiden kanavien puretuissa tallennuksissa? Jos kovalevy on rikki luulisi kaikki tallenteet temppuilevan.
- Miksi se esiintyy (ilmeisestikin) kaikilla? Onko kaikilla kovalevy rikki?

Lisäksi roupa tuolla aikaisemmin sanoi päässeensä eroon ongelmasta laittamalla Conax modulin koneeseen. Minusta se kuulostaa paljon uskottavammalta. Tuollainen temppu saattaa saada softan menemään eri haaraa joilloin probleemaa ei esiinny.

RaakaRoki
24.05.2007, 09:49
...Nyt kuitenkin Powermillin Humax-tuki kertoi, ettei tällaista ongelmaa ole enää .04-versiossa, vaan se aiheutuu viallisesta kovalevystä --> boksi pitäisi lähettää huoltoon. Hieman ristiriitaista infoa tulee eri kanavista.
Minulla ehti olla kaksi eri yksilöä PVR-9200T-mallia. Ensimmäinen malli kävi huollossa, jossa vaihdettiin kovalevy, mutta ei se korjannut salatuilta kanavilta tallennettujen ohjelmien häiriöitä vaan niitä esiintyi edelleen ihan jokaisessa tallenteessa. Toista yksilöä en sitten edes lähettänyt huoltoon vaan peruin kaupan aikaisemmin mainitsemistani syistä.

tapantma
25.05.2007, 11:32
Täällä myös jäänyt 2 viimeistä Gilmoren tyttöjä tallentumatta. Ekalla kerralla sain pikku haukut vaikka vakuutin emännälle laittaneeni sen tallennukseen. Toisella kerralla onneksi emäntä laittoi sen itse joten luotettavuuteni tallennusten ajastamiseen palasi :)
Mulla on sekä Canal että MTV3Max, max ainakin tallentuu ihan häiriöittä. Canalilta en ole koettanut tallentaa pitkiin aikoihin kun alkoi häiritä kuvan ja äänen pätkiminen. Täytyy tänään testailla josko tuon CI-modulin asentaminen olisi korjannut myös canalin ongelmat.
Ylellä myös ilmennyt kanava on salattu tai ei saatavissa -ilmoitusta, ärsyttävää...
Tallennukset onnistuvat muuten ihan hyvin mutta muutama Maxilta tehty myöhäisillan tallennus ei ole onnistunut, tallenne kyllä näkyy listassa mutta kun sitä yrittää kaysella niin ruutu on musta ja tallennen etenee pikakelausnopeudella. Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

T-Luu
25.05.2007, 12:57
Täällä myös jäänyt 2 viimeistä Gilmoren tyttöjä tallentumatta. Ekalla kerralla sain pikku haukut vaikka vakuutin emännälle laittaneeni sen tallennukseen. Toisella kerralla onneksi emäntä laittoi sen itse joten luotettavuuteni tallennusten ajastamiseen palasi :)

Meillä onneksi vaimo laittoi nuo nauhoitukselle :p .

Voisiko mahdollisimman moni Humaxin omistaja koittaa äänittää ensi sunnuntain jakson ja raportoida sitten onnistuuko? No tietysti se nyt sitten onnistuu kaikilta, ihan niinkuin silloin kun pitää jotain vikaa yrittää näyttää vaikka auton huollossa.

dispe
27.05.2007, 21:07
Meillä onneksi vaimo laittoi nuo nauhoitukselle :p .

Voisiko mahdollisimman moni Humaxin omistaja koittaa äänittää ensi sunnuntain jakson ja raportoida sitten onnistuuko? No tietysti se nyt sitten onnistuu kaikilta, ihan niinkuin silloin kun pitää jotain vikaa yrittää näyttää vaikka auton huollossa.

Ei nauhoittanut myöskään täällä tänään (27.5)

Resque
27.05.2007, 23:59
Jäi täälläkin nauhoitus väliin (Gilmoren tytöt 27.5), signaali Lapualta ja softana edellinen 1.00.03. Yllättävää, koska muuten nauhoitukset toimineet lähes moitteetta :hitme:

Miten muilla, onko laite "hukannut" nauhoituksia? Eli tallennelistassa nauhoite näkyy mutta sitä ei voi katsoa, tulee vain ilmoitus "kanava on salattu tai se ei ole saatavissa" :OI Samalla tuo aikalaskuri kulkee 5 sek kerrallaan, aivan kuin olisi pikakelaus päällä. Näitä toimimattomia tallennuksia on 2 kpl ja ne ovat aikaisemmin toimineet, nyt n. kuukauden päästä ilmeni tälläinen ongelma. Taitaa olla korruptoitunut osa kiintolevyn sisällöstä... Alkaa ottaa päähän koko Humax, laatu merkki muka. :sick: VHS:kin on luotettavampi...
EDIT: Olis pitänyt lukea huolellisemmin, tapantma:lla näkyy olevan samoja oireita omassa "yksilössä". Taitaa olla tämäkin vika siis ominaisuus.

T-Luu
28.05.2007, 09:33

No meillä vaihteeksi onnistui Gilmoren tyttöjen nauhoitus eilen (27.5.), tosin vaimo varmuuden vuoksi katsoi samalla sitä, joten en tiedä auttoiko se.

Sen sijaan sekä tiistain että lauantain pika-uusinta Bellevillen Kolmosista epäonnistui (tiistailta tuli puoli minuuttia, lauantailta ei ollenkaan).

Tietääkö joku onko sinne Finnsatille joku sähköpostiosoite juuri näitä vikailmoituksia varten? Pitää alkaa valittamaan, kun ei Ylen nauhoituksiin pysty luottamaan, ja lisäksi ne "kanava salattu..." ilmoitukset ottaa hermoon.

LemPente
28.05.2007, 09:39
Ei onnistunut Gilmoren tytöt-ohjelman tallennus Länsi-Vantaallakaan. Ohjelmistoversio 1.00.04. Aikaisemmin on onnistunut kaikki tallennukset.

RaakaRoki
28.05.2007, 13:23
Tietääkö joku onko sinne Finnsatille joku sähköpostiosoite juuri näitä vikailmoituksia varten? Pitää alkaa valittamaan, kun ei Ylen nauhoituksiin pysty luottamaan, ja lisäksi ne "kanava salattu..." ilmoitukset ottaa hermoon.

Täältä löytyy Finnsatin ainoan teknisen asiantuntijan sähköpostiosoite ja puhelinnumero:

http://www.finnsat.fi/18.html

vesa.mikkila@finnsat.fi
Puh. 0207 420 100

Koska eivät yleensä vastaa sähköpostiin olen vielä soitellut perään.

OrmArtur
28.05.2007, 13:50
Surullista, että yksi markkinoiden parhaista bokseista alkaa kärsiä vioista, jotka eivät ole sen itsensä aiheuttamia, vaan ulkoisten tekijöiden, kuten lähetystekniikan muutosten. Mahtaa olla mukava suunnitella softia tuolla kehityspuljussa kun antennista tulevan tavaran laatu vaihtelee ja kaikkeen pitäisi pystyä varautumaan.

RaakaRoki
28.05.2007, 13:50
Taitavat vetää boksin markkinoilta kokonaan, kun ohjelmistovikoja ei korjata ja lisäksi se on laitettu alennusmyyntiin [aivan kuten Handan (on hanurista) DVB-T ja -C 6000].
Nyt Humax PVR-9200T-mallia saa jo 399:llä (Jyväskylän Elisa Shopin mainos Keskisuomalaisessa 25.05.2007)!

RaakaRoki
28.05.2007, 13:53
Surullista, että yksi markkinoiden parhaista bokseista alkaa kärsiä vioista, jotka eivät ole sen itsensä aiheuttamia, vaan ulkoisten tekijöiden, kuten lähetystekniikan muutosten. Mahtaa olla mukava suunnitella softia tuolla kehityspuljussa kun antennista tulevan tavaran laatu vaihtelee ja kaikkeen pitäisi pystyä varautumaan.

Mutta minkä takia Humax PVR-8000T-mallissa tai muun merkkisissä bokseissa ei esiinny "Kanava on salattu ..." ongelmaa?

Jos tuon vian on aiheuttanut lähetystekniikan muutos, mutta se esiintyy vain Humax PVR-9200T-boksissa, lähetystekniikkaa ei varmaan palauteta entiselleen ja on turha odottaa korjausta muualta kuin laitevalmistajalta.
Jos taas vian korjaus kestää yhtä kauan kuin nyt on kestänyt salatuilta kanavilta tallennetuissa ohjelmissa esiintyvien häiriöiden korjaus (vuosi ja jatkuu edelleen), kannattaa viedä boksi takaisin kauppaan. Tällä tavalla laitevalmistajan korjauksiin saataisiin vauhtia kun bokseja alkaisi palautua kauppoihin ja kaupat eivät tietenkään enää ottaisi niitä myyntiin (esim. liikkeessä Jyväskylässä, johon palutin omani, ei enää ole myynnissä tätä mallia, koska palautuksia oli tullut sen verran).
Muistakaa, että laitteella on 24 kk:n takuu ! Minä odotin kärsivällisesti 8 kk, että olemassaolevat viat korjattaisiin ohjelmistopäivityksillä ja käyttämällä huollossa, mutta odotus toi vain yhden vian lisää!

arthur
28.05.2007, 19:40
Taitavat vetää boksin markkinoilta kokonaan, kun ohjelmistovikoja ei korjata ja lisäksi se on laitettu alennusmyyntiin
Olisikohan noin? Kaapelimalli ei kauaa kerinnyt myynnissä olla.

OrmArtur
29.05.2007, 09:47
Tuo 8000 taitaa olla niitä harvoja Humaxin bokseja, joka ei kärsi tuosta "Kanava salattu" -ongelmasta. Ainakin tuon toisen ketjun mukaan ongelmasta kärsiviä bokseja on useampia, tallentavia ja tavallisia. Taitaa 8000 olla vanhempaa sukupolvea, jossa jokin perustavanlaatuinen ratkaisu on tehty toisin. Henkilökohtaisesti en usko mallin poisvetämiseen, tuolla perusteella esim. Topfieldit olisi jo vedetty aikapäiviä sitten markkinoilta. Ei niin, että ne olisivat huonoja, mutta kaikenlaista pientä on ilmennyt matkan varrella ja noita korjaamaan on useita päivityksiä, jotka ovat tuoneet välillä mukanaan uusia ongelmia.

Btw, minulla ei ole vielä epäonnistunut yhtään tallennusta tämän kanava salattu -kauden aikana. Yksi ratkaisu voi olla se, että laittaa noihin ajastuksiin lisämääreen, että ne tallentuvat viikoittain. (Tai sitten se johtuu siitä, että ajastukset on tehty ennen kuin ongelma on alkanut ja ne toimivat siksi minulla moitteetta.)

T-Luu
29.05.2007, 18:53
RaakaRoki: Kiitos yhteystiedoista, lähetin viestiä sinnepäin.

Tuosta viime Sunnuntain Gilmoren tytöistä vielä sen verran, että katselin sitä jälkikäteen levyltä, ja ei siinä ainakaan alussa ollut mitään ongelmia. Kerran n. 23 minuutin kohdalla tuli tuttu ilmoitus "Kanava salattu..." ja kuva pimeni sekunniksi.

Itsellä on vielä takuuta laitteessa jäljellä vaikka kuinka, mutta kyllä tuon mielellään pitäisi, jos vain saavat ongelman korjattua.

Ylen lähetyksen muutoksista sen verran että ilmeisesti Ylen tekemä muutos on kyllä ihan standardin mukainen kun näitä ongelmia on ilmennyt ainoastaan Humaxilla. Eli tässä tapauksessa on mielestäni Humaxin velvollisuus korjata ongelma. Itsellä on henk. koht. kokemuksia erään standardin toteuttamisesta softalla, ja kyllä siinä saa varautua tekemään korjauksia koko softan elinkaaren ajan.

hamaju
30.05.2007, 11:29
Onko kenelläkään ilmennyt ongelmia 9200T-boksilla MTV3, SUB, JIM ja Nelonen kanavilla? Viikoittain useita kertoja isoja näkyvyysongelmia. Muut kanavat näkyvät samaan aikaan normaalisti. Kakkostelkun CD:n ilmaiscombolla kanavat näkyvät normaalisti. Missä vika?

SSZ
30.05.2007, 16:27
Voiko vika olla mahdollisesti kovalevyllä kun 20.4.07 tallennetun leffan "Rakastaa, ei rakasta" toisto pysähtyy aina kohtaan 0:48/1:34. Silloin ei mitkään paneelin eikä kaukosäätimen napit toimi, virta on pakko katkaista ennen kuin boksi alkaa taas toimimaan. Tämä toistuu joka kerta ko. tallenteen kohdalla, eikä ko. kohdan ohi onnistu hyppäämään vaan kuva jää aina samaan kohtaan. Seuraavana päivänä ilmeni toinenkin vika pariin kertaan: päällä olleen kanavan kuva oli jäänyt päälle:sleep: ja eikun virta pois. Leffaa ei viitsi poistaa jos sama "naarmu" osuu uuden tallenteen kohdalle.

vonkale
30.05.2007, 17:06
Voiko vika olla mahdollisesti kovalevyllä kun 20.4.07 tallennetun leffan "Rakastaa, ei rakasta" toisto pysähtyy aina kohtaan 0:48/1:34. Silloin ei mitkään paneelin eikä kaukosäätimen napit toimi, virta on pakko katkaista ennen kuin boksi alkaa taas toimimaan. Tämä toistuu joka kerta ko. tallenteen kohdalla, eikä ko. kohdan ohi onnistu hyppäämään vaan kuva jää aina samaan kohtaan. Seuraavana päivänä ilmeni toinenkin vika pariin kertaan: päällä olleen kanavan kuva oli jäänyt päälle:sleep: ja eikun virta pois. Leffaa ei viitsi poistaa jos sama "naarmu" osuu uuden tallenteen kohdalle.

Sama oire tapahtui C mallissa tässä taannoin, kun katselin chaseplayna ohjelmaa joka tallentui samalla. Siinä sitten meni vituiksi tallennus sekä katsominen kun piti päävirtoja katkoa ja muuta...

dispe
03.06.2007, 21:01

Eipä nauhoittanut tänäänkään Gilmoren tyttöjä (3.6)
Laitettu egp:stä nauhoittamaan, tv ja boksi kiinni ja kyläilemään.
Oli kyllä nauhoittanut kakkoselta Öljynporauslautalla ohjelman

Yore
03.06.2007, 22:38
Eipä nauhoittanut tänäänkään Gilmoren tyttöjä (3.6)
Laitettu egp:stä nauhoittamaan, tv ja boksi kiinni ja kyläilemään.
Oli kyllä nauhoittanut kakkoselta Öljynporauslautalla ohjelman

Outoa ! mulla on kaapeli-malli ja vaimoni mielipahaksi olen missannut viime sunnuntain 27.5 ja tän päivän 3.6 Gilmoren tytöt ! ja tänään vielä ennen leffaan lähtöä takuuvarmistin, että se on on ohjelmaluettelossa ! mikään muu pätkä ei oo jäänyt menemättä levylle !

arskaxx
03.06.2007, 22:58
Mulla jäi eilen eka kerran ohjelma tallentumatta. Kakkoselta "liikennepoliisi", olen ihan varma, että se oli ajastettu, mutta ei sitä kyllä missään ole :(

Pitäisköhän ostaa pari toisen merkkistä boxia rinnalle ja laittaa kaikkiin samat ajastukset, jos joku niistä sitten tallentaisi halutun ohjelman :mad:

OrmArtur
04.06.2007, 12:41
Dispe, Yore, Arskaxx,

Oletteko kokeilleet laittaa noihin tallennuksiin viikoittaista ajastusta? Mulla ei ole jäänyt yhtään (kai) tallentumatta, kun ohjelmat, myös Gilmore, on säädetty tallentumaan joka viikko samaan aikaan. Silloin ei alkuperäisellä epg-paikalla ole mitään väliä, vaan ohjelma tallentuu vain kellonajan mukaan huolimatta varsinaisesta ohjelmasta.

Yore
04.06.2007, 21:16
Dispe, Yore, Arskaxx,

Oletteko kokeilleet laittaa noihin tallennuksiin viikoittaista ajastusta? .

Mullla oli ne alunperin viikoittaisessa ajastuksessa, mutta kaapelin uuden version myötä, 1.00.07, tuli bugi jossa ylipäätään jos aukaisee sen ajastetun ohjelman ja esim. muuttaa loppuaikaa niin se hävittää ohjelman nimen ja sinne jää pelkästään TV kanava nimen kohdalle näkyviin :-(..tämän takia luovuin kokonaan viikoittaisista ajastuksista ja teen nyt yleensä maanantaisin viikon ohjelmat putkeen.

T-Luu
05.06.2007, 17:29
Dispe, Yore, Arskaxx,

Oletteko kokeilleet laittaa noihin tallennuksiin viikoittaista ajastusta?

Viikottaisen ajastuksen lisäksi myös ihan käsin tehty ajastus toimii, kokeilin viime sunnuntaina ja Gilmoren tytöt tuli levylle, vaikkei boksi ollut päällä nauhoituksen aikana.

Eli ongelma näyttäisi koskevan EPG-ajastuksia, mikä on ikävää, koska ainakin meillä tehdään kaikki ajastukset EPG:n kautta :weep:

Lähetin jo viikko sitten sähköpostia Finsatille, mutta mitään ei ole vielä kuulunut. Ainakin tässä suhteessa olisi Finsatilla parantamisen varaa. Voisivat edes vastata että asialle tehdään jotain, vaikkei ratkaisua olekaan vielä valmiina.

OrmArtur
06.06.2007, 11:51
Lähetin myös pari päivää sitten Finnsatille palautetta palvelusta ja esitin toiveen siitä, että he voisivat tiedottaa esim. sivullaan, että asioille ollaan tekemässä jotain ja siitä, mitä epäkohtia ollaan seuraavaan päivityspakettiin ottamassa tarkasteluun. Se auttaisi kummasti, tulisi sellainen olo, ettei asiaa vain haudota.

RaakaRoki
06.06.2007, 12:05
... Eli ongelma näyttäisi koskevan EPG-ajastuksia, mikä on ikävää, koska ainakin meillä tehdään kaikki ajastukset EPG:n kautta :weep: Lähetin jo viikko sitten sähköpostia Finsatille, mutta mitään ei ole vielä kuulunut. Ainakin tässä suhteessa olisi Finsatilla parantamisen varaa. Voisivat edes vastata että asialle tehdään jotain, vaikkei ratkaisua olekaan vielä valmiina.
Kuten olen kirjoittanut aiemmin: Finnsatilta ei yleensä vastata sähköposteihin, mikä on hyvin ärsyttävää.:grr: Asiakas saa sellaisen käsityksen, että ongelmien korjaamisesta ei välitetä.
Olen tivannut puhelimitse samaa asiaa, että onko vaikutusta tallennuksen onnistumiselle sillä ajastanko EPG:stä vai manuaalisesti. Vastaus on ollut ympäripyöreä, että "ei pitäisi vaikuttaa".

Tuo olisi hyvä asia, jos Finnsat kertoisi, aiotaanko vioille tehdä mitään ja millä aikataululla. Sehän vähentäisi turhia yhteydenottoja heihin päin kun me huomaisimme ko. sivulta, että tämä ongelma on heillä jo tiedossa ja sille ollaan tekemässä jotain.

dispe
06.06.2007, 12:19
Dispe, Yore, Arskaxx,

Oletteko kokeilleet laittaa noihin tallennuksiin viikoittaista ajastusta ?

Eipä ole tullut laitettua. On varmasti totta että käsipelillä ajastaminen
on varmempaa mutta kun se on niin yksinkertaista tuosta egp:stä laittaa.
Ei kai siinä auta muu kuin ruveta manuaalisesti ajastukset laittamaan.

Japsu1
06.06.2007, 12:43
Tuo olisi hyvä asia, jos Finnsat kertoisi, aiotaanko vioille tehdä mitään ja millä aikataululla. Sehän vähentäisi turhia yhteydenottoja heihin päin kun me huomaisimme ko. sivulta, että tämä ongelma on heillä jo tiedossa ja sille ollaan tekemässä jotain.
Lisäksi Finsatin olisi syytä tiedostaa että näitä sivuja lukee myös iso joukko mahdollisia tulevia Humax-käyttäjiä jotka vasta punnitsevat mitä boksia uskaltaisivat lähteä hankkimaan. Käyttäjäpalautteiden perusteella olin jo melko vakuuttunut siitä että tulevan boksin merkki on Humax, varsinkin kun päivityksillä oli korjattu useita itselleni tärkeitä asioita. Nyt on taas laitettava jäitä hattuun ja harkittava asia uudestaan tämänhetkisen tiedon perusteella.

Eli katsotaan miten Finsat hoitaa hommansa ja tehdään ostopäätös vasta sitten...:confused: