PDA

View Full Version : "Digiboxi nyypälle" boxi huomiseksi

hiost
06.04.2004, 17:00
En ehdi nyt juurikaan asiaan paneutua kiireiden takia, jotenka apu olisi tarpeen.

Pitäisi digiboxi saada huomenna aamupäivästä ostettua, mutta kymysys kuuluu mikä? Mitään kovalevyllä varustettua boksia ei ole tarkotus ostaa.
Antennitalous kyseessä.

Nyyppä kysymyksiä:
- Onko boxeissa suuria kuvanlaatu / äänieroja?
- Bokseistahan voi nauhoittaa normaalisti vhs:lle scartin kautta?
- Mikä liitin pitää olla, että kuvan saa videotykkiin?
- Mitä muuta pitää ottaa huomioon?

Menenkö kauppaan ja otan halvimman vehkeen? Jos eri merkeillä / malleilla on suuria eroja niin suositelkaa joitain malleja mitä kannattaa katsastaa.

Naurakaa ja vastatkaa, kiitän.

Laffer
06.04.2004, 17:48
Nyyppä kysymyksiä:

1. Eipä taida hirveästi olla eroja ainakaan halppismalleissa.
2. Voi
3. Mikä tahansa mikä löytyy myös tykistä rgb,s-video tai komposhitti.
4. Mitä liitäntöjä itse tarvitset, oliko tarkoitus katsella jossain vaiheessa maksullisia lähetyksiä (kortinlukija)

Charlie
06.04.2004, 19:51
Osta ei-MHP boksi sisäisellä Conax-lukijalla, vaikkapa TOPFIELD TF-3000CoT (hyvät liitännät) tai sitten HUMAX CX-1201T, jos Topfieldia ei löydy mistään. Älä missään tapauksessa osta halvinta mahdollista boksia, saat siitä päänsärkyä.

pede
06.04.2004, 20:39
Nyyppä kysymyksiä:

Menenkö kauppaan ja otan halvimman vehkeen? Jos eri merkeillä / malleilla on suuria eroja niin suositelkaa joitain malleja mitä kannattaa katsastaa.

Naurakaa ja vastatkaa, kiitän.

-ei yleensä, päätä haluatko optisen ulostulon vai et
-joo, käyttömukavuuden kannalta voi olla hyvä olla kaksi scarttia boxissa. muutoin joudut kuljettamaan kuvan videon läpi
- mikä on tykin liitin? yleensä noissa ei ole s-videoliitintä joka taas tykeissä tavallinen. kuvaliittimien monipuolisin taitaa olla (Finlux/Salora/)Digibox 410 T, jota et tosin saa uutena enää. siinä saa sekä s-video omasta liittimestään että scartista komponentin tai rgb:n
- päätä haluatko kortinlukijan vai ei. älä niitä nokian halvempia katsele, jos kysyt myyjältä voiko näillä katsoa salattua, sanoo kyllä, sanomatta että siihen pitää vielä CAM ostaa (70-100 €)

Mikkoz81
06.04.2004, 22:45
Älä osta philipsiä.

hiost
07.04.2004, 13:43
Tykki on Z2. En tiedä liittimistä varmakasi, koska laitetta ei ole minulla, enkä sitä omista.

HUMAX CX-1201T löytyy vain 1 scart. hmm..

Mitäs sillä kortinlukijalla pääsee sitten katselemaan? 50€/h canalia?

Charlie
07.04.2004, 13:49
Canal+ 27 €/kk, MTV3+-palvelut 40-60 €/paketti.

On sitten oman harkinnan varassa haluaako noita tilata vai ei.

hiost
07.04.2004, 14:03
Saakos näitä ulkomaalaisia "pay per view" kanavia katseltua tai yleensäkään ulkomaalaisia maksullisia kanavia? Jos ei niin kortinlukijalla en tee mitään :)

Jos Jollain on hyviä ehdotuksia alle 200€:n boksista mikä kannattaa katsastaa, niin kertokoon ihmeessä.

Patu
07.04.2004, 14:20
Jos Jollain on hyviä ehdotuksia alle 200€:n boksista mikä kannattaa katsastaa, niin kertokoon ihmeessä.

En tiedä meneekö aivan tuohon budjettiin, mutta Finluxin T-420 ja T-410 mallit (myös Salora ja X-Sat) ovat hyviä. Liitännät ovat ainakin kohdallaan. Äänen saa S/PDIF-liitännällä ulos ja kortinlukija löytyy. Oma C-410 on toiminut moitteetta.

http://www.finlux.com/finlux/digi.cfm

Charlie
07.04.2004, 14:24
Saakos näitä ulkomaalaisia "pay per view" kanavia katseltua tai yleensäkään ulkomaalaisia maksullisia kanavia? Jos ei niin kortinlukijalla en tee mitään :)

Suosittelen tutustumista Suomen digi-TV:n tarjontaan, mikäli se on vielä epäselvä. www.digitv.fi

Nuo kaksi aiemmin mainitsemaani boksia mahtuvat hyvin 200 euron haarukkaan. Jos nyt olisin ostamassa boksia, niin se olisi tuo Topfield.

jussi28
07.04.2004, 17:40

Ulkomaan kanaviahan digiboxilla ei saa näkymään.

Minulla on Nokian 150T malli jossa on kaikki tarpeelliset liitännät ja toiminnot.
Eli jos et korttipaikkaa tarvitse niin suosittelen sitä.
Hinta Gigantissa n.139euron luokkaa.

vekotin
07.04.2004, 18:05
On vähän harkinnassa jos itsekin pistäisi makuuhuoneeseen jonku perusboksin, ei tarttisi antennijohtoa vetää läpi kämpän tai kokeilla onneaan langattomien kuvansiirtäjien kanssa. Tässä jo jotain vinkkejä tulikin, mutta yksi asia osui silmään.

Perustelkaapa nyt vähän pudonnelle tuota korttipaikan tärkeyttä, kun sitä tunnutaan korostavan kovasti. Tuntuu aivan tajuttomalta rahastukselta jotkut Canalin hommatkin, tuolla kuukausimaksun hinnalla saa dvd-leffoja tilailtua pienen säkillisen tarjousmyynnistä. Kepukolmosella taas tarjotaan urheilua joka ei allekirjoittanutta iske yhtään.

Minusta itsestäni tuntuu epätodennäköiseltä, että näin huonosti toteutettuun suomalaiseen digitelkkariin saataisiin koskaan edes murto-osaa siitä maksupalvelusta, mitä satelliitilla tällä hetkellä saa, eikä sielläkään ole vielä tullut vastaan ensimmäistäkään josta haluaisin itse maksaa.

Tuntuisi siis itsestäni että voisin hyvin säästää kortinlukijan verran. Olenko väärässä?

jussi28
07.04.2004, 20:53
Minä mietin myös tuota ottaako korttipaikallinen vai ei.

Tulin siihen tulokseen että Formuloita näkee jo ihan tarpeeksi ja näyttää siltä että vähenee muutenkin niiden seuraaminen Räikkösen epäonnen myötä.
Jääkiekkokausi alkaa olemaan jo lopuillaan niin ei niitäkään tarvitse nähdä sen enempää.
Canaliakaan en tarvitse koska on sen verran monta katsomatonta dvd:tä hyllyssä että ei taida tämä vuosi riittää niiden katsomiseen:).

Ja totesin myös että varmaankin vuoden kuluttua viimeistään tulee ostettua toinen digiboxi niin katson korttipaikan tarpeen sitten uudelleen.

japipoju
07.04.2004, 21:21
Ostin Tampereelta Sähkötasosta Sonyn boksin 99e:llä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Foorumilla on myös enemmän keskustelua boksista - Sony VTX-D800 (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=19709)

Charlie
08.04.2004, 10:28
Minä olen, minne nyt ikinä olen näistä asioista kirjoitellutkin, ollut aina suosittelemassa kortinlukijalla varustettuja bokseja. Voin tietysti perustella tätä vain omilla henkilökohtaisilla mielipiteilläni, ja jokainen tehköön valinnan itse.

Minua ainakin harmittaisi, jos olisin juuri ostanut boksin ilman kortinlukijaa, ja sitten joku operaattori julkaisisi samantien jonkun kanavan/palvelun jonka välttämättä haluaisin. Menisi vaihtoon samantien koko boksi. Canal+ nyt oli tulossa vaikka kuinka pitkään, ja tulikin sitten myöhässä, joten se ei tullut yllätyksenä. Sen sijaan MTV3+:n lisäpalvelut julkaistiin aika yllättäen, ja olin juuri jonkin aikaa aiemmin hommannut oman kortinlukijallisen boksin. Harkitsin jopa molempien palvelujen tilaamista, mutta tilasin lopulta vain toisen. On edelleen ihan jokaisen oman harkinnan varassa haluaako tilata maksullisia palveluita. Itse en esim. koe Canal+:aa 27 euron arvoiseksi kuukaudessa, joku toinen taas kokee.

Jos taas ostaa boksin jossa on vain moduulipaikkoja, tulee salauksenpurku huomattavasti kalliimmaksi, koska ne moduulit maksavat melkein 100 euroa. Sisäinen kortinlukija nostaa boksin hintaa vain n. 50 euroa verrattuna samaan boksiin ilman lukijaa.

pjarre
08.04.2004, 15:09
Minua ainakin harmittaisi, jos olisin juuri ostanut boksin ilman kortinlukijaa, ja sitten joku operaattori julkaisisi samantien jonkun kanavan/palvelun jonka välttämättä haluaisin. Menisi vaihtoon samantien koko boksi.

Minullakin voisi olla kiinnostusta kortinlukijaan jos asuisin C taloudessa, mutta T taloudessa ja nykyisellä ajankäytöllä en katso kortinlukijaa tarpeelliseksi. Seuraavassa boksissa kortinlukija voi olla listalla.
Nykyiset boksithan ovat joka tapauksessa roskiinheitettäviä.

hiost
08.04.2004, 16:32
Ostin Tampereelta Sähkötasosta Sonyn boksin 99e:llä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Foorumilla on myös enemmän keskustelua boksista - Sony VTX-D800 (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=19709)

Aika halvalla olet saanut. Soittelin ja kyselin eri liikkeistä ja halvin oli teknisillä 179€.