View Full Version : Cambridge Audio Azur540A
Kertokaapa kokemuksianne kyseisestä vehkeestä, jos sellaisia omaatte. Kannattaako ostaa käytettynä muutamalla satasella, jos verrataan, mitä sillä rahalla saisi uutena (esim. NAD c320bee jne).
Kiitos (mahdollisista) vastauksistanne!
Paljonko on muutama satanen? Jos kaksi-kolme, niin tottakai kannattaa.
Paljonko on muutama satanen? Jos kaksi-kolme, niin tottakai kannattaa. tuo mainitsemasi NADin malli on stereovahvistin. CA taasen av-vahvistin. Kumpaa olet hakemassa?
Siis eikös tuo ole integroitu stereovahvari?
edit: viestin sisältö muutettu tyystin :)
Tuo on stereovahvari. 540A stereo ja 540R monikanava-av
Tuo on stereovahvari
Heh, hups. En tiennytkään että kirjaimella tehdään se ero, A/R. Pahoittelut, eli stereovahvari on.
P saa taas aihetta kitistä minun epätarkoista ja huonosti selvittämättömistä kommenteista... :D
Blizzard2
17.12.2004, 10:29
Kertokaapa kokemuksianne kyseisestä vehkeestä, jos sellaisia omaatte. Kannattaako ostaa käytettynä muutamalla satasella, jos verrataan, mitä sillä rahalla saisi uutena (esim. NAD c320bee jne).
Kiitos (mahdollisista) vastauksistanne!
En ole keskenään noita verrannut mutta kyllä käytettynä varmaan kannattaa ostaa tuo Azur ennemmin kuin uusi NAD. Käytetyt on aina hyvä sijoitus Hifissä, riskitöntä koska sen saa yleensä myytyä pois aika samaan hintaan jos ei miellyttänyt. Azurit ovat lisäksi todella arvostettuja hintaluokassaan.
Käytetyt on aina hyvä sijoitus Hifissä, riskitöntä koska sen saa yleensä myytyä pois aika samaan hintaan
Hyvä pointti. Jos tuo käytetty kipale on vielä myymättä, pitänee laittaa se ostoslistalle.
Laitanpa jatkoksi tähän threadiin, onko kenelläkään Rotelin RA-01 integroitua vahvaria? Tai kokemuksia tahi mielipiteitä laitteesta.
Blizzard2
21.12.2004, 14:26
Laitanpa jatkoksi tähän threadiin, onko kenelläkään Rotelin RA-01 integroitua vahvaria? Tai kokemuksia tahi mielipiteitä laitteesta.
Ei oo, mutta RA-02 on ens hifi-lehdessä testissä jos kiinnostaa. Käsittääkseni RA-01 on aikalailla sama laite, paitsi että ilman kaukosäädintä. Selkeä miinus kyllä, mutta selkeästi halvempi myös.
Ei oo, mutta RA-02 on ens hifi-lehdessä testissä jos kiinnostaa. Käsittääkseni RA-01 on aikalailla sama laite, paitsi että ilman kaukosäädintä. Selkeä miinus kyllä, mutta selkeästi halvempi myös.
Käsittääkseni RA-01 on myös sisuksiltaan erilainen kuin RA-02. Ainakin joku joskus kehui noita verranneensa ja RA-02 oli selvästi parempi laite.
Itse joskus testasin tuon C320Bee vs 640A ja NAD oli melko selvästi parempi, dynaamisempi ja erottelevampi. NADin saanee kaupasta vähän reilulla 300e:llä, joten en tuosta 540A:sta paljon yli 200e maksaisi.
Käsittääkseni RA-01 on myös sisuksiltaan erilainen kuin RA-02. Ainakin joku joskus kehui noita verranneensa ja RA-02 oli selvästi parempi laite.
Itse joskus testasin tuon C320Bee vs 640A ja NAD oli melko selvästi parempi, dynaamisempi ja erottelevampi. NADin saanee kaupasta vähän reilulla 300e:llä, joten en tuosta 540A:sta paljon yli 200e maksaisi.
NADista porukka tuntuu pitävän. Siinä on liitännät vain yhdelle kaiutinparille; onko olemassa käteviäkin ratkaisuja, jos haluaisi toisenkin parin kiinni? Vinyylisoitin ei pelitä tuolla, tiedä sitten, innostunko faijan tuhatpäisestä "arkistosta" joskus..
Blizzard2
21.12.2004, 15:42
Sekä valmistajan että maahantuojan sivut antaa semmosen kuvan että kyse on muuten samasta laitteesta. Ja samoin speksit näyttävät tasan samalta, mutta tiedä sitten...
Itse en mene sanomaan onko NAD, Rotel vai CA tuossa hintaluokassa paras, mutta uskoisin että kaikki ovat luokan parhaiden joukossa. Jos tärkeätä on niin kannattaa testata. Tai jos jostain puuttuu semmoisia ominaisuuksia mitä tarvitsee niin sitten kannattaa katsoa jotain toista.
Vinyylisoitin ei pelitä tuolla, tiedä sitten, innostunko faijan tuhatpäisestä "arkistosta" joskus..
Kyllä vinyylitkin saa soimaan kunhan hankit RIAA korjaimen. Itse omistan Nadin PP 2 joka irtoaa 85 €:lla.