View Full Version : Autoon MP3 DVD-soitin?
Juolahti tuossa mieleen, että löytyyköhän jo MP3:sia DVD:ltä soittavaa soitinta autoon?
Parin tunnin surffailun jälkeen on löytynyt muutama, jotka soittavat kyllä DVD-leffoja (turha ominaisuus mulle), mutta MP3:sia ilmeisesti vain CD:ltä. Tämmöinen laite on aika arkinen nykyään olohuoneessa, joten miksei autoonkin? Eikä tämmöisestä voi joutua maksamaan useita satoja euroja enää.
Tietääkös joku paremmin? Newsgroupeissa vastaavat kyselyt eivät näytä saaneen ihmeemmin vastauksia, enkä muistakaan foorumeista pahemmin tietoa löytänyt.
rami.
Tota oon itsekin miettinyt. Olis pirun kätevä. Mitä soittimia löysit, jotka eivät soita? Pioneerin DVH-P5000MP ei ainaskaan speksien mukaan näytä soittavan, mutta tiedä sitten toimisko se silti.
Tota oon itsekin miettinyt. Olis pirun kätevä. Mitä soittimia löysit, jotka eivät soita? Pioneerin DVH-P5000MP ei ainaskaan speksien mukaan näytä soittavan, mutta tiedä sitten toimisko se silti.
Clarionilta löytyi tältä sivulta yks, missä on DVD. Manuaalin lukemisen jälkeen olin aika vakuuttunut, että ei soita MP3:sia. Mun mielestä ei löytynyt tukea DVD-R/RW:lle edes.
http://www.clarion-eu.com/uk/Audio.audio_uk.0.html
Kitupiikki.net:stä yritin myöskin etsiä, en enää muista mitä kaikkea sieltä löytyi. Ei ainakaan yhtään selkeää tapausta. Siellä on erikseen kategorioitu MP3 ja DVD soittimet, ja tuo kategoriointi vähän hankaloittaa, kun DVD tuntuu autohifissä olevan yhtäkuin DVD-leffat. Ei tunnu olevan DVD-R tai -RW tukeakaan missään.
Tavallaan tyhmää, koska eikös MP3-CD ja MP3-DVD ole käytännössä ihan sama asia eri kapasiteetilla, ja jos soitin kerran lukee DVD-kapasiteetin levyjä, niin... miksei se sitten soittaisi mp3:sia DVD:ltä. Ehkä se probleema on DVD-/+R ja DVD-/+RW (vai mitä noita nyt on) levyjen luvun kanssa.
rami.
Hieman tutkin asiaa lisää, niin en löytänyt yhtään autosoitinta joka pystyisi toistamaan dvd-mp3. Melkein kaikissa ole maininta, että mp3 soi vain cd-r/cd-rw.
Mutta löysin kannettavan cd-soittimen joka pystyy toistamaan dvd-mp3:ta. Sony MPD-AP20U pystyy kuulemma toistamaan.
http://www.afterdawn.com/news/archive/3691.cfm
Tonhan voi sitten varmaan kytkeä auton cd-soittimeen.
Joo, ja yks tapa on hommata iPod, ja siihen iTrip (ei taida saada kun jenkeistä tilaamalla). Mutta tuo on taas sen sortin soveltamista, että mieluummin ottaisin autosterkan, joka yksinkertaisesti soittaa DVD:ltä mp3:sia. Näköjään pitää vielä odotella.
rami.