View Full Version : 32' vai 28' 16:9 siinä vasta pulma?
Telkkaria oon hakkimassa. Mut mul on pikku probleema. Hankinko
halvan 32:sen vai kalliimman 28:in? Oon ajatellu sonyn mallia
KV-28FX20 hinta 5000mk. Samalla hinnalla sais halvan 32:sen. Onko sillä koolla väliä? Katselu etäisyys on 2-3m luokkaa.
The F1nn
21.08.2001, 19:56
Kyllä koolla on väliä.
Kavereilla on Philipsin 28" ja Sonyn 32" FX60:n.
28" näyttää armottoman pieneltä 32":n vieressä, (IMHO). Ominaisuuksista/laadusta en osaa sanoa tässä tapauksessa mitään.
Kyllä toi 32:kin alkaa vähän aikaa katsottua näyttämään pieneltä, puhumattakaan 28". Tosin laaduista en osaa kanssa sanoa mitään.
Itse päätät koon tärkeyden, mutta ellei kuvanlaadussa tai ominaisuuksissa ole mitään hurjia eroja 28:n hyväksi, osta ehdottomasti isompi 32"!
Mikäköhän siinä on, että lähes mikään television valmistaja ei ole vielä tajunnut, että jos kuluttajalla on varaa laittaa 10+kmk televisioon, niin silloin se ei kuuntele sitä televisiota, eikä näin ollen tarvi mitään super-extra-reality 5D-sound systeemejä. Esim Philipsin 15kmkn töllö, includes Dolby Digital jne..
Mutta Pio535, todennäkösesti sullakin löytyy äänentoistopuolelta jotain, ja varmaan myös Pioneerin 535:nen DVD-pyöritin, joten menet liikkeeseen katteleen niitä 32" televisioita, ja valkkaat sieltä sen, missä on vähiten ominaisuuksia, mutta paras kuva tuossa sinun hintaluokassa. 1000mk jos laittasit lisää niin sillä sais jo hyvän(Panasonic, panasonic, panasonic:D).
Niin kyllähän tuo 5000 mk:n hintaluokka lasketaan halpojen tv:iden hintaluokaksi ainakin minun käsittääkseni. Valinnassa on siis halpa 28 tai vielä halvempi 32. Toisin sanen koosta, valinnan kohteina on pieni (32) ja vielä pienempi (28) tv.
Itse katselen telkkaa 32-tuumaisesta laajakuvasta (Sony 32FX60) ja sitä en kyllä parhaalla tahdollanikaan voi sanoa isoksi kuvaksi nimittäin.
Itse en kyllä 28-tuumaista laajakuvaa suosittelisi, kyllä ne sen verran pieniä ovat, varsinkin 4:3-kuvasuhteella olevien ohjelmien kanssa. (Ettehän käytä mitään venytys-vanutus-toimintoja laajakuva-tv:n ja 4:3-materiaalin kanssa, ettehän?)