PDA

View Full Version : Philipsin langattomat kuulokkeet hajalla?

virgo
01.04.2004, 08:32
Nyt ongelma on seuraavanlainen.
Olen hankkinut reilu vuosi tai puolitoista vuotta sitten langattomat Philipsin kuulokkeet mallia 8412 tai ainakin tuollainen lukee niissä eli samanlaiset kuitenkin näöltään kuin 8410 malli ja ne eivät toimi.

Aikaisemmassa susikotiteatterissani kun ei ollut kuulokeliitäntää niin ne jäivät melkein käyttämättämäksi eli niillä on varmaan kuunneltu alle 10 tuntia yhtään mitään,eli lähinnä televisiosta suoraan.

Ongelma on se että siihen laturiin ei tule minkäänlaista virtaa,eli tuskin akut ovat menneet korvakuulokkeista kun laturiin ei tule virtaa millä ladata.
Olenkohan tässä itse ne tyhmyydelläni hajottanut kun pidin niitä latauksessa vaikka en niitä käyttänyt..(varmuuden vuoksi olivat kuitenkin latauksessa).

Takuuta niillä ei enää ole tosin takuulapunkin olen jo hukannut.Vähän harmittaa kun nyt vahvistimessa olisi se kuulokeliitäntäkin :OI .
Onko kenelläkään mitään aavistusta mikä noissa on mennyt rikki ja olisiko kallis paukku korjata vai heitänkö vesilintua niillä..

Tämä thread ei ehkä tälle kysymykselle ole ihan oikea paikka mutta olen jotenkin juuttunut tänne aloittelijan kysymykset palstalle kun olen tässä kotiteatterissa niin aloittelija.. :rolleyes: .

ExC
01.04.2004, 09:00
Tarkista johtokytkennät, ravista, lyö - jos ei toimi, niin heitä mäkeen.
Jos kyseessä on 50-100 euron kuulokkeet, tuskinpa kukaan niitä alkaa täysremonttia tekemään kannattavalla hinnalla (työmäärän arviointikin varmaan maksaisi)

Jos jossain olisi vastaava laturi-yksikkö (liikkeessä), voisi kokeilla onko vika tosiaan siinä... sen pitää olla taas kovin yksinkertainen että kannattaa korjata.
Helpommalla varmaan pääsee, kun ostaa uudet ja paremmat jos luureja ylipäätään tarvitsee. Varsinkin itse siirryin langattomista pois (Sennheiser RS65) ja kun langallisissa oli tarjolla parempaa laatua puoleen hintaan vrt. langattomat. Ja vaihdon tarve johtui myös minun tapauksessa hajoamisesta... langattomat kuulokkeet tuntuvat olevan leluja. Minulta hävisi äänet toiselta puolelta ja mikään ei tuntunut auttavan (myös korva-osa lohkesi pannasta, scheisse, sennheiserin langattomat!). Hifikrugin takuu ei paljon naurattanut, kun Saksasta ostaessa olisi tullut tässä tapauksessa riittävä 2v.

Asia muuttuisi täysin jos löytäisit takuulapun... mutta epäilenpä ettet niitä käyttäisi kuin tv-uutisten kuunteluun enää (huomasin itsekin "laadun" kun verrokkeja alkoi tulla... RS65 nöyrtyi esim. halvemmalle HD570lle kevyesti.)

virgo
01.04.2004, 10:16
Tuossa hakkasin ja potkiskelin laturia eikä inahdustakaan eli taitaa seuraava paikka olla roskis,tosin ladattavat akut täytynee poistaa koska siellä on nikkeli metalli hybridi akut eli nää AAA mallit 750 MAh size S ...Käyttääköhän Sonyn
md-soitin kenties näitä akkuja??
Esim malli Sony
Mz-n510/s net-md-soitin .Siinä ainakin näyttää olevan ladattavat akut+laturi.
Olen aikeissa hankkia nimittäin tuontyyppisen soittimen lenkkeilykäyttöön,mallia nyt ei vielä ole päätetty.Saksasta niitä saisi hilppasen halvemmallakin mutta täytynee nyt katsoa päädynkö ostamaan Suomesta,ainakin tuo mainitsemani malli taisi Prismassa olla 179 euroa eli ei taida olla paha..

ExC ,olit kyllä oikeassa tuossa p****ssa äänenlaadussa eli jos kuulokkeet tarvitsen ostan kyllä langalliset.Noi langattomat oli taas niitä ostoja Anttilasta jotka olisi voinut jättää tekemättä :OI .

ExC
01.04.2004, 12:19
NetOnNetissä (idealo.de hintavertailun halvin) kyseinen Sonyn värkki 136 euroa, joten kannattaa harkita uudelleen sitä Prismavaihtoehtoa (en tutkinut paljonko p-kulut tuolle olisivat).

http://www.netonnet.de/?lr=portal&iid=092081f

Käyttää näköjään astetta isompia, AA-pattereita (gehäuse voi myös viitata ratkaisuun jossa 2sta AA:sta on rakennettu "yksi akku").

virgo
01.04.2004, 13:40
[QUOTE=ExC]NetOnNetissä (idealo.de hintavertailun halvin) kyseinen Sonyn värkki 136 euroa, joten kannattaa harkita uudelleen sitä Prismavaihtoehtoa (en tutkinut paljonko p-kulut tuolle olisivat).

http://www.netonnet.de/?lr=portal&iid=092081f

-------------------------------------------------------------------------------

Joo tuo on jo halpa ja kävin sivuillakin,tosin jos oikein osasin tulkita saksaa niin Suomeen lähetettynä siihen tulisi Suomen alv 22% tosin voipi olla että meikäläisen todella suppea saksantaito sai minut ymmärtämään väärin.No kuitenkin asia selviää jos niille laittaa sähköpostilla pyynnön hinnasta ja postikuluista.
Kiitos linkistä!
Mulla on tähän mennessä ollut vaan hyviä kokemuksia saksanmaalta tehtyihin tilauksiin joten katsotaan nyt miten köyhän käy :rolleyes: .

Niin ja revin ne akut jokatapauksessa muistoksi siitä Philipsin laitteesta tosin taidanpa kiikuttaa sen Anttilaan mielenosoituksen vuoksi ja ottakoon ne akut siellä irti kun nekin on saakelin hankalan takana irrottaa..niin ja kertoa että eipä tarvinut kuunnella kuin 10 tuntia ...Heittäköön siellä vaikka roskikseen en viitsi omaa roskista vaivata ko. p***skalla.
Eli Anttilaan--->

-----------------------------------------

Noniin kaikenkaikkiaan kannnatti käydä Anttilassa vikisemässä..Siellä kokeiltiin tavallisten pattereiden kanssa ja yhtäkkiä laturi alkoikin pelittään eli virtaa tuli jne,,ja ostin sitten uudet akut koska akuissa se vika taisi olla kun olivat hapettuneet :eek: .
Meikällä ei vaan mennyt jakeluun miksi laturikin oli täysin virraton vaikka
akut olivat vaan kömöt.No taas sitä ollaan viisaanpia :cool: .
Kelpaa nuo kuulokkeet ainakin telkkariohjelmien kuunteluun silloin kun kotona
pitää olla hiljaa....