View Full Version : Digikuvien katselu Panasocin plasma-tv:llä
tapsalehtonen
12.10.2004, 10:37
Olen juuri hankkinut Panasonicin plasmatv:n (TH-37PA30), jossa pitäisi voida katsella digikameralla otettuja kuvia laittamalla kameran muistikortti telkkarissa muistikortille varattuun paikkaan. Käsitin telkkaria ostaessani, että muistikortti sopii suoraan ko. paikkaan. Mutta eipäs sovikaan ainakaan normaalin kokoinen muistikortti. Tv:n etuosassa on kaksi muistikorttipaikkaa, toinen sd-korteille ja toinen pc-korteille. Sd-korttipaikka on liian pieni ja pc-korttipaikka liian iso kamerani korteille. Ilmeisesti CompactFlash kortit, jollainen digikameranikin kortti on, pitäisi laittaa pc-korttipaikkaan. Pitääkö tässä nyt hankkia jokin välikappale (mitä maksaa) vai mitä pitäisi tehdä? (typerää jos aina tarvii "lisäosia") Osaisiko joku auttaa?
Siis kuka tai mikä sinulle sanoi, että PC paikkaan pitäisi Compact Flash mahtua? Eikös sen pitäisi olla CF-paikka sitten? Tai näin ainakin kaikissa kortin lukijoissa joita minulle on tullut vastaan. Mikä on muuten normaali muistikortti? Ei ole olemassa normaalia muistikorttia. On vain erilaisia standardeja.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin riittää että hommaat FLASH /pcmcia-kortin.
Omistan kyllä FLASH/PCMCIA-adapterin, mutta en ole vielä testannut mokomaa.
Voinen suorittaa testin ja palaan illemmalla asiaan.
http://www.rueducommerce.fr/numerique/images/produits/info/large/CFadaptator.jpg
tapsalehtonen
12.10.2004, 14:27
Siis kuka tai mikä sinulle sanoi, että PC paikkaan pitäisi Compact Flash mahtua? Eikös sen pitäisi olla CF-paikka sitten? Tai näin ainakin kaikissa kortin lukijoissa joita minulle on tullut vastaan. Mikä on muuten normaali muistikortti? Ei ole olemassa normaalia muistikorttia. On vain erilaisia standardeja.
Olet varmasti oikeassa, että normaalia korttia ei olekaan olemassa, mutta ajattelin vain niitä mitä olen itse nähnyt (mikä ei toki tarkoita "yleistä"). Panan ohjekirjassa kyllä lukee pc-paikan kohdalla sopivat kortit, niin siinä on myös Compact Flash...mutta tiedä näistä, kun tältä osin kokemukseni on vielä melko vähäinen.
http://www.rueducommerce.fr/numerique/images/produits/info/large/CFadaptator.jpg
Noniin, tuli testattua ja noinhan se toimii.
Slide show ja zoomailut näyttävät toimivan ihan mukavasti. Nopeudesta en osaa sanoa, kun kortilla oli vaan muutama kuva, mutta muuten ihan kelpo toiminto .
tapsalehtonen
13.10.2004, 08:58
Noniin, tuli testattua ja noinhan se toimii.
Slide show ja zoomailut näyttävät toimivan ihan mukavasti. Nopeudesta en osaa sanoa, kun kortilla oli vaan muutama kuva, mutta muuten ihan kelpo toiminto .
Paljon kiitoksia avustasi!!! Tuollainen se on sitten käytävä hankkimassa.
tapsalehtonen
14.10.2004, 16:37
Ostin sitten eilen tuollaisen adapterin ja jo toimii, siis kuvat näkyy. Kiitos vielä avusta.
Ostin sitten eilen tuollaisen adapterin ja jo toimii, siis kuvat näkyy. Kiitos vielä avusta.
:thumbsup: