View Full Version : LGRH-4810V tallentava DVD kovalevyllä
vavypoika
27.05.2004, 14:37
Olen tässä jonkun aikaa harkinnut sellaisen tallentavan DVD:n hankkimista jossa on kovalevy. Hinnat vaan ovat tuntuneet jonkun verran suolaisilta. Nyt sitten löytyi LG:ltä malli joka hinnan puolesta ainakin tuntuu "kohtuulliselta". Muutamasta liikkeestä kysyin hintaa niin toleranssi oli 740-840€. Suomesta ei löydy mutta Ruotsin varastosta kuulemma tulee viikon sisällä.
Speksit alla ja LG:n kotisivuilta lisää:
Levymuotoinen tallennus DVD-R/RW, 80GB HD
Levymuotoinen toisto DVD-video, DVD-R/RW, DVD+R/RW, Audio CD, CD-R/RW, MP3, SVCD, VCD, JPEG, Kodak photo CD
Videoformaatti NTSC, Pal
Äänen tyyppi 96/48kHz, Dolby Digital
Digitaalilähtö Dolby digital, DTS
Liitännät edessä S-video, DV-terminal (in/out), composite,audio
Liitännät takana 2 Scart, component(out), composite (out/in), optical (out), coax(out), S-video (out), audio (out/in)
Onkos jollain tämän forumin konkarilla tällaista laitetta ja tuleeko jollain mieleen jotain mitä tässä nyt vielä näiden speksien lisäksi vielä pitäisi olla.
Oleellinen tieto olisi, tukeeko SCART kaikkia standardeja (komposiitti, S-Video, RGB) sisään ja ulos.
VM
Onkos jollain tämän forumin konkarilla tällaista laitetta ja tuleeko jollain mieleen jotain mitä tässä nyt vielä näiden speksien lisäksi vielä pitäisi olla.
DVB viritin tai kaksi, valinnan mukaan T tai C. Kolmen vuoden käyttöiän omaavaksi laitteeksi aika kallis. Voihan sitä toki käyttää sitten 2007 alkaen digiboksilta tallentamiseen, mutta silloin kovalevy on väärässä laitteessa.
DVB viritin tai kaksi, valinnan mukaan T tai C. Kolmen vuoden käyttöiän omaavaksi laitteeksi aika kallis. Voihan sitä toki käyttää sitten 2007 alkaen digiboksilta tallentamiseen, mutta silloin kovalevy on väärässä laitteessa.
Digiboksien kovalevyissä ei taida kovin usein olla editointitoimintoja (ei ainakaan minun Nokialaisessani), joten tallentavassa DVD:ssäkin ainakin pieni kovalevy on ihan paikallaan digiaikanakin, jotta saa trimmattua tallennukset kuntoon.
itse olen sitä mieltä että analogivirittimellä ei paljoa tee, yksinkertaisesti kuvanlaadun vuoksi. en myöskää ole ylimääräisten D-A-D muunnosten ystävä, joita joutuu tekemään, jos tuollaista syöttää ulkoisesta digiboxista
kyllä digivitittimelläkin laitteita tulee, mutta mistä suunnasta, koreasta? saksasta kuten :
http://www.micronik.de/images/1500pack.jpg
(tosin yllä oleva vielä vain DVB-S virittimellä)
ja millä aikataululla? itse arvelen 1-2 vuotta, korkeintaan kolme
en myöskää ole ylimääräisten D-A-D muunnosten ystävä, joita joutuu tekemään, jos tuollaista syöttää ulkoisesta digiboxista
Kuvanlaatua ei taida niinkään heikentää D-A-D muunnos, vaan uusi mpeg purku-pakkaus kierros. Analogisiirron kanssa näin tietysti käy aina, mutta ei digitaalinen siirtokaan tarkoita sitä etteikö mpeg purkua ja uudelleenpakkausta suoritettaisi. Ilman tarkempia tutkimuksia olen 99.999% varma että yksikään nykyisistä iLink tms. liittimellä varustetuista dvd tallentimista ei osaa ottaa ko. liittimestä mpeg2 dataa, ainoastaan DV kuvaa eli mpeg2 pakkaus suoritetaan uudelleen digisiirrosta huolimatta.
Mpegin häviötön siirtäminen digiboksista stand-alone dvd tallentimelle ei taida onnistua edes huhuhorisontissa olevilla laitteilla. DVB-viritin DVD tallentimet taitavat tulla ensin, ja sen jälkeen erillisille bokseille ei enää olekaan tarvetta.
http://www.micronik.de/images/1500pack.jpg
Joo tuo Mikronikin MovieNET1500 olisi ziemlich gut, joskaan en ole dvb-s käyttäjä. Mikähän on laitteen hinta ja laatu?