PDA

View Full Version : Miten kannattaa kytkeä Pioneer 717-->NEC440

Pontus
27.09.2001, 00:56
Minulla on Pioneer DV-717 sekä NEC VT440K. Näiden välillä on pitkä (~13m) S-Video kaapeli. Voisinko kytkeä fiksummin?

Yksi idea olisi 'Scart --> RGB adapteri' ja RGB'stä kaapeli adapteriin jonka toisessa päässä liitin joka sopii NEC:iin.

Olisikohan tästä hyötyä vai heittäisinkä vain rahaa menemään? Mitä adapterit maksaa ja mistä niitä saa?

Kiitos etukäteen!

aarno2815
27.09.2001, 07:33
Originally posted by Pontus
Minulla on Pioneer DV-717 sekä NEC VT440. Näiden välillä on pitkä (~13m) S-Video kaapeli. Voisinko kytkeä fiksummin?

Yksi idea olisi 'Scart --> RGB adapteri' ja RGB'stä kaapeli adapteriin jonka toisessa päässä liitin joka sopii NEC VT440:seen.

Olisikohan tästä hyötyä vai heittäisinkä vain rahaa menemään? Mitä adapterit maksaa ja mistä niitä saa?

Kiitos etukäteen!

Teetän itselleni scart-kaapelin, jonka toiseen päähän tulee NECiin sopiva d-sub liitin. Kerron kokemuksistani kunhan niitä kertyy. Voi mennä pari, kolme päivää.:thumbsup:

Pontus
27.09.2001, 12:55
Huomasin että löytyy toinen threadi joka käsittelee asiaa:
"dvd -(RGBs)-> NecVT440K". Oli vähän kiire, en huomannut...

Kuitenkin, soittimeni on aluekoodivapaa ja macrovisionvapaa. Onko macrovisionin poistolla merkitystä, siis kun teetetään johtoja?

Klemmari
27.09.2001, 13:04
Kuitenkin, soittimeni on aluekoodivapaa ja macrovisionvapaa. Onko macrovisionin poistolla merkitystä, siis kun teetetään johtoja? Ei.

(Meinasin vastata, että johtojen pitää olla sinisiä, mutta sitten alkoi moderaattorin kirves pelottamaan...)

MKL

Pontus
27.09.2001, 13:11
En väitä tietäväni näistä aisioista paljon mitään, kysyinpä vain koska toisessa threadissä (dvd -(RGBs)-> NecVT440K, ensimmäinen viesti) oli seuraava lause:

"Kuten tiedätkin, niin tämä ei minun dvd:n (macrovision) kanssa toiminut, mutta koska seuraava steppi vaatii enemmän tinausta, niin tämä olisi hyvä tarkistaa Triaxin kanssa."

Ja kyllähän S-Video johtoni sininen onkin
;)

Klemmari
27.09.2001, 13:24
"Kuten tiedätkin, niin tämä ei minun dvd:n (macrovision) kanssa toiminut, mutta koska seuraava steppi vaatii enemmän tinausta, niin tämä olisi hyvä tarkistaa Triaxin kanssa."Tuo tarkoitti vain sitä, että johdosta ei aikoinaan ollut iloa, koska macrovision esti joka tapauksessa kuvan muodostumisen.

Ja kyllähän S-Video johtoni sininen onkin
;) Siinä tapauksessa minä uskalla luvata, että se toimii varmasti myös ilman macrovisionia. :p

MKL