PDA

View Full Version : Tulli syynäilee jo Playn 10 euron lähetyksiäkin urakalla?

anttipi
25.05.2004, 13:15
Minulle on viime aikoina alkanut tulla Playn lähetykset perinteisten pehmustettujen pussien sijasta Pussikeskuksen (mikä lie onkaan) ohuissa pahvikuorissa. Päällä näyttäisi olevan valokopioitu tarra Playn osoitelipukkeesta.

Jaksaako tulli todellakin käydä tuollaisen rumban läpi jostain 10 euron lähetyksestä? Vai onko Pussikeskus tehnyt aluevaltauksen Jerseyn saarille? Eikö sitäpaitsi lähetyksessä pitäisi lukea, että tulli on sen avannut (ainakin joissakin Jenkeistä tulleissa lähetyksissä on joskus lukenut jotain "Tullin avaama" tai jotain).

Harmittaa, kun Huuto.netissä kaupittelee leffoja ja haluaisi mieluummin postittaa pehmustetuissa kuorissa ja sitten joutuukin uudelleenkäyttämään tuollaisia pahviläpysköjä.

kurdt
25.05.2004, 13:16
Niin no mistä se tulli tietää että ne on 10 euron lähetyksiä? Jos siellä sisässä on vaikka 100 euron keräilyharvinaisuus?

Tealc
25.05.2004, 13:25
asun englannissa ja tännekkin tullut noit pussikeskuksen yksittäispakattuja dvd:tä.. joten ei syytä huoleen.. pussikeskuksella on vain hyvät tuotteet näemmä :)

Jarkko G.
25.05.2004, 13:34
Onhan tuosta aiemminkin ollut juttua jossain että kotimaisia pusseja tulee playltä. Ja aina (tai ainakin tosi usein) on osoitetarra kirjeen päällä ollut valokopioudun näköinen .. joten en oikein usko että tulli on mitään erikoista alkanut tekemään.

Ignition
25.05.2004, 14:00
Jos tullissa availisivat noita niin niissä olisi maininta että tullin avaama/tarkastama.

kurdt
25.05.2004, 14:02
Jos tullissa availisivat noita niin niissä olisi maininta että tullin avaama/tarkastama.
Ei aina. Minulta on monesti vedetty teipit CDWown paketeista auki ilmeisesti tullin puolesta, katsottu sisälle ja pistetty matkaan ilman mitään merkintöjä. Toki tuon voi tehdä postimieskin kun tsekkaa että kannattaako nyysiä omiin kokoelmiin, mutta epäilen.

Mika
25.05.2004, 14:10
Playsta on tullut aiemminkin juuri noita varsin ovelasti ideoituja pahvipaketteja (suomalaista tuotantoa) joten kyse ei ole tullin tempuista vaan ihan Playn käyttämistä paketointiratkaisuista.

anttipi
25.05.2004, 14:28
Kyllä minä vähän epäilinkin skitsoilevani turhia, mutta silti harmittaa, ettei leffat tule kuplamuovikuorissa.

Mutta tämähän toisaalta todistaa, ettei globalisaatio ole täysin negatiivinen asia: suomalainen Pussikeskus jyrää jo Jerseyn saarellakin :)

jojala
25.05.2004, 14:42
Ei aina. Minulta on monesti vedetty teipit CDWown paketeista auki ilmeisesti tullin puolesta, katsottu sisälle ja pistetty matkaan ilman mitään merkintöjä. Toki tuon voi tehdä postimieskin kun tsekkaa että kannattaako nyysiä omiin kokoelmiin, mutta epäilen.
Voi hemmetti, näin epäilinkin viime viikolla, kun sain Last Samurai DVDn ja paketin teipit oli auki ja itse pahviloota muserrettu niin, että DVDn kotelossa oli hiiren mentävä reikä. Lähetin palautetta CD-Wowlle teippien kehnoudesta, mutta jos todellinen syy onkin tulli niin meni väärään osoitteeseen moitteet...:( .

Ja mielestäni nuo Pussikeskuksen paketit ovat hyviä, suojaavat paljon paremmin DVDtä kuin aiemmat pehmustetut pussit, jotka rikkoutuivat helposti.

tommi462
25.05.2004, 17:24
Minullakin on kerran muistaakseni ollut teipit auki WOWin paketissa, mutta en kuitenkaan usko että se on tullin tekosia.

Mahoney
28.05.2004, 01:06
Minulle on viime aikoina alkanut tulla Playn lähetykset perinteisten pehmustettujen pussien sijasta Pussikeskuksen

Piti oikein kolmeen kertaan tarkistaa tämän postauksen päivämäärä, tämä kun vaikutti lähes identtiseltä joskus vuosi sitten lähetetyn kanssa... :rolleyes: Jo siitä asti lähes puolet tilauksistani on tullut Pussikeskuksen paketeissa. Uutta sen sijaan oli muutama kuukausi sitten käyttöön tullut tapa laittaa kaksi DVD-leffaa samaan kuplamuovipussiin. Sellaisia minulle ei aiemmin ole tullut.