PDA

View Full Version : Miten te käännytätte tallipäälliköiden päät? :D

Rascalking
10.09.2004, 08:31
Ois aika ongelma nyt...

Meinaan kun suunnitteilla olisi nyt tykki + valkkari (tässä tapauksessa kangas) + kaikki akustointi ja yms. Ja kun tuo hallitus ei millään meinaa hyväksyä/päästää läpi mun ideoita paitsi että on sanonut kyllä tuolle tykille ja kankaalle, mutta kankaan sijoittamisessa tulee erimielisyyksiä. Kankaan kiinteää asennusta olen ehdottanut (tallipäällikkö = jyrkkä ei :OI ), myöskään täälläkin vastikään puhuttu 'verhot ympärille' idea sai jyrkän ein, eli ts. kaikkiin tulee ei ja kun taas yritän kuunnella sen ideoita niin voihan p.

Olen yirttänyt näytellä hienoja kiinteitä/verhoratkaisuja netistä sille mutta ei...

Eli nyt kaivattais millä ihmeellä te muut oletta saaneet käänytettyä hallituksen pään? ideoita kyllä otetaan vastaan... nyt ensimmäistä kertaa törmään tämmöiseen tilanteeseen. Mikähän naisilla on valkokangasta vastaan?

Mielessä on kyllä käynyt että pistän sen sukuloimaan pariksi viikoksi ja teen omat ratkaisuni... :rolleyes:

Mika
10.09.2004, 08:49
Riippuen hieman tilasta niin kankaan eteenasennettavat sopivasti sisustukseen sopivat verhot käyvät myös sisustuselementistä. Esim kiskoilla ne saadaan näppärästi roikkumaan katosta ja niihin saa tehtyä tarvittaessa vaikka mutkan.
(eli ideana: verhot ovat kankaan edessä normaalisti, mutta kun katsotaan leffaa niin niistä tehdään tuo sivuille vedettävä verhosysteemi eli mieti sitä kuin U-kirjaimen muotoista verhokiskoa jossa kangas on sijoitettu tuohon u:n pohjaan ja verhot liukuvat edestä vaikkapa pari metriä kummallekin sivulle.

Tai sitten hyvin valittu kiinteä kangaskin voi toimia - Stewartin harmaa Firehawk johon laitetaan mustaa samettia olevat viistotaivutetut reunukset on ihan oikeasti hieno ihan sellaisenaan - hintaa tuolla taitaa olla tosin vieläkin parisen tonnia....

Sitten jos rullattava kangas käy niin sellaisen voi asentaa sopivassa huoneessa vaikkapa kattoon ja upotettuna.

ps. Mitäs muuten hän on ehdottanut?

HULK
10.09.2004, 08:52
Mulla on myös tykin hankinta edessä uuteen kämpään, jonne muutetaan näillä näkymin helmikuussa. Olen pitkään (alustanut siis :) ) puhunut että sitten joskus kun muutetaan, niin hommaan tykin jne. Nyt sitten olen suunnitteluvaiheessa ja saanut hyviä juttuja jo läpi. Perustelen kyllä aina miksi joku pitää tehdä niin kuin haluan. Välillä sanon että ajatteleppa kuin hyvä tää juttu olis sisustuksen kannalta (esim harmaa seinä). Tosin sanon kyllä perään, että se toimii erityisen hyvin teatteria varten.

Eli meille tulee tumman harmaat seinät (ainakin katseluseinä), niin ei välttämättä tartte verhoja. Vaimo näki kerran Innossa (se ohjelma) kun siinä sisustettiin teatteria. Olivat maalanneet sen valko"kankaan" seinään ja se oli sisustuksellisesti kiva juttu. Tumma seinä ja siinä vaalenharmahtava iso 16:9 ;) kokoinen nelikulmio. Sohva + nojatuoli käytiin jo tilaamassa, ja ne on punaiset (oikean sävyiset punaiset). Lattia on samanvärinen ku tässä nykyisessä, eli tumma kirsikka. Valoverhot olen saanut myös puhuttua ikkunoiden eteen. Resonaattorin aion rakentaa kyllä ja ehdottelin alustavasti, että miltä kuulostas sellaset kivat kolmiot nurkissa "kukkia varten" :king: . No se ei heti menny läpi, mutta enköhän jotain saa kehiteltyä.

Valkokankaaseen hyvä juttu vois olla käännettävä "kiinteä" kangas. Eli se tyypillinen mdf-levy + harmony. Toiselle puolelle jokin taulu tai juliste systeemi, tai maalaamalla jotain nerokasta, vaikka kummilapset maalaa jotain kivaa tms. Sitten kehittelet kiinnityssysteemin, että voit tarvittaessa kääntää sen ympäri. Eli vaikka yläreunaan kumpaankin laitaan sellaset lenkit, joista menee esim kivannäköinen teräs/messinkiketju. Seinään sitten koukut joihin ketju kiinni :)

Rascalking
10.09.2004, 10:52
Riippuen hieman tilasta niin kankaan eteenasennettavat sopivasti sisustukseen sopivat verhot käyvät myös sisustuselementistä. Esim kiskoilla ne saadaan näppärästi roikkumaan katosta ja niihin saa tehtyä tarvittaessa vaikka mutkan.

Sitten jos rullattava kangas käy niin sellaisen voi asentaa sopivassa huoneessa vaikkapa kattoon ja upotettuna.

ps. Mitäs muuten hän on ehdottanut?

Tällä hetkellä tilanne on tämä että verhot näköjään saa unohtaa... hallituksen päätä ei kuulemman voi kääntää tässä tapauksessa ja sama koskee kankaan kiinteää asennusta.

Hän on ehdottanut rullattavaa kangasta kattoon, mutta itse hieman arastelen asiaa kun en ole vielä omin silmin päässyt testailemaan rullakangasta. Jostain on mieleeni tullut pelko "aalloista" kankaalla. Mutta jos jokin saa mut vakuttuneeksi että rullakangas ei mene rytylle taikka kupruile niin sitten se on se oikea ratkaisu... Mutta pelkäämpä pahoin että tämä olisi vastan ensimmäinen erävoitto yhteisratkaisuun... Odotan innolla jos joskus päästään itse huoneen pimennykseen.

premier
10.09.2004, 10:56
Mielessä on kyllä käynyt että pistän sen sukuloimaan pariksi viikoksi ja teen omat ratkaisuni... :rolleyes:

Voisi olla ihan hyvä idea, jos hallituksen puolelta ei tule tuon enempää joustoa. Kai sitä nyt mieskin saa jostain päättää?

kurdt
10.09.2004, 10:56
Eikös huonoja päätöksiä tekevä tallipäällikkö yleensä saa potkut? ;)

Rascalking
10.09.2004, 11:22
Eikös huonoja päätöksiä tekevä tallipäällikkö yleensä saa potkut? ;)

niin tai sitten jos kuljettaja alkaa käydä hankalaksi niin joutuu tyytymään kakkoskuskiks ;)

Mika
10.09.2004, 12:17
Jostain on mieleeni tullut pelko "aalloista" kankaalla. Mutta jos jokin saa mut vakuttuneeksi että rullakangas ei mene rytylle taikka kupruile niin sitten se on se oikea ratkaisu... Rullakangas menee käytännössä aina enemmän tai vähemmän aalloille. Ainoa keino saada tuo oikenemaan on saada joku pingotussysteemi siihen taakse ja tuollaisessa asennuksessa se on hieman huono ratkaisu eikä vedä toimivuudessaan vertoja oikealle kiinteälle kankaalle.

Jupe
10.09.2004, 13:34
Ehdottaisin, että annat tallipäällikön osallistua. Jos haluat nauttia hyvästä elokuvaviihteestä ilman naama norsunvitulla kulkevaa tallipäällikköä, hänen panoksensa on tärkeä.

Kuitenkin itse kankaasta on pakko todeta, rullattava kangas on mielestäni ruma pötkäle ellei koko hökötystä saa piilooon ja edellä kupruilusta kerrottu on ikävä fakta.

Kiinteä kangas sensijaan voi olla todella nätti ja käytännöllisesti se on aina valmiina. Siitä olen yllättynyt, että täällä on varsin monella tapana reunustaa kangas kylmästi mustalla kehyksellä. Juuri kun huone voisi ollakin kohtalaisen siisti, laitetaan kankaaseen hirveä musta laatikko ympärille. Ne on tosin elokuvan näkökulmasta hyvä mutta käytännössä näistä on vähänlaisesti etua verrattuna tummiin muttei täysin mustiin kehyksiin, jotka sisustuksena on ihan tyylikkäitä. Mielikuvitusta ja pari euroa enemmän käyttämällä saa esimerkiksi profiloitua listaa tai voi myös keksiä jotain ihan muuta, joka ei näytä niin suunnattoman tylyltä jo ovelta. Verhojen käyttö on erinomainen vanha idea. Kankaan ei kuitenkaan tarvitse edes olla piilossa, sen voisi vaikka maalata/tapetoida osaksi seinää, idean kuvaus liitteessä.

Telkkariakaan huoneissa ei jemmata katseluiden välillä lähikaappiin, vaikka ne vasta rumia onkin. Päinvastoin, naurettava laatikko sijoitetaan kyselemättä yleensä paraatipaikalle. Käytännössä alkaisin ajattelemaan asiaa siitä näkökulmasta, että kangas on yhä useimmin osa normaalia olkkarivarustusta.

juti2
10.09.2004, 14:12
Yksi idea on myös maalata seinään kangas ja ostaa siihen sen kokoinen taulu/juliste jota voi pitää "kankaan" päällä kun sitä ei tarvii. :thumbsup:

HULK
10.09.2004, 14:17
Laita Nemoa etsimässä -levyn extroista se akvaario pyörimään screenille. Sitten ostat eläinkaupasta kalanruokaa rekvisiitaksi viereiselle pöydälle tai kajarin päälle :D Pikku uhrauksia pitää tehdä... Eli joudut ostamaan lampun sitte vuoden välein. :rolleyes:

Tactica
10.09.2004, 16:40
Minä sain tallipäällikön pään kääntymään sillä, että kerroin miten paljon seinä tilaa vanhan laitehyllyn ja 32" tv:n poistaminen tuo. Lupasin myös täyden sisustusvaltuuden asunnon muihin osiin. Toisaalta sanoin hankkivani tykin ja piste. Eipä siinä ollut naisella vaihtoehtoja :) Nyt kun tykki on katossa ja vedin kaikki kaapelit siististi valkoisessa kaapelikourussa seinien kulmia pitkin ja kuva on nähty niin oli emännänkin pakko myöntää tykin olevan mahtava.

HULK
10.09.2004, 16:43
Lupasin myös täyden sisustusvaltuuden asunnon muihin osiin.

Sama homma mulla. Sanoin että olohuone kokonaan on mun heiniä ja hän voi päättää muista huoneista. Tulossa siis harmaan eri sävyjä ja punaista.

säätäjä
10.09.2004, 17:29
Paras keino on hallituksen antaa todeta mitä kaikkea paremmilla laitteilla voi saada aikaan.

Jos esim ostat sen rullaverhon niin ei taatusti mene kuin 6kk ja hallitus ei jaksa katsoa kuvaa joka on aalloilla. Tämän jälkeen sisustukseen sopivan kiinteän kankaan asennus ei taatusti ole ongelma :)

Oma hallitus meinasi saada slaagin 4v sitten kun ilmoitin että olohuoneeseen tulee 6 kaiutinta, pari laatikkoa ja suuri tv. Nyt tilanne on sellainen, että hallitus maksaa 1500e vahvistinhankinnasta puolet ja lainasi rahat videotykkiin :D

KMOK
10.09.2004, 18:52
niin tai sitten jos kuljettaja alkaa käydä hankalaksi niin joutuu tyytymään kakkoskuskiks ;)

Tuohon kommenttiin liittyvä IsoArskan polli (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=21069&highlight=kakkonen+ykk%F6nen)... :o

Kuufi
10.09.2004, 23:20
Onnekkaassa tilanteessa olen kyllä tämän asian suhteen, olemme nimittäin juuri suunnittelemassa omaa kotia ja hallituksen ainoa äänivaltainen jäsen antoi täydet valtuudet alakerran käyttämiseen kotiteatteritiloina... sen osalta mitä hänen oman työhuoneensa tiloilta jää vapaaksi. :D

Esittelinkin tässä jo tulevia diffuusoreita ja muita akustiikkaelementtejä, joita hän tulee mahdollisesti näkemään jossain vaiheessa. Kommentti olikin erittäin yllättävä, kun näytin DIARin sivuilla olevaa DIY diffuusoria - "VAU, toi on muuten hieno..." sit rupesin jo näyttämään miten sen vois päällystää kankaalla - "Ei, ei tuota pienoispilvenpiirtäjäkaupunkia kannata millään kankaalla sotkea" No, ei voi valittaa, lähtökohdat on hyvät... kunhan nyt vaan saataisiin talo paperilta tontille. :rolleyes:

Ainoat pömpelit mitkä tuottaa hellasäröä meidän perheessä, ovat kaiuttimet... sellaisia muotoiluja ei ole vielä löytynyt, joita ei tarvitsisi haukkua maan rakoon. Sama koskee suppareita, ensinnäkin nekin on rumia ja tuottavat aivan sietämätöntä jyrinää joka koskee korviin :weep:

DVB-G
11.09.2004, 01:13
Perheessä kannattaa järjestää Demokraattinen Äänestys (jokainen ihmisen uloke saakoon yhden äänen). Tulos: vaihdetaan hallitus, määrätään tilalle rouva FleshLight, hän sallii kaikki akustoinnit ja myös 5 kilometriä leveän valkokankaan, jos moinen huvittaa.

Pam. Kokous on päättynyt. Hallitus poistukoon yhtiön tiloista välittömästi, että moottorisahalla päästään tekemään palomiehen pylväitä kerrosten väliin, telkkarissahan meille sellaista opetti Pam Margera. Hän ei kysele hallitukselta neuvoa, hän tekee mitä huvittaa.

HesusNis
11.09.2004, 01:35
Ois aika ongelma nyt...

Ja kun tuo hallitus ei millään meinaa hyväksyä/päästää läpi mun ideoita (tallipäällikkö = jyrkkä ei :OI ), myöskään täälläkin vastikään puhuttu 'verhot ympärille' idea sai jyrkän ein,

mutta ei...

Eli nyt kaivattais millä ihmeellä te muut oletta saaneet käänytettyä hallituksen pään? :rolleyes:

Anna sille m....

peacemaker
11.09.2004, 02:08
Sama homma mulla. Sanoin että olohuone kokonaan on mun heiniä ja hän voi päättää muista huoneista. Tulossa siis harmaan eri sävyjä ja punaista.

Meillä kaksiossa moinen ratkaisu ei mahtaisi käydä :) Toisaalta ajatuskin moisen ehdotuksen läpi menemisestä tuntuu tällä hetkellä lähinnä huvittavalta. Suunnittelen salaa, miten tähän pikku olkkariin saisi mahdollisimman siististi tykin ja muut romppeet, joita olen ehkä vuoden päästä hommailemassa. Mutta ainakin meidän taloudessa varmaan riittää, että tavarat ovat poissa tieltä ja näkyvistä.

fjonga
11.09.2004, 20:56
Ihan niinkuin Real Life tilanteessakin (töissä siis), on helpompi pyydellä jälkeenpäin anteeksi. Vaikka meillä oli yhteisymmärrys leffahuoneen sisustusvastuusta (minä) niin vähän oli naama sitruunalla kun väsäsin olohuoneessa tuota MDF kangasta. Mutta mutta... kun sain sen asennettua niin ilme oli jo vähän lientynyt. Ekan leffan jälkeen ilme olikin jo sitten semmottis :thumbsup: -tyyliin. Jos MDF ei miellytä taloudelliset menetykset jäävät vähäisiksi ja sen saa luultavasti vaikka täällä myytyä omakustannehintaan. Hieman ongelmallisemmaksi toki muodostuu muuhunkin kuin leffakäyttöön tarkoitetun tilan sisustaminen...

Taloa suunnittelevalle suosittelen noita B&Wn seinään upotettavia kajareita (takakaiuttimiksi). Ne voi maalata seinän värisiks -> ovat suhteellisen huomaamattomia. Niinkun tällee

http://www.dvdplaza.fi/forums/attachment.php?attachmentid=3191

[ei ollut valitettavasti tapettipalaa mukana kun menin väriä ostamaan, vähän liian kirkkaat tuli]

Eihän noi nyt mitään HIFIn juhlaa ole, mutta ei kait takakajareiden tarttekaan olla mitään Dynaudion 40 000 egen pömpeleitä? Eihä? Ei... Eihän mun o pakko repii seinää palasiks ja tehä koko homma uusiks? Iii...

Rascalking
13.09.2004, 07:48
no niin, ei noita naisia sitten pysty ymmärtämään... viikonlopun keskustelun jälkeen päädyimme siihen tulokseen (päätös ei kyl menny ihan tasan), että tykin saa unohtaa, kuin myös valkokankaankin. Ne tulevat vasta sitten kuvioon kun on tarpeeksi tilaa esim omakotitalo (alakertaan teatteri taikka sit ulakolle jos on).

Tykin ja valkokankaan tilalle tulee näillä näkymin plasma (hallituksen idea). Yritin kyl selittää et se on hiukan kalliimpi kuin tykki+kangas, mut ei kuulemma haitannu. Eli nyt alan metsästämään mieleistäini plasmaa, ja koska kustannukset puolittuvat niin ajattelin kyl satsata tällä kertaa niin että tuntuu hallituksen lompakossa :cool:

makemich
13.09.2004, 09:30
Nyt on tietysti vähän myöhäistä sinulle kertoa mutta muille tiedoksi että ihan ensimmäisen tallipäällikön kyytiin ei välttämättä kannatta mennä vaan valita sellainen jonka kilpailustrategia vastaa omaasi.

Kotiteatteri on harrastus siinä missä muutkin, kummia vaimoja teillä kun kieltävät harrastustoiminnan. :confused: :D

Tietysti jos itse haluaa maksaa omasta harrastuksestaan vain puolet pitää sponsoreita kuunnella...

PKK
13.09.2004, 13:11
Nyt on tietysti vähän myöhäistä sinulle kertoa mutta muille tiedoksi että ihan ensimmäisen tallipäällikön kyytiin ei välttämättä kannatta mennä vaan valita sellainen jonka kilpailustrategia vastaa omaasi.

Kotiteatteri on harrastus siinä missä muutkin, kummia vaimoja teillä kun kieltävät harrastustoiminnan. :confused: :D

Tietysti jos itse haluaa maksaa omasta harrastuksestaan vain puolet pitää sponsoreita kuunnella...

Samaa ollaan vaimon kanssa ihmetelty! On aika huono talli, jos ei tule päällikön kanssa alkuunkaan toimeen ja päällikkönä on vielä jonkin sortin despootti. Epäparisuhde se sellanen on. Meillä ainakin tuo sisustaminen on yhteinen harrastus, meikäläinen vielä aktiivisemmassa roolissa siinä. Ja vaimo tykkää leffoista, niin mikäs siinä.

Se on kyllä totta, että oh:n sisustaminen kotiteatteriksi, varsinkin niukkalinjaisesti, on älyttömän haastavaa.

Tulee mieleen, että nuo "tallipäällikkö"-jutut ja hellasäröt ovat enemmänkin jonkinlaista yhteishengen luontia ja hyväksynnän hakua ryhmältä...?

Rascalking
13.09.2004, 13:54
Samaa ollaan vaimon kanssa ihmetelty! On aika huono talli, jos ei tule päällikön kanssa alkuunkaan toimeen ja päällikkönä on vielä jonkin sortin despootti. Epäparisuhde se sellanen on.

Nyt kyllä taas mentiin väärään suuntaan, rivien välistä lukemiseen taikka sitten olen tuonut asian hieman väärin esille. En kait ole koskaan sanonut ettenkö tulisi hallituksen kanssa alkuunkaan toimeen, mutta jos olen sanonut niin sitten korjaan sen nyt.

Tietyssä suhteessa minuakin karvastaa ajatus olohuoneen muuttamista teatteriksi, mutta kuitenkin tallipäällikköä se karvastaa paljon paljon enemmän. Ja ehdottomasti olen sitä mieltä että mieluummin uhraan siihen jonkun muun huoneen kuin olohuoneen kuten jo aikaisemmin jo taisin mainita.

Asiahan on sovittu jo silta osin että plasma tulee meidän talouteen ja tykki vasta sitten kun on tilaa sille.

Paljastetaan nyt sen verran että kaksiossahan me tällä hetkellä asutaan.

säätäjä
13.09.2004, 14:11
Asiahan on sovittu jo silta osin että plasma tulee meidän talouteen ja tykki vasta sitten kun on tilaa sille.

Paljastetaan nyt sen verran että kaksiossahan me tällä hetkellä asutaan.

Millä tavalla toi plasma vie vähemmän tilaa? Tykki tulee kattoon ja kangas vie seinältä vain hiukan suuremman tilan kuin plasma eli aika samoissa lukemissa ollaan.

Kai olet vienyt hallituksen vertailemaan plasman & tykin kuvaa? Luulisi että suurempi kuva kelpaisi ...

t: kaksiossa ja olohuoneessa 2m kangas hallituksen hyväksymänä

CoD
13.09.2004, 14:34
Riippuu kyllä aika paljon huoneesta, missä vie tykki enemmän tilaa, missä plasma...
Itselläni 2m leveä kangas vedetty ikkunan eteen ja näin se vie vähemmän tilaa kuin plasma.
Toki plasmankin olisi voinut laittaa ikkunan eteen, mutta ei oikein olisi ollut hyvä... :OI

Toisessa huoneessa taas talossa porukoilla käytössä 42" viera ja se vie kyllä siinä kohti missä se on paljon vähemmän tilaa kuin jos olisi pitänyt kangasta ruveta asentamaan... :king:

Rascalking
13.09.2004, 14:43
Millä tavalla toi plasma vie vähemmän tilaa?

No niin taas pieni selvennys... mainitsinko jossain vaiheessa että plasma vie vähemmän tilaa? Taisin puhua teatterin rakentamisesta eri huoneseen esim, alakerta/ullakko sitten joskus tulevaisuudessa. Kun taas nyt kaksiossa sitä ylimääräista huonetta ei valitettavasti ole.

Kumminkin haluaisin pyhittää yhden huoneen kokonaan tälle teatterille. Elikkäs sitten kun on tilaa (tämä erillinen huone) niin sitten tulevat tykki + kangas.

puhunkohan tänään epäselvästi? :rolleyes:

makemich
13.09.2004, 14:59
Noin isoa miestä on ihan turha muiden alkaa neuvomaan, teet tietysti kuten parhaaksi näet.

Olette varmaan tietoisia että laadukas plasma (onko niitä edes?) maksaa vieläkin aikas helevetisti eikä liity kotiteatteriin millään tapaa, tv mikä tv. Ei vaikuta kovin hyvältä diililtä näin ulkopuolisesta mutta kyllähän siitä uutiset katselee ja rahaa saa pankista... ;)

Rascalking
13.09.2004, 15:04
Neuvoahan aina saa kun kerran sitä kysyin. Enpäs ennenkään ole jäänyt vastaanottamasta hyvää neuvoa jos sellaista on tarjottu :)

Hinnasta ollaan hyvinkin tietoisia, mutta eipähän ainakaan tarvitse yksin koko summaa uhrata, mikä sinäänsä on ihan hyvä asia... mutta kun taas ajatellaan asiaa toisella tavalla niin samastahan taloudesta se kumminkin menee :)

Mutta se hyvä puoli (jos niitä voi edes löytää) tässä kuitenkin on että kun aika koittaa ja eteen tulee isompi asunto niin sittenhän on sen tykin ja valkkarin vuoro joten sitten on plasma olkkariin ja tykki sinne teatterihuoneeseen.

premier
13.09.2004, 15:51
Käytä tallipäällikköä vaikkapa Helsinki Sound & Cinemassa vertailemassa 42" plasmoja ja valkokangas+tykkiyhdistelmiä. Voi olla, että mieli vielä muuttuu :)

Jupe
13.09.2004, 16:18
Jos sama määrä laitetaan sisustuksiin, kankaaseen ja tykkiin yhteensä kuin plasmaan, niin eiköhän plasma ulkonäöllisestikin häviäisi. Ohan itse plasmalaite varsin ruma vaikeasti piilotettava lasilevyromu. Kuvan viihdearvon pienuus on vielä oma lukunsa mutta plasmalla on toki muita etuja.

Toisaalta ihan turha kuvitella, että plasmaa katsellessa saa saman fiiliksen kun tykittäessä. Kotiteatterin jo avanneet varmaan tietää mitä tarkoitan, se tunne kun huone häviää ympäriltä ja olet leffassa käymässä vaikka antiikin Roomassa tai tsekkailemassa paikallista sodankäyntiä Salvadorissa. Tää ei silti ole joka jannun juttu. Mikäli tykkää ennen kattoa leffat telkusta kun käydä teatterissa, niin plasma on epäilemättä parempi.

pekka:)
29.09.2004, 13:36
No oman tallipääliköltä sain "siunauksen" piitkän ajan pohdiskelujen ja juttujen jälkeen... Nyt ollaan saatu ostettua 5.1 vahvistin+ kaiuttimet. Tykkiä oltiin pariviikkoa sitten katsomassa-->yhdessä ;) Siitäpä se ajatus sitten lähti.
tallipäälikön kanssa kun liikkeessä kävimme katsomassa tykkiä ja sen ominaisuuksia alkoi jo hän itsekkin huomata, ettei tykki välttämättä ole sen kokoinen, kuin oli itse sitä luullut ja huomasi siinä sitten omin silminkin :king: , että onhan se kuvakin sellainen että miksei semmoisen voisi hankkia.

(tosin ollaan seurusteltu nyt yhteensä yli 8vuotta, joten kuulun varmasti siihen suureen ryhmään, joilla on ns.vaikea tallipäälikkö :king: )

masterson
01.10.2004, 21:43
Munattomiahan teistä on tullu. Joo totta se on, ennen aikaan tollasia
tarvinu ees kysellä. Itse en kyllä näe mitään järkee sellasessa että toinen
sanoo aina ei, henk koht. en kyllä kattelis hetkeekään moista korppua.
DEmokratiaa pitää olla, en mä kään nyt välttämättä alkas rakentaa mitään
kerros talon kokosta härpäkettä johonkin nurkkaan jos se nyt toisen mielestä on niin hirvee mutta kyllä mä odottaisin että saisin ainakin tehdä jonkin
toisen laisen, ehkä pienemmän tai jotain. Jos sanoo ei pitää perustella
ja tehdä muutos ehdotus jos sanoo EI ja EI ja EI viä kerran,
MONOO tai voit alkaa jonottaan sukupuolen vaihdos leikkaukseen.

Ainiin ja yks hyvä keino on järjestää asia silleen että järjestät
itelles vapaapäivän ja kun kulta tulee kotiin sanot vaan
" hei kato mitä mä ostin ".

petepeluri
01.10.2004, 23:00
Eipä ole niin hirveästi tuollaista ongelmaa ollut.
Tosin joskus kitinää siitä kun rahat menevät laitteisiin.

Laita vaan ihan pokkana screeni tms. seinälle ja tykki kattoon ja katso mitä tapahtuu.
Osta vaikka kukkia tai vie se syömään niin kyllä se leppyy.
:D

babushka
10.11.2004, 22:23
Tjaa-a. Meillä vaimo käänsi minun pään, vaatimalla vaati Stewarttia(100" 16:9 firehawk) ja pakkohan se oli myöntyä lopulta(olisin rakentanut kankaan itse =)

chakie
11.11.2004, 21:29
Taidanpa olla aika onnekas kun minulla on tekninen vaimo. Hän osaa yhdistää HTPC:t, TV:t, vahvistimet ja kaiken muun kun minulta on jo aikoja sitten mennyt hermot. Uusien leikkikalujen hannkiminen ei ole koskaan ollut ongelma, kunhan niihin vain on ollut varaa, eli lainarahoilla ei sellaisia ole hankittu. Uuteen taloon suunniteltiin alun pitäen liitännät tykkiä varten ja nyt ollaan sellaista hankkimassa.

Pitää vaan valikoida teekkari- tai tiedonkäsittelijävaimo. :)

Mr.Hankey
12.11.2004, 18:34
Tätä threadia lukiessa kiitän jumalaa siittä että olen poikamies. Ja sellaisena toivottavasti pysynkin.

Niin ja siittä hallituksesta. Sanokaa että "tuossa on ovi" jos ei kelpaa. Eiköhän hiljene.

effer
12.11.2004, 19:21
Ei tässä nyt jumalia tarvita, vaan sopiva puolisko. Ei ole ollut isompia vaikeuksia hankintojen suhteen->käyn ajelulla ja tulen ostoksen kanssa kotiin, oli kyseessä sitten talopaketti, auto, tykki, sat laitteisto aina on rauha pysynyt talossa. Isommissa hankinnoissa olen pohjustanut hieman ajatustasolla asiaa, siitä voi kulua sitten ptkäkin aika ja kun sattuu inspiraatio niin tulen hankinnan kanssa kotiin.

Niin, tuo tykki tuli tänään puheeksi, kun autossa sain idiksen ja soitin heti eukolle innoissani...eikä taaskaan pettymystä:stipendi tuli! Sijoitus on mietinnän alla tällä hetkellä, eikä isompia rajoituksia ole olohuoneen tai kahden muun huoneen välillä eli mihin vaan käypi kamat parhaiten.

Näyttää kirjoitettuna turhan helpolta, vaan ei meillä ole puolin tai toisin erityisiä vastusteluja hankintojen suhteen, kun ei ole kuitenkaan tapahtunut mitään ylilyöntejä. Eikä eukkoni silti ole mikään nyhverö, liekö tuo mukailu jotain psykologia mitä en ymmärrä, toisaalta moni asia on koitunut myös hänen elämäänsä sulostuttamaan, joka seikka on taas eduksi enempi minua hyödyttäviä asioita junaillessa.

effer
13.11.2004, 19:05
Nuin ikkään, tykki on nyt olohuoneen pöydällä ihasteltavana. Eli eukolle toin polttavan dvd aseman kun se sitä halusi, niin molemmat ovat tyytyväisiä ja kumpikin leikkii tahoillaan. :king: :love:

Kaj
17.11.2004, 16:57
...liittoudutaan tallipäällikön parhaan ystävän kanssa ja aletaan käännytystyö yhdessä :-) (katso kuva)

Itse asiassa olen sikäli onnellisessa asemassa että hellasäröä ei paljoa ollut edes silloin kun vielä suunnittelin isoa kangasta olohuoneeseen ja sen jälkeen kun sitten päätinkin rakentaa dedikoidun "teatterin" valmiiksi pimeään alakerran varastotilaan, olen saanut melkein vapaat kädet.

K

JTX
17.11.2004, 17:05
Jotain kehitystä täälläkin on tapahtunut. Talossa on nyt 2 CRT-tykkiä :love: eikä hallitsevalta taholta ole pahemmin valituksia kuulunut.

code.666.
17.11.2004, 17:27
Uuden tykin hankinta oli todella helppoa ainakin tähän talouteen.
Kun ennen oli käytössä ASKin muinaismuisto-lcd-tykki, kokoa hehtaarinen, ja painoakin ihan tarpeeksi, ja kun ehdotin että joskos sitä hankkisi uuden tilalle, hetken epäröitiin ja kun näytin minkä kokoinen uusi laite on, niin oikein pyytämällä pyydettiin hankkimaan se.
:p

SaLe_X
22.11.2004, 12:18
Itse olen seurustellut vasta muutamia kuukausia oman tallipäällikön kanssa, mutta olen jo alkanut aivopesemään häntä tulevaisuutta varten, ettei kotiteatteriharrastus muutu turhan vaikeaksi tulevaisuudessa :hitme:

Eilenkin kyselin häneltä, kumpi on kauniimpi seinällä, rullankagas vai kiinteä screeni. Pikku hiljaa siis koitetaan syövyttää mieleen, että ei-screeniä-vaihtoehtoa ei ole olemassakaan :D