PDA

View Full Version : Technisat Cablestar 2, toimiiko Suomessa?

Tumppiu
28.07.2005, 21:19
Muutamassa threadissa on ollut tästä maininta, haluaisin vielä varmuuden asiasta.

Eikö kukaan ole tällaista hankkinut, edes todetakseen sen toimimattomuuden? Verkkokauppahan tätä myy, kysyin asiaa sieltäkin mutten ole (vielä) saanut vastausta. Ongelma on ilmeisesti tuo QAM 128 -asetus (mikä lieneekään) , mitä ei ilmeisesti kortissa ole. Tietääkö viksummat onko vika raudassa vai softassa?

Kiitos jo etukäteen vastauksista. ;)

Vastaanpa itse itselleni, ainakin elektroni.fi (http://www.elektroni.fi/?product=5763) mainostaa kortin tukevan kaikkia QAM -arvoja. Mikähän on tilanne linuxin puolella jos kerran homma softapäivityksellä hoitui.

Tumppiu
26.11.2005, 22:36
Onkohan kellään tuollaista pingviinikäyttiksen puolella käytössä?

kkh
29.11.2005, 12:27
Onkohan kellään tuollaista pingviinikäyttiksen puolella käytössä?

Mulla oli tollanen noin pari kuukautta sitten. Kokeilin silloin www.linuxtv.org cvs:stä löytyviä ajureita joita nimenomaan oli pätsatty ko. kortille sopiviksi. Toimivuus htv:n qam128 mukseilla oli hyvin huono, virittyi kyllä kanaville, mutta kuva oli silkkaa palikkaa koko ajan.

Palautin verkkokauppaan enkä suosittele kenellekkään.

Tumppiu
29.11.2005, 21:21
Kiitos vastauksesta! :thumbsup:
Eipä ilmeisestikään kannata vaivautua. Taipunen linjalle technotrend/terratec. (Noitten budjettikortit taitavat olla halvempiakin kuin kyseinen cablestar)

kkh
30.11.2005, 08:39
Kiitos vastauksesta! :thumbsup:
Eipä ilmeisestikään kannata vaivautua. Taipunen linjalle technotrend/terratec. (Noitten budjettikortit taitavat olla halvempiakin kuin kyseinen cablestar)

Mulla on ollut jo pari vuotta toisessa koneessa technotrend DVB-C 1.0 budjettikortti, se pelaa ihan "heittämällä". En tiedä valmistetaanko noita enään, mutta jos löytyy niin on suositeltava vaihtoehto.