View Full Version : Final Fantasy SE
Useat ovat tämän tilanneet jo, joten pyytäisinkin kommenttia varsinkin kuvanlaadusta.
Tämä siksi, että sitä on haukuttu välillä rankemmankin puoleisesti.
Kommentteja tästä, mielellään molemmista TV ja tykki puolelta.
Ja extrojakin saa tietenkin kommentoida.
Leffaa ei sinällään tarvitse (siis kommentoida).
Nice Guy Eddie
27.10.2001, 19:53
Originally posted by nothing
Useat ovat tämän tilanneet jo, joten pyytäisinkin kommenttia varsinkin kuvanlaadusta.
Tämä siksi, että sitä on haukuttu välillä rankemmankin puoleisesti.
Kommentteja tästä, mielellään molemmista TV ja tykki puolelta.
Ja extrojakin saa tietenkin kommentoida.
Leffaa ei sinällään tarvitse (siis kommentoida).
Etkös pelimiehenä meinaa odottaa sitä PS2 julkaisua?
Siinähän oli kaiken maailman pelattavaa lisä materiaalia jos nyt oikein muistan..
Originally posted by Nice Guy Eddie
Etkös pelimiehenä meinaa odottaa sitä PS2 julkaisua?
Siinähän oli kaiken maailman pelattavaa lisä materiaalia jos nyt oikein muistan..
Kyllä se leffaversio pitää ensin hankkia. Katsoo sitten joskus tulevaisuudessa kun se ensin ilmestyykin.
jansku76
27.10.2001, 20:18
En tiedä onko näistä linkeistä mitään apua, mutta ainakin kaikissa näissä kuvan laatua sanotaan loistavaksi:
http://www.currentfilm.com/dvdreviews4/finalfantasysedvd.html
http://www.dvdfile.com/software/review/dvd-video_4/finalfantasy_spiritswithin.html
http://www.dvdmg.com/finalfantasy.shtml
No kuva näytti välillä minusta kohinaiselta, en tiedä on se tarkoituksella sellainen vai jonkun vian takia, todennäköisesti tarkoituksella kuitenkin. Varsinkin taustoissa on sellainen hieno rakeisuus havaittavissa. En niin tarkkaan niitä jenkkifoorumeittein juttuja lukenut muuten kuin että valittivat siitä EE:stä, jota minä en havainnut.
Toki siitä niitä vikoja varmaan löytää jos oikein etsii, mutta minua kiinnosti itse elokuva josta ei ollut mitään ennakkotietoa oikein.
Arvosanaksi kuvalle sanoisin kuitenkin hyvä 33" TV:llä katseltuna ja extroja näkyy olevan riittävästi, vain ohimennen vilkaisin niitä.
R1 on sitten RCE-koodattu; joillakin on ollut ongelmia tämän kanssa, vaikka muut RCE-levyt ovat kuulemma pyörähtäneet ongelmitta.
Nyt kun varmaan useammalla on jo FF, niin olisi hienoa, jos joku viitsisi väsätä Trabaan jonkinasteisen arvostelun tyngän.
Oiskohan joku niin kiltti :confused:
Tässäpä linkki R4-version arvosteluun:
http://www.dvd.net.au/news.cgi?id=1689
"Kuva huomattavasti parempi kuin NTSC-versiossa" ja kaikki R1:n extrat paria muiden leffojen traileria lukuun ottamatta mukana.
.. ja kahden levyn setti alle 120 mk:lla - ei paha :)
Edit: linkkiä säädetty
Originally posted by Lassi
Tässäpä linkki R4-version arvosteluun:
http://www.dvd.net.au/news.cgi?id=1689
"Kuva huomattavasti parempi kuin NTSC-versiossa" ja kaikki R1:n extrat paria muiden leffojen traileria lukuun ottamatta mukana.
.. ja kahden levyn setti alle 120 mk:lla - ei paha :)
Edit: linkkiä säädetty
Kiitoksia tästä tiedosta.
Nyt voin rauhassa tilata Ausseista, eikä tarvi haikailla R1:sen perään.
SamSonite
16.11.2001, 21:33
R1 kolahti tänään luukusta enkä huomannut kuvassa MITÄÄN vikaa, täydellinen kuva minusta siinä oli.
Originally posted by SamSonite
R1 kolahti tänään luukusta enkä huomannut kuvassa MITÄÄN vikaa, täydellinen kuva minusta siinä oli.
No sepä hyvä, sillä R4 on tilauksessa ja siinä on kuulemma vielä parempi kuva :D
SamSonite
16.11.2001, 21:58
Originally posted by nothing
No sepä hyvä, sillä R4 on tilauksessa ja siinä on kuulemma vielä parempi kuva :D
Ei kuva mun mielestä voi paljoa paremmaksi enää muuttua, ehkä mun näössä on sitten jotain vikaa. Mulle riittää ihan hyvin tuo...:)
Originally posted by SamSonite
Ei kuva mun mielestä voi paljoa paremmaksi enää muuttua, ehkä mun näössä on sitten jotain vikaa. Mulle riittää ihan hyvin tuo...:)
Ei kai kukaan ole väittänytkään, että R1:n kuvassa olisi jotain vikaa (esim. Bullets'n'Babesin mukaan kuva on pientä EE:ta lukuun ottamatta täydellinen) mutta dvd.netin arvostelijan sanoin "The PAL version looks noticeably nicer than the NTSC disc, especially in the smooth-motion department."
Tänään saapui sitten Final Fantasyn R4-versio. Asialliselta vaikuttaa, tosin vain hyvin pikaisen tarkistuksen perusteella. Sen verran kuitenkin testasin että kyseessä on tosiaan R2/4 alueiden kiekko vaikkei suomitekstitystä löydykään.
Originally posted by anttiv
Tänään saapui sitten Final Fantasyn R4-versio. Asialliselta vaikuttaa, tosin vain hyvin pikaisen tarkistuksen perusteella. Sen verran kuitenkin testasin että kyseessä on tosiaan R2/4 alueiden kiekko vaikkei suomitekstitystä löydykään.
Tänään tuli myös minulle ja katsottuani leffan voin todeta, että oli hyvälaatuinen.
Millos toi pätkä tulee suomeen? Tai millon ylipäätänsä ilmestyy R2?
Originally posted by tequila
Millos toi pätkä tulee suomeen? Tai millon ylipäätänsä ilmestyy R2?
R2 UK julkaistaan 14.1.2002 ja lienee sama levy kuin tuo aussi. Tekstitys löytyy siis vain englanniksi, espanjaksi ja portugaliksi, ja tulee paljon kalliimmaksi.
Kai täällä tiedetään, että Final Fantasy R4 toimii R2 soittimissa? Lisäksi se on halvempi australiasta kuin briteistä tilattuna.
Kai täällä tiedetään, että Final Fantasy R4 toimii R2 soittimissa?
Anttihan tämän jo mainitsikin. R4 on vielä hienossa pahvisessa slip casessa, mitä ei tietääkseni ole ainakaan R1:n mukana, joten erittäin suositeltava hankinta kaiken kaikkiaan.