PDA

View Full Version : RGB PS2:ssa???

volmarip
21.04.2004, 10:06
Moi!!

Mitä vikaa on meikän konffiksessa??
Mulla on Sonyn VPL-HS10 projectori, joka on ostettu Japanista. Sen pitäis tukea kuitenkin Suomen PAL järjestelmää. Lisäksi mulla on PS2 Japan(NTSC) versio ja PS2 Suomi(PAL)versio.

Probleemana on etten saa kuvaa näkymään suoralla RGB kaapelilla(ostettu suomesta) PS2 suomi versiosta. Käyttäen samaa kaapelia PS2 Japanin versiossa kuva on täydellinen. Projectorin valikot koluttu läpi ja kokeiltu kaikkea mahdollista kuvaa vaan ei näy RGP piuhoilla PS2 Suomi versiosta. Eikö siis suomi PS2:sta saa ulos RGB signaalia, vai onko niillä RGB signaaleilla jotain eroa PS2 Suomi ja PS2 Japan versioiden välillä?? Vai onko mun suomi version PS2 rikki???

Tealc
21.04.2004, 14:16
öööö.. tietääkseni tosta ps2 ei saa muuta ulos ku komposiitti videota.. En kyllä tiiä miten on asian laita niissä uusimmissa versioissa mutta niin on asia ainakin omassa ps2 (joka on tosin ensimmäisiä mitä kauppoihin tuli)

Heszu
21.04.2004, 14:25
öööö.. tietääkseni tosta ps2 ei saa muuta ulos ku komposiitti videota.. En kyllä tiiä miten on asian laita niissä uusimmissa versioissa mutta niin on asia ainakin omassa ps2 (joka on tosin ensimmäisiä mitä kauppoihin tuli)

Tuohna on ihan :eek: "bullia" eli kyllä noista on aina (jo ammoisista PS1-ajoista lähtien) saanut ihan RGB-signaalia ulos - tosin se vaatii oman kaapelinsa...

volmarip
23.04.2004, 09:06
No niin !!

Onkai sitä joskus itte kukin sortunut näihin virheisiin.
Niin kuin radiossakin tossa paripäivääsitten tuli ilmi niin joskus
tulis vissiin uskoa tuota legendaarista RTFM(Read That Fuc..n Manual) niin ei tarttes kysellä tyhmiä.

Eli PS2 pitää käynnistää ilman peliä ja muistikorttii ja valita -> system configurator ja asettaa sieltä kuva asetukset kohilleen niin jopas alko näkyy. Edellinen omistaja oli tehnyt aika huonon konffiksen. Että silleen.

-Volmarip- :OI