View Full Version : Onko kotiteatterillasi status arvoa?
Suomalaiset ovat tunnetusti hyvin kateellinen kansa. Aina pitää olla hieman isompi talo tai hieman kalliimpi auto kuin naapurilla.
Joten Kysymys kuuluu, onko omalla kotiteatteri viritykselläsi/dvd-kokoelmalla status arvoa.
Omalla kohdalla on pakko myöntää että onhan kotiteatterisysteemillä hauska päteä kun kaverit suu auki ja silmät pyöreinä ihastelevat audiovisuaalista tykitystä. Mutta kyllä tätä pääasiassa tekee omaksi ilokseen.:love:
Toki, eihän tätä muuten kukaan harrastaisikaan ;)
Loppujen lopuksi kunnollinen kotiteatteri on lähes kaikkien saavutettavissa, mutta joillakin uuden auton hankinta vain sattuu olemaan prioriteettijonossa dvd-soitinta edellä. Minäkin köyhänä opiskelijana olen rahoittanut kaikki laitteeni itse, mutta en juokaan viinaa tai polta tupakkaa. Rahanpuute on mielestäni siis aika huono perustelu. Pikkuhiljaa systeemiä kehitellen ei menotkaan tunnu niin suurilta.
...omaksi viihdykkeesihän tätä tulee tehtyä. Täytyy kyllä myöntää, että itse laitteiden harrastus on suuri osa koko kierrettä.
Klemmari
29.08.2001, 12:58
Kotiteatteri on vähän huono statussymboli, koska se on piilossa kodin seinien sisäpuolella. Autolla voi sentään ajella korttelia ympäri ja tööttäillä. :D
MKL
Originally posted by Klemmari
Kotiteatteri on vähän huono statussymboli, koska se on piilossa kodin seinien sisäpuolella. Autolla voi sentään ajella korttelia ympäri ja tööttäillä. :D
MKL
..voihan kotiteatterillakin "tööttäillä": sen kun kääntää nappulat kaakkoon.. ja sitten kun se naapurin talonkorkuinen Helvetin Enkeli tulee soittamaan ovikelloa, niin esittelee rinta röyheänä, että "katsoppas minkälaiset kullankiiltävät vermeet mulla täällä on, eipä taida sulla olla tämmöisiä!!" :D :D :D
...mutta en juokaan viinaa tai polta tupakkaa.
Höh...mikäs opiskelija se tuommoinen on...hyihyi, olet häpeäksi koko maailman opiskelijoille.
Koululainen = kiltti, tunnollinen ja avulias. Aina rehti ja reilu, ei ketkuttele ja heilu.
Opiskelija = Aina kännissä kuin voi, viikossa 6 lauantaita ja yksi perjantai, sikailee, irstailee, iskee varattuja naisia ja iskee yleensäkin naisia, aiheutta yleistä paheksuntaa ja häiriöitä. Juo omat ja muitten rahat. Elämässä kaksi asiaa ja kummatkin löytyy lasista.
Semmosta...ollaa me opiskelijat aika epeleitä...
Klemmari
29.08.2001, 14:32
Originally posted by Macu
..voihan kotiteatterillakin "tööttäillä": sen kun kääntää nappulat kaakkoon.. ja sitten kun se naapurin talonkorkuinen Helvetin Enkeli tulee soittamaan ovikelloa, Joo: "Älä sinä poju tule minulle säksättämään, minun subbarini pitää paljon kovempaa pörinää kuin sinun ruma mopedisi vaikka siinä äänestä päätellen tuntuukin olevan jopa pakoputki hajalla."
MKL
Originally posted by Gambit
Höh...mikäs opiskelija se tuommoinen on...hyihyi, olet häpeäksi koko maailman opiskelijoille.
Yleisön pyynnöstä profiiliin vaihdettu occupationiksi Koululainen.
Kotiteatterissa on juuri se hyvä puoli, että sitä pystyy esittelemään halutessaan vain valitulle yleisölle, joten varkaitakaan se ei pahemmin houkuttele. OTOH nämä netissä sijaitsevat "rosvolistat", eli omien laitteiden luettelu, ovat silti aikamoinen riski, vaikka amatöörivarkaat eivät ehkä vielä olekaan löytäneet tätä tapaa. Meikäläisenkin osoitteen selvittäminen on maailman helpoin asia, mutta onneksi kämppiksenä asuu hirmuinen prätkähiiri, joka pelottaa varkaat pois (Jukalle terveisiä).
Autojensa poppivehkeitä esittelevät amistyypit aiheuttavat minussa vain säälinsekaista hilpeyttä, vaikka onhan se koleeta(=coolia) kierrellä ympäri kauppatoria 80-luvun taunuksella luu ulkona. Hyvissä laitteissa (mitä amiksilla ei kuitenkaan yleensä ole) autossa ei sinänsä ole mielestäni mitään paheksuttavaa, sillä musiikkia on autossa mukava kuunnella pienestä taustamelusta huolimatta. Pitäisi vain saada aikaiseksi ulospäin täysin hiljainen auto.
Vaurautensa esittelemisestä sen verran, että minusta on hieno juttu, että Rytsölät ostivan itselleen kunnon auton (itse olisin silti ostanut Porschen) ja kehtaavat vielä ajella niillä. Minua ei häiritse yhtään toisten menestyminen ja katukuvassa näkisin mielelläni enemmänkin taloudellisesti onnistuneita. Piilorikkaat, turhan vaatimattomat, ihmiset eivät rahojaan edes ansaitsisi.
Että semmosia. Tuli juotua liikaa kahvia viime paussilla.
Kotiteatterissa on juuri se hyvä puoli, että sitä pystyy esittelemään halutessaan vain valitulle yleisölle, joten varkaitakaan se ei pahemmin houkuttele.Entäs jos kaveripiiri muodostuu pääosin varkaista? Ei kai ne omat koirat kuitenkaan pure. :D
Klemmari
29.08.2001, 14:54
Originally posted by Aceman
Entäs jos kaveripiiri muodostuu pääosin varkaista? Ei kai ne omat koirat kuitenkaan pure. :D En minä laitteiden puolesta pelkää mutta viinat minä aina piilotan ennen kavereiden saapumista.
MKL
Entäs jos kaveripiiri muodostuu pääosin varkaista? Ei kai ne omat koirat kuitenkaan pure. :D
Mä olenkin ihmetellyt mihin mun kynät, kumit ja ruuvit aina katoaa. Siis eihän sitä koskaan tiedä, mutta kyllä näin yleensä ottaen kavereihin voi luottaa. Suurin osa heistä kun sattuu olemaan tuttuja jo ala-asteelta. Nuo potentiaaliset varkaat (mitä tunnen myös monia) tuppaavat yleensä jäämään läheisemmän piirin ulkopuolelle. Vähän niinkuin intissä, tapaa elämässäkäin niin monenlaista kaduntallaaja, että kaikkiin puolituttuihin ei voi koskaan luottaa, mutta ajan kuluessa osaa kyllä erotella jyvät akanoista.
Eipä ole enää paljon status arvoa omilla virityksillä, silloin alkuunhan se tietysti oli suurta ja ihmeellistä mutta ei juuri nykyään. Sitä paitsi, systeemi alkaa olla sen verran vanha ettei se jatka edes virtuaalisesti mitään ;-)
Periaatteessa laitteillani voisi elostella muille, vaan kun lähtökohtana oli kotiteatteria ostaessani vain hyvä ääni ja kuva itseäni varten, en ole niistä statusarvoa tehnyt...
Kaverit ovat enempi toimineet laitteiden statusarvon kohottajana..."*ittu mitkä vehkeet!", "monikotuumainen töllö toi olikaan...*itun iso!", "mieletön saundi, nää on varmaan maksanut ihan *itusti!"-tyyppisiin kommentteihin on saanut totuttautua...tyyppien *ittu-sanan hokeminen, johtuu ilmeisesti kavereiden "lompsan" puutteesta(tätä ei vissiin niille parana näyttää) :D
Tosiaan ensisijaiseen oman kotiteatterifiiliselämyksen tuottamiseen vehkeet on, muu on vähäistä ja pintaa...
Eipä tuo taida kummoinen statussymboli olla, tosiaan eihän se edes näy ulospäin. Aika monella kaverillakin on kotiteatterisysteemit kotonaan videotykkeineen, joten hekään eivät hätkähdä. Duunissa sitten on enemmän näitä ihmettelilöitä että kuinka joku laittaa noin paljon rahaa telkkariin ja stereoihin sun muihin... ja samaan aikaan nuo samat tyypit vaihtavat autoja uudempiin jatkuvalla syötöllä joka vie rahaa vielä paljon enemmän.
Itse olen ajanut viimeiset 4 vuotta samalla autolla ja aion ajaakin vielä pitkään, tosin sen korjauksetkaan eivät ole mitään halpoja, tälläkin hetkellä auto on korjaamolla pienessä alustaremontissa (pyörännapoja, laakereita, kulmien säätämistä ym. pientä) joka tulee taas maksamaan reilusti yli 5 kmk, tuollakin rahalla tietysti olisi jotain kivaa kotiteatteriinkin saanut, muttakun nuo autot pitää katsastaa kerran vuodessa... (eikä tuo auto kuitenkaan ole kuin vuodelta 1993)...
Itse olen ajanut viimeiset 4 vuotta samalla autolla ja aion ajaakin vielä pitkäänNjaa...minä olen ajanut samalla jo 9 vuotta, ja aion ajaa vielä pitkään. Jääpähän enemmän pätäkkää näihin turhanpäiväisiin kotiteatteriharrasteisiin. :D
Tosin uus pakoputki pitäis ostaa, mutta kun katsastus on vasta ens maaliskuussa, niin eipä ole vielä kiirus.
Autojensa poppivehkeitä esittelevät amistyypit aiheuttavat minussa vain säälinsekaista hilpeyttä, vaikka onhan se koleeta(=coolia) kierrellä ympäri kauppatoria 80-luvun taunuksella luu ulkona. Hyvissä laitteissa (mitä amiksilla ei kuitenkaan yleensä ole) autossa ei sinänsä ole mielestäni mitään paheksuttavaa, sillä musiikkia on autossa mukava kuunnella pienestä taustamelusta huolimatta. Pitäisi vain saada aikaiseksi ulospäin täysin hiljainen auto.
Eipäs nyt yleistetä amislaisia. Ite olen amis eikä minulla ole edes autoa saatika sitten auto poppilaitteita. Monella kaverilla on kyllä aika laadukkaat laitteet autossa. Amislaiset ei loppujen lopuksi ole sen kummempaa sakkia kuin lukiolaiset tai muut.
Originally posted by Slash80
Eipäs nyt yleistetä amislaisia. Ite olen amis eikä minulla ole edes autoa saatika sitten auto poppilaitteita. Monella kaverilla on kyllä aika laadukkaat laitteet autossa. Amislaiset ei loppujen lopuksi ole sen kummempaa sakkia kuin lukiolaiset tai muut.
Amistyyppi ei tarkoita henkilöä, joka opiskelee ammattikoulussa. Amis on elämäntapa :) Heitä löytyy lukiostakin. vrt esim amisviikset.
edit: parta->viikset
Klemmari
30.08.2001, 17:36
Originally posted by MauriE
Amistyyppi ei tarkoita henkilöä, joka opiskelee ammattikoulussa. Amis on elämäntapa :) Heitä löytyy lukiostakin. vrt esim amisparta. Elämäntapa, parta? Me puhutaan varmaan amisheista.
Ei heidän kärryissään tietääkseni mitään stereoita ole.
MKL
Elämäntapa, parta? Me puhutaan varmaan amisheista.
Ei heidän kärryissään tietääkseni mitään stereoita ole.
Äh, piti kirjoittaa amisviikset. Enkä todellakaan tarkoita amisheja.
Kyllä noi laitteet on tullu ihan omaksi iloksi hankittua.
Onhan se tietenkin aina välillä vähän hehkuttaa kavereillekin.
Mutta eipä sitä kaikki kyllä ymmärrä miten joku "viittii laittaa rahaa kiinni" tollaseen turhaan juppailuun...
Omaksi ilokseni olen ne ostanut, täytyy olla aika spede kaveri, jos luulee kotiteatterilla saavuttavansa yleistä hyväksyntää..
Itselläni on niin "onnellinen" tilanne, että kaveripiirissä on yksi IT-uusrikas, jolla kamat ovat sitä luokkaa, ettei minkäänlaiseen kilpailuun ole mahdollisuutta. Niinpä tuo statusarvo jää pakostakin olemattomaksi ja hyvä niin, pysyypähän järjen rajoissa tämäkin harrastua.
Kun asiaa tarkemmin ajattelen, kyllä minun kotiteatterini sydän ja arvokkain osa ovat ehdottomasti itse elokuvat. Ja nyt en puhu rahallisesta arvosta, vaan siitä, miten kokoelmani kuvastaa persoonallisuuttani ja makuani. Siksi olenkin tarkka siitä, että kaikkien hyllyssäni olevien elokuvien täytyy olla "rakkaudella poimittuja". Jos jollain on statusarvoa, niin niillä!
Njaa...minä olen ajanut samalla jo 9 vuotta, ja aion ajaa vielä pitkään. Jääpähän enemmän pätäkkää näihin turhanpäiväisiin kotiteatteriharrasteisiin. :D
Tosin uus pakoputki pitäis ostaa, mutta kun katsastus on vasta ens maaliskuussa, niin eipä ole vielä kiirus.
Millä autolla :D
Hyvin tuolla polkupyörällä näyttää pääsevän. Talvisin homma on tosin hieman extremeä :hitme: (niin kauan mennään kun mies kestää), mutta säästetyllä summalla voikin ostaa vaikka joka vuosi uuden pyörän puhumattakaan kotiteatteri vermeistä.
Klemmari
31.08.2001, 12:14
Originally posted by Zuah
Millä autolla :D
Hyvin tuolla polkupyörällä näyttää pääsevän.Minulla ei ole autoa eikä edes polkypyörää, bussitkaan eivät kiinnosta. Minä kävelen; perille pääsee aina ennen pitkää.
Ja tuleehan tuossa kävellessäkin esiteltyä eräänlaista statussymbolia: olen näes ERITTÄIN komea.
MKL
Kyllä mulla on yks supermaterialisti frendi joka laitteillaan kehuu ja yrittää metsästää kavereita leffoja kattelemaan - kehuu jopa microaaltouuniaan ; tämmösii toimintoja, näin paljon makso jne.
Oli kuulemma ihan paskana jo siitä kun sai tietää että oon suunnittelemassa tykin ostoa...get a life.
Mulle ne on leffanautintoa varten, that's it.
Millä autollaEn nyt millään muista merkkiä, mutta joku Volkkarin omistuksessa oleva lafka se oli. Neljä pallukkaa nokassa, eikä ruostu...paitsi se putki tietenkin. :D
Ja tuleehan tuossa kävellessäkin esiteltyä eräänlaista statussymbolia: olen näes ERITTÄIN komea.
MKL
Ei passaa mammaa päästä yksin Turkuun. :eek: Pitänee itsekin vältellä seutua, ettei oma herkkä seksuaali-identiteettini (tidenitititineiitni) joudu koetuksille. :D
P.S. Onneksi on oma työhuone, niin ei saa hullun leimaa tyhmistä hymynvirneistä, joita osa Trabantin sivustojen kommenteista väistämättä naamalleni vääntää.
Klemmari
31.08.2001, 15:16
Originally posted by Flexbus
Ei passaa mammaa päästä yksin Turkuun.Lähetä typy tänne vaan mutta laita saattajaksi joku ensiaputaitoinen - minun tiimilläni on täysi työ muiden vastaantulevien naisihmisten elvyttämisessä.
MKL