PDA

View Full Version : Topfield TF5100PVRc ja kaapelikortti

Rikux
10.05.2005, 22:18
Ostin sitten tyytyväisenä ttv:n kaapelikortin Toppyyn, mutta eihän vehje edes tunnista sitä. Onko kukaan saanut kaapelikorttia toimimaan Tampereen kaapeliverkossa ja jos, niin miten?

TTV:n täti sanoi, ettei voi taata sen toimivuutta, koska ongelmia on kuulemma ollut... Onneksi en ottanut siihen vielä mitään maksullisia kanavia.

Jaute
11.05.2005, 11:59
Ostin sitten tyytyväisenä ttv:n kaapelikortin Toppyyn, mutta eihän vehje edes tunnista sitä. Onko kukaan saanut kaapelikorttia toimimaan Tampereen kaapeliverkossa ja jos, niin miten?

TTV:n täti sanoi, ettei voi taata sen toimivuutta, koska ongelmia on kuulemma ollut... Onneksi en ottanut siihen vielä mitään maksullisia kanavia.
Hyvin on toiminut TTV:n kortilla, joka on haettu joskus viime vuonna.

MRF
11.05.2005, 13:59
On ongelmia nimenomaan TTV:n kaapelikortin kanssa. Mulla on koko ajan näkynyt normaalisti nämä ns. ilmaiset kanavat (MTV Nordic...), mutta Canal+ lakkasi näkymästä puolentoista viikon jälkeen. Olen koittanut selvitellä sitä pitkin poikin ja tiedot ovat kovin ristiriitaisia. Asenne tuntuu olevan enemmänkin, että voi voi, ei muilla ole kuulema noin käynyt. Kuitenkin on vakuutettu, että vikaa ei ole kortissa, ei kortinlukijassa, ei Topfieldissä itsessään, että selvitäpä tuo nyt sitten. Koitin myös toimivuutta ulkoisen moduulin kanssa, eikä toiminut. Olen tässä ollut nyt odottelevalla kannalla, että jos uusi päivitys korjaisi tuon vaivan tai sitten, kun seuraava salausavain (?) tulee. :confused:

edit: niin ja kortin kanssa tulee joskus että "ei korttia" ja joskus ei tule mitään ilmoitusta, mutta canalit ei vaan näy. Ilmoittakaa ihmeessä, jos jollain on tähän jonkinlainen ratkaisu. Maahantuojasta ja TTV:stä ei ole ollut tässä pulmassa minkäänlaista apua.

unreal
11.05.2005, 15:59
Hyvin on toiminut TTV:n kortilla, joka on haettu joskus viime vuonna.

Joo sama mulla, ei ongelmia, tosin kortti ei ole tämä uusi "kaapelikortti" vaan ihan se vanha Canal+-pakettia varten hankittu ohjelmakortti. Tuskin näissä uusissa korteissa tosin muuta eroa on kuin uusi väritys ja tyhmä telkkarimainos.

Snooker100
12.05.2005, 15:54

Minulla On ProCaster 5101C ja laitoin HTV:n ohjelmakortin sisään. Hyvin näkyi kaikki, mistä maksankin.

Nuo kaapelikortit kestävät joskus jonkun aikaa, että saavat valtuutuksen satelliitin kautta.

Snooker100
12.05.2005, 17:24

Etkö näe mitään kanavia ?
Ilmaiskanavat pitäisi näkyä ilman korttiakin ja korttimaksulliset kanavat kortin kanssa. Jos TTV:llä on Eurosport diginä, niin se edellyttää, että se näkyy analogiapuolellakin.

MRF
13.05.2005, 14:12

Onko sulla alkanut näkyä kanavat?

Mulla ei näy vieläkään Canal+, mutta tosiaan korostan sitä, että näkyi ihan täydellisesti puolitoista viikkoa, joten samanlaisia ongelmia voi ilmestyä vielä muillekin. Tietääkö kukaan, että miten usein TTV vaihtaa salausavainta? Koska siinä olisi yksi mahdollisuus, että Canal alkaisi mulla taas näkyä.

jpaana
16.05.2005, 12:18
Itselläni on helmikuun lopussa otettu TTV:n kortti, hyvin näkyy TV1000 ja XL-paketin kanavat. Tallennuksissa on ajoittain tätä "pikselivikaa", mistä on muuallakin puhuttu, mutta ykköstuneria käytettäessä tuntuu toimivan suht luotettavasti. Kortin voi tosin laittaa "liian" syvälle, jolloin kontakti häviää, mutta kun sitä vetää muutaman millin ulospäin niin pelaa.

MRF
16.05.2005, 15:16
Mun tilanteeseen sen verran päivitystä, että vika olikin TTV:n puolella ja nyt kanavat näkyvät. Kyseessä oli vain jonkinlainen huolimattomuusvirhe, joka oli vaikea kuitenkin havaita ja sen takia tuli tällainen rumba, jossa poikkoilin Topfieldin maahantuojan ja TTV:n välillä. Nyt kuitenkin siis kaikki kunnossa ja TTV kyllä hyvitti asianmukaisesti tuon asian, joten pisteet sinne.

Rikux
16.05.2005, 19:44
Mulla oli vikana se, etten tajunnut miten pitkään pitää odotella että valtuutus kattella kanavaa tulee. Siinä kesti joku puoli minuuttia, joka piti pitää kanavaa salatulla ennenkuin alko toimiin. Nyt ei ole ollut mitään ongelmia.

Uusi ongelma sensijaan on ilmennyt, elikkä Toppy tuntuu nauhoittavan melkein aina ohjelma siten, että loppu jää pois kun katsoo EPG:tä. En oikein ole vielä haarukoinut missä vika on, mutta kun pistää ok:ta pari kertaa painamalla ohjelman tulemaan melkein aina alussa on pitkään edellistä ohjelmaa ja sitten varsinainen ohjelma loppuu 10 minuuttia ennen loppua. Är-syt-tä-vää...

MRF
16.05.2005, 20:28
Uusi ongelma sensijaan on ilmennyt, elikkä Toppy tuntuu nauhoittavan melkein aina ohjelma siten, että loppu jää pois kun katsoo EPG:tä. En oikein ole vielä haarukoinut missä vika on, mutta kun pistää ok:ta pari kertaa painamalla ohjelman tulemaan melkein aina alussa on pitkään edellistä ohjelmaa ja sitten varsinainen ohjelma loppuu 10 minuuttia ennen loppua. Är-syt-tä-vää...

Mutta siis johtuukos tuo ihan vaan siitä, että jos tallennat EPG:n kautta, etkä laita lisäaikaa, niin se menee minuutilleen niin kuin ohjelmatiedoissa on määrätty. Esimerkiksi Nelosella ohjelmat alkaa usein todella paljon myöhässä varsinkin illalla ja siten myös loppuvatkin myöhemmin kuin alunperin määrätty. Oliko ongelma siis ihan vain tämä? Lisäaikaa voit kyllä pistää ihan sieltä EPG:stä eli painat tuon kahden ok:n painamisen jälkeen punaista nappia ja asetat keston 5-10 min pidemmäksi.

marko78
16.05.2005, 21:51
Vinkki: Teksti-tv:n kellosta näkee kätevästi milloin tallennus on alkanut. Tietää sitten minne ärtymyksensä suuntaa ;)