View Full Version : Mikä polttava-dvd?
Suunnitelmissa olis ostaa polttava-dvd asema mutta mikä? Aseman pitäis sopia opiskelija budjektiin ja polttaa mahdollisimman monelle levymerkille. Olen katellu LG GSA-4081B-asemaa onko kellään kokemuksia tästä asemasta? saa myös ehdottaa muita asemia.
Edit:Onko tietoa polttaako lg halvemmille levyille?
Itse jos olisin nyt ostamassa dvd polttavaa edukkaasti niin varmasti sijoittaisin Liteonin 451:een jota saa alle satkulla. LG ei varmaan myöskään ole huono veto. Itellä palvellut Liteonin 401 varsin mallikkaasti.
LG GSA-4040B. Todella hyvä peli. Ei tee mukin alusia ja polttojälki on todella hyvää.
Eipä ole enää myynnissä ko asemaa eli sinuna ostaisin uudemman mallin, eli juuri tuon 4081B:n.
Juu, eli kohta tässä olisi minullakin polttavan dvd aseman ostaminen edessä, nelisen vuotta vanhan tavallisen polttavan tilalle. Hintaa saisi maksimissaan olla 100 euroa, mutta mieluiten vähemmän. Olisi myös plussaa, jos asema osaisi polttaa mahdollisimman monet DVD - formaatit sekä polttaa mahdollisimman monelle levymerkille. Mitäs asemaa te suosittelisitte tuohon budjettiin???
Itse tilasin juuri Nec 3500-polttolaitoksen, joka tosin ei ole vielä saapunut. Polttaa dual-layer levyjä 4x, R- ja R+ levyjä 16x, RW- ja RW+ levyjä muistaakseni 4x.
Hintaa oli julmetut 92? :D . Laadusta en osaa sanoa kun ei ole käyttökokemuksia vielä mutta on ainakin nopea ja aika edullinen.
Itseltä löytyy tuo NEC:in ND-2510A malli ja vielä en ole keksinyt asemasta pahaa sanottavaa. Aseman ostin Eurologicista (http://www.eurologic.fi), tällä hetkellä aseman hintä näyttäisi olevan tuolla ~72€+pk:t.
DL-asemien ovat laskusuunnassa. Tekohengitin juuri oman lukevan dvd-asemani firmwarepäivityksellä, ja jos se suostuu vaikka loppuvuoden toimimaan, niin hip hei. Eihän tietenkään reilu 70 euroa asemasta ole paha sijoitus, mutta kun ei kellään ole käyttökokemuksia DL-poltosta, niin en halua ostaa sikaa säkissä. Ehkä jo joulun maissa Plextorilla on tarjota oma versionsa dl-asemasta.
Mä ostin LG 4120B:n verkkokaupasta ihan vasta ja hintaa oli 99,-, nyt saman vehkeen tosin saa jo 91,90. Se on todennäköisesti miltei sama kuin 4040 ja 4081 mallit, on vaan lisätty Dual Layer-levyjen tuki.
Kaikissa kokeilemissani LG:n asemissa on yksi mielestäni DVD-soittamista lievästi häiritsevä ominaisuus. Jos sattuu kesken leffan pistämään homman paussille ja tämä tauko kestää yli kaksi minitsiä, leffa ei käynnistykään heti tasaisena, vaan jatkaessa syntyy pari sekuntia kestävä ihme takeltelu. Sen takia jos konetta käytetään enemmän DVD:n esittämiseen HTPC:llä, niin en uskalla suositella varauksetta LG:n asemia. Edeltävä muun merkkinen CDRW-DVDcombo asemani ei pitänyt mitään pompputaukoa play nappulaa painaessa. Polttopuolella ja muilta osin tuo ostokseni toimii kaikilla kokeilemillani halvoillakin levyillä moitteetta ja testikäyrätkin näytti puhtaalta.