PDA

View Full Version : Minimonitorit

juppepuputti
20.08.2001, 20:44
Aattelin pommittaa ton koirankoppini täyteen noita JPW:n minimonitoreja ... Mistähän noita löytyis halvimmalla ??? vai onko parempaa satsia saatavissa n. 2500-3500 budjetilla ??? Siis 4x hyllykaiuttin + keskikajari ...

Fuerte
20.08.2001, 21:35
En tiedä onko parempi, mutta Gigantista saa Wharfedale 8.1 400 mk kpl, ja centteri 1000 mk, yhteensä 2600 mk. Centteri on tässä sellainen telkkarin päällä makaava malli, joka ainakin näyttää järkevämmältä siinä kuin normaalikaiutin. Kaikki ovat magneettisuojattuja. 30 päivän palautusoikeus, eli kannattaa ehkä kokeilla.

ToniK
20.08.2001, 21:44
Mulla on nyt reilun vuoden ollu 5kpl JPW minimonitoreja käytössä ja oon tyytyväinen. Mutta subbarin tarvit lisäksi, sillä, sen verran korkealle bassotoisto jää tämän kokoluokan kaiuttimilta. Ostin muistaakseni omani uutena 2200mk/5kpl magneettisuojattuja. Olikohan se hifistudio17:sta?

juppepuputti
21.08.2001, 08:19
Hmmmmm...... Rupes noi Wharfedalet kiinnostamaan ! ! ! Jos vaikka ensiksi koittais niitä .... Subbari on tietenkin hankintalistalla , mutta se onkin budjetoitu erikseen ... Taitaapi tulla giganttireissu ! ! !

W-tone
24.08.2001, 16:28
Noita kyseisiä Wharferdaleja en ole päässyt kuulemaan, mutta (lähes) mikä tahansa on parempi kun MiMo(joita "pääsin" kaverilla kuuntelemaan). Jaksaa vieläkin ihmetyttää noiden linnunpönttöjen ympärillä pyörivä sädekehä.
Yksi TM testivoitto tekee tuotteelle ihmeitä...:hitme:

Päätän jupinani täältä tähän.

*W-t

qaw
24.08.2001, 17:29
Jos yhtään enempää viitsii panostaa niin Wharfedale Diamond 7.2 anniversary on jo oikeasti ihan hyvä kaiutin... about 1300mk/pari Gigantissa. En tiedä myydäänkö noita yksittäin, mutta eiköhän toisen saa aina myytyä (keskikaiutinta siis meinaan).

juppepuputti
25.08.2001, 11:45
Nappasin eilen parin noita 8.1 testikuunteluun (tai siis gigantissa väittivät olevan 30 päivän palautusoikeuden ...) Heti rupes mieli tekeen hieman isompia kaiuttimia eteen ja jättäis noi 8.1 taakse ! ! ! Jossain oli että noi 8.1 ja 8.2 olis ääneltään liian erilaiset ...
soisko noi 7.2 noitten 8.1 kanssa hyvin ???? Hinta ei ainakaan päätä huimaisi ! ! !

Fuerte
26.08.2001, 01:21
Itse saattaisin hommata 8.2 eteen, jos 8.1 ei riitä, koska ovat kuitenkin samaa sarjaa, joten soundillisesti varmaan lähempänä keskikajaria. Uusimmassa Hifi-World October on 8.2 arvostelu, lehteä ei vaan löytynyt vielä Aneemisesta. "The 8.2 is the larger of the two standmounts in the excellent new Diamond range. Mani Sandher listens in." http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/currentish.html

Mulla on kylläkin just nyt Chorus Mondo 77 + Center kotikuuntelussa, suosi suomalaista... nää on kyllä jonkin verran kalliimmat.

Toisaalta noi 7.2 Anniversaryt on todettu monessa paikassa hyviksi kaiuttimiksi, että siinä mielessä ei voi mennä pieleen.

juppepuputti
26.08.2001, 10:59
Swiddu joo..... Starttasin aamulla puuseeni pitkästä aikaa ja aloin ihmettelemään kun on toi kuva vinossa ja pikkaisen muotovirhettä toisessa laidassa ...

Luulin noitten 8.1:n olevan magneettisuojattuja ! ! !

Meni sitten kaiuttimet uudelleen sijoitukseen ! ! !

qaw
26.08.2001, 11:21
Jos näytössä on degauss niin anna kaiuttimen olla vaan näytön vieressä ja paina degaussia, näyttö sopeutuu kaiuttimien magneettikenttään. Kun viet kajauttimet pois niin taas degauss.

En sitten mene takuuseen ettei tämä aiheuta näyttöön pysyvää vikaa, mulla ei ole Compaqin 17" eikä Hitachin 19" aiheuttanut (toinen takakaiutin aivan näytön yläpuolella)

juppepuputti
26.08.2001, 13:02
JUUU.... Degaus tuli tietysti heti ensimmäisenä tehtyä .... Väriviat lähti , mutta pieni muotovirhe kuvaan jäi (Noissa flat screen putkissa huomaa noi muotovirheet helpommin).... Täytyy odotella häviääkö itsestään vai tarvitseeko ruveta valikoista korjailemaan !
On mulla ollut ennenkin kaiuttimet melkein kiinni monitorissa (ja aivan varmasti magneettisuojaamattomat) aiheuttamatta vääristymiä , mutta noissa "paremmissa" kaiuttimissa on näköjään paaaaaaaljon tehokkaammat magneetit ... Tunteehan sen tieteski painossakin ! ! !