PDA

View Full Version : Jaetaanko DVD-leffat-foorumi?

Mika
12.10.2001, 15:27
Ok, kysely.. pidetäänkö DVD-leffat nykyisellään vai jaetaanko se DVD-leffat-foorumiin jonka alle luodaan alifoorumi. DVD-leffoissa keskustellaan pelkästään DVD-leffojen/levyjen sisällöstä ja alifoorumissa kaikeasta muusta kuten ostopaikoista, "mä ostin just tän"-jne jutuista.

Gambit
12.10.2001, 15:32
Kannatan! ihan kokeilun arvoinen idea, ei tarvitse lukea enää toisten ostoslistoja.

Raimo
12.10.2001, 15:33
Kylläpä voisi olla jo paikallaan jako.

Miihkali
12.10.2001, 15:35
Juuh, jaetaan toki :)

Toteuttamiskelpoinen idea, ja uskoisin että pitemmän päälle havaitaan jopa ihan toimivaksikin :)

Mag
12.10.2001, 15:36
Voisi olla tyyliin:
DVD-Leffat => itse elokuva, eli tekninen laatu, kuva, ääni jne.

Alifoorumi => elokuvien julkaisut(päivämäärät yms.), ostospaikat ja hinnat jne.

Edit:
Oho, tuo ehdotukseni olikin lähes kopio Mikan esityksestä...

jaritt
12.10.2001, 16:01
Kannatetaan.

jalmari
12.10.2001, 16:02
Kuulostaa itse asiassa oikein hyvältä idealta.

ToniK
12.10.2001, 16:20
Juu, kannatetaan:) .

b_racuda
12.10.2001, 16:32
Kuulostaa ihan lupaavalta idealta

Jaska76
12.10.2001, 16:58
Kannatetaan, ei olisi enää sellainen "sillisalaatti"...

Nykis
12.10.2001, 17:36
Joo...:)

Jorse
12.10.2001, 18:15
Kannatan . . .

- Jorse -

luolamies
12.10.2001, 19:31
Mietin tuota samaa asiaa jonkin aikaa sitten, jäi sitten kuitenkin sanomatta. Useille ryhmille olisi varmasti tarvetta, usein käy niin että tärkeät threadit hautautuvat liian nopeasti, ja kovin syvälliselle keskustelulle tule edellytyksiä.

Ehdotan että jako tehtäisiin näin:

DVD-Leffat
Keskustelua yksittäisistä DVD elokuvista; Onko joku leffa anamorfinen? Mitä lisämateriaalia siitä löytyy?

DVD-Yleistä
Käsittelisi DVD elokuvia laajemmin; juttua esim. julkaisioista ja maahantuojista. Lisäksi yleisluontoisia kyselyjä, kuten; Tarvitsetko tekstityksiä? Kumpi parempi R1 vai R2?

Ostopaikat
Ajankohtaisia vihjeitä edullisia levyjä metsästäville.

Joitain vanhoja threadeja voisi siirtää noihin uusiin foorumeihin valmiiksi.

Maukka
12.10.2001, 20:13
Kannatan ideaa, vaikka minulle noilla jaotteluilla ei olekaan mitään merkitystä. Luen kuitenkin kaikki uudet viestit new posts:in alta enkä etsi niitä mistään tietyistä alafoorumeista.

nothing
12.10.2001, 20:14
Äänestin EI, koska en näe muutosta tärkeänä tai edes aiheellisena.
Eipä siitä tietenkään minulle haittaakaan ole.

Corca
12.10.2001, 20:51
Ihan käypä idea, kunhan jako olisi vain noihin Mikan kahteen osioon, se riittää hyvin jakamaan dvd-faktat-osion ja muu huttu-osion toisistaan eli ei muita jakohaaroja esim.Luolamies-tyyliin. Joten paas splitaten :thumbsup:

Mag
12.10.2001, 21:01
Originally posted by luolamies
Mietin tuota samaa asiaa jonkin aikaa sitten, jäi sitten kuitenkin sanomatta. Useille ryhmille olisi varmasti tarvetta, usein käy niin että tärkeät threadit hautautuvat liian nopeasti, ja kovin syvälliselle keskustelulle tule edellytyksiä.

Ehdotan että jako tehtäisiin näin:

DVD-Leffat
Keskustelua yksittäisistä DVD elokuvista; Onko joku leffa anamorfinen? Mitä lisämateriaalia siitä löytyy?

DVD-Yleistä
Käsittelisi DVD elokuvia laajemmin; juttua esim. julkaisioista ja maahantuojista. Lisäksi yleisluontoisia kyselyjä, kuten; Tarvitsetko tekstityksiä? Kumpi parempi R1 vai R2?

Ostopaikat
Ajankohtaisia vihjeitä edullisia levyjä metsästäville.

Joitain vanhoja threadeja voisi siirtää noihin uusiin foorumeihin valmiiksi.

Menisikö tuo jo turhan "repaleiseksi"? Saattaisi mennä jo vähän hiplaamisen suuntaan mikäli kolmeen osaa jaettaisiin?

luolamies
12.10.2001, 22:06
jakamaan dvd-faktat-osion ja muu huttu-osion toisistaan eli ei muita jakohaaroja esim.Luolamies-tyyliin.Mielestäni kahteen jakaminen ei auta asiaa. Trafiikin määrä ei vähene paljoakaan, se nimittäin oli tavoitteena tuossa leffat+yleistä+ostopaikat -suunnitelmassa.
Jos DVD-leffat jaettaisiin kolmeen osaan, olisi keskustelu paljon mukavampaa, kun threadia ei tarvitsisi heti seuraavana päivänä etsiä Seachilla, sen hautauduttua huitsin nevadaan.

Sitäpaitsi, pelkän ostopaikat foorumin tekeminen ei jakaisi keskustelua tasan 50/50 vaan DVD-leffat pysyisi edelleen ruuhkaisena.

Menisikö tuo jo turhan "repaleiseksi"? Saattaisi mennä jo vähän hiplaamisen suuntaan mikäli kolmeen osaa jaettaisiin?Eipä niinkään, leffat-osio käsittelisi yksittäisten levyjen ominaisuuksia/ongelmia ja yleistä taas keskittyisi pohtimaan levyjen tuotantopuolta, ulkomailta tilaamista, ym.. Ero noiden välillä on selkeä.

Mika
14.10.2001, 15:10
Lisää ääniä kaivataan että saadaan kattavampi otos käyttäjien mielipiteestä joten jos et vielä ole ottanut kantaa niin muodostappa joku mielipide ja painase vote-nappulaa.

Hak
14.10.2001, 18:27
Originally posted by nothing
Äänestin EI, koska en näe muutosta tärkeänä tai edes aiheellisena.
Eipä siitä tietenkään minulle haittaakaan ole.
Samoilla linjoilla. Olenkin äänestänyt jo aikaisemmin en vain muista kumpaa vaihto ehtoa.

jansku76
14.10.2001, 18:32
Originally posted by MauriE
Kannatan ideaa, vaikka minulle noilla jaotteluilla ei olekaan mitään merkitystä. Luen kuitenkin kaikki uudet viestit new posts:in alta enkä etsi niitä mistään tietyistä alafoorumeista.
Minä käytän myös tuota new posts nappulaa joten jakamisesta ei ole minulle varsinaista hyötyä, mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan joten jakoon vain.

Maukka
14.10.2001, 20:16
Originally posted by jansku76
Minä käytän myös tuota new posts nappulaa joten jakamisesta ei ole minulle varsinaista hyötyä, mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan joten jakoon vain.
Ainoastaan tietyn asian etsimisessä tuosta voisi olettaa olevan hyötyä, mutta kyllähän softa käy äkkiä läpi kaikki foorumit kerralla.

anttiv
14.10.2001, 22:25
En kannata jakamista. Onhan trabant toki vilkas, mutta ei nykyinen liikennöinti vielä omasta mielestäni hankaloita juttujen seuraamista yhdeltä foorumilta. Ja eipä siitä apua ole kun new posts toimintoa käyttää.

Bogo
15.10.2001, 08:42
Originally posted by MauriE
Luen kuitenkin kaikki uudet viestit new posts:in alta enkä etsi niitä mistään tietyistä alafoorumeista.

Mulle on ihan sama. Mä en niitä foorumeita selaa vaikka niitä olis sata tai yks. Mut ehkä se ainakin näyttäis selkeemmältä...?

Samppa
15.10.2001, 10:32
Itse kannattaisin hieman erilaista ratkaisua, eli tuossa toisessa topicissa ehdottamaani ns. kaupankäyntiin keskittyvää foorumia johon koottaisiin aiheet koskien:

- alennusmyyntejä (saisi nuo kaikki Ezyssä ale, Anttilassa ale jne... pois häiritsemästä DVD-leffat palstaa)
- tullauskäytäntöjä & kokemuksia (nyt ainakin kolmessa eri aihealueessa on samansuuntaista keskustelua tullauksesta)
- keskustelua luottokorteista ja niiden toimivuudesta (ei oikein sovi mielestäni ainakaan DVD-leffat aiheeseen kuten nykyään)
- keskustelua ongelmista kaupankäynnissä (palautukset, virheelliset lähetykset jne...)

...nykyisellään keskustelut kyseisistä aiheista (herättävät aika paljonkin keskustelua) ovat hajaantuneet hujanhajan, lähes samansisältöisiä topicceja löytyy DVD-leffat, Kotiteatteri yleistä, Tarinatupa ja miksei tekniikkapuoliltakin (audio & video).

Jarkko G.
15.10.2001, 16:10
Eipähän tuohon tarvitsisi välttämättä, kuin yhden otsikon esimerkiksi 'ALE DVD:t' jonne kirjoitettaisiin kaikki uudet ale bongaukset ..
On vain eri asia miten hyvin saadaan pidettyä tuollainen threadi kasassa ilman, että se alkaisi rönsyilemään.

Esimerkkinä toimii mielestäni erinomaisesti Visa Electron-threadi, joka jatkuu koko ajan, eikä muita pankkikortti kyselyitä ole.

Maukka
15.10.2001, 17:37
Originally posted by Jarkko G.
Eipähän tuohon tarvitsisi välttämättä, kuin yhden otsikon esimerkiksi 'ALE DVD:t' jonne kirjoitettaisiin kaikki uudet ale bongaukset ..

Tyyliin Bargain-basement, jossa kuitenkin käsitellään myös laitteiden tarjouksia eikä rajata aihetta vain dvd:ihin.

kumma_uni
17.10.2001, 14:15
Kannatetaan kahta ryhmää.