PDA

View Full Version : Päivän tilanne: AirStar2 vs. WinTV NOVA-T

_niko_
04.04.2005, 23:26
Nyt pitäis saada digi tv-kortti koneeseen ja antenniverkkoon. Kysyisinkin että millä kortti ja softa yhdistelmällä päästään parhaimpaan lopputulokseen tällä hetkellä(hintaluokka siis tuo 80e ja alle)? Kiikarissa ovat otsikossa mainitsemani kortit, joista uutena AirStar hivenen halvempi. Käytettynä Hauppaugella tosin parempi saatavuus. Eli selvittäkääs pintapuolisesti korttien erot, plussat ja miinukset. Polkasenko paskaan jos valitsen Hauppaugen?

SF100
05.04.2005, 07:20
Minulla on molemmat ja minun valintani olisi selvä: Airstar ja DVBViewer Pro. Tekstitys ei toimi vieläkään virheettömästi mutta homma on koko ajan työn alla. Muuten DVBViewer pesee kaikki muut TV-softat.

Nurtzi
05.04.2005, 08:46
Itselläni on Airstar eikä ole mitään valittamista ollut. Hauppaugesta ei mitään kokemuksia joten siitä en mitään osaa sanoa.

TPR
05.04.2005, 11:30
Korjatkaa jos olen väärässä.

DVBViewer Pro-versio vaaditaan tekstityksiin, hinta on kuitenkin pieni (15€). AirStarin kortin mukana ei tule Pro-versiota.

Olen ymmärtänyt että DVBVieweriin on tulossa tuki muillekin korteille. Itseäni kiinnostaa tuki BDA-ajureille. Onko kellään tietoa asiasta?

SF100
05.04.2005, 12:22
Tämän kuun puolenvälin jälkeen on tulossa lisää tietoa tuesta muille korteille. Teknisiä esteitä kuitenkaan ei ole.

IRa
05.04.2005, 18:18
[QUOTE=TPR]Korjatkaa jos olen väärässä.

DVBViewer Pro-versio vaaditaan tekstityksiin, hinta on kuitenkin pieni (15€). AirStarin kortin mukana ei tule Pro-versiota.

DVBViewerin TE versiossa toimii tekstiTV tekstitykset YLEn kanavilla mutta ei DVB tekstitykset

pede
05.04.2005, 19:52
eikö airstarilla toimi progdvb, jossa taas toimii dvb-tekstit. niitä tosin ei saa muokattua dvd:lle, koska ohjelma käyttää jotain omaa tallennemuotoa

SF100
05.04.2005, 20:00
Toimii vanhemmalle versiolle Airstarista, sille jossa ei ole jännitteensyöttöä antennille. Silloin pitää käyttää ajuria 4.2.10. Ei kannata testata ellei ole varma ettei kortti ole uudempi rev. 1.0a. En nimittäin saanut uutta Airstaria millään toimimaan yhdessä koneessa sen jälkeen kun Windows oli saanut vanhat ajurit sisäänsä. Formatointi varmasti auttaisi tuohonkin mutta onneksi on useampia koneita niin voi vaihdella kortteja aina niiden välillä.

_niko_
08.04.2005, 17:46
Mistä oleellisesta jään paitsi, jos päätän valita Hauppagen(lähinnä sen takia että sitä löytyy käytettynä paremmin)? Mikä katselu softa olisi tuolle paras?

Amatööri
08.04.2005, 22:00
Jos käytettyä korttia etsit niin osta Nova T:n vanhempi malli, älä uudempaa 90002 mallia. Tuolle vanhemmalle kortille lienee huomattavasti laajempi softatuki. Itselläni on molemmat mallit, ainut softa jolla olen uudemman 90002 kortin toimimaan edes auttavasti on maksullinen Mytheatre.

_niko_
08.04.2005, 22:05
Jos käytettyä korttia etsit niin osta Nova T:n vanhempi malli, älä uudempaa 90002 mallia. Tuolle vanhemmalle kortille lienee huomattavasti laajempi softatuki. Itselläni on molemmat mallit, ainut softa jolla olen uudemman 90002 kortin toimimaan edes auttavasti on maksullinen Mytheatre.
Tuntuu jokseenkin oudolta hommata nimenomaan vanhempi malli kyseisestä kortista. Tuskin monestikaan mennään huonompaan suuntaan? Ja varmasti tulevaisuudessa tuki olisi paljon parempi?

Amatööri
08.04.2005, 22:13
Tuntuu jokseenkin oudolta hommata nimenomaan vanhempi malli kyseisestä kortista. Tuskin monestikaan mennään huonompaan suuntaan? Ja varmasti tulevaisuudessa tuki olisi paljon parempi?
Tulevaisuudessa lienee juuri noin. Tällä hetkellä tilanne on päinvastainen...ei ole helppoa digikortin ostajan elämä :thumbsup:
Lueskele vielä vanhempia postauksia noista novan korteista ellet sitä ole jo tehnyt.