View Full Version : Humax PVR-8000T kiintolevyn vaihto
undefinedundefined
Hei!
Olen kokeillut vaihtaa kiintolevyä Humaxiin tähän asti huonolla tuurilla Western Digitalin 200 Gigainen ei tominut lainkaan, boxi kaatui koko ajan, Samsungin 120 Gigainen kaatui aina 30 min. bufferin täytyttyä (näin ainkin oletan). Onko niin, että yli 80G kiintolevy ei toimi Humaxissa? Kokemuksia?
Toimii se yli 80G levy... tapauskohtaista.
Käyppäs avforumsilla lueskelemassa....
http://www.avforums.com/frame.html?http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=130994
Olen kokeillut vaihtaa kiintolevyä Humaxiin tähän asti huonolla tuurilla Western Digitalin 200 Gigainen ei tominut lainkaan, boxi kaatui koko ajan, Samsungin 120 Gigainen kaatui aina 30 min. bufferin täytyttyä (näin ainkin oletan). Onko niin, että yli 80G kiintolevy ei toimi Humaxissa? Kokemuksia?[/QUOTE]
Humaxin tekninen tuki 14.9.2004 vastasi minulle Irlannista että "The PVR 8000T is designed to support a maximum HDD size of 120GB."
Ehkä minulla on ollut tuuria - mutta Seagate ST3120022A (120G ja 7200rpm) näyttää toimivan kohtuu hyvin. Vie virtaa enemmän - mutta ei ole laite siitä pamahtanut. Muutoin katsoin speksien vastaavan hyvin pitkälti alkuperäislevyn speksejä ja sitten ajattelin ottaa varmanpäälle ja ostaa saman brändin kovalevyn jotta muutosta olisi mahdollisimman vähän. Hiukan kovempi ääni kuin vakiona olevassa levyssä, mutta kun laittoi asennuskehikon ja kovalevyn väliin P-profiilista ikkunatiivistettä, jolla eristi kovalevyn kehikostaan, niin ei suhise yhtään enempää kuin vakiolevy. Joskus lukupää vähän ratisee enemmän - mutta ei haittaa. Kovalevyn koko on normaalikäytössä vallan riittävä.
Se että toimiiko täysin ongelmitta ei osaa sanoa, kun nämä Humaxin insinöörit ei saa sitä himputin softapaikkoa aikaiseksi että toimisi kunnolla edes omalla kovalevyllään. Jotain epämääräisyyttä on havaittavaissa, mutta se voi olla tätä normaalia "bugista toimintaa". Mutta kuukauden on nauhoittanut - ehkä ohjelman tai pari on missannut ja jokusen kerran bootannut. Vaikea sanoa mistä johtuu... katsos...
Kovalevyn saa nyt ainakin www.verkkokauppa.com tuotenumerolla 8305 hintaan 88€. Takuukin levylle on kohtuullisen pitkä...
Alkuperäinen levyhän Humaxissa on Seagate ST340015ACE ja datasivu on ohessa
http://www.seagate.com/cda/products/discsales/marketing/detail/0,1081,575,00.html
ja hyvin toimiva korvaavan 120 gigaisen datasivu löytyy täältä:
http://www.seagate.com/cda/products/discsales/marketing/detail/0,1081,579,00.html
On nyt toiminut kaksi kuukautta - ja en aio vaihtaa takaisin alkuperäiseen. Niin hyvin se toimii.
Kohta alkaa Humaxista olla takuu loppu niin alkaa kovanlevynvaihtokin mahdollisesti kiinnostamaan. Seagatellahan ei näytä olevan >40G CE levyjä ja vakio Barracuda vie merkittävästi enemmän virtaa. Ilmeisesti toimii, mutta Maxtorilla näyttäisi olevan PVR käyttöön tarkoitettuja QuickView levyjä 300G kokoon asti, ja niiden virrankulutus näyttäisi olevan jopa pienempi kuin Seagaten CE levyillä. Yhdysvalloissa tuommoinen 120G Maxtor QuickView maksaisi vajaat sata taalaa, mutta saisikohan noita jostain lähempää?
Tuolla ExC:n antaman linkin takana Avforumsilla on joitakin väitteitä myös 160-200G levyjen toimivuudesta, onko kukaan plazalaisista kokeillut?
WD ja Samsung ilmeisesti eivät toimi?
Olen kokeillut vaihtaa kiintolevyä Humaxiin tähän asti huonolla tuurilla Western Digitalin 200 Gigainen ei tominut lainkaan, boxi kaatui koko ajan, Samsungin 120 Gigainen kaatui aina 30 min. bufferin täytyttyä (näin ainkin oletan). Onko niin, että yli 80G kiintolevy ei toimi Humaxissa? Kokemuksia?
Humaxin tekninen tuki 14.9.2004 vastasi minulle Irlannista että "The PVR 8000T is designed to support a maximum HDD size of 120GB."
Ehkä minulla on ollut tuuria - mutta Seagate ST3120022A (120G ja 7200rpm) näyttää toimivan kohtuu hyvin.
Edellä annettujen vinkkien perusteella tutkin ukomaisilata sivulta tätä kiintolevyn vaihtoasiaa. Näytti siltä, että Humaxissa toimii muut merkit kuin WesternDigital ja Samsung. Niinpä vaihdoin koneeseen Seagaten 120G:n. Toimi muuten ok, mutta hiukan oli huulisynkkaongelmia. ...Kunnes tuli 40G täyteen. Sen jälkeen ei tallentanut mitään! :hitme:
Nyt meinaan riitti tämä pelleily, laitan alkuperäisen kiintolevyn takaisin.
Ostin jo tilalle Handanin DVB-T6000:n.
mikkol79
17.02.2005, 19:55
Nyt meinaan riitti tämä pelleily, laitan alkuperäisen kiintolevyn takaisin.
Ostin jo tilalle Handanin DVB-T6000:n.
Hehe, itse päätin olla laittamatta edes sitä uutta firmistä, kun siinäkin oli kuulemma ollut jotain vikoja. Puhumattakaan uudesta kovosta...
Humaxin takuu on muuten kaksi vuotta. Lisäksi maahantuojan pitää pystyä näyttämään toteen, että vika on aiheutunut laitteen avaamisesta/kovon vaihdosta, jos epäävät takuun.
Itselläni on Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB, ei ongelmia. Otin kovon tutulta kauppiaalta koekäyttöön. Olin mm. tammikuussa ulkomailla pari viikkoa, laite koko ajan päällä, tallennettuna n. 80G, kaikki tallennukset onnistui ongelmitta. Humax ostettu ekasta suomeen tullesta erästä 2003, softapäivitystä en ole tehnyt.
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Humaxiin sekä ennen kovon vaihtoa, että sen jälkeen.
Lainaan vähän tätä vanhaa topiccia ja kysyn, että voiko Humax PVR-8000T:stä siirtää tallennettuja tv-ohjelmia jotenkin tietokoneelle?
Tekijä on yrittänyt lisätä PVR8000T -tuen, mutta lisäys ei toimi (http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=456833&postcount=1) , koska levyllä oleva data on kryptattu. Analogisesti tietysti voi siirtää, jos tietokoneessa on video in -liitäntä.
Kelvin