PDA

View Full Version : Kovossa ei cap limittiä?

Takeshi666
20.09.2005, 13:34
Minulla on maxtorin 40-gigainen kovalevy, mallia 34098H4. Ilmeisestikään vanha koneenromuni ei tue näin suurta kovalevyä, enkä googlellakaan löytänyt jumpperiasetuksia cap limitiä varten. Onko tässä mallissa edes sellaista?

Vai onko mahdollista korjata asia BIOS-päivityksellä? Emolevy on mallia VB-609, jota valmistettiin ainoastaan HP:n Vectra-koneisiin (mitä tämäkin on), ja HP ei ole edes tehnyt kunnollisia BIOS-päivityksiä...

javir
20.09.2005, 13:56
Minulla on maxtorin 40-gigainen kovalevy, mallia 34098H4. Ilmeisestikään vanha koneenromuni ei tue näin suurta kovalevyä

Eipä tuolla mitään väliä ole koska käyttöjärjestelmä (ainakin linux) ei paljoa välitä noista biossin tiedoista. Iskee biossiin vaan jotain höpöhöpöä siten että saa koneen boottaamaan siltä. Noin tein itse muutama vuosi sitten kun piti saada joku 100 giganen levy toimimaan järjettömän vanhassa koneessa.

Takeshi666
20.09.2005, 17:50
No ongelma on siinä että kone ei tunnista kovoa käynnistysvaiheessa. BIOS kyllä löytää kovalevyn, mutta kun sitä pitäisi oikein ruveta tunnistamaan, kone jäätyy siihen. (eli siinä kohtaa missä ruudulla listataan kaikki kovalevyt ja niiden kapasiteetit)