View Full Version : MPEG-tiedoston pätkäisy
Mistäs saisi työkalun, jolla talletetusta mpeg-tiedostosta voisi poistaa turhan alun ja lopun? Luulisi että sellainen on olemassa, ja vielä ilmaisena, kun ei kovin monimutkaisesta asiasta ole kysymys.
MPEGSchnitt tai Cuttermaran
MPEGSchnitt tai Cuttermaran
Kumpikaan noista ei suostunut avaamaan .mpg-tiedostoa (jossa on mukana sekä video että audio).
carpenter83
10.05.2005, 18:15
Virtual Dub ohjelmaan olen itse käyttänyt, mutta siihen pitää ensin löytää erikseen mpeg codekit, että saat tiedoston takaisin mpg muotoon.
Virtual Dub ohjelmaan olen itse käyttänyt, mutta siihen pitää ensin löytää erikseen mpeg codekit, että saat tiedoston takaisin mpg muotoon.
Voihan vitsi, Virtual Dubbiakin kokeilin (uusinta) mutta se valitti, että mpg:ssä ei ole videota.
Sitten kokeilin tätä: http://www.boilsoft.com/videosplitter/
Maksaa $25 ja toimi hyvin. En vielä ostanut.
Videona on siis Nebula DigiTV:llä dvd-mpg-formaattiin konvertoitu tallennus.
En ole kokeillut mutta tämmöinen löytyy:
http://www.geocities.com/rocketjet4/
En ole kokeillut mutta tämmöinen löytyy:
http://www.geocities.com/rocketjet4/
No niin, tämä Mpg2Cut2 toimi hyvin ja nopeasti, kiitoksia.
TMPGenc. Onnistuu helposti ns. MPEG Toolseilla. Netistä löytyy ohjeitakin jos ei jostain syystä homma etene.
TMPGenc. Onnistuu helposti ns. MPEG Toolseilla. Netistä löytyy ohjeitakin jos ei jostain syystä homma etene.
Kokeilin mutta en saanut toimimaan, valitti viallisesta mpeg-formaatista tms.
Olethan kokeillut myös ProjectX. Sillä voi myös leikata välistä mainokset pois!
Olethan kokeillut myös ProjectX. Sillä voi myös leikata välistä mainokset pois!
Kiitti vinkistä. Tällähän saa ilmeisesti tehtyä myös .srt-tiedoston Ylen tekstityksestä? Mutta mitenkäs .m2v ja .mpa saadaan sitten yhdistettyä .mpg:ksi... työkaluja löytyy varmaan useita, mitäs suosittelet?
Se teki näköjään .sup ja .sup.IFO:n tekstityksestä, ilmeisesti tästä voisi tehdä dvd:n? Sekin olisi kiva, mutta .mpg ja .srt olisi hyvä Pinnacle Showcenteriä ajatellen.
Se teki näköjään .sup ja .sup.IFO:n tekstityksestä, ilmeisesti tästä voisi tehdä dvd:n? Sekin olisi kiva, mutta .mpg ja .srt olisi hyvä Pinnacle Showcenteriä ajatellen.
Luepas se pitkä threadi joka on laitettu stickiksi tämän forumin ekalle sivulle. Siinä nimenomaan käsitellään Nebulan tallenteiden muuttaminen DVD:ksi ja vieläpä tekstitkin tulevat mukaan.
Itse olen tallentanut aika montakin leffa niin, että nauhoituksen loppumisestä, uunituoren DVD:n valmistus on vienyt noin 20 min. Ja se tarkkoittaa mainoksien poisto, alku ja loppupään puhdistus, tekstien käsittely ja vielä polttokin. Eli go figure...
Hagar
Luepas se pitkä threadi joka on laitettu stickiksi tämän forumin ekalle sivulle. Siinä nimenomaan käsitellään Nebulan tallenteiden muuttaminen DVD:ksi ja vieläpä tekstitkin tulevat mukaan.
Itse olen tallentanut aika montakin leffa niin, että nauhoituksen loppumisestä, uunituoren DVD:n valmistus on vienyt noin 20 min. Ja se tarkkoittaa mainoksien poisto, alku ja loppupään puhdistus, tekstien käsittely ja vielä polttokin. Eli go figure...
Hagar
Joo, kyllä se DVD:n polttaminen on ihan kiva jos se onnistuu, mutta tarkoituksena oli ensisijaisesti tehdä .mpg ja .srt jotta katselu Pinnaclen Showcenterillä onnistuisi myös.
Luulisi, että olisi mahdollisuus poistaa automaattisesti kaikki 4:3 kuvasuhteella oleva materiaali, se kun on mainoksia, jos leffa on 16:9 formaatissa.
Kokeilin nyt sitten sitä DVD:n tekemistä ja homma etenee hyvin ohjeen mukaan paitsi että tekstitys tulee vääränvärisenä eli vihreänä eikä siitä saa mitään selvää, ja koska ei ole alkuperäistä vobbia, niin mistä sen värin saa korjattua IFOEditissä?
käytä mitä tahansa ylen pätkää jossa on tekstitys. aja projectx:n läpi ja ota se väri ifo-filusta. seuraa ohjeita
käytä mitä tahansa ylen pätkää jossa on tekstitys. aja projectx:n läpi ja ota se väri ifo-filusta. seuraa ohjeita
Joo, aivan, värit löytyivät siitä ProjectX:n tekemästä .sup.IFO:sta. Hienoa.