View Full Version : Joudunko vaihtamaan digitv -korttia?
Tuli juuri ilmoitus, että taloyhtiöömme tullaan asentamaan kaapelitv. Mulla ei oo aikasempaa kokemusta kaapelista, mutta tiedän, että on olemassa erilaisia digitv kortteja eri tavoille saada data sisään. Kysymys kuuluukin, voinko yhä ensi vuonna käyttää Nebulan DVB-T PCI-korttiani lähetysten katseluun vai pakottaako kaapelin tuleminen mut myös hardiksen vaihtoon?
Tuli juuri ilmoitus, että taloyhtiöömme tullaan asentamaan kaapelitv. Mulla ei oo aikasempaa kokemusta kaapelista, mutta tiedän, että on olemassa erilaisia digitv kortteja eri tavoille saada data sisään. Kysymys kuuluukin, voinko yhä ensi vuonna käyttää Nebulan DVB-T PCI-korttiani lähetysten katseluun vai pakottaako kaapelin tuleminen mut myös hardiksen vaihtoon?
Pakottaa, jos et saa sisäantennilla kuvaa tuolla DVB-T kortillasi tai muulla omalla antennilla. Taloyhtiön rööristä tulee ainoastaan DVB-C:lle kelpaavaa tavaraa.
Pakottaa, jos et saa sisäantennilla kuvaa tuolla DVB-T kortillasi tai muulla omalla antennilla. Taloyhtiön rööristä tulee ainoastaan DVB-C:lle kelpaavaa tavaraa.
Aargh. Onkos nebulalla olemassa vastaavaa kaapelimallia vai meneekö kaikki ihan uusiks? Kellään ehdottaa mitään millä vaihdos tapahtuisi mahdollisimman sujuvasti ja vaivattomasti?
En nyt tiedä, että missaanko jotain mutta miksi et voi vaan käydä ostamassa jotain kympin sisäantennia siihen DVB-T kortin perseeseen?
En nyt tiedä, että missaanko jotain mutta miksi et voi vaan käydä ostamassa jotain kympin sisäantennia siihen DVB-T kortin perseeseen?
Oma sisäantenni on ainakin erittäin häiriöherkkä. Jääkaapilla käyntejä tulee rajoittaa, valojen sytyttelyä/sammuttelua välttää ja kännykkää ei kannata samassa asunnossa pitää edes päällä jos haluaa että ei välillä pikselimössöä vilahda tv:n ruudulla. Syynä sisäantenniin on se että taloyhtiö ei ole ainakaan vielä saanut aikaiseksi mitään DVB-T:n osalta antenniverkkoon.
Eli jos on vain mahdollista pysyä erossa sisäantennista niin se kannattaa tehdä. Voi tietenkin olla mahdollista että eri antennimallit ovat vähemmän häiriöherkkiä, mutta epäilen että ne olisivat yhtä häiriöttömiä kuin katolla maijailevat sisaruksensa.
Nebulasta ei kaapeliversiota ole eikä (kuulemma) tule. Helpoimmalla pääset kun sijoitat sisäantenniin kympin sijasta kolme-neljäkymppiä. Toimii hyvin ja häiriötkään eivät ole ongelma. Tosin kännykät olen varmuuden vuoksi pitänyt useamman metrin päässä antennista.
Jos päädyt siihen sisäantenniin, niin pyydä palautusoikeus siihen, jos ei toimikkaan. Jos asut jossain pahassa paikassa lähettimeen nähden. Itse en saanut sisäantennilla tarpeeksi voimakasta signaalia.
Ainoa käytössä oleva antenni on sisäantenni a la Biltema !! Ja hyvin toimi :thumbsup:
carpenter83
27.12.2004, 16:47
Tänään hain Vivancon sisäantennin Mustasta Pörssistä 20€ ja voin suositella.