View Full Version : Amazon.co.uk
Amazon.co.uk:ssa DVD Box Settejä alennuksessa.
Pari esimerkkiä:
24 - Season 1 - 24,99£
24 - Season 2 - 29,99£
Frasier: Complete Series 1 - 16,99£
Futurama - Season 1-3 - 21,99£ / boxi
Get at Least 40% off DVD Box Sets (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/feature/-/515924/ref=amb_center-2_49693/202-3923960-7135810)
tommi462
19.01.2004, 14:16
Olikos se nyt niin että jos täältä tilaa niin ei tule ALV:tä? Tuo Godfather boxin 45e hinta olisi kyllä ihan kiva jos tuollaisena pysyisi. Playstähän (ja varmaan muualtakin) se lähtisi vielä hieman halvemmalla, mutta Playstä tilattaessa minulla on ennenkin jäänyt boxeja tulliin.
Olikos se nyt niin että jos täältä tilaa niin ei tule ALV:tä
Se on niin, että tulliin eivät paketit jää, mutta Amazon.co.uk:n DVD-hintoihin tulee tilattaessa vielä himpun verran Suomi-lisää. Brittien ALV DVD:ille kun on 17,5 %, Suomen 22 %.
Amazon.co.uk:n infosivu. (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/browse/-/502576/ref=w_h__brbx_c_2_1/026-1978353-0040413)
tommi462
19.01.2004, 14:37
Se on niin, että tulliin eivät paketit jää, mutta Amazon.co.uk:n DVD-hintoihin tulee tilattaessa vielä himpun verran Suomi-lisää. Brittien ALV DVD:ille kun on 17,5 %, Suomen 22 %.
Amazon.co.uk:n infosivu. (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/browse/-/502576/ref=w_h__brbx_c_2_1/026-1978353-0040413)
Juu, mutta se on laskettuna tuossa valmiina kun loggaa sisään. Ainakin se antaa VAT:iksi £5.7 tuosta £25.7 ostoksesta joka mielestäni on aika lähellä 22%
Halusin vain varmistaa ettei tuon päälle tule enää mitään.
Halusin vain varmistaa ettei tuon päälle tule enää mitään.
Postikulut tietysti kun kyse on Amazonista.
Amazonissa pystyy kyllä tarkistamaan ihan lopullisen hinnan tekemällä tilauksen valmiiksi, mutta jättää painamatta sen place the order-namiskan. Siinä vaiheessa ruudulla näkyvät kaikki mahdolliset kulut. Tullilla ei ole mahdollisuuksia lyödä tuohon päälle enää yhtään mitään.
tommi462
19.01.2004, 16:17
Postikulut tietysti kun kyse on Amazonista.
Amazonissa pystyy kyllä tarkistamaan ihan lopullisen hinnan tekemällä tilauksen valmiiksi, mutta jättää painamatta sen place the order-namiskan. Siinä vaiheessa ruudulla näkyvät kaikki mahdolliset kulut. Tullilla ei ole mahdollisuuksia lyödä tuohon päälle enää yhtään mitään.
Juu, katsoin kyllä postikulutkin tuohon mukaan. Tuosta ruudustahan minä tuon VATinkin katsoin.
Aika hyvänä löytönä tietokonepelien osalta voidaan pitää Silent Stormia, £8.99.
Ja Sopranosin ensimmäinen kausi (uusi versio) irtoaa hintaan £19.99.
Ja Sopranosin ensimmäinen kausi (uusi versio) irtoaa hintaan £19.99.
Millä nimellä se löytyy tuolla hinnalla, mulle näyttää £35?
Millä nimellä se löytyy tuolla hinnalla, mulle näyttää £35?
Taitaa hinta olla noussut, koska minäkin kävin aikasemmin tarkistamassa tuon hinnan joka oli silloin tuon 19.99£, mutta myöhemmin kun meinasin tilata sen niin hinta oli muuttunut tuohon 35£.
Täytyypä nyt kerrankin loistaa sillä, että olin nopea ja hyödyin siitä. Eilen päivällä klo 12 aikoihin tilasin tuon Sopranoksen ykköskauden hintaan 19,99 £. Nyttemmin sitten hinta noussut, mikä lienee tuossakin idea, pitää hetken alempaa hintaa, houkutella asiakkaita?
Vähän olen aikaisessa tämä kanssa, mutta kesäkuussa tulossa hyvään hintaan x-files seasonit. Jokaiselle boksille näyttää tulevan hinnaksi 26.24£ :thumbsup:. Ei ole paha hinta noista bokseista.
Futuramaa tilasin, keskiviikkona tuli ilmotus että oli lähettäneet. Ja nyt perjantaina oli postilaatikossa. Täytyy olla tyytyväinen, harvoin posti kulkee näin nopeesti edes suomen sisällä.
IsoArska
11.02.2004, 14:51
West Wing Season 1 & 2 - 56 € postikuluineen :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
At Least 60% off Selected DVDs (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/browse/-/3361241/ref=br_bx_2_7/202-1988653-1547854)
Great DVDs from £6.99 (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/feature/-/522128/ref=ed_art_522128_txt_1/202-1988653-1547854)
Esim:
Alias - Series 1 - £19.99
Charlie Chaplin - Gold Rush [1925] - £7.99
Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta aika perustarjouskamaa.
Vähän olen aikaisessa tämä kanssa, mutta kesäkuussa tulossa hyvään hintaan x-files seasonit. Jokaiselle boksille näyttää tulevan hinnaksi 26.24£ :thumbsup:. Ei ole paha hinta noista bokseista.
Mistä lähteestä tämä tieto on? Selailin Amazonin sivuja, enkä löytänyt asiasta mainintaa.
Mistä lähteestä tämä tieto on? Selailin Amazonin sivuja, enkä löytänyt asiasta mainintaa.Kyllä niitä sieltä löytyy, esimerkiksi tämä Season 3 (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0000WST8S/). DVD haku "X-files standard" hakusanoilla auttaa. Löytyi kaudet 1-7 ja julkaisu kesäkuun alussa.
tommi462
10.03.2004, 10:44
Mitähän tuo "Standard PLASTIC case packaking" mahtaa tarkoittaa?
Amazon.com:
West Wing Complete Season 2 (parin kuun preorderi) lähtisi standard-postituksella justiinsa alle tullirajan... eli 38.99$
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0001HAGQK/ref=pd_ts_d_14/002-3098308-5702465?v=glance&s=dvd&n=404276
Ykköskausi olisi kolme dollaria kalliimpi.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005JLF3/ref=pd_ser_asin_1/002-3098308-5702465?v=glance&s=dvd
Buffy-kaudet 1-6 (R2) on hintaan £26.24 (about 40 euroa) mutta:
- "Release date: June 1, 2004."
- "Standard plastic case packaging". (normaalit amaray-kotelot?)
Kun laittaa amazon.co.uk:n hakusanaksi "buffy standard" niin saa nuo kaikki helposti näkyviin.
Kauanko teillä on kestänyt Amazon.co.uk:n lähetysten saapuminen viime aikoina? Minulla on paketti, jossa kirjoja ja pari CD-levyä, matkalla jo kymmenettä päivää, eli jo tässä vaiheessa viisi päivää enemmän kuin yleensä.
Kauanko teillä on kestänyt Amazon.co.uk:n lähetysten saapuminen viime aikoina? Minulla on paketti, jossa kirjoja ja pari CD-levyä, matkalla jo kymmenettä päivää, eli jo tässä vaiheessa viisi päivää enemmän kuin yleensä.
Reilu viikko sitten tilasin Aliaksen 1. kauden ja sen saapumisessa kesti viitisen arkipäivää.
Jokunen viikko sitten tilasin Aliaksen Season 2:sen ja saapuminen kesti kaksi kokoinasta arkipäivää Air Maililla.
(ke tilasin, to dispatching soon, pe dispatched, tiistaina tuli lappu että voi noutaa postista)
Ei tullut paketti tänäänkään perille. Kävin jopa postissa kun ajelin siitä ohi tiedustelemassa löytyisikö hyllystä vaikka lappua ei ole näkynyt.
Kun olen saanut nuo tavarat niin tuo kauppa menee boikottiin. Eri Amazoneista tilaamistani paketeista naurettavat 25% on päätynyt hyllyyni ilman ongelmia.
Amazon:lla paljon kesäalennus levyjä / bokseja.
Special Offers (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/browse/-/655852/202-6642205-6799043)
Esim:
James Bond Collection Box Set [2003] (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0000BZND4/ref%3Dsr_aps_dvd_1_1/202-6642205-6799043) - £99.97 (~ 148,79e)
Friends - Series 9 [2002]
Our Price: £29.99 You Save: £60.00 (66%)
Siis mitä ihmettä, miten tuollaisia "tarjouksia" edes kehdataan esittää, normaalihinta n. 135 egee + postit ja tarjouksessa n. 45 egee + postit
Amazon:lla paljon kesäalennus levyjä / bokseja.
Special Offers (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/browse/-/655852/202-6642205-6799043)
Hammerin kauhuboksit ainakin näyttäs olevan kivasti halvempia kuin esim. playssa
Hammer Horror Originals (3 Disc Box Set) £16.97
Hammer Horror Selection (5 Disc Box Set) £26.97
amazonista tietysti tulee vielä postikulut päälle..
Beverly Hills Cop Collection £9.97
The Naked Gun Collection £12.97
Ottaa päähän! Pistin mielestäni hyvissä ajoin amazon.co.uk:sta Guitar Hero -pelin ennakkotilaukseen PS2:lle. Nyt tänään sitten tuli ilmoitus, että tilaukseni on peruttu. Ovat ilmeisesti kaupitelleet tuota peliä paljon enemmän kuin, mitä lopulta saivat varastoon. thedvdforums.com:n keskusteluissa moni muukin sadattelee vastaavaa kohtaloa. Amazon myi tuota paljon kehuttua peliä hyvään hintaan (£39.99). Suomessa pelistä saa maksaa jotain 80-100 euroa. Ei oikein huvittaisi maksaa tuollaisia summia. Pistin uuden tilauksen sisään game.net:iin. Saa nähdä kuinka käy. Eivät kuulemma lähetä Britannian ulkopuolelle yli 1000 gramman painoisia tuotteita. Sain kyllä tilauksen tehtyä, mutta katsotaan tuleeko peruutusilmoitus myöhemmin.
Ihan hyvä paikka tuo amazon, mutta nyt kyllä pännii niin paljon, että haluaisin tähän pitkän rivin keskisormea esitteleviä hymiöitä. Voisiko sellaisen hymiön lisätä tuohon hymiökatraaseen? Se voisi auttaa äärimmäisten tunnetilojen ilmaisemisessa.
Edit. Tuossa alapuolella näyttää olevan toinen aivan samanniminen threadi, joka on perustettu hiljattain. Searchilla kuitenkin löysin tämän muinaisen ketjun, jossa on jo jonkin verran postauksia. Ei varmaan kannata ylläpitää kahta amazon.co.uk-kauppapaikka-threadia jatkossa?
Jarkko G.
27.06.2006, 12:01
Ei ruusuisesti ole alkanut amazonin "used/new" ostokset.
Kirja jonka on pitänyt olla perillä 14.6.2006 on edelleen jossain ja myyjä ei vastaa meileihin. Kolmannen meilin kirjoitin äsken ja selkeästi sanoin että nyt jotain infoa tai valitus amazonille lähtee.
Ylireagoinko vai olenko jo aiheesta ärtynyt? Kauanko yksi kirja voi pyöriä posteissa?
Ei ruusuisesti ole alkanut amazonin "used/new" ostokset.
Kirja jonka on pitänyt olla perillä 14.6.2006 on edelleen jossain ja myyjä ei vastaa meileihin. Kolmannen meilin kirjoitin äsken ja selkeästi sanoin että nyt jotain infoa tai valitus amazonille lähtee.
Ylireagoinko vai olenko jo aiheesta ärtynyt? Kauanko yksi kirja voi pyöriä posteissa?
Tilasin kaksi kirjaa (pokkaria) samaan aikaan used&new puolelta, toisella kesti kaksi päivää tulla briteistä minun postiluukuuni ja toisella kolme.
Kyllä se sieltä tulee kunhan postin työntekijä on saanut sen luettua. :D
En tiedä keneltä huijarilta (rating?) sinä sen ostit mutta yleensä ilmoittavat sähköpostilla kun tavara on saatu matkaan tai on ongelmia. Pari viikkoa yleensä kestää jos tulee rapakon yli.
Benedictus
27.06.2006, 13:33
Itsellä kolme kokemusta used/new puolelta tilauksista, joista vain yksi onnistunut. Kahdessa muussa tapauksessa meni reilu kuukausi, eikä myyjistä kuulunut. Rahat ottivat tililtä ja kun amazonille laitoin asiasta viestiä niin kummassakin tapauksessa sain onneksi rahani takaisin. Kyseessä oli yksi cd ja yksi pelitilaus.
Itsellä kolme kokemusta used/new puolelta tilauksista, joista vain yksi onnistunut. Kahdessa muussa tapauksessa meni reilu kuukausi, eikä myyjistä kuulunut. Rahat ottivat tililtä ja kun amazonille laitoin asiasta viestiä niin kummassakin tapauksessa sain onneksi rahani takaisin. Kyseessä oli yksi cd ja yksi pelitilaus.
Minulla on tehtynä kymmeniä tilauksia (lähinnä CD-levyjä) joista vain yksi on "epäonnistunut" kun myyjä ei löytänytkään nurkistaan myytävää levyä minulle lähetettäväksi. Ilmoitti minulle asiasta sähköpostilla pahoitteluiden kera ja rahatkin palautuivat välittömästi. Sen verran halvella tuolta used/new puolelta saa etten paljon muualta musiikkia nykyään osta. :king:
Itse olen tilannut used & new -tavaraa muutaman kuukauden sisällä toistakymmentä tuotetta, kaikki tulivat perille. Osa tuli erittäin nopeasti muutamassa päivässä, osa pari viikkoa hitaammin (oliko postikuluissa pihistelty?). Joka tapauksessa vain parin CD:n pakkauksessa oli valituksen aihetta.
Ai niin, yksi tilaus peruttiin heti koska tuotetta ei ollut. Rahat tulivat heti takaisin tilille.
Jarkko G.
27.06.2006, 14:02
Kyllä se sieltä tulee kunhan postin työntekijä on saanut sen luettua. :D
En tiedä keneltä huijarilta (rating?) sinä sen ostit mutta yleensä ilmoittavat sähköpostilla kun tavara on saatu matkaan tai on ongelmia. Pari viikkoa yleensä kestää jos tulee rapakon yli.
Ei Ratingit ainakaan huonoja ole. (http://www.amazon.co.uk/gp/help/seller/at-a-glance.html/203-2155029-7204739?ie=UTF8&orderID=736-6872176-0225122&marketplaceSeller=1&seller=AHU80DACGBWTH)
Toinenkin tilaus on used/new osastolta on sisässä, tämä .comissa, ja kummassakaan en ole saanut ilmoituksia postituksista.
Jarkko G.
08.07.2006, 16:38
Katkeran suloisesti päättyi eka used & new ostos. Rahat sain takaisin, kun myyjä ei mitään vastaillut ja lähettänyt mitään.
Parempaa onnea ensi kerralla Jarkko. ;)
Jarkko G.
08.07.2006, 16:58
Parempaa onnea ensi kerralla Jarkko. ;)
Kiitos.
Monty Python Mega Boxset on edelleen jossain. Liike sentään ystävällisesti vastailee meileihin ja antanut "customs form" numeron jolla se on lähetetty.
Ainoa huono puoli on vain se että tullit ei heidän mukaan tarjoa paketin seurantaa. Suomen posti sanoo että kun postiin paketti tulee niin tuo numerosarja näkyy lähetyksenseurannassa. Vielä ei ole näkynyt mitään.
Taitaa olla offtopic, kun kyseessä on Amazon.ca mistä tilasin ensi kertaa R1 sälää tällä viikolla. Oli muuten aika käsittämätön tapaus: pistin tiistaina klo 12 kieppeillä tilauksen Da Vinci's Inquest season 1:stä - saman viikon torstaina soitteli setä DHL:ltä että oletkos kotona... otin expedited something something kuljetuksen, jonka piti kestää 2-4 viikkoa. Olin positiivisesti hämmästynyt, kun ilmeisesti kävivät yksityissuihkarilla minulle levyt nakkaamassa.;)
Voihan Amazonilla tietysti olla joku varasto jossain täällä lähialueilla, mene ja tiedä.
Jarkko G.
20.07.2006, 15:49
Kiitos.
Monty Python Mega Boxset on edelleen jossain. Liike sentään ystävällisesti vastailee meileihin ja antanut "customs form" numeron jolla se on lähetetty.
Ainoa huono puoli on vain se että tullit ei heidän mukaan tarjoa paketin seurantaa. Suomen posti sanoo että kun postiin paketti tulee niin tuo numerosarja näkyy lähetyksenseurannassa. Vielä ei ole näkynyt mitään.
30.5.2006 lähetetty paketti oli eilen haettavissa tullista. Jenkkien hienossa postiaikahaarukassa se saapui (2-8 viikkoa piti kestää).
Asiakaspalvelu oli onneksi mainiota myyjältä ja teki kaikkensa että pysyisin rauhallisena. Noloa oli toki myös että aloin tivaamaan paketin perään kuukautta ennen kuin sen edes piti olla luonani (June ja July on niin samanlaisia sanoja).
Hyvässä kunnossa oli Monty Python Boksi ja kääreissä, vaikka mielestäni käytetyn ostin. Kaiken kaikkiaan hintaa tuli 47 ja rista + 12.31e tulleja = Hieman yli 60€ (tuolla hinnalla ei enää edes saa tätä laatikkoa amazonista).
MikkiHiiri
28.03.2007, 09:49
Nyt on tullut muutamia lättyjä tilailtua tuolta UK Amazonista, ja on niillä vain tajuttoman nopea toimitus. 2-3 arkipäivää! Loistavaa sanon minä. :)
Nyt on tullut muutamia lättyjä tilailtua tuolta UK Amazonista, ja on niillä vain tajuttoman nopea toimitus. 2-3 arkipäivää! Loistavaa sanon minä. :)
Minun eka toimitukseen asti onnistunut tilaus tuosta paikasta on 10.3. Lähetetty On The Buses: The Complete collection, ei ole vielä tullut perille, se siitä nopeudesta. :grr:
.FR ja .DE Amazoneista on 1-2 viikossa levyt tullut, paitsi viimeksi Ranskasta tuli paketti ilman vastaanottajan nimeä ja osoitetta neljässä viikossa.
Todella typerästi vastaanottajan tiedot on printattu tarra-arkille joka on pohjineen liimattu paketin päälle, tarroissa on vielä sellaiset irroittamista helpottavat vetopaikat että varmaan jää matkalla johonkin.
Tarran postinumero ja Finland osa oli sentään jäljellä joten varmaan postissa avanneet paketin että saaneet vastaanottajan selville, tosin mitään merkintöjä avauksesta ei ollut.
Amazonin pakettihan on pahvikyhäelmä jossa päädyt vain taitettu paketin sisään, sellaisen avaamisesta ei jää jälkiä.
Minun eka toimitukseen asti onnistunut tilaus tuosta paikasta on 10.3. Lähetetty On The Buses: The Complete collection, ei ole vielä tullut perille, se siitä nopeudesta. :grr:
Ja tänään paljastui viivästyksen syyksi paikallinen positkonttori joka oli ilmeisesti hukannut tai jakanut väärään paikaan saapumisilmoituksen tästä 13.9. konttoriin toimitetusta paketista, tuli nimittäin tänään varoituslappu että lähettävät takaisin jos en hae sitä pois. :OI
Jep, jep.Itsekkin naureskelin postissa että kun tuli toinen ilmoitus, mutta en ollut saanut ensimmäistäkään.Tavarana oli joku star trek voyagerin boxi :)
Mikähän UK Amazonissa taas mättää. Tilaus ollut viikon sisällä, pelkkiä In Stock tuotteita eikä mitään tapahdu.. no, eipä tuo verkkokauppa.comikaan näköjään jaksa tilauksia käsitellä, sielläkin kohta viikon ollut sisässä tilaus, jonka tuotteet löytyvät varastosta. Ei tapahdu mitään :)
Pitää varmaan perustaa oma firma, kun ei nykyisiä näköjään kiinnosta palvella asiakkaita.
Ei taida Osuuspankin Visa Electron täällä toimia.. Vai onko joku saanut toimimaan?
Yritin tilailla tuota "Babylon 5: The Complete Collection + The Lost Tales" pakettia mutta mailiin tulee Amazonilta viestiä että:
We're writing to let you know that we are having difficulty processing
your Visa.
We will try charging your credit card again shortly. It is not necessary
to place a new order, but you may want to review the payment information
for your order and make sure it is correct and current.
Testasin Amazon.co.uk:n Blu-ray 3 for 2-kampanjan (http://www.amazon.co.uk/gp/feature.html?ie=UTF8&plgroup=1&docId=1000124583&plpage=1) hintoja seuraavasti:
The Island [Blu-ray] [2005] - Ewan McGregor
£18.67 - Quantity: 1 - In Stock
The Reaping [Blu-ray] [2007] - Hilary Swank
£21.26 - Quantity: 1 - In Stock
Ocean's Eleven [Blu-ray] - George Clooney
£19.70 - Quantity: 1 - In Stock
Amazon.co.uk Order Summary
Items: £48.88
Postage & Packing: £2.66
Total before VAT: £51.54
VAT: £11.34
Order Total: £62.88
Jos tuosta laskee halvimman ilmaiseksi ja muuttaa UK:n VAT:n Suomen ALV:ksi, niin en ainakaan itse saa loppusummaksi tuota £62.88. Osaako joku selventää? Laskeeko amazon.co.uk VAT:n myös ilmaisesta levystä vai mistä summa muodostuu...?
Testasin Amazon.co.uk:n Blu-ray 3 for 2-kampanjan (http://www.amazon.co.uk/gp/feature.html?ie=UTF8&plgroup=1&docId=1000124583&plpage=1) hintoja seuraavasti:
The Island [Blu-ray] [2005] - Ewan McGregor
£18.67 - Quantity: 1 - In Stock
The Reaping [Blu-ray] [2007] - Hilary Swank
£21.26 - Quantity: 1 - In Stock
Ocean's Eleven [Blu-ray] - George Clooney
£19.70 - Quantity: 1 - In Stock
Amazon.co.uk Order Summary
Items: £48.88
Postage & Packing: £2.66
Total before VAT: £51.54
VAT: £11.34
Order Total: £62.88
Jos tuosta laskee halvimman ilmaiseksi ja muuttaa UK:n VAT:n Suomen ALV:ksi, niin en ainakaan itse saa loppusummaksi tuota £62.88. Osaako joku selventää? Laskeeko amazon.co.uk VAT:n myös ilmaisesta levystä vai mistä summa muodostuu...?
Kohdan "Items" £48.88 taitaa olla kaikkien kolmen Blu-rayn hinta ilman veroja, eli maksat ALV:n jokaisesta.
=> (48,88 + 2,66) * 1,22 = 62,8788
Kohdan "Items" £48.88 taitaa olla kaikkien kolmen Blu-rayn hinta ilman veroja, eli maksat ALV:n jokaisesta.
=> (48,88 + 2,66) * 1,22 = 62,8788
kaikkien kolmen Blu-rayn hinta ilman veroja olisi
(18.67 + 21.26 + 19.70)/1.175 = 50.75 (jos UK VAT on 17.5%) eli ei ihan tuota 48.88, mutta lähelle :confused:
kaikkien kolmen Blu-rayn hinta ilman veroja olisi
(18.67 + 21.26 + 19.70)/1.175 = 50.75 (jos UK VAT on 17.5%) eli ei ihan tuota 48.88, mutta lähelle :confused:
Koitapa jakaa 1.22:lla, eli Suomen arvonlisäveroprosentin mukaan. Nimittäin EU:ssa majailevien nettikauppojen, joiden myynti kohdemaahan ylittää tietyn summan vuosittain, täytyy lisätä hintaan kohdemaan alv.
Koitapa jakaa 1.22:lla, eli Suomen arvonlisäveroprosentin mukaan. Nimittäin EU:ssa majailevien nettikauppojen, joiden myynti kohdemaahan ylittää tietyn summan vuosittain, täytyy lisätä hintaan kohdemaan alv.
Tuo 1.22 antaa tosiaan 48.88, mutta eikös Suomeen tilattaessa pitäsi maksaa UK:n VAT:n ja Suomen ALV:n erotus? Eli ensin UK VAT pois, sitten hintaan posti- ja pakkauskulut mukaan ja lopuksi Suomen ALV (kertominen 1.22). Ja eihän tässä ole nyt tullut yhtään ilmaista levyä...
Kuvittelin asian jo kertaalleen ymmärtäneeni täällä (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?p=1007660#post1007660) (viesti #151), jossa yo logiikka toimi. Nyt ei meinaa mennä jakeluun ei sitten millään :hitme:.
Siis amazon.co.uk:n sivuillaan ilmoittamat hinnat sisältävät UK:n vat:n. Kun laitat tuotteen ostoskoriin ja selvität sen viimeiseen vaiheeseen asti, huomaat varmaan tuotteen hinnan nousseen. Tämä johtuu siitä, että hinnasta on poistettu UK:n vat ja siihen on lisätty Suomen alv. Toisin sanoen erittelyssä tuotteiden hinnat sisältävät jo alv:n. Tässä tapauksessa esim The Island:n hinta on 18.67, vaikka amazon.co.uk näytti sille alunperin hinnaksi 17.98 tarjouslistauksessa.
Siis amazon.co.uk:n sivuillaan ilmoittamat hinnat sisältävät UK:n vat:n. Kun laitat tuotteen ostoskoriin ja selvität sen viimeiseen vaiheeseen asti, huomaat varmaan tuotteen hinnan nousseen. Tämä johtuu siitä, että hinnasta on poistettu UK:n vat ja siihen on lisätty Suomen alv. Toisin sanoen erittelyssä tuotteiden hinnat sisältävät jo alv:n. Tässä tapauksessa esim The Island:n hinta on 18.67, vaikka amazon.co.uk näytti sille alunperin hinnaksi 17.98 tarjouslistauksessa.
Jep! (17.98:1.175)*1.22 = 18.67. Myös Islandin hinta tulee näin oikein. The Reapingin hinta näyttäisi eilisestä laskeneen. Ongelmana laskuissani/ymmärtämisessä oli, että pidin alkuperäisen viestini levyjen hintoja alkuperäisinä amazon.co.uk:n sivuilla olevina. Kiitos phelin :thumbsup:.
Tarkoittaako tuo nyt sitä ettei minun tarvitse maksaa suomen tullissa mitään vaikka tilaan yli 50€ tuotteen?
Tarkoittaako tuo nyt sitä ettei minun tarvitse maksaa suomen tullissa mitään vaikka tilaan yli 50€ tuotteen?Niistä tuotteista mitkä on toimitettu EU:n veroalueelta ei tarvitse maksella mitään.
Niistä tuotteista mitkä on toimitettu EU:n veroalueelta ei tarvitse maksella mitään.
Mistä tietää lähettääkö amazon.co.uk tietyn tuotteen EU:n veroalueelta (osa kai lähtee sen ulkopuolelta, jos olen oikein käsittänyt)? Tuossa olen tilaamassa lähemmäs 60€ tuotetta ja siihen on tullut ainakin kassalla suomen VAT. Mietin vain mahtaako suomen tulli vielä lätkäistä siihen jotain päälle.
Mistä tietää lähettääkö amazon.co.uk tietyn tuotteen EU:n veroalueelta (osa kai lähtee sen ulkopuolelta, jos olen oikein käsittänyt)? Tuossa olen tilaamassa lähemmäs 60€ tuotetta ja siihen on tullut ainakin kassalla suomen VAT. Mietin vain mahtaako suomen tulli vielä lätkäistä siihen jotain päälle.Amazon Jersey ja muutamat yksityiset myyjät lähettää tavarat EU:n veroalueen ulkopuolelta, joten niistä voidaan periä suomen alv + tulli. Normaali Britti Amazonista tilatuista tuotteista ei mene mitään ylimääräisiä maksuja.
Blu-ray 3 for 2 at Amazon.co.uk (http://www.amazon.co.uk/gp/feature.html?ie=UTF8&plgroup=1&docId=1000147763&plpage=2) 48 nimikettä
Ei voi ainakaan hitaudesta syyttää heidän normaalia air-mail toimitustapaa, 12. päivä lähetetty paketti (Iron Maidenin Live After Death) oli tänään tipahtanut postiluukusta. :naminami:
Tuota voisiko joku nyt vähä avustaa, olen lukenut nämä play.com / Amazon threadit ja en oikein ole vielä ymmärtänyt tätä tulli asiaa.
Eli tilasin tuossa muutama päivä sitten "Babylon 5: The Complete Collection + The Lost Tales (Exclusive to Amazon.co.uk)" jonka hinnaksi tuli tuo 82.22£ = 110.01 euroa jos nyt oikein laskin. Jostain luin että jos hinta ylittää tietyn määrän niin tulli saattaa napata paketin ja sen joutuu käydä hakemassa sieltä?, mikä tuo hinta raja on jos sellaista ylipäätään on ja koskeeko tämä EU:n sisällä liikkuvia paketteja... eli toisin sanoen täytyykö minun mennä tulliin häsläämään tuon paketin kanssa vai tuleeko se mukavasti lähimpään postiin / kotiin :confused:
Edit: pahoittelen jo valmiiksi jos tämä on vastattu jossain kohtaa mutta vammaisuuten takia en ole vain pystynyt prosessoimaan tätä :)
Tuota voisiko joku nyt vähä avustaa, olen lukenut nämä play.com / Amazon threadit ja en oikein ole vielä ymmärtänyt tätä tulli asiaa.
....
Edit: pahoittelen jo valmiiksi jos tämä on vastattu jossain kohtaa mutta vammaisuuten takia en ole vain pystynyt prosessoimaan tätä :)
Kohtuullisen yleisenä periaatteena voinee pitää sitä, että EU:n sisällä (tai siis EU:n tullialueella) ei makseta tulleja. Nyt sitten vaan prosessoimaan sitä, että mikä se semmoinen EU olikaan ja mitkä maat siihen oikein kuuluivatkaan :)
Olen useaan otteeseen tilaillut Brittiamazonin kautta Used & New -kauppiaiden tuotteita, tähän asti ilman ongelmia. Nyt kuitenkin tilasin kuun alussa neljä CD-levyä tällä tavalla kauppiaalta, jolla on hyvät ratingit. Kaikista levyistä tulikin sähköpostiini vahvistukset, että ne on minulle postitettu, mutta vain kolme on löytänyt perille asti. Lisäksi pahaenteistä on, että saapumatta jäänyt levy ei edes lähtenyt myyjältä viimeisenä; sain sähköpostin sen postittamisen merkiksi 8.7, kun taas 9.7 lähetetyiksi ilmoitetut levyt saapuivat jo viime viikolla.
Pitäisikö tässä nyt olla tuon puuttuvan albumin tiimoilta yhteydessä postiin vai kyseisen levyn myyjään, ja onko kummastakaan toimenpiteestä mitään apua?
Pitäisikö tässä nyt olla tuon puuttuvan albumin tiimoilta yhteydessä postiin vai kyseisen levyn myyjään, ja onko kummastakaan toimenpiteestä mitään apua?Odottele ensi viikkoon. Levy on saattanut eksyä matkalla, mutta on silti tulossa perille. Sitten yhteyttä sähköpostilla siihen myyjään.
Jos et pääse myyjän kanssa yhteisymmärrykseen, niin vuorostaan Amazoniin yhteyttä, ja saat hyvityksen suoraan Amazonilta. Voisi jopa sanoa, että marketplacen kautta ostaminen on turvallisempaa...
Pitäisikö tässä nyt olla tuon puuttuvan albumin tiimoilta yhteydessä postiin vai kyseisen levyn myyjään, ja onko kummastakaan toimenpiteestä mitään apua?
Amazonista on erittäin turvallista ostaa, saat rahat takaisin tai uuden levyn kun ilmoitat myyjälle.
Omia levytilauksia on kadonnut johokin reilun vuoden aikana jo useampi, Amazonin myyjien kanssa nämä on ollut helppo hoitaa.
Kiitos ja kumarrus nopeista ja informatiivisista vastauksista.
NeoDeath
02.08.2008, 21:17
Mitenköhän Nordean Electronin saisi tuolla toimimaan? Verkkomaksu on päällä ja toimii monissa muissa nettikaupoissa. Pitääkö Invoice Addressiin laittaa nimi muotoon SUKUNIMI ETUNIMI, kuten luottokorttitietoihin?
Pitääkö Invoice Addressiin laittaa nimi muotoon SUKUNIMI ETUNIMI, kuten luottokorttitietoihin?
Minulla ainakin on etunimi ensin. Vasta viime viikolla tilasin sacd-levyjä. (Kortti on kylläkin Nordean Visa.)
Tämän paikan toimitusnopeus jaksaa kyllä yllättää: maanantaina tuli ilmoitus tilauksen postituksesta ja tänään keskiviikkona postimies ahtoi jo pakettia luukusta alas. Tämä siis aivan tavallisella ilmapostituksella.
saa nähdä lähteekö mun maanantainen tilaus tänään kun eilen ei vielä lähtenyt vaikka varastossa pitäis ollakin. :confused:
Sipowicz
17.12.2008, 12:37
Minun tilaus tuli kyllä tosi nopeasti alkukuusta vielä 2 päivää aikaisemmin kun oli arvio. Tuli jo 8.12 maanantaina.
Items dispatched on 3 Dec 2008:
Delivery estimate: 10 Dec 2008
1 package via Royal Mail
* 1 of: Deadliest Catch - Series 3
Sold by: Amazon EU S.a.r.L.
* 1 of: Deadliest Catch - Series 1 [2006]
Sold by: Amazon EU S.a.r.L.
Olen jäänyt koukkuun Discoveryn Hengenvaarallinen saalis -sarjaan. :D
Ei ne tosin lähde aina samana päivänä vaikka varastossa pitäisikin tuotetta olla. Sieltä tulee sitten joku anteeksipyytely, että "we apologize for the delay in shipping your items" :weep:
Tuntuu ettei tuossa lähetysajankohdassa ole logiikkaa. Tein eilen kaksi tilausta lähes samaan aikaan, niin tänään on lähtenyt vain toinen. Toinen tilaus ei ole vielä edes "items dispatching soon"-tilassa, vaikka kaikkia piti olla varastossa.
tänään oli sitten lähtenyt tuo mun tilaus.
Yötä myöden siellä ainakin väännetään. Eilen myöhään illalla pistin tilauksen, ja tänään klo 4.55 niiden aikaa oli tullut toimitusilmotus.
Olkaas varovaisia tällä hetkellä Amazon.uk:n hinnoittelun kanssa: esim. Dark Knight (Bluray) hinta tuotesivulla 14.98£, kun menee maksamaan niin hinta pompsahtaa 15.89£ ENNEN alv ja postikulujen laskentaa (näkyy mahdollisimman pienellä fontilla) ELI hintaan tuodaan valuuttariskilisää lähes 1 £ (noin 6%). Ihan samanlainen, joskin ei aivan yhtä härski, ylihinnoittelu kuin Play.comilla.
Niin ja miksi: euro/punta kurssi on 0.94 tänään, eilen vielä 0.84 tjsp.
Olkaas varovaisia tällä hetkellä Amazon.uk:n hinnoittelun kanssa: esim. Dark Knight (Bluray) hinta tuotesivulla 14.98£, kun menee maksamaan niin hinta pompsahtaa 15.89£ ENNEN alv ja postikulujen laskentaa (näkyy mahdollisimman pienellä fontilla) ELI hintaan tuodaan valuuttariskilisää lähes 1 £ (noin 6%). Ihan samanlainen, joskin ei aivan yhtä härski, ylihinnoittelu kuin Play.comilla.
Erotus selittyy sillä, että kaupassa hinnat näytetää brittialvilla (15%) ja ennen lopullista laskua se muutetaan suomialviksi (22%). Ei Amazonilla mitään omaa kurssikerrointa tai ei-brittiasiakaslisää ole. Toki Amazonille voisi ehdottaa, että kun asiakas on kirjautuneena sisään, hinnat olisivat kaupan puolellakin suoraan oikealla alvilla.
Kokelin äsken laitaa tuon tilaukseen ja Order Summary sivulla näkyi ihan oikein tuoteelle Suomen Alv verollinen hinta £15.89, oikealla laatikossa on hinta ilman veroja £13.03 ja postimaksut ilman veroja €1.88 sekä verot yhteensä molemmista. Loppusumma £18.18
Tuntuu ettei tuossa lähetysajankohdassa ole logiikkaa. Tein eilen kaksi tilausta lähes samaan aikaan, niin tänään on lähtenyt vain toinen. Toinen tilaus ei ole vielä edes "items dispatching soon"-tilassa, vaikka kaikkia piti olla varastossa.
Mitä järkeä on tehdä Amazonini kaksi erillistä tilausta samaan aikaan?
Postikuluissahan siellä on systeemi, että ensimmäinen kpl mitä vain maksaa paljon, ja lisäkappaleet aika vähän.
samsamsam
18.12.2008, 16:17
Se on sitä valuuttakurssien eloa, ei sen kummempaa. Punta on tosiaankin tänään jälleen kerran pitkän aikavälin alhaisimmalla arvollaan - hyvä niille, jotka ovat tilaamassa tavaraa Britannista.
Tästä kun katsoo punnan kurssin kehitystä puolen vuoden aikana, niin toteaa jotain mielenkiintoista.
http://www.dvdplaza.fi/galleria/uploads/777/punta.JPG
Tällä vauhdilla loppukuusta eurolla saa 1.3 - 1.4 puntaa, ja levyhinnat alkavat olla aikas halpoja. Mitäs siitä koko maailman konkurssiinmenosta väljä...:D
Mitä järkeä on tehdä Amazonini kaksi erillistä tilausta samaan aikaan?
Postikuluissahan siellä on systeemi, että ensimmäinen kpl mitä vain maksaa paljon, ja lisäkappaleet aika vähän.
Nooh, laskeskelin että tilaamalla tuosta 3 for 2 kampanjasta erikseen 3 halpaa leffaa ja 3 kalliimpaa leffaa säästää enemmän kuin postikulujen 2.x puntaa. Muutenhan ilmaiset leffat olisivat olleet nuo valvimmat. Että semmosta, säästö se on pienikin säästö. :hitme:
oldfilmlover47
20.12.2008, 21:12
Kokelin äsken laitaa tuon tilaukseen ja Order Summary sivulla näkyi ihan oikein tuoteelle Suomen Alv verollinen hinta £15.89, oikealla laatikossa on hinta ilman veroja £13.03 ja postimaksut ilman veroja €1.88 sekä verot yhteensä molemmista. Loppusumma £18.18
Koska Englannin ja Suomen alvin erotus on jo 7% niin nyt kannattaa ostaa englantilaista kamaa muualta kuin Amazonilta. Amazon taitaa olla ainoa nettikauppa, joka myy tavaransa Suomen kovalla alvilla.
Esim. Amazonin omat halpakauppiaat tulevat lähes aina edullisemmiksi kuin itse Amazon sen edullisista postikuluista huolimatta vaikka halpakauppiaat lähettävät yhden artikkelin kerrallaan eivätkä yhdstä postikuluja useammasta yhtä aikaa lähetetystä tuotteesta.
:grr:
Koska Englannin ja Suomen alvin erotus on jo 7% niin nyt kannattaa ostaa englantilaista kamaa muualta kuin Amazonilta. Amazon taitaa olla ainoa nettikauppa, joka myy tavaransa Suomen kovalla alvilla.
Luulisi että alentunut alv alentaisi brittihintoja siten että hinta Suomeen pysyisi samana. Amazon.co.uk siis ottaa alentuneen alvin hyödyn suoraan itselleen. :rolleyes:
samsamsam
20.12.2008, 22:54
Luulisi että alentunut alv alentaisi brittihintoja siten että hinta Suomeen pysyisi samana. Amazon.co.uk siis ottaa alentuneen alvin hyödyn suoraan itselleen. :rolleyes:
Luulisi luulisi, mutta ei se arvonlisäverotus ihan noin mene... :hitme:
Luulisi luulisi, mutta ei se arvonlisäverotus ihan noin mene... :hitme:
Siis miten niin ei mene?
Brittien alv oli 17,5 % ja on nyt 15 %. Suomen alv on 22 %. Olkoon tuotteen hinta ilman alv:ää 10 puntaa. Hinnat veroineen ovat siis olleet £11.75 ja £12.20 ja nyt niiden pitäisi olla £11.50 ja £12.20. Eihän Suomihinnan kuuluisi muuttua miksikään jos jossain Englannissa muutetaan veroa! Mutta Amazon nyhtää veroedun itselleen ja veroton hinta nouseekin sen verran mitä brittien alv:n alennus hyödyttää (£10 => £10.22). Silloin nousee tietenkin Suomihinta veroineen (£12.20 => £12.47)
Siis miten niin ei mene?
Brittien alv oli 17,5 % ja on nyt 15 %. Suomen alv on 22 %. Olkoon tuotteen hinta ilman alv:ää 10 puntaa. Hinnat veroineen ovat siis olleet £11.75 ja £12.20 ja nyt niiden pitäisi olla £11.50 ja £12.20. Eihän Suomihinnan kuuluisi muuttua miksikään jos jossain Englannissa muutetaan veroa! Mutta Amazon nyhtää veroedun itselleen ja veroton hinta nouseekin sen verran mitä brittien alv:n alennus hyödyttää (£10 => £10.22). Silloin nousee tietenkin Suomihinta veroineen (£12.20 => £12.47)
Mistä päättelet, että Amazon ottaa tuon veroerotuksen itselleen?
Lähtökohtana hinnoitteluissahan on veroton hinta.
Mutta onko tietoa että mihin amazon tilittää tuon perimänsä alv-korotuksen verottajalle? Vai jääkö omaan pussiin.
Ymmärtääkseni kauppa joka myy toiseen EU-maahan saa myydä tuotteita myyjämaan alv:lla tiettyy rahamäärään asti ja sen jälkeisistä myynneissä pitäisi vasta käyttää ostajamaan alv:a.
parasta ennen
21.12.2008, 09:43
Niinhän tuon pitäisi "lakien" mukaan mennä, että amazon.co.uk tililttää alv:t noista Suomeen Britannian sijaan. Itselleni on yhdentekevää tapahtuuko oikeasti näin. 22% ALVista huolimatta tilaan mielelläni Amazon.co.uk:sta.
Sama prosessi tapahtuu tai ainakin tapahtui aiemmin myös amazon.de:stä tilatessa eli ALV nostettiin tilatessani Suomen tasolle.
No eikö tuo minun esimerkkini jo selitä asiaa? Kuinka paljon tässä pitäisi vääntää rautalankaa? Jos vero alenee mutta hinta ei niin silloin veroetu otetaan itselle. Jos hinta alenisi veron verran niin silloin hinta Suomeen pysyisi samana. Näin ei näköjään ole käynyt koska porukka itkee täällä ostamisen kannattavuutta.
No eikö tuo minun esimerkkini jo selitä asiaa? Kuinka paljon tässä pitäisi vääntää rautalankaa? Jos vero alenee mutta hinta ei niin silloin veroetu otetaan itselle. Jos hinta alenisi veron verran niin silloin hinta Suomeen pysyisi samana. Näin ei näköjään ole käynyt koska porukka itkee täällä ostamisen kannattavuutta.
Mutta kun se Suomi-hinta on pysynyt samana. Vai onko jotain todisteita muusta? Siinä tilauksen varmentamisruudulla on laskelma oikealla yläkulmassa, jossa näkyy alviton hinta, postikulut siihen lisättynä, ja sitten alvillinen hinta.
Esimerkkinä Dark Knight.
Sivuilla ilmoitettu hinta on 14,98 (sisältäen englannin alvin)
Tilauksen vahvistamissivulla hintana 15,89 (hinta suomen alvilla eli sen n. 7% kalliimpi)
Laskelmassa sitten hinta 13,03 (ei mitään alveja)
postitus 1,88
yhteensä ennen alvia 14,91
alv 3.27
Kokonaishinta 18,18
Ja mielestäni on turha spekuloida sitä, että Amazonin kokoinen ja maineinen firma ei niitä maksuja oikeaan paikkaan tilittäisi. Yhtä hyvin voisi murehtia sitä, että paikallinen s-market ei tilitä alvejaan.
Freekster
21.12.2008, 12:59
Nyt kun punta = euro, niin fiiliksissä amazonin shoppaamaan!
Vaan kuinkas on käynyt. Kuukausi sitten ostoskoriin laitettu DVD maksoi silloin 15£ ja nyt 25£. Olen tilannut levyt lähinnä merchanttien kautta joilla hinnat ovat roimasti amazonin hintoja halvemmat, mutta nyt ei mikään firma lähetä tavaraa enää suomeen. Jokainen lafka josta olen tänä vuonna tilannut levyja ilmoittaa ettei Suomeen toimiteta.
Se siitä Amazon shoppailusta :(
Mutta kun se Suomi-hinta on pysynyt samana.
No sittenhän se ostaminen on yhtä edullista kuin ennenkin. Ei meidän kannata vaivata päätämme sillä mitä hinta on jossain muualla kun kerran ostamme Suomeen. Aina voi muuttaa sinne Englantiin asumaan jos siellä kaikki on niin halpaa ja vihreää.
Nyt kun punta = euro, niin fiiliksissä amazonin shoppaamaan!
Vaan kuinkas on käynyt. Kuukausi sitten ostoskoriin laitettu DVD maksoi silloin 15£ ja nyt 25£. Olen tilannut levyt lähinnä merchanttien kautta joilla hinnat ovat roimasti amazonin hintoja halvemmat, mutta nyt ei mikään firma lähetä tavaraa enää suomeen. Jokainen lafka josta olen tänä vuonna tilannut levyja ilmoittaa ettei Suomeen toimiteta.
Se siitä Amazon shoppailusta
Ei nämä valuuttakurssit sitä tarkoita että automaattisesti itse hyötyy tai kärsii. Asia on hieman mutkikkaampi. Mistä Amazon on sisäänostanut tilaamasi tuotteen? Millä valuutalla se on maksettu ja milloin? Punnan heiketessä Amazon.co.uk joutuu maksamaan punnissa enemmän tuotteista jotka tulevat muilta raha-alueilta. Silloin joutuu nostamaan puntahintoja että kate säilyisi. Onneksi tietysti heikko punta kompensoi tätä kun me euro-ostajat teemme tilausta.
Mutta onko tietoa että mihin amazon tilittää tuon perimänsä alv-korotuksen verottajalle? Vai jääkö omaan pussiin.
Liiketoiminnasta alv-velvollinen 01.04.2006
http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=1971194&kielikoodi=1&tarkiste=80C5381BE3503463E992C9BF18522ECA41F2D8AF&path=1547;1631;1678
MikkiHiiri
22.12.2008, 16:52
Esim. Amazonin omat halpakauppiaat tulevat lähes aina edullisemmiksi kuin itse Amazon sen edullisista postikuluista huolimatta vaikka halpakauppiaat lähettävät yhden artikkelin kerrallaan eivätkä yhdstä postikuluja useammasta yhtä aikaa lähetetystä tuotteesta.
Tässähän hupenee hyvät ostospaikat tasaiseen tahtiin. Eipä Amazonistakaan enää viitti mitään ostella kun hinta tosiaan ei ole sitä mitä sivulla näytetään...
Mikähän nyt olis tällä hetkellä paras/edullisin ostospaikka UK julkaisuille? Play on myös bannissa täällä. dvd.co.uk?
PhillyNott
22.12.2008, 21:39
Eipä Amazonistakaan enää viitti mitään ostella kun hinta tosiaan ei ole sitä mitä sivulla näytetään...
Miten niin enää? Iankaikenhan siellä on sama käytäntö ollut.
Minä en pysty ymmärtämään näitä bannaajia. Mitä helkkarin väliä sillä on, jos Namibian alv on pienempi tai punnan muuntokurssi on epäedullinen? Ainoa, millä on väliä on loppuhinta. Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan. Piste.
Tässähän hupenee hyvät ostospaikat tasaiseen tahtiin. Eipä Amazonistakaan enää viitti mitään ostella kun hinta tosiaan ei ole sitä mitä sivulla näytetään...
Mikähän nyt olis tällä hetkellä paras/edullisin ostospaikka UK julkaisuille? Play on myös bannissa täällä. dvd.co.uk?
dvd.co.uk:n ja blahdvd:n voit myös bannata, koska sieltä tulee välillä käytettyjä leffoja. HMV on ihan hyvä, mutta se menee banniin 2,5 punnan postikulujen takia. Thehut.comille en vielä keksinyt syytä miksi se pitää bannata, mutta kerron kyllä kun keksin!
MikkiHiiri
22.12.2008, 22:02
Onko? En ole aiemmin huomannut... tosin on hieman väliä ollut kun viimeksi sieltä tilasin.
Play on bannissa koska ovat niin mahottoman nihkeitä korvaamaan rikinäisiä tuotteita, varsinkin boxien kanssa pitää taistella jos vaihtaa pitäisi...
Minä en pysty ymmärtämään näitä bannaajia. Mitä helkkarin väliä sillä on, jos Namibian alv on pienempi tai punnan muuntokurssi on epäedullinen? Ainoa, millä on väliä on loppuhinta. Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan. Piste.
Nimenomaan. Välillä tuntuu että oikein haetaan aiheita josta voitaisiin itkeä foorumeilla tai sitten ei ymmärretä mistä on edes kyse.
Mikkihiirelle vielä että kyllä se loppuhinta näkyy amazonilla tilausta tehdessä. Jollei hinta miellytä niin jättää tilauksen vahvistamatta.
MikkiHiiri
23.12.2008, 07:08
Nimenomaan. Välillä tuntuu että oikein haetaan aiheita josta voitaisiin itkeä foorumeilla tai sitten ei ymmärretä mistä on edes kyse.
Mikkihiirelle vielä että kyllä se loppuhinta näkyy amazonilla tilausta tehdessä. Jollei hinta miellytä niin jättää tilauksen vahvistamatta.
Tätähän varten nämä foorumit on, että saa itkeä milloin mistäkin. Enpä mäkään paljoa muuta täällä ole tehnyt... koittakaa kestää.
Tilauksen teko tyssää seuraavanlaiseen kommenttiin ....
*** We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below. ( See geographical restrictions.) ***
Kyseisen liikkeen ja tuoteryhmän kohdalla kyllä komeilee toimitusalueella "Finland" :grr:
KnightOfNi
25.12.2008, 11:06
Mikäs tässä on kun amazon uk:sta yritän tilata Ratchet & Clank PS3 peliä niin postikulut on 4,98£ ? 14,99 punnan peli onkin checkoutissa jo 21,99£ postikuluineen ja veroineen.
Mikäs tässä on kun amazon uk:sta yritän tilata Ratchet & Clank PS3 peliä niin postikulut on 4,98£ ? 14,99 punnan peli onkin checkoutissa jo 21,99£ postikuluineen ja veroineen.
Postikulut (http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=11072981) pelille on £3.99/tilaus + £0.99/tuote + vero postimaksuista.
KnightOfNi
25.12.2008, 11:29
Postikulut (http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=11072981) pelille on £3.99/tilaus + £0.99/tuote + vero postimaksuista.
OK, kiitos tiedosta.
equilibrer
30.12.2008, 09:12
On jo pitkään häirinnyt tuolla Amazon.co.uk:ssa (ja tietysti myös .comissa .ca:ssa jne.) se, että kun listaa nimikkeitä vaikkapa hinnan mukaan, niin nuo marketplace-hinnat sotkevat täysin sen järjestyksen. Onko siis mahdollista kokonaan blokata nuo marketplace-hinnat hauista ja listauksista?
Muutenkin monella nettikaupalla olis opettelemista perushakualgoritmeissa. Niinkin yksinkertaiset kuin esim. "näytä kaikki alle 15 punnan/euron blu-rayt" onnistuu yllättävän harvassa kaupassa, esim. TheHutissa, Dvd.co.uk:ssa, missään aussikaupoissa jne ei näytä onnistuvan. Amazoneissa tuo onnistuu, mutta silloinkin marketplace-kauppiaat sotkee koko homman.
Eli onko mahdollista hakea Amazoneissa nimikkeitä siten, että nuo kolmansien osapuolien tarjoukset eivät olisi hakukriteereissä lainkaan?
Muutenkin monella nettikaupalla olis opettelemista perushakualgoritmeissa. Niinkin yksinkertaiset kuin esim. "näytä kaikki alle 15 punnan/euron blu-rayt" onnistuu yllättävän harvassa kaupassa, esim. TheHutissa, Dvd.co.uk:ssa, missään aussikaupoissa jne ei näytä onnistuvan. Amazoneissa tuo onnistuu, mutta silloinkin marketplace-kauppiaat sotkee koko homman.
Amazoniin tämä ei liity, mutta kyllä Ezydvd:ssä tuo hinnan mukaan haku onnistuu, siellä hakusysteemit toimivat muutenkin hienosti, saa vaikka haettua suomenkielisillä tekstityksillä olevat blu-rayt joiden hinta on alle 30 dollaria.
equilibrer
31.12.2008, 09:53
Amazoniin tämä ei liity, mutta kyllä Ezydvd:ssä tuo hinnan mukaan haku onnistuu, siellä hakusysteemit toimivat muutenkin hienosti, saa vaikka haettua suomenkielisillä tekstityksillä olevat blu-rayt joiden hinta on alle 30 dollaria.
Ah, Ezy tosiaan. Ezy on muuten varsin hieno nettikauppa, harmi vaan, että hinnat on aussikauppojen yläpäässä.
Koska olen laiska, en jaksa lukea viestiketjua kokonaisuudessaan, mutta...
Haluaisin ostaa amazon.co.uk:sta The Fog Of War -dokkarin. "Seller: gzoop" näyttäisi tarjoavan dokkaria hintaan 4.34£ + 1.79£ postikulut. Ensiksi, onko tämä nyt lopullinen hinta? Toiseksi, onko mitään keinoa selvittää paljonko amazon veloittaa tililtä euroina? Yahoon valuuttamuuntimella saan hinnaksi ~6,3€ mutta saako jostain selville amazonin käyttämän kurssin?
Haluaisin ostaa amazon.co.uk:sta The Fog Of War -dokkarin. "Seller: gzoop" näyttäisi tarjoavan dokkaria hintaan 4.34£ + 1.79£ postikulut. Ensiksi, onko tämä nyt lopullinen hinta?
Kyllä.
Toiseksi, onko mitään keinoa selvittää paljonko amazon veloittaa tililtä euroina? Yahoon valuuttamuuntimella saan hinnaksi ~6,3€ mutta saako jostain selville amazonin käyttämän kurssin?
(Britti-)Amazon ei veloita tililtäsi euroja, vaan puntia. Se, montako euroa tililtäsi poistuu, riippuu käyttämäsi pankista tai luottokorttiyhtiöstä. Ne käyttävät päivän kurssia (ks. vaikka Xe.com (http://www.xe.com/)), mutta lisäävät siihen oman katteensa (tyypillisesti luokkaa 2,5 %, mutta käytännöt vaihtelevat eri korttien välillä).
Luottokorttifirmasta riippuu, kuinka helposti sen käyttämän päiväkurssin saa selville. Visan käyttämän päiväkurssin voi tarkistaa täältä (http://www.corporate.visa.com/pd/consumer_services/consumer_ex_results.jsp?from=EUR&to=GBP&rate=0.02).
Tämäkään ei tosin anna lopullista varmuutta asiasta, sillä etukäteen ei voi aina olla varma siitä, minä päivänä korttia veloitetaan ja minä päivänä luottokorttiyhtiö tekee valuuttamuunnoksen.
Nämä heilahtelut ovat kuitenkin sen verran pieniä, että niistä on yleensä turha stressata. Useimmissa plazalaisten tilauksissa varmaankin liikutellaan sen verran pieniä summia, että muutaman prosentin heilahteluilla ei ole ratkaisevaa merkitystä. Yleensä pärjää ihan EKP:n päivittäisillä noteerauksilla (http://www.suomenpankki.fi/Stats/default.aspx?r=%2ftilastot%2fvaluuttakurssit%2fval uuttakurssit_today_fi).
Haluaisin ostaa amazon.co.uk:sta The Fog Of War -dokkarin. "Seller: gzoop" näyttäisi tarjoavan dokkaria hintaan 4.34£ + 1.79£ postikulut. Ensiksi, onko tämä nyt lopullinen hinta? Toiseksi, onko mitään keinoa selvittää paljonko amazon veloittaa tililtä euroina? Yahoon valuuttamuuntimella saan hinnaksi ~6,3€ mutta saako jostain selville amazonin käyttämän kurssin?
Kyllä.
Amazonin marketplace-myyjistä täytyy sitten muistaa tarkastaa myyvätkö he ulkomaille. Tämä onnistuu helpoiten siitä "Used and New"-luettelosta, kohdasta "Seller Information", jossa pitäisi olla tämmöinen rivi: "Delivery: ...bla bla... International delivery available. ...bla bla...". Esimerkiksi tuon Fog of Warin tapauksessa myyjä gzoop ei myy ulkomaille, mutta myyjä findprice myy.
Amazonin marketplace-myyjistä täytyy sitten muistaa tarkastaa myyvätkö he ulkomaille. Tämä onnistuu helpoiten siitä "Used and New"-luettelosta, kohdasta "Seller Information", jossa pitäisi olla tämmöinen rivi: "Delivery: ...bla bla... International delivery available. ...bla bla...". Esimerkiksi tuon Fog of Warin tapauksessa myyjä gzoop ei myy ulkomaille, mutta myyjä findprice myy.
Nuo on kyllä hieman näin "uuden" kannalta hieman hankalasti merkattu että kuka myy ja mihin. Itse yritin tilata (http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=1163846&postcount=100) joulun aikaan edullista peliä ja ja aina kun halvimpia liikkeitä laittoi ostopaikaksi, niin tuli "stoppi" :mad:
Marketplace Delivery Rates (http://www.amazon.co.uk/gp/help/seller/shipping.html/ref=olp_offerlisting_2?ie=UTF8&asin=B0002849HA&seller=A3GN66E8XL7T10)-taulukko antaa kuitenkin ymmärtää että toimittaisivat kuitenkin ympäri maailmaa, mutta onpa tulevaisuutta varten hyvä tietää ja katsoa että lukeekin tuo "International delivery available".
No nyt on kyseisen pelin hinnat lähes tuplaantuneet, joten ei ole ajankohtaista tuolta nyt tilata mitään.
Mitenkäs jos tilaan 170 punnan arvoisen tuotteen niin onko mitään vaaraa tulla lisäkuluja suomessa? Tulli tai arvonsilävero jne.?
Mitenkäs jos tilaan 170 punnan arvoisen tuotteen niin onko mitään vaaraa tulla lisäkuluja suomessa? Tulli tai arvonsilävero jne.?
Amazon.co.uk laskuttaa sinua automaattisesti Suomen arvonlisäveron mukaan. Tullia ei tarvitse maksaa, sillä usko tai älä, mutta Iso-Britannia kuuluu EU:hun.
Amazon.co.uk laskuttaa sinua automaattisesti Suomen arvonlisäveron mukaan. Tullia ei tarvitse maksaa, sillä usko tai älä, mutta Iso-Britannia kuuluu EU:hun.
Kiitos.
En vain tiennyt että miten tuolla liikkeellä menee kun play.com on britanniaa mutta arvonlisäverot on kuitenkin ongelmana kalliimmissa tilauksissa.
Kiitos.
En vain tiennyt että miten tuolla liikkeellä menee kun play.com on britanniaa mutta arvonlisäverot on kuitenkin ongelmana kalliimmissa tilauksissa.
Play:n kotipaikka on muistaakseni Jerseyn saarella, Ranskan rannikon lähettyvillä, joka tosiaan kuuluu Iso-Britanniaan, mutta on osa Kanaalisaaria, jotka eivät kuulu EU:n veroalueeseen. Ovat siis vähän kuin Ahvenanmaa.
Kertokaas te enemmän kyseisestä firmasta tilanneet, kuinka kauan tuotteet ovat tuossa "Items dispatching soon"-tilassa? Toissapäivänä Visalla tilasin eikä vielä ole tapahtunut mitään??
Kertokaas te enemmän kyseisestä firmasta tilanneet, kuinka kauan tuotteet ovat tuossa "Items dispatching soon"-tilassa? Toissapäivänä Visalla tilasin eikä vielä ole tapahtunut mitään??
Oliko kaikkia tuotteita saatavilla suoraan ? Onhan tuossa joskus muutama päivä
mennyt itselläkin varsinkin jos on tuotteita tullut vasta myöhemmin saatavaksi samaan tilaukseen niin on kestänyt. Yleensä kuitenkin tavarat ovat tulleet nopeammin kuin mitä arvio on ollut(muutaman päivän).
Oliko kaikkia tuotteita saatavilla suoraan ? Onhan tuossa joskus muutama päivä
mennyt itselläkin varsinkin jos on tuotteita tullut vasta myöhemmin saatavaksi samaan tilaukseen niin on kestänyt. Yleensä kuitenkin tavarat ovat tulleet nopeammin kuin mitä arvio on ollut(muutaman päivän).
En kyllä hokannut vielä mistä voi katsoa onko tuote saman tien saatavilla. Toinen ilmeisesti lopussa koska tilaussivullakin mainittiin että vie noin 9-10 päivää että saa tuon.
Ostoskorissa on kaksi dvd:tä ja seuraavat tiedot se tarjoaa kun laitoin toimituksen niin että lähettävät erikseen nuo:
1.
Dispatch estimate:7 Jan 2009
Delivery estimate:12 Jan 2009 - 16 Jan 2009
2.
Dispatch estimate:14 Jan 2009 - 16 Jan 2009
Delivery estimate:19 Jan 2009 - 27 Jan 2009
Näyttäs tuo ylempi jo lähteneen postin matkaan. Eli homma kunnossa.
IronMan93
17.01.2009, 16:26
Kiinnostaisi tilata Amazon.uk liikkestä anime dvd boxi kun näyttäisi olevan noin 6e halvempi kuin Playssa joten heräsi kysymys paljonkohan suurinpiirtein tulee postikuluja kyseisestä liikkestä:confused:
Tuossa vielä tuo boxi:
http://www.amazon.co.uk/Elfen-Lied-Complete-Collection/dp/B000RWDY40/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1232200862&sr=8-1
Kiinnostaisi tilata Amazon.uk liikkestä anime dvd boxi kun näyttäisi olevan noin 6e halvempi kuin Playssa joten heräsi kysymys paljonkohan suurinpiirtein tulee postikuluja kyseisestä liikkestä:confused:
Tuossa vielä tuo boxi:
http://www.amazon.co.uk/Elfen-Lied-Complete-Collection/dp/B000RWDY40/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1232200862&sr=8-1
£28.78 on lopullinen hinta postikuluineen.
Tänään tuli taas amazon.co.uk -leffa ja emännän haluama bluray-leffa cruel intentions naarmuisella kotelolla joka vähän tarkemmalla tutkiskelulla selvisi vielä ps3 pelin koteloksi :)
Reklamaatiota lähti amazonille, mutta ei tällaisen takia kyllä viitsi ruveta kympin leffaa takaisin lähettelemään.
EDIT: melkoisen mahtavaa palvelua. Vastasivat 10min sitten (klo 1:16) ja lupasivat lähettää uuden leffan tilalle eikä tätä tarvitse edes palauttaa :)
Eipä hirveästi tee mieli ostaa Suomesta kun hinnat ovat tuollaiset ja palvelu näin pätevää. Leffatkin tuli neljässä arkipäivässä.
£28.78 on lopullinen hinta postikuluineen.
Alkuperäiselle kysyjälle vinkiksi että kannattaa tarkistaa Amazonin ja Playn lisäksi myös oikeamielisten Kanaalin saarten kauppiaiden hinnat, esimerkiksi The Hutista tuon Elfen Lied complete collectionin saa kuluineen 10 puntaa halvemmalla:
http://www.thehut.com/hut/8620866.product
equilibrer
25.01.2009, 09:30
EDIT: melkoisen mahtavaa palvelua. Vastasivat 10min sitten (klo 1:16) ja lupasivat lähettää uuden leffan tilalle eikä tätä tarvitse edes palauttaa :)
Tuo Amazonin tapa lähettää koko roska uusiksi on kyllä erinomaista asiakaspalvelua. Noin muutenkin kun heillä tuo asiakaspalvelu pelaa, niin laitoin äsken menemään tiedustelua siitä, olisiko esim. BD-elokuvia searchatessa mahdollista jättää marketplace-tarjoajat kokonaan pois. Voipi toki olla, että systeemi ei anna periksi, mutta kokeillaan.
Tuo Amazonin tapa lähettää koko roska uusiksi on kyllä erinomaista asiakaspalvelua. Noin muutenkin kun heillä tuo asiakaspalvelu pelaa, niin laitoin äsken menemään tiedustelua siitä, olisiko esim. BD-elokuvia searchatessa mahdollista jättää marketplace-tarjoajat kokonaan pois. Voipi toki olla, että systeemi ei anna periksi, mutta kokeillaan.
Tuosta piti itsekkin sinne kirjoitella ja voisikin nyt aamukahvin lomassa kanssa laitella. Jos vaikka jotakin tapahtuisi kun useampi naputtelee. Perin harmillista kun sekoittaa koko selausrakenteen+vaikkei sekottaskaan niin tuntuu että enemmistö noista marketplaceista ei lähetä Suomeen.
Veikkaan että amazonin suomimyynnit on viimisen 6kk aikana moninkertaistanut niin ehkä niillä on intressejä vähän paapoakkin (suomi)asiakkaita.
Viimeisimmän Soundin kolumnissa oli Timesin artikkeliin pohjaten kiinnostavaa juttua työolosuhteista UK Amazonilla. Työntekijöiltä on mm. kielletty sairastelu. Lääkärintodistuksellakin poissaollessa saa varoituspisteen per poissaolopäivä, kuusi pistettä keränneet irtisanotaan.
Timesin artikkeli (http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/retailing/article5337770.ece)
Kiinnostas tilata Batmania, 300:aa ja Wall-e mutta mites on tekstien laita englannista tilatessa? Onko näissä blue-ray levyissä yleensäkkään mitään region systeemiä mistä voi päätellä mitä kieliä sisältää. Amazon ei oikeen luettele noita subeja leffan tiedoissa.
Kiinnostas tilata Batmania, 300:aa ja Wall-e mutta mites on tekstien laita englannista tilatessa? Onko näissä blue-ray levyissä yleensäkkään mitään region systeemiä mistä voi päätellä mitä kieliä sisältää. Amazon ei oikeen luettele noita subeja leffan tiedoissa.
Lista: Suomitekstit ulkomaisissa BD-julkaisuissa (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=72536)
http://bluray.liesinc.net/
Aika hyvin on ollu levyt kaupasta loppu, kun 10. päivä tilaus ja tänään lähti tulemaan. Tosin levyt maksoi sen 1/3:n Suomen hinnoista eli parempi ois varmaan olla hiljaa...
Viikon olen taas odottanut kahta leffaa. Kumpiki on ollu alusta asti In Stock. Aika märkäläiskä verranut iso veljeensä rapakon takana + pettymys.
Aika märkäläiskä verranut iso veljeensä rapakon takana + pettymys.
Ei oikein aukea tämän lauseen viesti, voisiko joku ystävällisesti suomentaa?
Ei oikein aukea tämän lauseen viesti, voisiko joku ystävällisesti suomentaa?
Viitataan tod. näk Amazon.comiin ja sieltä saamaan palveluun/nopeuteen verrattuna amazon.co.ukhon. Näin ainakin itse ymmärsin :)
Tuosta piti itsekkin sinne kirjoitella ja voisikin nyt aamukahvin lomassa kanssa laitella. Jos vaikka jotakin tapahtuisi kun useampi naputtelee. Perin harmillista kun sekoittaa koko selausrakenteen+vaikkei sekottaskaan niin tuntuu että enemmistö noista marketplaceista ei lähetä Suomeen.
Veikkaan että amazonin suomimyynnit on viimisen 6kk aikana moninkertaistanut niin ehkä niillä on intressejä vähän paapoakkin (suomi)asiakkaita.
Joo en tiedä mutta on ollut kyllä salama toimituksia viimeaikoina, ihan pintapostilla. :thumbsup:
Viitataan tod. näk Amazon.comiin ja sieltä saamaan palveluun/nopeuteen verrattuna amazon.co.ukhon. Näin ainakin itse ymmärsin :)
Joo sori tätä ajoin takaa, jos jäi epäselväksi. com:in ja co.uk:n välillä on todella suuri ero tuon toimituksen suhteen. Täytyy tulevaisuudessa vakavasti harkita tuota co.uk:n käyttöä.
ElvisThePelvis
04.03.2009, 17:07
Joo sori tätä ajoin takaa, jos jäi epäselväksi. com:in ja co.uk:n välillä on todella suuri ero tuon toimituksen suhteen. Täytyy tulevaisuudessa vakavasti harkita tuota co.uk:n käyttöä.
Hieman repesin tätä lukiessa, kun ironisesti tässäkin on ongelma ymmärrettävyyden kanssa. Käsittääkseni siis käyttäjä sokka suomi Amazon.co.uk:ta todeten sen olevan pettymys, etenkin verrattuna Amazon.comiin. Kuitenkin tuon ylhäällä olevan vastineen voisi ymmärtää niinkin, että käyttäjä sokka harkitsee UK-Amazonin käyttöä positiivisessa mielessä (että käyttäisi sitä mielummin kuin US-Amazonia). :)
Sipowicz
04.03.2009, 20:51
Olen kyllä huomannut, että Amazon.com loistaa varsinkin lähetysten nopeudessa. Viime kuussa tilattu L&O:SVU kausi 8 tuli viikossa, nopeutena expedited mail. Sieltä Amazon.co.uk tilauksista ei mikään ole tullut niin nopeasti vaikka matka on lyhyempi.
Olen kyllä huomannut, että Amazon.com loistaa varsinkin lähetysten nopeudessa. Viime kuussa tilattu L&O:SVU kausi 8 tuli viikossa, nopeutena expedited mail. Sieltä Amazon.co.uk tilauksista ei mikään ole tullut niin nopeasti vaikka matka on lyhyempi.
Jotain on pahasti vialla jos yli 8 viikkoa kestää UK:sta tulla :confused:
Sipowicz
04.03.2009, 21:33
Lauserakenteet yhtä selkeitä kuin aina.
Tilattu tuote oli Kova laki:Erikoisyksikkö, tuotantokausi 8, dvd boksi.
http://www.amazon.com/Law-Order-Special-Victims-Eighth/dp/B001LXIDWC/ref=pd_bbs_sr_3?ie=UTF8&s=dvd&qid=1236195035&sr=8-3
Tämä tuote saapui jenkkilästä viikossa eli seitsemässä päivässä.
Hieman repesin tätä lukiessa, kun ironisesti tässäkin on ongelma ymmärrettävyyden kanssa. Käsittääkseni siis käyttäjä sokka suomi Amazon.co.uk:ta todeten sen olevan pettymys, etenkin verrattuna Amazon.comiin. Kuitenkin tuon ylhäällä olevan vastineen voisi ymmärtää niinkin, että käyttäjä sokka harkitsee UK-Amazonin käyttöä positiivisessa mielessä (että käyttäisi sitä mielummin kuin US-Amazonia). :)
Pointtihan oli juuri se, että harkitsen tulevaisuudessa co.uk:n käyttöä eli en tilaisi tulevaisuudessa sieltä levyjä, mikäli viivitykset on tuota luokkaa. Näköjään saa rautalangasta vääntää tänään muillekkin asioita.
Jotain on pahasti vialla jos yli 8 viikkoa kestää UK:sta tulla :confused:
Aivan, mulla on tullut järjestäen viikon sisällä, joskus 3, joskus 5 päivää kestäen :thumbsup:
Pointtihan oli juuri se, että harkitsen tulevaisuudessa co.uk:n käyttöä eli en tilaisi tulevaisuudessa sieltä levyjä, mikäli viivitykset on tuota luokkaa. Näköjään saa rautalangasta vääntää tänään muillekkin asioita.
Joo, sitä taisit tarkoittaa, mutta "harkita vakavasti" idiomi tarkoittaa normaalissa kielenkäytössä sitä, että suurella todennäköisyydellä tulee tekemään juuri niin.
"Harkitsen vakavasti kirkosta eroamista"
"Harkitsen vakavasti työpaikan vaihtoa"
jne
Sipowicz
05.03.2009, 21:32
Aivan, mulla on tullut järjestäen viikon sisällä, joskus 3, joskus 5 päivää kestäen :thumbsup:
Viestissäni luki, että olen tyytyväinen Amazon USA:n toimintaan sieltä tilaamani tuote "Kova laki: Erikoisyksikkö tuotantokausi 8" saapui viikossa.
En ymmärrä miten h*lvetissä käyttäjä Kalza luki tästä viestistä, että Amazon UK:sta tilaamani tuote saapui 8 viikossa. :confused: :rolleyes: :weep: :mad:
En ymmärrä miten h*lvetissä käyttäjä Kalza luki tästä viestistä, että Amazon UK:sta tilaamani tuote saapui 8 viikossa. :confused: :rolleyes: :weep: :mad:
Aineiden vaikutuksen alaisena... Ei siitä enempää. Jatkakaa! :)
Sipowicz
05.03.2009, 22:02
No ei siinä sitten mitään. En tässä selvin päin ole minäkään. :king:
Samoin täällä. Viimeisin maanantaina (2.3.) tehty tilaus tipahti tänään perjantaina(6.3.) postiluukusta.
Ovat jääneet hieman epäselviksi tämän ketjun viimeaikaiset kommentit. Ilmeisesti joko brittien tai Amerikan Amazonista lähetetyt tilaukset ovat tipahtaneet liian myöhään postiluukuista.
Keskustelu on avannut silmäni sille tosiasialle, että lähettäjä voi niin tahtoessaan vaikuttaa postinkulkuun. On mielestäni rikollista, että Amazonin työntekijät ovat viivyttäneet postipaketin saapumista suomalaisille asiakkailleen. En keksi miten tuollainen suoritus onnistuu ilman sielunvihollisen (Luciferin) apua, joten lapsikastettuna kristittynä en varmasti tilaa tuolta mitään. Mutta siis oliko se brittien vai jenkkien Amazon, josta ei kannata tilata?
Minun kokemukseni Brittien Amazonista ovat olleet oikein positiivisia. Toimitusnopeus on ollut useimmiten käsittämättömän hyvä (tyyliin tilaus sunnuntaina, paketti lähetetty maanantaina ja kotiin se on tullut keskiviikkona tai viimeistään torstaina) ja ihan tavallisena postina - tosin täytyy myöntää, että parilla viime kerralla aivan näin hyviin suorituksiin ei ole päästy, olisiko taso hieman lipsumassa. Esim. Play:n tilaukset ovat kuitenkin aina kestäneet kauemmin. Jenkki-Amazon on toki palvellut hyvin myös, mutta kyllähän sieltä menee helposti parikin viikkoa ennen kuin paketti löytyy postilaatikosta.
dutchman
08.03.2009, 22:16
Minun kokemukseni Brittien Amazonista ovat olleet oikein positiivisia. Toimitusnopeus on ollut useimmiten käsittämättömän hyvä (tyyliin tilaus sunnuntaina, paketti lähetetty maanantaina ja kotiin se on tullut keskiviikkona tai viimeistään torstaina) ja ihan tavallisena postina - tosin täytyy myöntää, että parilla viime kerralla aivan näin hyviin suorituksiin ei ole päästy, olisiko taso hieman lipsumassa. Esim. Play:n tilaukset ovat kuitenkin aina kestäneet kauemmin. Jenkki-Amazon on toki palvellut hyvin myös, mutta kyllähän sieltä menee helposti parikin viikkoa ennen kuin paketti löytyy postilaatikosta.
samaa voin sanoa, hyvin on toiminut omalla kohdalla. Viimeksi kun laitoin tilauksen perjantaina niin samana päivänä jo lähti tulee ja tiistaina oli postiluukussa, yleensä kun tavara o lähtenyt niin sellaset 2-4 päivää on mennyt
Miksi tämä amazon.co.uk on ärsyttävän tyhmä ja lähettelee elektroniikkalaitteiden viikottaisia tarjousmeilejä myös suomalaisille? Vaikka pitäisi olla tiedossa että niitä ei suomeen voi edes tilata? prkle, no poistin kaikki meilien lähetykset tuolta sitten kun ei muuta vaihtoehto ole....onko tuolla jossain palautelinkkiä?
Miksi tämä amazon.co.uk on ärsyttävän tyhmä ja lähettelee elektroniikkalaitteiden viikottaisia tarjousmeilejä myös suomalaisille? Vaikka pitäisi olla tiedossa että niitä ei suomeen voi edes tilata? prkle, no poistin kaikki meilien lähetykset tuolta sitten kun ei muuta vaihtoehto ole....onko tuolla jossain palautelinkkiä?
Vittuillakseen vaan lähettävät :(
Eikös ne tarjousuutiset saa valittua sieltä jostain mitä lähettävät. Ei minulle ainakaan mitään elektroniikka mainoksia tule.
Eikös ne tarjousuutiset saa valittua sieltä jostain mitä lähettävät. Ei minulle ainakaan mitään elektroniikka mainoksia tule.
Monessa kaupassa voi noita valita, amazonissa ei kyllä ole tullut vastaan, ehkä se johonkin on piilotettu.
Amazonin kanssa olen kyllä huomannut että sieltä tulee mainoksia senmukaan mitä sieltä on tilaillut ja missä osastoilla olet käynyt, eli jos vaikka selaat elektroniikka valikoimaa tulee sinulle aiheesta mainospostia.
Jarkko G.
13.03.2009, 21:44
Nopea on Amazon, 10.3 tilaus ja tänään 13.3 perillä MUTTA .. Uutena kun tilaa niin ei näitä elokuvia sitten halua käytettynä. Yksi BluRay oli ilman muoveja ja kannessa painaumia, sekä levyssä niitä ihania sormenjälkiä.
Palaute toki lähti oitis Amazonille ja sanoin että en jaksa alkaa lähettelemään mitään takaisin, koska kuitenkin levy toimi, mutta että hyvitystä haluan vaikka seuraavan tilauksen yhteydessä.
Varmasti kuitenkin Amazonin varaston ihmiset näkevät että nyt on tuote kärsineen näköinen. Yrittäisi edes naamioida tuotetta parempaan kuntoon.
koneistaja
13.03.2009, 23:31
Varmasti kuitenkin Amazonin varaston ihmiset näkevät että nyt on tuote kärsineen näköinen. Yrittäisi edes naamioida tuotetta parempaan kuntoon.
Luuletko että niillä on aikaa sellaista tehdä? Johan tänne aiemmin postattiin se linkki, jossa kerrottiin mitä orjapiiskurimeininkiä siellä varastolla on.
Postimyyntiyritysten kirjoittamaton sääntö on, että epäkurantti tavara lähetetään aina ulkomaalaisille asiakkaille, koska he harvoin valittavat tai palauttavat tuotteen. Tämä käytäntö on ollut jo kauan ennen nettiaikaa...
Nimimerkki "Kokemusta On"
Oon ajatellu tilata jossain vaiheessa blu ray-leffoja ulkomailta halvan hinnan takia, mutta kannattaako tilata Playsta vai tuolta Amazon UK:sta? Ku oon lukenu et Playn tilaukset kusee välillä (kannet hajalla, väärä leffa tai leffa ei tule perille ollenkaan jne.) niin onko tää Amazon UK yhtään luotettavampi? Tietysti tilaus voi kusta Amazonillakin mutta millaisia kokemuksia teillä on ollu näistä liikkeistä?
Ja Amazon UK:sta tilattaessahan ei sit tarvinnu ees pelätä sitä tullirajaa kuten Playlla tarvitsee?
ElvisThePelvis
14.03.2009, 15:03
Oon ajatellu tilata jossain vaiheessa blu ray-leffoja ulkomailta halvan hinnan takia, mutta kannattaako tilata Playsta vai tuolta Amazon UK:sta? Ku oon lukenu et Playn tilaukset kusee välillä (kannet hajalla, väärä leffa tai leffa ei tule perille ollenkaan jne.) niin onko tää Amazon UK yhtään luotettavampi? Tietysti tilaus voi kusta Amazonillakin mutta millaisia kokemuksia teillä on ollu näistä liikkeistä?
Ja Amazon UK:sta tilattaessahan ei sit tarvinnu ees pelätä sitä tullirajaa kuten Playlla tarvitsee?
Olen tilannut vuosia Play.comista, ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa niin pakettien kunnossa kuin missään muussakaan asiassa. Kuitenkin näköjään viime aikoina on näyttänyt tulevan aika paljonkin Play-kritiikkiä, ja niistä kaikki ovat ihan aiheellisia. Ei kuitenkaan tässä kohtaa kannata alkaa yleistämään, ja ajattelemaan, että kyseinen paikka olisi jotenkin epäluotettava. Itse olen hyvin hyvin tarkka siitä mistä nettiliikkeestä tilaan, ja vieläkin Play.com kelpaa.
UK-Amazonkin on toiminut vuosia myös erittäin hyvin, joskin hitaammin sieltä lähetykset tulevat kuin Play.comista. Tullivaaraa UK-Amazonin kanssa ei ole, kun kyseinen liike sijaitsee ihan EU-maassa.
Tietysti tilaus voi kusta Amazonillakin mutta millaisia kokemuksia teillä on ollu näistä liikkeistä?
Ainakin asiakaspalvelu tuntuisi toimivan Amazonilla huomattavasti paremmin kuin Playlla. Play tuntuu viime aikoina lähteneen jyrkkään alamäkeen, lieneekö oman menestyksensä ja nopean laajenemisensa uhri?
Itse en kuitenkaan suosi kumpaakaan noista vaihtoehdoista, vaan nykyään parhaat eurooppalaiset diilit tuntuvat löytyvän Kanaalin saarten pienemmiltä yrittäjiltä, kuten BlahDVD.com ja DVD.co.uk sekä TheHut.com ja Zavvi.co.uk. Tarkempia kokemuksia löytyy noiden liikkeiden omista ketjuista.
Jarkko G.
14.03.2009, 17:54
UK-Amazonkin on toiminut vuosia myös erittäin hyvin, joskin hitaammin sieltä lähetykset tulevat kuin Play.comista. Tullivaaraa UK-Amazonin kanssa ei ole, kun kyseinen liike sijaitsee ihan EU-maassa.
No minulle kyllä Amazonista tulee paketit 3-5 työpäivässä, eli voittaa nopeudessa Play.comin. Asiakaspalvelukin on amazonissa nopeaa ja helppoa, toisin kuin play.comissa jossa vain 1 email osoite tuntuu toimivan joten kuten.
Sain juuri vastauksen amazonilta (liittyen ylempänä käyneeseen ongelmaani) ja vastaus on ihmisen kirjoittama, eikä mikään geneerinen template.
Todella hienoa että vastaus on ehdotus siitä miten etenemme asian kanssa eikä mikään "nyt teemme näin koska et halua palauttaa". Tässä tapauksessa amazon tarjoaa hyvittämään 20% blurayn hinnasta kortille. Ajattelin hyväksyä tarjouksen koska kyseessä on kuitenkin toimiva elokuva, joka maksoi vain 9 euroa.
ElvisThePelvis
14.03.2009, 22:06
No minulle kyllä Amazonista tulee paketit 3-5 työpäivässä, eli voittaa nopeudessa Play.comin.
Oma ennätys (ja tähän lasketaan oikeastaan jopa suomalaiset nettiliikkeet) on, että jos tilaus on tehty sunnuntaina tai maanantaiaamusta, niin paketti on postista noudettavissa perjantaina. Sen alle ei olla koskaan menty, ja olen kuitenkin tilaillut sieltä sun täältä vuosien varrella. Ehkä sitten se asuinpaikkakin vaikuttaa...
Amazonista tilatussa DVD:ssä oli kotelon lukitustappi mennyt rikki. Koteloita on ylimääräisenä hyllyssä, joten en alkanut sitä palauttaa. Laitoin kuitenkin viestiä ja ehdotin jonkinlaista hyvitystä. Sain vastauksen puolessa tunnissa että tilille on hyvitetty 6 taalaa. Korvaus oli mielestäni kohtuullinen koska ko leffa maksoi vain 5 taalaa.
Eli ei ole mitään huonoa sanottavaa Amazonin asiakaspalvelusta.
En lukenut tätä viestiketjua kovinkaan kauas taakse, joten en tiedä, josko keskustelua on ollut, mutta:
onko kellään kokemusta siitä, että Amazonista ostetut tuotteet olisivatkin käytettyjä, vaikka ostat uutena? Tilasin nimittäin kolme blu-rayta tuosta osta 3 maksa 2 tarjouksesta ja Sweeney Todd on aivan selvästi käytetty (tai jokin näyttelykappale tms.), johon on selvästi laitetty shrinkwrapit uudelleen jälkeenpäin. Kotelo on selvästi kulunut ja levyssäkin ihan pientä jälkeä ja pölyä löytyy. Mielestäni tämä on suorastaan häpeällistä, mutta en ole tutustunut Amazonin sääntöihin tai muihinkaan, joten en tiedä myyvätkö esimerkiksi juuri näyttelykappaleita tai vastaavaa.
Siksi ajattelinkin kysäistä ensin täältä, jos jollain olisi kokemusta, ennen kuin alan rummuttamaan Amazonia sähköpostilla. En varmaankaan jaksa alkaa ainakaan takaisin lähettelemään, mutta jonkinlaisen selityksen olen mielestäni ansainnut. Onneksi nuo kaksi muuta tuotetta ovat ihan uusia ja hintakaan ei noussut kauhean korkeaksi, joten en hirveästi viitsi taistella, mutta aion kyllä asiasta kysyä.
Tosiaan, en siis ostanut sieltä "used and new" osastolta vaan suoraan Amazonilta 3 for 2 kamppanjasta.
Kiitos vastauksistanne.
onko kellään kokemusta siitä, että Amazonista ostetut tuotteet olisivatkin käytettyjä, vaikka ostat uutena?
Henkilökohtaista kokemusta ei ole, mutta muistelisin jonkun jollain foorumilla maininneen asiasta. Enempi tuota on kyllä kuulunut muutaman muun firman yhteydessä, mutta aina vissiin näiden kamppanjoiden yhteydessä.
Olen saanut noita "käytettyjä" dvd ja BD levyjä varmaan kaikista UK nettikaupoista jossainvaiheessa. Ongelman aihettaa se että useissa kivijalkaliikeissä esillä on kotelot ja levyt on kassan takana, kun tälläisessa liikeessä on sopimus että myymättömät levyt voi paluttaa tukkurille niin tuolta ne tietenkin pistetään taas edelleen myyntiin näissä ale-erissä.
Onneksi levyissä ei sormenjälkiä pahempia vikoja ole ollut, vaikka kotelo on kulunut tai ollut jäämiä hintatarroista.
Kiitos gaston vastauksestasi, jotain tuon suuntaista ajattelinkin. En taida jaksaa aloittaa kyselemään perään edes vouchereiden toivossa. Asia jääköön tähän, levy on kuitenkin kunnossa. Tulen jatkossakin asioimaan ko. liikkeessä, tähän asti olen ollut todella tyytyväinen. Ensimmäistä kertaa tuli jotain valittamista, mutta jupisen itsekseni. :)
Nyt amazon näköjään tarjoaa omaa valuutan vaihtoaan ennen tilauksen lopullista hyväksymistä. Kurssit oli kalliimmat (yllättäen :) ) kuin mitä oikea kurssi on. Kannattaa siis olla huolellinen valitseeko kyllä vai ei koska asetus jää muistiin seuraavia tilauksia varten !
Nyt amazon näköjään tarjoaa omaa valuutan vaihtoaan ennen tilauksen lopullista hyväksymistä. Kurssit oli kalliimmat (yllättäen :) ) kuin mitä oikea kurssi on. Kannattaa siis olla huolellinen valitseeko kyllä vai ei koska asetus jää muistiin seuraavia tilauksia varten !
Siis Amazon.co.uk:sta voi ostaa nyt euroilla? Vai mitä tämä tarkoittaa?
Siis Amazon.co.uk:sta voi ostaa nyt euroilla? Vai mitä tämä tarkoittaa?
Siellä on siis tarjolla nappi josta voi valita maksetaanko euroissa vai punnissa. Jos maksat punnilla niin luottokortilla tilauksen summa on pienempi, kun muunnos tehdään luottokunnan omilla kursseilla. Jos maksat suoraan euroissa niin näet toki heti euromääräisen hinnan, mutta maksat tuotteesta enemmän. Ja tuon saa aina vaihdettua siltä viimeiseltä sivulta ennen kuin vahvistaa tilauksen.
Toi konvertteri on ollut tuolla ainakin todella monta kuukautta, jos ei vuosia. Eli ei mikään ihan uusi juttu.
Siellä on siis tarjolla nappi josta voi valita maksetaanko euroissa vai punnissa. Jos maksat punnilla niin luottokortilla tilauksen summa on pienempi, kun muunnos tehdään luottokunnan omilla kursseilla. Jos maksat suoraan euroissa niin näet toki heti euromääräisen hinnan, mutta maksat tuotteesta enemmän. Ja tuon saa aina vaihdettua siltä viimeiseltä sivulta ennen kuin vahvistaa tilauksen.
Toi konvertteri on ollut tuolla ainakin todella monta kuukautta, jos ei vuosia. Eli ei mikään ihan uusi juttu.
Kiitos selvennyksestä. En ole koskaan kiinnittänyt moiseen konvertteriin huomiota. Minun ostokseni on aina veloitettu punnissa ja hyvä niin. :)
Kiitos selvennyksestä. En ole koskaan kiinnittänyt moiseen konvertteriin huomiota. Minun ostokseni on aina veloitettu punnissa ja hyvä niin. :)
Niin UKsta puhe. Ensimmäistä kertaa se kyllä minulle sitä koitti väkisin tyrkyttää vaikka viimeisestä tilauksesta ei ole paljoa aikaa.
Niin UKsta puhe. Juu juu, punnistahan minä puhuinkin enkä mistään taaloista. :)
PhillyNott
13.04.2009, 15:57
Voi olla, että se konvertteri on ollut siellä jo pitkään (en ole kyllä huomannut) mutta ei se ole aiemmin oletusarvoisesti muuttanut ostoksia euromääräisiksi. Eli kyllä tämä on ihan uusi rahatusjippo, jolla otetaan löysät pois niiltä, jotka eivät ole tarkkana tai eivät välitä.
Tuo konvertteri on ollut tosiaan jo melkoisen pitkään käytössä. Olemassaolostaan se ilmoittaa checkoutissa kai lähinnä silloin, kun luottokortti on vaihtunut tai luottokorttitiedoissa on muutoksia.
Viimeksi sapunut tilaus olisi näemmä kannattanut maksaa euroilla, Amazonin kuitissa: Order total £44/€47.71 Visalaskulla: £44 = €49.90.
Visaa oli velottu paripäivää Amazonin paketin lähetyksen jälkeen.
SpaceAce
15.04.2009, 22:56
Hei!
Olen tässä pari kertaa saanut dvd leffan kuplamuovikuoressa
entisten pahvilaatikoiden tilalla kun olen tilannut ihan amazonin varastosta
dvd:eet.
eli pahvilootat on poistuneet käytöstä?
Harmi, ne oli hyviä ja ei tarvinnut huolehtia että levyt irtoa matkalla tai muuta.
:confused:
Hei!
Olen tässä pari kertaa saanut dvd leffan kuplamuovikuoressa entisten pahvilaatikoiden tilalla kun olen tilannut ihan amazonin varastosta dvd:eet. eli pahvilootat on poistuneet käytöstä? Harmi, ne oli hyviä ja ei tarvinnut huolehtia että levyt irtoa matkalla tai muuta.
:confused:
Eikös Amazon ilmoittanut syksyllä tehneensä periaatepäätöksen ja luopuvansa aluksi osassa tuotteita pahvipaketoinnista ja siirtyvänsä sen jälkeen pikku hiljaa kohti ympäristöystävällisempää linjaa.
Eikös Amazon ilmoittanut syksyllä tehneensä periaatepäätöksen ja luopuvansa aluksi osassa tuotteita pahvipaketoinnista ja siirtyvänsä sen jälkeen pikku hiljaa kohti ympäristöystävällisempää linjaa.
Ainakin oman käsityksen mukaan muovi on vähemmän ympäristöystävällistä kuin pahvi. Ehkä Amazonilla on eri käsitys.
Nyt olen aika paljon tilaillut tavaraa used/new -osastolta. Kaikki on mennyt hyvin. Onko muuten mahdollista, että tilaus päätyy tulliin jos tilaa tuoteen used/new -osastolta? Esim. 150 euron blu-ray ostos. Tiedän, että tullivaara ei ole suoraan Amazon.co.uk:ssa. Kyse on siis niistä Market placeista.
Nyt olen aika paljon tilaillut tavaraa used/new -osastolta. Kaikki on mennyt hyvin. Onko muuten mahdollista, että tilaus päätyy tulliin jos tilaa tuoteen used/new -osastolta? Esim. 150 euron blu-ray ostos. Tiedän, että tullivaara ei ole suoraan Amazon.co.uk:ssa. Kyse on siis niistä Market placeista.
Tietenkin tullivaara on olemassa, sillä markkinapaikalla voi olla muunkin maan kauppiaita, kuten esimerkiksi jenkeistä. Myyjän tiedoista kannattaakin tarkistaa mistä postitus tapahtuu.
MikkiHiiri
18.04.2009, 12:14
Ainakin vielä tällä viikolla itselle tuli 3 BD:n läjä pahvikotelossa. Täytyy jälleen kehua miten nopeaa toimintaa UK:n Amazonilla on. To iltana tilasin ja Ti perillä, pääsiäispyhät vielä välissä.
ColdAsIce
16.05.2009, 22:40
Olen nettiostosten suhteen aivan rookie, joten olisin kysäissyt kokeneemmilta ketuilta tästä amazon.co.uk:sta...
Selailin kyseisellä sivustolla käytettyjä pleikkaripelejä ja sieltä löytyi useampi himoitsemani peli, jotka liikkuivat hintahaarukassa 1-5 puntaa..! (jos nyt siis tulkitsin niitä hintatietoja oikein)
Siis voiko se nyt oikeasti olla noin saatanan halpaa vai mikä jippo siihen on piilotettu? Miten esimerkiksi PS2-peli Spider-man 2:sen Platinium-version hinta voi olla 1,19 puntaa?? Eli jotain alle puolitoista euroa? No siihen sitten vielä se pari puntaa postikuluja, mutta silti.
Jos tilaa useamman pelin, niin pitääkö maksaa monet postikulut?
Olen nettiostosten suhteen aivan rookie, joten olisin kysäissyt kokeneemmilta ketuilta tästä amazon.co.uk:sta...
Selailin kyseisellä sivustolla käytettyjä pleikkaripelejä ja sieltä löytyi useampi himoitsemani peli, jotka liikkuivat hintahaarukassa 1-5 puntaa..! (jos nyt siis tulkitsin niitä hintatietoja oikein)
Siis voiko se nyt oikeasti olla noin saatanan halpaa vai mikä jippo siihen on piilotettu? Miten esimerkiksi PS2-peli Spider-man 2:sen Platinium-version hinta voi olla 1,19 puntaa?? Eli jotain alle puolitoista euroa? No siihen sitten vielä se pari puntaa postikuluja, mutta silti.
Jos tilaa useamman pelin, niin pitääkö maksaa monet postikulut?
En ole pelejä tilannut koskaan, mutta käytettyjä tuotteita tuolta tosiaan saa usein pilkkahintaan. Varsinkin jo kyseessä on tuote jota on myyty uutena tuhansittain. Marketplacen postimaksut maksetaan joka tuotteesta erikseen. Pelien postimaksu on näköjään 3.94£ per peli.
Ja tuollahan pitää olla "International delivery available."
ColdAsIce
16.05.2009, 23:21
^ Kiitos vastauksesta. Juu katselin juuri itsekin, että UK:n ulkopuolelle postikulut heti pompsahtavat neljään puntaan noiden videopelien kohdalla. Mutta kyllä tulisi silti halvaksi, koska useimmat noista metsästämistäni peleistä ovat tuolla tosiaan muutaman punnan luokkaa. Jos siihen nyt ei siis mitään muita kuluja tule enää päälle.
Täytyypä vaikka tässä lähipäivinä kerätä rohkeutta ja pistää tilausta menemään...
Professional
16.05.2009, 23:32
Täytyypä vaikka tässä lähipäivinä kerätä rohkeutta ja pistää tilausta menemään...
Ja jos jotain sattuisi pieleen menemäänkin, niin Amazon on paras paikka mitä tulee rahojen takaisin saamiseen.
Jos ostaa Amazon's Preferred Merchantilta leffat, niin eihän tilauksella oo vaaraa jäädä tulliin kuitenkaan? Amazon's Preferred Merchant eli Indigostarfish.com sijaitsee Jerseyssä. Mutta ymmärsinkö oikein, että jos tilaa UK:n ulkopuolelle niin myyjänä toimii Amazon.co.uk ja se lisää VAT:in eikä paketin pitäisi siis tulliin jäädä, vaikka summa menisikin yli sen rajan?
LimBurger
16.06.2009, 13:16
Nyt kävi meikäläiselle tässä kyseisessä puljussa ekakerta semmonen juttu, että
lähettivät käytetyn blu-ray levyn , joka oli lisäksi vielä rikki ( iso halkeama
keskellä levyä ) ja kotelossa ei ollut tätä suojamuovia päällä ollenkaan...
Pistin kyllä aika kovan kyselyn Amazonin suuntaan , että mitä helvettiä tämä
tämmöinen peli oikein on ? Niin ja tuote oli todellakin ostettu uutena
nimenomaan Amazonilta eikä mistään kauppapaikasta. Kyllä alkaa luotto mennä
tähänkin paikkaan, jota olen pitänyt kuitenkin aika hyvänä mestana. :OI :mad:
Enoelmeri
18.06.2009, 14:11
Onko kukaan onnistunut tilaamaaan tästä liikkeestä osuuspankin visa electron kortilla?
Silenssi
18.06.2009, 14:28
Onko kukaan onnistunut tilaamaaan tästä liikkeestä osuuspankin visa electron kortilla?
Oon tilannu kyseisellä kortilla monta kertaakin viimesen kuukauden aikana.
VastActiv
18.06.2009, 16:28
Vahvistan tiedon, on viimeisen vuoden ajan onnistunut ilman mitään kikkailuja moitteettomasti.
movieMeister
21.06.2009, 17:39
oon täs kauan ajatellut tilata amazon.co.uk:sta. kyseinen firma tuntuu luotettavalta :) postikulut halvat 0,39 per tuote ja toimitus 1,49
mutta herää yks kysymys, jääkö tulliin jos 70 eurolla (jotain 60 puntaa) tilaa leffoja?:D
oon täs kauan ajatellut tilata amazon.co.uk:sta. kyseinen firma tuntuu luotettavalta :) postikulut halvat 0,39 per tuote ja toimitus 1,49
Huomaa että postikuluihin tulee alv päälle. Tuotteiden hinta nousee hieman Englannin ja Suomen arvonlisäverojen eron (15%/22%) takia.
mutta herää yks kysymys, jääkö tulliin jos 70 eurolla (jotain 60 puntaa) tilaa leffoja?:D
Ei jää koska tavara tulee tullialueen sisältä.
Silenssi
21.06.2009, 18:24
Ei jää tulliin, koska on EU:n alueella.
movieMeister
21.06.2009, 19:09
kiitos vastauksesta :thumbsup:. olis vielä yks kysymys, käykö amazon.co.uk:ssa visa electron?
kiitos vastauksesta :thumbsup:. olis vielä yks kysymys, käykö amazon.co.uk:ssa visa electron?
Tuollaista löytyy heidän sivulta:
"Credit card: We accept Visa, Delta, Visa Electron, MasterCard, Eurocard, American Express"
ElvisThePelvis
21.06.2009, 20:19
Muistaa täytyy sekin, että jotkut Visa Electronit (riippuen kai pankistakin) hyväksytään luottokortti-Visoina joissakin paikoissa. Esimerkiksi aikoinaan taisin saada tilattua jostain paikasta Sammon Visa Electronilla, vaikka laitoin maksutavaksi Visan (en siis Visa Electronia, jota ei edes vaihtoehtona ollut). No Amazonin kohdalla tietenkään ei tarvitse tätä miettiä, mutta ihan vastaisuuden varalle...
Enoelmeri
26.06.2009, 10:56
Osuuspankin visa electron toimi ilman ongelmia. Aiemmin olin tilannut visalla.
Olipa vielä nopeaa: tilasin uusimman Bondin maanantai-iltana ja nyt tuli jo postilaatikkoon.
prisoner
01.07.2009, 21:16
Mites kun mä yritän tilata 3 noita "3 for 2" leffoja niin silti kassalla näkyy koko hinta ilman alennuksia. En uskalla klikata vikaa tilaus-nappia, kun missään ei näy, että yks leffa tulis ilmaiseksi. Eikös sen jossain vaiheessa pitäis näkyä ennen vikaa klikkausta?
Mites kun mä yritän tilata 3 noita "3 for 2" leffoja niin silti kassalla näkyy koko hinta ilman alennuksia. En uskalla klikata vikaa tilaus-nappia, kun missään ei näy, että yks leffa tulis ilmaiseksi. Eikös sen jossain vaiheessa pitäis näkyä ennen vikaa klikkausta?
Kyllä se alennus ennen kuin pitää painaa "place your order"-näppäintä näkyy order summaryssa, oikealla yläreunassa ikkunaa.
Ja amazonilla on kyllä helppo peruuttaa tilaus.
Alennuksen pitäisi näkyä viimeisellä sivulla, jossa on yhteenveto koko tilauksesta (mukaanlukien postikulut ja verot). Alennuksen pitäisi näkyä halvimman kampanjalevyn hintaisena alennuskoodina.
Noissa "2:n hinnalla 3"-kampanjoissa on kuitenkin usein ollut virheitä, joiden takia jotkin levyt eivät tuota luvattua alennusta. Ostoskorin sisältöä vaihtelemalla voi kokeilla, mikä levyistä on syyllinen virhetoimintoon.
Tilanteen pitäisi korjautua jos otat yhteyttä Amazonin asiakastukeen, joko ennen tilauksen tekemistä tai välittömästi sen jälkeen.
2:n hinnalla 3-kampanja ilmeisesti loppunu??
Ei ainakaan näy sivulla.
LimBurger
04.08.2009, 19:00
Kyllä tuntuis vielä olevan voimassa , kun pisti hakukenttään :
3 for 2 on selected blu-ray discs - antoi tälläisen sivun ;
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_d_h__2_6?url=search-alias%3Dblu-ray&field-keywords=3+for+2+on+selected+blu-ray+discs&sprefix=3+for+
Silenssi
04.08.2009, 20:11
Our "3 for 2 on selected Blu-ray discs" promotion has now ended. See below for a selection of our bestselling Blu-ray titles, or browse our new promotion--Blu-ray From £7.99.
Noin lukee sen sivun yläreunas.
US Amazonin puolella mainittiin juuri Marcetplacen lähetyskäytännöstä: "Amazon.com marketplace näyttää muuttaneen käytäntöä toiseen maahan lähettämisestä. Nyt ilmeisesti kaikki myyjät velvoitetaan lähettämään kaikkiin listassa oleviin maihin (Suomi tietysti mukana listalla). Samalla "International delivery available" tekstit ovat hävinneet."
Itse en UK Amazonista onnistu tilaamaan tätä: Street Kings [Blu-ray] [2008] £3.00 (http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001BADMVC/ref=olp_product_details?ie=UTF8&me=&seller=A16RX7LHV6A9TB), vaan saan virheilmoituksen Postcodesta, joka on sama kuin onnistuneesti Amazonista tilatessa. Missä vika? Ilmeisesti tuotetta ei toimiteta Suomeen... :hitme:
Silenssi
06.08.2009, 22:02
Uk Amazonis on vielä erikseen ne jotka lähettää ulkomaille ja jotka ei.
Näköjään siis vain jenkkilän Amazon on muuttanut käytännön. Muista en tiedä paitsi että Brittipuolella siis vanha käytäntö.
Our "3 for 2 on selected Blu-ray discs" promotion has now ended. See below for a selection of our bestselling Blu-ray titles, or browse our new promotion--Blu-ray From £7.99.
Noin lukee sen sivun yläreunas.
Harmi kun loppu toi...
Täältä olen tilannut lukemattomia määriä dvd- ja bluray-leffoja, PS3-pelejä ja myös itse PS3:n. Parhaimmillaan paketit ovat olleet kotiovella alle 24h tilauksesta.
Pleikkarin kanssa kävi vielä niin, että ensimmäinen meni rikki samana päivänä kun saapui. Tein vikailmoituksen ja uusi oli kotiovella alle 48h ilmoituksesta. Rikkinäisellä oli palautusaikaa kuukausi, maksoivat postikulut takaisin. Eli vikailmoituksesta he lähettivät uuden heti tilalle, ilman että olisi pitänyt lähettää rikkinäinen ensin takaisin. Uuden veloittavat luottokortilta siinä tapauksessa, että eka ei ole kuukaudessa palautettu.
Pelkkiä hyviä kokemuksia tästä puljusta, suosittelen ehdottomasti!
edit: ja tosiaan, mitään lisämaksuja ei kannata pelätä, koska Britit ovat ETA- ja EU-aluetta.
Onkos millainen paketointi isojen pakettien kohdalla? Itse olisin kiinnostunut tilaamaan ton Hitchcock boxin
http://www.amazon.co.uk/Hitchcock-14-Disc-Box-Set/dp/B000BND224/ref=pd_ecc_rvi_cart_4
Paljonkos tuon hinta olisi postikuluineen kaikkineen?
Onkos millainen paketointi isojen pakettien kohdalla? Itse olisin kiinnostunut tilaamaan ton Hitchcock boxin
http://www.amazon.co.uk/Hitchcock-14-Disc-Box-Set/dp/B000BND224/ref=pd_ecc_rvi_cart_4
Paljonkos tuon hinta olisi postikuluineen kaikkineen?
näyttäis olevan £21.36 . (selviää siis tekemällä tilauksen ja etenemällä viimeiseen kohtaan ennen tilauksen vahvistusta)
oudosti eilisen tilaukseni "Dispatch estimate" on vasta 1. syyskuuta vaikka molemmat tilauksen tuotteet näyttäis olevan "in stock". mistäköhän johtuu. :confused:
oudosti eilisen tilaukseni "Dispatch estimate" on vasta 1. syyskuuta vaikka molemmat tilauksen tuotteet näyttäis olevan "in stock". mistäköhän johtuu. :confused:
Nyt oli jo saatavuus vaihtunut: 7 - 13 päivää. Todennäköisesti varastosta hävisi juuri viimeiset alta ennen kuin teit tilauksen.
rainbow2
21.08.2009, 14:48
Sellaiset levyt, joissa lukee "Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant", tulevat Indigostarfish.com nimisestä paikasta ja niiden toimitusaika on sangen epämääräinen. Itselläkin oli jokin aika sitten blu-ray-levyjä, jotka näyttivät In stock, mutta lähtivät vasta 10 päivän päästä.
Tuo Indigostarfish.com on käsittääkseni Amazonin entinen Jerseyn varasto joka lakimuutosten takia on nykyään eri yhtiötä ja sieltä ei edelleenkään Suomeen lähetetä tavaraa.
Tuo Indigostarfish.com on käsittääkseni Amazonin entinen Jerseyn varasto joka lakimuutosten takia on nykyään eri yhtiötä ja sieltä ei edelleenkään Suomeen lähetetä tavaraa.
ei suoraan mutta pää amazonin kautta kyllä; lainaus:
Indigostarfish.com will only dispatch Orders placed on the Amazon.co.uk website to the UK.
If you order an item that is messaged as being sold by Amazon's Preferred Merchant for dispatch to anywhere other than the UK, you are placing your Order with Amazon.co.uk. This will be subject to Amazon.co.uk's terms and conditions, and the appropriate VAT charges for the destination country will be applied to the order.
mutta tuo selittää osittain tuota viivästystä.
Nyt oli jo saatavuus vaihtunut: 7 - 13 päivää. Todennäköisesti varastosta hävisi juuri viimeiset alta ennen kuin teit tilauksen.
kyseessä on eri tuotteet eli:
Earth - The Power Of The Planet [Blu-ray]
ja
Nature's Great Events [Blu-ray] [2009]
kyseessä on eri tuotteet eli:
Earth - The Power Of The Planet [Blu-ray]
ja
Nature's Great Events [Blu-ray] [2009]
ja nyt tuli maili että lähettävätkin jo maanantaina :thumbsup:
Mitenkäs tuo postitus oikein toimii ? Tilasin pari viikkoa sitten pari dvd:tä ja mitä olen lukenut muilta foorumeilta jotkut ovat saaneet UPS koodin millä sitten seurailevat missä paketti on, itse en ole kyseistä koodia saanut ja delivery estimate näyttää 24-30 aug.
Eli olenko valinnut semmoisen postituksen etten saa tuota ups koodia ja paketti tulee sitten kuin tulee, eli 24-30 päivä vai pitäisiko ups koodi tulla kaikille ? (ensimmäinen tilaus jotenka antakaa anteeksi :)
Silenssi
25.08.2009, 17:38
Taitaa koodi tulla vain kalliimmissa toimitustavoissa.
Delivery estimate myös lasketaan ennenkuin mitään on postitettu. Koodia on vähän hankala siis silloin saada... :)
winterland
25.08.2009, 19:31
Ei taida UPS toimittaa paria dvd:tä. ;D
asia selvä kiitos vastauksista.
Ei taida UPS toimittaa paria dvd:tä. ;D
Varmasti toimittaa kun tarpeeksi maksaa.
winterland
26.08.2009, 23:41
Niin mutta tässä tapauksessa.
Ostelin amzon.co.uk:sta tavaraa elokuun 8. päivä ja samantien se lähti matkaan. Ei vaan ole perille asti saapunut. Myyjään otin pari päivää sitten yhteyttä, mutta eipä tunnu kiinnostavan. (myyjällä 99% positiivinen palaute ja palautteita ~1400)
Kannattaako asialle tehdä lisätoimenpiteitä? Onko seuraava askel luottokunta vai amozonin 2-step ongelmatapauksissa eli valitus?
Ostelin amzon.co.uk:sta tavaraa elokuun 8. päivä ja samantien se lähti matkaan. Ei vaan ole perille asti saapunut. Myyjään otin pari päivää sitten yhteyttä, mutta eipä tunnu kiinnostavan. (myyjällä 99% positiivinen palaute ja palautteita ~1400)
Kannattaako asialle tehdä lisätoimenpiteitä? Onko seuraava askel luottokunta vai amozonin 2-step ongelmatapauksissa eli valitus?
Kannattaa odottaa muutama päivä vastausta, saat varmastikin myyjän kanssa asian selvitettyä.
Kannattaa odottaa muutama päivä vastausta, saat varmastikin myyjän kanssa asian selvitettyä.
Myyjä ei ole vastannut, eikä pakettia ole näkynyt. Eli laittaako rattaat rullaamaan amazonin vai luottokunnan kautte?
Jarkko G.
09.09.2009, 08:57
Myyjä ei ole vastannut, eikä pakettia ole näkynyt. Eli laittaako rattaat rullaamaan amazonin vai luottokunnan kautte?
Amazonin kautta rahojen takaisin saanti onnistuu helposti.
Omien sivujen kautta kohteeseen ja siellä pitäisi löytyä "Problems with this order" nappi.
Amazon korvaa rahat kortillesi ja karhuaa ne kauppaajalta, kunhan tietyt ehdot täyttyy (paketti ei ole saapunut tms.)
Amazonin. Itse lähettäisin myyjälle vielä toisen viestin ennen jatkotoimia, kun palaute on noin hyvää.
Kiitoksia vastauksista! Laitan myyjälle vielä viestin ja sitten amazonin kautte lähden hommaa jatkamaan, jos myyjä ei vieläkään vastaa.
Tällä kertaa myyjä vastasi ja uudelleen lähettää paketin seurantakoodin kera. Joten perille asti taitaa tällä kertaa tulla :) Eli toistaiseksi hyvää palvelua.
Nyt taisi tulla ensimmäinen piraatti DVD Amazonin marketplacesta. Levyn lukupuoli vaikuttaa kotipoltetulta. Levyn päälikanteen saa kynnellä raaputettu pintaa helposti. DVD-kansipaperi näyttää printatulta (paperi vaikuttaa kuitenkin olevan aitoa DVD-kansipaperia). Levyn koppakin näyttää halvalta paskalta.
DVD on NERO-poltto-ohjelman mukaan DVD-R, ID: TYG03. Mielestäni kaikki alkuperäiset DVD:t ovat DVD-ROM -tyyppejä.
Myyjä on myynyt yli 200000 kohdetta Amazonin marketplacessa. Sähköposteihin se aina vaan vastaa, että he eivät myy bootlegejä. Palauttaminen tulisi liian kalliiksi. He lupaavat maksaa 7 dollari korkeintaan palautus DVD:stä. En kuitenkaan viitsi palauttaa tätä, koska tuskin he tuota summaa minulle maksaisi.
Kyseessä on siis Ghost Rig R1 DVD-elokuva. Jos jollakin plazalaisella on tämä DVD, niin voisitko tarkastaa sitä hieman tarkemmin? Vaikuttaa kuitenkin todella epätodennäköiseltä, että jollakin tämä löytyisi. Haluaisin tietää 100% varmuudella, että kyseessä on todellakin piraattiversio.
Sähköposteihin se aina vaan vastaa, että he eivät myy bootlegejä. Palauttaminen tulisi liian kalliiksi. He lupaavat maksaa 7 dollari korkeintaan palautus DVD:stä.
Näissä asioissahan ei onneksi tarvitse asioida piraattikauppiaan kanssa. Ilmoita vain Amazonin asiakaspalveluun, että olet saanut myyjältä piraattituotteen eikä myyjä suostu asialliseen korvaukseen. Sun pitäisi saada rahasi takaisin ja myyjän sanktioita. Amazon on aika tarkka maineestaan tällaisissa asioissa.
Näissä asioissahan ei onneksi tarvitse asioida piraattikauppiaan kanssa. Ilmoita vain Amazonin asiakaspalveluun, että olet saanut myyjältä piraattituotteen eikä myyjä suostu asialliseen korvaukseen. Sun pitäisi saada rahasi takaisin ja myyjän sanktioita. Amazon on aika tarkka maineestaan tällaisissa asioissa.
Kirjoitin vahingossa väärin kun sanoin, että he maksavat korkeintaan 7 dollaria palautus DVD:stä. Minun piti kirjoittaa, että he maksavat korkeintaan 6 dollaria postikuluista kun DVD:n halutaan vaihtaa uuteen. En tiedä sitten voinko valittaa tästä Amazonille, koska en jaksa palauttaa sitä takaisin myyjälle. Luulen myös, että tätä kuutta dollariakaan en helposti saisi takaisin.
Valituksia on tullut ennenkin tästä myyjästä:
http://www.worldtwitch.com/movie_mars_internet_fraud.htm
Thank you for contacting Customer Service. I'm happy to assist you.
Most of our items are brand new, factory-sealed products that come directly
from the distributor. A small number of our items are imported and it is
not unusual for those brand new items to arrive not covered by a plastic
outer wrap. Please be assured that they are indeed new and unused. We do not sell any bootlegged, used or overstock copies.
If you have received an item that does not appear to be new, I apologize for
the inconvenience this has caused and can issue a $1.00 refund to your
account.
If you prefer to return it for a new copy, please complete this Return
Authorization Form (RAF) and include it with the return. We will reimburse
up to a maximum of $6.00 for shipping on returned items originating outside
the US.
Nyt taisi tulla ensimmäinen piraatti DVD Amazonin marketplacesta. Levyn lukupuoli vaikuttaa kotipoltetulta. Levyn päälikanteen saa kynnellä raaputettu pintaa helposti. DVD-kansipaperi näyttää printatulta (paperi vaikuttaa kuitenkin olevan aitoa DVD-kansipaperia). Levyn koppakin näyttää halvalta paskalta.
...
Kyseessä on siis Ghost Rig R1 DVD-elokuva. Jos jollakin plazalaisella on tämä DVD, niin voisitko tarkastaa sitä hieman tarkemmin? Vaikuttaa kuitenkin todella epätodennäköiseltä, että jollakin tämä löytyisi. Haluaisin tietää 100% varmuudella, että kyseessä on todellakin piraattiversio.
Poltettu ei ole sama kuin piraatti. Tuo elokuva saattaa olla vain niin pienen piirin juttu, ettei sitä ole kannattanut painaa.
Poltettu ei ole sama kuin piraatti. Tuo elokuva saattaa olla vain niin pienen piirin juttu, ettei sitä ole kannattanut painaa.
Tämä on minullakin ollut mielessä. Kuitenkin kaikki DVD-soittimet eivät tue DVD-R formaattia. Monet ostajat tässä tapauksessa valittaisi monista levyistä.
Jos tämä on piraatti niin en usko, että myyjä sitä olisi tiennyt. Olen ostanut tältä myyjältä ainakin 5 muuta levyä, jotka ovat alkuperäisiä. Myyjällä on myös hyvät arvosanat Amazonissa.
EDIT:
Unohdin mainita, että tietokoneen mukaan elokuva on aluevapaa. Tämän DVD:n ei kuitenkaan pitäisi olla aluekoodivapaa kannen tai internetin perusteella. Vaikuttuisi siis siltä, että kopioinnissa aluekoodi olisi poistettu...
DVD-elokuva oli kuitenkin halpa, joten en ole palauttamassa sitä enää takaisin.
Tulipahan tilattua muutama bluray, ja amazon-ensikertalaisena ihmetytti luottokortin tarkistusnumeron (http://en.wikipedia.org/wiki/Card_Security_Code) puute maksaessa. Amazon ei vaatinut sitä ollenkaan...?
Amazon.co.uk on poistanut toimitusrajoitukset elektroniikalle. Tämä tarkoittaa siis sitä että että nyt suostuvat lähettämään myös elektroniikkaa Suomeen.
Tässä lista tuotealueista joita Suomeen toimitetaan: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=524836#baby
Edelleen ei toimiteta: MP3-soittimet, tyhjät mediat, yli 30 kg tuotteet jne. Lista löytyy yo. linkistä.
Lightwolf
04.03.2010, 16:17
Siis hetkinen mitä eroa on Amazon.co.uk ja Amazon.com :confused:
Amazon.comista tilasin ensimmäisen kerran The Phantom of the Opera blurayn, olisi kannattanut co.uk:sta mieluummin tilata?:eek:
.co.uk = UK
- hinnat punnissa
- lähettävät nykyään Suomeen monentyypistä tavaraa
- postikulut pienemmät
- Euroopan aluekoodit DVD- ja bluray-levyissä (jos ei erikseen mainittu)
.com = USA
- hinnat dollareissa
- eivät lähetä Suomeen yhtä suurta osaa tuotevalikoimasta
- isommat postikulut
- P-Amerikan aluekoodit (kannattaa olla aluekoodivapaa soitin jos tilaa näitä)
- hitaammat toimitusajat
.co.uk = UK
- hinnat punnissa
- lähettävät nykyään Suomeen monentyypistä tavaraa
- postikulut pienemmät
- Euroopan aluekoodit DVD- ja bluray-levyissä (jos ei erikseen mainittu)
.com = USA
- hinnat dollareissa
- eivät lähetä Suomeen yhtä suurta osaa tuotevalikoimasta
- isommat postikulut
- P-Amerikan aluekoodit (kannattaa olla aluekoodivapaa soitin jos tilaa näitä)
- hitaammat toimitusajat
Lisäksi toki se, että .co.uk:sta voi tilata ilman tulli- tai arvonlisäverohuolia.
Lightwolf
04.03.2010, 17:12
Lisäksi toki se, että .co.uk:sta voi tilata ilman tulli- tai arvonlisäverohuolia.
Mutta eikö se 45 euron raja ole molemmissa co.uk:ssa ja comissa?:confused:
Mutta eikö se 45 euron raja ole molemmissa co.uk:ssa ja comissa?:confused:Miksi se Brittiamazonissa olisi?
Mutta eikö se 45 euron raja ole molemmissa co.uk:ssa ja comissa?EU:n sisäpuolella ei saa periä tulleja tai muitakaan maksuja. Sehän se isoin pointti koko unionissa on, tavaroiden (ja henkilöiden, palvelujen ja pääoman) vapaa liikkuvuus, jota ei saa rajoittaa, kuin äärimmäisen tiukoin ehdoin - jos silloinkaan.
Ja ennenkuin kiljut "PLAY.COM", niin ko. lafka sijaitsee Britannian hallitsemalla Jerseyn saarella, joka ei kuulu EU:hun.Kuten ei myöskään "US and A".
Muuten hyvä, mutta ei puhuta EU:sta, vaan Euroopan talousalueesta (ETA). Melkein sama asia, mutta ei kuitenkaan ollenkaan sama asia.
Tästä vaikka lisätietoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Euroopan_talousalue
Amazon.comista tilasin ensimmäisen kerran The Phantom of the Opera blurayn, olisi kannattanut co.uk:sta mieluummin tilata?:eek:
http://kummablogi.blogspot.com/2009/10/nettikaupat-osa-1-amazon.html
Tuollaisen ohjeen tein joskus. Eiköhän joku tuostakin jotain nipottamista löydä. :thumbsup:
Muuten hyvä, mutta ei puhuta EU:sta, vaan Euroopan talousalueesta (ETA). Melkein sama asia, mutta ei kuitenkaan ollenkaan sama asia.Palkitse itsesi banaanilla.
Britannia kuuluu EU:hun, jonka perustamissopimus kieltää tullien perimisen unionin sisällä. Jerseyn saari ei kuulu.
Se, että samat säännöt koskevat joitan ETA-maita, jotka eivät kuulu sen enempää EY:hyn (ns. I-pilari EU:ssa) tai EU:hun, on täydellisen irrelevanttia tämän keskustelun kannalta.
Sipowicz
05.03.2010, 11:52
Totta on, että Amazon.co.uk:sta tilaaminen on helpompaa (toimitusajat, toimituskulut ja tilaus ilman tullimaksujen pelkoa).
Ainut syy miksi välillä teen Amazon.com tilauksia on suosikkisarjojen dvd-boksit. R1-versioiden ja R2-versioiden ilmestymisen välillä on monesti kuukausien ero ja aina ei malta odottaa. Yhden boksin voi tilata hyvin ilman tullisetien maksuja.
Lähettääkö Amazon.co.uk useamman levyn tilauksen yhdessä paketissa vai niin että kaikki levyt erikseen? Siis ei mitään väliä, mutta käytännöllisempää olisi saada ns. helpommin nuo levyt.
Löysin tukun kiinnostavia levyjä..
ElvisThePelvis
05.03.2010, 12:27
Lähettääkö Amazon.co.uk useamman levyn tilauksen yhdessä paketissa vai niin että kaikki levyt erikseen? Siis ei mitään väliä, mutta käytännöllisempää olisi saada ns. helpommin nuo levyt.
Löysin tukun kiinnostavia levyjä..
Muistaakseni lähettää kaikki samassa paketissa.
Muistaakseni lähettää kaikki samassa paketissa.
Juu, kiitokset nopeasta vastauksesta. Muutamat erinäiset tilaukset tehtynä tuolta mutta kertaakaan en oo useampaa levyä tilannut.
Jarkko G.
05.03.2010, 13:32
Jos tilatuissa tuotteissa on eri saatavuus aikoja (kuten joku tuote out-of-stock jne.) niin on mahdollista valita vaihtoehto että tilatut lähetetään vasta sitten kun kaikkia on saatavilla. Toinen vaihtoehto on siis että lähettävät heti kun saavat käsiin, jolloin toki postikulujakin tulee lisää.
Tämä tämmöinen nippelitieto ylläolevalle.
Sipowicz
05.03.2010, 14:26
Amazon on tosin niin reilu, että se saattaa laittaa nopeammin saatavilla olevan tuotteen eri lähetyksessä ilman ylimääräisiä kuluja vaikka halvimmat postikulut on valittu. Se luvataan jossain nettisivuilla ja huomasin tämän käytännössä toimivan viime joulukuussa.
Muuten erinomainen kauppa, mutta pari levyä olikin kauppiaalta joka ei lähettele Brittien ulkopuolelle:eek: Ja joo, saavat nuo muut levyt samaan lähetykseen koska kaikki ovat Amazonilta itseltään ja varasto-saldo näyttää In Stock.
No hätiä mitiä, samat levyt sain toisesta puljustakin joten homma selkisi hyvin.